Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 375, 376, 377 ... 454, 455, 456  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Chinese data is onbetrouwbaar, maar als de ziekenhuizen in China weer stampvol zouden liggen, zou dat echt wel naar buiten komen.

Dat is wat anders. We hadden het over een tweede golf, niet over stampvolle ziekenhuizen. Kijk naar Nederland op het moment: duidelijk tweede golf, geen stampvolle ziekenhuizen.

China stelt echter dat er geen enkele tweede golf bij hun is. Dat is opmerkelijk. In Europa zien we tal van landen in een tweede golf. Hoe verklaar je dat dan Royy?

Quote:
Voila, ik roep al sinds april: 50-min of 50-65 en gezond? Ga je gang. 65+ restez a la maison, bleib zu Hause.

Ik weet dat je dat al lang roept, ik ben het er alleen niet mee eens Smile

Quote:
Ik ben zelf wel voorzichtiger geworden, zo'n verpleeghuis is een verdomd kwetsbare omgeving, ik wil het absoluut niet meenemen.

Voila, exact mijn punt. Iedereen is nu voorzichtiger, omdat we veel meer weten. In Maart wisten we niets. Wat er de week voor de lockdown in Nederland allemaal plaatsvond is nu ondenkbaar. Wat ik je al zei: duizenden schreeuwende volwassen bij elkaar in één ongeventileerde hal. Ga er maar aanstaan.

Geen wonder dat het toen harder ging dan nu. Ook tussen generaties. Nee, vooral tussen generaties. Met wist niet beter.

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Cliff, wat vind jij hier nou van?

Ik geef mijn mening als jij je uitspreekt over het fake-news van Real. Deal?

Quote:
Haha, ik kan me nog een discussie herinneren waarbij iemand liep te roeptoeteren dat iedereen zich zo keurig aan de regels hield volgens onderzoek van t RIVM Laughing

Ik niet in ieder geval. Ik heb veel meer dan jullie de kans om jongeren te observeren.

Quote:
En je zei dat 12% met klachten zich liet testen toch? Zeg dat daar dezelfde ratio positief/negatief geldt. Dan hebben we dus 10x zoveel besmettingen...

Zou kunnen. Ik heb het vermoeden dat de testbereidheid iets hoger is, maar echt hoog is ie niet.

Jammer ook dat we totaal geen vergelijkingsmateriaal hebben met maart/april. We weten eigenlijk nog steeds niet hoeveel mensen er toen besmet waren. Misschien als we het rioolwater als uitgangspunt nemen, maar ook dat is maar zeer de vraag.

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Wat is dit nu voor 'shoot the messenger' houding die ik hier elke keer aantref? Ik zaai geen paniek. Ik geef feiten. Real zaait hier paniek, misschien had je daar op moeten reageren toen hij vanuit het niets ging beweren dat het komende vaccin verantwoordelijk is voor allerlei ziekten.

Jij zit vaker op Weerwoord dan ik. Je was me vóór.

Cliff schreef:
Ik ben hier de enige die dat Fake-News blijkbaar durft te veroordelen. De rest zwijgt.

Wat is daar nou 'durven' aan? Fake News is vaak te onbenullig om er op te te reageren. Ik durf best wel een tegengeluid te laten horen, maar dan moet ik weer research en fact checking gaan doen, en daar moet je op dat moment maar zin in hebben......... wel zo makkelijk als jij dat dan doet. Dankjewel !

Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Fake News is vaak te onbenullig om er op te te reageren. Ik durf best wel een tegengeluid te laten horen, maar dan moet ik weer research en fact checking gaan doen, en daar moet je op dat moment maar zin in hebben......... wel zo makkelijk als jij dat dan doet. Dankjewel !

Very Happy

Laughing

OK, doet me goed. Leek wel of ik de enige was die zich daar druk over maakt.

