Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wint China de strijd om de wereldmacht? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

China heeft ook van meet af aan alle cijfertjes netjes bijgehouden en gedeeld met de wereld, dus wat zeur je nou? Dat jij ze niet gelooft, maar de cijfers uit Amerika en andere westerse landen wel blind vertrouwt, is een heel andere zaak. Je argumenten slaan echter nergens op.

https://www.statista.com/statistics/1090007/china-confirmed-and-suspected-wuhan-coronavirus-cases-region/

Oversterfte cijfers uit China? Die zullen er vast wel zijn. Ga zelf maar zoeken, dat hoef ik niet voor jou te doen Royy.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Dat zijn cijfers die niets zeggen real. De VS rapporteren gewoon keurig hun oversterfte cijfers.

Jij was toch van de cijfertjes, waarom heb je op 17 april dan zitten slapen Very Happy

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china

China: Hubei Province issued today a "Notice on the Correction of the Number of New Coronary Pneumonia Cases Diagnosed and the Number of Diagnosed Deaths in Wuhan" in which it reported 1,290 additional deaths that had not been previously counted and reported, bringing the total number of deaths in Wuhan from 2,579 to 3,869, an increase of 50%, as the result of a revision by the Wuhan New Coronary Pneumonia Epidemic Prevention and Control. As part of this revision, 325 additional cases in Wuhan were also added. Separately, China's National Health Commission (NHC) reported 26 new cases (and no deaths) in its daily report [source] [source] [source]

Gewoon netjes gerapporteerd Exclamation

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Oversterfte cijfers uit China? Die zullen er vast wel zijn. Ga zelf maar zoeken, dat hoef ik niet voor jou te doen Royy.

Die zijn er niet. En als ze er zijn, zijn ze gemanipuleerd. T land wordt geregeerd door manipulatieve leugenaars.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De VS wordt als sinds 1989 geregeerd door agressieve arrogante zombies met
overgenomen strategieen uit de kast van de Nazi-ideologie.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Die zijn er niet. En als ze er zijn(...)

Pfff...dit zegt alweer genoeg. Geen kruid tegen gewassen. Confused

Het is wel grappig hoe bij jou leedvermaak over de ellende in China is omgeslagen in woede en haat nu we hier zelf met de gebakken corona-peren zitten. Ik zei nog helemaal in het begin tegen je, wacht maar tot we die toestanden hier krijgen, dan piep jij wel anders. En dat blijkt.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Die zijn er niet. En als ze er zijn, zijn ze gemanipuleerd. T land wordt geregeerd door manipulatieve leugenaars.

Trol.

Een internet-troll, forum-troll of messageboard-troll is een persoon die uitzonderlijke, opvallende en/of controversiele berichten plaatst met de bedoeling anderen uit de tent te lokken, deze opzettelijk te provoceren en ze vervolgens in een flaming discussie mee te trekken. Deze discussies eindigen doorgaans met een ‘flamewar’, een verbale oorlog met beschuldigingen en beledigingen.

Kenmerkend voor een internet-troll is dat hij deelneemt op fora met een geheel andere bedoeling dan de doorsnee mensen die deze fora bezoeken. Daarbij komt dat de internet-troll de andere deelnemers gewoon-nieuws wil laten geloven dat hij een ‘integer’ persoon is zonder verborgen agenda. Daarom zal hij ook berichten plaatsen die een serieuze inhoud hebben. Hij verraadt zich echter door zijn ruziezoekende aard en zijn sterke behoefte om gelijk te hebben, tezamen met zijn herhaaldelijke meldingen dat hij serieus is en bijvoorbeeld anderen ‘alleen maar wil helpen’.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy is geen trol, hij gelooft echt in die onzin.

Het westen is een baken van licht, vrijheid en deugdzaamheid, en de rest van de wereld daar deugt helemaal niets van. Daarmee is zijn visie op de internationale politiek wel zo'n beetje samen gevat.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
Royy is geen trol, hij gelooft echt in die onzin.

De arme jongen is totaal gebrainwashed door de media Cool

En wij arme zielen laten ons al 2 maanden brainwashen door de NOS/RIVM/etc

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Ik zei nog helemaal in het begin tegen je, wacht maar tot we die toestanden hier krijgen, dan piep jij wel anders. En dat blijkt.

Die toestanden zijn dus hier gekomen dankzij een vals beeld vanuit China.

Quote:
Het westen is een baken van licht, vrijheid en deugdzaamheid, en de rest van de wereld daar deugt helemaal niets van.

Beetje chargerend, maar ja, klopt.

Wij zijn een baken van vrijheid, democratie en welvaart in een verder barre wereld.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Heb je nog wat nieuws toe te voegen aan de discussie Royy Question

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Heb je nog wat nieuws toe te voegen aan de discussie Royy Question

Nee t is voorlopig even afwachten. De mist in het westen moet even optrekken.

Ik vind het idee van Trump wel wat: we sturen Beijing een factuurtje. Betalen ze die niet, dan hebben we vast wel iets waar we dat weg tegen kunnen strepen.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:

Dus het komt door China dat bedrijven dicht moesten, scholen gesloten werden en iedereen verzocht werd thuis te blijven begin maart? Ik denk toch echt dat we daar zelf voor gekozen hebben. Eigen verantwoordelijkheid en zo. Een typisch VVD stokpaardje overigens. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Dus het komt door China dat bedrijven dicht moesten, scholen gesloten werden en iedereen verzocht werd thuis te blijven begin maart?

Klopt, immers een soort van kopie van het "succesvolle" Chinese beleid, gepromoot door de corrupte WHO.

Twee dingen: daarmee schiepen ze het beeld wat we hier met een soort killervirus te maken hebben (weet je nog hoe hard jij er ingetuind bent?), niet zo heel besmettelijk (beperkte besmettingsgraad die wonderwel een overloop op de zorg veroorzaakte), maar wel behoorlijk dodelijk (3%+), en ondertussen lieten ze alle vluchten gewoon doorgaan, zodat het lekker over de wereld kon verspreiden.

De Chinezen wisten wel beter, wie gooit er nu met zo weinig besmettingen zn hele economie plat? En als je je hele economie platgooit, waarom gooi je dan niet het vliegverkeer plat? Dan moet je meer weten of je moet iets van plan zijn. T is eigenlijk wat ik de hele tijd heb geroepen: er rekent iets niet rond in China.

Nu de mist langzaam optrekt in Europa, komt daar een heel ander plaatje naar voren en blijkt ook wel dat er niks rondrekent aan het plaatje wat China de wereld in heeft geholpen. Onder de 50 jaar is er eigenlijk bijzonder weinig aan de hand. Voor 65+ is het wel gevaarlijk.

Bedenk dat ze minimaal 2 maanden voorlopen op ons. Alles wat wij nu zo langzamerhand kunnen zien, zagen zij al twee maanden geleden.

Je zou nog in het midden kunnen laten of het ronduit gepruts is van de Chinezen of dat ze bewust de wereld hebben voorgelogen. Twee dingen zijn zeker: er is iets gigantisch misgegaan in China en dat hebben die manipulatieve leugenaars de wereld niet verteld.

Er zijn 2 of 3 landen die dit Chinese grapje vanaf het begin door hebben gehad, of in ieder geval wisten dat je alles wat uit China komt en alles wat China zegt ten diepste moet wantrouwen: Taiwan, Singapore en Zuid-Korea. Waarschijnlijk omdat ze dagelijks te dealen hebben met het manipulatief leugenachtige regime in Beijing.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Onder de 50 jaar is er eigenlijk bijzonder weinig aan de hand. Voor 65+ is het wel gevaarlijk.

Dat was in China precies hetzelfde. Lees het begin van de discussie maar terug, China heeft al die data gedeeld met de wereld. Je ziet dus wederom een verschil wat er totaal niet is.

Royy schreef:
maar wel behoorlijk dodelijk (3%+)

In Nederland 10%+ op basis van precies dezelfde cijfers. Nederland helpt dus ook mee aan het beeld van een killervirus?

Royy schreef:
ondertussen lieten ze alle vluchten gewoon doorgaan

Ondertussen lieten alle landen alle vluchten gewoon doorgaan en passagiers zonder enige vorm van screening binnen, op enkele uitzonderingen na dan.

Royy schreef:
De Chinezen wisten wel beter, wie gooit er nu met zo weinig besmettingen zn hele economie plat?

Zelfde kun je ook over alle andere landen zeggen..

Want laten we eerlijk zijn, zoveel is er niet aan de hand. Ja de druk op de IC, daar ging het om zo werd ons verteld. Nou dat blijkt ook allemaal wel mee te vallen.

Royy schreef:
T is eigenlijk wat ik de hele tijd heb geroepen: er rekent iets niet rond in China.

Er rekent heel veel niet rond in de cijfers uit alle landen, daarom ben ik ook gestopt met ze dagelijks bij te houden. Jij staart je volledig blind op China. Ik denk dat als er sprake zou zijn van bedrog (zou kunnen) dat dan heel veel landen 'in het complot' zitten, en mogelijk China ook.

Dus niet China versus de rest van de wereld, maar China samen met de rest van de wereld versus het volk dat blijkbaar van alles opgedrongen moet worden waar het zonder pandemie nooit uit vrije wil mee zou instemmen.

We wachten het af..

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Je speelt een geopolitiek spel over de rug van meer dan 300.000 corona sterftes wereldwijd.

Moreel gezien zal je weinig handen op elkaar gaan krijgen, omdat het moreel verwerpelijk is Royy.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:
Je speelt een geopolitiek spel over de rug van meer dan 300.000 corona sterftes wereldwijd.

