Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 454, 455, 456  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 8:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:

Dat corona-gebeuren is een hysterie in optima forma, zwaar opgeklopt en overdreven.

Waar baseer je dat op? Een oud-vriendin van mij woont in China en werkt in de journalistiek. Ik volg haar op Twitter en lees de berichten op Twitter. Die doen anders vermoeden. Sterker nog, er wordt beweerd dat het behoorlijk gedownplayed wordt en cijfers die naar buiten komen niet overeenkomstig aan de feiten zijn.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het meest praktische nut van een gezichtsmasker schijnt te zijn dat het je belet om voortdurend aan je gezicht te friemelen. Mensen doen dat namelijk onbewust heel vaak, de één meer dan de ander. En het is verder vooral ook een risico-verkleinende maatregel, zonder 100% garantie dat je besmet raakt. Zeker bij dit virus. Het kan namelijk ook via je ogen naar binnen.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Inmiddels 355 besmettingen op dat schip, de Diamond Princess..

Opvarenden worden wellicht nog een maand langer vastgehouden, aldus iemand die op het schip zit;

https://www.youtube.com/watch?v=uHb1hSHd03s (zie 4:00)

Hij is woest over het feit dat de Britse regering niets van zich laat horen terwijl andere landen wel hun onderdanen van het schip gaan halen. In een andere video dreigt hij Boris Johnson de tanden uit z'n bek te slaan als die hem staat op te wachten wanneer hij arriveert in Engeland. Laughing

't Is inderdaad wel vreemd ja.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Lampje schreef:

Dat corona-gebeuren is een hysterie in optima forma, zwaar opgeklopt en overdreven.

Waar baseer je dat op?

Op hetzelfde mechanisme als waarmee de klimaathype ons wordt opgedrongen: wanneer je maar hard genoeg roept, dat er een enorm probleem is, dan ontstaat er een sneeuwbal-effect: iets wordt steeds erger aangezet en vermenigvuldigt zich daardoor ook. Zeker als je de media mee hebt, en aangezien de media in China volledig onder controle staan van de overheid, is een echte objectieve analyse van de werkelijkheid onmogelijk.

Nog los daarvan telt nog een ander element waar ik mij op baseer: het idee dat het leven maakbaar is. Dat is het niet : we kunnen niet elk risico uitsluiten, maar door te doen alsof we dat wel kunnen ontstaat de behoefte - en daarmee de hysterie- om alles de baas te zijn.
Beter is het te accepteren dat er zaken zijn die er nu eenmaal zijn en waar we geen echte invloed op hebben. Dat coronavirus kunnen we bestrijden waar het kan, maar niet waar het niet kan. Het gaat vanzelf over. Accepteer het nou maar gewoon, althans dat deel wat we niet kunnen beinvloeden, dat leeft een stuk prettiger.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Denk nou eens na.
In China leven en eten mensen als duizenden jaren zoals ze dat doen. En nu komt er na SARS weer eens een variant van een ziekte op zetten.
Waarom? Er zijn landen die laboratoria hebben. Waar ze met bacteriologische en chemische oorlogsvoering bezig zijn.
China is economisch of militair niet of nauwelijks te verslaan... DUS....

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Real schreef:
Bij een meerderheid van degenen die in het ziekenhuis waren opgenomen, waren bij opname de vitale functies stabiel ze hadden een laag aantal witte bloedcellen en een tekort aan lymfocyten, wat vaak wordt geassocieerd met infecties.

Laag aantal witte bloedcellen betekent "geen infectie".
Het zijn de witte bloedcellen die juist infectie bestrijden.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Op hetzelfde mechanisme als waarmee de klimaathype ons wordt opgedrongen: wanneer je maar hard genoeg roept, dat er een enorm probleem is, dan ontstaat er een sneeuwbal-effect: iets wordt steeds erger aangezet en vermenigvuldigt zich daardoor ook. Zeker als je de media mee hebt, en aangezien de media in China volledig onder controle staan van de overheid, is een echte objectieve analyse van de werkelijkheid onmogelijk.

Daar geloof ik niet in. Klimaat is in een verdienmodel gegoten om mensen te plunderen. Politici hoeven het niet van daken te schreeuwen maar te onderbouwen. De media maar ook het onderwijs wordt misbruikt om mensen te indoctrineren. Zonder waarheidsbevinding worden conclusies gedeeld die ten grondslag liggen aan rigoureuze maatregelen die bakken geld kosten.

Quote:
Nog los daarvan telt nog een ander element waar ik mij op baseer: het idee dat het leven maakbaar is. Dat is het niet : we kunnen niet elk risico uitsluiten, maar door te doen alsof we dat wel kunnen ontstaat de behoefte - en daarmee de hysterie- om alles de baas te zijn. Beter is het te accepteren dat er zaken zijn die er nu eenmaal zijn en waar we geen echte invloed op hebben. Dat coronavirus kunnen we bestrijden waar het kan, maar niet waar het niet kan. Het gaat vanzelf over. Accepteer het nou maar gewoon, althans dat deel wat we niet kunnen beinvloeden, dat leeft een stuk prettiger.

