Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Bush wist van plan vliegtuigkapingen Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Bush wist van plan vliegtuigkapingen
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2002 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

16-05-2002

President Bush had in de maanden voorafgaand aan de aanslagen van 11 september al informatie gekregen dat Osama bin Laden van plan was Amerikaanse vliegtuigen te laten kapen. Dat zegt een woordvoerder van het Witte Huis. De FBI had de president ingelicht.

Onmiddellijk nadat Bush over dit voornemen had gehoord, zou het Witte Huis hebben opgeroepen extra alert zijn. Op dat moment was niet duidelijk dat de vliegtuigkapers de toestellen wilden gebruiken voor zelfmoordaanslagen. Bij de aanslagen van 11 september op het World Trade Center en het Pentagon kwamen duizenden mensen om het leven.

Fout FBI
Het Witte Huis hecht niet veel belang aan een fout die de FBI zou hebben gemaakt voor de aanslagen. De inlichtingendienst zou niet zijn ingegaan op een verzoek tot onderzoek naar verdachte leerling-piloten uit het buitenland. Bush en FBI-directeur Robert Mueller vinden dat alleen de informatie van het rapport de aanslagen niet had kunnen voorkomen. Toch worden de eventuele fouten van de FBI onderzocht in een parlementaire enquête.

Een paar maanden voor de ramp had een FBI-agent in Phoenix (Arizona) in een memo aan het hoofdkantoor aangedrongen op onderzoek naar leerlingen uit het Midden-Oosten op Amerikaanse vliegscholen. Daarin zou ook de naam Osama bin Laden zijn gevallen. Volgens lezers van de memo werd geen enkele naam genoemd van leden van het terroristennetwerk al-Qaeda of van vliegscholen.

Bron: NOS

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Just-me op 16 Mei 2002 om 20:27 uur]
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2002 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Het witte huis wel alert, maar vliegvelden extra beveiligen was niet nodig? Rare prioriteiten daar.
Nu 1 op de 6 Nederlanders er op heeft gestemd, wordt het hoog tijd de partij op te richten. (Wim de Bie)
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2002 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

En nu wachten totdat het Witte Huis wordt aangeklaagd.
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2002 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Nou ja, rare prioriteiten? Wat zou je dan extra moeten gaan beschermen? Als je niet precies weet waar je op uit bent, moet je een hele samenleving op z'n kop zetten. Bovendien zou het veel geld en voorbereiding kosten. Het gemak waarmee je een aanslag pleegt wordt niet voor niets de achilleshiel van de open samenleving genoemd.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2002 1:25 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Nou ja, rare prioriteiten? Wat zou je dan extra moeten gaan beschermen? Als je niet precies weet waar je op uit bent, moet je een hele samenleving op z'n kop zetten. Bovendien zou het veel geld en voorbereiding kosten. Het gemak waarmee je een aanslag pleegt wordt niet voor niets de achilleshiel van de open samenleving genoemd.

Tja, na een duidelijke aanwijzing gekregen te hebben dat er vliegtuigkapingen zouden kunnen gaan plaatsvinden, zou je toch op ze minst verwachten dat de beveiliging op vliegvelden verhoogt zou worden? Het is nu eenmaal een feit dat dat de plaatsen zijn waar meestal vliegtuigen vertrekken.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2002 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Maar hoe, Just-me? Dat is al een uitgebreid discussiepunt geweest direct na de kapingen. Zoals ik al zei, je hebt met een open samenleving te maken, en grote aantallen mensen maken dagelijks gebruik van het openbaar vervoer. Je kan natuurlijk de keuze maken om iedere passagier dagelijks door te lichten. Maar dat is geen lichte ingreep. En het is ook het einde van diezelfde open samenleving als je dagelijks op weg naar je werk wordt gecontroleerd.

Waar ik me zelf aan stoor is dat deze informatie weer zo onbeschaamd wordt gegeven ná de aanval op Afghanistan, als de missie is voltooid. Waarom dat achterbakse gedoe?

Nog even en we krijgen te horen dat Bush ervoor heeft gekozen om maar eens een aanslag door te laten gaan, zodat hij de publieke opinie achter zich zou krijgen om de aanval op Afghanistan uit te voeren. Deze aanval zal wel blijken een drieledig doel te hebben gediend:

1) het verdrijven van de Taliban, die de VS verhinderde oliepijpleidingen door Afghanistan aan te leggen.

2) een obligate aanval op het Al-Qaeda-netwerk, omdat het toch wel om hinderlijke lieden gaat.

