Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 220, 221, 222  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Cliff schreef:
Nogmaals, speciaal voor Real dan maar:

Zie Zweden.

.Svp linkje bijzetten... wil het enige waarde hebben.

Ik kan thuis ook allerlei grafiekjes in elkaar sleutelen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Kom op Royy. Jouw standpunt in deze is zo'n beetje het meest egoïstische. En nu kom je m et 'we doen het samen'? Jij doet helemaal niets samen. Je wilt gewoon je zin en je wilt zo min mogelijk betalen. Dat is jouw idee van 'samen'.

Ik merk dat je snapt wat ik bedoel. Nogmaals Cliff, we zullen toch echt met elkaars mening rekening moeten houden.

Quote:

Zie Zweden en wees maar blij dat het aantal actieve besmettingen hier daalt.

Valt niet te concluderen uit Zweden.

Quote:
Yep, waarom denk je dat ik het zo over Zweden heb

Mooi, wat zeggen de feiten over de dodelijkheid van dit virus en de druk van 50-minners op de gezondheidszorg?

Quote:
Wij waren ook hard op weg om naar de klote te gaan half en eind maart. Gelukkig kwamen de maatregelen en daardoor liep het aantal besmettingen terug. Als ik nog op mijn werk had gezeten met 6000 studenten en 600 collega's... nou, ik had wel geweten waar het geëindigd was.

Ik denk dat jij emotioneel en niet-rationeel reageert.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Corwin schreef:

Wat kan de politiek dan nog meer doen dan zeggen dat ze de adviezen van de wetenschap (RIVM) volgen?

Zou lekker zijn zeg, als we in t vervolg beleid maken (welk onderwerp dan ook) "op basis van adviezen van ambtenaren". En dat consequent als onderbouwing en argumentatie geven. Wel makkelijk, kunnen we de hele democratie gelijk afschaffen.

Quote:
Als ze die niet volgen, welke adviezen moeten ze dan volgen? Als ze zelf die feitelijke kennis niet hebben welk feit zouden ze dan moeten geven? Zou het ok zijn als de politiek zou zeggen"het RIVM raad 1,5 aan maar wij vinden dat onzin dus doe maar 1,2"?

Tuurlijk. Het is aan de politiek om de effecten op de samenleving van die 1.5m af te wegen tegen de medische effecten van die 1.5m. Als het RIVM zegt 1,5m, omdat je dan maximale bescherming tegen verspreiding van het virus hebt, maar de politieke conclusie is dan 1.2m beter is omdat dat minder maatschappelijke impact heeft (capaciteit horeca, winkels, OV) en een beperkt aantal extra besmettingen oplevert, dan kan dat. Sterker nog: da's de taak van de politiek.

Het OMT is een medisch team, wat zaken afweegt vanuit een medische blik. Dit is echter niet alleen maar een medische crisis, dit is een maatschappelijke crisis. Afwegingen moeten veel breder zijn, w.o. economisch, sociologisch en psychologisch.

Daarnaast leven we in een democratie en een rechtsstaat. Die democratie vereist openbaarheid zodat controlerende functies hun werk kunnen doen. De rechtsstaat vereist behoedzaam optreden en niet het justitiele broddelwerk wat we tot nu toe hebben gezien.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Ik denk dat jij emotioneel en niet-rationeel reageert.

Die indruk heb ik eigenlijk ook wel een beetje. Cliff is blijkbaar flink ziek geweest, en hij vermoed door toedoen van het corona virus.

Heb je je nu al inmiddels al eens kunnen laten testen Cliff? En, ben je helemaal beter?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Royy schreef:

Zou lekker zijn zeg, als we in t vervolg beleid maken (welk onderwerp dan ook) "op basis van adviezen van ambtenaren". En dat consequent als onderbouwing en argumentatie geven. Wel makkelijk, kunnen we de hele democratie gelijk afschaffen.

Nee op basis van wetenschappelijke adviezen. Adviezen die uitgebreid zijn toegelicht in de Tweede Kamer, week na week. Toelichting waarbij de Tweede Kamer leden elke week weer een heleboel vragen konden stellen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

De overheid is er 4,5 (!) maand na de eerste leugens uit China in geslaagd eindelijk normale testcapaciteit te regelen. Nou, nou, nou.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Corwin schreef:

Nee op basis van wetenschappelijke adviezen. Adviezen die uitgebreid zijn toegelicht in de Tweede Kamer, week na week. Toelichting waarbij de Tweede Kamer leden elke week weer een heleboel vragen konden stellen.

En waar in die toelichtingen aan de TK is ingegaan op de economische, sociologische en psychologische impact?

Het OMT is een medisch team, wat zaken afweegt vanuit een medische blik. Dit is echter niet alleen maar een medische crisis, dit is een maatschappelijke crisis. Afwegingen moeten veel breder zijn, w.o. economisch, sociologisch en psychologisch.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Royy schreef:

Tuurlijk. Het is aan de politiek om de effecten op de samenleving van die 1.5m af te wegen tegen de medische effecten van die 1.5m. Als het RIVM zegt 1,5m, omdat je dan maximale bescherming tegen verspreiding van het virus hebt, maar de politieke conclusie is dan 1.2m beter is omdat dat minder maatschappelijke impact heeft (capaciteit horeca, winkels, OV) en een beperkt aantal extra besmettingen oplevert, dan kan dat. Sterker nog: da's de taak van de politiek.

Maar juist dan is er helemaal geen onderbouwing. Waarom 1.2 en niet 1.4 of 0,9? Zo maar een blinde gok van de regering zonder enige cijfermatige onderbouwing mag dan blijkbaar in eens wel.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Corwin schreef:

Maar juist dan is er helemaal geen onderbouwing. Waarom 1.2 en niet 1.4 of 0,9? Zo maar een blinde gok van de regering zonder enige cijfermatige onderbouwing mag dan blijkbaar in eens wel.

Nee, ik wil de afweging zien.

1.5m levert 90% reductie van besmettingen (even for the sake of the argument), maar kost x-duizend banen en kost x mrd en kost x aan kwaliteit van leven.
1.2m levert 75% reductie besmettingen op en kost y-duizend banen en y mrd en kost y aan kwaliteit van leven.
1.5m alleen voor risicogroepen levert 80% reductie van besmettingen op, etc etc etc
Etc, etc etc.

T is niet ff de kleur van de stoeptegel waar we hier over beslissen he. Dit zijn ENORME beslissingen met een ENORME impact.

Ergo: Royy will excels zien!

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Interessant verhaal uit Duitsland. Daar is een rapport uitgelekt, vanuit het Ministerie van Binnenlandse Zaken, een rapport dat gehakt maakt van de corona respons van de regering Merkel.

Enkele punten uit het rapport:

- het gevaar van Covid19 werd overschat; op geen enkel moment is er sprake geweest van bovengemiddeld gevaar door corona in vergelijking met andere, jaarlijks terugkerende virussen
- mensen die aan corona overlijden waren voor het overgrote deel aan het einde van hun leven en zouden anders ook gestorven zijn aan de minste geringste complicatie
- wereldwijd stierven er in het eerste kwartaal van de virusuitbraak 250,000 mensen, afgezet tegen anderhalf miljoen doden door de griep in 2018/2019

Verder rept het rapport over de schadelijke gevolgen die het stopzetten van de reguliere zorg, die nog jaren merkbaar zullen zijn. Zo werden er 52 duizend kanker gerelateerde operaties uitgesteld.

Er is een kleine politieke rel ontstaan over dit rapport, het is door de regering in de doofpot gestopt en degene die het naar buiten heeft uitgelekt, een ambtenaar op het ministerie, is ontslagen.

Op 11 mei brachten de samenstellers van het rapport een gezamenlijke persverklaring uit waarin ze de Duitse regering opriepen het advies van experts niet te negeren;

https://deutsch.rt.com/inland/102396-umstrittene-bmi-analyse-wissenschaftler-kritisieren/

https://www.zerohedge.com/markets/german-official-leaks-report-denouncing-covid-19-global-false-alarm

De media in Duitsland hebben de kant van de Duitse regering gekozen in deze kwestie, en het rapport weggemoffeld als zijnde irrelevant.

Alles wat ik zo in de gauwigheid lees uit dat rapport wisten we trouwens al.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Royy schreef:

En waar in die toelichtingen aan de TK is ingegaan op de economische, sociologische en psychologische impact?
In de debatten met de regering.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Royy schreef:

Ja.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Royy schreef:
Corwin schreef:

Nee, ik wil de afweging zien.

1.5m levert 90% reductie van besmettingen (even for the sake of the argument), maar kost x-duizend banen en kost x mrd en kost x aan kwaliteit van leven.
1.2m levert 75% reductie besmettingen op en kost y-duizend banen en y mrd en kost y aan kwaliteit van leven.
1.5m alleen voor risicogroepen levert 80% reductie van besmettingen op, etc etc etc
Etc, etc etc.

T is niet ff de kleur van de stoeptegel waar we hier over beslissen he. Dit zijn ENORME beslissingen met een ENORME impact.

Ergo: Royy will excels zien!

Ik vermoed dat zulk excel er best wel zal komen; over een jaar of tien. Dan zal er onder wetenschappers zeker onenigheid zijn over de ingevulde cijfers. En ik denk dat er over twintig jaar weer een komt waarbij de cijfers weer heel anders zullen worden ingevuld dan wie dan ook tien jaar eerder had aangegeven.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Corwin schreef:
In de debatten met de regering.

Kan niet. Ook de TK heeft niet de beschikking over de achterliggende gegevens die het kabinet wel heeft.

Quote:
Ik vermoed dat zulk excel er best wel zal komen; over een jaar of tien. Dan zal er onder wetenschappers zeker onenigheid zijn over de ingevulde cijfers. En ik denk dat er over twintig jaar weer een komt waarbij de cijfers weer heel anders zullen worden ingevuld dan wie dan ook tien jaar eerder had aangegeven.

Daar gaat het niet om. Er zal nog heel veel voortschrijdend inzicht komen. T gaat me om de onderbouwing van NU waarmee de overheid NU haar besluiten neemt.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

De harde cijfers over de psychologische en economische impact heeft het kabinet nooit gehad. Die cijfers bestaan gewoon niet.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Corwin schreef:
De harde cijfers over de psychologische en economische impact heeft het kabinet nooit gehad. Die cijfers bestaan gewoon niet.

Harde cijfers over aantal besmettingen en besmettingskans ook niet. En dus? Wat verandert dat aan het punt?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Het punt was de hele tijd dat Royy een harde cijfermatige onderbouwing wilde, een excel die er niet was. En die is er nog steeds niet dus er veranderd niets aan het punt.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:

Worden al 10 keer genoemd in dit draadje, wel bijblijven.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

JIJ bent verantwoordelijk voor JOUW grafiekjes....

Zonder bronverwijzing beschouw ik ze als flauwekul...

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

De ene 1.5m is de andere niet... (4000 euro boete op je terras, 400 euro voor het eten van een taartje)

De ene drukte is de andere niet... (parken die worden leeggeveegd)

Op dag 1 van de "versoepeling" is t beleid alweer failliet. Antifa staat met 1000-en mensen op een kluitje en kan zn gang gaan. Wat een broddelwerk.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Haha, ik zei het toch?

Er is weer een nieuwe wereldwijde (nieuws)hype: George Floyd.

En opeens is corona niet echt meer een issue..

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Royy schreef:
De ene 1.5m is de andere niet... (4000 euro boete op je terras, 400 euro voor het eten van een taartje)

De ene drukte is de andere niet... (parken die worden leeggeveegd)

Op dag 1 van de "versoepeling" is t beleid alweer failliet. Antifa staat met 1000-en mensen op een kluitje en kan zn gang gaan. Wat een broddelwerk.

Onze rechtstaat wordt systematisch afgebroken en vervangen door getinte en zwarte privileges.

Dat gevaar wordt gelijk duidelijk als overwegend zwarte radicalen WEL mogen demonstreren, ongeacht de 1,5 meter die
voor iedereen zou gelden en een overwegend blanken groep dat niet mag.

https://tpo.nl/2020/06/01/livestream-kick-out-zwarte-piet-demonstreert-gesteund-door-groenlinks-en-d66-op-de-dam-in-amsterdam/

Terwijl (hoe exemplarisch) een overwegende blanke demonstratie (die geweldloos verliep) met de ME pontificaal en
uitdagend aanwezig direct wordt afgebroken.. mensen gearresteerd etc etc ...

https://www.ad.nl/den-haag/me-grijpt-in-bij-lockdownprotest-den-haag-37-arrestaties~a4e031d0/

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Antifa staat met 1000-en mensen op een kluitje en kan zn gang gaan. Wat een broddelwerk.

Sterker nog, de burgemeester zelf stond er ook tussen, zonder mondkapje.

https://www.geenstijl.nl/5153730/positie-halsema-onder-vuur-na-negeren-regels/#comments

Halsema vond het niet nodig om corona regels te handhaven, daarvoor was deze demonstratie "te belangrijk" las ik zojuist.

Interessant...dus demonstreren tegen de dood van een zwarte Amerikaan in Minneapolis
wordt belangrijker gevonden dan bijvoorbeeld het inkomen van de frituurhouder bij mij tegenover,
de maanden lang geen omzet kon draaien en vandaag pas weer voor het eerst open is.
Met alle corona maatregelen in acht genomen, want voor hem gelden de regels uiteraard wel.

Neemt het mij alsjeblieft niet kwalijk als ik hier heeeeel cynisch van wordt.. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 20:05 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Joost Bakker schreef:
Cliff schreef:
Nogmaals, speciaal voor Real dan maar:

Zie Zweden.

Voila: https://www.worldometers.info/coronavirus

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2020 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb gelukkig nog geen corona boete maar als ik die had zou ik 'm nu verscheuren..

Laat de rechter maar uitleggen waarom ik 390 euro boete moet betalen terwijl duizenden anti zwarte piet wappies gewoon de corona regels aan hun laars mogen lappen, met permissie van de burgemeester.

Je hoeft geen rechten te hebben gestudeerd om te zien dat dit niet deugt.

Weerwoord forum index » Buitenland