Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 58, 59, 60  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 19:15 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Het heeft er toch wel alle schijn van dat het om een heel gevaarlijk virus gaat Royy, getuige de snelheid waarmee het zich over de wereld verspreid.

Mwah, is nog onduidelijk. Voorlopig is t nog niet ernstiger dan een griepgolf.

Quote:

En hoe weet jij dan dat een mens dit virus een tot twee weken kan dragen zonder ziek te worden? Juist ja, omdat de Chinezen ons dat verteld hebben. Dus je kiest ervoor om het Ć©Ć©n wel te geloven maar het ander niet.

Ja heb je gelijk in. De vraag is welk belang de Chinese autoriteiten hebben bij liegen over de incubatietijd. Dat ze belang hebben bij liegen over de bron van besmetting moge duidelijk zijn. Vandaar dat ik bij dat laatste veel wantrouwender ben.

Quote:
Geloof het of niet, maar de Chinezen zijn er voor hun doen nog relatief open en transparant over, desondanks denk ik dat hun vermaarde geslotenheid er mede aan heeft bijgedragen dat ze er vermoedelijk te laat bij waren. Ze hebben in eerste instantie waarschijnlijk uit een soort van natuurlijk reflex de zaak in de doofpot proberen te houden, tot dat dit niet langer meer kon. Daarna hebben ze enorm opgeschaald, om toch maar vooral niet de indruk te wekken dat ze niets doen. Of het effectief is dat zal nog moeten blijken.

Wisselen de meningen beetje over, wordt ook gezegd dat ze er snel bij zijn. De vraag is of we t ooit zullen weten.

Quote:
En dat ze niet alles los laten lijkt me ook logisch, ze willen namelijk niet hun eigen volk de stuipen op het lijf jagen. Zou geen enkel land doen in een dergelijke situatie, ook Nederland niet. Filmpjes die van het internet worden afgehaald, tja allemaal niet zo fraai, maar dat gebeurt bij ons ook aan de lopende band kan ik je vertellen.

Ik zou zeggen dat je een bevolking juist de stuipen op het lijf jagen met dit soort maatregelen. Wat denk je wat hier zou gebeuren als Rotterdam en Amsterdam in quarantaine gaan?

Quote:

Er zijn al heel veel beelden in omloop van mensen die letterlijk op straat neervallen, gisteren nog een filmpje gezien van een auto die dwars over de weg stond, waarschijnlijk met een bestuurder die achter het stuur onwel geworden is, of zelfs dood. We weten niet hoe ernstig het is Royy, het kan best zijn dat we over tien dagen al met honderdduizenden besmettingen te maken hebben zoals door sommige wetenschappers al is beraamd.

Kan bijna niet i.m.o.. Als er echt op grote schaal besmettingen zijn met zulke plotselinge dood als gevolg... reken maar dat zo'n stad in rep en roer is en mensen als een dolle proberen te vluchten.

Quote:
Iedereen is nog kalm.

Dat is dus juist het wonderlijke.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 21:19 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Dat is dus juist het wonderlijke.

Tja Chinezen zijn redelijk hardcore en stoĆÆcijns, geen volk dat heel snel in paniek raakt.

Royy schreef:
Ik zou zeggen dat je een bevolking juist de stuipen op het lijf jagen met dit soort maatregelen.

Ja daar heb jij eigenlijk wel een punt, want het doet namelijk vermoeden dat het veel ernstiger is dan 'slechts' enkele tientallen doden en een veelvoud aan besmettingen. Toch zou het best wel eens de enige manier kunnen zijn om te voorkomen dat het virus zich vrijuit kan verspreiden. En sommigen pleiten voor nog veel meer draconische maatregelen, zoals de decaan van de medische faculteit aan de Universiteit van Hong Kong;

https://twitter.com/XinqiSu/status/1221690397606305792

Volgens zijn beramingen is het werkelijke aantal besmettingen een veelvoud van wat de autoriteiten naar buiten brengen, en hij adviseert dringend om Hong Kong per direct op slot te gooien.

