Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 517, 518, 519 ... 529, 530, 531  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Real

De uitrol van de 1e grootschalige trial is bekend gemaakt:

Kabinet: vaccinatie gratis en vrijwillig, 60-plussers en kwetsbaren eerst aan de beurt

Het kabinet wil dat 60-plussers, kwetsbare groepen en zorgmedewerkers als eersten het coronavaccin krijgen. Vaccinatie is gratis en vrijwillig.

Mogelijk start het inenten in de eerste maanden van 2021, maar er zijn dan onvoldoende vaccins beschikbaar om iedereen een prik te geven. Het kabinet neemt het advies van de Gezondheidsraad over en kiest allereerst voor het beschermen van kwetsbaren en het voorkomen van overbelasting van de zorg.

Het kabinet heeft vandaag bepaald hoe het vaccineren tegen het coronavirus volgend jaar moet worden aangepakt. Op dit moment wordt nog gewerkt aan een geschikt coronavaccin en is er zicht op zo'n 50 miljoen vaccins van minimaal zes verschillende vaccinontwikkelaars, zegt minister De Jonge van Volksgezondheid.
Niet genoeg vaccins

In het eerste kwartaal van 2021 kunnen waarschijnlijk zo'n 3,5 miljoen Nederlanders zich laten vaccineren. Dan zijn er nog niet genoeg vaccins voor alle 60-plussers, kwetsbaren en zorgmedewerkers.
Eerst de instellingen

Het eerst aan de beurt zijn 155.000 bewoners van verpleeghuizen en mensen met een verstandelijke beperking die in een instelling wonen. Als deze mensen in instellingen geen vaccinatie kunnen krijgen, komen de medewerkers van deze instellingen en mantelzorgers in aanmerking voor de vaccinatie, stelt het ministerie.

Daarna volgen de andere groepen: zoals de 60-plussers met een medische indicatie. De oudste mensen staan dan bovenaan. Vervolgens komen de 60-plussers zonder medische indicatie, zorgmedewerkers rond deze groepen en zorgpersoneel dat direct contact heeft met coronapatiënten.

https://nos.nl/artikel/2357378-kabinet-vaccinatie-gratis-en-vrijwillig-60-plussers-en-kwetsbaren-eerst-aan-de-beurt.html

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Mooi. Na de zomer zijn we er vanaf.

Goed nieuws.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Goed nieuws.

Goed nieuws. Gooi de horeca maar open!

En Cliff en Cliox gaan zich laten vaccineren. Opgelost.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Sorry, maar ik heb meer vertrouwen in wat die wetenschapper zegt dan in de mening van jou.

Het is geen mening, het is wetenschappelijk bewezen. Een onomstotelijk feit.

Quote:
Ik hoop dat ik daarmee jouw tere zieltje niet al te zeer kwets.

Nee hoor, het boeit me niets wat je vindt, het is tenslotte niet relevant, vanaf 1 december ontkom je er niet aan en gaat de mondmaskerplicht in.

Quote:
Het is precies wat die man zegt, virtue signaling. Zo denk ik er namelijk ook al maanden over.

Dat is wel weer een mening. Ik prefereer feiten boven kennisillusie.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:

Check Erik Mouthaan voor het tegendeel. De staten zonder mondmaskerplicht hebben de meeste doden.

Check Zweden:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden

Geen mondkapjesplicht en gaat een stuk beter dan hier.

1. In Nederland is ook geen mondmaskerplicht.
2. Gisteren meer besmettingen dan in Nederland.

En dat met (veel) minder inwoners.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliox schreef:
De staten zonder mondmaskerplicht hebben de meeste doden.

Feitelijk onjuist. New York gaat nog steeds fier aan kop met 34k doden. En de meest strenge corona maatregelen van allemaal zo'n beetje. Californië en New Jersey idem dito, staan ook in de top vijf. Texas en Florida staan er ook tussen.

