Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Vraag aan de Weerwoorders. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 15:40 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Jip schreef:

Waarom geen universele taal voor de 'geldwerkers'?

Die is er. Da's Engels.

Beetje raar als je weet dat er meer Chineessprekende mensen dan Engelssprekende mensen bestaan (van huis uit dan, hé)?
Jij surft gewoon een beetje mee met de wolven van Wallstreet.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Ik werk als financial bij een grote corporate. Een corporate die van zeer groot belang is om er bv voor te zorgen dat Tedje nog eten in de schappen van zn supermarkt vindt...

Ik heb daar zelf to be honest op de korte termijn geen cruciale rol in. Maar ben er wel blij mee dat ik mijn steentje heb bijgedragen om het bedrijf financieel zo gezond te maken en houden dat we nu kunnen doen wat we moeten doen, zonder dat we elke dag achterom moeten kijken of we nog wel genoeg geld in kas hebben.

Hoe doen jullie dat dan?
Ja, mijn fantasie draait overuren, want ik stel me voor dat ik een enorme partij sinaasappels heb die zo spoedig mogelijk naar een willekeurige provincie in Nederland moet. Dat kan niet zonder jouw medewerking?
Hoe deden we dat ook alweer voor het Excel-tijdperk? Met paard en wagen of, heel modern, met de trein.

Even een woordje voor jouw minachting voor de laagopgeleide beroepen. Hoelang zou jij het kunnen volhouden op je 'workspace' als dat niet dagelijks wordt schoongemaakt? Je prullenbak puilt uit, jij blijft continue plakken aan je bureau vanwege de koffiekringen van je mok, de stoflaag op je pjoetertje is onderhand een vingerdik.
Nog erger, jullie afval wordt niet meer opgehaald, en je moet gedwongen werken in de stank van je eigen rotzooi. Ik geef jou hooguit een week voordat je kokhalzend naar huis speert en je vandaar uit ziekmeldt.
Ik heb gewerkt als schoonmaakster. Een zwaar ondergewaardeerd en vooral zwaar onderbetaald beroep. Want als die sjieke stropdasjes en mantelpakjes schamen zich nergens voor als ze op de plee zitten. Wijven die te lui zijn om hun maandverband of tampons in de daarvoor bestemde afvalbak te gooien. Nee, ze pleuren die kutzooi gewoon in de plee met als gevolg dat de wc verstopt raakt. Ja daag, die troep ga ik dus echt niet opruimen. Bij de mannen heeft iemand de boel zodanig ondergekotst dat het braaksel van de wcpot naar de grond sijpelt.
Ja daag enz.....
Zou jij iemand anders zijn kots of halve baarmoeder opruimen voor 1,5 grijpstuiver? Nou dan!!!

Besef nou eens dat jij je werk slechts goed kunt doen bij gratie van die ongeschoolde poetsvrouwen en -mannen.
Als mensen zoals jij gaan staken, gaat het leven gewoon door, als schoonmakers gaan staken, is het hek van de dam.
Beroepen die nu van belang zijn: zorgberoepen (artsen, verplegers, gezins- en bejaardenzorg), boeren, bakkers, slagers, brandweer, politie en ambulance. En openbaar vervoer niet te vergeten. En onderwijs mogen we ook niet laten versloffen. Dat zijn de beroepen die nu van levensbelang zijn.

Jij valt nu onder de 'nutteloze' beroepen; kappers, kunstenaars, schrijvers, bankiers (ik kreeg afgelopen week een brief van mijn bank, de tarieven gaan weer omhoog, je moet maar durven in deze barre tijd), egotrippers die nu met 'leuke onder de hart riemend stekende liedjes' aan komen kakken.
Blijf thuis en als je niet genoeg wijsheid hebt om je ogen uit je kop te schamen, denk dan eens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel diep na over het belang van jouw handel en wandel.
Oude wijsheid: Niemand is onmisbaar op de werkvloer, voor jou tien anderen.
Hoe onmisbaar waan jij jezelf? Iedereen kan met excel overweg. Kan jij ook zo goed schoonmaken, zaaien en oogsten, zieke mensen genezen?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

Hoe doen jullie dat dan?
Ja, mijn fantasie draait overuren, want ik stel me voor dat ik een enorme partij sinaasappels heb die zo spoedig mogelijk naar een willekeurige provincie in Nederland moet. Dat kan niet zonder jouw medewerking?
Hoe deden we dat ook alweer voor het Excel-tijdperk? Met paard en wagen of, heel modern, met de trein.

