Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Wat zijn de middellangetermijngevolgen van Coronavirus? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 31, 2020 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Goed samengevat, Willem. Onder de streep worden we, relatief gezien, allemaal even arm.

https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/artikel/5070361/druk-op-nederland-corona-obligatie-coronabond-covid19-hoekstra

Wij gaan weer betalen voor de armlastige leden. Het doel van Brussel, om ons allemaal even arm te maken, komt hiermee weer een stuk dichterbij.
Het is weer typerend van Brussel om het over geld te hebben, maar over de gezondheidsaspecten m.b.t. corona in alle toonaarden te zwijgen.

Draadje plus poll: Is Nederland te streng voor Zuideuropese landen die hulp vragen?

BerichtGeplaatst: Di Mrt 31, 2020 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Iets als de banken die onbegrijpelijke producten verzinnen, een crisis veroorzaken en de belastingbetaler het laten oplossen? Ja, natuurlijk.

Hebben we t al een keer over gehad. Ik heb een compleet andere analyse.

Quote:
Dat wat er niet is, Corona?

De technologie, snelle productie, uitlevering etc. Je weet hoe traag overheden reageren.

Quote:

Dat heb ik niet gezegd hè. Ik heb gezegd 'Een overheid of niet-winst gedreven organisatie die onderzoek doet naar oplossingen.'.

Yep, leuk in theorie, nu nog de praktijk.

Quote:

En, wil je het laten afhangen van 'hoe correct' een winsbeluste ondernemer reageert? Ik niet namelijk. Teveel voorbeelden van zelfverrijking. Kijk even naar deze meneer die een fles Whiskey opentrekt uit blijdschap van een gevonden besmet kind.

Yep ken t filmpje. Deze meneer werkt in overheidsdienst, Cliff.

Quote:

Dat komt omdat je de overheid te negatief ziet. Sommige dingen moeten we samen oplossen, zonder dat er een zakkenvullende ondernemer tussenzit.

Dan zul je aan moeten tonen dat dat in de praktijk ook werkt. Ik zie teveel voorbeelden van een overheid die niet in staat is zn eigen dienstverlening normaal te organiseren.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 31, 2020 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De technologie, snelle productie, uitlevering etc. Je weet hoe traag overheden reageren.

Quote:
Yep ken t filmpje. Deze meneer werkt in overheidsdienst, Cliff.

Bron? Ik zie voornamelijk iemand die uit is op zelfverrijking.

Quote:
Dan zul je aan moeten tonen dat dat in de praktijk ook werkt. Ik zie teveel voorbeelden van een overheid die niet in staat is zn eigen dienstverlening normaal te organiseren.

Ik zie teveel bedrijven zonder moraal en die mensen bedonderen.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 31, 2020 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Goed samengevat, Willem. Onder de streep worden we, relatief gezien, allemaal even arm.

https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/artikel/5070361/druk-op-nederland-corona-obligatie-coronabond-covid19-hoekstra

Wij gaan weer betalen voor de armlastige leden. Het doel van Brussel, om ons allemaal even arm te maken, komt hiermee weer een stuk dichterbij.
Het is weer typerend van Brussel om het over geld te hebben, maar over de gezondheidsaspecten m.b.t. corona in alle toonaarden te zwijgen.

En ja hoor, de rubberen ruggen zijn weer buigzaam als vanouds. De Nederlandse belastingbetalers kunnen eeer bloeden.

👇

Hoekstra door het stof: Te weinig empathie getoond ten opzichte van Zuid-Europa

Een openbaar Mea Culpa en een gulle aflaat. En de Nederlandse belastingbetalers kunnen weer betalen.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 31, 2020 21:29 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ok, nou laten we de toppertjes van t UWV, t CBR of de Belastingdienst er dan verantwoordelijk voor maken. Misschien dat je dan wel mijn analyse deelt.

Quote:
Bron? Ik zie voornamelijk iemand die uit is op zelfverrijking.

Osterhaus werkte 16 jaar bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) te Bilthoven, waar hij verschillende functies bekleedde. Zijn laatste positie was hoofd van het Laboratorium voor Immunobiologie. In die periode werd hij tevens benoemd tot deeltijdhoogleraar in de milieuvirologie aan het Instituut voor Virologie van de Universiteit Utrecht. In 1993 werd hij benoemd tot hoogleraar in de virologie aan de Medische Faculteit van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij was in die hoedanigheid tevens hoofd van de Afdeling Virologie van het Erasmus MC tot 2013.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ab_Osterhaus

Ambtenaar pur sang.

