Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 207, 208, 209 ... 220, 221, 222  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En op welke cijfers is die grafiek van jou gebaseerd als ik vragen mag?

Het artikel dat ik plaatste baseert zich gewoon op de officiële cijfers over sterfte in Ierland; staat er allemaal bij vermeld.

Zoals ik al zei, we accepteren elkaars feiten gewoon niet dus het blijft welles nietes..

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
En op welke cijfers is die grafiek van jou gebaseerd als ik vragen mag?

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Kun je de excess mortality (oversterfte) per land bekijken. Een stuk betrouwbaarder dan 'Irelands big issue magazine' (Powered by GoDaddy Website Builder - een gratis websitepakket)

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 13:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Overigens staat de treindame met haar mondkapje nu ook op Dumpert: https://www.dumpert.nl/item/7941357_efc98201

Een bloemlezing van de meest gewaardeerde commentaren:

Quote:
Omhooggevallen trut. Dan gaat u gewoon niet mee. Doei narcist!

Quote:
"Daar was ik totaaaaaaal niet op uit." Wat bijzonder dat we het dan nu op Dumpert zien. Filmert hoopt op sympathie. Respect voor reiziger die vraagt wat haar principes zijn, dikke +10!

Quote:
Ervanuitgaande dat zeikmadam dit zelf heeft geupload en de comments zal lezen, deze is voor u: U bent een triest zeikwijf en een slecht voorbeeld voor velen.

Quote:
De conducteur doet prima zijn werk, blijft beleefd maar wel assertief. Gewoon oprotten trut.

Quote:
Die vent die de conducteur bijstand levert slaat wel de spijker op zijn kop zeg. U bent alleen met uzelf bezig. Dat is precies wat er vandaag de dag mis is. Iedereen die alleen maar met zichzelf bezig is, maar het vermomd onder de noemer van, opkomen voor het grotere goed. Egoïsten zijn het allemaal!

Quote:
Mevrouwtje u bent een narcistische trut.

Quote:
Godtverdomme, wat een nare narcistische kudt ben jij zeg. Ik ben blij dat ik naast mijn herder wakker word en niet naast jou. Gedraag je gewoon, mondkapje op zodra in de trein stapt. En duw die camera maar fijn in je reedt.

Quote:
Plus 1 voor meneer de conducteur! Hij blijft super beleefd, confronteert haar met haar gedrag en spreekt haar aan op haar individuele acties. En wint! We kunnen veel leren van deze meneer...

etc.

Ik vind dit dus uitzonderlijk. Het Dumpert-publiek is rechts, anti-buitenlander en maatschappij-kritisch. Het is de keiharde mening in de samenleving die je niet in de politiek hoort. Daarbij is het ook nog een jong publiek.

Dat zij dus massaal hun afkeer uitspreken over dit soort mensen (en de demonstraties op het Malieveld) geeft voor mij dus aan dat de demonstranten een fractie van de bevolking is.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik zie alleen grafiekjes, heb je ook harde cijfers die mijn cijfers kunnen weerleggen?

Nogmaals;

sterfte april 2020: 2,689
sterfte april 2019: 2,599
sterfte april 2018: 2,940

Dit klopt niet? Wat zijn de juiste cijfers dan wel?

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Ik vind dit dus uitzonderlijk. Het Dumpert-publiek is rechts, anti-buitenlander en maatschappij-kritisch. Het is de keiharde mening in de samenleving die je niet in de politiek hoort. Daarbij is het ook nog een jong publiek.

Ik zie vooral gevloek en getier van de gebruikelijke hersenloze tokkies op Dumpert, het is maar net waar je je mee wilt identificeren Cliff.

Ik heb heel andere reacties gelezen, stuk voor stuk pro die mevrouw en tegen die drie bullebakken die samenspannen om een vrouw die helemaal niets verkeerds heeft gedaan uit de trein te gooien. Ik heb er geen enkele moeite mee om het voor die mevrouw op te nemen, zij is de enige die een beetje normaal doet in dat filmpje.

Hier een andere bloemlezing;

Quote:
Ziek volk. NS was fout in 40-45 en nu gewoon weer. En die NSBer die zich er mee bemoeit kan de tering krijgen.

Quote:
wat een sneue vertoning van die NS man, en die eikel die zich er even mee komt bemoeien.. die zou je toch een muilpeer willen geven, vuil NSB gedrag! Ze zouden zichzelf eens moeten horen..
DIt is NIET wat we nodig hebben in nederland.

Quote:
Lekker reizen met de nsB

Quote:
Die medepassagier is echt een verschrikkelijke deugneus.

