Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Wolven en onkunde de volgende Oostvaardersplassen.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wolven en onkunde de volgende Oostvaardersplassen.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb me+- 50 jaar geleden een paar jaar verdiept in wolven hun voorkomen, en hun gedrag. Serieuze Lectuur over wolven kwam hoofdzakelijk via de VS en Canada. Daar bleek al 100 jaar een prijs te bestaan voor de persoon, die met bewijzen kwam aangaande aanvallen van wolven op mensen, zonder dat die aanval door mensen werd uitgelokt. Die prijs was nog steeds niet uitbetaald.
Ook kwam men met bewijzen dat in die regio nog nooit aanvallen op huisdieren in wolven gebied waren uitgevoerd.
Dit kwam volgens de onderzoek-professor, doordat de plaatselijke wolven wisten uit het verleden, dat op een aanval op koe of schaap altijd een verdelgingsjacht richting de wolvenpopulatie zou volgen. Dus die wolven namen genoegen met herten tot zelfs de bizon.
Uit door wolven bewoonde streken in Europa weten we, dat hier wel degelijk aanvallen van wolven op mensen en huisdieren voorkwamen.
Dit laatste komt omdat de wolvenjacht hier al niet meer sinds mensenheugenis wordt uitgeoefend.

Dus de wolvenjacht moet ter bescherming van mensen, huisdieren en van de wolven zelf, onder voorwaarden weer worden geopend. De wolf moet ook hier weer leren dat een vergrijp aan de levens van huisdieren en mensen zwaar wordt gestraft. Alleen dan kan de mens en de wolf samenleven.
Geef elke schapenboer een jachtgeweer en toestemming op wolven op zijn gebied te jagen. en zorg voor zo min mogelijk bemoeienis van de ambtenarij.
Halfzachte broodjes in dezen zullen onvermijdelijk lijden tot een nieuwe ronde Oostvaardersplassen.
Houd er ook rekening mee dat de wolf zeker niet zo dom is als men vanuit zijn flatje in de Randstad denkt.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Via mijn navorsingen kwam ik erachter dat wolven niet geschikt zijn om als huisdier te houden. Niet omdat ze gevaarlijk worden voor de eigenaar, maar omdat ze buitengewoon beschermend zijn voor hun menselijke piepjonge huisgenootjes. Ze wilden niet dat kleine kinderen buiten speelden. Dat vonden ze te gevaarlijk voor die kleintjes, dus die werden behandeld als hun eigen pups. Daarom sleepten ze jankende baby,s/peuters altijd weer naar terug naar de huiskamer.
Halfbloed wolven werden daarentegen wel vaak gevaarlijk voor hun baasjes. Daar ging het hondengedeelte overheersen waarna ze begonnen te vechten met de baasjes, voor de alpha plek in de roedel.
Vossen schijnen dezelfde levenswijze aan te leren zoals een Russische biologe bij een vossenfarm in Siberie vaststelde. Ze kregen na een aantal jaren doorfokken, vaak zelfs hangoren en een bonte vacht.

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb met verbazing en afschuw de moordpartijen van een eenzame wolf op onze TV aangezien.
Dan vraag ik me af of dit volgens milieu vriendelijke figuren straks in elke gemeente zal moeten worden getolereerd.
Hoeveel huisdieren mag 1 wolf eigenlijk volgens milieugekkes afmaken?
Bestaat er een mogelijkheid om een wolvenplein voor een slachterij te omheinen met schrikdraad, die ruimte rondom te voorzien van tribunes, daar dan intree voor te heffen als het slachtvee er samen met een aantal wolven wordt ingejaagd. De milieugekkies krijgen gratis toegang.

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Poendert schreef:

Dus de wolvenjacht moet ter bescherming van mensen, huisdieren en van de wolven zelf, onder voorwaarden weer worden geopend.

Die kans wordt inderdaad steeds groter. Het aantal dood gebeten schapen ligt nu rond de 60, waarvan al 30 bij deze boer:

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2020 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik wist niet dat wolven ook suikerfeest vierden...

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu