| |  |
Geplaatst: Wo Apr 07, 2021 8:20 |
|
|
|
Natubico schreef: |
Op zich veroorzaakt bij anderen in de buurt komen op geen enkele wijze gevaar voor anderen.
Daarom wordt 't ook niet bestreden of verboden. |
Alcohol vormt ook niet direct een gevaar voor anderen en is ook niet verboden. Roken vormt ook geen gevaar voor anderen en is ook niet verboden. Het wordt pas bestreden indien het wel een risico vormt. Voor Covid-19 geldt hetzelfde.
Quote: | Maar als die anderen het desondanks riskant vinden dat er iemand in hun buurt kan komen die mogelijk onbewust het virus bij zich draagt, dan kunnen ze kiezen tussen zich te laten vaccineren, 'n FFP-3 masker te dragen, of te vermijden dat anderen bij hen in de buurt kunnen komen door zelf ter plekke afwezig te blijven. |
Als anderen het riskant vinden om zich in het verkeer te begeven als ik gedronken moeten ze maar wegblijven. Of een grote Volvo kopen.
Als anderen het riskant vinden om letsel op te lopen, moeten ze maar niet in iemands buurt komen die rookt.
Je weet zelf dat dit niet werkt.
Quote: | Als zij niet het risico willen lopen dat het virus hen wél ziek zal maken en dus dat de natuur z'n beloop krijgt, dan zullen zij zichzelf moeten beschermen. |
Als je geen risico wil lopen moet je niet aan het verkeer deelnemen.
Quote: |
Bij bedrijven intern kan 't iets anders liggen.
Daar is de werkgever verplicht de werknemers optimaal te beschermen.
Daartoe kan hij hen dringend aanraden zich te laten vaccineren, maar zeker niet verplichten, wanneer zij daar gewetens- of andere bezwaren tegen hebben. |
De eigenaar maakt de spelregels en bepaalt hoe hij zijn personeel beschermt. Een vaccinatiebewijs wordt de norm.
Quote: | Wel kan hij de enkelen waarbij zich dit voordoet (wellicht ca. 5%) verplichten om dagelijks 'n test te laten afnemen. Is heel goed te doen, zelfs bij heel grote bedrijven.
Inmiddels gaan er al experimenten gehouden worden waarbij tot wel 7500 toeschouwers 'n voetbalwedstrijd bij kunnen wonen wanneer ze eerst 'n sneltest ondergaan.
Noem maar 'ns 'n bedrijf in Nl waar dagelijks 7500 werknemers door een en dezelfde toegangspoort heen stromen en op dezelfde afdeling werkzaam zijn.
't Kan dus echt wel, ca. 5 % van allen die op dezelfde afdeling werken dagelijks testen.
Is nog 'n stuk veiliger dan alleen gevaccineerd zijn ook. |
Wederom theoretisch gewauwel. Dan zullen die 5% per toeval op één en dezelfde afdeling moeten werken. Die kans is nul-komma-niks.
En daarbij, zie je het al voor je, dat je dagelijks naar een teststraat moet om op eigen kosten in eigen tijd je te laten testen? Elke dag opnieuw.
Dat houdt geen mens vol.
Quote: | En wanneer die afdeling toegankelijk is voor klanten kan extra beveiliging van het negatief geteste maar niet gevaccineerde bedienend personeel verkregen worden door hen op 'n niet voor klanten toegankelijke afdeling te werk te stellen, dan wel te verplichten 'n FFP-masker te dragen, of 'n anti-corona-bol. |
De meerderheid hoeft zich niet aan te passen aan de minderheid. Die 5% blijft maar weg.
Quote: | Maar van de klanten 'n vaccinatiebewijs eisen zal niet gaan en is bij de huidige stand van zaken ook niet voldoende omdat gevaccineerden toch besmettelijk kunnen zijn.
Het eisen van 'n test zou wel kunnen, maar zal heel wat klanten doen wegblijven en dus het voortbestaan van de onderneming in gevaar brengen of in elk geval het bedrijfsresultaat nadelig beinvloeden.
De bescherming van het personeel moet dus in principe intern geregeld worden en dat kan ook heel goed.
- |
Zodra blijkt dat alleen niet-gevaccineerden in het ziekenhuis belanden en de zorg belasten, dan is het een no-brainer en zijn wel vlot klaar, wat je ook roept. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Apr 07, 2021 8:59 |
|
|
|
Natubico schreef: | Dus als ergens honderden illegalen 'n land binnenkomen door bovenop 'n trein te klimmen die de grens over rijdt, dan zijn 't de spoorwegen die de illegalen het land binnen halen? |
Dan zullen spoorwegen hun controles moeten aanscherpen net zoals dat ook gebeurt in havengebieden om drugssmokkel tegen te gaan.
Blijft staan dat mensen het virus verspreiden.
Quote: | Da's iets heel anders; eerstens is er dan sprake van onnatuurlijk veel bijen doordat iemand deze bedrijfsmatig houdt en tweedens vindt het onheil plaats op zijn eigen bedrijf. 'n Tuin met enkele fruitbomen is daarentegen veel natuurlijker. |
Biologische agentia is dat ook en dat heb ik in mijn vorige reactie uitgelegd.
Quote: | Dat gaat allemaal over interne aangelegenheden binnen 'n bedrijf.
