Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit krijg je nu hé?

Taxichauffeur zet hoestende passagier auto uit

Iedereen begint iedereen te wantrouwen, wat eigenlijk heel triest is, maar wel begrijpelijk. Mensen afkomstig uit Wuhan worden vermeden als de pest, bijna letterlijk. Geenstijl heeft best veel filmpjes her en der van het internet geplukt, voor de geïnteresseerden.

Dat eerdere filmpje van mensen die in hun eigen huis worden afgegrendeld met een aanplakbiljet naast hun voordeur dat het corona virus daar aanwezig is schijnt bevestigd te zijn. Lokale agenten doen dit, de centrale overheid keurt het af en noemt het illegaal. Maar veel dorpjes en kleinere steden in China beginnen voor eigen rechtertje te spelen, wat hele nare praktijken tot gevolg kan hebben. Dit zou gaan om 'Wuhan terugkeerders', dus mensen die net voor de quarantaine de stad zijn uit gereisd en her en der in China terecht zijn gekomen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Hebben ze de afgelopen jaren 9x gedaan, bij de Mexicaanse griep ook.

Zes keer sinds 2009 inderdaad.

https://en.wikipedia.org/wiki/Public_Health_Emergency_of_International_Concern

We hebben het nu wel over China en niet over Ebola in West Afrika of het Zika virus dat voornamelijk in Zuid Amerika was. Omdat de Chinezen met zovelen zijn en de hele wereld over reizen heeft het veel meer impact, ondanks dat Ebola (naar ik aanneem) een veel dodelijkere ziekte is.

Misschien heb je gelijk en is het gewoon een ernstigere vorm van het 'gewone' griepvirus, maar we weten het simpelweg niet zeker op dit moment, en de impact is nu al enorm. Vijftig miljoen mensen in quarantaine en een soort van apocalyptische toestand in Wuhan en omstreken, dat nu al bekend staat als Ground Zero.

De VS heeft het eerste geval van mens-op-mens besmetting bekend gemaakt (in Chicago) en volgt daarmee Duitsland, Japan, Thailand en Zuid-Korea. Het virus is nu ook in India en op de Filippijnen. Zes gevallen in Frankrijk, waar een arts die met een Corona patiënt in contact stond nu ook ziek is geworden. Zes gevallen in de VS. En Rusland heeft z'n grens met China op slot gegooid, daar is het virus vooralsnog niet opgedoken.

Het is te hopen dat het allemaal meevalt.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 22:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Yep, virus nu ook in India. Meest overbevolkte en tevens onhygiënische land ter wereld. What could possibly go wrong? Confused

https://www.youtube.com/watch?v=78SfYStJlqs

En nog meer nieuws;

ook Italië meldt nu 2 besmettingen - premier Conte schrapt alle vluchten tussen Italië en China!

Vraag me af of dit gerelateerd is aan dat cruiseschip, kans lijkt me overigens vrij klein. Het stikt waarschijnlijk van de Chinese toeristen in Italië, het hele jaar door.

5e besmetting bij onze oosterburen inmiddels.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Spoeddebat Baudet over Coronavirus?
Afgewezen!

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ongelooflijk...iedereen is dit maar aan het downplayen. Inclusief het WHO, waar trouwens steeds meer kritiek op is.

"Politici moeten geen paniek zaaien" hoor ik die meneer van de SP zeggen. Prima, maar dan ook kappen met die hysterie over het klimaat aub. Idea

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Eigenlijk snap ik niet waarom iedereen mensen uit China gaat evacueren. Laat ze daar in quarantaine zitten, dat is toch veel overzichtelijker?
Al helemaal als ik de Hollandse zuinigheid weer eens bekijk; terwijl gerepatrieerde Fransen aan de Côte d'Azur in een leeg vakantiepark worden ondergebracht moeten gerepatrieerde Nederlanders in hun eigen huis in quarantaine gaan. Lekker goedkoop Hollands Albert Heijn koopmanschap!

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

213 doden
9818 besmettingen

Dit speelt zich af in China, dorpelingen die hun eigen gemeenschap proberen af te grendelen voor bezoekers uit angst voor besmetting.

- Eerste Corona besmettingen in Groot-Brittannië en Rusland
- India heeft een wet aangenomen die export van mondkapjes verbied
- doordat er een ware run gaande is op mondkapjes in Azië dreigen er in de rest van de wereld tekorten te ontstaan
- Italië roept de noodtoestand uit vanwege het corona virus
- in Hong Kong blijven alle scholen gesloten tot maart

Later meer.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Even een kleine vergelijking;

Ik zou zeggen dat het corona virus vele malen besmettelijker is dan het SARS virus uit 2003, maar goed wie ben ik..

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De Simpsons wisten het 27 jaar geleden al..

Osaka flu = Wuhan virus, with a little stretch of the imagination. Laughing

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

259 doden
12.057 besmettingen

Ik heb nog een klein beetje research gedaan, hier wordt een en ander goed samengevat en op een rijtje gezet;

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Wat is belangrijk om te weten? Transmission Rate, ook wel aangeduid als R0 (R-zero); het zegt hoe besmettelijk een virus is, afgemeten aan het gemiddelde aantal personen dat door één drager van het virus wordt besmet.

De consensus is dat het corona virus een R0 heeft van tussen de 3 en de 4, hetgeen simpelweg betekent dat iedere besmette persoon het virus zal overdragen op 3 of 4 andere personen. Die 3 of 4 besmet geraakte personen dragen het ieder ook weer over op 3 of 4 andere personen, en zo krijg je een exponentiële stijging van het aantal gevallen. Een nieuwe Chinese studie kwam tot een R0 waarde van 4.08 voor het Corona virus op basis van beschikbare data. In het wetenschappelijke tijdschrift de Lancet verscheen een studie waarin het aantal besmettingen beraamd wordt op hoger dan 75 duizend op basis van een R0 waarde van 2.5, wat weer een heel stuk minder is dan 4+.

Vergelijkingen met de gewone griep gaan om die reden alleen al mank, want griep heeft een R0 van slechts 1.25.

Ik zag gisteren een tabelletje, kan het helaas niet plaatsen hier, maar het laat helder zien dat vergelijkingen met de gewone griep eigenlijk onzinnig zijn. Ja er sterven ieder jaar miljoenen mensen aan de griep, maar guess what, er sterven aan de lopende band mensen door allerlei redenen. Dit zegt helemaal niets over de ernst van dit specifieke coronavirus uitbraak.

In mijn allereerste post over dit corona virus waren er 650 besmettingen en 17 doden: we zijn nu slechts negen dagen verder en er zijn 12 duizend besmettingen en ruim 250 doden. En het is maar zeer de vraag of we die cijfers kunnen geloven, ik denk persoonlijk dat het veel meer is dan dat, en ik niet alleen.

Als we gewone common sense met een scheutje onderbuik gevoel toepassen, dan is het hele moeilijk te geloven dat China 50 miljoen mensen in quarantaine plaatst voor een uitbraak die niet meer voorstelt dan een 'gewone' griepuitbraak.

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wanneer films werkelijkheid worden..

Affijn, we wachten het maar af hé? Wink

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 22:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

De consensus is dat het corona virus een R0 heeft van tussen de 3 en de 4, hetgeen simpelweg betekent dat iedere besmette persoon het virus zal overdragen op 3 of 4 andere personen. Die 3 of 4 besmet geraakte personen dragen het ieder ook weer over op 3 of 4 andere personen, en zo krijg je een exponentiële stijging van het aantal gevallen. Een nieuwe Chinese studie kwam tot een R0 waarde van 4.08 voor het Corona virus op basis van beschikbare data. In het wetenschappelijke tijdschrift de Lancet verscheen een studie waarin het aantal besmettingen beraamd wordt op hoger dan 75 duizend op basis van een R0 waarde van 2.5, wat weer een heel stuk minder is dan 4+.

Voila. Laten we er vanuit gaan dat die R0 inderdaad hoog is... en dus dat er enorm veel besmettingen zijn die je onmogelijk kunt tellen of testen... als het dan een (extreem) dodelijk virus is, zou het aantal doden veel hoger moeten zijn of vanaf nu sterk gaan oplopen.

Quote:
Ik zag gisteren een tabelletje, kan het helaas niet plaatsen hier, maar het laat helder zien dat vergelijkingen met de gewone griep eigenlijk onzinnig zijn. Ja er sterven ieder jaar miljoenen mensen aan de griep, maar guess what, er sterven aan de lopende band mensen door allerlei redenen. Dit zegt helemaal niets over de ernst van dit specifieke coronavirus uitbraak.

Juist wel. De griep is een levensgevaarlijk virus, met honderdduizenden doden per jaar; in ontwikkelde landen gaan vrijwel alleen bejaarden dood aan griep, in ontwikkelingslanden is dat heel wat slechter gesteld.

T lijkt vooralsnog op een griep met verhoogde kans op gecompliceerde longontsteking. Dat zegt het RIVM nu ook. Anders dan de Chinese dictatuur, moet het RIVM zich wel gewoon verantwoorden.

Maar we hebben nu wat gevallen in Europa, inclusief mens-op-mens (1 vrouw uit China die een paar Duitsers heeft besmet), en er komen mensen terug uit Wuhan, maar eens kijken wat dat oplevert. In ieder geval een stuk betrouwbaardere informatie dan uit China.

Quote:
Als we gewone common sense met een scheutje onderbuik gevoel toepassen, dan is het hele moeilijk te geloven dat China 50 miljoen mensen in quarantaine plaatst voor een uitbraak die niet meer voorstelt dan een 'gewone' griepuitbraak.

Haha common sense en een dictatuur? Vertel me maar eens op basis van welke redenen en informatie China deze maatregelen neemt? We hebben hier te maken met een regime wat normaalgesproken een kunst van liegen, bedriegen en andere naaien maakt. Waarom zouden ze dat nu niet doen?

Een dictatuur doet wat het wil. Als een dictatuur denkt dat het voor het beeld goed is om deze maatregelen te nemen, dan doen ze dat. Ze hoeven aan niemand verantwoording af te leggen.
Ik hoop dat het nu een keer tot je doordringt dat dictaturen volkomen onbetrouwbaar zijn.

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 23:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Laten we er vanuit gaan dat die R0 inderdaad hoog is...

Ik heb van mensen die er meer verstand van hebben dan ik begrepen dat dit heel slecht nieuws is, want het maakt het nagenoeg onmogelijk om verspreiding te voorkomen, of in te dammen. En dat blijkt ook wel, want het aantal nieuwe gevallen loopt gestaag op. En dat zijn dan alleen de bevestigde en vervolgens gerapporteerde gevallen.

En volgens mij is het aantal doden ook veel hoger dan gemeld wordt, misschien wel tien tot twintig keer zo hoog.

Steeds meer beelden duiken op van levenloze lichamen op straat, beelden van lichamen op de gang van een ziekenhuis tussen wachtende patiënten, en we zien lang niet alles. Gisteren nog wat beelden gezien van een oudere man in een rolstoel, ergens in een ziekenhuis in Wuhan, die was overduidelijk overleden.

Als dat nog geen teken is dat er iets ernstigs aan de hand is, dan weet ik het ook niet meer.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7951059/Man-lies-dead-streets-coronavirus-ground-zero-Wuhan.html

Royy schreef:
De griep is een levensgevaarlijk virus, met honderdduizenden doden per jaar; in ontwikkelde landen gaan vrijwel alleen bejaarden dood aan griep, in ontwikkelingslanden is dat heel wat slechter gesteld.

