Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 220, 221, 222  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Laat de rechter maar uitleggen waarom ik 390 euro boete moet betalen terwijl duizenden anti zwarte piet wappies gewoon de corona regels aan hun laars mogen lappen, met permissie van de burgemeester.

Inderdaad lekker laten voorkomen en je wint geheid.

Overigens werd vanmiddag het Vondelpark wel leeggeveegd en de Dam niet.

Leg dit maar eens uit aan de bevolking.

Nu mag voetbal spelen met 5000 supporters ook, ook dit gaat uitgespeeld worden Cool

Halsema zou nu op staande voet ontslagen moeten worden als de politiek geloofwaardig wil blijven.

Als dit niet gebeurt, is dat een vrijbrief voor het organiseren van 'klein-schalige' evenementen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Real schreef:
carlos schreef:

Laat de rechter maar uitleggen waarom ik 390 euro boete moet betalen terwijl duizenden anti zwarte piet wappies gewoon de corona regels aan hun laars mogen lappen, met permissie van de burgemeester.

Inderdaad lekker laten voorkomen en je wint geheid.

Overigens werd vanmiddag het Vondelpark wel leeggeveegd en de Dam niet.

Leg dit maar eens uit aan de bevolking.

Nu mag voetbal spelen met 5000 supporters ook, ook dit gaat uitgespeeld worden Cool

Halsema zou nu op staande voet ontslagen moeten worden als de politiek geloofwaardig wil blijven.

Als dit niet gebeurt, is dat een vrijbrief voor het organiseren van 'klein-schalige' evenementen.

Halsma zou wegens pure schending van artikel 1 van de grondwet ontslagen moeten worden...

Zij trekt radikale zwarte mannen voor onderwijl andere groepen, zo zou de wet voorschrijven,
(Vondelpark en Corona-Demonstratie te Den Haag) keihard gearresteerd worden.

Het geeft de totale onwettigheid en willekeur van onze all-corrupte politieke partijen aan...

De wettelijk corrupte VVD burgemeester Remkes liet de tractors over pleinen, Malieveld, snelwegen etc. etc rijden
hoewel dit verboden was... dit omdat boeren naast CDA vooral VVD stemmen...

In Scheveningen echter werd de ME er in vol ornaat in geworpen.... dat soort willekeur.
Smerig mannetje die Remkes, van een even smerige partij.

Laatst aangepast door Joost Bakker op Ma Jun 01, 2020 22:56, in totaal 5 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 22:48 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

De burgemeester van Amsterdam is absoluut niet verantwoordelijk voor demonstraties in Den Haag.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 22:56 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Dat heb ik ook absoluut niet geschreven, goed lezen mannetje.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 23:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Halsema zei vanavond in een talkshow dat ze niet zoveel demonstranten had verwacht en dat ze anders wel andere, preventieve maatregelen had genomen. Eerder op de dag las ik op teletekst dat ze had gezegd dat de demonstratie "te belangrijk" was om te verbieden.

Dat zijn twee verschillende lezingen.. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 23:59 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Opmerkelijk is dat de ME ontbreekt, de ME die anders binnen twee seconden ter plaatse is.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 0:07 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:
. Eerder op de dag las ik op teletekst dat ze had gezegd dat de demonstratie "te belangrijk" was om te verbieden.

Inderdaad erg belangrijk die demonstratie. De agent is gearresteerd, hij krijgt een proces waar hij waarschijnlijk voor moord wordt veroordeeld. Ook dan weten we pas of er een racistisch motief aan ten grondslag ligt. Was het slachtoffer blank geweest zou het nieuws niet verder gekomen zijn dan een plaatselijk huis aan huis krantje.

Erg belangrijk en zinvol dus, deze demonstratie.

De kans dat zwarten door een politiekogel gedood worden, is twee en een half keer zo groot als blanken. Dat verschil is te verklaren door het feit dat Afro-Amerikanen vaker in aanraking komen met politie. Ze maken 13% uit van de totale bevolking maar zijn verantwoordelijk voor iets meer dan de helft van alle moorden in de VS. Voor een groot deel zijn dat moorden op andere Afro-Amerikanen.

Facts matter !

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 7:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Valt niet te concluderen uit Zweden.

Grafieken spreken boekdelen Royy.

Quote:
Mooi, wat zeggen de feiten over de dodelijkheid van dit virus en de druk van 50-minners op de gezondheidszorg?

Niet snel van onderwerp veranderen. Ik heb het over Zweden. Geef je nu toe dat het daar de verkeerde kant op gaat? Reageer eens op die grafieken!

Quote:
Ik denk dat jij emotioneel en niet-rationeel reageert.

Jij ook. Dat gedoe over 'kost me zoveel geld', 'ik betaal de overheid om...', etc. Is allemaal emotie.

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 7:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Heb je je nu al inmiddels al eens kunnen laten testen Cliff? En, ben je helemaal beter?

Er zijn helaas alleen testen beschikbaar om te kijken of je het virus NU hebt. Aangezien ik eind Maart echt ziek was heeft dat weinig zin meer. De serologische testen (om te kijken of je anti-lichamen hebt in je bloed) zijn niet beschikbaar.

Dus voorlopig ga ik het niet weten of ik echt Corona gehad heb. Inmiddels heb ik wel van de artsen begrepen dat de richtlijnen die eind Maart gehanteerd werden (bv. meer dan 39 graden koorts) vervallen zijn. Gezien mijn klachten eind Maart zit ik nu 100% op de indicatie 'Corona' (hoesten, longontsteking, koorts, etc.)

Wat ik nu over heb gehouden daaraan weet ik niet en laat ik nog verder uitzoeken. In ieder geval is mijn luchtpijp en slokdarm niet 100%, maar met medicijnen is het nu goed te doen. Wel nog niet het oude energiepijl.

Bedenk dat ik er dus al 2 maanden meer rondloop en ik eigenlijk nooit ziek was tot nu...

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 7:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
JIJ bent verantwoordelijk voor JOUW grafiekjes....

Zonder bronverwijzing beschouw ik ze als flauwekul...

Maakt niet uit, feiten die jouw niet welgelegen zijn (met of zonder bron) accepteer je toch niet.

Bron is https://www.worldometers.info/coronavirus/ en is hier vele malen genoemd. Wel bijblijven.

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 7:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Ik heb het over Zweden. Geef je nu toe dat het daar de verkeerde kant op gaat? Reageer eens op die grafieken!

Beetje jammer dat je de dalende sterftecijfers in Zweden compleet negeert.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden

21 april de piek met 185 sterftes
daarna zien we een dalende lijn
zondag nul sterftes
gisteren 8 sterftes

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 7:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Beetje jammer dat je de dalende sterftecijfers in Zweden compleet negeert.

Nee, dat negeer ik niet. Ik erken dat het daalt.

Nu jij: erken jij dat Zweden tegen een enorm probleem gaat oplopen zo? Kijk eens naar de stijgende lijn 'active cases'. Kijk eens naar de nog steeds tijgende lijn 'total cases'. Geen enkele afvlakking te zien. Kijk ook naar 'Daily New Cases': gewoon stabiel. Met dit weer en met de zelf-opgelegde maatregelen van de bevolking. Alle andere landen laten een sterke daling zien, Zweden blijft gewoon zo'n beetje een gelijk aantal dagelijkse besmettingen houden.

Als dit niet omlaag gaat krijgen ze daar enorme problemen.

Evidence piles up that Sweden may be on wrong path: https://www.arabnews.com/node/1683191

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 8:08 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Nu jij: erken jij dat Zweden tegen een enorm probleem gaat oplopen zo? Kijk eens naar de stijgende lijn 'active cases'. Kijk eens naar de nog steeds tijgende lijn 'total cases'. Geen enkele afvlakking te zien. Kijk ook naar 'Daily New Cases': gewoon stabiel. Met dit weer en met de zelf-opgelegde maatregelen van de bevolking. Alle andere landen laten een sterke daling zien, Zweden blijft gewoon zo'n beetje een gelijk aantal dagelijkse besmettingen houden.

Ligt er aan hoeveel testen ze in Zweden doen Cliff. Cijfers ken ik daar niet van, maar als ze veel testen gaat het aantal vastgestelde besmettingen natuurlijk flink omhoog. Hier in Nederland wordt gewoon veel te weinig getest in vergelijking met andere landen om ons heen, wat de indruk kan wekken dat het hier best nog wel meevalt. Datzelfde zie je bij 'active cases'. Bij Nederland en de UK staat doodleuk NA (Not Available), terwijl er echt wel patienten zijn die genezen zijn. Ook wat dat betreft wordt er slecht gemonitord.

Cliff schreef:

Als dit niet omlaag gaat krijgen ze daar enorme problemen.

Het ligt er maar net aan hoe je het uitlegt Cliff. Meer besmettingen zou moeten betekenen dat er sneller immuniteit wordt opgebouwd, wat dan juist een goed teken zou moeten zijn.

