Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 830, 831, 832 ... 836, 837, 838  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 7:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Vertel eens wat over die vertraging? Duurt dat 1 maand? 2 maanden? 6 maanden? Rattengif heeft een vertraging van 4 tot 14 dagen. Hoe zit dat met het Covid vaccin dan volgens jou?

Icesurfer schreef:
Hallo Corwin en ook Cliff, want een redelijk antwoord op jouw vraag komt ook in 3 meer dan 3 uur durend interview aan de orde.

Ik lees geen antwoord op mijn vraag. Kun je het nog eens proberen?

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 7:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En verder... zoals verwacht... ook geen reactie meer van Natubico hierop: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=608658#608658

We hebben nu dus al vier mensen die de oversterfte door Covid ontkennen: Carlos, Icesurfer, Elisabeth en Natubico.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vergelijkje griep-Covid, voor degenen die er nog steeds mee in hun hoofd rondlopen.

Terecht dat er staat 'met' en 'zonder' maatregelen. Kun je voorstellen wat er zou zijn gebeurd als er geen enkele maatregel genomen was....

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Bloomberg houdt trouwens bij hoeveel vaccinaties er tot nu toe gegeven zijn wereldwijd: 1.13 miljard

Er worden ongeveer 20 miljoen vaccinaties per dag gezet.

https://www.bloomberg.com/graphics/covid-vaccine-tracker-global-distribution/

Diegenen die nu nog denken dat het allemaal onveilig is moeten eens goed achter hun oren krabben. Er zijn meer dan één miljard mensen je voorgegaan... en nog geen 0,00001% heeft daar serieuze bijwerkingen van.

Waarom nu nog die angst voor vaccinatie? Totaal zinloos. Stop de druk op de zorg. Stop de maatregelen. Stop de lockdowns. Vaccineer.

Ik begrijp de weerstand sowieso niet. Als duizenden mensen sterven, wordt het gebagatelliseerd, want aan kanker gaan ook mensen dood, krijgt iemand jeuk tussen de tenen na vaccinatie is het land te klein en moet het vaccinatieprogramma worden stilgelegd. De logica is ver te zoeken.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliff schreef:
De argumenten tegen vaccineren worden steeds onzinniger, maar dat is ook wel te verwachten.

De argumenten tegen dit vaccin zijn al een jaar lang dezelfde volgens mij.

Geen idee trouwens waarom ik überhaupt goede argumenten zou moeten hebben om iets niet te willen; volgens mij moet je juist goede argumenten hebben als je iets wel wil, en die hoor ik van jou ook niet.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat ik die gen-rommel van Pfizer BioNtech niet in mijn lijf wil hebben, en daarvoor hoef ik aan niemand verantwoording af te leggen.

My body my choise was het toch?

Niet als de effecten de gezondheid van een ander (kunnen) schaden. Dan beslis ik mee.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
De winkels zijn weer open, maar de corona waan blijft. Het is misschien nog wel erger dan toen alles nog dicht was. Ben heel wat winkels afgegaan vandaag en gisteren.

Bij de Jumbo vestiging, stond een complete rij ijzeren hekken om in- en uitgang te scheiden. Het was alsof je in de rij moest voor een attractie in de Efteling, alleen maar om de supermarkt in te komen. Direct maar omgedraaid.

Bij een ander winkelcentrum, een stoplicht bij de ingang; groen betekent door, rood betekent wachten (duh).

En iedereen maar in de weer met die stomme kapjes. Heb me dat eventjes een minuut of tien aangekeken. Mensen zijn schapen.

Aan de positieve kant, winkeliers zijn uitermate vriendelijk en verlegen om een praatje.

Ik vraag me oprecht af wie hier nu de schapen zijn, mensen die de wetenschap vertrouwen, of mensen die schreeuwen #ikdoenietmeermee en vervolgens op de IC liggen. Ze deed ineens wel weer mee en Covid-19 bestond toch. Ten kosten van de ander, dat dan weer wel.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Zo als wij samenzweringsdenkers al vermoeden, het blijft niet bij halfjaarlijkse spuitorgien.
De ministerpresident van Beieren zegt, mensen moeten niet denken dat het met eenmalige
halfjaarlijkse spuit genoeg is, denkbaar alle 3 maanden spuit afhalen ook vanwege de mutaties.