Als we dat zouden accepteren zou de mensheid bedreigd worden met uitsterven. Ik prijs me rijk met de wetenschap en in het verlengde de ontwikkelingen omtrent het voorkomen en bestrijden van ziektes. Zou mooi zijn als we nog zouden sterven aan de griep omdat we het niet kunnen beïnvloeden.

Verder vind ik je reactie wollig. Je post heel stellig dat het corona-gebeuren een hysterie is maar kunt het niet onderbouwen met feiten. Dus eigenlijk vermoed je dat het zo is?

Het onderstaande vind ik een prima weerwoord op dat vermoeden:
Een oud-vriendin van mij woont in China en werkt in de journalistiek. Ik volg haar op Twitter en lees de berichten op Twitter. Die doen anders vermoeden. Sterker nog, er wordt beweerd dat het behoorlijk gedownplayed wordt en cijfers die naar buiten komen niet overeenkomstig aan de feiten zijn.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ryan schreef:
Denk nou eens na.
In China leven en eten mensen als duizenden jaren zoals ze dat doen. En nu komt er na SARS weer eens een variant van een ziekte op zetten.
Waarom? Er zijn landen die laboratoria hebben. Waar ze met bacteriologische en chemische oorlogsvoering bezig zijn.
China is economisch of militair niet of nauwelijks te verslaan... DUS....

Andere dingen zijn in China wel heel anders dan duizenden jaren geleden.
Zo zijn er veel meer Chinezen dan toentertijd.
Er zijn inentingen tegen kinderziektes, er is een alsmaar hoger opgeschroefde gezondgheidszorg, er is 'n verregaande mate van milieuvervuiling, er is 'n hoge mate van verbetonning, er wordt veel naar verre landen gereisd, en zo nog wel het een en ander dat over het algemeen gesproken ertoe leidt dat de huidige Chinezen veel kwetsbaarder oftewel ongezonder zijn dan toen en dus ook vatbaarder voor infecties.

Dus waar de natuur destijds geen reden of kans zag om in te grijpen met een of ander virus, kan dat nu heel goed wel het geval zijn, ondanks dat ook toen al wilde dieren op de markten verhandeld werden.
-
BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Real schreef:
Ik ben meer geinteresseerd in op wat voor plaats het virus is opgedoken en wat voor gevaar er eigenlijk is van het virus en dan lijken er toch veel lichtpuntjes te zijn.

Nou dan lees dit maar es;

Chinese wetenschappers: virus komt uit lab en niet van markt

Helaas werkt de link niet goed voor mij, heb ik wel vaker last van dezer dagen.

Het is gegarandeerd een man-made virus, vandaar code rood in heel China. Idea

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Het is gegarandeerd een man-made virus, vandaar code rood in heel China. Idea

Als 't inderdaad afkomstig is van zieke vleermuizen die in 'n laboratorium onderzocht werden dan kan niet gesteld dat 't man-made is. Ook dan is 't 'n puur natuurlijk virus.
-
BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 21:23 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De Amerikanen mochten vandaag van het schip af, de Britten niet. Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 22:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Voorlopig alleen opgepakt door sensatie-media en de originele paper is nergens (meer) te vinden.

https://web.archive.org/web/20200214144447/https://www.researchgate.net/publication/339070128_The_possible_origins_of_2019-nCoV_coronavirus

Laat maar, lijkt fake te zijn.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 22:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Je bedoelt dat verhaal over de seafood market, dat is inderdaad fake.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 22:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Nee die paper is fake. Wel mooi dat ze een plaatje van Google maps er in verwerkt hebben.

Botao Xiao heeft geen account op Researchgate en Lei Xiao is een wetenschapper die zich richt op machine learning Laughing

Of de seafood market fake is of niet, weten we nog niet. Maar gezien dictaturen zoals China per definitie niet te vertrouwen zijn, is de kans zeer aanwezig.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 22:51 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik weet het wel, het komt uit een lab.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 22:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Ik weet het wel, het komt uit een lab.

Ok prima, dan weet je ook dat Beijing fucked is? De shitload die ze over zich heen krijgen zal ongekend zijn als t daadwerkelijk uit een lab komt. De diplomatieke vorm van kielhalen, zoiets.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 23:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja vreselijk Royy, die dekselse Chinezen toch.

Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Feb 17, 2020 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Zeg dat wel carlos.

Jij constateert:
- China liegt over de cijfers
- het virus komt uit een Chinees lab

En toch op de een of andere miraculeuze reden ben je poeslief voor het regime in Beijing (kijk eens hoe fantastisch daadkrachtig ze optreden). Terwijl je vol kritisch bent op Den Haag. Ik snap t ff niet.

Goed nieuws:
- De enige Belg die was besmet mag het Belgische ziekenhuis verlaten, de man heeft geen noemenswaardige symptomen gehad.
- In Beieren zijn 8 van de 14 patienten uit t ziekenhuis ontslagen. Goed nieuws ook dat er geen verdere nieuwe gevallen bekend zijn, terwijl de Chinese mevrouw toch veel meer contacten moet hebben gehad.
- Ook de Britse super-spreader is genezen

BerichtGeplaatst: Ma Feb 17, 2020 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hoezo ben ik dan poeslief voor Beijing? Alleen maar omdat ik geen hekel heb aan China, zoals jij overduidelijk wel? Slaat weer nergens op Royy.