Als we terug moeten naar paard en wagen en bijbehorende efficiency stort deze hele samenleving in elkaar, Jip, en is er niets meer te vinden in de supermarkten. Bedenk dat als je een samenleving als de onze draaiende wil houden (laten we zeggen: van eten voorzien) je een hoogontwikkelde logistiek, communicatie, planning, vervoer, technologie, financiering nodig hebt.

Quote:
Even een woordje voor jouw minachting voor de laagopgeleide beroepen.

Ik heb geen minachting voor laagopgeleide beroepen, hoe kom je daar bij?

Quote:
Als mensen zoals jij gaan staken, gaat het leven gewoon door, als schoonmakers gaan staken, is het hek van de dam.

Nou da's grappig. Jaren geleden was er een vrij lange staking van de schoonmakers.... was eigenlijk niet zo heel veel aan de hand. We maakten groepjes op kantoor: vuilnis verzamelen, stofzuigen, wc's schoonmaken. Leuk is anders, maar het ging eigenlijk prima en t was best gezellig. Dus ja dat schoonmaken lukt eigenlijk prima. Of dat de meest efficiente inzet is van mij en mijn collega's? Niet echt.

Quote:
Hoe onmisbaar waan jij jezelf? Iedereen kan met excel overweg. Kan jij ook zo goed schoonmaken, zaaien en oogsten, zieke mensen genezen?

T gaat niet om onmisbaarheid, Jip. T gaat om de waarde die je toevoegt. Waarde voeg ik in mijn geval toe door ervoor te zorgen dat we een financieel gezond bedrijf houden, wat keurig elke maand zn salarissen kan betalen, wat schoonmakers in kan huren etc. Is dat direct zichtbaar en tastbaar? Nee. Totdat het bedrijf omvalt, al zn medewerkers moet ontslaan, de schoonmakers moet ontslaan en zn toeleveranciers niet meer kan betalen. Maar ja, dan ben je te laat.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ja, allemaal goed en wel. Stel je voor dat we door deze crisis terug zouden moeten naar kaarsen en gaslampen.
Erger nog, dat jij alles zelf zou moeten berekenen ipv dat Excel dat voor jou doet.
Jij moet dus alles zelf gaan optellen, aftrekken of vermenigvuldigen. Kan je dat? Dag in dag uit?
En dan mag je van mij een rekenmachine gebruiken. Evengoed een hele hoop extra werk.
Ik vind Excel ideaal voor mijn alledaagse uitgaven. Die zijn heel simpel.
Ook handig om met excel mijn boeken, muziek en films te ordenen.

Dus nee, deze samenleving stort echt niet elkaar vanwege het gemis van ene Royy, zo werkt de natuur namelijk niet.
Er zijn Joden die de gaskamers overleefden, dus hoe kom jij erbij om te beweren dat de huidige wereld het niet zonder jou zou kunnen stellen?
Jij bent een doodgewone ordinaire boekhouder.
Als onze wereld is teruggedraaid tot de meest elementaire vakkennis, val jij buiten de boot.
Jammer voor jou. Zelfs dat onbeholpen Engels van jou kan je dan niet meer redden.
Om te referen naar 'Gone with the wind' zelfs Scartlett besefte dat het niet meer ging om mooie baljurken maar om een goede oogst.
En zij ging katoen plukken.
Wanneer ga jij schoonmaken, of vakkenvullen, of groenten en fruit oogsten? Nooit, want dan kan je niet of je hebt teveel kapsones om dit te gaan doen.
Mensen hebben voedsel nodig. Geen boekhouders.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:
Stel je voor dat we door deze crisis terug zouden moeten naar kaarsen en gaslampen.

Ik zou zeggen: laten we dat vooral voorkomen. En daar heb je toch echt meer voor nodig dan " zorgberoepen (artsen, verplegers, gezins- en bejaardenzorg), boeren, bakkers, slagers, brandweer, politie en ambulance."