1970 Dolle Mina - Baas in eigen buik !
2021 Samenzweringsdenkers - Baas in eigen lichaam !

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Ja er worden GEZONDE mensen gevaccineerd en heel veel.

Een vaccin is een profylactische geneesmiddel oftewel een preventief middel om te voorkomen dat een persoon ziek wordt.

Quote:
Van de 100% die positief is wordt 98% NIET ziek en van die 2% die ziek wordt, sterft er 0,38%

Nog maar een keer dan, het sterftecijfer is geen stuurgetal.

Quote:
En verder als je gevaccineerd bent, kun je nog altijd besmet raken....

De kans dat een gevaccineerd persoon Covid-19 krijgt is klein, de kans dat hij of zij anderen besmet is in het verlengde eveneens klein, klachten zijn mild waardoor een persoon zelf geen of veel minder kans heeft op onomkeerbaar letsel én de zorg daarmee niet belast.

Quote:
Waarom is er nog steeds geen vaccinatie tegen de HIV virus?

Niet relevant en andersoortig risico.

Quote:
Of tegen de Ebola virus?

Prioriteit, impact en kosten.

Quote:
Ze zijn al 40 jaar aan het onderzoeken voor een vaccinatie tegen HIV.

Omdat de impact veel lager is. En een andersoortig risico. In 2020 stierven 20-personen aan AIDS.

Quote:
Maar binnen 10 maanden hebben ze al een vaccinatie tegen Covid19 ???

Fabrikanten zijn niet vanaf scratch gestart maar hebben voortgeborduurd op de ervaringen met virussen zoals SARS en MERS. Er lag dus al een solide basiskennis over vaccinontwikkeling. Ook wisten zij het één en ander af over de veiligheid van het kandidaatvaccin. Daarnaast zijn fases die elkaar doorgaans opvolgen nu samengevoegd wat de doorlooptijd aanzienlijk heeft verkort. Daar bovenop is eerder gestart met beoordelen. Na iedere fases zijn testgegevens ter beoordeling aangereikt. Terwijl de testgegevens van fase 1 en 2 werden beoordeeld, waren fabrikanten al drukdoende met fase 3. Dat plus het gezamenlijk belang, de prioriteit en de financiële injectie heeft ertoe geleid dat het vaccin sneller kon worden ontwikkeld.

Quote:
Hoe wordt dit getest en op wie of is de wereldbevolking het proefkonijn?

Prima te lezen op de site van fabrikanten:

https://www.pfizer.nl/nieuws/pfizer-biontech-sluiten-fase-3-studie-van-covid19-vaccin-kandidaat-af

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:
carlos schreef:

My body my choise was het toch?

Volledig eens. Zo is het ook je eigen keuze om te roken. Zolang je daar de gezondheid van omstanders niet mee schaadt ben je daar volledig vrij in. Zo ook met vaccineren.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:

En nog steeds niets gedaan aan de IC capaciteit in al die tijd.

Feitelijk onjuist.

Er is opgeschaald in de uren van IC-personeel en er wordt gewerkt met een buddysysteem en draaiteam.
Dus veel meer mandagen dan regulier.

Daarnaast moet je niet vergeten dat een capaciteit van een x-aantal bedden berekend is over de gemiddelde zorg en ligtijd per patiënt.
En de zorg van Covid-19-patiënten veel intensiever dan de reguliere IC-zorg. Factor 2.5. Dus 800 Covid-patiënten staat gelijk aan 2.000 reguliere mandagen.

Doorgaans hebben IC's een bezettingsgraad tussen de 50-70% en zijn is daar ook het FTE naar. Om mee te kunnen bewegen met fluctuerende zorgvraag hebben IC-verpleegkundigen vaak deeltijd (min-max) contacten (24-32-40 uur) en schalen zij op in uren als de zorgvraag tijdelijk toeneemt tot max 60 uur per week. De belasting is dus 4x zo groot dan regulier.

