Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wint China de strijd om de wereldmacht? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2021 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Chinezen vormen een zeer, zeer kleine minderheid en zorgen nooit voor boven-propertionele problemen...

Dat botst met ons geschifte ''Politiek Correcte'' onderwijs want die leren allochtonen dat ze boos en agressief moeten zijn,
zoals je in die uitzending door de regels door kon lezen...

In Parijs zorgen ze ook voor geen problemen...

Dat is ellendig voor de Islamitische en Antiliaanse medemens want die wijten hun criminele onverdraagzame
moorddadige aard altijd aan anderen.... nooit aan henzelf. Chinezen ondergraven die theorie.

Maar als jij de psychologische bipolair verminkte Amerikanen en hun oneerlijke
handelspraktijken (o.a. dollardominantie, de monopolistische BIg TECh diefstal, oneerlijke overheidssteun
(o.a. vanuit Nasa) en oneerlijke handelboycot's (Biden eist nu dat Taiwan hun chips niet aan Europa
maar aan GM levert !!!) graag als enige macht wil,,, ga je gang.

Als de Algerijnse haat-Islam liever in Nederland hebt... ga je gang.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2021 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Joost Bakker schreef:
Chinezen vormen een zeer, zeer kleine minderheid en zorgen nooit voor boven-propertionele problemen...

Haha, 1.4 miljard Chinezen. Eén op de vijf mensen op de wereld zijn Chinees (was trouwens 1 op de 4 vroeger). In die Italiaanse stad waar ik het over had, een kwart van alle inwoners Chinees. Kleine minderheid? Dacht het niet.

Joost Bakker schreef:

Tja waar het hart van vol is...

Ik heb enkel gezegd wat ik van die serie vond en wat me opviel, jij trekt het meteen weer in het emotionele 'wat-heb-je-liever'.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2021 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Werlkom in Prato;

Er worden ook gemeentelijke folders in het Chinees uitgedeeld, net zoals dat hier ook gebeurt in het Turks of Arabisch soms.

De meeste Chinese immigranten die in die serie te zien waren gaan overigens wel terug naar China, op zijn dat op z'n minst van plan.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2021 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

carlos schreef:
Joost Bakker schreef:

Haha, 1.4 miljard Chinezen. Eén op de vijf mensen op de wereld zijn Chinees (was trouwens 1 op de 4 vroeger). In die Italiaanse stad waar ik het over had, een kwart van alle inwoners Chinees. Kleine minderheid? Dacht het niet.

Joost Bakker schreef:

Tja waar het hart van vol is...

Ik heb enkel gezegd wat ik van die serie vond en wat me opviel, jij trekt het meteen weer in het emotionele 'wat-heb-je-liever'.

Je praat onzin. Onder minderheden versta ik natuurlijk de minderheden levend onder de bevolking in Nederland/Europa.

In Europa vormen Chinesen een zeer kleine minderheid en ze plegen geen terreur (inmiddels
al 30 Islamitische aanslagen achter de rug en daar zullen er de komende 1000 jaar nog velen bijkomen).

Ook zorgen ze niet voor een ware publieke angstcultuur inzake een neurotische en gevaarlijk angstreligie
die haar macht en moskeeen-netwerk geduldig uitbreidt.

Je voorbeelden zijn niet exemplarisch voor het geheel en zijn emotioneel afgesteld op de haatideologie
die de keizer vanuit de VS onder Europeanen verspreidt.

We zouden ons immers ooit eens willen bevrijden uit het Amerikaanse economische en militaire juk
ten behoeve van onze eigen belangen....

Het zou die Amerikaanse bipolaire unilaterale afpersers slecht bekomen.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2021 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

China investeert 400.000.000.000 $ in Iran. Contract met Iran voor 25 jaar ondetekent.

https://youtu.be/jDe7HXhYp0o?t=835

BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 2:40 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Ik vond dit filmpje redelijk verontrustend.

https://www.youtube.com/watch?v=Rjx1iuY9D2s
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Deze zender is wel behoorlijk biased tegen China. ze zijn eigenlijk iedere dag bezig met anti-China sentiment voeden en maken hier nauwelijks een geheim van. Zal wel een Indiase zender zijn, en zoals bekend botert het niet zo goed tussen China en India momenteel.

Wil overigens niet zeggen dat ze geen punt hebben. We zien inderdaad steeds meer problemen ontstaan rondom de opmars en expansie van China, op tal van terreinen.

Hier nog een item van ze, op zich wel interessant;

Gaat over een piepklein landje waarvan de president de telefoon niet opneemt wanneer Beijing aan de lijn hangt. Laughing

Ben trouwens wel benieuwd hoe dat verder gaat met Taiwan, China roert zich meer en meer in de wateren rondom.

De situatie daar, én die tussen Oekraïne en Rusland zijn beiden erg zorgelijk momenteel. Eén en ander heeft wellicht te maken met de machtswissel in Washington. Biden wordt waarschijnlijk gezien als een bijzonder zwakke leider waar ze gerust een beetje mee kunnen spelen, uittesten hoe ver ze kunnen gaan op het geopolitieke toneel.

Biden maakt niet de indruk dat hij om drie uur 's nachts, wanneer zich een acute crisis voordoet, onmiddellijk scherp zal zijn en binnen no-time grote knopen zal kunnen doorhakken.

Eigenlijk is het zo bezien best wel een drama voor het westen. die Biden..
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Deze zender is wel behoorlijk biased tegen China.

Volgens mij is het ook India's nieuws over Pakistan, en die 'motten' elkaar ook niet.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 14, 2021 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik vind dit dus echt heel grappig:

De Chinezen gaan 1,3 miljard euro aan leningen uitgeven aan Hongarije om een campus te bouwen van een Chinese universiteit in Boedapest. De burgemeester van Boedapest vreest Chinese spionage en een aanval op de academische vrijheid.

https://www.scienceguide.nl/2021/04/hongarije-haalt-trojaans-universitair-paard-uit-china-naar-europa/

De angst die hieruit spreekt is enorm. En toch... wat China nu doet is een heerlijke spiegel voor het westen. Dit is neokolonialisme, en in dit geval van het westen. Wij worden gekoloniseerd. Wij hebben decennia lang niet anders gedaan dan dit. Met een enorme bak geld een arm land binnenkomen en allerlei dingen 'opkopen' die eigenlijk niet te koop zijn. Maar met wat corruptie in zo'n arm land is het vaak snel geregeld... dan trekken we er de grondstoffen uit, leggen we een haven aan en/of bouwen we een opleidingsinstituut om de mensen op te leiden zodat ze beter voor ons kunnen werken.

Ik moet hier echt wel om lachen... vooral om die angst.

Weerwoord forum index » Buitenland