De griep is helemaal geen levensgevaarlijk virus, want eenvoudig te behandelen. Medicijnen ervoor zijn op iedere straathoek verkrijgbaar. Tegen het nieuwe corona virus is vooralsnog geen vaccin op de markt. Cijfers over griepdoden zijn trouwens ook best dubieus, en geen al te betrouwbare graadmeter, laat staan een indicatie voor de ernst van de corona uitbraak.

Als er bij jou op het werk een collega ziek thuis in bed is gebleven met een griepje, maak jij je dan meteen grote zorgen?

Ik denk dat de vergelijking op alle vlakken mank gaat. Al die toestanden om een eenvoudig 'normaal' griepvirus, ik geloof er niets van Royy.

Royy schreef:
Maar we hebben nu wat gevallen in Europa, inclusief mens-op-mens (1 vrouw uit China die een paar Duitsers heeft besmet)

Niet helemaal waar, want die vrouw heeft eerst twee mensen aangestoken, en die twee mensen hebben vervolgens weer anderen aangestoken. Die Chinese vrouw had geen klachten op het moment dat ze die twee Duitsers aan stak, en is daarna pas ziek geworden voor zover ik heb meegekregen. Het bevestigt alleen maar wat wetenschappers al vrezen, namelijk dat het virus zich heel makkelijk verspreid.

Royy schreef:
In ieder geval een stuk betrouwbaardere informatie dan uit China.

Ik heb geen reden om meer waarde te hechten aan informatie van onze eigen overheid in vergelijking met de informatie die we uit China krijgen, ik vertrouw wat dat aangaat geen enkele overheid meer.

Royy schreef:
Haha common sense en een dictatuur

Geen idee wat het één met het ander te maken heeft maar common sense is altijd een gezond uitgangspunt Royy. Het feit dat China in allerijl twee ziekenhuizen bij bouwt en miljoenensteden hermetisch af sluit van de buitenwereld zegt mij meer dan officiële cijfers over besmettingen en sterfgevallen; het zegt mij dat er iets goed mis is daar.

Wacht maar tot wij die toestanden ook krijgen hier, dan wil ik jou nog wel eens horen met je 'gewone griep.'

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Een dictatuur doet wat het wil. Als een dictatuur denkt dat het voor het beeld goed is om deze maatregelen te nemen, dan doen ze dat. Ze hoeven aan niemand verantwoording af te leggen.
Ik hoop dat het nu een keer tot je doordringt dat dictaturen volkomen onbetrouwbaar zijn.

Ah jouw stokpaardje weer: het westen is goed en nobel, China is slecht en bedriegt de boel. En China gaat natuurlijk voor de lol z'n eigen economie nagenoeg volledig plat leggen, terwijl er feitelijk niets aan de hand is..

Overigens is alles wat je hierboven schrijft net zo goed van toepassing op de VS, maar dat geheel terzijde. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 0:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

In de rubriek niet geverifieerde filmpjes uit China;

https://twitter.com/RFA_Chinese/status/1223642064170225665/video/1

Lichamen van overleden patiënten uit Wuhan ziekenhuis worden in busjes gelegd en rechstreeks naar het crematorium gebracht.

Zonder fatsoenlijke identificatie en dus ook niet meegeteld in de officiële cijfers over dodenaantallen.

Quote:
RFA said (in a translated tweet): "[Latest Situation of Wuhan Fifth Hospital] Some Wuhan citizens entered Wuhan Fifth Hospital on February 1st and found many patients who died of pneumonia. The corpses were packed directly to the crematorium. Paramedics are busy rescuing the dying patient."

https://www.zerohedge.com/geopolitical/corpses-taken-directly-crematorium-new-accounts-wuhans-fifth-hospital-detail

Disturbing to say the least..

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 1:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Ik heb van mensen die er meer verstand van hebben dan ik begrepen dat dit heel slecht nieuws is, want het maakt het nagenoeg onmogelijk om verspreiding te voorkomen, of in te dammen. En dat blijkt ook wel, want het aantal nieuwe gevallen loopt gestaag op. En dat zijn dan alleen de bevestigde en vervolgens gerapporteerde gevallen.

