Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 439, 440, 441 ... 464, 465, 466  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:
En wat hebben die maatregelen opgeleverd:

- de economie die steeds meer ontwricht raakt
- de maatschappelijke gevolgen, psychisch, verdeeldheid, onrust
- de achtergestelde zorg
- een virus die alleen maar verder om zich gaat slaan

Accepteer gewoon dat de maatregelen het alleen maar erger hebben gemaakt en niets hebben opgelost.

Jij als bedrijfsleven man zou dat zeker moeten begrijpen.

Van A tot Z onzin.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Cliox schreef:
Wat misgaat is dat mensen dat aangrijpen om hun verantwoordelijkheid niet te hoeven nemen. Datzelfde gedrag zie je terug bij mensen die een foto maken van een politieauto die dubbel staat geparkeerd en dat de eerstkomende 25 jaar gebruiken om geen parkeerkaart te betalen. Het is bedroevend. Dat kleuters zich zo gedragen snap ik wel, van volwassen personen mag je toch meer relativeringsvermogen verwachten.

Precies dit!

Of van die mensen die politieauto's filmen die te hard rijden zonder zwaailicht te gebruiken en dan moreel gelijk claimen. Sterker nog: claimen dat zijn nu óók te hard mogen rijden, want de politie doet het ook...

Echt om te janken dit soort mensen.

Exact !
Dit is het soort mensen dat geen enkele verantwoordelijkheid op zich neemt, omdat ze hun gedrag afstemmen op dat van anderen, met name als dat mensen zijn met een voorbeeldfunctie.
Ze letten voortdurend op het gedrag van anderen en vergoelijken hun eigen gedragingen door naar hen te verwijzen. Wat ze vergeten is dat ze altijd zelf hun eigen verantwoordelijkheid hebben, los van welk gedrag van een ander dan ook.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Deze maand geen Oktoberfest 2020 op Theresienwiese in München, maar deze zomer was er manifestatie voor vrijheid en dus tegen cojona-dictatuur.

https://donnersender.ru/v/10787

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:
Cliox schreef:
Kortom, je accepteert het overheidsbeleid en stort hier je zurigheid over mensen die het nut en de noodzaak van coronamaatregelen begrijpen.

En wat hebben die maatregelen opgeleverd:

- de economie die steeds meer ontwricht raakt
- de maatschappelijke gevolgen, psychisch, verdeeldheid, onrust
- de achtergestelde zorg
- een virus die alleen maar verder om zich gaat slaan

Accepteer gewoon dat de maatregelen het alleen maar erger hebben gemaakt en niets hebben opgelost.

Jij als bedrijfsleven man zou dat zeker moeten begrijpen.

De maatregelen hebben
- de economie nog enigszins overeind gehouden
- de maatschappelijke gevolgen, psychisch verdeeldheid en onrust zouden zonder maatregelen zeker niet minder zijn
- de zorg zou met iets minder maatregelen gewoon weg helemaal vast gelopen zijn
- de maatregelen hebben ons enigermate gebrekkig toch de tijd gegeven om betere medicijnen en behandelwijzen te ontwikkelen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 13:55 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Cliox schreef:

Wat is je referentiekader? Zonder mondmaskers waren het er wellicht 70.000 geweest. Kom maar door met je bewijs of stop met Fake News.

Evidente denkfouten maken is helemaal geen nieuws, zelfs geen fake nieuws.
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Misschien zijn de Belgen twee keer minder kritisch met twee keer meer verantwoordelijkheid Royy. Maar goed, jij wijst liever naar de regering ipv dat enorme deel van het Nederlandse volk dat zich bij klachten NIET laat testen.

Wie weet, maar lijkt me wat onwaarschijnlijk.

En mwah, heb eens even zitten neuzen op de corona-test site. In de regio Rotterdam kun je je op zn vroegst dinsdag (!) laten testen. Den Haag en Amsterdam is maandag. Vlissingen? Ook dinsdag (!). Tsja.

Belgie meldt overigens 10k besmettingen per dag nu. Geeft wel een indicatie van hoeveel t er werkelijk zijn in Nederland.

Quote:

Ja, op een gegeven moment moet je een keer je mond gaan houden en gaan doen wat er van je gevraagd wordt. En dan zeg je 'ja, maar dat doe ik ook'. Prima, maar je recalcitrante gedrag zorgt ervoor dat anderen een andere beslissing gaan nemen.

Ok, dus ik moet mn mond houden en doen wat er van me gevraagd wordt. Toedeledokie.

