Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 804, 805, 806 ... 819, 820, 821  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 7:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Er is helemaal niks weerlegd; er wordt alleen telkens geroepen dat het belang van vaccineren zwaarder weegt dan de eventuele nadelen (die er dus weldegelijk zijn). Daar kun je het mee eens zijn of niet.

Dat is de globale uitleg die gegeven is. Ik heb het over het weerleggen van de punten die jij benoemd. Verschillende wetenschappers, intensivisten en artsen hebben uitgelegd waarom het vaccin niet schadelijker is dan een willekeurig ander medicijn en hebben uitgebreid gesproken over de lange termijn onschadelijkheid.

Quote:
Ik heb het niet over belang maar over individuele vrijheid als allerhoogste goed, waar ik pal voor sta en blijf staan.

Hoe het individueel belang zich verhoudt tot het groepsbelang is juist de kern van de discussie. Die individuele vrijheid wat jij aanmerkt als allergrootste goed is juist jouw belangrijkste kernwaarde en het individueel belang waarop jouw weerstand grotendeels berust naast angst en wantrouwen. Het groepsbelang prevaleert echter boven het individueel belang, jouw belang, jouw kernwaarde. Als we voorbij moeten gaan aan jouw kernwaardes vanwege het groepsbelang (in dit geval het borgen van de volksgezondheid) dan moet dat maar. Dat is waar ik dan weer pal voor sta.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 7:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliff schreef:
Jij en Icesurfer claimen dat AstraZenica een killervaccin is.

Dat is helemaal niet mijn claim, nooit beweerd ook. Punt.

Ik hoef het vaccin evengoed niet, al is het van zuurtjeswater en pijnboompittengruis gemaakt. Maar dat kwartje zal hier wel nooit vallen denk ik.

Een principekwestie dus? Maar wat nu als het vaccin van zuurtjeswater en pijnboompittengruis de grootste sta-in-de-weg is voor jouw allergrootste kernwaarde, vrijheid? Wat wint dan, het principe of de kernwaarde waar je pal voor staat? Het lijkt er op dat je hoofdzakelijk in gevecht komt met je eigen gevoel.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 8:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Een principekwestie dus? Maar wat nu als het vaccin van zuurtjeswater en pijnboompittengruis de grootste sta-in-de-weg is voor jouw allergrootste kernwaarde, vrijheid? Wat wint dan, het principe of de kernwaarde waar je pal voor staat? Het lijkt er op dat je hoofdzakelijk in gevecht komt met je eigen gevoel.

Dat is exact wat ik bedoelde toen ik zei dat Carlos een keuze moet gaan maken. Tot nu toe kan hij volhouden dat het allemaal de schuld is van de regering, Bill Gates of Klaas Swab of hoe de nieuwe conspiracy villain ook heet.

Maar ergens moet er toch ook een moment van introspectie komen... denk ik dan. Dat je een keer bij jezelf te raden gaat: wat kan ik zelf eigenlijk doen.

Of ontbreekt dat gevoel bij bepaalde mensen volledig en zal het altijd aan de buitenwereld/iemand anders liggen?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 8:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:
Cliff schreef:
Icesurfer schreef:
De gemiddelde geboorte per jaar en gemiddelde sterfte per jaar in Nederland zijn niet te berekenen

Dit is echt volslagen onzin hoor, je weet exact hoeveel mensen er in Nederland geboren worden en hoeveel er sterven. Als je kijkt hoeveel mensen er vanaf 2009 tot 2019 overleden zijn, en dat deel je door 10, dan kom je op het gemiddelde aantal doden per jaar. Dat gemiddelde is (met wat compensatie voor bv. vergrijzing) prima om als uitgangspunt te nemen voor 2020.

En daar zitten we dan 15.000 boven. Echt, iedereen weet dat dit door Covid komt. Zelden mensen zo hard iets volkomen feitelijks zien ontkennen.