Een hoge R0 is geen goed nieuws inderdaad. Maar een hoge R0 zou ook moeten leiden tot veel en veel meer besmettingen dan nu gemeld. Exponentiele verspreiding gaat verdomd hard.

Conclusie: de Chinezen rommelen met de cijfers qua aantal besmettingen, ze kunnen t niet aan, whatever, ze zijn aan t prutsen of aan t liegen.

Andere mogelijke conclusie: de Chinezen wisten al dat dit een virus is wat zich zeer snel verspreid, vandaar hun draconische maatregelen, alleen weigeren ze dat de rest van de wereld te vertellen.

In beide scenario's is China fucked. Dat weten ze misschien zelf ook al, vandaar dat ze de meest extreme maatregelen nemen om die fuck up nog enigszins te compenseren.

Quote:
En volgens mij is het aantal doden ook veel hoger dan gemeld wordt, misschien wel tien tot twintig keer zo hoog.

Zou kunnen. Er is ook behoorlijk wat ruimte voor meer doden. Als t aantal besmettingen veel hoger is dan gemeld, mag t aantal doden ook veel hoger zijn zonder dat het virus enorm dodelijk zou worden.

Quote:
Steeds meer beelden duiken op van levenloze lichamen op straat, beelden van lichamen op de gang van een ziekenhuis tussen wachtende patiënten, en we zien lang niet alles. Gisteren nog wat beelden gezien van een oudere man in een rolstoel, ergens in een ziekenhuis in Wuhan, die was overduidelijk overleden.

Als dat nog geen teken is dat er iets ernstigs aan de hand is, dan weet ik het ook niet meer.

Mwah, t is een miljoenenstad, met de niet al te beste Chinese gezondheidszorg. Daar gebeurt zelfs zonder zo'n virus het nodige.

Zoals ik al zei: als de doden zich op zouden stapelen (al dan niet gemeld als gevolg van t virus) hou je een miljoenenstad niet rustig.

Quote:

De griep is helemaal geen levensgevaarlijk virus, want eenvoudig te behandelen. Medicijnen ervoor zijn op iedere straathoek verkrijgbaar. Tegen het nieuwe corona virus is vooralsnog geen vaccin op de markt. Cijfers over griepdoden zijn trouwens ook best dubieus, en geen al te betrouwbare graadmeter, laat staan een indicatie voor de ernst van de corona uitbraak.

Hoe kom je er bij dat griep te behandelen is? Er is geen pil tegen griep o.i.d.. Complicaties (zoals longontsteking) zijn te behandelen, maar niet altijd op te lossen.

Quote:
Het bevestigt alleen maar wat wetenschappers al vrezen, namelijk dat het virus zich heel makkelijk verspreid.

Voila. En als dat zo zou zijn, zou als het een dodelijk virus is het aantal doden hoger moeten zijn (al dan niet gemeld door de Chinezen).

Quote:
Ik heb geen reden om meer waarde te hechten aan informatie van onze eigen overheid in vergelijking met de informatie die we uit China krijgen, ik vertrouw wat dat aangaat geen enkele overheid meer.

T is toch frappant hoe jij de ogen sluit voor dictaturen. Zelfs een crisis als dit doet je de ogen niet openen.

Er is 1 groot verschil. Democratische overheden worden achteraf gecontroleerd en wij kennen vrije nieuwsgaring. Dictaturen hoeven aan niemand verantwoording af te leggen en controleren de nieuwsgaring.

Quote:
Wacht maar tot wij die toestanden ook krijgen hier, dan wil ik jou nog wel eens horen met je 'gewone griep.'

Haha, jij maakt het leven tot 1 groot filmscenario.

T RIVM is duidelijk.