Quote:

De bondscoach heeft wel degelijke een strategie en die is tot den treure uitgelegd. Het probleem is dat mensen het niet met die strategie eens zijn en deze tot in den treure gaan bevragen/bekritiseren zonder ook maar een bal te raken.

Ook een bondcoach waarvan het team niet gelooft in zn strategie, zal niet ver komen Cliff. Zelfde voor een legerleider.

Quote:
En nu ga je waarschijnlijk weer naar de bekende weg vragen: wat is de exit-strategie. En dat is exact wat ik bedoel, het is hier 100 keer neergezet, het bevalt je niet.... en daardoor blijf je maar vragen, vertragen en zeuren. NEXT.

Oh nee hoor, die vraag stel ik voorlopig niet meer, krijg er toch geen antwoord op, waarschijnlijk omdat er geen exit-strategie is.

De overheid heeft de verkeerde maten voor mondkapjes maandenlang op haar website staan. Weer zo'n voorbeeldje, t is klein, maar t is oh zo tekenend voor hoe serieus de overheid dit aanpakt.

Laatst aangepast door Royy op Za Okt 17, 2020 14:37, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Ik wil een overheid die doorpakt en dat doen ze. Wat zeveren en excuses maken helpt niet. Niet lullen maar poetsen!

Precies! Regel die testcapaciteit nou eens! Zorg dat ik binnen een dag me kan laten testen als ik dat wil.

Quote:

Dan nog steeds moet je de vertaalslag maken naar de praktijk wat begint met het begrijpen van de praktijk. En daar gaat het vaak mis bij de Royy's. De Royy's die theoretisch zijn aangelegd en hebben geen feeling voor voor de praktijk. Komen hoog aanvliegen in plaats van bouwen van onderop. Daardoor ontbreekt het vaak aan fundatie of begrijpt de werkvloer niet wat Royy wil en Royy niet waarom zijn theorie niet het gewenste praktijkresultaat genereert.

Oh zeker, je hebt verschillende soort functies nodig. Maar t begint bij strategie. Zonder strategie is de werkvloer hulpeloos.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Nog een leuke gedachtenoefening is deze: stel dat we geen regering hadden. Wat zouden we dan samen doen om het virus in te perken?

Da's inderdaad een leuke!

Ik denk dat rijke buurten of appartementencomplexen zich afgrendelen en zorgen dat ze voldoende testcapaciteit hebben. Ik roep de VVE alvast bij elkaar!

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 14:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

De meuk daar komt niet alleen uit Shanghai Royy Very Happy

Je moet ook niet in die pauperwinkels komen, real.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Precies! Regel die testcapaciteit nou eens! Zorg dat ik binnen een dag me kan laten testen als ik dat wil.

Blijf (zoveel mogelijk) thuis, beperkt contacten, houd afstand, was je handen en voorkomen dat je getest hoeft te worden. Als we dat allen doet ontstaat een situatie waarin we meer dan voldoende testcapaciteiten hebben. We kunnen er zelf ook een rol in nemen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Blijf (zoveel mogelijk) thuis, beperkt contacten, houd afstand, was je handen en voorkomen dat je getest hoeft te worden. Als we dat allen doet ontstaat een situatie waarin we meer dan voldoende testcapaciteiten hebben. We kunnen er zelf ook een rol in nemen.

Belgie zit nu op 70k tests per dag. Omgerekend naar Nederland is dat 119k tests per dag. Nederland zit nu op 35k per dag...

Belgie testte eind juli al 27k per dag. Omgerekend naar Nederland is dat 46k per dag. Nederland zit dus nu nog niet eens op het niveau wat Belgie al eind juli bereikte en toch moet ik tot dinsdag wachten als ik me nu zou willen testen.

Trek je conclusie.

Ik doe mijn ding wel Cliox, maak je geen zorgen. Wanneer gaat de Overheid haar ding doen?

https://covid-19.sciensano.be/sites/default/files/Covid19/COVID-19_Daily%20report_20201016%20-%20NL.pdf

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Wanneer gaat de Overheid haar ding doen?

Waarom hebben Rutte en de Jonge Alexander niet tegengehouden om naar Griekenland te gaan?

Wij mogen de grenzen niet opzoeken, waarom Alexander wel?

Weer wanbeleid van Rutte, wanneer wordt die onbenul een keer aan de kant gezet?