Uiteraard ook stuk voor stuk staten met veel inwoners, dus in die zin nogal wiedes.

Eric Mouthaan? Alsjeblieft zeg. Rolling Eyes

Ik mag aannemen dat hij het beter weet dan jij. Hij zit er met zijn neus bovenop en kent de feiten. Jij ziet wat je wil zien en schuift zelfs wetenschap terzijde. Daar heb ik niets mee.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:
Real schreef:
er is een onderzoek gedaan door 4 universiteiten in opdracht van het RIVM naar de vaccinatiebereidheid: die is verder gedaald naar 39 %.

Koudwatervrees. Wacht maar totdat de gevreesde bijwerkingen uitblijven en dat iedereen beseft dat vaccinatie je weer meer vrijheid geeft. Dan staan ze massaal in de rij.

Het is op dit moment ook beter dat de bereidheid nog niet zo groot is, want er zijn nog niet genoeg vaccins beschikbaar. Dan hoeven we voorlopig geen ruzie te maken over wie wel en wie niet.

Precies dat. Koudwatervrees. Ik denk dat veel mensen zich laten vaccineren. Waarom zou je het niet doen? Willen we meer of minder lockdown? Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:
Dus gewoon doen.

En weer drammen.

Geen idee. Je citeert 3 woorden uit een tekst en doet vervolgens een one-liner op de persoon. Ik kan niets met dit trolgedrag.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Dat is nog nooit wetenschappelijk aangetoond joh.

Natuurlijk wel. In de veiligheidskunde. Het is ook logisch dat als je de kans op een incident reduceert het risicogetal lager wordt. Ik heb dit aangetoond met lesmateriaal. Bijdragen aan een discussie heeft geen toegevoegde waarde als je na 3 pagina's alles weer vergeten bent.

Wedden dat je dadelijk weer begint over mondmaskers? Laughing

Quote:
Kijk eens naar iemand met een blauw mondkapje op. Links en rechts op de wang zit een mooie opening. Links en rechts naast de neus idem. De perfekte plekken voor aerosolen om richting je neus te dwarrelen. Daar is geen rocket science voor nodig om dat te begrijpen Cliox.

Ik ben overigens wel voor een mondkapjesplicht met KN95 mondkapjes, MITS goed gedragen.

Ga je nu serieus alweer je hoofd op het hakblok leggen? Very Happy

Ik ben inmiddels de tel kwijt hoe vaak ik je met feiten om je oren het geslagen op dit onderwerp.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Je hebt Sanquin (privaat), PSV (privaat) en de corona-bus (overheid) genoemd. En dus?

De zorg, farmaceutische industrie (en private bedrijven) werken in opdracht van en nauw samen met overheden. De overheid zal zelf bijvoorbeeld geen vaccin ontwikkelen. Zo kun je iedere discussie platslaan.

Verder heb ik meer genoemd dan jij schrijft. Dat waren twee voorbeeld van wat op één dag in het nieuws verscheen. Iedereen zet zich in om eruit te komen, van ons wordt ook een kleine bijdrage verwacht.

Quote:
Kan een psychische aandoening zijn. Ik vind dat je nu te kort door de bocht gaat.

Dat is het niet. Het is recalcitrant gedrag. En dat heeft gevolgen.

Quote:
Ja hoor es, als 1.5m 1.5m is, is BMI >25 BMI>25. T zijn richtlijnen van de Overheid of t zijn t niet.

Is geen wetgeving. Je krijgt geen boete indien je BMI hoger is dan 25.

Quote:
Ok, dus BMI>25 en conditiecheck. Ben je te dik of is je conditie slecht: geen recht op zorg. Ik verwacht dat t erg rustig wordt in de ziekenhuizen Laughing

Mits bewezen is dat je niet ziek bent. Laten we starten met geen recht op zorg bij het met voeten treden van coronamaatregelen en adviezen. Het met voeten treden van de wet brengt nu eenmaal consequenties met zich mee. Van een geldboete, gevangenisstraf tot aan geen recht op zorg.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

George Bush schreef:
carlos schreef:
Cliox schreef:
Helaas feitelijk onjuist.