Quote:
Ik zie teveel bedrijven zonder moraal en die mensen bedonderen.

De overheid bedondert je net zo hard, Cliff.

Maar vertel, wanneer komt het applaus voor Philips?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 1:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ok, nou laten we de toppertjes van t UWV, t CBR of de Belastingdienst er dan verantwoordelijk voor maken. Misschien dat je dan wel mijn analyse deelt.

Ja of de toppertjes DSB bank, ABN AMRO of Rabobank. Of Volkswagen, Facebook, Amazon. Of meer recentelijk Rumag.

Quote:
Ambtenaar pur sang.

Je moet het artikel even verder uitlezen. Deze man zit in dubieuze aandeelconstructies. Zal wel een VVD-er zijn.

Quote:

De overheid dat zijn wij.

Quote:
Maar vertel, wanneer komt het applaus voor Philips?

Prima wat Phillips doet. Maar zullen we het even over het zorgpersoneel hebben? Of de schoonmakers? Dat was het personeel waar jij nogal op neerkeek namelijk. En als we vraag/aanbod hanteren dan zouden ze nu 10 keer zoveel moeten verdienen als voor de Corona crisis.

Zie ik jou niet betalen.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 7:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Cliff schreef:

Klopt. En die kun je, in tegenstelling tot een bedrijf, aansturen en aanpakken. (Tenminste op papier, want de laatste jaren is dat democratische instrument door de politiek de nek omgedraaid.)

Quote:
Prima wat Phillips doet. Maar zullen we het even over het zorgpersoneel hebben? Of de schoonmakers? Dat was het personeel waar jij nogal op neerkeek namelijk. En als we vraag/aanbod hanteren dan zouden ze nu 10 keer zoveel moeten verdienen als voor de Corona crisis.

Hear, hear!

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 8:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja of de toppertjes DSB bank, ABN AMRO of Rabobank. Of Volkswagen, Facebook, Amazon. Of meer recentelijk Rumag.

Weet je wat het is. Die toppertjes bij de overheid, daar kan niemand om heen op straffe van vrijheidsberoving. De "toppertjes" uit het bedrijfsleven kun je zelf voor kiezen, of niet.

Quote:
Je moet het artikel even verder uitlezen. Deze man zit in dubieuze aandeelconstructies.

Dat weet ik, maar de man was in overheidsdienst.

Quote:

Ehm ja.

Quote:

Prima, dan kan Philips dus de prijs van beademingsapparatuur x10 doen en Roche de prijs van testen x20. Deal?

Over de beloning van het zorgpersoneel moeten we het na deze crisis maar eens hebben. Denk dat we daar wel wat aan moeten doen, maar ik wil daar dan toch ook echt een efficiency-slag zien.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 8:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Weet je wat het is. Die toppertjes bij de overheid, daar kan niemand om heen op straffe van vrijheidsberoving. De "toppertjes" uit het bedrijfsleven kun je zelf voor kiezen, of niet.

Nope, iedereen heeft tegenwoordig een bank nodig. En probeer maar eens uit de klauwen van Facebook te blijven. Onmogelijk.

Quote:
Dat weet ik, maar de man was in overheidsdienst.

Maar handelde uit eigen belang, niet uit opdracht van zijn werkgever.

Quote:
Prima, dan kan Philips dus de prijs van beademingsapparatuur x10 doen en Roche de prijs van testen x20. Deal?

Ik heb het over salarissen, jij over producten. Producten hebben een kostprijs, mensen niet. Daarbij: dat zorgpersoneel gaat never nooit 10 keer meer verdienen. Die staan straks gewoon weer op het Malieveld om 5% te vragen, en de gemiddelde VVD-er vindt die looneis te hoog.

Quote:
Over de beloning van het zorgpersoneel moeten we het na deze crisis maar eens hebben. Denk dat we daar wel wat aan moeten doen, maar ik wil daar dan toch ook echt een efficiency-slag zien.

Komt ie weer met zijn efficiëntie. (let op: het is gewoon een Nederlands woord).