3) het afleiden van de beroerde economische situatie in de VS en de bijzonder negatieve populariteit van president Bush.

Kortom, niets nieuws te melden.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2002 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Nina,

Zoals we allemaal weten werd er ongeveer helemaal niet gecontroleerd op binnenlandse vluchten binnen de VS, als er toch aanwijzingen zijn dat er kapingen gepland staan dan is het toch mogelijk om de binnenlandse passagiers net zo te gaan controleren als de internationale passagiers? Na de aanslagen hebben ze dat namelijk ook gedaan, en toen was het binnen een paar dagen geregeld.

Ik vind het maar een vreemde zaak, alsof ze rustig hebben zitten af te wachten zodat ze na de aanslagen een excuus hadden om een plan uit te voeren die eigenlijk al een tijdje klaar lag.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2002 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Just me, het is mij niet bekend dat er tegenwoordig op binnenlandse vluchten net zo streng wordt gecontroleerd als op buitenlandse. Maar als dat zo is, is dat duidelijk een stap terug in de individuele vrijheid. En dat was ook een van de kernpunten in deze hele discussie. Sommigen willen dat mensen zich altijd en overal kunnen legitimeren, en dat al hun persoonsgegevens altijd onmiddellijk en overal opvraagbaar zijn, anderen zijn daartegen. Het is diepgaand besproken dat deze terreurdaad is aangegrepen om allerlei controversiële maatregelen er versneld door te drukken.

Wat je zegt over dat het lijkt of ze zaten te wachten op een aanslag, dat is wat ik bedoel toen ik zei dat er niets nieuws te melden is. Dat is ook uitgebreid en met vele argumenten gesuggereerd. Maar het is ondergesneeuwd in de haat- en angstpropaganda die een nieuwe oorlog moest legitimeren.
Die oorlog is nu voorbij, en de propagandacolonne is zeker even op zijn gat gaan liggen. Daarom vindt nu de kritiek weer een gaatje om van zicht te laten horen.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2002 15:27 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ok Nina,

Ik ben nog niet zo lang op weerwoord aanwezig, dus ik heb die discussie gemist hier, maar ik vond dit bericht toch wel opmerkelijk genoeg om het hier even te plaatsen.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2002 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Nou, Justme, ik vind het bericht ook zeker belangrijk genoeg om bij stil te staan. Zoals ik al zei, het bevreemdt me nogal dat deze informatie opeens uitgebreid naar buiten mag komen nu het leed al geleden is. Ik hoop dat Bush naar aanleiding hiervan eindelijk de val mag doormaken die hem een maand of tien geleden al toekwam.

Ik bedoel trouwens niet dat het op Weerwoord al bediscussieerd is, maar in alle media. Alleen, het stond in de schaduw van propagandamachine die in werking was gezet om een mooie oorlog te kunnen voeren.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 15, 2020 22:42 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

In 2002 vond men deze hypothese van dit onderwerp nog volstrekt krankzinnig...
en nog steeds vind de NPO iedere 9/11 - conspiracy een verbijsterende en verderfelijke dwaling.

Echter de HARD FACTS spreken:
14/05/20: Door een blunder van de FBI zijn echter onderzoeksgegevens openbaar gekomen.
Dit tijdens een proces, de nabestaanden van de 3000 slachtoffers eisen antwoorden op hun vragen.... nog steeds !

https://www.propublica.org/article/the-justice-department-accidentally-released-the-name-of-saudi-official-suspected-of-helping-the-9-11-hijackers
https://www.nbcnews.com/politics/national-security/families-9-11-victims-seek-more-info-saudi-official-mistakenly-n1206416
https://www.floridabulldog.org/2011/09/fbi-found-direct-ties-between-911-hijackers-and-saudis-living-in-florida-congress-kept-in-dark/

Wat blijkt?
De Saudische ambassademedewerker ''Musaed al-Jarrah'' word al jaren door FBI onderzoek- in verband gebracht
met ondersteuning van de aanslagen op Twin Towers en het Pentagon .

Ik wees toen er al op dat Bush Jr. alle (uiterst ongewoon!!!) Saudische diplomaten een vrij-pas verstrekte
zonder verhoor binnen enkele dagen te vertrekken....

Vijftien van de 19 kapers die betrokken waren bij de aanslagen van 9/11, waarbij bijna 3.000 mensen om
het leven kwamen, waren Saoedische staatsburgers.

https://www.aljazeera.com/news/2020/05/fbi-mistakenly-reveals-saudi-official-linked-911-attackers-200513063209259.html

Een geredigeerde kopie van een FBI "update" van drieënhalve pagina van oktober 2012 over het onderzoek
zei dat FBI-agenten "bewijs" hadden ontdekt dat al-Thumairy en al-Bayoumi "was opgedragen"
om twee kapers door een ander te helpen persoon wiens naam niet bekend was.