Quote:
Ah jouw stokpaardje weer: het westen is goed en nobel, China is slecht en bedriegt de boel. En China gaat natuurlijk voor de lol z'n eigen economie nagenoeg volledig plat leggen, terwijl er feitelijk niets aan de hand is..

Ik weet niet wat de beweegredenen zijn van de Chinese dictatuur, carlos. Net zo min als jij. Wat we wel beiden vermoeden is dat de Chinezen aan het liegen zijn, business as usual dus.

Ik heb altijd al gezegd dat je dictaturen niet kunt vertrouwen en dat je er t liefst niets mee te maken moet willen hebben. Hoop dat dit jou de ogen ook opent. Een interessante vraag is wat we na deze major fuck up met het regime in Beijing moeten, blijkbaar zijn ze levensbedreigend voor de rest van de wereld...

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Het coronavirus blijkt dus een door de mens gefabriceerd virus te zijn:

https://patentimages.storage.googleapis.com/1d/4e/4a/ac8914e765d645/EP3172319B1.pdf

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Eerste dode buiten China, slachtoffer 44 jarige man in de Filippijnen!

303 doden
14.380 besmettingen

Beijing 168 besmettingen
Shanghai 177
Chongqing 262

- burgemeester Huanggang (6 miljoen inwoners) waarschuwt voor significante toename in aantal besmettingen, hele stad in lockdown, mensen worden dringend verzocht binnen te blijven
- achtste corona besmetting in de VS
- China zet drones in om desinfectanten te sprayen

Royy schreef:
Conclusie: de Chinezen rommelen met de cijfers qua aantal besmettingen, ze kunnen t niet aan, whatever, ze zijn aan t prutsen of aan t liegen.

Ja ja, crisis of niet zo lang jij je gal maar kunt spuwen op de Chinezen, nietwaar? Lekker makkelijk Royy, vanuit je luie stoel. Nogmaals wacht maar tot het hier komt, dan piep je wel anders. De officiële aantallen lopen altijd achter bij de werkelijkheid, om meerdere redenen. Dat China de boel waar mogelijk probeert te downplayen is helemaal niet vreemd, geen enkel land houdt ervan de vuile was buiten te hangen.

Royy schreef:
Hoe kom je er bij dat griep te behandelen is?

Pffff, wel eens van paracetamol gehoord? Antibiotica, etc. Niemand wordt koud of warm van een griepje, normaal gesproken ben je binnen no time weer op de been.

Royy schreef:
Haha, jij maakt het leven tot 1 groot filmscenario.

Ja steek jij je hoofd nou maar in het zand, en blijf vooral vertrouwen op het RIVM en onze regering, dan komt het vast goed. Rolling Eyes

Royy schreef:
Een interessante vraag is wat we na deze major fuck up met het regime in Beijing moeten, blijkbaar zijn ze levensbedreigend voor de rest van de wereld...

China komt hier wel overheen, al is dit waarschijnlijk de grootste crisis voor het land in tientallen jaren, en ook een groot probleem voor de communistische partij dat mogelijk met aanzienlijke sociale onrust te maken zal krijgen, bovenop het probleem dat ze al hadden met Hong Kong.

Laatst aangepast door carlos op Zo Feb 02, 2020 10:27, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Real| schreef:
Het coronavirus blijkt dus een door de mens gefabriceerd virus te zijn:

Dit soort informatie proberen ze dus van het internet te houden. Merk op dat geen van de media praat over dat bio lab in Wuhan, allemaal proberen ze ons dat verhaal over die markt te slijten. Zerohedge, een van de grootste onafhankelijke non-mainstream nieuwssite, wordt van twitter gegooid juist omdat ze te veel informatie delen over de crisis in Wuhan.