Sorry, maar ik heb meer vertrouwen in wat die wetenschapper zegt dan in de mening van jou. Ik hoop dat ik daarmee jouw tere zieltje niet al te zeer kwets.

Ja, ik ook. Hij probeert zijn holle praatjes nog wat gewicht te geven met "evidence based" De meest gebruikte dooddoener in discussies over wetenschap. "Peer review" is ook een goed voorbeeld. In theorie juist, in de praktijk volledig gecorrumpeerd door het grote geld.

Als je gelezen zou hebben wie er mee kwam was je deze afgang bespaart gebleven. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

@Cliox,

Wat jij allemaal wel en niet aanneemt is helemaal niet interessant joh, ik heb je gisteren de feiten gegeven zoals ze zijn. New York, New Jersey, California. Stuk voor stuk staten met strenge wetten en daarnaast ook de meeste doden.

Je fabeltje houdt dus geen stand, helaas.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

@Carlos: ook in de VS is er consensus over hoor. Kijk even naar de gekleurde lijnen: https://covid19.healthdata.org/united-states-of-america?view=total-deaths&tab=trend

De scenario's projection, easing & masks spreken boekdelen...

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

De zorg, farmaceutische industrie (en private bedrijven) werken in opdracht van en nauw samen met overheden. De overheid zal zelf bijvoorbeeld geen vaccin ontwikkelen. Zo kun je iedere discussie platslaan.

Verder heb ik meer genoemd dan jij schrijft. Dat waren twee voorbeeld van wat op één dag in het nieuws verscheen. Iedereen zet zich in om eruit te komen, van ons wordt ook een kleine bijdrage verwacht.

Tuurlijk, de private sector doet eigenlijk het meest, ben blij dat je dat ook inziet.

Neemt niet weg dat jij het hebt over "slimme koppen" in Den Haag, maar eigenlijk weinig voorbeelden kunt noemen wat die "slimme koppen" dan precies hebben gedaan. Jouw slimme koppen zijn eigenlijk gewoon busladingen vol overbodige raamambtenaren.

Quote:

Dat is het niet. Het is recalcitrant gedrag. En dat heeft gevolgen.

Nee ik denk dat het een psychische aandoening is, moeten we eerst onderzoeken.

Quote:

Is geen wetgeving. Je krijgt geen boete indien je BMI hoger is dan 25.

Tijd om dat in te stellen dan! Iedereen met een BMI>25 legt immers extra druk op onze zorg.

Quote:

Mits bewezen is dat je niet ziek bent. Laten we starten met geen recht op zorg bij het met voeten treden van coronamaatregelen en adviezen. Het met voeten treden van de wet brengt nu eenmaal consequenties met zich mee. Van een geldboete, gevangenisstraf tot aan geen recht op zorg.

Nee nee, we starten consequent. De dikkerdjes veroorzaken de druk op de zorg nu. Deden ze altijd al, maar dat coronavirusje heeft dat meer dan een duidelijk gemaakt. Aanpakken bij de bron Cliox!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

klik voor groot

Tja... laat niets te wensen over volgens mij.

bron.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ok is goed. Ik stel voor dat we Zeeland gebruiken als proeftuin.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Wedden dat je dadelijk weer begint over mondmaskers? Laughing

Sure Wink

Was jij niet dat omhoog gevallen wetenschappertje in de veiligheidskunde die bij hoog en bij laag volhield dat medische mondkapjes niet beter waren dan niet-medische mondkapjes?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Goed nieuws.

Ga ik maar weer een tripje naar het zuiden boeken voor de zomer Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Nee nee, we starten consequent. De dikkerdjes veroorzaken de druk op de zorg nu. Deden ze altijd al, maar dat coronavirusje heeft dat meer dan een duidelijk gemaakt. Aanpakken bij de bron Cliox!