Dit zette de advocaten van de families van de 9/11 slachtoffers ertoe aan om naar deze persoon te verwijzen als "de derde man".

Fe VS sinds 9/11 alle betrokkenheid van een ''ander nati''e als geheim en ''schadelijk voor de nationale
veiligheid betiteld''.

Dat is dus Saudi Arabie, want ingeval het Iran of Irak betrof, dan zou men het van de daken schreeuwen.

Vraagje:
Nu deze explosieve informatie openbaar is meldt geen enkel journaal, noch enige talkshow dit.
Twee oorlogen tegen 2 naties gevoerd op valse gronden...
Wie is er nu gek ?

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Al met al niks nieuws onder de zon.
Het hele gebeuren in 2001 was duidelijk doorgestoken kaart.

Ik was die dag thuis, en heb het een en ander life op TV gezien.
Ongecensureerd.
Later is er behoorlijk geknipt.

De officiële berichtgeving was meteen al verdacht.

De klappers waren het kleine ronde gat in de gevel van het Pentagon.
Dat was te zien, voordat die gevel ingestort was. (opgeblazen?)

En dan natuurlijk het vernietigen van Gebouw 7.
Burgemeester Giuliano rende zelf naar buiten,
terwijl hij riep dat gebouw 7 in zou storten.
"it's coming down!" Wat een Amerikaan roept als er iets opgeblazen wordt.

Verder laat ik het er maar bij.
Het heeft zo weinig zin om alle domme figuren in Nederland te proberen te overtuigen.
Ze trappen immers overal in. De media zijn gekocht door een stel rijken.
Journalisten zijn het niet meer. Het zijn tot propagandamedewerkers verworden angsthazen.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Ryan schreef:

Even een kleine correctie:

Let's pull it, is wat hij letterlijk zei.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ryan schreef:
Al met al niks nieuws onder de zon.
Het hele gebeuren in 2001 was duidelijk doorgestoken kaart.

Ik was die dag thuis, en heb het een en ander life op TV gezien.
Ongecensureerd.
Later is er behoorlijk geknipt.

De officiële berichtgeving was meteen al verdacht.

De klappers waren het kleine ronde gat in de gevel van het Pentagon.
Dat was te zien, voordat die gevel ingestort was. (opgeblazen?)

En dan natuurlijk het vernietigen van Gebouw 7.

Verder laat ik het er maar bij.
Het heeft zo weinig zin om alle domme figuren in Nederland te proberen te overtuigen.
Ze trappen immers overal in. De media zijn gekocht door een stel rijken.
Journalisten zijn het niet meer. Het zijn tot propagandamedewerkers verworden angsthazen.

Het verschil is dat er nu bewijzen vanuit officiele bron tijdens een rechtsprocedure uitgelekt worden...

https://www.propublica.org/article/the-justice-department-accidentally-released-the-name-of-saudi-official-suspected-of-helping-the-9-11-hijackers
https://www.nbcnews.com/politics/national-security/families-9-11-victims-seek-more-info-saudi-official-mistakenly-n1206416
https://www.floridabulldog.org/2011/09/fbi-found-direct-ties-between-911-hijackers-and-saudis-living-in-florida-congress-kept-in-dark/

En dan nog (FACTS!!!) wordt het door alle media in ons censuur landje genegeerd.

Wat zegt dat over de stand van onze democratie en over dat ''wegkijken'' waar
Willem Alexander van puntneus Rutte over moest praten...

BerichtGeplaatst: Wo Jun 03, 2020 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Real schreef:
Ryan schreef:

Even een kleine correctie:

Let's pull it, is wat hij letterlijk zei.

Waarschijnlijk zei hij dat op een ander moment.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 03, 2020 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Verder vind ik het vreemd, dat Onbekend nu aan komt zetten met een bericht dat Bush wist van de kapingen, en dat Osama Bin laden daarbij betrokken zou zijn.
Die Osama kan ik niet rijmen. Die is er door de Amerikanen met de haren bij gesleept.
Werkte trouwens ook voor de CIA, maar dat terzijde.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 03, 2020 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Ryan schreef:

Dat was in een tv interview vlak na het instorten van WTC 7, in het filmpje na 42 seconde:

BerichtGeplaatst: Wo Jun 03, 2020 15:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ryan schreef:
Verder vind ik het vreemd, dat Onbekend nu aan komt zetten met een bericht dat Bush wist van de kapingen, en dat Osama Bin laden daarbij betrokken zou zijn.