Quote:
Over stockholm sundroom gesproken

Quote:
De conducteur geeft het goede voorbeeld door zijn mondkapje ONDER zijn neus te dragen, pannenkoek!

Heb je dat artikel van Bart Neijman gelezen Cliff? Over de verkeerde mensen stokken geven om mee te slaan?

Ging over deze conducteur..

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 13:49 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

We weten allemaal dat in de winter 2017/2018 een griepvariant geheel ongehinderd door Europa heeft geraasd. Die vergelijking is dus zowiezo onzinnig.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zowiezo lijkt me een verzinsel.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Je verwacht het niet hé...

De totaal verknipte artieste Lady Gaga die onze minister De Jonge persoonlijk bedankt voor zijn steun aan het Covid19 vaccin.

Gavi = Bill Gates

Nederland stopt er heel veel geld in.

https://commonsensetv.nl/mark-rutte-stort-honderden-miljoenenen-aan-bill-gates-who-en-unicef/

Nederland behoort tot het kopgroepje van landen dat alvast een vaccin inkoopt wat nog in ontwikkeling is en waarvan we niet eens weten of het überhaupt gaat werken, via minister de Jonge. Nederland behoort ook tot een groepje van landen waar de digitale Covi-Pass weldra zal worden geïntroduceerd.

https://www.zerohedge.com/political/mass-tracking-covi-pass-immunity-passports-be-rolled-out-15-countries

Ik zie het nog wel zover komen dat je verplicht wordt ten alle tijden een smartphone bij je te dragen en aan te hebben staan, onder de noemer identificatieplicht. Met die corona app, er op, uiteraard.

Stapje voor stapje..

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Nederland behoort tot het kopgroepje van landen dat alvast een vaccin inkoopt wat nog in ontwikkeling is en waarvan we niet eens weten of het überhaupt gaat werken, via minister de Jonge. Nederland behoort ook tot een groepje van landen waar de digitale Covi-Pass weldra zal worden geïntroduceerd.

Zo zie je maar weer dat Nederland overal mee achterop loopt Very Happy

RIVM: zes nieuwe coronadoden en drie ziekenhuisopnames.

Ze komen nu al op het slimme idee om maar een paar honderd extra IC bedden te creeeren.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Dat zeg ik niet, dat zegt Maurice de Hond. Dat was toch de goeroe hier die het allemaal prima wist over ventilatie enzo?

Cliff, Cliff, Cliff toch, volg jij het laatste nieuws eigenlijk wel?

De Hond en Osterhaus eensgezind over belang ventilatie

De belangrijkste conclusie na een uur debatteren op radiozender BNR over het coronavirus: er moet vanuit het RIVM en de landelijke overheid méér aandacht komen voor ventilatie.

,,Ik ben het eigenlijk helemaal eens met wat Maurice zegt over ventilatie en aerosolen”, zei Osterhaus, tegenwoordig werkzaam aan de Tierärztliche Hochschule in het Duitse Hannover aan het einde van de uitzending. ,,Elke investering op het gebied van ventilatie is het waard, zeker als je rekening houdt met de kosten die níet investeren met zich mee kan brengen.”

https://www.ad.nl/binnenland/de-clash-die-geen-clash-werd-de-hond-en-osterhaus-eensgezind-over-belang-ventilatie~a17a9aef

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Icesurfer schreef:
We worden sinds ik mij herinner al jaren belazerd door (de politiek van mainstream media en ) het establishment.
Dus niets nieuws onder de zon.

Carlos schreef:
Met andere woorden, om het heel kort samen te vatten, we worden belazerd.

Kort en krachtige conclusie, Carlos. Smile

Welk establishment heeft er beweerd dat er in april 2020 in Ierland meer oversterfte was dan in april 2018? Niemand nada noppes.
Welk establishment heeft ons wijsgemaakt dat de verhouding van oversterfte in april in Ierland ergens belangrijk voor was? Niemand nada noppes..
Alleen Carlos doet net of dat ergens belangrijk voor zou zijn. We worden inderdaad belazerd.
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:

Alleen Carlos doet net of dat ergens belangrijk voor zou zijn. We worden inderdaad belazerd.

Ben jij er al achter hoeveel sterftes aan griep we dit jaar hebben gehad Corwin Question

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Daar heb ik geen onderzoek naar gedaan en ik zou ook niet weten waarom ik daar achter zou proberen te komen. Zit je nou gewoon te proberen de aandacht af te leiden? Heb ik iets gezegd wat slecht uitkomt? Moet ik mijn mond houden?
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Rolling Eyes

Laatst aangepast door carlos op Di Jun 30, 2020 16:26, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Daar heb ik geen onderzoek naar gedaan en ik zou ook niet weten waarom ik daar achter zou proberen te komen. Zit je nou gewoon te proberen de aandacht af te leiden? Heb ik iets gezegd wat slecht uitkomt? Moet ik mijn mond houden?

