Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Tavira, Algarve Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Maar goed, alle Weerwoorders dus naar Tavira Very Happy

Zal ik de tickets boeken? Very Happy

Ga jij dat maar eens regelen Royy Very Happy

Maar niet in september, want dan hoop ik een ander paradijsje aan te mogen doen Cool

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 13:14 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:
Maar niet in september, want dan hoop ik een ander paradijsje aan te mogen doen Cool

Zuid Limburg? Cool

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zeeland? Cool

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Zeeland ben ik heel vaak geweest, maar Zuid-Limburg staat nog wel op het to-do-lijstje Idea

Vorig jaar wel een weekendje in Maastricht geweest, dus dat smaakt naar meer. Mooie stad ook!

Maar voor dit jaar geen Vlissingen en geen Maastricht, maar naar het mooiste stekje van Europa:

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Ik ga al jaren niet meer naar Turkije. Veel te toeristisch geworden, niks exotisch meer aan. De zuidkust met z'n mega hotels sowieso niet, maar ook Istanboel: toen ik 25 jaar geleden in de grote bazaar was waren daar nog kleine zelfstandigen met een groentewinkeltje of iets dergelijks. Nu zijn het internationale ketens en hangt het plafond vol met flatscreen tv's. Nooit meer Turkije.

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:
Ik ga al jaren niet meer naar Turkije. Veel te toeristisch geworden, niks exotisch meer aan. De zuidkust met z'n mega hotels sowieso niet, maar ook Istanboel: toen ik 25 jaar geleden in de grote bazaar was waren daar nog kleine zelfstandigen met een groentewinkeltje of iets dergelijks. Nu zijn het internationale ketens en hangt het plafond vol met flatscreen tv's. Nooit meer Turkije.

Heel herkenbaar Moppersmurf. Vorig jaar toevallig een dagje Antalya gedaan en das echt niks voor mij. Onvriendelijk, massaal, opdringerig. Vandaar mijn voorkeur voor Dalyan. Vooral het relaxte en gemoedelijke is prettig daar. Geen hoogbouw, alles kleinschalig en goedkoper dan in andere toeristenplaatsen. Dit jaar willen we even een dagje gaan kijken in Ölüdeniz en wie weet een keertje naar Kusadasi. Dus ja, ik zoek ook echt het exotische en dan moet je de bekende toeristenplaatsen links laten liggen. Algarve ben ik lang geleden een week geweest en toen zei ik gelijk: hier wil ik ooit een keertje naar terug gaan Wink

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik zet geen stap op Turkse grond.

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 20:49 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Teveel Russen daar Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Wordt het een wedstrijd tussen Vlissingen en Tavira?
Maar een leuke drone film en Vlissingen lijkt op een poppen stadje.
Behalve die lelijke flats.
Maar het stambeeld van mijn held Michiel de Ruyter is geweldig.

De ex burgemeester hier heeft een wet gemaakt dat flats niet hoger mogen dan 4 etages.

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Real schreef:
Royy schreef:

Het lijken wel Hollanders Smile

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 22:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Tja, je kunt veel over Russen zeggen, maar dat het aangename mede-vakantiegangers zijn... niet echt.

Ik heb t liefst Duitsers en Scandinaviers.

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 23:31 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Alsof de mate van beschaving langs landsgrenzen verloopt !
Als je naar een all-inclusive hotel gaat kom je luidruchtige vreet- en zuiptoeristen tegen uit alle landen.
Ga je naar een klassiek concert gaat blijkt ineens dat beschaafde mensen uit alle landen komen........

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Real schreef:

Tja, je kunt veel over Russen zeggen, maar dat het aangename mede-vakantiegangers zijn... niet echt.

Net als Chinezen en Japanners spreken ze geen woord engels. Onderling lijken ze wel schik te hebben, maar naar anderen zijn ze stug en nors. Ze boeken altijd all inclusive en daar schijnen ze hun bord met een kop erop vol te scheppen om vervolgens de helft weg te mikken. Geen idee of het zo is, omdat ik altijd wel ergens een appartementje pak voor de variatie, niet de hele dag met een bandje om wil lopen en zoveel mogelijk vrijheid wil hebben. Ik eet wanneer ik wil, eet waar ik wil en wat ik wil en zeker niet met een bordje in de hand aan een buffet wat na een paar dagen niet meer te pruimen is.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Ik ook niet. Sterker, ik zet geen poot in een islamitisch land. Ik heb m'n neus vol van die religieuze idioten.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 8:47 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Tedje van Es schreef:
Royy schreef:

Ik ook niet. Sterker, ik zet geen poot in een islamitisch land. Ik heb m'n neus vol van die religieuze idioten.