Nu? Kijk es even naar de datum..

Ik snap überhaupt niet waarom mensen nog met dit onderwerp bezig zijn, ik was er al in 2008 helemaal klaar mee. Dat is 12 jaar geleden. Smile

Op het werk ook een paar maanden geleden, een collega kwam ineens met allerlei filmpjes over 9/11 aankakken met de mededeling dat er 'van alles niet klopt'. Hij zei het alsof hij het net zelf ontdekt had allemaal. Hij vertelde er ook ronduit over tegen collega's.

Ik moest wel een beetje grinniken maar dacht, die gast is echt niet zo snugger.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 03, 2020 16:06 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

IK ben er nog lang niet klaar mee evenals de 3000 slachtoffers die de waarheid
opeisen ondanks de enorme tegenwerkingen vanuit de regering.

Nieuw is dat er nu meer en meer bewijzen vanuit officiele bron tijdens een rechtsprocedure uitgelekt worden...

Bewijzen dat Bush Sr. loog en de verkeerde landen aanwees onderwijl de betrokken SaudISIS Arabische
officials bij honderden hielp te ontsnappen aan verhoor en veroordeling.

BerichtGeplaatst: Do Jun 04, 2020 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Joost Bakker schreef:

Nou succes dan, de komende 60 jaar of zo.

Je kunt je er druk over maken tot je een ons weegt maar zolang er geen fatsoenlijk onderzoek komt zal er niets veranderen. Zie ook de moord op Kennedy, inmiddels bijna 60 jaar geleden, en de officiële lezing waarvan iedereen weet dat die niet klopt, staat nog steeds overeind.

BerichtGeplaatst: Do Jun 04, 2020 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Joost Bakker schreef:

Nieuw is dat er nu meer en meer bewijzen vanuit officiele bron tijdens een rechtsprocedure uitgelekt worden...

Bewijzen dat Bush Sr. loog en de verkeerde landen aanwees onderwijl de betrokken SaudISIS Arabische
officials bij honderden hielp te ontsnappen aan verhoor en veroordeling.

Ik laat me niet zo snel ontmoedigen evenals de nabestaanden van de 3000 slachtoffers de waarheid
over de SaoedIShe rol steeds verder boven tafel krijgen.

Die nabestaanden zullen niet zo snel opgeven... in hun zoektocht naar de waarheid en gerechtigheid.
Dat jij het liever opgeeft is in dezen volstrekt irrelevant,.

BerichtGeplaatst: Do Jun 04, 2020 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Ik laat me niet zo snel ontmoedigen

Ik vind dat Carlos het met 7 jaar best lang heeft volgehouden.

BerichtGeplaatst: Do Jun 04, 2020 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Real schreef:
Ryan schreef:

Dat was in een tv interview vlak na het instorten van WTC 7, in het filmpje na 42 seconde:

Tja, ik had het over de burgemeester.
Die rende naar buiten..
Met een hoop anderen.
En die zei wat anders toen..

Overigens bevestigd dit wel een vermoeden, dat die flatgebouwen al standaard van springstoffen voorzien zijn.
Al tijdens de bouw dus.

BerichtGeplaatst: Do Jun 04, 2020 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Joost Bakker schreef:
Dat jij het liever opgeeft is in dezen volstrekt irrelevant,.

Ach wat heet opgeven, ik heb er meer dan genoeg tijd en energie in gestoken. Aanvankelijk nog in de naïeve veronderstelling dat mijn zoektocht naar de waarheid enig verschil zou kunnen maken, maar op een gegeven moment moet je je afvragen wat voor zin het heeft om tegen de windmolens te vechten.

Als mensen het na zoveel jaar nog niet snappen, of willen snappen, dan houd het gewoon op. Niet mijn probleem.

Overigens geldt dat voor tal van onderwerpen, de MH17 kun je eigenlijk in dezelfde categorie scharen.

BerichtGeplaatst: Do Jun 04, 2020 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Overigens geldt dat voor tal van onderwerpen, de MH17 kun je eigenlijk in dezelfde categorie scharen.

't Geeft voor mij vooral aan hoe gemakkelijk de grote (ongeïnformeerde) menigte te manipuleren is. Ik ken er nog één: de Russische invloed op de Amerikaanse verkiezingen/Donald Trump. Gewoon herhalen, herhalen, herhalen en nooit bewijzen. En de menigte slikt het gewoon.

Weerwoord forum index » Buitenland