Komt niet door covid, punt ! Want alleen een patholoog is in staat doodsoorzaak covid vast te stellen.
En die vinden maar heel weinig mensen met doodsoorzaak covid. !
Dat zijn de feiten.

Je zegt dus dat we het feitelijk niet kunnen weten? Daarmee ondergraaf jij je eigen ontkenning. Je kunt niet tegenbewijzen en dus weerleggen dat Covid-19 niet de doodsoorzaak is.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 8:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Corwin schreef:
Jij en ik en Cliff en ieder ander hier weten dat er honderden Nederlanders op de IC liggen met ademhalingsklachten.

Er liggen IEDER JAAR honderden Nederlanders op de IC met ademhalingsklachten.

Niets nieuws onder de zon dus.

Het zorgt niet voor een overbelasting van de zorg, covid-patiënten doen dat wel. Het vaccin voorkomt het.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 8:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:

Op zich veroorzaakt bij anderen in de buurt komen op geen enkele wijze gevaar voor anderen.
Daarom wordt 't ook niet bestreden of verboden.

Alcohol vormt ook niet direct een gevaar voor anderen en is ook niet verboden. Roken vormt ook geen gevaar voor anderen en is ook niet verboden. Het wordt pas bestreden indien het wel een risico vormt. Voor Covid-19 geldt hetzelfde.

Quote:
Maar als die anderen het desondanks riskant vinden dat er iemand in hun buurt kan komen die mogelijk onbewust het virus bij zich draagt, dan kunnen ze kiezen tussen zich te laten vaccineren, 'n FFP-3 masker te dragen, of te vermijden dat anderen bij hen in de buurt kunnen komen door zelf ter plekke afwezig te blijven.

Als anderen het riskant vinden om zich in het verkeer te begeven als ik gedronken moeten ze maar wegblijven. Of een grote Volvo kopen.
Als anderen het riskant vinden om letsel op te lopen, moeten ze maar niet in iemands buurt komen die rookt.

Je weet zelf dat dit niet werkt.

Quote:
Als zij niet het risico willen lopen dat het virus hen wél ziek zal maken en dus dat de natuur z'n beloop krijgt, dan zullen zij zichzelf moeten beschermen.

Als je geen risico wil lopen moet je niet aan het verkeer deelnemen.

Quote:

Bij bedrijven intern kan 't iets anders liggen.
Daar is de werkgever verplicht de werknemers optimaal te beschermen.
Daartoe kan hij hen dringend aanraden zich te laten vaccineren, maar zeker niet verplichten, wanneer zij daar gewetens- of andere bezwaren tegen hebben.

De eigenaar maakt de spelregels en bepaalt hoe hij zijn personeel beschermt. Een vaccinatiebewijs wordt de norm.

Quote:
Wel kan hij de enkelen waarbij zich dit voordoet (wellicht ca. 5%) verplichten om dagelijks 'n test te laten afnemen. Is heel goed te doen, zelfs bij heel grote bedrijven.
Inmiddels gaan er al experimenten gehouden worden waarbij tot wel 7500 toeschouwers 'n voetbalwedstrijd bij kunnen wonen wanneer ze eerst 'n sneltest ondergaan.
Noem maar 'ns 'n bedrijf in Nl waar dagelijks 7500 werknemers door een en dezelfde toegangspoort heen stromen en op dezelfde afdeling werkzaam zijn.
't Kan dus echt wel, ca. 5 % van allen die op dezelfde afdeling werken dagelijks testen.
Is nog 'n stuk veiliger dan alleen gevaccineerd zijn ook.

Wederom theoretisch gewauwel. Dan zullen die 5% per toeval op één en dezelfde afdeling moeten werken. Die kans is nul-komma-niks.
En daarbij, zie je het al voor je, dat je dagelijks naar een teststraat moet om op eigen kosten in eigen tijd je te laten testen? Elke dag opnieuw.
Dat houdt geen mens vol.