Laatst aangepast door Real op Di Jun 02, 2020 8:12, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 8:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Ik heb gelukkig nog geen corona boete maar als ik die had zou ik 'm nu verscheuren..

Je hoeft geen rechten te hebben gestudeerd om te zien dat dit niet deugt.

Tja, Amsterdam. Need I say more?

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 8:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Ligt er aan hoeveel testen ze in Zweden doen Cliff. Cijfers ken ik daar niet van, maar als ze veel testen gaat het aantal vastgestelde besmettingen natuurlijk flink omhoog.

Okee, maar dan ga je uit van een stijgend aantal testen. Bij gelijk blijven of minder testen zou het beeld nog dramatischer zijn.

Quote:
Hier in Nederland wordt gewoon veel te weinig getest in vergelijking met andere landen om ons heen, wat de indruk kan wekken dat het hier best nog wel meevalt. Datzelfde zie je bij 'active cases'. Bij Nederland en de UK staat doodleuk NA (Not Available), terwijl er echt wel patienten zijn die genezen zijn. Ook wat dat betreft wordt er slecht gemonitord.

Klopt. Maar... vanaf gisteren kan iedereen met klachten zich laten testen. Dat zou dus betekenen dat er nu veel meer getest gaat worden. Kijken wat dat doet met onze cijfers.

Quote:
Het ligt er maar net aan hoe je het uitlegt Cliff. Meer besmettingen zou moeten betekenen dat er sneller immuniteit wordt opgebouwd, wat dan juist een goed teken zou moeten zijn.

Kom op, dit is een drogreden Real, en wel om twee redenen:
1. Er is geen bewijs van immuniteit (net als bv. bij griep)
2. Als dat je doel is, kun je net zo goed iedereen bewust ziek maken.

Elk land, ook Zweden, is erop gericht minder besmettingen te krijgen. Niet meer. Het argument 'hoe meer besmettingen, hoe sneller immuun' maakt simpelweg dat je geen enkele maatregel zou moeten nemen. Laat dan vooral ook alle grote evenementen binnen doorgaan. Sterker nog: organiseer een aantal grote feesten (sing-along feesten doen het goed) in afgedekte hallen en stop er een aantal flink hoestende Coronapatienten in.

Goed voor de immuniteit Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Had je deze bij Zweden al gezien Cliff?

Active Cases
25,114
Currently Infected Patients
24,847 (99%)
in Mild Condition

267 (1%)
Serious or Critical

Voor wat het waard is natuurlijk, maar 1 % is wel heel erg laag, zeker als je dat vergelijkt met andere landen.

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 9:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Misschien. Zegt mij niet zo heel veel eerlijk gezegd. Ik ga er vanuit dat het percentage 'serious or critical' eigenlijk in alle landen gelijk is, enigszins gecorrigeerd door leeftijd: hoe ouder de bevolking, hoe meer kritische besmettingen.

Lijkt mij althans logisch. Ik zie nog geen andere factoren om te zeggen dat land X minder vatbaar is dan land Y.

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Tja, Amsterdam. Need I say more?

Dit is inderdaad wel diep triest hoor:

En nu krijg je dus dit:

Burgemeesters roepen demonstranten Amsterdam op: 'Blijf twee weken thuis'

Oproepen? Zet ze maar twee weken vast. Deze mensen vormen een gevaar voor de maatschappij.

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zorgvakbond NU'91: 'Kans op tweede coronagolf door massale opkomst protest Amsterdam'

Dikke fuck you naar het zorgpersoneel dit.

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Voor de duidelijkheid, ik vind dus wél dat dit moet kunnen, maar dan wel overal.

Het recht op demonstratie en vrijheid van meningsuiting is namelijk "te belangrijk" (om eventjes Halsema te parafraseren) om zomaar overboord te gooien. Mensen hebben hierin een eigen verantwoordelijkheid. Het past bovendien in mijn meer algemene opvatting dat het tijd wordt dat we weer terug gaan naar normaal, en daar horen dit soort demonstraties ook bij.

Of er een tweede golf komt hierdoor? Ik geloof er eerlijk gezegd niks van.

De angst voor dit virus is ons grotendeels aangepraat door de media.

In iedere grote mensenmassa loop je de kans om een of ander virus op te lopen, altijd.

Als je persé elk risico wilt uitsluiten om ziek te worden kun je beter een doomsday bunker bouwen en je daarin verstoppen.

