Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 375, 376, 377  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ongelooflijk...iedereen is dit maar aan het downplayen. Inclusief het WHO, waar trouwens steeds meer kritiek op is.

"Politici moeten geen paniek zaaien" hoor ik die meneer van de SP zeggen. Prima, maar dan ook kappen met die hysterie over het klimaat aub. Idea

Ik zal de meneer van de SP aanvullen: Tenzij het ten faveure is voor de staatskas.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
1 crematorium
24 uur per dag in bedrijf
30 ovens
1,5 - 3 uur per lichaam = 112 / 224 lichamen per dag

Je mag het niet hardop zeggen hè, maar ga eens uit van het maximum (30 ovens, 224 lichamen per dag) en deel dat eens door 6 miljoen.

Dan kom je op ruim 73 jaar non-stop cremeren uit.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Dit soort informatie proberen ze dus van het internet te houden. Merk op dat geen van de media praat over dat bio lab in Wuhan, allemaal proberen ze ons dat verhaal over die markt te slijten. Zerohedge, een van de grootste onafhankelijke non-mainstream nieuwssite, wordt van twitter gegooid juist omdat ze te veel informatie delen over de crisis in Wuhan.

Wat zijn dat voor zieke geesten die het Coronavirus in Engeland gemaakt hebben en hoe komt dit vanuit een afgesloten ruimte daar zomaar in China terecht?

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik weet niet of het in Engeland gemaakt is, er is veel desinformatie, van alle kanten.

Ik ga er inmiddels wel vanuit dat het een of ander door mensen gemaakt virus is, mogelijk een biologisch wapen. Door wie, wat, hoe en waarom, geen idee. Ze zouden dat lab in Wuhan en iedereen die daar werkzaam is geweest eens goed moeten doorlichten. Zal ook wel gebeuren denk ik, maar dat neemt niet weg dat ze dit liever zoveel mogelijk buiten de publiciteit willen houden.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
Ik weet niet of het in Engeland gemaakt is, er is veel desinformatie, van alle kanten.

Heb je wel goed gekeken carlos?

https://patentimages.storage.googleapis.com/1d/4e/4a/ac8914e765d645/EP3172319B1.pdf

Een lab in Surrey in Engeland heeft patent op het Coronavirus.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 13:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb het verhaal eerder gezien, werd daarna weer ergens ontkracht geloof ik.

Zoals Royy al zei, corona is een verzamelnaam voor meerdere virussen; de correcte benaming voor dit specifieke virus is 2019-nCoV maar ik hou het gewoon op coronavirus. Het is niet duidelijk of het hier om hetzelfde virus gaat.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 14:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er is ook nog wat goed nieuws, het eerste van de twee ziekenhuizen die ze vanaf vorige week aan het bouwen zijn in Wuhan is klaar en zal morgen al in gebruik worden genomen door een groot team aan artsen en paramedici uit het Chinese leger.

Het zal nodig zijn ook. Plusminus 2500 extra bedden is nog maar een druppel op een gloeiende plaat, wanneer je je bedenkt dat ze inmiddels al met meer dan honderdduizend mogelijke besmettingen te maken hebben, stuk voor stuk mensen die getest moeten worden onder de grootst mogelijke voorzorgsmaatregelen.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 15:12 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En hier de bevestiging van wat ik gisteren al postte;

Quote:
Bodies of #nCoV2019 victims should be cremated close by and immediately. Burials or transfer of the bodies not allowed. Funerals not allowed to avoid spread of the virus: National Health Commission

https://twitter.com/globaltimesnews/status/1223774570043232256

Lichamen van overleden patiënten worden direct vanuit het ziekenhuis, straat of huis overgebracht naar het crematorium om verbrand te worden. Begrafenissen of uitvaartdiensten zijn niet toegestaan, om verspreiding van het virus tegen te gaan.

Het is tevens ook een handige manier on de werkelijke omvang van de epidemie te verdoezelen, dat ligt namelijk wel voor de hand. Er zijn concrete voorbeelden waarin dat gebeurd is, bevestigd door familieleden van de overleden personen. Het zijn slachtoffers van het coronavirus maar op de overlijdensakte staat longontsteking als doodsoorzaak.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ziekenhuis nummer 5 in Wuhan..

Tja, beelden liegen niet.

Meer lichamen;

https://www.youtube.com/watch?v=MdEphFVOnvA

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

George Orwell 1984 --> China 2020

Ik dacht eerst dat het fake was, maar het schijnt echt te zijn. Mijn hemel..

Effectief, dat wel. Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 22:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Wat zijn dat voor zieke geesten die het Coronavirus in Engeland gemaakt hebben en hoe komt dit vanuit een afgesloten ruimte daar zomaar in China terecht?

Waar heb je t over Real? Het Coronavirus bestond niet voordat deze uitbraak er kwam, nu noemen we een enkele vorm "coronavirus. Echter het virus waar je verkouden van wordt is ook een coronavirus...

Ook jij lijkt het leven te zien als 1 groot filmscenario.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 22:29 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Het is tevens ook een handige manier on de werkelijke omvang van de epidemie te verdoezelen, dat ligt namelijk wel voor de hand. Er zijn concrete voorbeelden waarin dat gebeurd is, bevestigd door familieleden van de overleden personen. Het zijn slachtoffers van het coronavirus maar op de overlijdensakte staat longontsteking als doodsoorzaak.

Dat laatste kan heel goed, is vergelijkbaar met griep. Aan griep zelf gaan mensen niet dood, wel aan de verzwakte weerstand die griep veroorzaakt en bijbehorende complicaties zoals longontsteking.

Quote:
Tja, beelden liegen niet.

Die beelden liegen er inderdaad niet over hoe China dit aanpakt. De ene helft van de mensen loopt in beschermende pakken rond, de andere in gewone kleren met gewone (nauwelijks werkende) mondkapjes.

Quote:
wanneer je je bedenkt dat ze inmiddels al met meer dan honderdduizend mogelijke besmettingen te maken hebben, stuk voor stuk mensen die getest moeten worden onder de grootst mogelijke voorzorgsmaatregelen.

Je denkt toch niet werkelijk dat ze 100k+ mensen gaan testen he?

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 22:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zal wel moeten denk ik. Maar zoveel kunnen ze er op dit moment niet aan. Niet genoeg test kits, doctors, bedden etc etc. Allemaal niet zo onlogisch hoor, gezien de enorme aantallen. Maar daar wordt hard aan gewerkt, dat dan weer wel.

Op het NOS journaal zeiden ze dat het ergste over een paar dagen, zo niet enkele weken voorbij is.

Laten we het hopen, maar op één of andere manier ben ik wat sceptisch wanneer de NOS dat zegt, gek hé?

Royy schreef:
Ook jij lijkt het leven te zien als 1 groot filmscenario.

Alle flauwe, niet ter zake doende opmerkingen en dooddoeners daargelaten, het is inderdaad een belangrijke vraag; waar komt het virus nu echt vandaan, wat is het precies en hoe is het in hemelsnaam zo open en bloot op straat terecht gekomen?

Ik heb begrepen dat anti-aids medicatie schijnt te werken bij mensen die besmet zijn met het coronavirus, wat op zichzelf weer een heleboel vragen op roept. Maar het zou goed nieuws zijn wanneer ze iets gevonden hebben dat positieve resultaten oplevert.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 22:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Zal wel moeten denk ik.

Testen heeft alleen zin als t een dodelijk virus betreft. We testen ook niet iedereen op de griep.

Quote:
Op het NOS journaal zeiden ze dat het ergste over een paar dagen, zo niet enkele weken voorbij is.

Laten we het hopen, maar op één of andere manier ben ik wat sceptisch wanneer de NOS dat zegt, gek hé?

Ja is gek.

We gaan de komende tijd zien hoe het dodental (al dan niet officieel geregistreerd) zich ontwikkelt. Als het een dodelijk virus is moet dat exploderen... als t een beetje voortkabbelt (maar wel bv groeit naar 5000+) valt t allemaal wel mee.

Quote:

Alle flauwe, niet ter zake doende opmerkingen en dooddoeners daargelaten, het is inderdaad een belangrijke vraag; waar komt het virus nu echt vandaan, wat is het precies en hoe is het in hemelsnaam zo open en bloot op straat terecht gekomen?

Zeker, maar niet per se voor nu. Ik zou eens starten bij dat labje wat de Chinezen daar hebben.

Quote:
Ik heb begrepen dat anti-aids medicatie schijnt te werken bij mensen die besmet zijn met het coronavirus, wat op zichzelf weer een heleboel vragen op roept. Maar het zou goed nieuws zijn wanneer ze iets gevonden hebben dat positieve resultaten oplevert.

Kan heel goed, anti-hiv en anti-aids medicatie bestaat voor een groot deel uit virusremmers, hoeft niet per se een relatie met hiv an sich te betekenen.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het lijkt er wel op dat er wel degelijk iets (bewust) onder de pet gehouden is.

Arts die alarm sloeg over coronavirus en werd opgepakt, nu zelf besmet: ‘China koos voor geheimhouding’

Li Wenliang is een van de acht klokkenluiders die in december waarschuwden voor het nieuwe coronavirus. Hem werd ‘het verspreiden van geruchten’ en ‘illegaal gedrag’ verweten en hij moest een zwijgdocument ondertekenen. Even later bleek hij zelf besmet met het virus dat hem zo verontrustte, schrijft New York Times.

Zeven patiënten in het ziekenhuis waar Wenliang als oogarts werkte, waren geveld door een mysterieuze ziekte. De arts waarschuwde op 30 december 2019 in een chatgroep zijn medestudenten geneeskunde. ,,In quarantaine op de spoedafdeling”, schreef hij over enkele patiënten. ,,Beangstigend, is SARS terug?” reageerde iemand.

De Chinese gezondheidsinspectie in Wuhan pakte de arts in het holst van de nacht meteen op en riep hem tot de orde over de informatie die hij had gedeeld. Drie dagen later moest hij van de politie een verklaring ondertekenen over zijn ‘onwettige gedrag’. Nog zeven anderen werden op 31 december aangehouden voor het ‘verspreiden van geruchten’, nadat het verontrustende bericht van Wenliang ook buiten de chatgroep verspreid was.

Lees verder: https://www.gelderlander.nl/buitenland/arts-die-alarm-sloeg-over-coronavirus-en-werd-opgepakt-nu-zelf-besmet-china-koos-voor-geheimhouding~a586695b/

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zeker, maar niet per se voor nu. Ik zou eens starten bij dat labje wat de Chinezen daar hebben.

Ik ga er helemaal niet vanuit dat dit virus gefabriceerd is. Dan wil ik eerst bewijs zien.

Het Corona-virus is een verzamelnaam voor heel veel virussen. Het SARS-virus was ook een Corona virus. Het is maar welke naam iemand eraan geeft. Zo hebben we ook de 'Mexicaanse griep' gehad. Werd ook weer 'varkensgriep' genoemd.

Juist hét kenmerk van virussen is dat ze zich continu aanpassen. Als ze altijd hetzelfde zouden zijn zouden we hooguit één keer een griep krijgen. We zouden ons er zelfs tegen kunnen inenten.

Virussen hebben trouwens ook een nuttige functie... ze houden onze afweersysteem actief. Af en toe wordt het als mens behoorlijk getest omdat er weer een virusmutatie is die nét wat moeilijker voor ons afweersysteem te bevatten is...

Maar SARS en Mexicaanse griep was toch ook niet door iemand ontwikkeld?

Trouwens, het is helemaal niet de eerste keer dat het Corona-virus toeslaat. Naast SARS hadden we in 2012 ook een 'midden-oosten'-variant:
https://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East_respiratory_syndrome-related_coronavirus

Arab News reported that as of 6 June 2014, there have been 689 cases of MERS reported within the Kingdom of Saudi Arabia with 283 deaths.[53]

MERS duurde dus ongeveer 2 jaar....

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Eens. Gewoon paniek zaaien.
Want is goed voor de economie.
Of zoiets.

Confused

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Binnen 10 dagen stampen de Chinezen een compleet ziekenhuis uit de grond in Wuhan. Petje af Exclamation

Een tweede ziekenhuis is ook in aanbouw en moet over twee dagen worden opgeleverd. Via een livestream kunnen we meekijken:

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja knap inderdaad, en het klinkt ook heel mooi, maar van binnen ziet het er toch best wel naargeestig uit. Meer als een quarantaine plek dan een echt ziekenhuis. Of, zoals sommigen opmerkten, een gevangenis. En vanochtend meldden zich een groep patiënten maar die konden nog niet terecht en werden onbehandeld weer terug naar huis gestuurd.

Merk op, tralies voor de ramen. Blijkbaar houden ze met alles rekening.

https://www.youtube.com/watch?v=gNYEO3KCLoI

Wellicht zie ik het wat zwartgallig in, met de beelden van bodybags die naar buiten worden gedragen en in een busje worden gelegd nog op mijn netvlies, maar ik vraag me af in hoeverre patiënten hier daadwerkelijk behandeld zullen worden en of dat überhaupt veel zin heeft.