Quote:
En wanneer die afdeling toegankelijk is voor klanten kan extra beveiliging van het negatief geteste maar niet gevaccineerde bedienend personeel verkregen worden door hen op 'n niet voor klanten toegankelijke afdeling te werk te stellen, dan wel te verplichten 'n FFP-masker te dragen, of 'n anti-corona-bol.

De meerderheid hoeft zich niet aan te passen aan de minderheid. Die 5% blijft maar weg.

Quote:
Maar van de klanten 'n vaccinatiebewijs eisen zal niet gaan en is bij de huidige stand van zaken ook niet voldoende omdat gevaccineerden toch besmettelijk kunnen zijn.
Het eisen van 'n test zou wel kunnen, maar zal heel wat klanten doen wegblijven en dus het voortbestaan van de onderneming in gevaar brengen of in elk geval het bedrijfsresultaat nadelig beinvloeden.

De bescherming van het personeel moet dus in principe intern geregeld worden en dat kan ook heel goed.
-

Zodra blijkt dat alleen niet-gevaccineerden in het ziekenhuis belanden en de zorg belasten, dan is het een no-brainer en zijn wel vlot klaar, wat je ook roept.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 8:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Carlos, je hebt nog niet gereageerd op het onderstaande.

carlos schreef:
1 april was geen paasmaandag, en ook geen paaszondag. Jammer dan, toch leuk geprobeerd. Rolling Eyes

Cliox schreef:
Dat staat niet bij de foto.

Er staat:

KLOKKENLUIDERS VOOR VRIJHEID
@WijnenTonnie 4 apr. Je gelooft het of niet. Dit is de prik locatie Rai vanmiddag om 15.00. Er waren totaal 4 klanten. Die
@hugodejonge toch.

Volgens deze berichtgeving is deze dus op paaszondag genomen. Nogal wiedes dat er geen stormloop is op paaszondag.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 8:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Dus als ergens honderden illegalen 'n land binnenkomen door bovenop 'n trein te klimmen die de grens over rijdt, dan zijn 't de spoorwegen die de illegalen het land binnen halen?

Dan zullen spoorwegen hun controles moeten aanscherpen net zoals dat ook gebeurt in havengebieden om drugssmokkel tegen te gaan.

Blijft staan dat mensen het virus verspreiden.

Quote:
Da's iets heel anders; eerstens is er dan sprake van onnatuurlijk veel bijen doordat iemand deze bedrijfsmatig houdt en tweedens vindt het onheil plaats op zijn eigen bedrijf. 'n Tuin met enkele fruitbomen is daarentegen veel natuurlijker.

Biologische agentia is dat ook en dat heb ik in mijn vorige reactie uitgelegd.

Quote:
Dat gaat allemaal over interne aangelegenheden binnen 'n bedrijf.
Is dus allemaal niet van toepassing op alledaagse situaties in de openbare ruimte.

Wederom onjuist. Voor blootstelling aan biologische agentia zijn volledige hoofdstukken in de arbowet en EG-richtlijn opgenomen. Deze verplichten de werkgever gedegen onderzoek te doen naar de potentiële gezondheidsschade voor eigen mensen, bezoekers, omgeving en milieu, door blootstelling aan micro-organismen als zoönosen, bacteriën,virussen, schimmels, gisten, toxinen, prionen, protozoën, genetisch gemodificeerde organismen.

Volgens mij is dit zelfs de uitzondering op de regel bij vrijwilligerswerk. Deze zijn niet gehouden aan de arbowet op CMR-stoffen en biologische-argentia na. Wat je zegt klopt wederom niet. [/quote]

Quote:

Haha, "dus" nog wel.
Nog liever 'n klein risico om met 'n onbestuurbaar geworden auto tegen 'n boom op te knallen, dan door weer en wind te moeten fietsen.

Fietsen was tot voor kort doodsoorzaak nummer één in het verkeer. Dat vind ik inderdaad geen veiliger alternatief.

