Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 208, 209, 210, 211, 212, 213  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Maar je stelling zou wel eens heel goed kunnen kloppen, omdat aerosolen veel langer in de lucht blijven hangen dan druppeltjes, vooral als persoon B vrij snel de bus in gaat nadat persoon A die heeft verlaten.

Ergo: mondkapjes in het OV opdoen, ook als je alleen in een coupé zit. Mee eens?

Ben benieuwd of Carlos ook tot deze conclusie komt.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 18:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nee, wat mij betreft niet. Buitenproportioneel. Maar...ik pas me wel aan hoor.

Ik zat vorige zondag voor het eerst in twee jaar weer eens in het openbaar vervoer en voorlopig ben ik er wel weer vanaf denk ik.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Hèhè.... kost een paar pagina's maar dan zie je het ook in. Dus er is geen flinterdun wetenschappelijk bewijs.

Is wel flinterdun. Als het niet flinterdun is: zeg maar hoeveel % de kans op besmetting met dit virus die 1.5m verkleint.

Quote:

Neuh. Voor de max snelheid van 100 km/uur is ook weinig draagvlak. Ik las net in het artikel hierboven dat 72% achter de maatregelen staat. Dat is meer dan achter de max. snelheid van 100 km/uur.

En hoe goed houden mensen zich dus aan die 100km/u?

Quote:

Ik stel niet dat overheid niet onfeilbaar is, maar we kwamen op dit punt doordat iemand van zijn scooter opgepakt werd. Dat is niet voor niets Royy, dat gebeurt in Nederland niet zonder reden.

Da's hetzelfde als zeggen dat de Overheid niet zonder reden mensen knevelt. Ik weet niet wat erger is, iemand zonder reden van zn scoort plukken op die manier of complete gezinnen zonder reden in de financiele vernieling helpen.

Quote:
Ergo: mondkapjes in het OV opdoen, ook als je alleen in een coupé zit.

Hoe effectief zijn "niet-medische" mondkapjes tegen dit virus?

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 19:04 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:
Corwin schreef:
Daar heb ik geen onderzoek naar gedaan en ik zou ook niet weten waarom ik daar achter zou proberen te komen. Zit je nou gewoon te proberen de aandacht af te leiden? Heb ik iets gezegd wat slecht uitkomt? Moet ik mijn mond houden?

Vrijheid van meningsuiting Corwin Cool

Ik haak even in op het stukje over Ierland en trek dat alleen even door naar Nederland. Gemiddeld levert een gemiddeld griepseizoen namelijk ongeveer 3000 sterftes op. Waar zijn die opeens gebleven?

Vrijheid van meningsuiting? Wat heeft vrijheid van meningsuiting te maken met een vraag of ik al iets weet waarvan ik niet heb gezegd het te zullen uitzoeken en waar ik dus niets mee te maken heb?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Ergo: mondkapjes in het OV opdoen, ook als je alleen in een coupé zit. Mee eens?

Ben benieuwd of Carlos ook tot deze conclusie komt.

Als het dan perse moet dan alleen medische mondkapjes, om jezelf te beschermen tegen sukkels die met onveilige niet-medische mondkapjes rondlopen.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Real schreef:
Corwin schreef:
Daar heb ik geen onderzoek naar gedaan en ik zou ook niet weten waarom ik daar achter zou proberen te komen. Zit je nou gewoon te proberen de aandacht af te leiden? Heb ik iets gezegd wat slecht uitkomt? Moet ik mijn mond houden?

Vrijheid van meningsuiting Corwin Cool

Ik haak even in op het stukje over Ierland en trek dat alleen even door naar Nederland. Gemiddeld levert een gemiddeld griepseizoen namelijk ongeveer 3000 sterftes op. Waar zijn die opeens gebleven?

Vrijheid van meningsuiting? Wat heeft vrijheid van meningsuiting te maken met een vraag of ik al iets weet waarvan ik niet heb gezegd het te zullen uitzoeken en waar ik dus niets mee te maken heb?

Je ontwijkt de vraag Corwin Cool

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Ga nou eens gewoon in op wat ik schrijf in plaats van deze misplaatste lollig doenerij.
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
The hard work and privations to fight the coronavirus in Germany have been difficult: no daycare, no shopping, no vacation, no concerts. But the measures are having an effect. The country is letting out a sigh of relief, and many Germans are now yearning for a return to normalcy. Instead of telling people to relax, however, experts are sounding the alarm. A second wave, they argue, will spread across the country. It might happen this summer, or, as the Robert Koch Institute, Germany’s centers for disease control, warned in March, it will happen "at the latest in the fall or winter.” That’s the point when many hospitals could reach their limits.

https://www.spiegel.de/international/germany/corona-why-researchers-fear-a-second-wave-a-27745225-9bd0-4692-a497-9f3390550ac5

Bereid je er maar op voor, die tweede golf gaat er komen. Als het een aantal dagen slecht weer is zoals bv. vandaag dan zul je dat al terugzien in de besmettingen max. 2 weken daarna.

Het is en blijft koffiedik kijken Cliff. We zullen her en der ongetwijfeld een opleving gaan zien, maar de keerzijde is dan weer dat de immuniteit weer wat verder zal toenemen. Ligt er ook aan hoe een land er op reageert. In Iran gaat het weer gruwelijk fout en China en Zuid-Korea hebben het weer goed onder controle. Voor Nederland is eigenlijk geen voorspelling te doen, behalve dat ik hoop dat er geleerd is van een hele rits foute beslissingen: nu wel voldoende voorraden, genoeg IC-bedden, veel meer gaan testen en goede voorlichting.

Laatst aangepast door Real op Di Jun 30, 2020 19:40, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Ga nou eens gewoon in op wat ik schrijf in plaats van deze misplaatste lollig doenerij.

Reageer dan ook niet quasi onschuldig hier op:

Quote:
Vrijheid van meningsuiting Corwin

Maar hier op:

Quote:

En daar staat een vraag in Idea

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 19:44 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:
Corwin schreef:

Reageer dan ook niet quasi onschuldig hier op:

Quote:
Vrijheid van meningsuiting Corwin

Maar hier op:

Quote:

En daar staat een vraag in Idea

Nogmaals wat heeft vrijheid van mening uiting te maken met een vraag die niet aan mij gericht kan zijn? En de vraag kan niet aan mij gericht zijn omdat de vraag gericht is aan iemand die "al" eerder met de vraag te maken heeft gehad.

En alstublieft zonder totaal onterechte verwijten van "quasi onschuldig".
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Real

De vraag was toch echt aan jou gesteld Corwin, lees maar terug Cool

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Van je vrienden moet je het maar hebben Shock

'VS heeft remdesivir-voorraad opgekocht'

De Britse krant The Guardian schrijft dat de Verenigde Staten de beschikbare voorraad van virusremmer remdesivir vrijwel heeft opgekocht. De VS zou 500.000 doses hebben aangeschaft, dat is de volledige productie voor juli en 90 procent van die voor augustus en september.

Remdesivir, oorspronkelijk een medicijn tegen ebola, is de eerste virusremmer waarvan bewezen is dat die werkt tegen covid-19. "De VS heeft toegang tot het grootste deel van de voorraad, dus er is niets meer voor Europa", zegt een expert van de universiteit van Liverpool tegen de krant. Deskundigen vrezen dat hetzelfde gebeurt als er een vaccin beschikbaar komt.

Remdesivir is vorige week door de Europese medicijnautoriteiten goedgekeurd voor gebruik bij coronapatiënten. Het gaat specifiek om mensen die met een longontsteking in het ziekenhuis liggen en extra zuurstof nodig hebben. Zij herstellen na behandeling met de virusremmer gemiddeld vier dagen eerder, meldt de Nederlandse medicijnautoriteit CBG.

https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medicijninformatie-het-nieuwe-coronavirus/nieuws/2020/06/25/eerste-medicijn-tegen-covid-19-goedgekeurd

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 21:50 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:
De vraag was toch echt aan jou gesteld Corwin, lees maar terug Cool

Waarom is de vraag dan zo gesteld alsof ik daar al eerder mee te maken zou hebben gehad?
Waarom accepteer je niet gewoon dat ik daar niets van weet?
Waarom zou ik daar iets van weten?
Waarom maakte je dat volslagen onterechte verwijt van "quasi onschuldig"?
Waarom geef je geen antwoord op de vragen die ik stel?
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 22:10 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Zullen we het weer over corona gaan hebben ipv dit komma geneuzel?

Het nieuws over Remdesivir lijkt mij in ieder geval veel interessanter.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 23:09 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Real schreef:
Deskundigen vrezen dat hetzelfde gebeurt als er een vaccin beschikbaar komt.

Vandaar waarschijnlijk ook vooral dat Nederland samen met een paar andere landen preventief vaccins inkoopt, om te voorkomen dat Amerika alles weg kaapt. Inderdaad, van je vrienden moet je het maar hebben.. Je vraagt je toch af waarom Amerika die troep niet gewoon zelf maakt, ze zullen toch ook wel genoeg bedrijven hebben die dat kunnen. Johnson & Johnson bijvoorbeeld. Nou ja, ze doen maar.