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nope, iedereen heeft tegenwoordig een bank nodig. En probeer maar eens uit de klauwen van Facebook te blijven. Onmogelijk.

Probeer Triodos eens. En niemand is gedwongen om gebruik te maken van facebook.

Quote:
Maar handelde uit eigen belang, niet uit opdracht van zijn werkgever.

Klopt, dankzij zn positie bij de overheid...

Quote:

Ik heb het over salarissen, jij over producten. Producten hebben een kostprijs, mensen niet.

Ok, dan doen we de salarissen bij Philips x10 en dat verwerken we in de kostprijs.

Quote:

Komt ie weer met zijn efficiëntie. (let op: het is gewoon een Nederlands woord).

Yep, hoort er bij.

PS. Hoe gaat t?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ok, dan doen we de salarissen bij Philips x10 en dat verwerken we in de kostprijs.

Wat een neerbuigende manier om over mensen te praten.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Hoezo?

Eens dat de apparaten van Philips net zo cruciaal zijn als zorgmedewerkers?

Kom maar op met dat applaus voor Philips, Tedje!

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik heb het er niet over wie applaus verdient maar over de manier waarop jij de factor arbeid neerzet. Iedere arbeider moet een fatsoenlijk salaris verdienen en dat dient hem niet ontzegt te worden omwille van het kostprijsplaatje.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Dat is een moeilikkvraagstuk, wat is een fatsoenlijk loon?
Als een bedrijf lang genoeg met verlies draait gaat het failliet, dan komen de werknemers op straat en dat is in arme (armer dan Nederland) landen armoede. Dan is loonsverlaging met behoud van werk beter, zolanh dat beter is dan bittere armoede.
En ontslag van 30% van het prrsoneel is ook beter dan faillissement.

Ik ga er van uit dat een gewetensvolle werkgever ook zelf flink bezuinigd op de uitgsven, andrrs verliest die zijn geloofwaardigheid.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Een fatsoenlijk salaris is een salaris waarvan je fatsoenlijk kunt leven. Het is niet het salaris van 3 miljoen wat een bankmanager krijgt voor zijn leugens, list en bedrog.

Wat deze vrouw (moeder) beschrijft is dat haar dochter geen fatsoenlijk loon krijgt vanwege het onfatsoen van tuig als de VVD, dat nu vooraan staat en roept hoe belangrijk haar dochter wel niet is.

F*ck you, Rutte! Evil or Very Mad

Brief aan Mark Rutte: Nu vindt u mijn dochter ineens een held? Ga toch weg!

Beste Mark,

Mijn dochter stuurde me net een foto vanaf haar werk. Ingepakt in een wit pak. Haarnetje op, mondkapje voor en beschermende bril op haar neus. Ze is klaar om een werkdag van 9 uur in te gaan. Ze is eigenlijk opgeleid tot oncologie-verpleegkundige, maar sinds de corona-crisis is het alle hens aan dek. Dus werkt ze sinds een week op de speciale corona-unit van het ziekenhuis.

Mijn dochter zit op dit moment middenin de frontlinies. Zij is een van de ‘helden’ waar u het in uw persconferenties de hele tijd over heeft. U prijst haar en haar collega’s omdat ze ‘essentieel zijn’ voor onze samenleving. En ik kan alleen maar denken, goh, komt u daar nu pas achter. Want de afgelopen jaren hebben u en uw partij mijn dochter anders mooi laten zitten.

Morgenochtend komt mijn dochter thuis na haar nachtdienst. Bij ons. Ze woont namelijk niet op zichzelf. Dat zou ze heel graag willen, maar met haar salaris is het onmogelijk om een huis te kopen. Voor sociale huur komt ze trouwens dan weer niet in aanmerking, evenmin als voor de inkomenseisen voor particuliere huur. Dus is ze 26, werkt ze al vier jaar fulltime in een extreem zwaar beroep, en woont ze nog thuis. Bij haar ouders, die allebei 60+ zijn. Daarnaast heeft haar vader trouwens ook astma. Dus ja, we zijn best bezorgd.