Wat je eigenlijk doet is de waarde van ontwikkeling ontkennen. Ontwikkeling komt niet van boeren, slagers, bakkers, brandweer, politie, ambulance. Die beroepen heb je OOK nodig, begrijp me niet verkeerd, maar die slagers etc zijn ook maar wat blij dat ze thuiskomen in een warm, luxe huis met stroom, stromend water, TV, internet, dat ze hun voedsel in goedgevulde supermarkten kunnen kopen, leuke kleren online, etc etc. Sterker nog: die slagers gaan waarschijnlijk beter werk leveren als ze dat allemaal hebben.

T lijkt wel of sommige mensen graag terug willen naar zo'n laagontwikkelde samenleving om maar aan te tonen hoe essentieel sommige beroepen (die ze zelf uitoefenen?) zijn.

En och Jip, in de Middeleeuwen zaten ze ook al met een telraam te rekenen. Dus ik ben er gerust op.

Quote:
Wanneer ga jij schoonmaken, of vakkenvullen, of groenten en fruit oogsten? Nooit, want dan kan je niet of je hebt teveel kapsones om dit te gaan doen.

Als dat nodig is dan doe ik dat. Ik zorg er dan wel alleen voor dat ik snel mijn toegevoegde waarde bewijs bij bijvoorbeeld planning van schoonmaken, oogsten, whatever. Ontwikkeling Jip...

Quote:
Ik vind Excel ideaal voor mijn alledaagse uitgaven. Die zijn heel simpel.
Ook handig om met excel mijn boeken, muziek en films te ordenen.

Je hebt dus geen idee wat excel (of soortgelijke programma's) kan. Geeft niet. Ieder zn ding he.

Nota bene deze hele crisis wordt bestuurd met behulp van "excel-ridders": de modelleurs bij het RIVM.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik geloof je niet.
Want het gaat nu niet over jou.
Het gaat nu over mensen die medische hulp nodig hebben.
Mensen die er voor zorgen de rest te voeden.
Mensen zoals jij zitten nu in de marge.
Doe je best en de mensen van wie het er nu echt op aan komt doen de rest.

Als ik zo brutaal mag zijn, hoe heb jij het geregeld tussen jouw schoonmaakster, kok enz.? Betaal je hun salaris door, of is het hier ook weeri: voor wat hoort wat?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

Mensen die er voor zorgen de rest te voeden.

Dat voeden kan alleen maar dankzij... Hoe denk je mensen te voeden, Jip? Door t met paard en wagen te vervoeren? Of zelfs maar door lukraak vrachtwagens rond te laten rijden? Kom op zeg, wat een realiteitszin... not. Om dit land te voeden heb je een hoogontwikkeld systeem van logistiek nodig. Dat systeem van logistiek steunt op efficiënte communicatie, vervoer, planning en financiering.

Quote:
Doe je best en de mensen van wie het er nu echt op aan komt doen de rest.

Klopt en hierna zorgen wij er weer voor dat die mensen uberhaupt een baan hebben. Bedenk goed dat er alleen zoveel zorgmedewerkers zijn omdat wij zo'n hoogontwikkelde samenleving hebben. Als je t alleen van "boeren, bakkers, slagers, brandweer, politie" zou moeten hebben, is geen geld voor zorgmedewerkers, Jip.

Hoeveel zorgmedewerkers waren er in de Middeleeuwen? 10% van de bevolking? Nee bij lange na niet, konden ze zich niet veroorloven. Nu kunnen we ons dat wel veroorloven. Dat lijkt me een prachtig gegeven. Ontwikkeling Jip, ontwikkeling.

Quote:
Als ik zo brutaal mag zijn, hoe heb jij het geregeld tussen jouw schoonmaakster, kok enz.? Betaal je hun salaris door, of is het hier ook weeri: voor wat hoort wat?

Ik begrijp je vraag niet. Ik betaal mijn kok op een andere manier Very Happy

En:

Nota bene deze hele crisis wordt bestuurd met behulp van "excel-ridders": de modelleurs bij het RIVM.

En:

Waar denk je dat die 90% doorbetaling vandaan komt? Uit de lucht ofzo? Hoe denk je dat dat geld bij die mensen terecht komt? Via de postduif?

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

In mijn jonge jaren heb ik jaren in de transport en logistiek gezeten (planning e.d.). Ecxel bestond niet, desondanks werkte alles prima en wij vonden ons zelf helemaal niet belangrijk.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik heb geen minachting voor laagopgeleide beroepen, hoe kom je daar bij?

