Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 376, 377, 378 ... 454, 455, 456  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 7:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Vandaag zijn er een groep Amsterdammers hier aangekomen. Ik ken ze al jaren en een gezellige vrienden club.
Ze zoenden iedereen en deden hun mondkapje op om naar de toilet te gaan.
Met z'n alle gedronken en gelachen.
Later met 2 Noord Ieren en de eigenaar, die uit Ierland komt, nog na geborreld.
Hele discussies over dit land en over religie en na tig biertjes afscheid genomen met zoenen.

Nou, weet je ook weer waarom één van de besmettingshaarden Amsterdam is hè.

Moppersmurf schreef:
'De Tuin van Nederland' ben ik dus maar eens gaan googelen, geen resultaat. Dat heb je waarschijnlijk zelf verzonnen. Ben benieuwd waar de Tuin van Nederland is.

Ah, dacht dat het aan mij lag... ik heb ook gegoogeld. Ik weet wel dat Zeeland ooit de tuin van Nederland werd genoemd, maar dat was volgens mij eind 19e eeuw.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou, gelijke monniken gelijke kappen toch?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoe komen die besmettingen toch tot stand? Nou, hier zien we weer een klein puntje van de ijsberg:

Enkele ouders hebben, nadat bekend was dat hun kind besmet was geraakt, toegegeven dat ze hun kind toch naar school hebben laten gaan ondanks het feit dat hij of zij lichte klachten vertoonde.

Beekman stelt dat een aantal scholieren twee weken geleden een feestje hebben gehouden en dat daar geen afstand is gehouden. Dat is volgens Beekman dan ook het begin geweest van de huidige uitbraak.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/537118793/30-leerlingen-spinoza-lyceum-amsterdam-besmet-met-corona

't Is weer hetzelfde als met HIV destijds. We weten precies hoe besmetting plaatsvindt, maar een condoom omdoen is nét teveel moeite. Ook nu weten we precies hoe besmettingen plaatsvinden, maar de maatregelen naleven is nét teveel moeite.

Geen afstand, geen quarantaine, geen test en toch als je niet 100% bent wel naar werk of school. Het is op dit moment wel het recept om alles wat we tot nu toe bereikt hadden de nek om te draaien. Met 'bereikt' bedoel ik in dit geval dus slechts een paar kleine maatregelen en een teruglopend aantal besmettingen. Maar zelfs dat was al teveel gevraagd...

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Heb vandaag in de supermarkt een vrouw verrot gescholden die mij verzocht wat afstand te houden. Ik schrok er zelf van.

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik applaus van omstanders, een van hen kwam mij zelfs de hand schudden en bedanken.

Hier een dosis nuchterheid van Jensen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Nog meer protest

Mondkapjesloze flashmob Cool

https://www.youtube.com/watch?time_continue=68&v=iW4wd_tzTY8&feature=emb_logo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Als we op de huidige trend doorgaan, zitten we over 3 weken op 10.000 besmettingen per dag. Simpele wiskunde.

Slim dus om nu in te grijpen, want anders ben je (wederom) veel te laat.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Als we op de huidige trend doorgaan, zitten we over 3 weken op 10.000 besmettingen per dag. Simpele wiskunde.

Slim dus om nu in te grijpen, want anders ben je (wederom) veel te laat.

Klopt. Maar zo lang er mensen zijn als de heer Bush en zijn applaudiserende bewonderaars in de winkel, is elk ingrijpen vrij zinloos en zal het virus zich alleen maar verder verspreiden.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 20:39 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Geweldig GB.
Verder hoorde ik van de Amsterdammers dat je nergens een mondkapje hoeft te dragen in een winkel! (binnen)
Dat is wel verplicht in Portugal.
Maar dat in Amsterdam een mondkapje werd verplicht op de Albert Kuip markt (buiten) maar niet in een shopping mall (binnen)
En in de Kalverstraat en op de Wallen??? (Buiten)
Ieder land in de EU heeft allemaal verschillende wetten.
Alleen in Nederland krijg je een hoge boete..... (kassa)

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Maar dat in Amsterdam een mondkapje werd verplicht op de Albert Kuip markt (buiten) maar niet in een shopping mall (binnen)

Dat klopt niet. Mondkapjes zijn alleen verplicht in het OV.

Quote:

Dat klopt ook al niet.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Zo alleen in de OV en niet in een winkel?
De mondkapjes waren verplicht op de Albert Kuyp markt maar snel weer afgeschaft.
Deze mensen wonen vlak bij deze markt dus zij weten meer dan jij Cliff.
Vreemd dat het niet verplicht is in winkels.....

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar dit onderwerp hebben we toch al lang afgekaart hierboven? Zie ook de opmerkingen van Moppersmurf.

Maar puilen ze uit?

Quote:

't Is me wel eerder opgevallen dat wanneer jij het zelf ook niet meer weet je gewoon een oplossing gaat eisen.

Klopt, ik ben geen viroloog of arts, Cliff. Die mensen worden ergens voor betaald...

Quote:

Zegt me niets. Is dat de Veluwe?

Bijna. De Veluwe is het prachtige oerbos van Nederland, grenzend aan: Overijssel, de Tuin van Nederland. Riviertjes, heuveltjes, bossen, met t pondje over naar t oerbos, wat wil je nog meer... oh ja een beetje levendigheid, da's daar niet echt Very Happy

Quote:

TJa, hadden mensen zich maar aan de maatregelen moeten houden Royy.... dit is het gevolg hè.

Nope, want dit is iets waar we doorheen zullen moeten. Er is geen enkel uitzicht op een eindpunt.

Quote:
Als de overheid maatregelen afkondigt en je volgt ze niet, dan weten wat er gebeurt als je niet luistert.

Woeha, ga jij je maar als slaafje van de overheid gedragen, Cliff. De overheid is er voor mij, niet andersom.

Quote:
Kun je allemaal heel verontwaardigd over doen... maar oorzaak en gevolg lagen al maanden vast Royy. Zijn ook meerdere keren uitgekauwd door Cliox en mij tot in den treure zelfs. R>1 = meer maatregelen, R <1 = minder maatregelen. Wet van Meden en Perzen.

Ach, de R. Alsof we zicht hebben op t werkelijk aantal besmettingen...

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 21:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nope, want dit is iets waar we doorheen zullen moeten. Er is geen enkel uitzicht op een eindpunt.

Je spreekt jezelf een beetje tegen. Als we er doorheen moeten, komen we er zo ook wel doorheen. Gaat alleen langer duren. Maar een eindpunt is er dan wel. Tenzij je er gewoon nooit doorheen komt, maar dan is het nog steeds beter om maatregelen te houden.

Quote:
Woeha, ga jij je maar als slaafje van de overheid gedragen, Cliff. De overheid is er voor mij, niet andersom.

Daar speelt het egoïsme weer op vrees ik. De samenleving is er voor ons allen, en wij zijn er voor de samenleving. Ik heb het al eerder gezegd: de mensen die het meeste klagen zijn precies die mensen die alleen maar praten over hun rechten. Van hun plichten willen ze echter totaal niets weten.

Quote:
Ach, de R. Alsof we zicht hebben op t werkelijk aantal besmettingen...

't Kan hooguit erger zijn. Minder erg zal het in ieder geval niet zijn.

En daarbij: dat we geen zicht krijgen op het werkelijke aantal besmettingen ligt niet aan mensen zoals Cliox en ik. Het ligt meer aan mensen zoals jij, Carlos, Real en GB die zich, wederom, aan alle plichten willen onttrekken maar er als de kippen bij zijn om vooral hun rechten op te eisen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Overigens wordt het vanzelf stil 'aan de overkant' vermoed ik. De besmettingen stijgen exponentieel. Zowel het aantal ziekenhuisopnames als het aantal sterfgevallen loopt al weer op.

Weet je hoe je het weer omlaag krijgt? Ja, dat weten we. Dat zagen we op 13 maart en verder. Let op mijn woorden: als dit nog een week aanhoudt, gaan de scholen dicht in de Randstad. Daarmee dwingen ze ook direct af dat meer mensen thuis moeten gaan werken.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Dit filmpje heb ik al eerder geplaatst. Reacties 0,0

Wel veel oeverloos gezeur over aantallen, percentages, etc.
In dit filmpje raken de "journalisten" compleet van de kook.

Een van de reaguurders:

Quieren sembrar terror con las cifras y cifras y cifras

Vertaald: Ze willen terreur zaaien met cijfers en cijfers en cijfers

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 7:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Tja, ik begin ook steeds meer die kant op te gaan.

Ik wacht jullie daar wel op. Wink

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 7:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Vandaag zijn er een groep Amsterdammers hier aangekomen. Ik ken ze al jaren en een gezellige vrienden club.
Ze zoenden iedereen en deden hun mondkapje op om naar de toilet te gaan.
Met z'n alle gedronken en gelachen.
Later met 2 Noord Ieren en de eigenaar, die uit Ierland komt, nog na geborreld.
Hele discussies over dit land en over religie en na tig biertjes afscheid genomen met zoenen.

Maar er is geen EU beleid over corona want in Nederland geen mondkapjes in winkels maar wel boete over de 1.5 meter?
In Portugal, mondkapjes in winkels en 2 meter maar buiten geen 1,5 meter beleid.
We zitten gewoon buiten op het terras naast elkaar zonder dat de politie gaat controleren.

Heel goed, je kunt een sticker ophalen bij het gemeentehuis.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 7:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

George Bush schreef:
Heb vandaag in de supermarkt een vrouw verrot gescholden die mij verzocht wat afstand te houden. Ik schrok er zelf van.

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik applaus van omstanders, een van hen kwam mij zelfs de hand schudden en bedanken.