Landen om China heen nemen trouwens ook al vrij drastische maatregelen, zoals het sluiten van de grens, het schrappen van alle inkomende vluchten uit China tot zelfs het uitzetten (deporteren) van Chinezen om verspreiding van het virus te voorkomen.

En hier in Europa komen meer Chinezen aan dan in sommigen van die landen...wij gaan er iets te laconiek mee om als je het mij vraagt.

Afijn, we wachten het maar af, misschien valt het inderdaad mee.

Royy schreef:
Voorlopig is t nog niet ernstiger dan een griepgolf.

Dat is tevens ook het lastige, een besmet iemand kan makkelijk aangezien worden voor een gewoon griepgeval, en andersom kan iemand met een zere keel en een loopneus al snel denken dat ie besmet is met het corona virus. Het grote verschil is dat een gewone griep eenvoudig te behandelen is en dit nieuwe virus (vooralsnog) niet.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Wisselen de meningen beetje over, wordt ook gezegd dat ze er snel bij zijn.

In december zijn mensen opgepakt voor het verspreiden van valse geruchten op social media over een potentieel gevaarlijk virus, en de burgemeester van Wuhan heeft publiekelijk erkent dat adequate informatievoorziening TE LAAT op gang is gekomen in zijn stad. Die zal niet lang meer burgemeester zijn als dit allemaal voorbij is vermoed ik zo. De allereerste besmetting zou al begin december hebben plaatsgevonden las ik ergens, en niet pas tegen het einde van de maand. God weet hoeveel mensen geĆÆnfecteerd en al de stad zijn uitgegaan voordat de quarantaine werd afgekondigd.

En als de nieuwjaarsvakantie voorbij is begint deel twee van de Grote Volksverhuizing, volgende week dacht ik. Want de rest van China zal toch wel weer aan het werk gaan vermoed ik, zo goed of kwaad als mogelijk.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 22:12 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit is wel mooi trouwens, inwoners van Wuhan schreeuwen elkaar moed in vanuit hun appartementen!

Ik denk dat de paniek en de angst er weldegelijk goed in zit, niemand weet hoe lang deze toestand zal aanhouden. Dit kan maanden gaan duren.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het is ook tot in Hong Kong doorgedrongen.

https://www.xandernieuws.net/algemeen/universiteit-hong-kong-bevestigt-tienduizenden-geinfecteerden-en-eist-draconische-maatregelen/

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 0:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wanneer gaat Nederland ALLE vluchten van en naar China schrappen totdat er meer duidelijk is over de ernst van de situatie?

Waarschijnlijk als het te laat is...

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 0:17 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

https://donnersender.ru/v/8096

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 8:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Olieprijs lijdt ook onder Corona.

https://www.lc.nl/economie/Coronavirus-drukt-zwaar-op-olieprijs-25280385.html

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 17:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

106 doden
4614
besmettingen

- aantal Corona besmettingen in provincie Hubei nagenoeg verdubbeld in de voorbije 24 uur
- mogelijk eerste sterfgeval buiten China, een 21-jarige Thaise vrouw overleed in Calcutta aan griepverschijnselen, wordt nog onderzocht
- het virus is inmiddels ook opgedoken in Duitsland
- EU maakt plannen om Europeanen weg te halen uit Wuhan en omstreken

Later meer (wellicht).

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Volgens wetenschappers wordt het virus verspreid door vleermuizen:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5000341/corona-coronavirus-china-virus-besmetting-vleermuizen-viroloog-sars

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Tja Chinezen zijn redelijk hardcore en stoĆÆcijns, geen volk dat heel snel in paniek raakt.

Mwah, neem aan dat ook Chinezen zich niet als ratten in de val op laten sluiten.