Quote:
Anderen zien dat weer anders; die willen elk risico dat hen zoiets overkomt hoe dan ook uitsluiten. Zeker wanneer ze daardoor ook nog meer beweging en frisse lucht opdoen en dus hun gezondheid bevorderen.

Dat verandert niks aan de (on)veiligheid. In jouw voorbeelden is verkeersdeelname de risicofactor en die neem je niet weg door te kiezen voor een vervoersmiddel waar je kwetsbaarder op bent als mens en het sterftegetal nagenoeg even groot is.

Quote:
Zo is 't in veel gevallen ook met betrekking tot vaccineren.
De meesten nemen het nogal kleine risico dat er iets fout gaat meteen na de vaccinatie op de koop toe, wanneer ze daardoor minder kans lopen om ziek te worden na 'n besmetting.
Ook nemen ze al dan niet bewust het risico dat door de vaccinatie hun immuunsysteem in de war wordt gebracht en ze daardoor wellicht minder goed dan anders beschermd zullen zijn tegen andere aandoeningen dan die waartegen ze gevaccineerd zijn.
Maar voor 'n relatief klein percentage is dat soort risico's die verbonden zijn aan tegennatuurlijke ingrepen te veel.
Die hebben er meer vertrouwen in dat de natuur precies weet wat hij doet en niemand met 'n ziekte of erger opzadelt die dat niet op de een of andere manier verdient.
Wanneer dit henzelf zou gebeuren zouden ze dat dan ook accepteren als iets wat kennelijk noodzakelijk is.

Het punt is dat je door niet te laten vaccineren een risico vormt voor de ander.

Quote:
In de Arbo-wet staat beslist nergens dat heel in het algemeen, dus ook in de openbare ruimte, het groepsbelang prevaleert boven het individuele.
Dat zou haar stelsel inderdaad hilarisch maken, ook al zou ze bedoelen het hierarchisch te doen zijn.

Dat staat er wel. Wat jij ervan vindt doet er niet toe.

Quote:
Maar niet om ca. 5% ervan dagelijks te testen. Bovendien is het risico tot aanvaardbare proporties teruggebracht wanneer 95% wel gevaccineerd is.

Teveel poespas. Eén bedrijf, één beleid, de minderheid past zich maar aan of blijft weg.

Ik denk ook dat als de meerderheid zich heeft laten vaccineren het risico voor een overbelaste zorg beheersbaar is. Alleen verandert dat niets aan de zorgplicht die je hebt als werkgever. Als een werkgever volledig ingedekt is door een vaccinatiebewijs gaat hij geen complex traject in waarbij hij risico neemt om alsnog tegen een verplichte bedrijfssluiting aan te lopen en een letselschadetraject.

Ik wil nogmaals duiden dat Covid-19 in de arbowet als arbeidsrisico staat opgenomen dus daar niet vrij in bent als werkgever. De wetveger verwacht steeds meer van het bedrijfsleven om besmetting op het werk te voorkomen en gaat er ook steeds harder in bij overtredingen. De impact is nu eenmaal te groot om hier mild mee om te gaan.

Helaas heb ik de inspecteurs een paar keer teveel gesproken afgelopen jaar.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Carlos, je hebt nog niet gereageerd op het onderstaande.

Jawel hoor, gisteren al uitgelegd waarom je ernaast zat. Met als toevoeging, dat ik niet bezig blij daarmee.

Uiteraard begint Cliox 's anderdaags weer gewoon van voren af aan te emmeren over hetzelfde, reeds weerlegde punt. Hopeloos.

Cliox schreef:
Het zorgt niet voor een overbelasting van de zorg, covid-patiënten doen dat wel

Ook niet waar, voorbeelden zijn maanden geleden al voorbij gekomen.

