Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 302, 303, 304 ... 378, 379, 380  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Heb ik nooit gezegd Cliox.

Wel keer op keer gesuggereerd Real.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Dat proberen we juist te voorkomen. Is dat nu zo lastig te begrijpen?

Tuurlijk joh, de complete samenleving moet van jou compleet ontwricht worden, omdat er een paar 80 plussers overlijden die toch al zouden sterven, omdat ze al diverse onderliggende ziektes hadden.

Volgens mij ben jij echt de weg kwijt Cool

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Wel keer op keer gesuggereerd Real.

Ik sluit niets uit Cliff, dat is heel wat anders Cool

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 12:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Volgens mij lopen jullie hier meer te zaniken en zeuren dan ik of Real hoor.

Denk het niet. Vergelijk jouw reactie op een mondkapje maar eens met deze: https://www.dumpert.nl/item/7963515_10e47adf

En... wie is er dan de zeurpiet?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
de complete samenleving moet van jou compleet ontwricht worden

Overdrijf toch niet verschrikkelijk joh. Er wordt helemaal niets ontwricht. Een paar stappen meer afstand en af en toe een mondkapje op... manmanman. En dan durft Carlos nog te beweren dat 'wij' de zeurpieten zijn.

Cliox en ik hebben al eerder aangegeven: wij kunnen alles gewoon doen wat we ooit deden. Jij hebt aangegeven dat je je vakantie naar Turkije moest omboeken naar Griekenland en je kon niet naar Feyenoord. Godallejezus wat een complete ontwrichting van de samenleving.

De impact die Carlos ervaart zal eeuwig een raadsel blijven...

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Ik sluit niets uit Cliff, dat is heel wat anders Cool

Er is een verschil tussen 'niets uitsluiten' en suggereren.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Er wordt helemaal niets ontwricht. Een paar stappen meer afstand en af en toe een mondkapje op... manmanman.

Die hele maatregelen boeien mij totaal niet Cliff. Als een ander afstand wil houden dan doet hij of zij dat maar.

Wel de gevolgen van de maatregelen. En ga me niet vragen naar voorbeelden, de hele media staat er bol van en gaat alleen maar erger worden.

En nu kappen met azijnpissen, ik ga even genieten van een vriendschappelijk potje voetbal in de mooiste voetbal tempel in Nederland Cool

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Een paar stappen meer afstand en af en toe een mondkapje op... manmanman.

Het is een glijdende schaal waarop we ons momenteel bevinden, de maatregelen zullen alleen maar restrictiever en indringender worden, terwijl de noodzaak voor de maatregelen er gewoon niet is. Wat jij zegt is in feite, hou je nu maar gewoon eventjes aan de regels, zelfs als je het er niet mee eens bent, des te sneller zijn we overal vanaf.

Ik geloof daar dus totaal niet meer in.

Sterker nog, in maart had ik best met een mondkapje willen lopen, maar dat werd toen ONTRADEN door het RIVM.

Een gebrek aan geloofwaardigheid is een groot probleem waardoor mensen steeds sceptischer worden over de maatregelen.

En daarnaast zijn mensen ook niet achterlijk, als er echt sprake zou zijn van een heel gevaarlijk virus zou iedereen uit zichzelf wel afstand houden en mondkapjes dragen. Ik zag het gisteren na afloop van het voetballen ook weer, spelers die uitgebreid handen schudden en knuffels geven over en weer. Na een wedstrijd tussen teams uit Spanje en Italië, de corona brandhaarden bij uitstek. Totaal geen spoor van enige terughoudendheid.

Blijkbaar maakt niemand zich erg zorgen. En terecht, wat mij betreft.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Intussen loopt het aantal besmettingen weer flink op. Willen we dit virus effectief terugdringen, dan zal men zich toch echt aan de regels moeten houden: regels die misschien vervelend zijn, maar die niets onmogelijks vragen.
Het beleid van Rutte is momenteel teveel gericht op de eigen verantwoordelijkheid van de mensen. Helaas blijken veel mensen deze verantwoordelijkheid niet aan te kunnen, of staat er weer een aantal schreeuwers opzettelijk de maatregelen te negeren onder het motto dat men zelf wel bepaalt wat men doet. Die viruswaanzin-club is daar een voorbeeld van.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:
Intussen loopt het aantal besmettingen weer flink op.

Gewoon weer NUL sterftes vandaag:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands

Wedstrijdje afgelopen, mensen klitten lekker bij elkaar op de tribune, voor- en na de wedstrijd en in de pauze drukte bij de catering en toiletten. Geen mondkapjes en geen afstand juist op die momenten. De regels worden massaal genegeerd. In de trein zo ongeveer de helft die het mondkapje op half zeven heeft hangen. Veel blauwe flutkapjes gezien. Wat nog meer: geen boa gezien, geen boete´s, wat stewards die een flink oogje toeknepen.

Rutte´s juichen in de elleboog werd door niemand gedaan, er werd volop gejuicht Cool

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het wordt precies om reden die Real geeft tijd dat de overheid strenger ingrijpt. Mensen nemen hun verantwoordelijkheid nu eenmaal niet.
Dan maar weer een lock down, het is niet anders.
En overtreders niet met een vermanend gesprekje op het matje repen, maar direct zeer forse boetes en/of gevangenisstraf.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:
Het wordt precies om reden die Real geeft tijd dat de overheid strenger ingrijpt. Mensen nemen hun verantwoordelijkheid nu eenmaal niet.
En overtreders niet met een vermanend gesprekje op het matje repen, maar direct zeer forse boetes en/of gevangenisstraf.

Om dat handjevol sterftes zeker Cool

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nee Real, sommige mensen genieten nu eenmaal van het idee om macht en dwang te kunnen uitoefenen over anderen. De reden maakt niks uit, regels zijn regels en wie niet gehoorzaamt krijgt rammel of wordt achter de tralies gegooid. Het is diep triest.

Geef die mensen een uniform en ze veranderen in machtswellustelingen.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Een paar stappen meer afstand en af en toe een mondkapje op... manmanman.

carlos schreef:
Het is een glijdende schaal waarop we ons momenteel bevinden, de maatregelen zullen alleen maar restrictiever en indringender worden, terwijl de noodzaak voor de maatregelen er gewoon niet is. Wat jij zegt is in feite, hou je nu maar gewoon eventjes aan de regels, zelfs als je het er niet mee eens bent, des te sneller zijn we overal vanaf.

Dat is exact wat ik zeg, en zullen we het aub beoordelen op wat er feitelijk is en niet wat jij denkt dat het gaat worden? Ik zie jou voorbeelden noemen als verplichte vaccinatie, nano-tech in je bloed, enkelbanden, etc.

Zover zijn we nog lang niet (en ja, jij vindt vast wel ergens een complete uitzondering in de VS of een ander apenland waar het wel te ver gaat)

Op dit moment kent Nederland nauwelijks regels. De regels zijn sinds maart 2020 alleen maar versoepeld en zijn nooit zo streng geweest als in bv. Italië of Spanje.

Denken dat het allemaal nog 'veel erger wordt' is doemdenken. Real is zo van de positiviteit (vindt hij zelf) dus laten we dan ook uitgaan van wat er werkelijk speelt, niet van wat er eventueel in een gitzwarte toekomst zou kunnen gaan gebeuren.

Quote:
Sterker nog, in maart had ik best met een mondkapje willen lopen, maar dat werd toen ONTRADEN door het RIVM.

Ach, fout van het RIVM. Volgens mij is dat nou net zo'n punt waar iedereen het over eens is op Weerwoord. Typisch om dan ook die één fout maar direct zo aan te rekenen dat alle andere zaken 'ook wel niet zullen kloppen'.

Over negatief gesproken.

Quote:
En daarnaast zijn mensen ook niet achterlijk, als er echt sprake zou zijn van een heel gevaarlijk virus zou iedereen uit zichzelf wel afstand houden en mondkapjes dragen.

't is zo'n kleine moeite, net als je autogordel omdoen.

Quote:
Ik zag het gisteren na afloop van het voetballen ook weer, spelers die uitgebreid handen schudden en knuffels geven over en weer. Na een wedstrijd tussen teams uit Spanje en Italië, de corona brandhaarden bij uitstek. Totaal geen spoor van enige terughoudendheid.

Ik keek net F1... niets dan mondkapjes. Er zijn altijd uitzonderingen en we kunnen altijd wijzen 'kijk hem dan of kijk haar dan'. Zullen we gewoon niet zelf het verstandige doen met minimale inspanning? Wat dat is echt wat het is, minimale inspanning. Een paar stappen afstand en op bepaalde plaatsen een mondkapje.... manmanman waar praten we over. Nogmaals, lees die ingezonden brief eens van die 94 jarige man.

Beetje perspectief aub.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Dan maar weer een lock down, het is niet anders. En overtreders niet met een vermanend gesprekje op het matje repen, maar direct zeer forse boetes en/of gevangenisstraf.

Exact.

Het zijn precies die mensen die nu de regels aan hun laars lappen die ervoor gaan zorgen dat de regels strenger worden en er meer boetes komen.