Hier een dosis nuchterheid van Jensen

Inherent aan de mens. In het verkeer zie je hetzelfde asociaal gedrag, als je reageert omdat iemand een fout maakt krijg je een middenvinger. Op de vloer zie je dit terug, als je iemand aanspreekt op onveilig gedrag is degene die aanspreekt een klootzak. Een typisch Nederlands dingetje zullen we maar zeggen.

Maar wel steigeren als Marokkanen ditzelfde Nederlandse gedrag vertonen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 8:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Je spreekt jezelf een beetje tegen. Als we er doorheen moeten, komen we er zo ook wel doorheen. Gaat alleen langer duren. Maar een eindpunt is er dan wel. Tenzij je er gewoon nooit doorheen komt, maar dan is het nog steeds beter om maatregelen te houden.

Nee, de vraag is hoe lang je dit wilt laten duren, dus hoe lang je van golf naar golf wil gaan inclusief bijbehorende maatregelen.

Quote:

En daarbij: dat we geen zicht krijgen op het werkelijke aantal besmettingen ligt niet aan mensen zoals Cliox en ik. Het ligt meer aan mensen zoals jij, Carlos, Real en GB die zich, wederom, aan alle plichten willen onttrekken maar er als de kippen bij zijn om vooral hun rechten op te eisen.

Nee hoor Cliff, ik doe eigenlijk vrij netjes wat er van me gevraagd wordt. Sterker nog, als ik klachten zou hebben en de Overheids-test duurt me te lang zou ik me privaat laten testen. T is juist de Overheid die het weer laat afweten, niet voldoende test-capaciteit, niet voldoende contactonderzoek-capaciteit, leugens verspreiden in maart/april over mondkapjes die niet nodig zouden zijn in de verpleegzorg. Ze hebben een behoorlijke tijd gehad om dat te regelen, maar helaas.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 8:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Overigens wordt het vanzelf stil 'aan de overkant' vermoed ik. De besmettingen stijgen exponentieel. Zowel het aantal ziekenhuisopnames als het aantal sterfgevallen loopt al weer op.
[

Sinds begin augustus zijn er 35k geregistreerde besmettingen bijgekomen Cliff. Als je er vanuit gaat dat 20% zich laat testen en dat 50% asymptomatisch is, kom je op 300k besmettingen. Aantal ziekenhuisopnames? Iets in de tientallen ofzo?

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 8:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Elisabeth schreef:
Geweldig GB.
Verder hoorde ik van de Amsterdammers dat je nergens een mondkapje hoeft te dragen in een winkel! (binnen)
Dat is wel verplicht in Portugal.
En in de Kalverstraat en op de Wallen??? (Buiten)
Ieder land in de EU heeft allemaal verschillende wetten.

In Amsterdam bestond de mondkapjesplicht korte tijd in de door u genoemde gebieden, omdat het daar vooral in het toeristenseizoen heel druk was met mensen. Nu er veel minder toeristen in de stad zijn, wordt deze maatregel overbodig geacht en is dus afgeschaft.
Zoiets heet maatwerk.
De boete is terecht, als mensen zich niet aan maatregelen wensen te houden staat daar een sanctie tegenover. En dat dit alleen in Nederland geldt, klopt niet.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 8:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Weet je hoe je het weer omlaag krijgt? Ja, dat weten we. Dat zagen we op 13 maart en verder. Let op mijn woorden: als dit nog een week aanhoudt, gaan de scholen dicht in de Randstad. Daarmee dwingen ze ook direct af dat meer mensen thuis moeten gaan werken.

En dan lopen ze "aan de overkant" weer te jammeren over dictatuur. Of er is weer een of ander complot, breed uitgemeten door types als Jensen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Aantal ziekenhuisopnames? Iets in de tientallen ofzo?

Volgt vanzelf Royy, jammer dat we het steeds moeten herhalen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Cliff schreef:
Royy schreef:

Ja, door msm gefakete ziekenhuisopnames volgen vanzelf.
+++ Remember the media is the virus ! +++ Media = Virus . Idea

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Icesurfer schreef:
door msm gefakete ziekenhuisopnames

Zucht.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Royy schreef:

Heb nog eens even zitten kijken naar de RIVM-cijfers. De ziekenhuisopnames zitten (weer) voornamelijk boven de 60 jaar. De bulk van de besmettingen zit onder die groep, met een piek rond 20-30 jaar.

Dit is dus alleen maar weer opnieuw een bevestiging van wat ik al de hele tijd roep: 65+ bleib zu Hause. Misser van de overheid dat ze die groep niet specifiek gewaarschuwd hebben.

Met generieke maatregelen, waarvan de draagkracht overduidelijk gering is in de groep 20-29 jaar ga je t niet redden.

In Zweden gaat het overigens nog steeds prima, schommelen al een tijd rond de 200-250 besmettingen per dag.

Laatst aangepast door Royy op Za Sep 19, 2020 15:06, in totaal 3 keer bewerkt

Weerwoord forum index » Buitenland