Ja China neemt inderdaad daadkrachtige stappen tegen dit virus, ik zou namelijk niet weten wat ze nog meer moeten doen. Ze hebben volgens de meest recente beramingen 10% van de wereldbevolking in meer of mindere mate van quarantaine gezet, laat dat es even tot je doordringen Royy. Alleen maar om ervoor te zorgen dat het virus zoveel mogelijk beperkt blijft tot die ene provincie, waar helaas heel veel doden vallen. En tevens geven ze de rest van de wereld daarmee wat meer tijd om zich voor te bereiden.

Maar volgens jou deugt er toch per definitie allemaal niets van, dus dan ben je snel uitgeluld nietwaar?

We zullen wel zien hoe het door jou superieur geachte westen dit gaat handelen mocht er een grotere uitbraak komen hier, het zal mij benieuwen.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 17, 2020 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Terwijl je vol kritisch bent op Den Haag. Ik snap t ff niet.

Ik snap het ook ff niet. Waar ben ik precies kritisch op Den Haag?

Ik heb volgens mij alleen gezegd dat ze alle vluchten van en naar China moeten schrappen (had allang moeten gebeuren) en dat ik het vreemd vind dat inkomende reizigers uit China klaarblijkelijk niet getest worden op het coronavirus.

Nou ja, als jij dat vol kritisch wilt noemen..

Ik noem dat common sense.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 17, 2020 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Alleen maar om ervoor te zorgen dat het virus zoveel mogelijk beperkt blijft tot die ene provincie, waar helaas heel veel doden vallen.

Je bedoelt: om hun eigen major fuck up te verbergen.

Quote:
En tevens geven ze de rest van de wereld daarmee wat meer tijd om zich voor te bereiden.

Op China's eigen major fuck up ja.

Ik heb geen hekel aan China, ik heb een diepgewortelde hekel aan de Chinese dictatuur en eigenlijk aan elke dictatuur. Zoals ik al zei: als dit daadwerkelijk een major fuck up is van de Chinese dictatuur, gaan we wat mij betreft vol op t orgel: incompetente prutsers die zo snel mogelijk weg moeten wezen, want levensgevaarlijk.

Quote:
Ik snap het ook ff niet. Waar ben ik precies kritisch op Den Haag?

Toen ik de 100k ziekenhuisbedden in China nuanceerde, ging je vol op t orgel.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 17, 2020 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik wil inderdaad nog wel eens zien of Nederland zomaar honderdduizend of zelfs maar tienduizend extra bedden kan mobiliseren, ik geloof er namelijk niks van. Dat China een veel groter land is met veel meer middelen snap ik ook wel. Die deductie die jij toepast slaat echter weer nergens op. Een virus stopt niet met infecteren omdat Nederland een kleiner land is dan China.

Je draait af en toe een beetje door met je statistiekjes Royy..

BerichtGeplaatst: Ma Feb 17, 2020 22:19 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De cijfertjes..

1,776 doden
71,451 besmettingen

- van de actuele besmettingen; mild/ernstige symptomen 81/19
- van de afgesloten gevallen; genezen/overleden 87/13

Dit vond ik wel een aardig grafiekje, de besmettingscurve buiten Mainland China;

Inmiddels bijna duizend besmettingen. Toegegeven, de Princess Diamond weegt zwaar door in deze cijfers, met 454 besmettingen in totaal.

Het goede nieuws is dat de cijfers in de rest van China, buiten Hubei provincie, op zich niet zo heel ongunstig zijn. Ik hoorde vandaag van de NOS correspondent dat Beijing nu iets meer dan 400 gevallen heeft. Dat valt me eigenlijk nog reuze mee. Dat zijn er, in de tweede of derde stad van China qua inwoneraantal, dus nog minder dan op dat ene cruiseschip.

Volgens de grote baas van de World Health Organization (WHO) kan het nog alle kanten op.

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 7:08 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Coronavirus raakt economieën, dodental in China boven 1800

https://nos.nl/artikel/2323533-coronavirus-raakt-economieen-dodental-in-china-boven-1800.html

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Ik wil inderdaad nog wel eens zien of Nederland zomaar honderdduizend of zelfs maar tienduizend extra bedden kan mobiliseren, ik geloof er namelijk niks van.

1.7% of 1200 bedden, da's het equivalent van wat Nederland zou moeten doen.

Quote:
Dat China een veel groter land is met veel meer middelen snap ik ook wel. Die deductie die jij toepast slaat echter weer nergens op. Een virus stopt niet met infecteren omdat Nederland een kleiner land is dan China.

Klopt, wij hebben dan ook de hulp nodig van onze Europese vrienden.

Quote:
Je draait af en toe een beetje door met je statistiekjes Royy..

Nee hoor, geeft juist een nuchtere kijk op de werkelijkheid.

Weerwoord forum index » Buitenland