En het ergste is... ze gaan dan ook nog roepen 'zie je wel dat ik gelijk had' en uiteraard gaan ze met Tinus weer naar het Malieveld. Embarassed Embarassed Embarassed

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:
Lampje schreef:

Om dat handjevol sterftes zeker Cool

Ga je schamen Real. Je weet beter. Je kan beter. Je bent echt heel negatief bezig.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Corwin schreef:
Ga je schamen Real. Je weet beter. Je kan beter. Je bent echt heel negatief bezig.

Begint een klein beetje op trollen te lijken toch?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Nee Real, sommige mensen genieten nu eenmaal van het idee om macht en dwang te kunnen uitoefenen over anderen. De reden maakt niks uit, regels zijn regels en wie niet gehoorzaamt krijgt rammel of wordt achter de tralies gegooid. Het is diep triest.

Geef die mensen een uniform en ze veranderen in machtswellustelingen.

- Welk hoger doel zou dwang uitoefenen dienen?
- Welk hoger doel dient een draagplicht van mondmaskers?
- En waarom zou je mensen die dat niet doen achter de stangen willen?
- Welke vrijheden zijn je afgenomen?
- Welke bronnen zien we nu als betrouwbaar, wat je vandaag bestempelt als onbetrouwbaar voer je morgen aan als bewijs;
- Bewijs maar dat ik ongelijk heb en de overheid mij zal dwingen tot vaccineren?
- En welk hoger doel het dient het vaccineren van mensen - wat nu niet zou kunnen via de griepprik hé. Want risicogroepen worden al gevaccineerd?
- Stel je lapt de coronamaatregelen aan je laars en besmet een persoon die op de IC belandt of sterft, kun jij daar mee leven?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Prima om vragen te blijven negeren maar blijf dan weg hier. Het eenzijdig zenden voegt niks toe.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliff schreef:
Er wordt helemaal niets ontwricht. Een paar stappen meer afstand en af en toe een mondkapje op... manmanman.

Die hele maatregelen boeien mij totaal niet Cliff. Als een ander afstand wil houden dan doet hij of zij dat maar.

Wel de gevolgen van de maatregelen. En ga me niet vragen naar voorbeelden, de hele media staat er bol van en gaat alleen maar erger worden.

En nu kappen met azijnpissen, ik ga even genieten van een vriendschappelijk potje voetbal in de mooiste voetbal tempel in Nederland Cool

Maatregelen hebben nauwelijks gevolgen. De wereld vergaat niet als ik een keer extra de handen moet wassen. Kap eens met de drama-queen uithangen of wees duidelijk. Voor iemand als ik die zijn gezond verstand gebruik is het gekrijs niet te bevatten. En vragen levert niets op want jullie weigeren het te beantwoorden.

Ik denk dat het antwoord vrij simpel is. Vrijheden worden niet ingeperkt. Nul. Nada. Zolang er geen tegengeluid wordt geplaatst is het een feit.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

- Welk hoger doel zou dwang uitoefenen dienen?
- Welk hoger doel dient een draagplicht van mondmaskers?
- En waarom zou je mensen die dat niet doen achter de stangen willen?
- Welke vrijheden zijn je afgenomen?
- Welke bronnen zien we nu als betrouwbaar, wat je vandaag bestempelt als onbetrouwbaar voer je morgen aan als bewijs;
- Bewijs maar dat ik ongelijk heb en de overheid mij zal dwingen tot vaccineren?
- En welk hoger doel het dient het vaccineren van mensen - wat nu niet zou kunnen via de griepprik hé. Want risicogroepen worden al gevaccineerd?
- Stel je lapt de coronamaatregelen aan je laars en besmet een persoon die op de IC belandt of sterft, kun jij daar mee leven?

Ga eerst mijn vraag maar eens beantwoorden: je zou mij laten besmetten met iemand die corona heeft. Ga je dat nou nog regelen of was het gewoon weer bluf?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Ik denk dat het antwoord vrij simpel is. Vrijheden worden niet ingeperkt. Nul. Nada. Zolang er geen tegengeluid wordt geplaatst is het een feit.

Vanmiddag 47.000 mensen die niet naar de Kuip mochten.

Zomaar 1 voorbeeldje en zo zijn er duizenden voorbeelden te bedenken Cliox.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Prima om vragen te blijven negeren maar blijf dan weg hier.

Wie ben jij eigenlijk die denkt dat te kunnen bepalen Question

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Corwin schreef:

Begint een klein beetje op trollen te lijken toch?

Schrijf mij hier maar uit Cliff.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Vanmiddag 47.000 mensen die niet naar de Kuip mochten.

Fucking dictators, ik leef met je mee.

Weerwoord forum index » Buitenland