Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 301, 302, 303 ... 378, 379, 380  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 21:45 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Filmpje gezien? Daarin wordt precies uitgelegd hoe het kan dat het aantal besmettingen wél stijgt en het aantal IC/ziekenhuisopnames niet zo hard stijgt.

Ik bekijk de NOS filmpjes niet meer (wel gedaan overigens), omdat ze domweg te eenzijdig zijn en teveel als-als-als gehalte hebben. Ik ga liever uit van zoveel mogelijk volledige cijfers. Heb je overigens het linkje in mijn handtekening gezien? Zit echt een vrij complete database achter. Niet alleen over Covid-19 maar over veel meer zaken die interessant zijn.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Gelijk heb je Real, ik kijk die rommel van de fake media ook zo min mogelijk, laat staan dat het me ergens van zal overtuigen.

Het is alleen nog maar lachwekkende propaganda die we krijgen voorgeschoteld. Zoals dit filmpje bijvoorbeeld;

Je bent toch ook gewoon zielig als je met ducktape over je gezicht geplakt over straat gaat lopen. Man man man.

Dom schapenvolk. Rolling Eyes

Comment:

Quote:
TE DOM VOOR WOORDEN, mensen die compleet zelfrespect, eigen verantwoordelijkheid en de kennis missen, dàt ze frisse lucht NODIG hebben om gezond te blijven, raad ik aan lekker hun hele hoofd in te ducktapen, ik krijg helemaal corona van NU.nl

Inderdaad, DOE GEWOON NORMAAL.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 22:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Speciaal voor Carlos en Real:

Klik voor groot

En maar zeiken over mondkapjes en maatregelen... ga je schamen!

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En jij denkt dat we er over een jaar helemaal vanaf zijn? Nou vergeet het maar, het wordt alleen maar erger.

Nu is het een verplicht mondkapje, straks is het verplicht je laten testen (is ook al een discussie over gaande). Waar houdt het op?

Ik doe niet mee aan deze bespottelijke hype.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 2:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
En jij denkt dat we er over een jaar helemaal vanaf zijn?

Nee, dan worden we allemaal naar Nederlands Indië gestuurd Laughing

Geen idee of het over een jaar al voorbij is. Weet jij ook niet. Maar wat ik wel weet, is dat jij binnen een paar weken al stond te klagen. Over maatregelen en mondkapjes.

Nu snap ik best dan de meneer van 94 een andere generatie was. Maar deze meneer heeft ook 10 jaar van zijn jeugd op moeten geven, van 15 tot 25. Wat jij op hebt moeten geven de afgelopen weken daar kunnen we alleen maar naar raden. Real kon niet naar Feyenoord en moest zijn Turkije vakantie omboeken naar Griekenland. Oh, en hij miste misschien een paar evenementen.

Niets rechtvaardigt echter het gezeur over maatregelen en mondkapjes.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 5:31 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Angst regeert Cool

Leugens en Manipulaties rond de Mexicaanse Pandemie Hoax van WHO & RIVM in 2009

Pandemie = angst. Waarom heeft de WHO de definitie van het begrip Pandemie in 2009 aangescherpt, zodat aangesloten landen eerder verplicht zijn om maatregelen te nemen en we sneller in de angst fase terecht komen? Ik kan me nog goed herinneren dat er in februari/maart gewaarschuwd werd voor 100-200 miljoen sterftes wereldwijd. Een vergelijk met de Spaanse griep werd al heel snel benoemd. Er zouden meer sterftes zijn dan WOI en WOII bij elkaar opgeteld.

Pandemie = paniek = angst = crisis. Trump heeft de WHO er niet voor niets uit geschopt.

Regeren op basis van paniek is de slechtst mogelijke situatie om goed te kunnen regeren.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliox schreef:
Carlos, denk je eraan dat je antwoord geeft op de vragen die essentieel zijn om de discussie verder te zetten? Mocht je dat opnieuw weigeren heeft je aanwezigheid in dit topic weinig zin.

Welke discussie? Joh daar ben jij toch niet in geïnteresseerd en voor mij hoeft het inmiddels ook niet meer.

Laat maar fijn zitten dus, ik reageer niet eens meer op je.

Verder zeggen jouw teksten aan mijn adres meer over jou, dan dat ze iets over mij zeggen. Geldt trouwens ook voor de anderen die hier misselijk bezig zijn door enkel nog op de persoon spelen in plaats van op argumenten in te gaan.

Welnee Carlos, de vragen zijn inhoudelijk, het doel is de discussie meer diepgang te geven en je standpunt begrijpen. Mij valt op dat een discussie met mensen die roepen dat vrijheden zijn afgenomen stokt op het moment dat je vraagt de afgenomen vrijheden te benoemen. Neem het mij dan niet kwalijk dat ik enigszins sceptisch ben. Afijn, nogmaals:

- Welke vrijheden zijn je afgenomen?
- Welk hoger doel dient een draagplicht van mondmaskers?
- Welke bronnen zien we nu als betrouwbaar, wat je vandaag bestempelt als onbetrouwbaar voer je morgen aan als bewijs;
- Bewijs maar dat ik ongelijk heb en de overheid mij zal dwingen tot vaccineren?
- En welk hoger doel het dient het vaccineren van mensen - wat nu niet zou kunnen via de griepprik hé. Want risicogroepen worden al gevaccineerd?
- Stel je lapt de coronamaatregelen aan je laars en besmet een persoon die op de IC belandt of sterft, kun jij daar mee leven?

Als je de laatste vraag ziet als 'persoonlijk' mag je die onbeantwoord laten. Al vind ik de vraag legitiem want je bent geïnformeerd over de potentiële gevolgen van het niet in acht nemen van maatregelen. Het is dus geen gevolg op basis van onwetendheid maar een bewust risico dat je neemt, vergelijkbaar met in beschonken toestand een auto bestuur.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Angst regeert Cool

Leugens en Manipulaties rond de Mexicaanse Pandemie Hoax van WHO & RIVM in 2009

Pandemie = angst. Waarom heeft de WHO de definitie van het begrip Pandemie in 2009 aangescherpt, zodat aangesloten landen eerder verplicht zijn om maatregelen te nemen en we sneller in de angst fase terecht komen? Ik kan me nog goed herinneren dat er in februari/maart gewaarschuwd werd voor 100-200 miljoen sterftes wereldwijd. Een vergelijk met de Spaanse griep werd al heel snel benoemd. Er zouden meer sterftes zijn dan WOI en WOII bij elkaar opgeteld.

Pandemie = paniek = angst = crisis. Trump heeft de WHO er niet voor niets uit geschopt.

Regeren op basis van paniek is de slechtst mogelijke situatie om goed te kunnen regeren.

Het is een beetje vreemd om indirect te beweren dat het coronavirus globaal een hoger doel dient (welk doel mag God weten, een antwoord zal ik niet krijgen vrees ik) terwijl Brazilië, wiens president het allemaal maar flauwekul vind, het dodental ziet oplopen naar 100K. Een verdubbeling binnen iets meer dan een maand. Hoe vertaalt zich dit naar Brazilië? Bij mij zou intussen een lampje branden dat het niet klopt wat ik beweer als ik zou beweren wat jullie beweren. Als het flauwekul is zou in de landen die het flauwekul vinden, Covid-19 niet bestaan. Er zouden geen maatregelen zijn en geen doden...

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:

- Stel je lapt de coronamaatregelen aan je laars en besmet een persoon die op de IC belandt of sterft, kun jij daar mee leven?

Nog maar een paar sterftes per week en dat al 10 weken lang:

https://allecijfers.nl/nieuws/statistieken-over-het-corona-virus-en-covid19/#Corona_kerncijfers

Wij gaan van de week maar weer eens lekker BBQ-en met 40 personen zonder corona bangmakerij Cool

Hier ben je van op de hoogte? Veel plezier Real.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Je maakt van een mug een olifant. Kom maar terug als er 1500 mensen op de IC liggen en we rond de 200 sterftes zitten. Dan wordt het pas weer kritiek.

Dat proberen we juist te voorkomen. Is dat nu zo lastig te begrijpen?

Ik zou wel eens willen zien als de overheid het eerst gierend uit de hand laat lopen of je dan niet vooraan staat om het te bekritiseren.

Onderstaande heb je trouwens nog niet uitgelegd. Ik ben benieuwd hoe je dit bedoelt.

Real schreef:
Gecondoleerd.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Grappig trouwens om de eerste pagina's van het topic door te akkeren. Carlos zit de eerste maanden cijfers, grafieken en video's te pompen waarmee hij wil aantonen dat de overheid het virus onderschat en verkeerde besluiten neemt, als de overheid vervolgens doet waar Carlos om vraagt draait hij als een blad aan de boom en gaat hij op de vrijgekomen stoel zitten waar de overheid op zat en het onderschatten. Zoals Cliff al aangaf, het is nooit goed. Onderstaande smeekbede voor een lockdown vind ik amusant om te lezen op een druilerige en broeierige zondagochtend.

carlos schreef:

Ehm, heel Europa kiest voor de Aziatische aanpak Royy, alleen Nederland en GB doen dat niet. Wie er beter af is zullen we helemaal op het einde wel zien. Ik denk dat Rutte een grote fout maakt met zijn 'kudde-immuniteit' en 'het virus gecontroleerd laten verspreiden'. Dit virus valt niet te controleren, enkel agressieve bestrijding helpt.

