Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

2019-nCoV nu 'officieel' erger dan SARS uitbraak 2003

Al die televisiedeskundigen met hun 'het is maar een griepje', en 'het wordt niet zo erg als SARS' in de afgelopen weken. Bij de SARS uitbraak in 2003 werd een totaal van (ongeveer) 800 doden bereikt na een half jaar, bij nCoV al na 29 dagen. Het aantal besmettingen ligt veel hoger en het einde lijkt me voorlopig nog niet in zicht. Gisteren meldde China 89 nieuwe doden, het hoogste aantal op één dag. Geheel volgens verwachting overigens. Het aantal nieuwe gevallen vertoont wel weer een flinke dip.

Het sterftecijfer ligt al dagen 'stabiel' tussen de 2.0 en de 2.2%, hetgeen statistisch gezien erg knap is..

Ik denk dat ze de cijfers 'gecontroleerd' naar buiten brengen, volgens een bepaalde formule. Dus niet persé conform de werkelijkheid.

Intussen zou ook de stad Chengdu onder lockdown zijn geplaatst.

Dit is wel een zeer verontrustend verhaal, een studie naar 138 patiënten in één Wuhan ziekenhuis leverde de volgende bevindingen op;

26% opname op intensive care
4.3% overleden

34% ontslagen uit het ziekenhuis, de rest ligt er nog steeds

Bij 41% van de onderzochte patiënten wordt aangenomen dat ze het virus hebben opgelopen in het ziekenhuis, en 1 patiënt, een zogenoemde "super-spreader" zou 14 anderen hebben aangestoken (!).

Hier een linkje naar een artikel erover en de studie zelf;

https://www.nytimes.com/2020/02/07/health/coronavirus-patients.html

Verder is het van belang om te weten dat percentages van mortaliteit en besmettingsgraad niet statisch zijn, het is dus allemaal maar een beetje natte vingerwerk op basis van beschikbare informatie. Dit is waarschijnlijk de meest uitgebreide wetenschappelijke studie naar de effecten van nCoV tot nog toe, op een sample van 138 gevallen.

Er wordt dus weliswaar uitgegaan van een R0 van 2.5 - 4% en een sterftecijfer van 2%, maar dit staat allerminst vast.

Het goede nieuws is dat er in het westen weinig tot geen nieuwe gevallen bijgekomen zijn de laatste dagen.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Hoe zou je het als ratten in de val opsluiten van je eigen bevolking nadat je een arts die waarschuwde de mond hebt gesnoerd noemen? "Goede zorg voor de bevolking"? Ik zou eerder denken aan een fout van misdadige proporties.

Pardon? Als ratten in de val? Maar het was toch maar een onschuldige griep volgens jou? Rolling Eyes

Het onder quarantaine plaatsen van besmettingshaarden in het geval van een dodelijke virusuitbraak is standaard beleid Royy, gebeurt overal. Die duizenden mensen op die cruiseschepen kunnen ook geen kant op of dacht jij soms van wel?

Royy schreef:
maar nee hoor, niets dan lof voor de "daadkrachtigheid" van China (en de bouw van een ziekenhuis met 5G-netwerk)...

Maar door wie dan? Door de instanties die we volgens jou blindelings moeten vertrouwen Royy, zoals het WHO en, in het verlengde daarvan, het RIVM. Niet door mij. Ik was hier de eerste die openlijk twijfels uitsprak over de door China naar buiten gebrachte data, ik was hier de eerste die zei dat dit waarschijnlijk een heel stuk erger is dan hetgeen ons wordt voorgehouden door de Chinese overheid.

Ik ben trouwens van mening dat de Nederlandse overheid hier veel te laks mee omgaat, maar vooralsnog geven de feiten hen gelijk aangezien het nog alleszins mee lijkt te vallen.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Meen ergens gelezen te hebben dat gezondheidswerkers in de VS corona-gevallen behandelen zonder beschermende kledij te dragen.
Dat doet het vermoeden ontstaan dat 't hier inderdaad 'n min of meer alledaagse vorm van griep betreft en dat sterke, gezonde mensen daar nauwelijks of niet vatbaar voor zijn.
Dat deze griep in Oost-Azie wel veel slachtoffers maakt (zij 't met name onder toch al met hun gezondheid sukkelende personen), kan dan terug te voeren zijn op het feit dat de algemene gezondheidtoestand daar ten gevolge van ernstige verontachtzaming van de zorg voor het leefmilieu, nogal belabberd is.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier een kijkje in een van de twee nieuwe ziekenhuizen die speciaal bedoeld zijn voor de opvang van nCoV patiënten. Ik heb begrepen dat ze al helemaal vol liggen, maar erg veel informatie krijgen we niet meer de laatste paar dagen.

Morgen gaat China weer aan het werk, als het goed is. Ben benieuwd..

Shanghai, Beijing en Shenzhen zijn vooralsnog nagenoeg uitgestorven, iedereen blijft binnen.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Ik denk dat ze de cijfers 'gecontroleerd' naar buiten brengen, volgens een bepaalde formule. Dus niet persé conform de werkelijkheid.

T blijft China he Laughing

Quote:
Het goede nieuws is dat er in het westen weinig tot geen nieuwe gevallen bijgekomen zijn de laatste dagen.

Klopt, interessant toch? Toch hebben die Chinese mevrouw en de Brit die aan t skieen was in een vliegtuig naar Europa gezeten en op Europese luchthavens rondgelopen, mogelijks zelfs Europees OV...

Quote:
Het onder quarantaine plaatsen van besmettingshaarden in het geval van een dodelijke virusuitbraak is standaard beleid Royy, gebeurt overal. Die duizenden mensen op die cruiseschepen kunnen ook geen kant op of dacht jij soms van wel?

Gaat t niet om he, t gaat er om dat China deze uitbraak mogelijk had kunnen voorkomen...

Quote:
Bij 41% van de onderzochte patiënten wordt aangenomen dat ze het virus hebben opgelopen in het ziekenhuis

...en daar komt dit dan nog bij... man man man, wat een chaos. Maar gelukkig rijden er robotjes in Chinese ziekenhuizen rond Laughing

Quote:
Ik ben trouwens van mening dat de Nederlandse overheid hier veel te laks mee omgaat, maar vooralsnog geven de feiten hen gelijk aangezien het nog alleszins mee lijkt te vallen.

De feiten geven de nuchtere benadering van de Nederlandse overheid vooralsnog zeker gelijk.

Maar stel nou eens dat het wel misgaat... ik weet zeker dat jij dan volledig los zou gaan op de Nederlandse overheid, veel meer dan je losgaat op de Chinese overheid.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
T blijft China he Laughing

Heeft niet zozeer met China te maken Royy, dat gaat overal zo. Ik zie ook niet in wat daar zo grappig aan is in het licht van deze uitbraak.

Royy schreef:
Klopt, interessant toch?

Lijkt me nog wat te vroeg om daar verregaande conclusies aan op te hangen. Het zou me niets verbazen als er al veel meer internationale gevallen zijn dan gemeld wordt, dat ligt namelijk wel voor de hand. In Japan staat de teller al bijna op honderd, ik weet niet of ze daar die passagiers op dat schip bijgerekend hebben.

In Singapore waren er gisteren zeven gevallen, vandaag weer drie nieuwe;

https://www.straitstimes.com/singapore/coronavirus-7-new-confirmed-cases-in-spore-possible-new-cluster-involving-church-in-paya

Er komt een moment waarop er teveel nieuwe gevallen bijkomen om voor ieder individueel geval te herleiden waar de besmetting vandaan komt, en dan krijg je toestanden zoals in China.

Verder kun je je ook afvragen waarom er geen gevallen zijn in Afrika; dat zou er zomaar mee te maken kunnen hebben dat ze daar niet over beschikbare tests beschikken. Geen testen betekent ook geen geregistreerde gevallen.

Royy schreef:
Gaat t niet om he, t gaat er om dat China deze uitbraak mogelijk had kunnen voorkomen...

Ik weet niet of China deze uitbraak had kunnen voorkomen, lijkt me ook niet echt relevant meer nu. Is allemaal verleden tijd.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Dit virus zal gewoon moeten uitzieken.... niks aan te doen.

In het slechtste geval transformeert het virus tot een geniepiger variant.

in dat geval:

WE WILL ALL DIE SOON....!!! Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 20:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Heeft niet zozeer met China te maken Royy, dat gaat overal zo. Ik zie ook niet in wat daar zo grappig aan is in het licht van deze uitbraak.

Nee hoor, vrije pers en burgers die hun bek wel open durven te trekken doen wonderen...

Quote:
Lijkt me nog wat te vroeg om daar verregaande conclusies aan op te hangen. Het zou me niets verbazen als er al veel meer internationale gevallen zijn dan gemeld wordt, dat ligt namelijk wel voor de hand. In Japan staat de teller al bijna op honderd, ik weet niet of ze daar die passagiers op dat schip bijgerekend hebben.

Is inclusief cruiseschip. Je onderschat de kracht van vrije pers.

Quote:
Er komt een moment waarop er teveel nieuwe gevallen bijkomen om voor ieder individueel geval te herleiden waar de besmetting vandaan komt

Daar zijn we nog lang en lang niet in het westen... Als t virus echt zo besmettelijk en dodelijk is, moet dat leiden tot meer besmettingen in Beieren, Frankrijk en New Jersey. En eigenlijk in heel Europa, want de Chinese en de Brit zijn met t vliegtuig hier gekomen.

Quote:
Verder kun je je ook afvragen waarom er geen gevallen zijn in Afrika; dat zou er zomaar mee te maken kunnen hebben dat ze daar niet over beschikbare tests beschikken. Geen testen betekent ook geen geregistreerde gevallen.

Toch grappig dat jij start met het negatieve uitgangspunt. Dit soort virussen houdt niet van warmte, zie bv waarom er geen griepgolf bij ons in de zomer is. Da's maar goed ook, want testen enzo is inderdaad problematisch in Afrika.

Wat dat betreft is t hopen dat de lente snel aanbreekt, activiteit van t virus neemt dan snel af, dan kunnen we eens rustig de balans opmaken.

Quote:

Ik weet niet of China deze uitbraak had kunnen voorkomen, lijkt me ook niet echt relevant meer nu. Is allemaal verleden tijd.

Lijkt me zeer relevant. Alleen al om van te leren...

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 21:50 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Toch grappig dat jij start met het negatieve uitgangspunt.

Het is een volkomen legitieme vraag waarom het virus nog niet in Afrika is opgedoken, en het antwoord gaf ik al; ze hebben daar geen testkits. Die hebben ze pas vandaag (of gisteren) gekregen van het WHO, dus het ligt ook voor de hand dat we de komende week of twee weken gaan horen over nCoV besmettingen in Afrika.

https://twitter.com/ncovperspectiv1/status/1225682760125169664

Er landen dagelijks 1500 Chinezen in Addis Abeba, de toegangspoort voor Chinezen tot Afrika.

Zie ook hier;

https://qz.com/africa/1795562/ethiopians-slam-their-government-for-not-stopping-china-flights/

Royy schreef:
Is inclusief cruiseschip.

Bron?

Ik vind bijna geen nuttige informatie over het corona virus in onze (zogenaamd vrije) media Royy, ik haal alles van het internet af. Ja ook het Chinese internet, ondanks de taalbarriere.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hoeveel mensen zijn er nu echt overleden?

Interview met een (overspannen) medewerker van een crematorium..

https://www.youtube.com/watch?v=-KFxCqV1fPQ

Mijn inschatting;

- best case scenario; 5 - 10 keer zoveel als gemeld
- worst case scenario; 50 - 100 keer zoveel als gemeld

Ergens binnen dat ruime spectrum aan kille cijfers zal wel de waarheid verscholen zijn.

Hier een interview met de doktor wiens data (als ik me niet vergis) gebruikt zijn voor het paper in JAMA (Journal of the American Medical Association) dat ik gister onder de aandacht bracht hier;

https://www.zerohedge.com/health/death-rate-5-harrowing-admission-wuhan-doctor

Dit is belangrijk om te weten;

Quote:
For most, the illness is over in two weeks, whereas for those for whom the illness becomes severe, if they can survive three weeks, they're good. Those that can't will die in three weeks.

Drie weken, dat is exclusief de incubatietijd. Mensen met lichte symptomen en een goede gezondheid zullen de ziekte in het gros van de gevallen binnen twee weken uit hun systeem hebben, voor de zwaardere gevallen geldt dat met name de derde week cruciaal is.

En:

Quote:
The biggest assault the virus launches is on a patient's immune system. It causes a fall in the count of lymphocytes, the damage in the lungs and shortness of breath. Many serious patients died of choking. Others died of the failure of multiple organs following complications in their organs resulting from a collapse of the immune system.

Het virus beschadigt niet alleen de longen maar kan ook leiden tot uitval van andere vitale functies, hetgeen plotselinge dood tot gevolg kan hebben, zelfs bij patiënten die ogenschijnlijk aan de beterende hand zijn (of waren). Denk aan hartstilstand. Dat is de reden waarom mensen plotseling dood neervallen op straat.

Die artsen werken in diensten van 12 uur, verplegers 8 uur. Geen eetpauzes, geen toiletbreaks. Velen van hen zijn vrijwilliger.

Dit zijn de echte helden die met gevaar voor eigen leven deze uitbraak proberen te stoppen.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De laatste cijfers..

910 doden
40.623 gevallen

Dit is volgens mij nieuw:

currently infected:

36.256 ---> 82% milde symptomen / 18% kritieke toestand

cases with outcome;

4376 ---> 79% genezen verklaard en naar huis gestuurd / 21% overleden

Al die mensen die thuis in quarantaine zitten worden niet in deze statistieken weergegeven. We kunnen onmogelijk weten hoeveel daarvan zijn genezen vs overleden.

Verder valt op:

- Beijing deels in lockdown
- 4 nieuwe gevallen in UK
- 65 nieuwe gevallen op cruiseschip waarmee het totaal van Japan op 161 besmettingen komt
- een nieuwe cluster in Hong Kong, 9 mensen van dezelfde familie besmet met nCoV

Het veel bekritiseerde hoofd van het WHO begint zich nu ook eindelijk zorgen te maken, veel te laat natuurlijk;

https://twitter.com/DrTedros/status/1226629008302931971?ref_src=twsrc%5Etfw

Tja, daar komt die nu mee terwijl ie eerst riep dat alles onder controle was en iedereen vooral moest blijven vliegen naar en van China. Het zijn juist die vluchten uit China die het virus verspreiden over de hele wereld.

Tot zover voor nu.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er loopt trouwens een online petitie om meneer Tadros vannhet WHO te ontslaan, inmiddels ondertekend door honderdduizenden mensen..

Quote:
On January 23rd, 2020. Tedros Adhanom Ghebreyesus declines to declare China virus outbreak as a global health emergency. As we all know, the Coronavirus is not treatable at the moment. The number of infected and deaths has risen more than ten times (infected from 800 - close to 10,000) within only 5 days. Part of it is related to Tedros Adhanom Ghebreyesus under estimated the coronavirus. We strongly think Tedros Adhanom Ghebreyesus is not fit for his role as WHO Director General. We call for the Immediate Resignation of Tedros Adhanom Ghebreyesus.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het Coronavirus lied - Voorkomen is beter dan Chinezen.

Polonaise! Laughing

Dit blijkt discriminatie te zijn. Wat een flauwekul weer! We gaan kapot aan onze eigen politieke correctheid.
Bah! Wat een laf Hollands volk!

https://www.nu.nl/media/6029369/radio-10-biedt-excuses-aan-en-verwijdert-sketch-over-coronavirus.html

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Smakeloos, dom en plat.

Typisch Hollandse humor dus..

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De grote baas van China is ook eindelijk weer eens in het openbaar verschenen, maar niet in de buurt van Wuhan, daar heeft ie z'n hulpjes voor..

Engeland is opgeschaald naar "ernstige en acute bedreiging voor de volksgezondheid", hetgeen zoveel betekent dat mensen gedwongen in quarantaine geplaatst kunnen worden (sounds familiar?). Het onlangs ontdekte 'cluster' in de Franse alpen leidt tot meer besmettingen in Groot-Brittannië (Brighton) en ook eentje in Mallorca.

Dit zou best wel eens een voorbeeld kunnen zijn van een "super spreader": Patient X vliegt vanuit Singapore naar Europe en brengt nCoV mee. Onderweg steekt hij ??? mensen aan, kunnen er tientallen zijn. In het Franse plaatsje Les-Contamines ('de geïnfecteerden') laat hij het virus achter in een chalet, waar andere mensen het weer oppikken; vier volwassenen en een kind. Het kind gaat intussen naar school, waar hij mogelijk leeftijdsgenootjes en een juf aansteekt. Een andere bezoeker van het chalet neemt een vlucht naar Mallorca en wordt daar ziek.