Mijn dochter ziet elke dag op haar werk wat het virus met mensen doet. Ze is doodsbang ons te besmetten. Dus in plaats van thuis uit te rusten en goed bij te kunnen komen van haar werk, zit ze 95% van de tijd op haar kamer. Zelf-isolatie. Wanneer ze naar de wc is geweest of de badkamer heeft gebruikt, staat ze erop deze te ontsmetten. Ze eet apart van ons, want ze wil geen risico lopen ons te besmetten. Ze zit niet meer met ons in de woonkamer. In de gang loopt ze met een boog om ons heen.

Beste Mark, de afgelopen jaren heeft uw eigen VVD jaar in jaar uit gesneden in de zorg kosten. Bezuinigingen, bureaucratie, geld dat in managementlagen blijft hangen. En dit alles maakt de zorg geen aantrekkelijke loopbaan, waardoor de tekorten alleen maar verder oplopen. Regelmatig hoor ik van mijn dochter over collega’s die bezwijken onder de werkdruk. En inmiddels vraag ik me al bijna niet meer af óf dit mijn dochter ook gaat gebeuren, maar wanneer.

Dus wil ik een ding aan u vragen, voor mijn dochter. Want die doet haar werk niet om ‘heldhaftig’ gevonden te worden door u. Die doet het niet voor het geld, of voor een keer applaus om 8 uur ’s avonds. Zij doet het omdat ze mensen wil helpen. En daarom vraag ik u: help haar ook. Niet nu, maar juist als we uit deze crisis zijn. Zorg een beetje voor de zorg. Het is namelijk het belangrijkste wat we hebben, zoals u nu misschien eindelijk inziet.

Vriendelijke groet,

Een bezorgde, ontzettend trotse moeder.

https://www.saarmagazine.nl/brief-aan-mark-rutte-zrg/

De VVD is erger dan de PVV.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Do Apr 02, 2020 13:16, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Probeer Triodos eens. En niemand is gedwongen om gebruik te maken van facebook.

Jawel. Facebook plakt zijn 'like' knopjes overal, zelfs op krantenwebsites. Daarmee traceren ze je surfgedrag. Wil je echt geen facebook, dan moet je je rij actief bewapenen tegen die shit.... en de gemiddelde gebruiker heeft geen idee. Die denken net als jij dat als ze geen Facebook-account hebben dat ze dan veilig zijn voor Facebook. Niets is minder waar.

En Triodos is nog steeds een bank.

Quote:
Klopt, dankzij zn positie bij de overheid...

Al zit hij op de korfbalvereniging. Feit is dat de men denkt uit zelfverrijking en aandelen. Dat is geen ambtenarengedrag.

Quote:
Yep, hoort er bij.

't Is geen doel op zich.

Quote:
PS. Hoe gaat t?

Goed genoeg om hier te reageren, bedankt Smile

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Tedje van Es schreef:

Hoezo?

Eens dat de apparaten van Philips net zo cruciaal zijn als zorgmedewerkers?

Kom maar op met dat applaus voor Philips, Tedje!

Pas als ze hun fabrieken weer terug naar ons land halen en bereid zijn hun Nederlandse personeel Nederlands te betalen.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Een fatsoenlijk salaris is een salaris waarvan je fatsoenlijk kunt leven. Het is niet het salaris van 3 miljoen wat een bankmanager krijgt voor zijn leugens, list en bedrog.

Wat deze vrouw (moeder) beschrijft is dat haar dochter geen fatsoenlijk loon krijgt vanwege het onfatsoen van tuig als de VVD, dat nu vooraan straat en roept hoe belangrijk haar dochter wel niet is.

F*ck you, Rutte! Evil or Very Mad

Brief aan Mark Rutte: Nu vindt u mijn dochter ineens een held? Ga toch weg!

Beste Mark,

Mijn dochter stuurde me net een foto vanaf haar werk. Ingepakt in een wit pak. Haarnetje op, mondkapje voor en beschermende bril op haar neus. Ze is klaar om een werkdag van 9 uur in te gaan. Ze is eigenlijk opgeleid tot oncologie-verpleegkundige, maar sinds de corona-crisis is het alle hens aan dek. Dus werkt ze sinds een week op de speciale corona-unit van het ziekenhuis.

Mijn dochter zit op dit moment middenin de frontlinies. Zij is een van de ‘helden’ waar u het in uw persconferenties de hele tijd over heeft. U prijst haar en haar collega’s omdat ze ‘essentieel zijn’ voor onze samenleving. En ik kan alleen maar denken, goh, komt u daar nu pas achter. Want de afgelopen jaren hebben u en uw partij mijn dochter anders mooi laten zitten.