En onze overheden blijven intussen maar mensen uit de besmettingszone hier heen vervoeren, terwijl de landen om China heen allang de grens op slot gegooid hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Ja ja, crisis of niet zo lang jij je gal maar kunt spuwen op de Chinezen, nietwaar? Lekker makkelijk Royy, vanuit je luie stoel. Nogmaals wacht maar tot het hier komt, dan piep je wel anders. De officiële aantallen lopen altijd achter bij de werkelijkheid, om meerdere redenen. Dat China de boel waar mogelijk probeert te downplayen is helemaal niet vreemd, geen enkel land houdt ervan de vuile was buiten te hangen.

Je mist t punt. Wij komen beiden tot de conclusie dat de Chinezen aan het liegen zijn. Ik spreek ze daarop aan, jij gaat ze weer verdedigen.

Quote:

Pffff, wel eens van paracetamol gehoord? Antibiotica, etc. Niemand wordt koud of warm van een griepje, normaal gesproken ben je binnen no time weer op de been.

Paracetamol is een pijnstiller, geen geneesmiddel. Antibiotica is een anti-bacterieel middel, niet een anti-viraal middel. Blijf jij lekker geloven dat griep onschuldig is of dat griep te genezen is door iets anders dan uitzieken. Waarom denk je dat we massaal mensen vaccineren tegen de griep? Echt niet omdat het een onschuldig virusje is...

Quote:

Ja steek jij je hoofd nou maar in het zand, en blijf vooral vertrouwen op het RIVM en onze regering, dan komt het vast goed. Rolling Eyes

Ik heb meer vertrouwen in het RIVM dan de dictatuur in Beijing.

Quote:
Dit soort informatie proberen ze dus van het internet te houden.

Hoezo? Staat gewoon op de Europese patentwebsite hoor, niks geheims aan. De vraag is of t er iets mee te maken heeft. Coronavirus is geen eigennaam, is een verzamelnaam voor een hele riedel virussen (SARS is ook een coronavirus)

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Je mist t punt. Wij komen beiden tot de conclusie dat de Chinezen aan het liegen zijn. Ik spreek ze daarop aan, jij gaat ze weer verdedigen.

Ik kan me vergissen hoor maar volgens mij was ik de eerste hier die twijfels uitte over de officiële cijfers, dus ik zie niet in hoe ik dat dan zou verdedigen. Ik zeg alleen dat ik het begrijpelijk vind, ieder land zou namelijk hetzelfde doen in een situatie waarbij staatsbelangen in het geding zijn.

Ik vind het ook totaal niet interessant om hier een politieke discussie van te maken zoals jij doet.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ervan uitgaande dat de besmetting in China is ontstaan door het eten van vleermuizen kan men zich afvragen waarom besmetting met dit virus niet ook voorkomt in bijvoorbeeld West-Afrika, waar vleermuizen ook nogal veel op het menu voorkomen.

Wie weet heeft dat te maken met het gezondheidsniveau.

Zoals veelal het geval hebben ziektekiemen minder of geen vat op oergezonde mensen, maar dus wel op minder gezonde.

En ja, wanneer de toestand van het leefmilieu en dus ook van het algemene gezondheidsniveau in West-Afrika vergeleken wordt met die in China, dan zou geconcludeerd kunnen worden dat de jarenlange veronachtzaming van het leefmilieu in laatstgenoemd land nu z'n tol eist.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nog een beeld uit Wuhan, ambulancebroeders (of agenten?) met geweren in de aanslag..

Ik heb ergens gelezen dat ambulances vooral gebruikt worden om lijken op te halen en af te voeren, geen idee of het waar is. Aangezien de ziekenhuizen toch al overvol zijn rest veel mensen niets anders dan thuis de ziekte doorstaan.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nog een filmpje;

Ik maak er geen filmscenario van, dat is het volgens mij al.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Coronavirus/Wuhan Update—Sources Tell Actual Numbers

https://www.youtube.com/watch?v=YL4Cns-Ubyc

1 crematorium
24 uur per dag in bedrijf
30 ovens
1,5 - 3 uur per lichaam = 112 / 224 lichamen per dag

Brrrr...

Weerwoord forum index » Buitenland