Het moge duidelijk zijn dat dit geen 'gewoon' ziekenhuis is, en waarschijnlijk is het de laatste plek waar je wilt zijn.

Overigens zetten de Chinezen ook drones in om de tempratuur te checken bij mensen zodat er geen enkel mens-op-mens contact hoeft plaats te vinden;

https://twitter.com/globaltimesnews/status/1224203360254951424/video/1

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Maar SARS en Mexicaanse griep was toch ook niet door iemand ontwikkeld?

Weet ik niet, heb wel ergens gelezen dat SARS in 2003 ontsnapt is uit een lab (lvl 3) in Beijing. Het is helemaal niet ondenkbaar dat dit nu ook het geval is. Uit alles blijkt dat dit gevaarlijker is dan SARS, het aantal besmettingen ligt na een week of anderhalf al hoger dan bij SARS na een half jaar.

Mensen die dit met de gewone griep vergelijken begrijpen er volgens mij echt helemaal niets van, maar goed ieder zo zijn eigen wijsheid nietwaar?

De laatste cijfers;

17.488 besmettingen
362 doden
2.298 in kritieke toestand (13%)
523 genezen

Het aantal genezingen loopt sneller op dan het aantal doden, wat wellicht goed nieuws is.

Intussen 11 gevallen in de VS, vandaag zijn er twee bijgekomen, beiden in Californië dacht ik. De Amerikaanse overheid houdt intussen serieus rekening met een pandemie en treft voorbereidingen.

Er zijn volgens mij veel te veel unknowns om rustig achterover te leunen en te denken dat dit vanzelf wel zal overwaaien.

Hoeveel mensen zouden er intussen dood in hun appartement liggen in Wuhan, zonder dat iemand er vanaf weet? Confused

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik ga er helemaal niet vanuit dat dit virus gefabriceerd is. Dan wil ik eerst bewijs zien.

Zou ook kunnen.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:
Het lijkt er wel op dat er wel degelijk iets (bewust) onder de pet gehouden is.

[list]Arts die alarm sloeg over coronavirus en werd opgepakt, nu zelf besmet: ‘China koos voor geheimhouding’

Wat verwacht je anders van een dictatuur?

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

17.488 besmettingen
362 doden
2.298 in kritieke toestand (13%)
523 genezen

Reken nou eens met 100k+ besmettingen... mortaliteit van 0,4%, kritiek ruim 2%...

Quote:
Het aantal genezingen loopt sneller op dan het aantal doden, wat wellicht goed nieuws is.

Nogal wiedes, anders is de mortaliteit hoger dan 50%.

Quote:
Hoeveel mensen zouden er intussen dood in hun appartement liggen in Wuhan, zonder dat iemand er vanaf weet? Confused

Gering denk ik, schat dat er niet veel 1-persoonshuishoudens zijn in China.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy het aantal genezingen is pas sinds gisteren groter dan het aantal doden; daarvoor lager. Conclusie, er gaan ongeveer net zoveel mensen dood aan corona dan dat er van genezen. Officiële cijfers, ik kan er ook niks aan doen.

Royy schreef:
Reken nou eens met 100k+

Hoezo? Ik reken met de cijfers die ik heb. Als het aantal daadwerkelijke besmettingen vele malen hoger ligt dan die 17k, dan ligt het voor de hand dat voor het dodental hetzelfde geldt.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 19:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Royy het aantal genezingen is pas sinds gisteren groter dan het aantal doden; daarvoor lager. Conclusie, er gaan ongeveer net zoveel mensen dood aan corona dan dat er van genezen. Officiële cijfers, ik kan er ook niks aan doen.

Je zou ze kunnen proberen te interpreteren in plaats van ze alleen in een context van een filmscenario te zetten. De enige mogelijkheid dat het aantal doden hoger is dan het aantal genezingen is een mortaliteit van >50%... wat denk je zelf?

Quote:

Hoezo? Ik reken met de cijfers die ik heb. Als het aantal daadwerkelijke besmettingen vele malen hoger ligt dan die 17k, dan ligt het voor de hand dat voor het dodental hetzelfde geldt.

Niet echt. In cijfers over dodental en kritieke toestand zitten alleen diegenen waarbij het virus zwaar toeslaat. Een zeer goede mogelijkheid is dat een (groot) deel van de besmette mensen geen of nauwelijks last heeft, die melden zich niet bij het ziekenhuis en gaan ook niet dood.

Weerwoord forum index » Buitenland