Vrijheid van meningsuiting Corwin Cool

Ik haak even in op het stukje over Ierland en trek dat alleen even door naar Nederland. Gemiddeld levert een gemiddeld griepseizoen namelijk ongeveer 3000 sterftes op. Waar zijn die opeens gebleven?

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er bestaat geen griep meer, Real. Ook geen andere infectieziektes. Alles is nu corona. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
Er bestaat geen griep meer, Real. Ook geen andere infectieziektes. Alles is nu corona. Very Happy

Zelfs mensen met een chronische longziekte zijn overleden aan (niet met!) corona Cool

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Coronavirus ook. Kom op Royy, ik snap niet dat je dit punt volhoudt. Afstand tot een besmettingsbron maakt dat je minder vatbaar bent voor besmetting. Dat is gewoon wetenschap. Onzinnig om dat te ontkennen.

De effectiviteit van afstand houden verschilt per virus. Als we een virus als de mazelen hadden, kun je 1.5m afstand houden tot je een ons weegt, veel effect op de verspreiding heeft t niet. Onzinnig om dat te ontkennen.

We weten niet goed hoe effectief die 1.5m nu is bij dit virus.

Quote:

Nee, kan niet.

Kan wel. Treinen op 30% capaciteit, zitplaats reserveren. Vliegtuigen op 30% capaciteit. Is t prima 1.5m afstand houden. Alleen kiezen we er niet voor.

Quote:

Elke dag rijden er ook mensen te hard Royy.

Is geen vergelijk. Als ik hier te hard op de A20 rijdt heb jij daar geen last van. Als ik hier lekker in de kroeg hang zonder 1.5m, kun jij daar last van krijgen. Je hebt dus een gedragen beleid nodig, wat mensen uit zichzelf bereid zijn te volgen.

Quote:
Zucht...

Kun je zuchten Cliff, maar in het geval van de Belastingdienst heeft de rechtsstaat gefaald. Hopelijk komen nu eindelijk eens van die onrechtsstatelijke omgekeerde bewijslast in fiscaal recht af (in fiscaal recht moet de burger aantonen dat ie onschuldig is, ipv andersom). Maar zal wel niet, de financiele belangen van de Overheid zijn te groot.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 17:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Ik haak even in op het stukje over Ierland en trek dat alleen even door naar Nederland. Gemiddeld levert een gemiddeld griepseizoen namelijk ongeveer 3000 sterftes op. Waar zijn die opeens gebleven?

Gemiddeld ja, maar er zijn ook jaren met een zeer milde griepepidemie met nauwelijks overstrefte. Dat was het geval in dit seizoen.

Ontkennen van oversterfte heeft niet zoveel zin. De cijfers zijn zoals ze zijn en ze zijn niet te ontkennen. Heb nog even gezocht naar de Ierse cijfers, maar t Ierse CBS is niet zo scheutig zo te zien.

Merk overigens dat Zweden bij lange na niet in de top qua oversterfte zit, eigenlijk vrij vergelijkbaar met NL.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 17:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Cliff, Cliff, Cliff toch, volg jij het laatste nieuws eigenlijk wel?

De Hond en Osterhaus eensgezind over belang ventilatie

Ik zeg toch niet dat ventilatie niet klopt? Ik vraag me af of jullie je eigen linkjes wel lezen. Maurice de Hond sprak specifiek over besmettingen in een bus waarbij mensen besmet zijn geraakt toen de besmette persoon de bus al lang verlaten had. Hij sprak specifiek over personen die in de bus kwamen nadat de besmette persoon de bus al verlaten had, ze hebben dus nooit contact gehad met de besmette persoon.

't Is toch raar dat ik dat moet herhalen terwijl juist jullie met Maurice de Hond komen opdraven. Misschien moet ik jullie de vraag rechtstreeks stellen dan: geloven jullie dit verhaal van Maurice de Hond of niet?

Samenvattend: persoon A gaat in de bus, persoon A verlaat de bus, persoon B gaat in de bus en raakt besmet, zonder persoon A te hebben ontmoet.

Hoor graag jullie mening hierover.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De effectiviteit van afstand houden verschilt per virus.

Klopt, maar er is effectiviteit bij ALLE virussen.

Quote:
We weten niet goed hoe effectief die 1.5m nu is bij dit virus.

IS niet de discussie Royy. Het gaat over afstand houden, niet over hoeveel. Daar is de regel vrij simpel: hoe meer, hoe beter.