Dat komt door het simpele feit dat er altijd tegen max. capaciteit wordt aan gewerkt, het systeem is nu eenmaal zo ingericht. Geen IC bed meer dan strikt noodzakelijk wordt geacht. In Duitsland heeft men zelfs tijdens deze pandemie IC bedden afgeschaald, krijgen we uiteraard ook geen reactie op want dat past niet in het straatje hier.

Cliff,

Cliff schreef:
Dat is exact wat ik bedoelde toen ik zei dat Carlos een keuze moet gaan maken.

Ik heb die keuze om dat vaccin niet te nemen een jaar geleden al gemaakt, je weet wel, toen jij nog ontkende dat dit een issue zou worden.

Cliff schreef:
wat kan ik zelf eigenlijk doen.

Ik doe al meer dan genoeg, maak je daar maar geen zorgen over.

Heb jij je nu inmiddels al eens laten testen op corona, of nog steeds niet?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Texas was toen al redelijk ver gevorderd met het vaccinatieprogramma en vaccineren is de uitweg van de crisis.

Ook niet waar, Texas zit in de achterhoede van vaccinatie binnen de VS. En zeker een maand geleden, toen alles open ging, waren er nog helemaal niet zoveel mensen gevaccineerd. Ook dr. Fraudci begrijpt er niet zoveel van zo te zien.

Ik hoor hier niks over dat vaccinatie succes dat jullie aanhalen. Vreemd toch?

Dr. Fraudci een maand geleden;

https://www.youtube.com/watch?v=1obD3Nf8W8o

Ook hier, niks over dat vaccineren waar jullie zo heilig van overtuigd zijn. Nee hij vond het totaal onverantwoord dat Texas open ging en nu staat hij met z'n bek vol tanden want Texas doet het uitstekend.

Maar...de derde/vierde/vijfde/zesde golf zal vanzelf wel komen toch?

Volle stadions, volle restaurants, kan nooit goed gaan toch? Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Cliox schreef:
Icesurfer schreef:
Cliff schreef:
Icesurfer schreef:
De gemiddelde geboorte per jaar en gemiddelde sterfte per jaar in Nederland zijn niet te berekenen

Dit is echt volslagen onzin hoor, je weet exact hoeveel mensen er in Nederland geboren worden en hoeveel er sterven. Als je kijkt hoeveel mensen er vanaf 2009 tot 2019 overleden zijn, en dat deel je door 10, dan kom je op het gemiddelde aantal doden per jaar. Dat gemiddelde is (met wat compensatie voor bv. vergrijzing) prima om als uitgangspunt te nemen voor 2020.

En daar zitten we dan 15.000 boven. Echt, iedereen weet dat dit door Covid komt. Zelden mensen zo hard iets volkomen feitelijks zien ontkennen.

Komt niet door covid, punt ! Want alleen een patholoog is in staat doodsoorzaak covid vast te stellen.
En die vinden maar heel weinig mensen met doodsoorzaak covid. !
Dat zijn de feiten.

Je zegt dus dat we het feitelijk niet kunnen weten? Daarmee ondergraaf jij je eigen ontkenning. Je kunt niet tegenbewijzen en dus weerleggen dat Covid-19 niet de doodsoorzaak is.

Dat zeg ik helemaal niet. Dat zijn woorden die jij me in de mond wil leggen.
Het narratief van mensen die op I.C kwamen met ademhalingsproblemen die speciaal veroorzaakt zouden zijn door speciaal griepvirus dat covid19 zou heten. Uitgaande van die veronderstellingen, kan patholoog dus na dood de verschillende organen
bekijken. Hij kan dus vaststellen waar doodsoorzaak ligt. Dat zouden dan in werkelijkheid vrij weinig mensen zijn zo stellen pathologen overal ter wereld na daadwerkelijke onderzoeken vast . Dus dat gezwam van veel politici en de msm over zoveel coronadoden op IC-s is opportunistische leugenpropaganda, enkel om angst te zaaien en paniek te verspreiden.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Cliox schreef:
carlos schreef:
Corwin schreef:
Jij en ik en Cliff en ieder ander hier weten dat er honderden Nederlanders op de IC liggen met ademhalingsklachten.