Ik vind van wel. Of in ieder geval, voor laag opgeleiden. Je deelt ze ook altijd te gemakkelijk in bedrijfsmatige groepjes, wat nergens op slaat.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:
Actief in de verdozing van Nederland?

Royy schreef:
Nope, er is heel veel nodig om Tedje's supermarkt gevuld te houden.

Heb je dan vakkenvullers in dienst? Want zonder hen blijven de schappen leeg hoor. En oh ja, dan moet je ook nog een vrachtwagenchauffeur in dienst hebben, want zonder transport staat alles stil. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

In de meest ruime zin van het woord val ik actief in het aanvullend openbaar vervoer ook onder een van de cruciale beroepen. De werkactiviteit is wel dermate ingekelderd dat er noodroosters zijn vastgelegd welke pas een week van te voren bekend zijn. Vorige week maar drie van de regulier vier ingeroosterde diensten afgewerkt, deze week maar vier van de zes. Dus al deels uitgeroosterd en op huisarrest gezet. En ingeroosterd is eerder piket, stand by. De volledige loondoorbetaling en uitbetaling van het vakantiegeld zijn t/m mei door de werkgever gewaarborgd. De werkgever maakt ook gebruik van de werktijdsverkortingsregeling. Helaas geeft iets mij in dat we na 28 april ook nog niet op 1 juni en waarschijnlijk zelfs niet op 1 juli nog lang niet van alle maatregelen rondom corona af zijn. The worst is yet to come.

Cruciale beroepsgroepen voor COVID-19

Specifiek voor COVID-19 zijn er cruciale beroepsgroepen om de samenleving draaiende te houden tijdens de COVID-19-uitbraak. Ouders of verzorgenden in deze beroepsgroepen kunnen gebruik maken van noodopvang. De lijst met deze cruciale beroepsgroepen is als volgt:

- Zorg, Jeugdhulp en (Maatschappelijke) Ondersteuning, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
    - Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
    - Openbaar vervoer.
    - Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
    - Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
    - Vervoer van afval en vuilnis.
    - Kinderopvang.
    - Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
    - Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
      meldkamerprocessen
      brandweerzorg
      ambulancezorg
      GHOR
      crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s

- Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincies, gemeenten en waterschappen), bijvoorbeeld betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades, justitiële inrichtingen en forensische klinieken.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelgestelde-vragen-per-onderwerp/kinderopvang/cruciale-beroepen

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
In mijn jonge jaren heb ik jaren in de transport en logistiek gezeten (planning e.d.). Ecxel bestond niet, desondanks werkte alles prima en wij vonden ons zelf helemaal niet belangrijk.

Ik heb ooit in mijn volwassen jaren toen ik ooit enige werkloos was, maar mijn huishoudbegroting onverminderd volledig doorliep, wel eens twee weken lang voor een uitzendbureau gedetacheerd aan Martin Air Party Service tijdens een tennistoernooi in Ahoy borden gewassen in een spoelkeet. Wat waren de boodschappen weer duur toen ik zelf weer eten in huis moest halen en wat moest ik zelf weer meer tijd in zelf koken gaan steken. Want het eten uit de ruif tijdens pauzetijd was goed, onbeperkt en gratis.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik vind van wel. Of in ieder geval, voor laag opgeleiden. Je deelt ze ook altijd te gemakkelijk in bedrijfsmatige groepjes, wat nergens op slaat.

Bedrijfsmatige groepjes?

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Bedrijfsmatige groepjes?

Ja. Je hebt het erover dat MBO-ers dit moeten doen en HBO-ers dat. Vervolgens koppel je daar ook de salarishoogte aan.

Waar je niet bij stilstaat, is dat een MBO-er exact evenveel jaren onderwijs over zijn beroep heeft gehad als een HBO-er (beiden 4 jaar). En dat die vier jaar na vier jaar werkervaring ook geen reet meer voorstelt, want een MBO-er met 4 jaar werkervaring kan wel eens vele malen meer weten, productiever zijn, etc. dan een net van school komende HBO-er.

