Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 519, 520, 521 ... 529, 530, 531  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:

Nope. Dat was ik niet. Ik ken wel iemand die de plank missloeg en beter dacht te weten dan de fabrikant zelf wat de filterende werking was van het mondmasker. En anderen willens en wetens een verkeerd advies gaf. 'Bescherm jezelf' riep hij 'en draag een Type IIR mondmasker', waarmee hij anderen bewust in gevaar bracht. Maar het kon hem niet deren, hij was te trots om toe te geven en negeerde het bewijs. Hij sloeg overeenstemmingsverklaringen met de Europese regelgeving in de wind, aanverwante normen deden hem niks en stapte met grote passen over fabrieksspecificaties heen. De betweter wist het immers beter vond hij.

In de wereld van arbeidsveiligheid zijn veiligheidskundigen verantwoordelijk voor hun adviezen. Indien een onjuist advies ten grondslag ligt aan een incident kan je nalatigheid verweten worden. Zeker als blijkt dat anderen je advies hebben ondervangen en aangetoond dat deze niet overeenkomstig aan feiten is. In de wereld van arbeidsveiligheid vinden omhoog gevallen veiligheidskundigen, zoals jij stelt, het doordrukken van feitelijk onjuist advies wat anderen in gevaar brengt de reinste vorm van kwakzalverij. Dit soort figuren mogen van mij weggestopt worden zodat ze geen kwaad kunnen.

Zucht, waarom nou zo´n lap tekst waarmee je weer de vraag ontwijkt?

Geef nou gewoon eens aan dat medische mondkapjes beter zijn dan niet-medische mondkapjes, dan kunnen we dit stukje eindelijk afsluiten. Geen dure woorden, geen lange teksten en geen gedraai, gewoon straight to the point.

Ik heb nooit iets geroepen over het verschil van maskers. Laat maar eens zien waar ik roep dat het niet zo is. Mijn verhaal blijft verder overeind. Je hebt een hoop onkunde tentoongespreid en mensen willens en wetens verkeerd advies gegeven. Ik zou deze mensen als de wiederweerga informeren over je ongelijk en hopen dat zij dit inmiddels ook hebben ontdekt.

Man, man, man wat een gedoe en gedraai met jou Cliox. Je blijft maar over andere zaken reutelen en ondertussen blijf je een vraag ontwijken die aan je gesteld wordt.

Geef gewoon een antwoord op de vraag welk mondkapje het beste is: medisch of niet-medisch?

Je zet jezelf nu echt heel erg voor schut.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Je geeft geen feiten, je projecteert een eigen waarheid.

Zucht...zeuren om het zeuren.

Alsjeblieft;

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

Even klikken op total deaths, en daar staat precies wat ik beweerd heb. Een kind kan de was doen. Wink

Je zet jezelf enorm voor schut met dit soort recalcitrante gedrag Cliox.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Tuurlijk, de private sector doet eigenlijk het meest, ben blij dat je dat ook inziet.

Politiek doet politiek bedrijven en onderneemt zelf geen actie in het ontwikkelen van bijvoorbeeld een vaccin. Wat zij wel hebben gedaan is nauw samengewerkt met de zorg en bijvoorbeeld actie ondernomen hoe het afschalen van de zorg kan worden afgeremd. Ik heb eerder al een lijst geplaatst met nog een paar voorbeelden.

Quote:
Nee ik denk dat het een psychische aandoening is, moeten we eerst onderzoeken.

De wet overtreden is geen psychische aandoening, dat is evident.

Quote:
Tijd om dat in te stellen dan! Iedereen met een BMI>25 legt immers extra druk op onze zorg.

Dat verandert niks aan het feit dat er nu geen wettelijke grens is. Je krijgt geen boete indien je BMI hoger is dan 25. Ik heb het nog steeds over het willens en wetens overtreden van wetten.

Quote:
Nee nee, we starten consequent. De dikkerdjes veroorzaken de druk op de zorg nu. Deden ze altijd al, maar dat coronavirusje heeft dat meer dan een duidelijk gemaakt. Aanpakken bij de bron Cliox!

Het is wat je persoonlijk wenst versus de wet en de gevolgen van het overtreden van de wet. Daarbij vind ik je reactie vreemd, eerder schreeuwde je nog van daken dat je keuze wil. Ik wil daar best in meedenken en je keuzevrijheid geven om de wet met voeten te treden maar vanzelfsprekend niet zonder gevolgen. Geen recht op hulp als je kiest om geen afstand te houden en bezoekregeling aan je laars te lappen lijkt mij een prima start. Verder vind ik het ook prima als je niet wil, maar dan mag verwacht worden dat jij je keurig aan de maatregelen houdt.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliox schreef:
Je geeft geen feiten, je projecteert een eigen waarheid.

Zucht...zeuren om het zeuren.

Alsjeblieft;

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

Even klikken op total deaths, en daar staat precies wat ik beweerd heb. Een kind kan de was doen. Wink

Je zet jezelf enorm voor schut met dit soort recalcitrante gedrag Cliox.

Je trekt verkeerde causale verbanden en draait oorzaak en gevolg om.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:

Nope. Dat was ik niet. Ik ken wel iemand die de plank missloeg en beter dacht te weten dan de fabrikant zelf wat de filterende werking was van het mondmasker. En anderen willens en wetens een verkeerd advies gaf. 'Bescherm jezelf' riep hij 'en draag een Type IIR mondmasker', waarmee hij anderen bewust in gevaar bracht. Maar het kon hem niet deren, hij was te trots om toe te geven en negeerde het bewijs. Hij sloeg overeenstemmingsverklaringen met de Europese regelgeving in de wind, aanverwante normen deden hem niks en stapte met grote passen over fabrieksspecificaties heen. De betweter wist het immers beter vond hij.

In de wereld van arbeidsveiligheid zijn veiligheidskundigen verantwoordelijk voor hun adviezen. Indien een onjuist advies ten grondslag ligt aan een incident kan je nalatigheid verweten worden. Zeker als blijkt dat anderen je advies hebben ondervangen en aangetoond dat deze niet overeenkomstig aan feiten is. In de wereld van arbeidsveiligheid vinden omhoog gevallen veiligheidskundigen, zoals jij stelt, het doordrukken van feitelijk onjuist advies wat anderen in gevaar brengt de reinste vorm van kwakzalverij. Dit soort figuren mogen van mij weggestopt worden zodat ze geen kwaad kunnen.

Geef nou gewoon eens aan dat medische mondkapjes beter zijn dan niet-medische mondkapjes, dan kunnen we dit stukje eindelijk afsluiten. Geen dure woorden, geen lange teksten en geen gedraai, gewoon straight to the point.

Ik heb nooit iets geroepen over het verschil van maskers. Laat maar eens zien waar ik roep dat het niet zo is. Mijn verhaal blijft verder overeind. Je hebt een hoop onkunde tentoongespreid en mensen willens en wetens verkeerd advies gegeven. Ik zou deze mensen als de wiederweerga informeren over je ongelijk en hopen dat zij dit inmiddels ook hebben ontdekt.

Man, man, man wat een gedoe en gedraai met jou Cliox. Je blijft maar over andere zaken reutelen en ondertussen blijf je een vraag ontwijken die aan je gesteld wordt.

Geef gewoon een antwoord op de vraag welk mondkapje het beste is: medisch of niet-medisch?

Je probeert strategisch weg te rollen van je blunders en de feiten waarmee ik je confronteer. Nergens heb ik het over (niet)medische mondmaskers gehad en de verschillen daartussen. Je bent discussies aan het manipuleren met trolgedrag en dat siert je niet. Vertel nu eerst maar eens wat je punt is. Dat is het enige wat je rest. Je mag mij best vragen of ik bereid ben om ergens naar te kijken en wat van te vinden maar dan wil ik eerst weten wat je punt is.

En verder is het geen reactie op het onderzoeksresultaat wat Cliff post. Een mondmasker zorgt voor een reducering van emissie van aerosols en beïnvloedt daarmee feitelijk het kansgetal. Testresultaten bewijzen dat het mondmasker doet waarvoor het bedoeld is. Het draagt bij aan het indammen van de verspreiding van het coronavirus maar is niet dé oplossing. Je moet wel een juiste meetlat nemen om het effect van mondmaskers tegenaan te leggen.

Daarbij ben ik benieuwd naar je alternatief. We doen geen mondmaskers, wat komt er voor terug zonder dat je inboet in veiligheidsniveau?

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 14:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Politiek doet politiek bedrijven en onderneemt zelf geen actie in het ontwikkelen van bijvoorbeeld een vaccin. Wat zij wel hebben gedaan is nauw samengewerkt met de zorg en bijvoorbeeld actie ondernomen hoe het afschalen van de zorg kan worden afgeremd. Ik heb eerder al een lijst geplaatst met nog een paar voorbeelden.

Hebben de ambtenaren van VWS dat gedaan joh? Ik dacht dat het OMT dat had gedaan. In het OMT is VWS nauwelijks vertegenwoordigd.

Quote:

De wet overtreden is geen psychische aandoening, dat is evident.

De wet overtreden om je naasten te zien en te knuffelen kan wel degelijk een psychische aandoening zijn. Ik vind dat je veel te kort door de bocht gaat Cliox.

Quote:

Dat verandert niks aan het feit dat er nu geen wettelijke grens is. Je krijgt geen boete indien je BMI hoger is dan 25. Ik heb het nog steeds over het willens en wetens overtreden van wetten.

Ok dan stellen we die wettelijke grens in. Opgelost.

Ik heb het nog steeds over willens en wetens negeren van dringende adviezen van de Overheid.

Quote:

Het is wat je persoonlijk wenst versus de wet en de gevolgen van het overtreden van de wet. Daarbij vind ik je reactie vreemd, eerder schreeuwde je nog van daken dat je keuze wil. Ik wil daar best in meedenken en je keuzevrijheid geven om de wet met voeten te treden maar vanzelfsprekend niet zonder gevolgen. Geen recht op hulp als je kiest om geen afstand te houden en bezoekregeling aan je laars te lappen lijkt mij een prima start. Verder vind ik het ook prima als je niet wil, maar dan mag verwacht worden dat jij je keurig aan de maatregelen houdt.

Begin nou eens bij de bron aanpakken, Cliox. Het zijn de dikkerdjes die onze zorg nu lamleggen, niet het virus. Da's relatief onschuldig op zich. Waarom wil je de bron niet aanpakken en alleen doen aan symptoombestrijding om mensen die zich niets van de adviezen van de overheid aantrekken te beschermen?

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 15:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Hebben de ambtenaren van VWS dat gedaan joh? Ik dacht dat het OMT dat had gedaan. In het OMT is VWS nauwelijks vertegenwoordigd.

En wie heeft het OMT bij elkaar geroepen en wie worden door hen geadviseerd. Juist ja. Wink

Quote:
De wet overtreden om je naasten te zien en te knuffelen kan wel degelijk een psychische aandoening zijn. Ik vind dat je veel te kort door de bocht gaat Cliox.

Vooruit, het knuffelen van je naasten is de uitzondering die je cadeau krijgt. Maar verder geldt, bij het overtreden van de coronamaatregelen doe je afstand van recht op hulp.

Quote:
Ok dan stellen we die wettelijke grens in. Opgelost.

Dat zei je al. Mijn antwoord is dat het niks verandert aan het feit dat er nu geen wettelijke grens is. Je krijgt geen boete indien je BMI hoger is dan 25. Ik heb het nog steeds over het willens en wetens overtreden van wetten.

Quote:
Ik heb het nog steeds over willens en wetens negeren van dringende adviezen van de Overheid.

Adviezen hebben niet de kracht van wet dus dat is onzin. Je mag adviezen zonder consequenties in de wind slaan. Zo ook het advies voor het dragen van mondmaskers.

Quote:
Begin nou eens bij de bron aanpakken, Cliox. Het zijn de dikkerdjes die onze zorg nu lamleggen, niet het virus. Da's relatief onschuldig op zich. Waarom wil je de bron niet aanpakken en alleen doen aan symptoombestrijding om mensen die zich niets van de adviezen van de overheid aantrekken te beschermen?

Overgewicht aanpakken is geen bronaanpak, overgewicht is hooguit een basisrisicofactor waarbij een ziekte aan ten grondslag kan liggen. Het virus en de mens scheiden om het virus te elimineren is een bronaanpak. Concreet betekent dit dat iedereen thuisblijft totdat het virus is uitgedoofd. Een utopische maatregel.

Verder heeft een advies niet de kracht van wet. Ik heb het over het overtreden van wetten en dus het plegen van strafbare feiten. Dat verdient een grotere consequentie net als de gevolgen bij dronken achter het stuur stappen of zonder valbeveiligingsmiddelen je op hoogte begeven.

In het kader van 'creatief denken en mensen moeten keuzes hebben' wil ik meedenken over een groep gelijkgestemden die terug willen naar het normaal en zich niets hoeven aan te trekken van coronamaatregelen. Die mensen wil ik best tegemoet komen en hen deze vrijheid geven. Die vrijheid heeft echter wel een kleine prijs, je moet bereid zijn om je recht op zorg bij Covid-19 op te zeggen.

Dat heb je nodig om te borgen dat de zorg niet onder hoogspanning komt te staan als het gierend uit de hand loopt.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Het niet willen behandelen van mensen die de wet overtreden is een dystopische maatregel. Een maatregel die veel zorgenden zullen weigeren uit te voeren. Ik verwacht zelfs dat veel dokters een andere baan zullen zoeken of naar het buitenland zullen vertrekken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:

Je probeert strategisch weg te rollen van je blunders en de feiten waarmee ik je confronteer. Nergens heb ik het over (niet)medische mondmaskers gehad en de verschillen daartussen. Je bent discussies aan het manipuleren met trolgedrag en dat siert je niet. Vertel nu eerst maar eens wat je punt is. Dat is het enige wat je rest. Je mag mij best vragen of ik bereid ben om ergens naar te kijken en wat van te vinden maar dan wil ik eerst weten wat je punt is.

En verder is het geen reactie op het onderzoeksresultaat wat Cliff post. Een mondmasker zorgt voor een reducering van emissie van aerosols en beïnvloedt daarmee feitelijk het kansgetal. Testresultaten bewijzen dat het mondmasker doet waarvoor het bedoeld is. Het draagt bij aan het indammen van de verspreiding van het coronavirus maar is niet dé oplossing. Je moet wel een juiste meetlat nemen om het effect van mondmaskers tegenaan te leggen.

Daarbij ben ik benieuwd naar je alternatief. We doen geen mondmaskers, wat komt er voor terug zonder dat je inboet in veiligheidsniveau?

En weer geen antwoord op mijn eenvoudige vraag, dus nog maar een keer Cliox:

Welke mondkapjes zijn beter, medische of niet-medische?

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 16:00 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Verder vind ik het ook prima als je niet wil, maar dan mag verwacht worden dat jij je keurig aan de maatregelen houdt.

Totale onzin! Iedereen krijgt zorg, al zou je een flinke betalingsachterstand bij de zorgverzekeraar hebben.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

En wie heeft het OMT bij elkaar geroepen en wie worden door hen geadviseerd. Juist ja. Wink

Ehm, niet de ambtenaren van VWS, Cliox. Helaas.

Quote:

Vooruit, het knuffelen van je naasten is de uitzondering die je cadeau krijgt. Maar verder geldt, bij het overtreden van de coronamaatregelen doe je afstand van recht op hulp.

Sommige mensen hebben veel naasten. Kunnen ze ook niks aan doen he.

Quote:

Dat zei je al. Mijn antwoord is dat het niks verandert aan het feit dat er nu geen wettelijke grens is. Je krijgt geen boete indien je BMI hoger is dan 25. Ik heb het nog steeds over het willens en wetens overtreden van wetten.

Je hebt het over overtreden van wetten omdat er toevallig net een wet van is gemaakt... Tot 8 maanden geleden was er niks strafbaars aan. Dus zoiets kunnen we ook bij BMI doen. Als jij corona-overtreders de toegang tot zorg wilt ontzeggen ga ik met je mee als je ook dikkerdjes de toegang tot zorg ontzegt.

Quote:

Adviezen hebben niet de kracht van wet dus dat is onzin. Je mag adviezen zonder consequenties in de wind slaan. Zo ook het advies voor het dragen van mondmaskers.

Ok, dus die ontzegging tot zorg geldt alleen voor de wettelijke verboden? Dus als ik vanavond met 10 man een filmpje hier ga kijken, krijg ik nog steeds zorg? Als ik hoestend en proestend door de supermarkt ga, krijg ik nog steeds zorg?

Quote:

Overgewicht aanpakken is geen bronaanpak, overgewicht is hooguit een basisrisicofactor waarbij een ziekte aan ten grondslag kan liggen. Het virus en de mens scheiden om het virus te elimineren is een bronaanpak. Concreet betekent dit dat iedereen thuisblijft totdat het virus is uitgedoofd. Een utopische maatregel.

Overgewicht is een enorme bron van druk op de zorg generiek, dit virus maakt dat alleen maar extra duidelijk.

Quote:
In het kader van 'creatief denken en mensen moeten keuzes hebben' wil ik meedenken over een groep gelijkgestemden die terug willen naar het normaal en zich niets hoeven aan te trekken van coronamaatregelen. Die mensen wil ik best tegemoet komen en hen deze vrijheid geven. Die vrijheid heeft echter wel een kleine prijs, je moet bereid zijn om je recht op zorg bij Covid-19 op te zeggen.

Daarbij negeer je dus dat de zorg misschien lamligt door dit virus, maar nog veel meer door de dikkerdjes die extra vatbaar zijn voor complicaties. Een groep die willens en wetens adviezen van de overheid negeert, willens en wetens zn eigen gezondheid constant in gevaar brengt (want ook hoger risico op diabetis, hart/vaatziekten etc etc etc) en willens en wetens zorgt voor druk op de zorg.

Corwin schreef:
Het niet willen behandelen van mensen die de wet overtreden is een dystopische maatregel.

Tja, dat probeer ik Cliox duidelijk te maken, maar t wil er niet echt in.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Daarbij negeer je dus dat de zorg misschien lamligt door dit virus, maar nog veel meer door de dikkerdjes die extra vatbaar zijn voor complicaties. Een groep die willens en wetens adviezen van de overheid negeert, willens en wetens zn eigen gezondheid constant in gevaar brengt (want ook hoger risico op diabetis, hart/vaatziekten etc etc etc) en willens en wetens zorgt voor druk op de zorg.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel miljarden al die overgewichten aan zorg per jaar kosten Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Het niet willen behandelen van mensen die de wet overtreden is een dystopische maatregel.

Alleen het feit dat dergelijke gedachten bij iemand opkomen. Moet je toch wel een flinke hersenkronkel hebben Cool

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:
Royy schreef:

Ik zou wel eens willen weten hoeveel miljarden al die overgewichten aan zorg per jaar kosten Rolling Eyes

Yep, hoeveel bedden, hoeveel IC-bedden houden ze bezet?

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Real schreef:
Royy schreef:

Yep, hoeveel bedden, hoeveel IC-bedden houden ze bezet?

Mwah nu 2000 coronabedden, waarvan het gros ouderen en daar weer het gros van met overgewicht.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Mwah nu 2000 coronabedden, waarvan het gros ouderen en daar weer het gros van met overgewicht.

Moet je nagaan hoeveel bedden je vrij zou houden als je t probleem bij de bron aan zou pakken!

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 1:54 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

In Portugal is dit weekend en volgend weekend totaal DICHT.
Van zaterdag 13.00 uur tot 05.00 uur binnen blijven.
Alle winkels, ook de super markten en horeca en restaurants.
Zondag morgen zijn de winkels open en de horeca maar om 13.00 uur DICHT.
Alleen de apotheken niet.
Ik zie hier dat ook dus alle verkeer stopt, ongelooflijk.
We mogen niet het huis uit. Behalve als je een hond hebt.
Maar maandag is alles weer normaal. Tot zaterdag.
Dus dit corona virus steekt de kop op vanaf 13.00 uur tot 05.00 uur.
En alleen op zaterdag en zondag.....???
Ieder land heeft hun eigen wetten en zijn totaal knettergek.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Elisabeth schreef:

In Nederland zijn de kerken kennelijk coronavrij, vandaar dat je daar massaal naar toe kan op zondag en ook nog eens zonder mondkapje, ook na 1 december als de mondkapjesplicht een feit is. Van de week stelde een wakkere journaliste aan Rutte de vraag waarom de kerken uitgezonderd worden, waar zelfs hij geen antwoord op wist.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik denk dat we hier het bord dat voor onze kop hangt weg moeten halen en kijken naar de landen die het Corona-virus wel onder controle hebben gekregen. Dat goede voorbeeld moeten we navolgen.
Dat zijn Zuid-Korea, China en Singapore.
Het zijn toevallig ook nog eens de landen waar men volgens de Bell-curve de meeste hersen heeft.
Toch vreemd en tot nadenken leidend, die uitkomst.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Poendert schreef:
Ik denk dat we hier het bord dat voor onze kop hangt weg moeten halen en kijken naar de landen die het Corona-virus wel onder controle hebben gekregen. Dat goede voorbeeld moeten we navolgen.
Het zijn toevallig ook nog eens de landen waar men volgens de Bell-curve de meeste hersen heeft.

Tsja zolang ze kerken blijven uitzonderen van de maatregelen, zal het nooit iets gaan worden. Gisteren was ik toevallig in een altijd drukke winkel hier in ons prachtige en gemoedelijke dorp, ik had netjes een mondkapje opgedaan en tot mijn stomme verbazing was ik bijna de enige die een mondkapje droeg Rolling Eyes

Je bent trouwens Taiwan nog vergeten in je rijtje.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Apart!

Experimenteel medicijn dat Trump kreeg goedgekeurd door FDA

Een medicijn dat president Trump kreeg toen hij corona had, is goedgekeurd in Amerika. De Amerikaanse medicijnwaakhond FDA heeft versnelde goedkeuring verleend, zodat patiënten met een verhoogd risico op zware klachten de antilichamen toegediend kunnen krijgen.

Het gaat om synthetische antilichamen van de Amerikaanse firma Regeneron. Trump kreeg die na zijn besmetting met corona toegediend.

Mensen die het medicijn in de proeffase hadden gekregen, werden minder snel en ook minder ernstig ziek, zodat ze niet hoefden te worden opgenomen. Het medicijn is niet toegestaan voor patiënten die al met corona in het ziekenhuis liggen.

https://nos.nl/liveblog/2357584-coronagevallen-richting-half-miljoen-van-t-hek-twijfelt-over-oudejaarsconference.html

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:

En weer geen antwoord op mijn eenvoudige vraag, dus nog maar een keer Cliox:

Welke mondkapjes zijn beter, medische of niet-medische?

Dat antwoord heb ik je gegeven:

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 13:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Poendert schreef:

Tsja zolang ze kerken blijven uitzonderen van de maatregelen, zal het nooit iets gaan worden. Gisteren was ik toevallig in een altijd drukke winkel hier in ons prachtige en gemoedelijke dorp, ik had netjes een mondkapje opgedaan en tot mijn stomme verbazing was ik bijna de enige die een mondkapje droeg Rolling Eyes

Je bent trouwens Taiwan nog vergeten in je rijtje.

Vanaf 1 december worden mensen geholpen. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
In Portugal is dit weekend en volgend weekend totaal DICHT.
Van zaterdag 13.00 uur tot 05.00 uur binnen blijven.
Alle winkels, ook de super markten en horeca en restaurants.
Zondag morgen zijn de winkels open en de horeca maar om 13.00 uur DICHT.
Alleen de apotheken niet.
Ik zie hier dat ook dus alle verkeer stopt, ongelooflijk.
We mogen niet het huis uit. Behalve als je een hond hebt.
Maar maandag is alles weer normaal. Tot zaterdag.
Dus dit corona virus steekt de kop op vanaf 13.00 uur tot 05.00 uur.
En alleen op zaterdag en zondag.....???

Je snapt niet wat het oplevert?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 13:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Real schreef:

Moet je nagaan hoeveel bedden je vrij zou houden als je t probleem bij de bron aan zou pakken!

Mensen thuis opsluiten? Dat is wat je wil?

Weerwoord forum index » Buitenland