Dat Nederland 1.150 IC-bedden heeft, betekent niet dat je de IC tot in lengte van dagen, maximaal kunt vullen.
Ze kunnen een tijdelijke piek opvangen tot 1.150 IC-patiënten, aan factor 1.

Quote:
Iedere zware griepgolf is een probleem wanneer je de zorg naar een absoluut minimum stript. We hebben het over iets meer dan duizend IC bedden op een bevolking van 17 miljoen die vergrijst. Gek hé dat men dan al snel aan de max zit?

Alleen in 2018 was de situatie nijpend. Dit was kortdurend als je dat vergelijkt met de corona-pandemie en staat op geen enkele manier in verhouding tot wat nu gaande is. Zover ik mij herinner waren alleen niet-kritische operaties uitgesteld.

Verder ken ik geen één businessmodel waar het aantal FTE is afgestemd op een tijdelijke noodscenario's of werkpiek. Als een bedrijf voor 50 mensen werk heeft, gaan zij geen 250 mensen in dienst nemen omdat in de eerste week van mei een tijdelijk terugkerende piek is in de werkzaamheden.

Het is volstrekt onlogisch.

Quote:
Ik las laatst een mooie uitspraak: het vaccin is er niet voor het virus, maar het virus is er om ons allemaal dat vaccin op te dringen.

Zit zeker een kern van waarheid in denk ik.

Als ik me bedenk dat er bijna 3.5-miljoen mensen gestorven zijn aan het virus realiseer ik mij pas hoe absurd deze uitspraak is.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 15:40 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Cliox schreef:

Als ik me bedenk dat er bijna 3.5-miljoen mensen gestorven zijn aan het virus realiseer ik mij pas hoe absurd deze uitspraak is.

Zijn GEEN bijna 3,5 miljoen aan virus gestorven, lieve Cliox.
Deze mensen zijn gestorven, MET virussen, grotendeels NIET AAN virussen.

DOODSOORZAAK COVID19 stelt ALLEEN een patholoog vast.
En NIET RUTTE, KAAG of de MSM.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dat klopt Icesurfer.

Alleen een patholoog kan dat vaststellen.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Coronavirus Cases:
153,339,134

Deaths:
3,212,704

Recovered:
130,640,571

Niemand praat over die 130 ++ miljoen die genezen zijn, vreemd vind ik dit.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Het is echt bizar om (feitelijk onjuiste) muggezifterij weer te geven met vet gedrukte hoofdletters. Wettelijk vaststellen van een individuele doodsoorzaak is totaal wat anders dan het aangeven van hoeveel mensen aan een ziekte overleden zijn.
Griepdoden per jaar worden ook niet vastgesteld door een patholoog.
Als iemand het aantal mensen noemt wat wereldwijd aan malaria sterft, gaat dat ook niet allemaal via een patholoog.

Er is geen enkel bewijs voor de bewering dat de meesten niet aan het virus overleden zouden zijn.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Het is net ontzettend belangrijk om per see bij verdachte op covid19 doden de exacte doodsoorzaak te kennen,
want alleen daarmee wordt hoerenbedrog politici en msm keihard ontmaskert !
En is bedrog, gezeur over aan of met cojona definitief afgelopen.

Waandemie, plandemie, thegreatfraud, coronabedrog, infowar -> greatreset -> greatslavery

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Voor de corona-hype kregen zgn. psychotische- en schizofrene- mensen, dwangmedicatie.
2021 willen degene die psychotisch zijn, anderen die hun psychose niet delen dwangvaccins inspuiten.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Icesurfer schreef:
Zijn GEEN bijna 3,5 miljoen aan virus gestorven, lieve Cliox. Deze mensen zijn gestorven, MET virussen, grotendeels NIET AAN virussen. DOODSOORZAAK COVID19 stelt ALLEEN een patholoog vast. En NIET RUTTE, KAAG of de MSM.

Elisabeth schreef:
Dat klopt Icesurfer.