Bij die filmpjes met omgevallen mensen ook... staan er mensen rustig omheen te koekeloeren of aan te trekken. Ik weet niet wat zou jij doen als je weet dat t door t virus komt... maar ik zou zo snel mogelijk maken dat ik wegkwam. En als ik in Wuhan zou wonen, zou ik er alles aan doen om daar zo snel mogelijk weg te komen.

Quote:

Ja daar heb jij eigenlijk wel een punt, want het doet namelijk vermoeden dat het veel ernstiger is dan 'slechts' enkele tientallen doden en een veelvoud aan besmettingen. Toch zou het best wel eens de enige manier kunnen zijn om te voorkomen dat het virus zich vrijuit kan verspreiden. En sommigen pleiten voor nog veel meer draconische maatregelen, zoals de decaan van de medische faculteit aan de Universiteit van Hong Kong;

T zou allemaal kunnen. Voorlopig laten de Chinezen weinig los en nemen ze wel enorm drastische maatregelen. Iets is er niet consequent.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Mwoah, ze geven best veel updates over de status van het virus, het aantal besmettingen etc etc. Voor hun doen dan.

Probleem is alleen dat ze koste wat kost de schijn willen ophouden dat ze alles onder controle hebben, zelfs als dat niet zo is / zou zijn. Internationale journalisten worden met argusogen bekeken en in veel gevallen het werk onmogelijk gemaakt, zoals eigenlijk altijd wel het geval is in China wanneer er iets ernstigs aan de hand is. Het schijnt dat iedere journalist verplicht langs moet bij de lokale afdeling van de communistische partij voor 'instructies', gewoon naar eigen inzicht reportages maken wordt niet gepruimd. Was zojuist nog te zien op het NOS journaal.

Laat er geen misverstand over bestaan, er is een grote crisis aan de gang in China.

Trouwens, ik heb nog niet zo lang geleden de HBO miniserie over Tsjernobil gezien, ik moest daar veel aan denken de voorbije dagen. De eerste prioriteit van de lokale apparatchicks was destijds, voorkomen dat er 'verkeerde' informatie naar buiten zou lekken over het incident met de kernreactor. Het evacueren van de dichtstbijzijnde stad kwam pas veel later, toen de ellende al wijdverbreid bekend was.

Maar dat was wel een gigantische fuck up, zo incompetent zijn de Chinezen niet.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 21:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
En als ik in Wuhan zou wonen, zou ik er alles aan doen om daar zo snel mogelijk weg te komen.

Ik denk dat jezelf in quarantaine houden voor inwoners van Wuhan de beste optie is, gewoon rustig blijven en alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen nemen wanneer je naar buiten gaat om eten in te slaan. Zelfs als je daar weg zou willen, dan zal dat zo goed als onmogelijk zijn want daar zijn de Chinezen dan wel weer heel grondig in, wegen worden allemaal hermetisch afgesloten, zelfs verderop in de provincie.

Ik heb begrepen dat Europa en ook veel andere landen hun burgers daar willen weghalen, ik vraag me af of dat wel zo'n verstandig idee is en ik moet ook nog maar zien of iedere buitenlander zit te springen om geƫvacueerd te worden. Velen van hen hebben daar een leven opgebouwd, hebben een Chinese partner met kinderen en voelen zich inmiddels verbonden met die stad, dus misschien willen ze wel helemaal niet weg. Maar dat kan ik of jij natuurlijk niet bepalen voor hun.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Deze jongen zit er nog steeds en blijft er zo te zien tamelijk laconiek onder, hij overweegt wel om te vertrekken wanneer de kans hem wordt geboden door Engeland of Ierland (zo te zien een Ier).

Om twee uur in de nacht zijn er blijkbaar nog gewoon winkeltjes open.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

132 doden
6151 besmettingen

Ik las vandaag een uitspraak van een Chinese wetenschapper dat de uitbraak in de komende tien dagen zal pieken, en dat het aantal nieuwe gevallen daarna zal stagneren. Laten we het hopen, lijkt me bijzonder goed nieuws. Het kan natuurlijk ook zijn dat de uitbraak in Hubei provincie piekt en elders de piek pas later komt.