Morgenochtend komt mijn dochter thuis na haar nachtdienst. Bij ons. Ze woont namelijk niet op zichzelf. Dat zou ze heel graag willen, maar met haar salaris is het onmogelijk om een huis te kopen. Voor sociale huur komt ze trouwens dan weer niet in aanmerking, evenmin als voor de inkomenseisen voor particuliere huur. Dus is ze 26, werkt ze al vier jaar fulltime in een extreem zwaar beroep, en woont ze nog thuis. Bij haar ouders, die allebei 60+ zijn. Daarnaast heeft haar vader trouwens ook astma. Dus ja, we zijn best bezorgd.

Mijn dochter ziet elke dag op haar werk wat het virus met mensen doet. Ze is doodsbang ons te besmetten. Dus in plaats van thuis uit te rusten en goed bij te kunnen komen van haar werk, zit ze 95% van de tijd op haar kamer. Zelf-isolatie. Wanneer ze naar de wc is geweest of de badkamer heeft gebruikt, staat ze erop deze te ontsmetten. Ze eet apart van ons, want ze wil geen risico lopen ons te besmetten. Ze zit niet meer met ons in de woonkamer. In de gang loopt ze met een boog om ons heen.

Beste Mark, de afgelopen jaren heeft uw eigen VVD jaar in jaar uit gesneden in de zorg kosten. Bezuinigingen, bureaucratie, geld dat in managementlagen blijft hangen. En dit alles maakt de zorg geen aantrekkelijke loopbaan, waardoor de tekorten alleen maar verder oplopen. Regelmatig hoor ik van mijn dochter over collega’s die bezwijken onder de werkdruk. En inmiddels vraag ik me al bijna niet meer af óf dit mijn dochter ook gaat gebeuren, maar wanneer.

Dus wil ik een ding aan u vragen, voor mijn dochter. Want die doet haar werk niet om ‘heldhaftig’ gevonden te worden door u. Die doet het niet voor het geld, of voor een keer applaus om 8 uur ’s avonds. Zij doet het omdat ze mensen wil helpen. En daarom vraag ik u: help haar ook. Niet nu, maar juist als we uit deze crisis zijn. Zorg een beetje voor de zorg. Het is namelijk het belangrijkste wat we hebben, zoals u nu misschien eindelijk inziet.

Vriendelijke groet,

Een bezorgde, ontzettend trotse moeder.

https://www.saarmagazine.nl/brief-aan-mark-rutte-zrg/

De VVD is erger dan de PVV.

Heeft Mark Rutte haar al een lintje of een speldje gegeven? Mocht aan deze corona ellende eens een einde komen, dan heeft ze in ieder geval tijd genoeg over om dat speldje of lintje naar Mark Rutte terug te kunnen brengen. Want het personeel in de zorg kan dan gewoon weer een doodschop krijgen. Mark (!) my words!

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Willem schreef:
Dat is een moeilijk vraagstuk, wat is een fatsoenlijk loon?
Als een bedrijf lang genoeg met verlies draait gaat het failliet, dan komen de werknemers op straat en dat is in arme (armer dan Nederland) landen armoede. Dan is loonsverlaging met behoud van werk beter, zolang dat beter is dan bittere armoede.
En ontslag van 30% van het personeel is ook beter dan faillissement.

Ik ga er van uit dat een gewetensvolle werkgever ook zelf flink bezuinigd op de uitgaven, anders verliest die zijn geloofwaardigheid.

Nou, vergeet dat maar.
In de tijden dat het bedrijfsleven forse winsten maakte, staken alleen de directeuren forse bonussen in hun eigen zak.
Het personeel komt er al jaren bekaaid van af.
Wat alles ook nog verergerd heeft, is dat er veel vrouwen en buitenlanders voor een uitzendbureau gingen werken, en dus ook zorgden voor een verhoogde concurrentie tussen werknemers onderling, met als natuurlijk gevolg een relatieve daling van de loonkosten.