Kuch. Oversterfte. Kuch.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Manmanman... de Albert Heijn in Middelburg:

https://www.dumpert.nl/?selectedId=8111193_2367379c

Je doet gewoon niet meer mee Karen.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ik vind dat ook mannen enkele dagen in de maand maandverband moeten dragen
uit solidariteit met mensen met eierstokken. Ik denk dat Kaag en Jesse daar wel voor zijn.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 21:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Manmanman... de Albert Heijn in Middelburg:

Dat is dus weer net exact hoe je dat niet moet aanpakken. Vandaar ook dat het bij jou in de fuik terecht is gekomen waarschijnlijk.

Ik draag vrijwel nergens meer een masker, en heb ook nog nergens problemen gehad. Eén supermarkt waar een muts er moeilijk over deed, en bezwoer het door te geven aan de manager. Een echte Karen. Smile
BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Icesurfer schreef:
Het is net ontzettend belangrijk om per see bij verdachte op covid19 doden de exacte doodsoorzaak te kennen,
want alleen daarmee wordt hoerenbedrog politici en msm keihard ontmaskert !
En is bedrog, gezeur over aan of met cojona definitief afgelopen.

Waandemie, plandemie, thegreatfraud, coronabedrog, infowar -> greatreset -> greatslavery

Je hebt dus op grote schaal die patholoog nodig om bewijs te vinden voor dat met grote stelligheid beweerde "bedrog". Zonder bewijs is er geen grond om het dodental van covid19 anders te tellen dan andere ziekten.
BerichtGeplaatst: Di Mei 04, 2021 0:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ik draag vrijwel nergens meer een masker, en heb ook nog nergens problemen gehad. Eén supermarkt waar een muts er moeilijk over deed, en bezwoer het door te geven aan de manager. Een echte Karen. Smile

Mensen kotsen op dit soort volk hoor, het egoïsme druipt er vanaf. Maar nogmaals: doe vooral wat je wilt, je loopt naar mijn mening vanzelf wel tegen consequenties op. Net als de Karen uit het filmpje.

En nog meer Karens:

Twee vrouwen zijn vrijdag aangehouden voor het bedreigen van en opruiing tegen RIVM-directeur Jaap van Dissel. Ze zijn vandaag voorgeleid en blijven twee weken langer in voorarrest, meldt het OM.

De verdachten riepen in een groepsapp op Telegram op tot "het plegen van geweldsmisdrijven tegen het leven van de RIVM-directeur of zijn woning", meldt het OM. In de groepsapp werd ook Van Dissels adres gedeeld.

https://nos.nl/artikel/2379258-twee-vrouwen-vast-voor-bedreigen-rivm-directeur-van-dissel

Oppakken maar!

BerichtGeplaatst: Di Mei 04, 2021 1:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Duitsers die volledig zijn gevaccineerd of zijn genezen van Covid-19 hoeven zich binnenkort niet langer aan een aantal strenge coronamaatregelen te houden, net zoals mensen die negatief zijn getest op het virus. Het parlement in Berlijn buigt zich deze week over een wetsvoorstel van deze strekking, maar een meerderheid heeft zich er al achter geschaard.

Gevaccineerden en mensen die zijn hersteld krijgen sneller en zonder test toegang tot winkels, kappers en andere dienstverleners. Ook krijgt deze groep vrijstelling van de avondklok en recht op een ruimer aantal sociale contacten. Bij terugkeer in Duitsland van een reis elders hoeven ze niet in quarantaine, behalve als ze terugkomen uit een gebied waar een virusvariant hardnekkig rondgaat.

Bron

Voorbode van het leven voor niet-gevaccineerden....

BerichtGeplaatst: Di Mei 04, 2021 1:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Mooi plaatje wat het effect van vaccinatie in beeld brengt:

Gemeten antistoffen in het bloed tegen Covid19. Bij een vaccinatie maakt de gevaccineerde direct antistoffen aan, vandaar de hogere percentages antistoffen bij de hogere leeftijdscategoriën.

BerichtGeplaatst: Di Mei 04, 2021 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat zijn sanquin donors?

BerichtGeplaatst: Di Mei 04, 2021 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Sanquin Bloedbank. Lastig, hè, effe zelf googelen.

Weerwoord forum index » Buitenland