Al met al lijkt het niet heel snel veel erger te worden, afgaande op de officiƫle cijfers. Gisteren werd er een 90% toename gemeld in Hubei, vandaag is dat een stuk minder. Er is geen sprake van grootschalige paniek, tenminste niet in Wuhan.

Steeds meer luchtvaart maatschappijen schrappen alle vluchten op China (inclusief Beijing en Shanghai), KLM kiest ervoor om dat vooralsnog niet te doen.

Hang on Wuhan!

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Real schreef:

Straks worden alle vleermuizen uitgeroeid. Evil or Very Mad
Katten hebben vaak de Corona virus en de meeste hebben er geen last van.
Wordt niet overgebracht naar mensen.
Deze virus kan wel muteren in FIP (Feline Infectious Perionitis)
Die is dodelijk en ik ben verschillende katten kwijt geraakt door deze ziekte waar geen vaccinatie noch medicijnen voor zijn.

https://www.xandernieuws.net/algemeen/wordt-het-coronavirus-de-mexicaanse-griep-pandemie-hoax-op-herhaling/[url]

[/url]

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Lijkt vooralsnog inderdaad beetje op de Mexicaanse griep, inclusief mortaliteit. Als we de cijfers van de Chinese dictatuur tenminste kunnen geloven.

carlos schreef:
Ik denk dat jezelf in quarantaine houden voor inwoners van Wuhan de beste optie is, gewoon rustig blijven en alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen nemen wanneer je naar buiten gaat om eten in te slaan.

Natuurlijk is dat het beste... voor de wereld. Maar reken er maar op dat als mensen spontaan dood op straat zouden neervallen veel mensen maar 1 ding willen: weg, complete paniek.

Quote:
Het schijnt dat iedere journalist verplicht langs moet bij de lokale afdeling van de communistische partij voor 'instructies', gewoon naar eigen inzicht reportages maken wordt niet gepruimd.

Business as usual in dictatoriaal China.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 0:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Als we de cijfers van de Chinese dictatuur tenminste kunnen geloven.

Tja, dictatuur of niet, het (zogenaamd) vrije westen is geen haar beter wat betrouwbaarheid Royy. Dus dat zegt mij allemaal niet zo veel. Waar het om gaat is dat de epidemie wordt ingedamd, en ik heb er wel vertrouwen in dat de Chinezen daar in zullen slagen, zelfs als ze de werkelijke omvang van het probleem ietwat rooskleurig voorstellen dan ze daadwerkelijk is.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 0:45 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Maar reken er maar op dat als mensen spontaan dood op straat zouden neervallen veel mensen maar 1 ding willen: weg, complete paniek.

Blijkbaar valt dat wel mee, hoewel de informatievoorziening uit Wuhan om meerdere reden erg karig te noemen is. Ik denk niet dat er veel journalisten Ć¼berhaupt heen willen, zelfs als het zou kunnen.

Intussen zijn de cijfers weer ge-update;

169 doden
7186 besmettingen

Dit is misschien nog wel zorgwekkender;

https://marlin-prod.literatumonline.com/pb-assets/Lancet/pdfs/S0140673620302117.pdf

Een onderzoek naar 99 corona patiĆ«nten in Ć©Ć©n Wuhan ziekenhuis toont een sterftecijfer van 11%. Officieel bedraagt het sterftecijfer vooralsnog 'slechts' 2%, wat nog steeds niet gering is wanneer je je bedenkt dat wellicht vele honderdduizenden mensen geĆÆnfecteerd zullen worden met dit virus.