Moreel gezien zal je weinig handen op elkaar gaan krijgen, omdat het moreel verwerpelijk is Royy.

Ach joh, stel je niet aan.

Ik speel geen geopolitiek spel. Ik wil de waarheid op tafel. Die waarheid is voor mij zo langzamerhand wel helder, en ik ben zeker niet de enige.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Ik speel geen geopolitiek spel. Ik wil de waarheid op tafel. Die waarheid is voor mij zo langzamerhand wel helder, en ik ben zeker niet de enige.

Klopt, jou favoriete president Trump is die andere Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ach, ik ben in ieder geval blij dat je vraagtekens plaatst bij het nut, de noodzaak en de wenselijkheid van diverse corona verordeningen, zoals het beboeten van groepen van vier personen enkel omdat ze met vieren bij elkaar zijn. Daarin kunnen we elkaar blijkbaar nog wel enigszins vinden. Bij de rest van de weerwoorders zie ik dit soort reflectie niet of nauwelijks, die nemen letterlijk alles voor lief ook al druist het lijnrecht tegen onze meest fundamentele vrijheden in.

Maar dat alles op China afschuiven vind ik redelijk kansloos, en jouw suggestie dat we hun een factuur moeten sturen al helemaal.

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 18:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zweden is er over een paar weken vanaf.

Komt die kristallen bol weer. Ik wacht nog steeds op de verkiezingsoverwinning van Clinton, de impeachment tegen Trump, het open blijven van de Efteling tijdens Corona... en andere voorspellingen. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2020 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik speel geen geopolitiek spel.

Naar mening wel.

Quote:
Ik wil de waarheid op tafel.

Geloof ik niet. Jouw gedrag lijkt momenteel heel erg op het zoeken van een zondebok. Los van de waarheid.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2020 1:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Dat was in China precies hetzelfde. Lees het begin van de discussie maar terug, China heeft al die data gedeeld met de wereld. Je ziet dus wederom een verschil wat er totaal niet is.

Nee hoor, dat was nog altijd iets van 0.2 of 0.4%. De werkelijkheid ligt een factor 10 lager. Er zijn 41 (!) mensen onder de 50 overleden aan het Chinese virus. 41... en er is nauwelijks oversterfte te zien onder 50-minnders.... Obv Sanquin is de besmettingsgraad 3%, da's een vrij conservatieve indicatie van meer dan 6 weken geleden. 300k besmettingen onder de 50 dus: mortaliteit 0.01%.

41 doden, da's echt een reden om het hele land stil te zetten.

50-65? In China ging dat al snel richting de volle procenten... in Europa? Ruim onder de 1 procent (en waarschijnlijk zeer sterk gecorreleerd met andere al aanwezige ziektes).

Bedenk dat China twee maanden voorloopt op ons. Dit wisten ze 2 maanden geleden al, ze zijn namelijk niet achterlijk.

Quote:
In Nederland 10%+ op basis van precies dezelfde cijfers. Nederland helpt dus ook mee aan het beeld van een killervirus?

In zekere zin wel, ware het niet er hier ook door de overheid wordt erkend dat er veel en veel meer besmettingen zijn dan gemeld.

Quote:

Ondertussen lieten alle landen alle vluchten gewoon doorgaan en passagiers zonder enige vorm van screening binnen, op enkele uitzonderingen na dan.

Bedenk dat China in het begin de informatiehouder was he, zij beschikten over alle gegevens, niet wij. Zij hebben het plaatje met mortaliteit de wereld in geholpen, die van geen kanten blijkt te kloppen.

Quote:

Zelfde kun je ook over alle andere landen zeggen..

Het beleid van andere landen is weinig meer dan een kopie van China. Westerse landen zijn panisch geworden door de het plaatje uit China: weinig besmettingen, veel doden, enorme druk op het zorgsysteem. Wat kun je anders doen als westerse overheid? Zeker als je eigen bevolking er om vraagt...

BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2020 2:01 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Geloof ik niet. Jouw gedrag lijkt momenteel heel erg op het zoeken van een zondebok. Los van de waarheid.

41 doden onder 50-minners, Cliff.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2020 5:53 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Zijn er nu drie draden volgesmeerd met excel-brei over corona?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2020 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
41 doden onder 50-minners, Cliff.

En hoeveel mensen met permanente longschade? Hoeveel mensen met helse pijn voor enkele weken lang? Hoeveel met vervolgontstekingen?

Je praat er veel te makkelijk over.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2020 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

En hoeveel mensen met permanente longschade? Hoeveel mensen met helse pijn voor enkele weken lang? Hoeveel met vervolgontstekingen?

Je praat er veel te makkelijk over.

Klopt. Weten we nog niet. Hadden we ook niet vantevoren kunnen weten. De vraag is inderdaad hoeveel dat er zijn, zeg 20.000 met longschade en 20.000 die heel veel zieker geweest zijn dan een zware griep?

Weerwoord forum index » Buitenland