Wanneer ga je emigreren Tedje Wink

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Alsof de mate van beschaving langs landsgrenzen verloopt !
Als je naar een all-inclusive hotel gaat kom je luidruchtige vreet- en zuiptoeristen tegen uit alle landen.
Ga je naar een klassiek concert gaat blijkt ineens dat beschaafde mensen uit alle landen komen........

Exact dit.

Als je naar van die goedkope all-inclusive hotels gaat, dan krijg je (hoe zeg ik dat netjes) bepaalde lagen van de bevolking van een land te zien. Dat geldt zowel voor Nederlanders als voor Russen. 't Zijn vaak de tokkies. Overigens zijn Israëlische toeristen in mijn beleving echt de top van asociaal gedrag.

Royy schreef:
Ik heb t liefst Duitsers en Scandinaviers.

Scandinaviërs? Nou, ik niet. Je kunt namelijk goed merken dat alcohol daar duur is. Vooral Finnen maak ik zelden nuchter mee op vakantie. Ze zuipen zich helemaal kapot. Soms vraag ik me echt af of ze nog iets herinneren van hun vakantie.

Ik was ooit op Praslin, de Seychellen. Klein busje met gids leidde ons daar rond. Er was een Finse man, ik zal het nooit vergeten. Straalbezopen. Kotsen in de bossen. Continu op zijn bek vallend omdat de bospaadjes daar nou niet echt netjes geplaveid waren. Dan loop je daar in een paradijs rond en geniet je van de natuur, de bijzondere dieren, de bijzondere bomen (coco du mer bv.)... echt onbegrijpelijk.

En dat was helaas geen uitzondering voor mijn ervaring met Scandinavische toeristen.

Maar goed, ieder land heeft zo zijn types toeristen. Italianen zijn luidruchtig. Nederlanders vermijd ik ook altijd op vakantie, ik wil er niets mee te maken hebben. De bestemmingen waar ik heen ga zijn de Nederlanders vaak van die luidruchtige patsers die je wel even moeten vertellen hoe ze het gemaakt hebben. Vreselijk.

Duitsers zijn meestal wel lief. Vooral de oudere Duitsers. Kun je nu wel zeggen. In de jaren 80 moest je daar een beetje mee oppassen Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:

Ik snap dat wel, maar Real heeft een punt. Nederland is inmiddels op veel gebieden minstens zo religieus als bepaalde Islamitische landen.

In de Emiraten is het bv. best westers. Op de Maldiven merk ik eigenlijk niets van religie, je ziet er ook niets van. In Istanbul had ik er echt veel last van, maar dat was omdat er midden in de nacht iedere keer zo'n idioot door de speakers ging blèren. Wat kut was dat. Sowieso voor mij nooit geen Istanbul meer. Eigenlijk gewoon geen grote steden meer. Ik vind er niets aan en de mensen zijn er meestal niet aardig.

Ik heb liever natuur.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
De ex burgemeester hier heeft een wet gemaakt dat flats niet hoger mogen dan 4 etages.

Mooie video! En goede regel ook. Gaat in Nederland helaas nooit werken, te druk bevolkt.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Eigenlijk gewoon geen grote steden meer. Ik vind er niets aan en de mensen zijn er meestal niet aardig.

Ik heb liever natuur.

Tokkies op vakantie? Eigen schuld. Gewoon wegblijven uit grote steden en mega all-inclusive resorts.
Ga naar een klein dorp, zonder disco met alleen terrasjes en kleine cafeetjes. Huur een chaletje of neem een kleine B&B. Je komt dan alleen maar aardige beschaafde mensen tegen.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik snap dat wel, maar Real heeft een punt. Nederland is inmiddels op veel gebieden minstens zo religieus als bepaalde Islamitische landen.

We gaan kapot aan onze eigen politieke correctheid. We hebben 1 miljoen moslims, maar ze gedragen zich alsof ze met 10 miljoen zijn. En het ergste is dat we dat toelaten.
Gelukkig zit 80% in de Randstad en daar kom ik amper.

Cliff schreef:
die goedkope all-inclusive hotels gaat, dan krijg je (hoe zeg ik dat netjes) bepaalde lagen van de bevolking van een land te zien. Dat geldt zowel voor Nederlanders als voor Russen. 't Zijn vaak de tokkies. Overigens zijn Israëlische toeristen in mijn beleving echt de top van asociaal gedrag.