Er liggen IEDER JAAR honderden Nederlanders op de IC met ademhalingsklachten.

Niets nieuws onder de zon dus.

Het zorgt niet voor een overbelasting van de zorg, covid-patiënten doen dat wel. Het vaccin voorkomt het.

De IC,s liggen niet vol met zgn. corona patienten, volgens pathologen, dat beweren en geloven alleen de corona getuigen.

Laatst aangepast door Icesurfer op Wo Apr 07, 2021 11:08, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ik heb die keuze om dat vaccin niet te nemen een jaar geleden al gemaakt, je weet wel, toen jij nog ontkende dat dit een issue zou worden.

Was dat het moment dat jij nog filmpjes plaatste van mensen die op straat dood neervielen? Blijkbaar zijn we beiden tot andere inzichten gekomen.

Maar goed, als je standvastig aan die keuze vasthoudt zal je vanzelf de consequenties wel gaan merken denk ik. Als je geluk hebt halen alle andere gevaccineerden voor jou de kooltjes uit het vuur. Als Covid echter een probleem blijft, dan zal jij (nog meer als nu) als dader worden aangewezen.

Kun je allemaal heel vervelend vinden, maar zo gaat het wel gebeuren en dat ga jij ook echt niet veranderen.

Quote:
Ik doe al meer dan genoeg, maak je daar maar geen zorgen over.

Wat precies?

Quote:
Heb jij je nu inmiddels al eens laten testen op corona, of nog steeds niet?

Vorig jaar in september volgens mij al, hoezo?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Texas was toen al redelijk ver gevorderd met het vaccinatieprogramma en vaccineren is de uitweg van de crisis.

carlos schreef:
Ook niet waar, Texas zit in de achterhoede van vaccinatie binnen de VS. En zeker een maand geleden, toen alles open ging, waren er nog helemaal niet zoveel mensen gevaccineerd.

Jawel hoor, ze liepen vér voor op Nederland en EU. En inmiddels zijn alle risicogroepen gevaccineerd. 30% heeft zijn vaccinatie al gehad, allemaal ouderen en risicogroepen.

Quote:
Ook dr. Fraudci begrijpt er niet zoveel van zo te zien.

Jij vindt Dr. Fauci toch een leugenaar en een heel slecht persoon? Waarom haal je hem er nu bij om 'iets te bewijzen'? Misschien liegt hij hier wel, toch?

Quote:
Ook hier, niks over dat vaccineren waar jullie zo heilig van overtuigd zijn. Nee hij vond het totaal onverantwoord dat Texas open ging en nu staat hij met z'n bek vol tanden want Texas doet het uitstekend.

Er is je al 10 keer uitgelegd waarom Texas niet zo open is als je denkt... maar reageer je totaal niet op.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Icesurfer schreef:
Uitgaande van die veronderstellingen, kan patholoog dus na dood de verschillende organen bekijken.

Het doet er toch helemaal niet toe of een patholoog kijkt naar de doodsoorzaak wanneer je in 2020 ruim 15.000 bovengemiddeld aantal doden registreert? Ik begrijp dat jij volhoudt dat dit niet door Covid komt... dan is de vraag: waardoor wel? Dat weiger je net als Carlos en Elisabeth natuurlijk te beantwoorden.

Je komt dan in het ontkennen van die 15k extra doden. Of beweren dat het allemaal niet meetbaar is, terwijl dat wel degelijk meetbaar is.

Quote:
zoveel coronadoden op IC-s is opportunistische leugenpropaganda

Echt een onzinnige conclusie. Feit: we hebben 15k extra doden in 2020. Wanneer we meten in welke maanden de meeste oversterfte was komen we ook nog eens exact in de eerste en tweede Covidgolf terecht.