Frankrijk en Duitsland gaan ook in zo goed als volledige lockdown vanaf vandaag/morgen.

60% van Nederland besmet vind ik een hele merkwaardige aanname, als je je bedenkt dat in China maar 80 duizend mensen besmet zijn geweest op een bevolking van meer dan een miljard.

Maar goed, het zijn keuzes, en gemakkelijk is het in geen enkel geval.

Ik zou alleen zeggen dat wanneer Rutte vindt dat wij dit virus allemaal maar moeten ondergaan, dat hij dan zelf maar het goede voorbeeld geeft en zich als eerste 'laat' besmetten. Zetten we er een camera op, kunnen we meteen zien of dit virus daadwerkelijk zo ongevaarlijk is als Rutte blijkbaar denkt.

Carlos sprak de legendarische woorden:

carlos schreef:
Ik wil het virus niet onder de leden hebben, en ga er dan ook alles aan doen om dat te voorkomen. Punt af uit.

Waarvan akte Carlos! Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Gelijk heb je Real, ik kijk die rommel van de fake media ook zo min mogelijk, laat staan dat het me ergens van zal overtuigen.

Nu ben ik je kwijt: Is de NOS nu Fake News Media en kunnen we daarmee ook stellen dat het bericht waar jij een link plaatste naar de NOS Fake News betrof en daarmee de fundatie van je argument wegvalt?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:

'Uit onderzoek blijkt dat het virus zich daarna voornamelijk op een terras in de buitenlucht heeft verspreid.'

Kijk, weten we dat ook weer.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik zou wel eens willen zien als de overheid het eerst gierend uit de hand laat lopen of je dan niet vooraan staat om het te bekritiseren.

Tuurlijk wel. Ik weet wel zeker dat Carlos, Real en de Tinussen gewoon weer hard riepen respectievelijk vooraan stonden in de demonstraties op het Malieveld.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Goed nieuws: wereldwijd lijkt het aantal dagelijkse besmettingen te stabiliseren op zo'n kwart miljoen mensen per dag.

Het aantal dagelijkse doden lijkt te stabiliseren op zo'n 5000-6000 doden per dag. Dat is elke dag twee keer een aanslag op het WTC of elke dag ruim 40 keer zo'n explosie als in Beiroet Rolling Eyes

Maar belangrijke goede nieuws: de stijging lijkt af te vlakken. Op naar de daling!

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Dat is elke dag twee keer een aanslag op het WTC of elke dag ruim 40 keer zo'n explosie als in Beiroet Rolling Eyes

Goh, lijkt de griep wel.

Een half miljoen doden per jaar aan de griep = 170 maal 9/11 zo'n beetje.

En dus? Moeten we nou heel bang worden voor de griep? Blijkbaar wel. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Cliff schreef:
Speciaal voor Carlos en Real:

Klik voor groot

En maar zeiken over mondkapjes en maatregelen... ga je schamen!

Tja, net zoals de Durchhalteparolen aan het einde van Het Derde Rijk. Cool

Het is oorlog, Cliff ! En dictaturen gaan nooit vanzelf weer weg !

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:

'Uit onderzoek blijkt dat het virus zich daarna voornamelijk op een terras in de buitenlucht heeft verspreid.'

Kijk, weten we dat ook weer.

Geeft aan dat het crisisteam het juiste besluit heeft genomen door de anderhalve meter ook op terrassen toe te passen. Ik vond het aanvankelijk overdone maar kom daar nu op terug.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:

Goh, lijkt de griep wel.

Een half miljoen doden per jaar aan de griep = 170 maal 9/11 zo'n beetje.

En dus? Moeten we nou heel bang worden voor de griep? Blijkbaar wel. Rolling Eyes

In het verkeer sterven veel minder mensen, zullen we de veiligheidsmaatregelen dan maar versoepelen?

- Geen airbags in auto's: Ik wil kiezen welke veiligheidsmiddelen ik in mijn auto wil. Mijn keuzevrijheid wordt hiermee ingeperkt.
- Het promillage alcohol waarmee je achter het stuur mag kruipen ook maar in de ban doen. De overheid doet daarmee inbreuk, op mijn persoonlijke levenssfeer. Ik wil drinken wanneer ik wil, wat ik wil en hoeveel ik wil.
- Daarnaast moeten we de verkeersregels versoepelen. Deze perken mijn vrijheden ernstig in. Ik kan niet zelf beslissen hoe hard ik rijd, waar ik rijd en wie ik wanneer voorrang geef.