De VVD, als kampioen van de bedrijven, heeft er doelbewust aan meegewerkt, dat de arbeidsmarkt goed gevuld werd, om de loonkosten maar zo laag mogelijk te houden.
Afgekeken van de VS, waar de regeringen de afgelopen 30 jaar stiekem een hoop illegalen hebben toegelaten, om dezelfde reden.
Trump heeft daar een einde aan gemaakt, zodat nu de werkloosheid afgenomen is.
Een van de weinige goede dingen in zijn beleid.

Wat dan ook nog schandalig is, is dat juist uit de VVD Wilders tevoorschijn komt, om de leugen de wereld in te helpen,
alsof buitenlanders de schuld van alles zijn. Wat hij er niet bij verteld, is dat rechts Nederland juist de deur wagenwijd opengezet heeft,
maar dat dit juist in de schoenen van links geschoven wordt. Een fascistische tactiek, die al eerder met succes werd toegepast in de geschiedenis.

Want links is in Nederland nog nooit aan de regering geweest.
Joop den Uyl ook niet!
a) Den Uyl was een slippendrager van het koningshuis. (Lockheed affaire)
b) Verder was hij een gewillig oor voor de belangen van de NAVO. (De Anjer Revolutie in Portugal is de nek omgewrongen)
c) Om ook nog even de oliecrisis aan te halen, die helemaal geen crisis was.
Wij zijn toen gigantisch belazerd, door de regering Den Uyl, door Shell en dus ook door het koningshuis.

De achtergrond van b) en c) heb ik zelf meegemaakt!

Maar goed.
Nederlanders zijn gewoon te slap om in actie te komen.
Geen ruggengraat.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De prioriteiten van het Fatah-hoertje Sigrid al-Qaq liggen weer eens niet bij Nederland. Het is weer eigen volk laatst bij D'66.

D66-minister Sigrid Kaag: ‘Vanuit verlicht eigenbelang moeten we aan Afrika schenken in coronacrisis’

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Je kon er op wachten.

Maar natuurlijk, tijdens pandemie en recessie: migratieonderzoekers eisen meer overbrenging naar Europa

Sea Watch: NGO wil migranten met luxe schepen afhalen

BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2020 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Iets met kaf en koren...

https://www.parool.nl/nederland/economisch-herstel-bedreigd-door-grote-bedrijven-met-hand-op-de-knip~bd245160/

Grote vraag is hoe we gaan voorkomen dat de eigenaren van bedrijven als Action, Hema, Bijenkorf direct gaan profiteren van de enorme staatsschuld die we aan het opbouwen zijn. Indirect is nooit te voorkomen, maar direct zou het mogelijk moeten zijn.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2020 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Hoe dan? Want als je indirect iets niet kunt voorkomen, hoe kan je het dan wel direct voorkomen?
En wie bedoel je met 'we'?
Deze bedrijven zijn 'direct' afhankelijk van de consument. Wil je de consument 'indirect' aanpakken?
Of begrijp je nu helemaal verkeerd?

BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2020 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hm nee, indirect profiteren dit soort bedrijven altijd van de steunmaatregelen, simpelweg omdat ze de consumptie op peil blijven (weer terug op peil brengen).

Direct gezien zouden we iets moeten verzinnen om te voorkomen dat bedrijven die overmatig dividend hebben uitgekeerd aan hun eigenaren (en daarmee het bedrijf financieel onnodig zwak hebben gemaakt) profiteren van de steunmaatregelen: de eigenaren moeten fors gaan meebetalen.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2020 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Willem schreef:
Dat is een moeilikkvraagstuk, wat is een fatsoenlijk loon?
Als een bedrijf lang genoeg met verlies draait gaat het failliet, dan komen de werknemers op straat en dat is in arme (armer dan Nederland) landen armoede. Dan is loonsverlaging met behoud van werk beter, zolanh dat beter is dan bittere armoede.
En ontslag van 30% van het prrsoneel is ook beter dan faillissement.

Ik ga er van uit dat een gewetensvolle werkgever ook zelf flink bezuinigd op de uitgsven, andrrs verliest die zijn geloofwaardigheid.

Wat is een fatsoenlijk loon en vooral voor wie?
De gemiddelde werkgever, hoe fatsoenlijk en gewetensvol ook, zal toch eerst gaan bezuinigen op zijn personeel. Want dat zijn de grootste postenkosten.
Materie of materialen eten niks, verbruiken niks, en betalen ook geen premies, dus die mogen blijven.

Weerwoord forum index » Actualiteiten