Wat een toeval hè? Zal wel een groot complot zijn van de MSM.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

carlos schreef:
Cliox schreef:

Ook niet waar, Texas zit in de achterhoede van vaccinatie binnen de VS. En zeker een maand geleden, toen alles open ging, waren er nog helemaal niet zoveel mensen gevaccineerd. Ook dr. Fraudci begrijpt er niet zoveel van zo te zien.

Ik hoor hier niks over dat vaccinatie succes dat jullie aanhalen. Vreemd toch?

https://www.youtube.com/watch?v=1obD3Nf8W8o

Maar...de derde/vierde/vijfde/zesde golf zal vanzelf wel komen toch?

Volle stadions, volle restaurants, kan nooit goed gaan toch? Rolling Eyes

Laatst pleitte de burgemeester van Amsterdam voor een aantal versoepelingen. Ging dat over vaccinaties?
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Corwin schreef:
Laatst pleitte de burgemeester van Amsterdam voor een aantal versoepelingen. Ging dat over vaccinaties?

Nee dat ging niet vaccinaties, maar over parken waar het veel te druk is omdat mensen nergens anders meer heen kunnen om samen te komen.

Dus, burgerlijke ongehoorzaamheid werkt. In ieder geval tot op zekere hoogte.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 13:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
30% heeft zijn vaccinatie al gehad, allemaal ouderen en risicogroepen.

Dertig procent heeft de eerste prik gehad, het aantal volledig gevaccineerden ligt maar op de helft daarvan. Texas scoort daarmee gemiddeld genomen lager dan andere staten. Maar als jij 16% gevaccineerd of 30% met één prik voldoende vind om alle regels af te schaffen, dan kan ik daar alleen maar blij mee zijn want dan geef je zelf al aan dat er geen enkele noodzaak is dat iedereen zich moet laten vaccineren.

https://www.nytimes.com/interactive/2020/us/covid-19-vaccine-doses.html

Michigan zit met 20% volledig gevaccineerd beduidend hoger dan Texas en daar stijgt het aantal besmettingen wel nog Cliff. Ra ra hoe kan dat..

Misschien dat je er toch teveel waarde aan hecht? Iets met tunnelvisie wellicht?

Zou zomaar iets met klimaat en weer te maken kunnen hebben denk ik dan. Maar ik weet het niet.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Jij vindt Dr. Fauci toch een leugenaar

Lijkt mij evident dat die Fauci een leugenaar is ja, maar uiteindelijk doet het er niet zoveel toe wat ik van hem vind.

Cliff schreef:
Misschien liegt hij hier wel, toch?

Waarom zegt Fauci niet dat de goede ontwikkeling in Texas door toedoen van vaccinatie komt, zoals jij?

Waarom blijft het team van Fauci Texas door de mangel halen en angst zaaien over de gevolgen van stadions en restaurants die weer vol zitten?

Ik denk dat je heel goed weet waarom. Wat Texas doet, de adviezen van Fauci in de wind slaan en kiezen voor een meer common sense benadering, dat kan natuurlijk niet en mag derhalve nooit positief genoemd worden. Maar als ik jou goed beluister dan ben je het dus eens met de aanpak van Texas?

"Texas open 100%". Niet mijn woorden, maar die van de hoogste gezagsdrager daar.

Wil je dit in Nederland ook, ja of toch weer niet?

In Florida is trouwens een decreet aangenomen TEGEN verplichte vaccinatiepaspoorten als toegangsbewijs om deel te nemen aan de samenleving;

https://www.tampabay.com/news/health/2021/04/02/desantis-businesses-requiring-vaccine-passports-cant-get-state-money/

Gaat allemaal lijnrecht in tegen dat covid evangelie van jullie. Smile
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Kijk es aan, ik wordt op mijn wenken bediend vandaag.