#verkeersdictatuur #stopverkeersboetes #verkeershoax

IK WEIGER TEVENS EEN AUTOGORDEL OM TE DOEN. PUNT.

Dat een agent mij maar eens aanspreekt of een medeweggebruiker toetert!! Dan pak ik uit jonguh! Twisted Evil

Check het onderstaande. We leven in een dictatoriale politiestaat!!!

https://www.youtube.com/watch?v=vUvK-KvDrd0

Mensen die wel rechts voorrang geven, stoppen voor een verkeerslicht, niet bezopen achter het stuur stappen en niet hun airbags uit hun auto's trekken hebben, zijn volgzame angstige schapen. Angst regeert!! Stop met toe te geven aan de politiestaat, trek massaal jullie aribags uit de auto, lurk een fles Whiskey leeg en kom met brandende fakkels en airbags naar het Malieveld! Wij accepteren geen verkeersregels meer. Genoeg is genoeg.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Reacties hier worden steeds belachelijker.

Ga zo door met jullie paniekzaaierij, ik vind het kostelijk! Cool

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
IK WEIGER TEVENS EEN AUTOGORDEL OM TE DOEN. PUNT.

Dat een agent mij maar eens aanspreekt of een medeweggebruiker toetert!! Dan pak ik uit jonguh! Twisted Evil

Check het onderstaande. We leven in een dictatoriale politiestaat!!!

Dit is inderdaad het niveau van de anti-lockers. Oh, en vooral de autogordel een dwangbuis noemen en een helm een muilkorf. En de verkeerspolitie lokt uiteraard de verkeersovertredingen uit enzo...

Dictatuur! Politiestaat!

Ik zie overigens ook geen enkele inhoudelijke reactie op de brief van 94-jarige. Kijk, die man moest incasseren. 10 Jaar van zijn leven kwijt, werkkamp, vele jaren dienstplicht. Dat waren zaken waar tegen je in verzet kon komen.

Je schaamt je toch kapot voor een generatie die zeikt en zanikt omdat ze iets meer afstand dan normaal moeten houden en misschien hier en daar een mondkapje op moeten... Embarassed Embarassed Embarassed

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Volgens mij lopen jullie hier meer te zaniken en zeuren dan ik of Real hoor. Ik vind het vooral lachwekkend hoe het zich ontwikkelt. Gisteren zag ik een stukje van Trump op een persconferentie, die blijkbaar supporters had uitgenodigd om zijn persmoment wat luister bij te zetten. Toen een van de journalisten begon over een gebrek aan mondkapjes en social distancing werd hij meteen uitgejouwd. Kun je op verschillende manieren tegenaan kijken uiteraard, maar ik vind het absoluut niet vreemd dat veel mensen gewoon helemaal klaar zijn met dat belachelijke gezeik.

Nogmaals, doe gewoon normaal. Een mondkapje is nergens voor nodig, de cijfers bewijzen bovendien dat het niet werkt. Op plekken waar mondkapjes al maanden massaal gedragen worden lopen de besmettingen evengoed net zo hard op.

Iedereen maakt elkaar gek met pseudo-wetenschap en onbewezen aannames over mondkapjes.

Gisteren 1 dode, vandaag 3 doden, morgen nul doden...waar hebben we het in vredesnaam nog over. Rolling Eyes

Doe gewoon normaal, er is niet zoveel aan de hand.

Laatst aangepast door carlos op Zo Aug 09, 2020 12:21, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Wauw 14 besmettingen, zou je niet snel dat prikkie gaan halen Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Goed nieuws: wereldwijd lijkt het aantal dagelijkse besmettingen te stabiliseren op zo'n kwart miljoen mensen per dag.

Het aantal dagelijkse doden lijkt te stabiliseren op zo'n 5000-6000 doden per dag.

Maar belangrijke goede nieuws: de stijging lijkt af te vlakken. Op naar de daling!

Dat is inderdaad heel goed nieuws. De trend wereldwijd begint wat af te buigen.

Minder goed nieuws: gisteren weer 150 kankerpatienten gestorven. Wij supporten dan ook het KWF Cool

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Het is een beetje vreemd om indirect te beweren dat het coronavirus globaal een hoger doel dient (welk doel mag God weten, een antwoord zal ik niet krijgen vrees ik)

Heb ik nooit gezegd Cliox.

Weerwoord forum index » Buitenland