Dat zal best, maar Russen spannen toch wel de kroon. In Turkije zijn niet voor niets Russen-vrije hotels en resorts. Daar heb je echt geen Duitsers-vrije of Nederlands-vrije hotels. Ergens zal dat dus wel aan liggen.
En mijn persoonlijke eigen ervaringen met Russen zijn allemaal negatief. Er bestaat geen ergere kapitalist dan een ex-communist.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Tedje van Es schreef:

Gelukkig zit 80% in de Randstad en daar kom ik amper.

Ik woon ook niet in de Randstad, maar zag gisteren een moslima aan het joggen. Het was een graadje of 25, maar de dame in kwestie had wel een lange jurk aan en een hoofddoekje op. Was een leuk tafereeltje Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:
Ik woon ook niet in de Randstad, maar zag gisteren een moslima aan het joggen. Het was een graadje of 25, maar de dame in kwestie had wel een lange jurk aan en een hoofddoekje op. Was een leuk tafereeltje Very Happy

Dat valt nog mee, toch?

Een paar jaar geleden, Thailand. 35 graden, luchtvochtigheid 100%. De mannen in het zwembad in een minuscuul klein zwembroekje, de vrouwen volledig in het zwart met alleen de ogen vrij. Ze mochten wel hun schoenen uitdoen om pootje te baden.

's Avonds zat de groep aan een aparte tafel. Voordat er gegeten kon worden moest eerst de varkensvleessnuffelaar controleren of de kust veilig was. Hij ging langs het buffet met zijn moslimkop en lange baard in alle ketels en schalen hangen, snuffel, snuffel. Bij twijfel de handeling herhalen en herhalen, om daarna het personeel er bij te roepen. 'Pork?' Personeel loopt naar de keuken om het te vragen. Ik ben toen vertrokken voordat ik verbaal agressief werd, ik kon het niet meer aanzien.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Dat zal best, maar Russen spannen toch wel de kroon. In Turkije zijn niet voor niets Russen-vrije hotels en resorts. Daar heb je echt geen Duitsers-vrije of Nederlands-vrije hotels. Ergens zal dat dus wel aan liggen.
En mijn persoonlijke eigen ervaringen met Russen zijn allemaal negatief. Er bestaat geen ergere kapitalist dan een ex-communist.

Als je in een tokkie-hotel gaat zitten kun je niet klagen over dat er tokkies zijn. En ik denk dat je geen ervaring met Israëlische toeristen hebt. Probleem met Israëliers is namelijk dat ze overtuigd zijn dat zij het uitverkoren volk zijn. En zo gedragen ze zich dan ook. 't Is onmogelijk, maar soms denk ik dat Hitler in zijn jeugd teveel naar hotels met Israëliërs geweest is en aan het buffet gegeten heeft... Laughing

Rusvrije vakanties gaat dan ook alleen over de kust van Turkije denk ik. Misschien nog een deeltje Egypte. In de rest van de wereld heb ik er nog nooit van gehoord. Maar als ik zie welke Russen naar Turkije en Egypte gaan, dan snap ik dat best. Hetzelfde geldt overigens voor de Nederlanders die naar Turkije gaan (en dan bedoel ik die all-inclusive resorts). Ik ben nog nooit een Nederlander tegengekomen die naar een Turkse AI gaat en waarvan ik denk: daar zou ik wel eens mee op vakantie willen.

De Russen die ik op vakantie ontmoet zijn gewoon aardige mensen. Het helpt natuurlijk dat ik hun taal een beetje spreek. Ik heb niet lang geleden nog in een hotel opgetreden met een paar Russen. Zij speelden gitaar, ik zong... Metallica, nothing else matters. We hadden grote lol en de rest van het hotel ook.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2020 13:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Een paar jaar geleden, Thailand. 35 graden, luchtvochtigheid 100%. De mannen in het zwembad in een minuscuul klein zwembroekje, de vrouwen volledig in het zwart met alleen de ogen vrij. Ze mochten wel hun schoenen uitdoen om pootje te baden.

Ik was een keer aan het snorkelen totdat ik een grote olievlek tegenkwam. Dacht ik. Er stak een pijpje uit... bleek een snorkelende moslima met heel veel zwart textiel wat onder water alle kanten op dreef.

Nog nooit zoiets gezien. Maar misschien heb ik het mis gezien, en was het toch een hele grote angstige octopus die zijn lading inkt op een grote kwal had gespoten. Kan ook.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling