Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 518, 519, 520 ... 529, 530, 531  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 5:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Real schreef:
Het eerst aan de beurt zijn 155.000 bewoners van verpleeghuizen en mensen met een verstandelijke beperking die in een instelling wonen. Als deze mensen in instellingen geen vaccinatie kunnen krijgen, komen de medewerkers van deze instellingen en mantelzorgers in aanmerking voor de vaccinatie, stelt het ministerie.

https://nos.nl/artikel/2357378-kabinet-vaccinatie-gratis-en-vrijwillig-60-plussers-en-kwetsbaren-eerst-aan-de-beurt.html

Toch wel mooi dat ze die mensen nog voorrang geven boven medewerkers en mantelzorgers.
Alleen kan de vraag niet helemaal onderdrukt worden of die uitverkorenen wel het volle recht zullen krijgen om zelf uit te maken of ze gevaccineerd willen worden of niet.
Ze bevinden zich in 'n nogal afhankelijke positie.
De gedachte dient zich aan dat zo'n vaccin eerst maar 'ns op deze personen uitgeprobeerd gaat worden.

Meen dat 't toch nog meer de voorkeur heeft om heel in het algemeen vrijwilligers op te roepen die er best als een van de eersten aan willen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 5:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Mij hangt covid 19 de keel uit. Ik kan niet wachten om me te laten vaccineren. En dan lopen mensen weer te zeuren dat de effecten niet bekend zijn. Nou, dan nemen ze geen vaccin, maar dan ook niet lopen zeiken dat we tot in lengte van dagen in lockdowns zitten.

Zoals al eerder even aangestipt, zit 't er wél dik in dat 'n massale vaccinatie ertoe zal leiden dat de natuur niet het door haar beoogde resultaat gaat bereiken met dit virus en zich daarom genoodzaakt zal zien over enige tijd weer met 'n nog gevaarlijker en moeilijker te bestrijden besmettelijke ziekte op de proppen zal komen.
(Net zoals het massale inenten tegen de griep gezien kan worden als 'n reden waarom de natuur nu met Covid is komen aanzetten).
Dus is de kans reeel dat we door toedoen vaccinaties weliswaar niet tot in lengte van dagen met (op zich zeer natuur- en milieuvriendelijke) lockdowns vanwege Covid komen te zitten, maar weer wel met andere ter zake van nog gemener nieuwe virussen of andere besmettelijke ziektes.
Neen, veel beter dan zo'n virus farmaceutisch te bestrijden is 't om de reden weg te nemen waarom het verschenen is.
En waar dezerzijds dan de gedachten naar uitgaan moge inmiddels voldoende bekend geacht worden.
Anders blijft 't toch allemaal maar dweilen met de kraan open.
-
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Rutte weet niet waarom mondkapje niet verplicht is in gebedshuizen

Premier Rutte weet niet waarom kerk-, moskee-, synagoge- en tempelgangers vanaf 1 december geen mondkapje hoeven te dragen. Op een vraag over deze uitzondering op de mondkapjesplicht in NOS Met het Oog op Morgen, antwoordt hij "vrijheid van godsdienst".

Maar wanneer politiek verslaggever Wilma Borgman vraagt wat dat ermee te maken heeft, zegt hij: "Ik heb geen idee, ik ga het voor u uitzoeken, ik verzin het ter plekke. Ik wist het eigenlijk niet, goeie vraag. Dames en heren, we komen hierop terug. Ik weet het niet, nee. Ik vermoed dat het te maken heeft met de vrijheid van godsdienst, maar ik ga het uitzoeken."

Volgens Borgman, die hem sprak voor het wekelijkse gesprek met de minister-president, gaat het om een uitzonderlijke situatie. "De minister-president zat even met zijn mond vol tanden. In al die jaren met Rutte heb ik dit nog nooit meegemaakt."

Vanaf 1 december geldt een mondkapjesplicht in onder meer winkels, restaurants, musea, theaters, middelbare scholen en het hoger onderwijs.

https://nos.nl/liveblog/2357292-corona-op-70e-nertsenfokkerij-rutte-weet-niet-waarom-mondkapje-niet-verplicht-is-in-gebedshuis.html#UPDATE-container-49144721

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Goed nieuws. Gooi de horeca maar open!

En Cliff en Cliox gaan zich laten vaccineren. Opgelost.

Typisch... het lijkt alsof je het zegt met enige trots.

Een beetje de uitkeringstrekker die roept dat het allemaal wel goed komt met zijn uitkering zolang de anderen maar werken...

Het was Cliox en ik al lang duidelijk dat jullie niets doen om hieruit te komen... of ook maar iets constructiefs kunnen verwachten om uit deze situatie te komen.

Juist met die houding die je hierboven schetst gaat jouw eigen partij straks aan de haal - om jou te weigeren op concerten en in de horeca.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Eerst loopt iedereen te gillen om een vaccin, en nu dat eraan komt gaat men weer lopen zeiken. Sprak vandaag een dame, een verstokt rookster, die zich niet laat vaccineren "zolang de effecten op lange termijn niet bekend zijn."

Welnu, de effecten van roken op lange termijn lijken mij bekend, madam rookt stug door, maar een vaccin....nee, dat doet madam niet.
Ongelofelijk.

Het is bij een paar hier echt ´zeiken om te zeiken´!

Eerst gezeik over maatregelen, toen gezeik over mondkapjes en nu weer gezeik over vaccins.

Ze denken iets te bereiken met hun voortdurende gezeik, het werkt alleen maar averechts.

Moet je toch een muur voor je hoofd hebben als je dat nog steeds niet inziet Wink

(met dank aan Real)

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Typisch... het lijkt alsof je het zegt met enige trots.

Neu hoor, meer soort reactie-uitlokkend. En da's gelukt, je bent vrij voorspelbaar Very Happy

Quote:
Het was Cliox en ik al lang duidelijk dat jullie niets doen om hieruit te komen... of ook maar iets constructiefs kunnen verwachten om uit deze situatie te komen.

Juist met die houding die je hierboven schetst gaat jouw eigen partij straks aan de haal - om jou te weigeren op concerten en in de horeca.

Ik heb verschillende suggesties gedaan Cliff, en ik denk dat ik ook gelijk krijg in die suggesties. Alleen duurt dat nog even.

En maak je geen zorgen, ik laat me wel vaccineren als dat nodig is. Ik sta alleen zeker niet vooraan in de rij.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Bedoel je je suggestie om het besmettingsaantal zo hoog mogelijk te houden dat de zorg het net aan kan?

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff

Dan moet het wel een bijzonder gevaarlijk virus wezen om zonder hogere segment diploma’s te kunnen overleven.
Misschien is het virus speciaal gemuteerd om een surplus aan domme ongeletterde nazaten te killen, hoewel ik ook daar mijn twijfels over heb als hier 4 zelfbenoemde virusexperts na 520 kolommen vol met herhaal gebral nog niet snappen dat discussie met koppige eigenwijze drammers eindeloos zijn om elkaar bezig te houden - wat op specifieke www-corona sites in 1 blaadje kan worden uitgelegd !
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Natubico schreef:

Meen dat 't toch nog meer de voorkeur heeft om heel in het algemeen vrijwilligers op te roepen die er best als een van de eersten aan willen.
-

Dat gebeurt dan ook al. Zoiets heet onderzoek. Die vaccins zijn al lang klaar en worden al grootschalig geproduceerd, voor het geval dat ze goedgekeurd zouden gaan worden.
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Bedoel je je suggestie om het besmettingsaantal zo hoog mogelijk te houden dat de zorg het net aan kan?

Yep gecombineerd met verpleegopvang buiten ziekenhuizen, ondersteunt door niet-medici.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

En maak je geen zorgen, ik laat me wel vaccineren als dat nodig is. Ik sta alleen zeker niet vooraan in de rij.

Als je die prik eenmaal in je donder hebt, is er geen weg meer terug Cool

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Lampje schreef:

Ik zit hier volledig op de lijn-Cliox, ik hoop niet dat ik uw tere zieltje daarmee al te zeer kwets.

De lijn Cliff-Cliox die nog steeds geen wetenschappelijk onderzoeksbewijs kan tonen van:

- de medische gevolgschade van corona
- bijwerkingen op de lange termijn van een vaccin

De potentiële gevolgschade van Covid-19 wordt steeds zichtbaarder. Steeds meer mensen om mij heen waarvan ik weet dat zij na besmet te zijn geweest last hebben van naweeën zoals vermoeidheid, hevige kortademigheid en vaak zodanig dat zij niet aan de slag kunnen bij hun werkgever.

Dus nee, ik kan geen onderzoeksresultaten overleggen die mijn gelijk aantonen, maar wel middels verschillende casussen vaststellen dat het een naar virus is waar je beter van kunt wegblijven. Een virus waar je niet alleen aan kunt doodgaan maar ook behoorlijke gevolgschade en ongemak aan kunt overhouden.

Een ander onlosmakelijk gevolg is dat geplande zorg stilvalt en ook hier levensjaren verloren gaan. Het uitstellen van operaties kan ook zorgen voor een ander resultaat. Mensen die rolstoelafhankelijk worden doordat een kritische operatie is uitgesteld.

Ik begrijp het nut en de noodzaak van de maatregelen. Dat is alles.

Laatst aangepast door Cliox op Za Nov 21, 2020 12:04, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Lampje schreef:
Eerst loopt iedereen te gillen om een vaccin, en nu dat eraan komt gaat men weer lopen zeiken. Sprak vandaag een dame, een verstokt rookster, die zich niet laat vaccineren "zolang de effecten op lange termijn niet bekend zijn."

Welnu, de effecten van roken op lange termijn lijken mij bekend, madam rookt stug door, maar een vaccin....nee, dat doet madam niet.
Ongelofelijk.

Het is bij een paar hier echt ´zeiken om te zeiken´!

Eerst gezeik over maatregelen, toen gezeik over mondkapjes en nu weer gezeik over vaccins.

Ze denken iets te bereiken met hun voortdurende gezeik, het werkt alleen maar averechts.

Moet je toch een muur voor je hoofd hebben als je dat nog steeds niet inziet Wink

(met dank aan Real)

Goh origineel om mijn tekst te manipuleren Cool

Maar wat kunnen we anders verwachten van egocentrische haantjes.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lekker bezig. Wink

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

De potentiële gevolgschade van Covid-19 wordt steeds zichtbaarder. Steeds meer mensen om mij heen waarvan ik weet dat zij na besmet te zijn geweest last hebben van naweeën zoals vermoeidheid, hevige kortademigheid en vaak zodanig dat zij niet aan de slag kunnen bij hun werkgever.

Ik hoor zo heel af en toe ook een dergelijk verhaal, maar maken sommigen geen ´gebruik´ van de situatie om een paar weken/maanden lekker vrij te zijn? Je kan kortademigheid en vermoeidheid niet of nauwelijks controleren.

Cliox schreef:

Dus nee, ik kan geen onderzoeksresultaten overleggen die mijn gelijk aantonen, maar wel middels verschillende casussen vaststellen dat het een naar virus is waar je beter van kunt wegblijven. Een virus waar je niet alleen aan kunt doodgaan maar ook behoorlijke gevolgschade en ongemak aan kunt overhouden.

Het vetgedrukte is ook het probleem. Ander punt is: hoe lang heb je de gevolgschade en vooral: is het blijvend? Er is gewoon te weinig bekend op incidentele gevallen na die we herhaaldelijk op tv voorbij zien komen. Pfeiffer kan je ook een jaar mee onder de pannen zijn.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliff schreef:

Welk mondkapje is het beste en wat voor mondkapje is dat Very Happy

Je kaapt de discussie door niet inhoudelijk te reageren op het onderzoeksresultaat, in het verlengde daarvan snap ik niet waarom je telkens loopt te blèren dat je feiten wil zien als je ze toch negeert.

Een mondmasker zorgt voor een reducering van emissie van aerosols en beïnvloedt daarmee feitelijk het kansgetal. Testresultaten bewijzen dat het mondmasker doet waarvoor het bedoeld is. Het draagt bij aan het indammen van de verspreiding van het coronavirus maar is niet dé oplossing.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Ik hoor zo heel af en toe ook een dergelijk verhaal, maar maken sommigen geen ´gebruik´ van de situatie om een paar weken/maanden lekker vrij te zijn? Je kan kortademigheid en vermoeidheid niet of nauwelijks controleren.

Dat denk ik niet. Mensen slapen niet voor de lol rechtop. Verder is longschade ook al aangetoond en maken longartsen zich zorgen.

Quote:
Het vetgedrukte is ook het probleem. Ander punt is: hoe lang heb je de gevolgschade en vooral: is het blijvend? Er is gewoon te weinig bekend op incidentele gevallen na die we herhaaldelijk op tv voorbij zien komen. Pfeiffer kan je ook een jaar mee onder de pannen zijn.

Ik bekijk het vanuit het groter geheel en dan is het geen probleem. Ik snap het nut en de noodzaak.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:
Cliff schreef:

Welk mondkapje is het beste en wat voor mondkapje is dat Very Happy

Je kaapt de discussie door niet inhoudelijk te reageren op het onderzoeksresultaat, in het verlengde daarvan snap ik niet waarom je telkens loopt te blèren dat je feiten wil zien als je ze toch negeert.

Een mondmasker zorgt voor een reducering van emissie van aerosols en beïnvloedt daarmee feitelijk het kansgetal. Testresultaten bewijzen dat het mondmasker doet waarvoor het bedoeld is. Het draagt bij aan het indammen van de verspreiding van het coronavirus maar is niet dé oplossing.

Je ontwijkt de vraag zoals altijd over de mondkapjes Very Happy

Welk mondkapje uit het filmpje is de beste en wat voor mondkapje is het?

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Mensen slapen niet voor de lol rechtop.

Ik heb een maand rechtop moeten slapen vanwege een gebroken rib. Is ook weer over gegaan Cliox.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:

Wedden dat je dadelijk weer begint over mondmaskers? Laughing

Sure Wink

Was jij niet dat omhoog gevallen wetenschappertje in de veiligheidskunde die bij hoog en bij laag volhield dat medische mondkapjes niet beter waren dan niet-medische mondkapjes?

Nope. Dat was ik niet. Ik ken wel iemand die de plank missloeg en beter dacht te weten dan de fabrikant zelf wat de filterende werking was van het mondmasker. En anderen willens en wetens een verkeerd advies gaf. 'Bescherm jezelf' riep hij 'en draag een Type IIR mondmasker', waarmee hij anderen bewust in gevaar bracht. Maar het kon hem niet deren, hij was te trots om toe te geven en negeerde het bewijs. Hij sloeg overeenstemmingsverklaringen met de Europese regelgeving in de wind, aanverwante normen deden hem niks en stapte met grote passen over fabrieksspecificaties heen. De betweter wist het immers beter vond hij.

In de wereld van arbeidsveiligheid zijn veiligheidskundigen verantwoordelijk voor hun adviezen. Indien een onjuist advies ten grondslag ligt aan een incident kan je nalatigheid verweten worden. Zeker als blijkt dat anderen je advies hebben ondervangen en aangetoond dat deze niet overeenkomstig aan feiten is. In de wereld van arbeidsveiligheid vinden omhoog gevallen veiligheidskundigen, zoals jij stelt, het doordrukken van feitelijk onjuist advies wat anderen in gevaar brengt de reinste vorm van kwakzalverij. Dit soort figuren mogen van mij weggestopt worden zodat ze geen kwaad kunnen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:
Mensen slapen niet voor de lol rechtop.

Ik heb een maand rechtop moeten slapen vanwege een gebroken rib. Is ook weer over gegaan Cliox.

Dude... Laughing

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Nope. Dat was ik niet. Ik ken wel iemand die de plank missloeg en beter dacht te weten dan de fabrikant zelf wat de filterende werking was van het mondmasker. En anderen willens en wetens een verkeerd advies gaf. 'Bescherm jezelf' riep hij 'en draag een Type IIR mondmasker', waarmee hij anderen bewust in gevaar bracht. Maar het kon hem niet deren, hij was te trots om toe te geven en negeerde het bewijs. Hij sloeg overeenstemmingsverklaringen met de Europese regelgeving in de wind, aanverwante normen deden hem niks en stapte met grote passen over fabrieksspecificaties heen. De betweter wist het immers beter vond hij.