Het aantal besmettingen ligt nu al nagenoeg gelijk aan de SARS uitbraak in 2003, toen rond de 8000 mensen besmet raakten wereldwijd.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 1:28 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Als je naar deze video kijkt dan is het begrijpelijk dat deze virus snel om zich heen grijpt.
Klanten pakken vlees op zonder handschoenen aan en ruiken er aan en wordt weer terug gelegd.
Rijst wordt met blote handen in een zak geschept.

https://www.youtube.com/watch?v=_IolxqBb8po&feature=youtu.be

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Corona virus nu in alle provincies van China aanwezig

Hier wat minder fraaie beelden uit een land in de greep van een dodelijk virus..

https://www.youtube.com/watch?v=WlokRxIe3L0

Ik kan onmogelijk bevestigen of de beelden authentiek zijn en of de context die eraan gegeven wordt klopt, maar ik ben er wel vrij zeker van dat de Chinese overheid liever niet heeft dat dit naar buiten komt. Verder ging er in de Chinese media een verhaal dat er lijken uit de ziekenhuizen van Wuhan worden weggehaald en rechtstreeks naar het mortuarium worden gebracht, zonder dat deze meegeteld worden in de officiƫle cijfers van het aantal slachtoffers. Verder kun je je inmiddels ook beginnen af te vragen of er her en der in de appartementen ook lichamen van slachtoffers liggen waar nog niemand weet van heeft.

Ik ga er nog steeds vanuit dat deze epidemie veel erger is dan ons wordt voorgehouden, gezien de impact die het nu al heeft op China en ook daarbuiten kan dat haast niet anders. Triest maar waar. Een sterfte-ratio van 11% zou overigens geheel in de lijn der verwachtingen liggen aangezien aan SARS ook ƩƩn op de tien besmette patiƫnten overleden.

Verder:

- paniek op cruiseschip buiten Rome ivm. mogelijk Corona virus, schijnt loos alarm te zijn hoewel nog niet zeker
- overheid van Thailand zegt Corona uitbraak niet te kunnen beheersen ivm. grote aantallen bezoekers uit China
- KLM vliegt weldra helemaal niet meer op China
- evacuatie van buitenlanders uit Wuhan komt langzaam op gang, hoewel niet zonder problemen
- internationale aandelenmarkten weer omlaag terwijl WHO opnieuw bijeen komt en voor de keuze staat om dit op te schalen naar een wereldwijde noodtoestand (global emergency)

Nee we zijn hier nog lang niet vanaf vrees ik.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Blijkbaar valt dat wel mee,

En da's dus ongeloofwaardig. Als mensen met bosjes dood neervallen hou je een miljoenenstad niet rustig.

Quote:
Een onderzoek naar 99 corona patiĆ«nten in Ć©Ć©n Wuhan ziekenhuis toont een sterftecijfer van 11%. Officieel bedraagt het sterftecijfer vooralsnog 'slechts' 2%, wat nog steeds niet gering is wanneer je je bedenkt dat wellicht vele honderdduizenden mensen geĆÆnfecteerd zullen worden met dit virus.

Mwah, als je kijkt wat de mortaliteit van gewone griep is... zeker van mensen die als gevolg van griep in het ziekenhuis worden opgenomen...

Ik ben geen expert maar begin steeds meer te denken dat het hier om een soort Mexicaanse griep gaat.

- Er zijn eigenlijk heel weinig geinfecteerden gezien de makkelijkheid waarmee het virus zou worden overgedragen en dat de geografische verspreiding behoorlijk snel gaat. Op het aantal geinfecteerden is het aantal doden niet gering, maar ook niet enorm, maar zou nog kunnen komen
- Het aantal geinfecteerden moet dus wel hoger zijn dan ze nu melden. Kan twee redenen hebben: a) ze kunnen t niet aan of ze verbergen t of b) een behoorlijk grote groep krijgt nauwelijks klachten (zoals bij "normale" griep)
- In geval van a) zou het aantal doden de pan uit moeten rijzen in Wuhan al dan niet gerapporteerd als doden als gevolg van het virus, in geval van b) is het dus Mexicaanse griep all over again.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik zeg niet dat mensen bij bosjes neervallen, maar dat de paniek LIJKT mee te vallen, afgaande op wat ik her en der verneem van mensen die daar zitten en erover bloggen/vloggen (whatever) vanuit hun appartement. Maar dit zijn gezonde mensen, de filmpjes van in en om het ziekenhuis geven een iets ander beeld, maar die zijn al weer een week oud en vaak niet te verifiƫren.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Mwah, als je kijkt wat de mortaliteit van gewone griep is... zeker van mensen die als gevolg van griep in het ziekenhuis worden opgenomen...