Jij deelt dat allemaal in in groepjes met glazen schermen ertussen. Slaat echt helemaal nergens op.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy, ik zal dan misschien niet zoveel weten over Excel als jij, wat ik er wel van weet dat het een ontzettend handig programma is, Niet alleen voor mij met mijn simpele dingetjes, maar ook en vooral voor bedrijven die onderling deze bestanden kunnen uitwisselen.
Maar wat jij eigenlijk de hele dag aan het doen bent, is niks anders dan lopende bandwerk. Want jij doet niks anders dan getallen of bedragen invoeren, het echte werk wordt gedaan door Excel.
Kan jij trouwens nog handmatig al die berekeningen uitvoeren? Zonder excel? Vooruit, je mag van mij een rekenmachine gebruiken. Maar zelf nadenken hoe het ook al weer zat met de berekening tussen haakjes? En zelf omrekenen als het gaat over valuta?
Kan jij dat nog zelf? Optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen, machtsverheffen, worteltrekken, procenten berekenen, afstand, inhoud, en tijd berekenen, jij doet dit allemaal moeiteloos met slechts pen en papier of weet je niet waar ik het nu over heb?
En dan durf je ook nog te beweren dat dit alles vooruitgang is. Jij hoeft zelf niet meer na te denken, slechts wat cijfers invoeren. En maar bidden dat je het goed gedaan hebt.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Waar je niet bij stilstaat, is dat een MBO-er exact evenveel jaren onderwijs over zijn beroep heeft gehad als een HBO-er (beiden 4 jaar). En dat die vier jaar na vier jaar werkervaring ook geen reet meer voorstelt, want een MBO-er met 4 jaar werkervaring kan wel eens vele malen meer weten, productiever zijn, etc. dan een net van school komende HBO-er.

Jij deelt dat allemaal in in groepjes met glazen schermen ertussen. Slaat echt helemaal nergens op.

Oh zit wat mij betreft niet strak vast aan de labeltjes hoor, gaat mij inderdaad om productiviteit. Prima als een MBO'er productiever is dan een HBO'er, hoort bijbehorend salaris bij. En vice versa.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:
Want jij doet niks anders dan getallen of bedragen invoeren, het echte werk wordt gedaan door Excel.

Nee joh, weleens van modelleren gehoord? Dan bedenk je dus wat er uitgerekend moet worden, da's het interessantste. Het rekenwerk doet excel of ander programma inderdaad wel, al blijft het een kunst om dat zo efficient mogelijk te doen.

Verder is het meedenken en meesturen he. Hoe houden we toko financieel gezond. De meeste bedrijven gaan niet failliet omdat ze zo slecht zijn, maar vanwege financieel mismanagement.

Quote:
Kan jij dat nog zelf? Optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen, machtsverheffen, worteltrekken, procenten berekenen, afstand, inhoud, en tijd berekenen, jij doet dit allemaal moeiteloos met slechts pen en papier of weet je niet waar ik het nu over heb?

Dat kan ik allemaal nog wel, Jip. Ik denk echter dat er weinig mensen zijn die een regressie-analyse kunnen doen zonder hulpmiddelen.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wordt straks allemaal door AI gedaan. Ik zou alvast naar echt werk gaan zoeken Royy Laughing

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tegen die tijd ga ik t onderwijs in Cliff!

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 20:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vooral doen. Je zult zien dat er meer is dan geld verdienen! Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Apr 03, 2020 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Tegen die tijd ga ik t onderwijs in Cliff!

Ja vast. Bij de LOI zeker? Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Apr 03, 2020 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hm nee, VWO bovenbouw lijkt me wel wat.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 03, 2020 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Wat is jouw opleiding? Economie ongetwijfeld. Wiskunde misschien.
En verder?

BerichtGeplaatst: Vr Apr 03, 2020 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Economie ja en klein beetje rechten.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 03, 2020 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Geen wiskunde? Dan zeker in je avonduren bijgeleerd over regressie-analyse?
Besef je wel dat je nog steeds met mensen te maken hebt?
En besef je ook dat jouw beroep binnenkort compleet overbodig is voor mensen? Dat jij, net als de cassieres bij de buurtsupers, volkomen overbodig zult zijn?
Dank zij de efficiency?
Wat is dat voor een trend? Zaken ontwikkelen die een groot deel van de mensheid werkloos maakt?
En dat dan Zuster Ursula zich niks van deze cijfermonsters aantrekt en gewoon doet wat ze moet doen.
Of de bakker die gewoon zijn brood blijft bakken.
Of boer Harms die gewoon zijn groenten blijft oogsten.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling