Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 375, 376, 377  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:00 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Het probleem is dat er 2 kampen ontstaan degenen die bang zijn (gemaakt) voor corona en zich angstvallig houden aan de richtlijnen en iedereen die hoest of niest als 'vijand' zien. En degene die zich steeds meer gaan verzetten tegen de maatregelen, omdat die de zin er niet (meer) of minder van inzien en teveel in hun vrijheid beperkt worden. Een tussen groep is er niet. Die 2 groepen botsen steeds meer en dus worden de reacties steeds grimmiger.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:

Jawel, gewoon je gezonde verstand blijven gebruiken, zoals je dat iedere winter doet wanneer de griep in het land is. Zoek de gevaren niet op maar blijf het wel een beetje in proportie zien allemaal.

Je bent volledig doorgeslagen Cliff. Ver voorbij de realiteit.

Volgens mij bent u ver voorbij de realiteit, Carlos. U hamert steeds op het gebruik van het gezonde verstand, maar tegelijk zegt u dat u zich niet aan de regels houdt als handhavers dat ook niet doen. Ik vind dat kleutergedrag, wat niet past bij het gebruik door een volwassen man van zijn gezonde verstand.
Los daarvan kom je er niet met alleen het gebruik van gezond verstand. Want WAT is gezond verstand ? Zelf kunnen bepalen wanneer je een mondkapje voordoet ? Of er het nut niet direct van inzien, maar inschatten dat het wellicht het beste is omdat deskundigen dat adviseren?
Gezond verstand is iets anders dan eigenwijs handelen, en ik zie helaas teveel mensen om me heen die dat met elkaar verwarren. U hoort daar ook bij.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:03 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Je moest es weten hoeveel mensen ik gisteren in de trein heb gezien die hun mondkapje op half zeven hadden hangen, en alleen omdeden als er een conducteur in zicht kwam.

Zag ik vorige week in de tram in de hoofdstad ook, zo ongeveer de helft gebruikt het als kinkapje Cool

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Real schreef:
carlos schreef:

Je moest es weten hoeveel mensen ik gisteren in de trein heb gezien die hun mondkapje op half zeven hadden hangen, en alleen omdeden als er een conducteur in zicht kwam.

Zag ik vorige week in de tram in de hoofdstad ook, zo ongeveer de helft gebruikt het als kinkapje Cool

Ja, ik ken deze voorbeelden ook. Maatregelen hebben alleen zin als mensen zich eraan houden. Maar laten we het niet omdraaien: omdat mensen zich er toch niet aan houden, de maatregel afschaffen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Real schreef:
Het probleem is dat er 2 kampen ontstaan degenen die bang zijn (gemaakt) voor corona en zich angstvallig houden aan de richtlijnen en iedereen die hoest of niest als 'vijand' zien.

Ja, waarheid als een koe.

Je ziet het gewoon gebeuren, in de maatschappij ook hier op het forum.

Zo'n vrouw zonder mondkapje in de trein, wat denkt ze wel niet? Gelijk de trein uitschoppen en als het even kan nog een proces verbaal aansmeren ook. Dat proef ik hier in de reacties.

Nog even en je bent een misdadiger wanneer je geen mondkapje draagt of geen anderhalve meter afstand houd.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Volgens mij bent u ver voorbij de realiteit, Carlos. U hamert steeds op het gebruik van het gezonde verstand, maar tegelijk zegt u dat u zich niet aan de regels houdt als handhavers dat ook niet doen.

Dat heb ik helemaal nergens gezegd, integendeel zelfs ik heb volgens mij vandaag nog gezegd dat ook ik me gewoon aan de regels houd indien het echt niet anders kan, zoals een mondkapje in de trein.

Die opmerking over die agenten die had een compleet andere context dan hetgeen u er van probeert te maken.

U bent dus niet alleen voorbij de realiteit van hetgeen beweerd wordt door anderen, u liegt ook nog eens. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:

Zo'n vrouw zonder mondkapje in de trein, wat denkt ze wel niet? Gelijk de trein uitschoppen en als het even kan nog een proces verbaal aansmeren ook. Dat proef ik hier in de reacties.

Waar precies ? Heb alles nagelezen, maar ik proef dit nergens.
Ik zie een heel fatsoenlijke reactie van Cliff die niet voldoet aan uw proeverij, en een wat wazig schrijfsel van 10 miljoenste...bedoelt u dat ?
Wijs me anders even op de reacties die u hier proeft, want ik proef ze niet.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Mag ik jullie er trouwens nog even aan herinneren dat de overheid weken, zo niet maanden, heeft geadviseerd TEGEN het dragen van mondmaskers? Het hielp allemaal niet zeiden ze, sterker nog het werd afgeraden vanwege een vermeende averechtse werking.

En nu zou het ineens van levensbelang zijn om ze te dragen? Ja doei, dacht het dus effe niet. Rolling Eyes

Het is vooral symboolpolitiek.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Lampje schreef:
Volgens mij bent u ver voorbij de realiteit, Carlos. U hamert steeds op het gebruik van het gezonde verstand, maar tegelijk zegt u dat u zich niet aan de regels houdt als handhavers dat ook niet doen.

Dat heb ik helemaal nergens gezegd, integendeel zelfs ik heb volgens mij vandaag nog gezegd dat ook ik me gewoon aan de regels houd indien het echt niet anders kan, zoals een mondkapje in de trein.

Die opmerking over die agenten die had een compleet andere context dan hetgeen u er van probeert te maken.

U bent dus niet alleen voorbij de realiteit van hetgeen beweerd wordt door anderen, u liegt ook nog eens. Rolling Eyes

Nee hoor. U hebt het wel zeker gezegd en de context was heel simpel: u wilde zich niet aan de regels houden als handhavers dat ook niet deden. Het staat er zwart op wit.
Dus niet eerst iets zeggen en dan later gaan ontkennen dat u het gezegd heeft. U lijkt Pete Hoekstra wel.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Mag ik jullie er trouwens nog even aan herinneren dat de overheid weken, zo niet maanden, heeft geadviseerd TEGEN het dragen van mondmaskers? Het hielp allemaal niet zeiden ze, sterker nog het werd afgeraden vanwege een vermeende averechtse werking.

En nu zou het ineens van levensbelang zijn om ze te dragen? Ja doei, dacht het dus effe niet. Rolling Eyes

Het is vooral symboolpolitiek.

Mogelijk heeft u hierin gelijk.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:

Ja, ik ken deze voorbeelden ook. Maatregelen hebben alleen zin als mensen zich eraan houden.

Ze hebben wel zin, maar sommige maatregelen helpen niet of zijn overbodig (de 1.5 meter buiten) en anderen zouden wel eens onvoldoende kunnen zijn. Denk maar aan het niet-medische mondkapje in het vliegtuig. En zo zijn er talrijke voorbeelden te bedenken Lampje. Mensen snappen het daardoor niet meer en vervolgens gaan ze hun eigen uitleg eraan geven. Ik was in het begin zelfs fel voorstander van een keiharde lockdown, maar daar hadden we de middelen helemaal niet voor. Het lijkt er nu dat we 'maar wat doen', zowel de burger als de regering.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Ja, waarheid als een koe.

Je ziet het gewoon gebeuren, in de maatschappij ook hier op het forum.

Verdeel en heers.

Twee honden vechten om een been en wie gaat er mee heen Question

Voor wie niet begrijpt waar viruswaanzin voor staat, kwam ik een nette uitleg tegen:

Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde gemeenschappelijk doel, namelijk: per direct opheffen van alle noodmaatregelen waarvoor geen wetenschappelijk basis is en waarvan bewezen effect ontbreekt. En, het intrekken van de noodwet.

Laatst aangepast door Real op Ma Jun 29, 2020 16:37, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Wijs me anders even op de reacties die u hier proeft, want ik proef ze niet.

Ik lees dat zo'n vrouw meteen voor rotte vis wordt uitgemaakt hier, bijna letterlijk. Inderdaad niet door Cliff, maar ook die heeft zijn oordeel meteen klaar zonder de context van dit akkefietje te kennen. Ik denk echt dat Cliff en 10 Miljoenste het prima vinden wanneer zo'n vrouw de trein uit-gebonjourd wordt.

Correct me if I'm wrong..

De reacties onder dit filmpje zijn heel anders, maar dat hadden jullie vast wel verwacht.

In deze kan ik mij het meest vinden;

Quote:
Wie is hier nu kinderachtig? Die oer vervelende conducteur en medepassagier. Niet te filmen. Dit is de omgekeerde wereld. In wat voor nep wereld leven we nu. Zo belachelijk. Ik zat laatst ook in de trein met zo'n achterlijk mondkapje op. Ik sprak met de conducteur, omdat ik astmatisch werd van de muilkorf. Hij zei als er niemand in de buurt is, mag u het kapje wel tot onder de neus trekken. Het doet psychologisch gezien veel met je. Continu opletten wie er binnen komt, niks meer durven, nog niet eens een slokje water nemen of een hapje eten. Ik vind het walgelijk dat de NS hieraan mee doet.

https://www.youtube.com/watch?v=7OmkAf2oi-E

Amen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Real schreef:
Voor wie niet begrijpt waar viruswaanzin voor staat, kwam ik een nette uitleg tegen:

Vergeet dat viruswaanzin, het zag er veelbelovend uit een week geleden maar het gaat 'm niet meer worden vrees ik.

Ik wens ze veel succes met hun juridische strijd tegen de staat, dat wel.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:
Het probleem is dat er 2 kampen ontstaan degenen die bang zijn (gemaakt) voor corona en zich angstvallig houden aan de richtlijnen en iedereen die hoest of niest als 'vijand' zien. En degene die zich steeds meer gaan verzetten tegen de maatregelen, omdat die de zin er niet (meer) of minder van inzien en teveel in hun vrijheid beperkt worden. Een tussen groep is er niet. Die 2 groepen botsen steeds meer en dus worden de reacties steeds grimmiger.

Vreemd genoeg kom ik in meerderheid mensen tegen die heel redelijk met de maatregelen om gaan. Zoals mensen die wel met z'n vijven in het park zaten toen 3 de max was, maar wel anderhalve meter uit elkaar.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Je ziet gewoon dat het daar helemaal fout loopt.

De sterfte in Zweden ligt gewoon binnen de marges van de normale oversterfte die daar elk jaar gemeten wordt Cliff, dat hebben we samen vastgesteld onlangs. Het wijkt niet significant af van alle andere jaren in de voorbije dertig jaar. Hoe jij daaruit de conclusie trekt dat het helemaal fout gaat is mij echt een raadsel.

Wat is nou precies het probleem eigenlijk? Waar gaat het helemaal fout?

Coronadoden in Zweden; een afvlakkende curve, net zoals overal;

https://www.statista.com/statistics/1105753/cumulative-coronavirus-deaths-in-sweden/

Totale sterfte in Zweden dit jaar versus andere jaren;

https://www.statista.com/statistics/525353/sweden-number-of-deaths/

Als je kijkt naar het aantal besmettingen dan ziet het er inderdaad niet zo goed uit, maar hoe vertaalt zich dat naar daadwerkelijke problemen? Zijn de ziekenhuizen overvol met covid patiënten? Zijn hele sectoren van het bedrijfsleven of dienstverlening stil gevallen omdat mensen massaal thuis zitten met de corona griep?

Je kunt wel blijven roepen dat het helemaal fout gaat in Zweden maar maak het dan eens concreet.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Achteraf gezien waren die parktoestanden helemaal niet nodig geweest, omdat we nu meer weten over hoe en waar het virus zich verspreidt. Hoewel we elkaar soms best in de haren vlogen hier op het forum, is deze discussie voor iedereen toch leerzaam geweest en hoe verder we in de tijd gaan, hoe meer we onze kennis en ervaring kunnen uitbreiden om in de toekomst beter voorbereid te zijn op eventuele nieuwe uitbraken of een ander virus waar we mee te maken krijgen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb eens gezocht op wat beeldmateriaal van ziekenhuizen in Zweden, dit is het meest recente filmpje wat ik kon vinden. Conclusies mag je zelf trekken;

https://www.youtube.com/watch?v=VIFBft7Og5k

Er zal vast wel meer te vinden zijn als je gaat zoeken op Zweeds-talige zoektermen.

Nog een grafiekje uit Zweden, de sterfte van 2019 per oorzaak;

https://www.statista.com/statistics/528942/sweden-number-of-deaths-by-cause-of-death/

Doden door toedoen van respiratoire aandoeningen staat op plek drie, zal ook dit jaar niet op één staan vermoed ik.

6154 doden in 2019 onder de verzamelnaam griep (longontsteking reken ik daar ook even bij)

In 2020: 5,280 corona doden.

Laatst aangepast door carlos op Ma Jun 29, 2020 18:04, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Real schreef:
Hoewel we elkaar soms best in de haren vlogen hier op het forum, is deze discussie voor iedereen toch leerzaam geweest en hoe verder we in de tijd gaan, hoe meer we onze kennis en ervaring kunnen uitbreiden om in de toekomst beter voorbereid te zijn op eventuele nieuwe uitbraken of een ander virus waar we mee te maken krijgen.

Ik vrees dat we weinig tot niets gaan opsteken van elkaar hier, omdat we elkaars feiten niet eens erkennen.

We zitten hier op twee totaal verschillende golflengtes wat corona betreft, zoveel is wel duidelijk.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

We zitten hier op twee totaal verschillende golflengtes wat corona betreft, zoveel is wel duidelijk.

Drie maanden geleden waren we allemaal bang door wat we zagen en hoorden, dus toen zaten we op dezelfde golflengte. We hebben in die tijd inzichten zien veranderen bij een aantal, zodat we nu wat minder op dezelfde golflengte zitten. In die fase zitten we nu en langzaam maar zeker gaan we het weer roerend eens worden.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Real schreef:
Drie maanden geleden waren we allemaal bang door wat we zagen en hoorden, dus toen zaten we op dezelfde golflengte. We hebben in die tijd inzichten zien veranderen bij een aantal, zodat we nu wat minder op dezelfde golflengte zitten. In die fase zitten we nu en langzaam maar zeker gaan we het weer roerend eens worden.

Liefde en geduld overwint alles, aldus Willem Engel. Beetje naïef als het mij vraagt. Very Happy

Hetgeen wat bij uitstek iedereen zou moeten verenigen en bewegen tot eensgezindheid is het thema vrijheid, maar ook daar is dat totaal niet het geval vooralsnog. Sommigen vinden het geen enkel probleem om een deel van hun vrijheid op te geven, in ruil voor bescherming tegen een vermeende virusdreiging.

Net zoals velen het na de aanslagen van 9/11 geen enkel probleem vonden om een deel van hun vrijheid op te geven, in ruil voor bescherming tegen een vermeende terreurdreiging.

Ik snap dan ook steeds beter waarom veel mensen corona pandemie het tweede 9/11 noemen. De gevolgen zullen gigantisch zijn, in dit geval misschien nog wel meer dan na die aanslagen op de Twin Towers. Onze way of life werd na 9/11 niet zo drastisch overhoop gehaald als nu, de overlast bleef dus relatief beperkt, terwijl je nu werkelijk op elke hoek van de straat te maken hebt met corona realiteit in de een of andere vorm.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 18:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wat je waarschijnlijk wilt zeggen is dat het Mazelen-virus verder door de lucht vliegt dan bv. Corona. Dat klopt. Maar dat maakt nog steeds dat afstand tot een besmetting je in zekere mate beschermt.