FakeNews is niet altijd kwalijk. Soms is het gewoon inderdaad onbenullig. Maar het vaccin waar we nu heel veel geld in investeren is wél een van de opties waarmee we proberen uit dit Covid-gedoe te komen. En ik heb respect voor iedereen die zijn best doet om hieruit te komen, ook al snap ik best dat het vaccin misschien totaal niet gaat brengen wat we ervan verwachten.

Maar echt kwalijk is het als mensen met valse informatie proberen zo'n investering bij voorbaat al om zeep te helpen. En dan bedoel ik geen geldelijke investering, maar ook de tijd die erin gaat zitten, het onderzoek wat er mee gemoeid is. Wetenschap delft al veel te vaak het onderspit tegen pure onwetendheid en angst, en daar is nu FakeNews nog bij gekomen.

Je zou als onderzoeker maar dag en nacht bezig zijn om een medicijn of vaccin te zoeken. Vervolgens heb je iets wat lijkt te werken. Dan volgt een lang traject met testen. Met alles zijn vele euro's en vele manuren gemoeid. En dan komt er zo'n debiel op Facebook die gaat roepen dat je een blijvende dwarslaesie overhoudt als je het neemt. En velen blaten het hersenloos na, zonder de moeite te doen om zelf ook maar enige factchecking te doen.

Vreselijk.

Daarbij is dat hele vaccin-verhaal al uiterst delicaat. Lichamelijke integriteit is namelijk een zeer groot goed. Tegelijkertijd werkt een vaccin alleen als een groot deel van de bevolking bereid is om het te nemen. Tot nu toe hadden we alleen te maken met een marginale groep gereformeerden die de wil van hun god belangrijker vinden dan de volksgezondheid. Daar konden we nog wel mee dealen. Dat ze zelf enorm meeprofiteren van het deel van Nederland wat zich wel laat inenten... soit.

Maar nu krijgen we te maken met een grote hoeveelheid hersenloze fakenewsverspreiders en complotdenkers die elkaar wijsmaken dat er nanotechnologie van Bill Gates in het vaccin zit of dat je er een permanente dwarslaesie van krijgt.

Zelfs al zouden we een 100% werkend vaccin krijgen zonder enige bijwerkingen, dan nog hebben we met dit volk te maken die het voor iedereen kan verpesten. Want nogmaals: een vaccin werkt alleen als we er massaal aan gaan. Willen we dat niet, stop dan alle persen. Investeer er maar niet in.

Tot overmaat van ramp komt er nog bij dat Real roept dat het klootjesvolk verplicht moet worden om zich in te enten zodat hij kan meeprofiteren van het vaccin.

Schandelijke parasitaire houding.

Maar goed, ik heb er wel genoeg woorden aan gewijd nu. Straks krijg ik weer de opmerking dat 'respect ver te zoeken is'. Dat klopt overigens.

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Moppersmurf schreef:

Niemand kan met zekerheid zeggen of covid 19 zich iets aantrekt van seizoenen. Hier in Nederland zitten we nog ruim boven de 20 graden, toch stijgt het aantal besmettingen snel.

In China niet dus. Als dit echt komt door vaccineren, dan werkt het vaccin dus en is er geen reden voor ons om dat vaccin niet aan te schaffen.

Maar ja, we weten het niet hè. Ligt het aan het seizoen, ligt het aan de gevolgde strategie per land, ligt het aan vaccinatie, of ligt het toch aan meer weerstand tegenover een zwakker virus? Voor mijn gevoel is het laatste 't meest logisch. Maar bewijzen kan ik het niet.

In de winter is het overduidelijk moeilijker aan de regels te houden. Uiteraard is het ook in de zomer mogelijk om de regels te negeren en het virus te verspreiden.
Evenzo is het mogelijk om de veiligheid te negeren en een vaccin uit te rollen. Alleen doen we dat in Nederland niet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 20:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Dat is wat anders. We hadden het over een tweede golf, niet over stampvolle ziekenhuizen. Kijk naar Nederland op het moment: duidelijk tweede golf, geen stampvolle ziekenhuizen.

Oh, dus een tweede golf leidt niet per definitie tot volle ziekenhuizen?

Quote:
China stelt echter dat er geen enkele tweede golf bij hun is. Dat is opmerkelijk. In Europa zien we tal van landen in een tweede golf. Hoe verklaar je dat dan Royy?

China is gestopt met echt testen. China weet al lang wat voor virus dit is.

Quote:
Geen wonder dat het toen harder ging dan nu. Ook tussen generaties. Nee, vooral tussen generaties. Met wist niet beter.

Voila, dus t werkt.

Quote:
Ik geef mijn mening als jij je uitspreekt over het fake-news van Real. Deal?

Prima. Dat kan Real zo niet concluderen.

Quote:
Zou kunnen. Ik heb het vermoeden dat de testbereidheid iets hoger is, maar echt hoog is ie niet.

Ja uh zou kunnen, je roept zelf dat 12% zich maar laat testen. Dus het werkelijk aantal besmettingen ligt tussen de 5k en 10k per dag.

Quote:
Jammer ook dat we totaal geen vergelijkingsmateriaal hebben met maart/april. We weten eigenlijk nog steeds niet hoeveel mensen er toen besmet waren. Misschien als we het rioolwater als uitgangspunt nemen, maar ook dat is maar zeer de vraag.

Gek he? Je zou toch denken dat dat 1 van de dingen is die als een dolle wordt onderzocht, omdat die beleidsopties nogal kan beinvloeden. Er is alleen de pakweg 5% van de bloedbank.

Goed nieuws trouwens van t landurige schade front trouwens: de longen lijken zich gewoon te herstellen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 23:35 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Want nogmaals: een vaccin werkt alleen als we er massaal aan gaan. Willen we dat niet, stop dan alle persen. Investeer er maar niet in.

Hoezo niet? Het gaat er toch om of het vaccin werkt, niet of je er in gelooft? Als het werkt, kan ik niet meer besmet worden, al ben ik de enige die gevaccineerd is. Laat die anti Bill Gates wappies het maar krijgen dan.

Je kunt de verspreiding onder wappies inderdaad niet voorkomen, maar ik denk dat de meerderheid van de bevolking uiteindelijk eieren voor z'n geld kiest. Het kan 'n tijdje duren voordat de ratio zegeviert: er kan sowieso niet in korte tijd voldoende vaccin geproduceerd worden voor de hele wereldbevolking. Dus jammer voor de wappies. De planeet is ernstig overbevolkt, we zullen de anti Bill Gates wappies niet missen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 23:39 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Goed nieuws trouwens van t landurige schade front trouwens: de longen lijken zich gewoon te herstellen.

Goed nieuws schreeuwt om een bron !

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 0:14 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Speciaal voor alle pessimisten onder ons:

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 8:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Oh, dus een tweede golf leidt niet per definitie tot volle ziekenhuizen?

Dat kun je niet met zekerheid zeggen Royy, maar vooralsnog lijkt het er niet op. Probleem is een beetje dat er 2 weken vertraging op het verhaal zit, dus je moet ruim aan de voorkant goed reguleren. Handjes wassen en afstand houden dus.

Quote:
China is gestopt met echt testen. China weet al lang wat voor virus dit is.

OK, dus we hebben geen data meer uit China. Wie kwam er met China aanzetten eigenlijk?

Quote:
Prima. Dat kan Real zo niet concluderen.

Prima, dat kan Cliox zo niet concluderen.

Quote:
Ja uh zou kunnen, je roept zelf dat 12% zich maar laat testen. Dus het werkelijk aantal besmettingen ligt tussen de 5k en 10k per dag.

Dat roep ik niet, dat roept het RIVM. Wel bijblijven graag. Inmiddels blijkt uit het 6e onderzoek inderdaad dat de testbereidheid toegenomen is naar 21%, wat ik dus ook al dacht.

In de 6 weken tussen meting 5 en 6 van de vragenlijst, rapporteert 26% van de mensen dat zij klachten die bij COVID-19 kunnen passen heeft ervaren. Ruim de helft (54%) denkt dat dit (hoogstwaarschijnlijk) komt door een onderliggende aandoening, zoals astma of allergie. Toch heeft 21% van deze mensen zich voor de zekerheid laten testen. Van de mensen met nieuwe klachten, geeft zelfs 45% aan zich in de afgelopen 6 weken getest te hebben. 85% van de mensen zegt zich binnen 4 dagen getest te hebben en 59% zelfs binnen 2 dagen.
    Mensen met klachten (of ze deze nu toeschrijven aan een onderliggende aandoening of niet) gaan echter onverminderd vaak naar buiten: 90% doet boodschappen, 43% gaat naar het werk, 64% bezoekt familie of vrienden, en 41% gaat naar de horeca. Ondanks dat mensen zich uitspreken voor thuisblijven bij klachten (84% steunt dit beleid), lijkt het dat veel mensen zich daar niet aan houden.

https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden

Als je die laatste rode zin zo leest Royy, dan is het toch volkomen duidelijk dat als wij ons gedrag niet veranderen het aantal besmettingen zal blijven oplopen? Dit zijn naar mijn mening dus de mensen die een eventuele tweede lockdown gaan veroorzaken, met alle gevolgen van dien.

Quote:
Gek he? Je zou toch denken dat dat 1 van de dingen is die als een dolle wordt onderzocht, omdat die beleidsopties nogal kan beinvloeden. Er is alleen de pakweg 5% van de bloedbank.

't Wordt ook steeds moeilijker: na 90 dagen zijn bij heel veel mensen de antilichamen verdwenen en is niet meer vast te stellen of ze het ooit gehad hebben.

Quote:

Bron?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 8:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Hoezo niet? Het gaat er toch om of het vaccin werkt, niet of je er in gelooft? Als het werkt, kan ik niet meer besmet worden, al ben ik de enige die gevaccineerd is. Laat die anti Bill Gates wappies het maar krijgen dan.

Vanuit individueel oogpunt heb je gelijk. Maar hoe gaat het dan met de maatregelen? Die zullen onverminderd blijven als (theoretisch) alleen jij en ik een vaccin nemen.

Tenzij we het zo gaan doen als waar de anti-vaxxers zo bang voor zijn: we geven een privilege aan die mensen die gevaccineerd zijn.

Quote:
Je kunt de verspreiding onder wappies inderdaad niet voorkomen, maar ik denk dat de meerderheid van de bevolking uiteindelijk eieren voor z'n geld kiest. Het kan 'n tijdje duren voordat de ratio zegeviert: er kan sowieso niet in korte tijd voldoende vaccin geproduceerd worden voor de hele wereldbevolking. Dus jammer voor de wappies. De planeet is ernstig overbevolkt, we zullen de anti Bill Gates wappies niet missen.

Volgens mij is een vaccin best goed in massa te produceren omdat je er per individu maar een heel klein beetje van nodig hebt. 't Is geen bier bv. Laughing

Ik denk ook wel dat het volk uiteindelijk weer in de rij staat voor het vaccin, maar het hangt ook een beetje af van hoe sterk ze zich laten beïnvloeden door fakenews.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 8:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Speciaal voor alle pessimisten onder ons

Prachtig. Zou verplichte kost moeten zijn in het onderwijs.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Maar hoe gaat het dan met de maatregelen? Die zullen onverminderd blijven als (theoretisch) alleen jij en ik een vaccin nemen.

Dat zou mijn kwaliteit van leven aanzienlijk verbeteren ! Dan hoef ik me niet meer aan de maatregelen te houden. Wat heerlijk zou het zijn, om weer gewoon zonder zorgen je onder de mensen te begeven. Gewoon weer naar restaurants en cafés en genieten van het leven. Mijn vriendin en ik zijn bourgondiërs, wat missen we dat nu. We gaan nergens meer, de lol is er vanaf.

Maar als we niet meer besmet kunnen worden kunnen we deze winter weer lekker bij elkaar kruipen. Open haard aan, ramen en deuren dicht, heerlijk. Niet meer bang zijn voor feestjes en familiebijeenkomsten. Heerlijk. En geen Herr Flick und Helga from ze Gestapo die ons daarvan af kunnen houden.

Cliff schreef:
Tenzij we het zo gaan doen als waar de anti-vaxxers zo bang voor zijn: we geven een privilege aan die mensen die gevaccineerd zijn.

Prima ! Het leven is keuzes maken, dat is altijd zo geweest. Eigen schuld, dikke bult.

Cliff schreef:
Volgens mij is een vaccin best goed in massa te produceren omdat je er per individu maar een heel klein beetje van nodig hebt. 't Is geen bier bv.

Ik lees andere verhalen. Niet het produceren is de belangrijkste tijdsfactor, maar de testfase en de distributie.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Prima ! Het leven is keuzes maken, dat is altijd zo geweest. Eigen schuld, dikke bult.

Tja, ik begin ook steeds meer die kant op te gaan.

Quote:
Ik lees andere verhalen. Niet het produceren is de belangrijkste tijdsfactor, maar de testfase en de distributie.

Zou kunnen, ik heb me er niet zo in verdiept. Je kunt het waarschijnlijk wel in Rusland halen als je wilt.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Toch even om Royy te pesten: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/122459/Vlissingen-geniet-achter-het-stuur-van-filmklassiekers-Deze-film-blijft-een-feestje

Grease!!!! FTW!

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 14:28 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
FTW!

Fuck the what? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, FTW = For The Win... Internet 'slang'. Wordt ook wel eens gebruikt voor 'For Those Wondering'.

Even terug naar Corona:

Het aantal coronapatiënten in ziekenhuizen neemt verder toe. 'In een enkele regio' zijn patiënten weer verplaatst naar andere ziekenhuizen, omdat het te druk begon te worden. Dat meldt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. Het is voor het eerst in maanden dat dit gebeurt. Om welke regio's het gaat, is niet bekend. Patiënten zijn nog niet overgebracht naar andere delen van het land.

Al 81 Fransen scholen dicht door corona-uitbraken
    Tientallen Franse scholen hebben kort na het begin van het schooljaar de deuren moeten sluiten vanwege corona-uitbraken. Het ging vorige week nog om 28 instellingen, maar dat zijn er volgens minister van Onderwijs Jean-Michel Blanquer nu al 81.

https://www.parool.nl/wereld/live-1542-nieuwe-besmettingen-patienten-worden-weer-gespreid~bc82d717/

Helaas, het gaat niet de goede kant op.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het kabinet maakt vrijdag extra maatregelen bekend voor regio's waar de besmettingen hard oplopen. Het gaat om de regio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam Rijnmond en Haaglanden, maar mogelijk zitten daar meer regio's bij. Het kabinet overweegt ook om vrijdag een nieuwe corona-persconferentie te houden.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5184120/besmettingen-lopen-te-snel-op-kabinet-besluit-tot-afkondigen

Nou, daar gaan we dan...

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat kun je niet met zekerheid zeggen Royy, maar vooralsnog lijkt het er niet op. Probleem is een beetje dat er 2 weken vertraging op het verhaal zit, dus je moet ruim aan de voorkant goed reguleren. Handjes wassen en afstand houden dus.

We zitten nu op t dubbele van 2 weken geleden...

Quote:

Dat roep ik niet, dat roept het RIVM. Wel bijblijven graag. Inmiddels blijkt uit het 6e onderzoek inderdaad dat de testbereidheid toegenomen is naar 21%, wat ik dus ook al dacht.

Ok dus 5x zoveel besmettingen als gemeld. We zitten op 5k besmettingen per dag.

Quote:

't Wordt ook steeds moeilijker: na 90 dagen zijn bij heel veel mensen de antilichamen verdwenen en is niet meer vast te stellen of ze het ooit gehad hebben.

Er is wel meer moeilijk. Go fix.

Quote:

Bron?

Langdurige klachten niet altijd medisch te verklaren:
https://www.trouw.nl/opinie/vermoeidheid-na-corona-is-niet-altijd-biomedisch-te-verklaren~b50b9ef0/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Kan die andere bron ff niet meer vinden.

Quote:
et kabinet maakt vrijdag extra maatregelen bekend voor regio's waar de besmettingen hard oplopen. Het gaat om de regio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam Rijnmond en Haaglanden, maar mogelijk zitten daar meer regio's bij. Het kabinet overweegt ook om vrijdag een nieuwe corona-persconferentie te houden.

Als ze te zware maatregelen nemen vlucht ik weg! Ze zoeken t maar uit.

Quote:
Helaas, het gaat niet de goede kant op.

Klopt, de GGD in Rijnmond kan niet meer op korte termijn testen. Terwijl slechts 21% van de mensen met klachten zich laat testen. Prutsers. Amateurs. Wat hadden we g%d geleerd van maart/april? Zorg dat je voor jezelf zorgt, de overheid doet t niet.

Quote:

OMG Grease... typisch Zeeland, publiek vol grijze koppen zeker? Maar da's al snel in Zeeland...

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 7:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
We zitten nu op t dubbele van 2 weken geleden...

Dubbele aantal ziekenhuispatiënten bedoel je? Of doden? Maar kijk ook even wat de besmettingen nu doen sinds 2 weken geleden. Tot 1 september liep het nog terug, nu stijgt het al twee weken behoorlijk door.

Quote:
Ok dus 5x zoveel besmettingen als gemeld. We zitten op 5k besmettingen per dag.

En hoeveel was het in maart/april denk je?

Quote:
Er is wel meer moeilijk. Go fix.

Duh. Wat een domme reactie. 't Is geen kapotte machine hè.

Quote:
Langdurige klachten niet altijd medisch te verklaren

Uit die bron blijkt helemaal niets van jouw eerder beweerde: de longen lijken zich gewoon te herstellen.

Is dit een Real-tje?

Quote:
Als ze te zware maatregelen nemen vlucht ik weg! Ze zoeken t maar uit.

Ja, ga je besmettingsgevaar vooral verspreiden naar andere delen van het land.

Quote:
OMG Grease... typisch Zeeland, publiek vol grijze koppen zeker? Maar da's al snel in Zeeland...

Very Happy Maar die mensen gaan wél lol hebben in de drive-in, gegarandeerd. Wil je nog wat filmpjes van de afterparty? Laughing

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:

1. We redeneren aan de verkeerde kant van de bow-tie. Ik lees liever hoe we het voorkomen.
2. De variabelen kunnen in november anders zijn zodra het virus in kracht toeneemt en het immuunsysteem trager reageert.

Heb je bewijs dat het virus in november in kracht gaat toenemen?

Dat het aantal ziekenhuisopnames stijgt betreft een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op basis van de twee variabelen die ik noem.

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 21:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dubbele aantal ziekenhuispatiënten bedoel je? Of doden? Maar kijk ook even wat de besmettingen nu doen sinds 2 weken geleden. Tot 1 september liep het nog terug, nu stijgt het al twee weken behoorlijk door.

T dubbele aantal besmettingen Cliff. En ook nog eens zeer geconcentreerd. De ziekenhuizen in de grote steden moeten uitpuilen...?

Quote:

En hoeveel was het in maart/april denk je?

Iets vergelijkbaars, 5k dus. Als je er van uit gaat dat in die periode 500k mensen besmet zijn.

Quote:

Duh. Wat een domme reactie. 't Is geen kapotte machine hè.

T is hun vak, worden ze goed voor betaald.

Quote:

Uit die bron blijkt helemaal niets van jouw eerder beweerde: de longen lijken zich gewoon te herstellen.

Is dit een Real-tje?

Nee, sorry kan de bron ff niet meer vinden.

Die andere bron geeft aan dat langdurige klachten niet altijd fysiek zijn en vaker voorkomen bij zwaardere virusinfecties.

Quote:

Ja, ga je besmettingsgevaar vooral verspreiden naar andere delen van het land.