Inderdaad! Dankzij al die mensen die een onweerstaanbare drang hebben om de hele dag door te eten en ook nog eens ongezond te eten moeten anderen onder lijden. In Amerika is het helemaal huilen met de pet op, met dank aan al het vette fastfood.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:

Check Erik Mouthaan voor het tegendeel. De staten zonder mondmaskerplicht hebben de meeste doden.

Check Zweden:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden

Geen mondkapjesplicht en gaat een stuk beter dan hier.

1. In Nederland is ook geen mondmaskerplicht.
2. Gisteren meer besmettingen dan in Nederland.

En dat met (veel) minder inwoners.

Wat een kul man. In Nederland (473.000) zijn veel minder besmettingen dan in Zweden (208.000), terwijl de mensen hier alweer 8 weken met een mondkapje rondlopen. Man, man wat hebben mondkapjes geholpen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 20:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:

Lijkt me een uitstekend idee. Iedereen z'n zin, hun blij, wij blij.

En dan nu ophouden met dat gedram over vaccins want het hangt me nu al de keel uit!! Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
Royy schreef:

En dan nu ophouden met dat gedram over vaccins want het hangt me nu al de keel uit!! Twisted Evil

Het is bij een paar hier echt ´drammen om te drammen´!

Eerst gedram over maatregelen, toen gedram over mondkapjes en nu weer gedram over vaccins.

Ze denken iets te bereiken met hun voortdurende gedram, het werkt alleen maar averechts.

Moet je toch een muur voor je hoofd hebben als je dat nog steeds niet inziet Wink

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 21:23 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Moppersmurf schreef:
Real schreef:
er is een onderzoek gedaan door 4 universiteiten in opdracht van het RIVM naar de vaccinatiebereidheid: die is verder gedaald naar 39 %.

Koudwatervrees. Wacht maar totdat de gevreesde bijwerkingen uitblijven en dat iedereen beseft dat vaccinatie je weer meer vrijheid geeft. Dan staan ze massaal in de rij.

Het is op dit moment ook beter dat de bereidheid nog niet zo groot is, want er zijn nog niet genoeg vaccins beschikbaar. Dan hoeven we voorlopig geen ruzie te maken over wie wel en wie niet.

Precies dat. Koudwatervrees. Ik denk dat veel mensen zich laten vaccineren. Waarom zou je het niet doen? Willen we meer of minder lockdown? Very Happy

Eerst loopt iedereen te gillen om een vaccin, en nu dat eraan komt gaat men weer lopen zeiken. Sprak vandaag een dame, een verstokt rookster, die zich niet laat vaccineren "zolang de effecten op lange termijn niet bekend zijn."

Welnu, de effecten van roken op lange termijn lijken mij bekend, madam rookt stug door, maar een vaccin....nee, dat doet madam niet.
Ongelofelijk.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Royy schreef:

Mij hangt covid 19 de keel uit. Ik kan niet wachten om me te laten vaccineren. En dan lopen mensen weer te zeuren dat de effecten niet bekend zijn. Nou, dan nemen ze geen vaccin, maar dan ook niet lopen zeiken dat we tot in lengte van dagen in lockdowns zitten.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 22:12 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:
carlos schreef:
Royy schreef:

Mij hangt covid 19 de keel uit. Ik kan niet wachten om me te laten vaccineren. En dan lopen mensen weer te zeuren dat de effecten niet bekend zijn. Nou, dan nemen ze geen vaccin, maar dan ook niet lopen zeiken dat we tot in lengte van dagen in lockdowns zitten.

Zo maakt iedereen voor zichzelf de afweging Idea -je. Overigens word jij door de anderen niet gezien als egocentrisch haantje die alleen maar aan het drammen is. Respect voor jou keuze Exclamation

Weerwoord forum index » Buitenland