Ook Texas nu tegen invoering van vaccinatiepaspoorten als wettelijk toegangsbewijs

Quote:
NEW: Texas Gov. Greg Abbott announces that he has issued an executive order prohibiting state agencies or political subdivisions in his state from creating “vaccine passport” requirements.

https://twitter.com/jennfranconews/status/1379463832217640961

Cijfers uit Texas;

Nog maar een keer benadrukken omdat het relevant is voor deze discussie;

Quote:
Yesterday, we reported on comments from Dr. Fauci, who acknowledged that there was no obvious explanation for how Texas has managed to combat cases, deaths and hospitalizations while reopening the state almost back to 2019 levels. The good doctor even had the audacity to suggest that infections might be spreading with a "lag" (a month has passed since Abbott's order).

Het zal mij benieuwen hoeveel mensen zich uiteindelijk laten vaccineren in Texas, je mag namelijk aannemen dat ook daar niet iedereen ervoor in de rij staat.

Wellicht gaat Texas bewijzen dat het alleen vaccineren van de mensen uit de risicogroepen, die ook 99% van de zorgbelasting betreft, ruimschoots voldoende is. Dan is een vaccinatiepaspoort dus inderdaad ook nergens voor nodig en kunnen we vrij snel al weer terug naar het oude normaal.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Misschien wonen Texanen gewoon gemiddeld veel verder uit elkaar dan Nederlanders. Misschien hebben ze veel meer IC plaatsen. Misschien zijn er veel arme mensen die helemaal geen fatsoenlijke toegang tot zorg hebben. Misschien geen van deze redenen en ligt het ook niet aan de vaccinaties ,maar zijn er nog weer andere oorzaken.
Dit gespeculeer heeft helemaal geen zin.

Feit is dat er nu honderden mensen met longproblemen op de Nederlandse IC's liggen. Feit is dat zulks al maanden het geval is. Feit is dat vaccineren een zeer goede bescherming daartegen biedt.
En feit is dat vaccineren zeer goed helpt tegen verspreiding van het virus.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 15:15 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Corwin schreef:
Misschien wonen Texanen gewoon gemiddeld veel verder uit elkaar dan Nederlanders.

Ik weet ook nog wel een land waar men veel dichter opeen gepakt woont dan in Nederland en waar nog veel minder corona besmettingen zijn dan in Texas. Heeft dus inderdaad niet zoveel zin om het hier alweer over te gaan hebben.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Vorig jaar in september volgens mij al, hoezo?

Omdat je nogal hoog van de toren blaast over mij Cliff, ook nu weer. Omdat ik me hier gvd constant loop te verdedigen voor persoonlijke keuzes die ik maak, die jullie niet eens ene moer aangaan. Het zal je wellicht ontgaan zijn dat ik jou nooit beoordeel en veroordeel op wat jij doet met je leven, dat zijn mijn zaken namelijk niet.

Maar je hebt je dus een keer laten testen, ik inmiddels ook. We staan dus quitte wat dat betreft.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

246 vaccinated residents diagnosed with COVID; 3 dead, Michigan reports

Hier Michigan, 20% gevaccineerd (meer dan Texas dus) en momenteel de grootste corona brandhaar van de Verenigde Staten afgezet tegen bevolkingaantal.

En ook NA de tweede vaccin prik worden mensen positief getest.

https://eu.detroitnews.com/story/news/local/michigan/2021/04/05/246-vaccinated-residents-diagnosed-covid-3-dead-michigan/7100759002/
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

carlos schreef:
Corwin schreef:
Misschien wonen Texanen gewoon gemiddeld veel verder uit elkaar dan Nederlanders.

Ik weet ook nog wel een land waar men veel dichter opeen gepakt woont dan in Nederland en waar nog veel minder corona besmettingen zijn dan in Texas. Heeft dus inderdaad niet zoveel zin om het hier alweer over te gaan hebben.

Ik zei dan ook nadrukkelijk niet dat het aan bevolkingsdichtheid ligt.

Je pikt één zin uit mijn betoog om al weer de feiten die ik noemde te kunnen negeren.
Uitbraak coronavirus
  Weerwoord forum index » Buitenland