Doe ik al de hele tijd Cliff. Ik rij regelmatig heen en weer tussen Rotterdam en de Tuin van Nederland.

Quote:

Very Happy Maar die mensen gaan wél lol hebben in de drive-in, gegarandeerd. Wil je nog wat filmpjes van de afterparty? Laughing

Ik wens ze veel plezier.

Ze gaan morgen waarschijnlijk aankondigen dat de horeca om 12u dicht moet in minimaal de Randstad, maar lijkt me het hele land. Opnieuw forse slag voor de horeca, en t wordt gezellig op straat denk ik zo. Dit is een doelloze weg Cliff, t langzaam doodknijpen van de samenleving met geen enkel uitzicht op een einde.

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 22:36 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Ik rij regelmatig heen en weer tussen Rotterdam en de Tuin van Nederland.

'De Tuin van Nederland' ben ik dus maar eens gaan googelen, geen resultaat. Dat heb je waarschijnlijk zelf verzonnen. Ben benieuwd waar de Tuin van Nederland is.

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 22:47 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Vandaag zijn er een groep Amsterdammers hier aangekomen. Ik ken ze al jaren en een gezellige vrienden club.
Ze zoenden iedereen en deden hun mondkapje op om naar de toilet te gaan.
Met z'n alle gedronken en gelachen.
Later met 2 Noord Ieren en de eigenaar, die uit Ierland komt, nog na geborreld.
Hele discussies over dit land en over religie en na tig biertjes afscheid genomen met zoenen.

Maar er is geen EU beleid over corona want in Nederland geen mondkapjes in winkels maar wel boete over de 1.5 meter?
In Portugal, mondkapjes in winkels en 2 meter maar buiten geen 1,5 meter beleid.
We zitten gewoon buiten op het terras naast elkaar zonder dat de politie gaat controleren.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 7:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
T dubbele aantal besmettingen Cliff. En ook nog eens zeer geconcentreerd. De ziekenhuizen in de grote steden moeten uitpuilen...?

Maar dit onderwerp hebben we toch al lang afgekaart hierboven? Zie ook de opmerkingen van Moppersmurf.

Quote:
T is hun vak, worden ze goed voor betaald.

't Is me wel eerder opgevallen dat wanneer jij het zelf ook niet meer weet je gewoon een oplossing gaat eisen.

Quote:
Nee, sorry kan de bron ff niet meer vinden. Die andere bron geeft aan dat langdurige klachten niet altijd fysiek zijn en vaker voorkomen bij zwaardere virusinfecties.

Ik wil toch een bron Smile

Quote:
Doe ik al de hele tijd Cliff. Ik rij regelmatig heen en weer tussen Rotterdam en de Tuin van Nederland.

Zegt me niets. Is dat de Veluwe?

Quote:
Ze gaan morgen waarschijnlijk aankondigen dat de horeca om 12u dicht moet in minimaal de Randstad, maar lijkt me het hele land. Opnieuw forse slag voor de horeca, en t wordt gezellig op straat denk ik zo. Dit is een doelloze weg Cliff, t langzaam doodknijpen van de samenleving met geen enkel uitzicht op een einde.

TJa, hadden mensen zich maar aan de maatregelen moeten houden Royy.... dit is het gevolg hè.

Maar dat wisten we toch ook al lang? Als de ME vraagt om je van een plein te ontruimen, dan weten we wat er gebeurt als je niet luistert. Als de politie je staande houdt en je werkt niet mee, dan weten we wat er gebeurt als je niet luistert. Als de overheid maatregelen afkondigt en je volgt ze niet, dan weten wat er gebeurt als je niet luistert.

Kun je allemaal heel verontwaardigd over doen... maar oorzaak en gevolg lagen al maanden vast Royy. Zijn ook meerdere keren uitgekauwd door Cliox en mij tot in den treure zelfs. R>1 = meer maatregelen, R <1 = minder maatregelen. Wet van Meden en Perzen.

Weerwoord forum index » Buitenland