Ik vraag me nog steeds af waarom iedereen zo tegen dat HQC is, schijnt heel goed te werken in combinatie met zink plus het is ook nog eens goedkoop. Blijkbaar is dat niet de bedoeling, kunnen de farmaceuten niet genoeg geld aan verdienen zeker?

Of het past niet in de vaccinatie agenda die er overduidelijk is.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 23:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Overigens meldde RTL Nieuws vandaag dat 20% van de reizigers in het OV het mondkapje niet of verkeerd draagt. Very Happy

Blijkt uit een steekproef onder 1200 reizigers.

Laatst aangepast door carlos op Di Jun 30, 2020 23:37, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 23:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Om even aan te geven hoe volkomen absurd het geworden is met al die k**regeltjes..

Dit is gewoon creatief en slim om gaan met absurde regeltjes, maar hier zullen vast ook weer mensen over gaan zeiken.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2020 3:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Er is toch wel 'n verschil; als er meerdere personen in 'n auto zitten dan kennen die mekaar veelal en weten dus ook wel hoe 't met elkaars gezondheid gesteld is.

Maar op 'n terras kun je normaal gesproken naast, voor en achter de meest wildvreemde anderen komen te zitten.
BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2020 7:45 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Ik zie het andersom: op een terras zit je volledig buiten en daar is de kans op besmetting nihil. In een auto doe je weliswaar ramen of een achterdeur/klep open, maar je zit toch binnen en wat dichter op elkaar dan op een terras.

Wel slim bedankt van deze uitbater, op een creatieve manier worden de regeltjes niet overtreden Cool

BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2020 8:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het blijft natuurlijk belachelijk dat het zo moet. Die man geeft het zelf al aan, het slaat nergens op.

Nu is het wachten tot er een zwakbegaafde met een uniformpje aan komt wandelen om te 'handhaven' zodat die mensen lekker op de bon geslingerd kunnen worden. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2020 8:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Als het niet flinterdun is: zeg maar hoeveel % de kans op besmetting met dit virus die 1.5m verkleint.

Meer dan 1.49 meter en minder dan 1.51 meter, dat is het enige wat je moet weten Royy. En wetenschappelijk volkomen correct.

Quote:
En hoe goed houden mensen zich dus aan die 100km/u?

Niet goed, maar dat is geen reden om de wet af te schaffen noch om helemaal geen maximum snelheid te hebben.

Quote:
Da's hetzelfde als zeggen dat de Overheid niet zonder reden mensen knevelt. Ik weet niet wat erger is, iemand zonder reden van zn scoort plukken op die manier of complete gezinnen zonder reden in de financiele vernieling helpen.

Nou ja, ga jij er dan maar van uit dat het oppakken van Scootermeneer een enorme fout is en dat het een onschuldige bijstander was. Van mij mag je.

Quote:
Hoe effectief zijn "niet-medische" mondkapjes tegen dit virus?

Je vraagt naar de bekende weg. Zie bovenstaande antwoord: effectiever dan geen mondkapje, minder effectief dat een medisch mondkapje. Dat is het enige wat je moet weten Royy en wetenschappelijk volkomen correct.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2020 8:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
We zullen her en der ongetwijfeld een opleving gaan zien, maar de keerzijde is dan weer dat de immuniteit weer wat verder zal toenemen.

Oh, heb je al wetenschappelijk bewijs dat er zoiets is als immuniteit dan?

BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2020 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:
We zullen her en der ongetwijfeld een opleving gaan zien, maar de keerzijde is dan weer dat de immuniteit weer wat verder zal toenemen.

Oh, heb je al wetenschappelijk bewijs dat er zoiets is als immuniteit dan?

https://www.ad.nl/binnenland/rivm-bevestigt-herbesmetting-bij-genezen-patient-zeer-onwaarschijnlijk~a7fd0893

Laatst aangepast door Real op Wo Jul 01, 2020 8:30, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2020 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Carlos schreef:
Dit is gewoon creatief en slim om gaan met absurde regeltjes, maar hier zullen vast ook weer mensen over gaan zeiken.

Ja, want waarom zou je maatregelen om de verspreiding van het virus opvolgen? Dat bepalen we lekker zelf, toch? Rolling Eyes

Dit zijn precies die mensen die het voor anderen gaan verpesten. Maar ze doen maar hoor, ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee. Ik vind het prima als die mensen straks kermend op de IC liggen. Of hun vrienden/familie.

Welk jammer voor de zorgmedewerkers.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2020 9:16 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Speciaal voor jou Cliff:

https://opendebat.info/brandbrief/?fbclid=IwAR3IsaXEqQYFv59hG_sxtjHckrsRgSaGl5zMwDekRlpHpL9Pmq3mpnm6HmE

Weerwoord forum index » Buitenland