Quote:
Is geen vergelijk. Als ik hier te hard op de A20 rijdt heb jij daar geen last van.

Tuurlijk wel. Meer luchtvervuiling, meer ongelukken, hogere verzekeringspremie, etc.

Quote:
Kun je zuchten Cliff, maar in het geval van de Belastingdienst heeft de rechtsstaat gefaald.

Hou toch op... totaal onzinnig dit. 't Zit je alleen dwars dat je financieel moet bijdragen aan deze maatschappij, verder niet.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

An sich wel, alleen bij sommige virussen heeft t eigenlijk nauwelijks zin, bij andere virussen heeft t heel erg veel zin. Zeg maar tot welke categorie dit virus behoort en welke harde wetenschappelijke onderbouwing daar voor is.

Quote:

Tuurlijk wel. Meer luchtvervuiling, meer ongelukken, hogere verzekeringspremie, etc.

Nauwelijks. Je snapt best wat ik bedoel Cliff: dit soort beleid slaagt alleen als er draagvlak voor is.

Quote:

Hou toch op... totaal onzinnig dit. 't Zit je alleen dwars dat je financieel moet bijdragen aan deze maatschappij, verder niet.

Dat zeker ook. Maar t punt is meer dat de Overheid niet onfeilbaar is, Cliff. Normaal ben je daar heel kritisch op.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Samenvattend: persoon A gaat in de bus, persoon A verlaat de bus, persoon B gaat in de bus en raakt besmet, zonder persoon A te hebben ontmoet.

Hoor graag jullie mening hierover.

Ligt er vooral aan hoe, hoe vaak en hoe lang er geventileerd wordt. In de zomer kan er continu een raampje open gezet worden, in de winter of als het regent zit alles potdicht. Iedere bus heeft ook twee dakluiken, dus zet die dan continu open, weer of geen weer. Maar je stelling zou wel eens heel goed kunnen kloppen, omdat aerosolen veel langer in de lucht blijven hangen dan druppeltjes, vooral als persoon B vrij snel de bus in gaat nadat persoon A die heeft verlaten. En ja in de redenering van de Hond zit zeker een kern van waarheid, maar dan kom je soms in situaties waarin je verschillende maatregelen/adviezen moet gaan combineren.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

The hard work and privations to fight the coronavirus in Germany have been difficult: no daycare, no shopping, no vacation, no concerts. But the measures are having an effect. The country is letting out a sigh of relief, and many Germans are now yearning for a return to normalcy. Instead of telling people to relax, however, experts are sounding the alarm. A second wave, they argue, will spread across the country. It might happen this summer, or, as the Robert Koch Institute, Germany’s centers for disease control, warned in March, it will happen "at the latest in the fall or winter.” That’s the point when many hospitals could reach their limits.

https://www.spiegel.de/international/germany/corona-why-researchers-fear-a-second-wave-a-27745225-9bd0-4692-a497-9f3390550ac5

Bereid je er maar op voor, die tweede golf gaat er komen. Als het een aantal dagen slecht weer is zoals bv. vandaag dan zul je dat al terugzien in de besmettingen max. 2 weken daarna.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Royy schreef:
An sich wel

Hèhè.... kost een paar pagina's maar dan zie je het ook in. Dus er is geen flinterdun wetenschappelijk bewijs.

Quote:
alleen bij sommige virussen heeft t eigenlijk nauwelijks zin, bij andere virussen heeft t heel erg veel zin. Zeg maar tot welke categorie dit virus behoort en welke harde wetenschappelijke onderbouwing daar voor is.

Daar is al onderzoek genoeg naar. Daarbij: zelfs bij mazelen heeft het zin. Luchtstromen verplaatsen zich ook in een bepaalde richting. Hoe meer afstand je van de besmette persoon houdt, hoe beter. En hoe minder kans dat je in de luchtstroom zit waarmee het virus zich verplaatst.

Quote:
Nauwelijks. Je snapt best wat ik bedoel Cliff: dit soort beleid slaagt alleen als er draagvlak voor is.

Neuh. Voor de max snelheid van 100 km/uur is ook weinig draagvlak. Ik las net in het artikel hierboven dat 72% achter de maatregelen staat. Dat is meer dan achter de max. snelheid van 100 km/uur.

Quote:
Dat zeker ook. Maar t punt is meer dat de Overheid niet onfeilbaar is, Cliff. Normaal ben je daar heel kritisch op.

Ik stel niet dat overheid niet onfeilbaar is, maar we kwamen op dit punt doordat iemand van zijn scooter opgepakt werd. Dat is niet voor niets Royy, dat gebeurt in Nederland niet zonder reden.

Weerwoord forum index » Buitenland