Mazelen vliegt verder door de lucht? Omdat je bij mazelen harder niest ofzo? Laughing

Mazelen blijft veel langer in de lucht hangen. Je hoeft niet in de buurt van iemand te zijn die niest, t virus blijft rustig 2 uurtjes rondzweven.

https://www.cdc.gov/measles/transmission.html

Quote:

't Is reuze simpel Royy. Anderhalve meter is de regel. Daar waar dat niet kan (bv.. OV, vliegtuigen) worden mondkapjes als alternatief gebruikt. That's it. Zo simpel is het, 't is geen rocketscience.

1.5m in OV en vliegtuigen kan wel, Cliff. Alleen wordt er niet voor gekozen...

Quote:

Mensen vinden dit beleid ook niet credible, ze vinden het geloofwaardig. Daarbij: kijk niet alleen naar wat wel of niet mag van de overheid, je kunt zelf ook wel bepalen wat voor risico's je loopt.

Neh ze vinden t niet geloofwaardig, loop maar eens een dagje rond in een stad.

Quote:
Zelfs Maurice de Hond verwijst naar een studie waarin buspassagiers besmet zijn geraakt die pas instapten nadat de besmette persoon was uitgestapt. Dit zei hij in zijn verhaal over ventilatie. Hij wilde dat er in het OV geventileerd werd.

Dus mevrouw moet gewoon haar mondkapje ophouden, ook in een lege coupé. Je weet niet wie er na jou nog op die plaats gaat zitten.

Mondkapjes werken niet volgens de Overheid. Bovendien mogen we in het OV alleen "niet-medische" mondkapjes (door de Overheid weleens omschreven als: niet-werkende) op, whatever that may be.

Laatst aangepast door Royy op Ma Jun 29, 2020 18:42, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Hoe zeer jij ook denkt dat het zo is, in onze democratie worden niet rücksichtslos mensen gearresteerd.

Ik ben t op zich met je eens hoor en geloof ook in de rechtsstaat.

Maar:

"In onze democratie worden burgers niet rucksichtlos gekneveld (zo noemen ze dat) door de Belastingdienst"... kun je al niet meer zeggen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 18:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Liefde en geduld overwint alles, aldus Willem Engel. Beetje naïef als het mij vraagt. Very Happy

Geduld moeten we zeker hebben om met z'n allen van die angst af te gaan komen. Nu staat het gros nog stijf van die angst en dat is een belemmering om weer verder te gaan waar we vandaan kwamen tot maart. 9/11 was ook zo'n angstmoment waar we lang last van hebben gehad, maar ook dat is gesleten al heeft dat lang geduurd. Nu met corona zie je al veel eerder dat mensen die angstgevoelens van zich af gaan schudden. De een lukt dat beter dan de ander, de een is verder dan de ander, waar weer anderen nog stil lijken te blijven staan in de maanden maart en april toen het er inderdaad slecht uitzag. Als ik voor mezelf spreek ben ik ook geschrokken in het begin om na ongeveer een maand bewust te gaan kijken naar positieve lichtpuntjes. Ik heb ook altijd geprobeerd om de hoofdlijn te blijven zien en me zo min mogelijk te laten verleiden in discussies die er niet zo heel erg toe doen. Als het ergens weer op laait, so what? We weten nu dat het gaat pieken en daarna weer afneemt. Uiteindelijk komt het goed en kunnen we deze slechte B-film afsluiten, om er sterker uit te komen Cool

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Drie maanden geleden waren we allemaal bang door wat we zagen en hoorden, dus toen zaten we op dezelfde golflengte.

Nee hoor...

Weerwoord forum index » Buitenland