Patiënt X vliegt intussen vanuit Geneve terug naar huis in Engeland, via London waarschijnlijk. Hoeveel mensen heeft hij op die vlucht aangestoken? De vier nieuwe besmettingen in Engeland zouden allemaal in Brighton zijn en terug te herleiden zijn naar Patient X.

Laatste nieuws: een arts of verpleegkundige in een hospitaal in Brighton is ziek geworden en blijkt nu ook besmet te zijn geraakt met nCoV.

Quote:
A GP practice in Brighton has been temporarily closed after a staff member tested positive for the coronavirus.

Patients at the city's County Oak medical centre have been advised to contact the NHS 111 phone service if they have concerns.

Eight people in the UK have now been infected by the coronavirus.

The Department of Health has called the virus a "serious and imminent threat" to public health, but the overall risk level to the UK remains "moderate".

https://www.bbc.com/news/uk-51447761

Royy schreef:
Daar zijn we nog lang en lang niet in het westen...

Famous last words Royy.. Razz

Net als: 'er komt geen Brexit' en 'Trump heeft geen schijn van kans tegen Clinton.'

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
Smakeloos, dom en plat.

Typisch Hollandse humor dus..

Leedvermaak is wel een Nederlandse sport geworden.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Dit zou best wel eens een voorbeeld kunnen zijn van een "super spreader": Patient X vliegt vanuit Singapore naar Europe en brengt nCoV mee. Onderweg steekt hij ??? mensen aan, kunnen er tientallen zijn. In het Franse plaatsje Les-Contamines ('de geïnfecteerden') laat hij het virus achter in een chalet, waar andere mensen het weer oppikken; vier volwassenen en een kind. Het kind gaat intussen naar school, waar hij mogelijk leeftijdsgenootjes en een juf aansteekt. Een andere bezoeker van het chalet neemt een vlucht naar Mallorca en wordt daar ziek.
Patiënt X vliegt intussen vanuit Geneve terug naar huis in Engeland, via London waarschijnlijk. Hoeveel mensen heeft hij op die vlucht aangestoken? De vier nieuwe besmettingen in Engeland zouden allemaal in Brighton zijn en terug te herleiden zijn naar Patient X.

Heb ooit 'ns dit artikel geschreven over de voor- en nadelen van reizen per vliegtuig;

https://www.leerwiki.nl/lifestyle/vakantie/reismethoden/vliegreizen/26883/voor--en-nadelen-van-vervoer-per-vliegtuig/

Zou nu aan de nadelen kunnen toevoegen dat het de verspreiding van dodelijke virussen over de hele aardbol met zich mee kan brengen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

China zou vandaag weer 'aan het werk' gaan, is niet veel van terecht gekomen volgens mij. De meeste bedrijven, kantoren en fabrieken zijn nog dicht en mensen blijven binnen.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Er gloort hoop.Volgens president Trump zal het coronavirus in april vanzelf verdwijnen als gevolg van het warmer wordende weer.
Fijn dat de VS een president hebben die goed ingevoerd is in de medische stand. Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Famous last words Royy.. Razz

Wat bedoel je carlos?

Dit is exact waar ik al een tijdje op wijs, dit zijn de interessante gevallen.

Royy schreef:
De Brit is met een vliegtuig vanuit Singapore teruggekomen, met dus hoge kans op besmetting van anderen in het vliegtuig die nu ergens in Europa rondlopen. I.m.o. drie mogelijkheden: a) de incubatietijd verschilt in extreme mate per persoon, anders had dit al meerdere uitbraakjes moeten hebben gegeven of b) t virus is misschien wel besmettelijk, maar de vatbaarheid ervoor valt wel mee (vergelijkbaar met griep), c) t virus leidt bij veel mensen slechts tot griepachtige verschijnselen (mensen melden zich niet bij de dokter). Of een combinatie van c en b.

We gaan dus nu zien wat het virus doet in de context van een westerse samenleving met goede gezondheidszorg.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 21:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Engeland en goede gezondheidszorg?

NHS is a mess...wordt al jaren steen en been over geklaagd Royy.

Royy schreef:
Wat bedoel je carlos?

Dat een out of control uitbraak in Europa of Amerika veel dichterbij is dan jij denkt.