En weer een gevalletje hypocrisie in ons fijne landje:

Gereformeerde kerk Barneveld laat meer dan 30 bezoekers toe

Hoeveel mensen er zondag in de Barneveldse kerk komen is nog onbekend. Volgens de woordvoerder kunnen er maximaal 250 mensen op een veilige manier de dienst bijwonen.

https://www.gelderlander.nl/binnenland/gereformeerde-kerk-barneveld-laat-meer-dan-30-bezoekers-toe~a603e7d3

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 18:35 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Real schreef:

De meuk daar komt niet alleen uit Shanghai Royy Very Happy

Je moet ook niet in die pauperwinkels komen, real.

Voor de kleine meuk heb ik er geen moeite mee, is vaak decoratief, ben je het zat, dan gaat het naar de grijze bak Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 18:39 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:

De maatregelen hebben
- de maatschappelijke gevolgen, psychisch verdeeldheid en onrust zouden zonder maatregelen zeker niet minder zijn
- de maatregelen hebben ons enigermate gebrekkig toch de tijd gegeven om betere medicijnen en behandelwijzen te ontwikkelen

Even een hele andere vraag Corwin: wat is jou leeftijd eigenlijk en zit je in een risicogroep door leeftijd of onderliggende ziektes of mis je een van de nieren? Ben je ergens chronisch ziek van? Gewoon even nieuwsgierig naar jou situatie.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 21:24 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

De laatste keer dat er hier naar persoonlijke situaties werd gevraagd is daar keihard misbruik van gemaakt. Dus verzin je antwoord zelf maar.
De vragen slaan bovendien echt helemaal nergens op. Niets te maken met de inhoud van het debat. Waarschijnlijk zelfs het tegendeel.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 5:31 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
De laatste keer dat er hier naar persoonlijke situaties werd gevraagd is daar keihard misbruik van gemaakt. Dus verzin je antwoord zelf maar.

Je antwoord is duidelijk genoeg Corwin en ik maak er zeker geen misbruik van.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 6:58 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Mondkapjes in publieke binnenruimtes

Op 13 oktober is door de regering aangekondigd dat het dragen van mondkapjes in publieke binnenruimtes verplicht gaat worden. Wat betekent dit voor mensen met een longziekte? Daar krijgen we veel vragen over. Hieronder de antwoorden op veelgestelde vragen.

Wat als ik geen mondkapje kan dragen, omdat ik er benauwd van word door mijn longziekte. Moet ik dan toch een mondkapje dragen in publieke binnenruimtes?

Het dragen van een mondkapje in publieke binnenruimtes is een dringend advies (en binnenkort een verplichting). Dit geldt ook voor mensen met een chronische ziekte, waaronder mensen met een longziekte.

Sommige mensen met een (zichtbare of onzichtbare) chronische ziekte krijgen een sterk benauwd gevoel door het dragen van een mondkapje. De rijksoverheid stelt dat in deze gevallen het dragen van een mondkapje niet hoeft.

Moet ik met een schriftelijk bewijs aantonen dat ik niet in staat ben een mondkapje te dragen in verband met mijn chronische longziekte?

Nee, dat is niet nodig. Mocht je gevraagd worden een mondkapje te dragen dan is een mondelinge toelichting voldoende. Je kunt er voor kiezen om een kaartje met een toelichting mee te nemen. Voorbeelden daarvan komen binnenkort beschikbaar op de website van de Rijksoverheid.

https://www.longfonds.nl/corona-en-longziekten/vragen-over-corona/mondkapjes-in-publieke-binnenruimtes

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/mondkapjes/mensen-met-een-beperking-of-chronische-ziekte

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Real schreef:
Royy schreef:

Waarom hebben Rutte en de Jonge Alexander niet tegengehouden om naar Griekenland te gaan?

Hoeveel mensen er zondag in de Barneveldse kerk komen is nog onbekend. Volgens de woordvoerder kunnen er maximaal 250 mensen op een veilige manier de dienst bijwonen.

https://www.gelderlander.nl/binnenland/gereformeerde-kerk-barneveld-laat-meer-dan-30-bezoekers-toe~a603e7d3

Allemaal waar. Maar dan nog moet je je eigen gedrag niet laten afhangen van dat van een ander. Neem je eigen verantwoordelijkheid.
Waarom mag je niet door rood rijden ? Omdat je dan de verkeersveiligheid in gevaar brengt.
Mag je wel door rood rijden als Rutte dat ook doet ? Nee, want dan breng je nog steeds de verkeersveiligheid in gevaar.
Dat Alexander een volstrekt verkeerd signaal afgeeft moge duidelijk zijn. De enige manier om daar volwassen mee om te gaan, is om het bij jezelf te houden en niet als een kleuter zijn gedrag als excuus gebruiken om het ook te gaan doen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Voor de kleine meuk heb ik er geen moeite mee, is vaak decoratief, ben je het zat, dan gaat het naar de grijze bak Very Happy