In de wereld van arbeidsveiligheid zijn veiligheidskundigen verantwoordelijk voor hun adviezen. Indien een onjuist advies ten grondslag ligt aan een incident kan je nalatigheid verweten worden. Zeker als blijkt dat anderen je advies hebben ondervangen en aangetoond dat deze niet overeenkomstig aan feiten is. In de wereld van arbeidsveiligheid vinden omhoog gevallen veiligheidskundigen, zoals jij stelt, het doordrukken van feitelijk onjuist advies wat anderen in gevaar brengt de reinste vorm van kwakzalverij. Dit soort figuren mogen van mij weggestopt worden zodat ze geen kwaad kunnen.

Zucht, waarom nou zo´n lap tekst waarmee je weer de vraag ontwijkt?

Geef nou gewoon eens aan dat medische mondkapjes beter zijn dan niet-medische mondkapjes, dan kunnen we dit stukje eindelijk afsluiten. Geen dure woorden, geen lange teksten en geen gedraai, gewoon straight to the point.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
@Cliox,

Wat jij allemaal wel en niet aanneemt is helemaal niet interessant joh, ik heb je gisteren de feiten gegeven zoals ze zijn. New York, New Jersey, California. Stuk voor stuk staten met strenge wetten en daarnaast ook de meeste doden.

Je fabeltje houdt dus geen stand, helaas.

Je geeft geen feiten, je projecteert een eigen waarheid. Dat is ook het probleem. Je referentiekader en vertrekpunt is het structurele wantrouwen en een waarheid waarin je zit vastgeroest. Overheden en de media moeten het ontgelden tenzij ze iets schrijven wat in je denkbeeld past. Dan voer je het net zo makkelijk als argument op. Lampje omschreef dat mooi, ik wil Lampje -met permissie- citeren:

“U heeft vertrouwen in wetenschappers die bevestigen wat u denkt, maar op wetenschappers die een andere mening zijn toegedaan, reageert u steevast wantrouwend en ontkennend en stelt u hun wetenschappelijke analyses ter discussie. Kritiekloos als het u uitkomt, en barstensvol kritiek als het u niet uitkomt.”

Indien wetenschappelijke feiten onomstotelijk bewijzen dat de draagplicht van mondmaskers een positief effect heeft op het sterftecijfer zou er niet wereldwijd een mondmaskerplicht worden ingevoerd. Ik geloof simpelweg niet in een ridicuul complot waarin landen hun krachten bundelen met als doel het uitdunnen van de populatie en een virus ontwikkelen dat mensen doodt die een mondmasker dragen. Want dat is wat je zegt. Ik mag hopen dat je zelf ook inziet dat dit volstrekt belachelijk is.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:

Zucht, waarom nou zo´n lap tekst waarmee je weer de vraag ontwijkt?

Geef nou gewoon eens aan dat medische mondkapjes beter zijn dan niet-medische mondkapjes, dan kunnen we dit stukje eindelijk afsluiten. Geen dure woorden, geen lange teksten en geen gedraai, gewoon straight to the point.

Ik heb nooit iets geroepen over het verschil van maskers. Laat maar eens zien waar ik roep dat het niet zo is. Mijn verhaal blijft verder overeind. Je hebt een hoop onkunde tentoongespreid en mensen willens en wetens verkeerd advies gegeven. Ik zou deze mensen als de wiederweerga informeren over je ongelijk en hopen dat zij dit inmiddels ook hebben ontdekt.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
In Duitsland is intussen een nieuwe wet ingegaan die de politie verregaande bevoegdheden geeft om op te treden tegen corona-zondaars, min of meer vergelijkbaar met de noodwet die hier ingaat binnenkort, en vergelijkbare wetten in tal van andere landen. En dit is dan het gevolg; iemand die op zijn zolderkamer een livestream verzorgt waarin voor de staat onwelgevallige informatie wordt gedeeld krijgt bezoek van de politie met wapens in de aanslag.

Binnenkort ook bij ons? O wacht, dat gebeurt al.

https://www.youtube.com/watch?v=trZuled8Mhk

Het zou tijd worden dat de politie instrumenten krijgt om recalcitrant gedrag aan te pakken. Twisted Evil

Weerwoord forum index » Buitenland