Wat is die? 0,00 nog wat neem ik aan. Ik ben ook geen expert, maar de kans dat je aan een gewone griep komt te overlijden lijkt me bijzonder klein, om niet te zeggen nihil. Ik heb zo'n beetje ƩƩn keer per jaar de griep, een dagje onder de wol en een paar dagen snotteren, that's it. Als je het hebt over een longontsteking dan is de kans wellicht wat groter. Ik heb ƩƩn keer een paar dagen naast een patiƫnt gelegen in een ziekenhuis die een dubbele longontsteking had, die verging van de pijn. Dat was een gevolg van roken. Ik ben me toen wel een hoedje geschrokken moet ik zeggen.

Ik zie dit Corona virus als SARS 2.0, het is tenslotte een aanverwant virus. Het grote verschil is, afgaande op wat we zoal te weten zijn gekomen de afgelopen week, is dat SARS relatief makkelijk op te sporen en te isoleren viel in vergelijking met deze variant. SARS kwam uit een level 3 lab, dit wellicht uit een level 4 lab, dus waarschijnlijk gevaarlijker.

Ik lees zonet dat de WHO (world health organization) vanavond nog groot alarm slaat.

We wachten het af Royy..

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 21:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Wat is die? 0,00 nog wat neem ik aan. Ik ben ook geen expert, maar de kans dat je aan een gewone griep komt te overlijden lijkt me bijzonder klein, om niet te zeggen nihil. Ik heb zo'n beetje ƩƩn keer per jaar de griep, een dagje onder de wol en een paar dagen snotteren, that's it. Als je het hebt over een longontsteking dan is de kans wellicht wat groter. Ik heb ƩƩn keer een paar dagen naast een patiƫnt gelegen in een ziekenhuis die een dubbele longontsteking had, die verging van de pijn. Dat was een gevolg van roken. Ik ben me toen wel een hoedje geschrokken moet ik zeggen.

Vergis je niet. Griep veroorzaakt wereldwijd 250k tot 500k doden per jaar. In Nederland gemiddeld tot 2k doden per jaar, op 800k geinfecteerden (met symptomen), in 2018 zelfs bijna 10k.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Griep

Wat we zien is het deel van de corona-gevallen die in het ziekenhuis komen. Als je met griep in het ziekenhuis komt te liggen is de kans op overlijden behoorlijk.

Quote:
Ik lees zonet dat de WHO (world health organization) vanavond nog groot alarm slaat.

Hebben ze de afgelopen jaren 9x gedaan, bij de Mexicaanse griep ook.

Quote:
k zeg niet dat mensen bij bosjes neervallen, maar dat de paniek LIJKT mee te vallen, afgaande op wat ik her en der verneem van mensen die daar zitten en erover bloggen/vloggen (whatever) vanuit hun appartement.

Snap ik, maar dat kan dus niet kloppen. T rekent simpelweg niet rond. Of we zien niet alles en de lijken stapelen zich op (maar dan krijg je mensen in paniek, want dat hou je in een stad niet verborgen) of t is een griep-variant met al heel veel besmettingen maar een relatief lage mortaliteit (veel zieken, maar weinig doden, verklaart de relatieve rust in Wuhan).

Weerwoord forum index » Buitenland