BerichtGeplaatst: Di Feb 11, 2020 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Quote:
Als er over een week zo'n duizend doden zijn, dan weten we dat het ongeveer status quo blijft; meer doden betekent dat het erger wordt, minder doden betekent dat ze er meer grip op krijgen en dat de quarantaine z'n vruchten begint af te werpen.

Dit schreef ik afgelopen woensdag, we zitten nu op dinsdagochtend en er zijn inmiddels duizend doden gemeld. Het gaat dus iets sneller dan 'volgens schema' (een verdubbeling om de 6.5 dagen werd gezegd). Een toename van 108 doden in de afgelopen 24 uur, het hoogste aantal tot nog toe.

1.018 doden
43.104 besmettingen
19% ernstig ziek

BerichtGeplaatst: Di Feb 11, 2020 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Nogmaals, evenals bij Griep zal dit virus moeilijk in te dammen zijn.

In Afrika of de Kaukasis of Aziatische landen wordt het nu volop verspreid (er is daar geen check noch wordt deze geteld)
en zal uiteindelijk Europa en de VS bereiken.

Eenmaal besmet, loopt wel twee weken gezond rond, onderwijl men anderen met het virus te besmet,
dus twee weken voordat men zelf met de symptomen kampt...

Ik zie niet in hoe men besmette mensen gedurende die twee weken kan opsporen.

Wellicht raakt die ''griep'' na de lente uitgewerkt tenzij hij zich transformeert.
Griepvirussen overleven overigens alle seizoen wat poepmans Trump er ook van denken moge.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/griep-een-koude-kikker/

Het zou mooi zijn als alle Amerikaanse fossiel-politici (uitgezonderd dhr. Sanders)
boven de 70 met het virus in aanraking zouden komen.

Helaas komen sprookjes zelden uit.

BerichtGeplaatst: Di Feb 11, 2020 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Engeland en goede gezondheidszorg?

NHS is a mess...wordt al jaren steen en been over geklaagd Royy.

Beter dan die rotzooi in China lijkt me.

Quote:

Dat een out of control uitbraak in Europa of Amerika veel dichterbij is dan jij denkt.

Waar baseer je dat op?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2020 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Waar baseer je dat op?

Gewoon op het nieuws van de afgelopen weken. Alles wijst erop dat het zich razendsnel over de wereld verspreid. Vijf miljoenen mensen hebben Wuhan verlaten vlak voor de quarantaine en die zijn uitgewaaierd over de hele wereld.

1,115 doden (+97)
45,171 besmettingen
8,261 ernstig ziek
4,831 genezen

- 40 nieuwe besmettingen op Princess of the Sea (Nightmare at Sea) voor de kust van Japan. Waaronder een quarantaine medewerker, dus iemand die niet op dat schip zat maar het heeft opgelopen tijdens het evacueren van opvarenden. Het totaal komt hiermee op 174 besmettingen. Vier daarvan zouden ernstig ziek zijn, aldus Japanse autoriteiten.

https://www.japantimes.co.jp/news/2020/02/12/national/science-health/40-new-coronavirus-cases-cruise-ship-quarantined-japan/#.XkPNM-lYacw

Het verspeid zich dus waarschijnlijk via de airconditioning..

- Nederlands cruiseschip Westerdam dobbert voor de kust van Thailand, niemand mag van boord. Nederlandse regering probeert naar een oplossing te zoeken. Geruchten gaan dat er aan boord ook mensen getest zijn op het virus, dus geen wonder dat geen land ze wil hebben.

- In Hong Kong is een heel appartementsgebouw in quarantaine geplaatst nadat twee personen op twee verdiepingen ziek werden; mogelijk verspreid het virus zich via pijpen en open roosters..

Als het virus zich inderdaad verspreid via oppervlaktes en zelfs door de lucht, nog los van asymptomatische verspreiding tijdens de incubatieperiode, dan is er haast geen beginnen aan om dit tegen te houden. En het feit dat men in China hele steden aan het desinfecteren is wijst daar wel op.

Er zit denk ik niets anders op dan het virus z'n verloop te laten gaan, en hopen dat de gevolgen zullen meevallen.

De WHO noemde gisteren nCoV, of COVID-19 zoals het nu officieel heet (belachelijke naam, maargoed) de grootste en meest acute bedreiging voor de hele wereld. Zal niet zomaar zijn denk ik.

Weerwoord forum index » Buitenland