Koop gewoon kwaliteit Real en niet bij zo'n tokkie-winkel.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:

Allemaal waar. Maar dan nog moet je je eigen gedrag niet laten afhangen van dat van een ander. Neem je eigen verantwoordelijkheid.
Waarom mag je niet door rood rijden ? Omdat je dan de verkeersveiligheid in gevaar brengt.
Mag je wel door rood rijden als Rutte dat ook doet ? Nee, want dan breng je nog steeds de verkeersveiligheid in gevaar.
Dat Alexander een volstrekt verkeerd signaal afgeeft moge duidelijk zijn. De enige manier om daar volwassen mee om te gaan, is om het bij jezelf te houden en niet als een kleuter zijn gedrag als excuus gebruiken om het ook te gaan doen.

Daar gaat het niet alleen om. Wat ik laat zien is dat maatregelen niet consequent zijn en voor de een wel geldt en voor een ander weer niet. Daar krijg je vanzelf onrust van in de samenleving. Het stukje ´onrecht gevoel' wat bij mensen gaat opkomen. Jou buurman mag wel naar de bioscoop en jij niet, terwijl er gezegd werd dat niemand naar de bioscoop mocht gaan. Dat dus.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:

Ik doe mijn ding wel Cliox, maak je geen zorgen. Wanneer gaat de Overheid haar ding doen?

Je doet je ding niet want weigert nog steeds het dringend advies op te volgen en draagt geen mondmasker. Voordat je anderen de maat neemt en wijst op hun verantwoordelijkheden, kijk dan eerst even in de spiegel.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Royy schreef:

Willem Alexander vertoont Real-gedrag en volgt dringend advies niet op. Je bent dus wel de laatste die recht van spreken heeft.
Dan te bedenken dat de Koning niemand in gevaar brengt en jij dat wel doet door je tussen de mensen te begeven zonder mondmasker. Het kansgetal (blootstelling x waarschijnlijkheid) op besmetten is feitelijk velen malen hoger.

Dus stop met dit kleutergedrag en begin bij je zelf.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Corwin schreef:

De maatregelen hebben

Even een hele andere vraag Corwin: wat is jou leeftijd eigenlijk en zit je in een risicogroep door leeftijd of onderliggende ziektes of mis je een van de nieren? Ben je ergens chronisch ziek van? Gewoon even nieuwsgierig naar jou situatie.

Wat insinueer je Real? Corwin benoemt feiten, de rest is niet relevant. Wil je aansturen op angst als raadgever? Het getuigd niet van fatsoen in mijn optiek. Maar dat vind ik sowieso niet van mensen die geen mondmaskers dragen in winkels etc.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Lampje schreef:

Daar gaat het niet alleen om. Wat ik laat zien is dat maatregelen niet consequent zijn en voor de een wel geldt en voor een ander weer niet. Daar krijg je vanzelf onrust van in de samenleving. Het stukje ´onrecht gevoel' wat bij mensen gaat opkomen. Jou buurman mag wel naar de bioscoop en jij niet, terwijl er gezegd werd dat niemand naar de bioscoop mocht gaan. Dat dus.

Dat is nu typisch mensen, de mazen van maatregelen opzoeken en vervolgens dat gebruiken om weerstand te bieden, niet kunnen denken vanuit het grote plaatje. Snappen waartoe maatregelen dienen.

Op Twitter lees ik dat mensen schrijven "Wij -man, vrouw en één kind 18+- mogen geen man, vrouw met 3 volwassen kinderen ontvangen, dus gaan wij bij hen op bezoek om vervolgens te roepen dat de coronamaatregelen krom zijn."

Ben ik nou zo slim of zij zo dom, je moet gewoon niet met veel mensen in één kamer gaan zitten. Dat is de onderliggende boodschap en het beoogde doel! Hou op met je te gedragen als een kleuter en neem je verantwoordelijkheid als volwassene. Even los van het feit dat ik niet geloof dat kinderen van 18+ nog meegaan naar een 'suf' koffieklets bezoekje. Het is gewoon zeuren om te zeuren.

Weerwoord forum index » Buitenland