Op zich is dit wel een interessante casus om te zien wat het met het aantal besmettingen doet, dus deze demonstranten zijn eigenlijk een soort van vrijwillige lab ratten.

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Amsterdam is een k*tstad met een dito mentaliteit. Ze zijn daar zó dom dat ze denken dat zij het centrum van de wereld zijn.

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Zullen we afspreken dat als dit over 3 a 4 weken NIET leidt tot een behoorlijke toename in besmettingen... we gewoon heel veel meer gaan toestaan en die grap van de 1.5m samenleving in ieder geval buiten stoppen? Durven de risico-aversen hier dat aan? Pasen ging goed, van Hemelvaart is niks te zien.... 3x is scheepsrecht.

Ik stel ook voor dat het gelijke monikken, gelijke kappen is. Nu de overheid dit heeft toegestaan, zijn er ook andere bijeenkomsten van 1000-en mensen die GEEN 1.5m (kunnen) houden toegestaan. Zo niet, dan wens ik van de overheid dat ze alsnog aangeeft dat dit fout was en alsnog boetes uit gaat delen of dat ze stopt met het uitdelen van boetes op andere plekken of aan ondernemers.

Laatst aangepast door Royy op Di Jun 02, 2020 11:34, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Grafieken spreken boekdelen Royy.

Zeker, die van de R0 ook. Die was op 16 maart al gedaald naar 1. Daarna naar 0.7. Die 0.3 is dus het effect van de maatregelen op 16 maart.

Quote:

Niet snel van onderwerp veranderen. Ik heb het over Zweden. Geef je nu toe dat het daar de verkeerde kant op gaat? Reageer eens op die grafieken!

Is niet van onderwerp veranderen. Het hangt er van af wie er besmet wordt. Als er 50-minners worden besmet is er bijzonder weinig aan de hand. Zweden heeft 267 mensen op de IC, dus ze hebben t behoorlijk goed onder controle.

Jij wordt nog steeds panisch van besmettingen.

Quote:

Jij ook. Dat gedoe over 'kost me zoveel geld', 'ik betaal de overheid om...', etc. Is allemaal emotie.

Nee hoor, is juist ratio. Ik betaal de overheid om dit te fixen, niet om er een zooitje van te maken. En ik wil volledige transparantie in wat de overheid besluit met mijn geld over mijn vrijheid.

BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Lijkt mij verstandiger om af te spreken om dat over te laten aan mensen die daadwerkelijk verstand van epidemieën hebben.

Best mogelijk dat er twintig besmette personen op dat plein stonden die net nog niet in de besmettelijke fase zaten, en dan is er niemand besmet geraakt. Ook best mogelijk dat er één besmet persoon tussen stond virus uit te blazen en door bepaalde omstandigheden is dat in de lucht blijven hangen en zijn meerdere mensen besmet geraakt. Als niemand luchtvochtigheidsmetingen heeft gedaan, en de temperatuur op dat plein heeft gemeten dan weten de virologen ook niet of de omstandigheid precies goed is voor besmetten.

Kortom, voorlopig weten wij hier dus nog niets.
BerichtGeplaatst: Di Jun 02, 2020 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Zullen we afspreken dat als dit over 3 a 4 weken NIET leidt tot een behoorlijke toename in besmettingen... we gewoon heel veel meer gaan toestaan en die grap van de 1.5m samenleving in ieder geval buiten stoppen? Durven de risico-aversen hier dat aan? Pasen ging goed, van Hemelvaart is niks te zien.... 3x is scheepsrecht.

Het zou maar zo eens kunnen zijn dat het virus aan het wegebben is, net zoals dat met de griep en andere virussen gaat (op HIV na dan). Laten we het vooral positief bekijken en wellicht zijn uitspattingen als gisteren op de Dam en vele andere 'missertjes' die we zien goed als soort 'test case' hoe we nu reageren op het virus ten opzichte van 3 maanden geleden. Ik geloof er ook niet meer in dat er een tweede zware golf gaat komen, in ieder geval niet meer zoals we in maart hebben gezien. Toen zagen we per 2 tot 3 dagen een verdubbeling. Langzaam maar zeker durven mensen weer wat meer risico te nemen en dat is ook goed om de samenleving toch weer wat op gang te krijgen en mensen meer toekomstperspectief te bieden en het is goed voor een stukje vertrouwen in onszelf en in onze eigen omgeving. Want leven alsof de mensen om ons heen melaats zijn en anderen op ons te zien reageren alsof wij melaats zijn, is geen leven.

Weerwoord forum index » Buitenland