Is dus allemaal niet van toepassing op alledaagse situaties in de openbare ruimte. |
Wederom onjuist. Voor blootstelling aan biologische agentia zijn volledige hoofdstukken in de arbowet en EG-richtlijn opgenomen. Deze verplichten de werkgever gedegen onderzoek te doen naar de potentiële gezondheidsschade voor eigen mensen, bezoekers, omgeving en milieu, door blootstelling aan micro-organismen als zoönosen, bacteriën,virussen, schimmels, gisten, toxinen, prionen, protozoën, genetisch gemodificeerde organismen.
Volgens mij is dit zelfs de uitzondering op de regel bij vrijwilligerswerk. Deze zijn niet gehouden aan de arbowet op CMR-stoffen en biologische-argentia na. Wat je zegt klopt wederom niet. [/quote]
Quote: |
Haha, "dus" nog wel.
Nog liever 'n klein risico om met 'n onbestuurbaar geworden auto tegen 'n boom op te knallen, dan door weer en wind te moeten fietsen. |
Fietsen was tot voor kort doodsoorzaak nummer één in het verkeer. Dat vind ik inderdaad geen veiliger alternatief.
Quote: | Anderen zien dat weer anders; die willen elk risico dat hen zoiets overkomt hoe dan ook uitsluiten. Zeker wanneer ze daardoor ook nog meer beweging en frisse lucht opdoen en dus hun gezondheid bevorderen. |
Dat verandert niks aan de (on)veiligheid. In jouw voorbeelden is verkeersdeelname de risicofactor en die neem je niet weg door te kiezen voor een vervoersmiddel waar je kwetsbaarder op bent als mens en het sterftegetal nagenoeg even groot is.
Quote: | Zo is 't in veel gevallen ook met betrekking tot vaccineren.
De meesten nemen het nogal kleine risico dat er iets fout gaat meteen na de vaccinatie op de koop toe, wanneer ze daardoor minder kans lopen om ziek te worden na 'n besmetting.
Ook nemen ze al dan niet bewust het risico dat door de vaccinatie hun immuunsysteem in de war wordt gebracht en ze daardoor wellicht minder goed dan anders beschermd zullen zijn tegen andere aandoeningen dan die waartegen ze gevaccineerd zijn.
Maar voor 'n relatief klein percentage is dat soort risico's die verbonden zijn aan tegennatuurlijke ingrepen te veel.
Die hebben er meer vertrouwen in dat de natuur precies weet wat hij doet en niemand met 'n ziekte of erger opzadelt die dat niet op de een of andere manier verdient.
Wanneer dit henzelf zou gebeuren zouden ze dat dan ook accepteren als iets wat kennelijk noodzakelijk is. |
Het punt is dat je door niet te laten vaccineren een risico vormt voor de ander.
Quote: | In de Arbo-wet staat beslist nergens dat heel in het algemeen, dus ook in de openbare ruimte, het groepsbelang prevaleert boven het individuele.
Dat zou haar stelsel inderdaad hilarisch maken, ook al zou ze bedoelen het hierarchisch te doen zijn. |
Dat staat er wel. Wat jij ervan vindt doet er niet toe.
Quote: | Maar niet om ca. 5% ervan dagelijks te testen. Bovendien is het risico tot aanvaardbare proporties teruggebracht wanneer 95% wel gevaccineerd is. |
Teveel poespas. Eén bedrijf, één beleid, de minderheid past zich maar aan of blijft weg.
Ik denk ook dat als de meerderheid zich heeft laten vaccineren het risico voor een overbelaste zorg beheersbaar is. Alleen verandert dat niets aan de zorgplicht die je hebt als werkgever. Als een werkgever volledig ingedekt is door een vaccinatiebewijs gaat hij geen complex traject in waarbij hij risico neemt om alsnog tegen een verplichte bedrijfssluiting aan te lopen en een letselschadetraject.
Ik wil nogmaals duiden dat Covid-19 in de arbowet als arbeidsrisico staat opgenomen dus daar niet vrij in bent als werkgever. De wetveger verwacht steeds meer van het bedrijfsleven om besmetting op het werk te voorkomen en gaat er ook steeds harder in bij overtredingen. De impact is nu eenmaal te groot om hier mild mee om te gaan.
Helaas heb ik de inspecteurs een paar keer teveel gesproken afgelopen jaar. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Apr 07, 2021 10:38 |
|
|
|
Cliox schreef: | Carlos, je hebt nog niet gereageerd op het onderstaande. |
Jawel hoor, gisteren al uitgelegd waarom je ernaast zat. Met als toevoeging, dat ik niet bezig blij daarmee.
Uiteraard begint Cliox 's anderdaags weer gewoon van voren af aan te emmeren over hetzelfde, reeds weerlegde punt. Hopeloos.
Cliox schreef: | Het zorgt niet voor een overbelasting van de zorg, covid-patiënten doen dat wel |
Ook niet waar, voorbeelden zijn maanden geleden al voorbij gekomen.
Dat komt door het simpele feit dat er altijd tegen max. capaciteit wordt aan gewerkt, het systeem is nu eenmaal zo ingericht. Geen IC bed meer dan strikt noodzakelijk wordt geacht. In Duitsland heeft men zelfs tijdens deze pandemie IC bedden afgeschaald, krijgen we uiteraard ook geen reactie op want dat past niet in het straatje hier.
Cliff,
Cliff schreef: | Dat is exact wat ik bedoelde toen ik zei dat Carlos een keuze moet gaan maken. |
Ik heb die keuze om dat vaccin niet te nemen een jaar geleden al gemaakt, je weet wel, toen jij nog ontkende dat dit een issue zou worden.
Cliff schreef: | wat kan ik zelf eigenlijk doen. |
Ik doe al meer dan genoeg, maak je daar maar geen zorgen over.
Heb jij je nu inmiddels al eens laten testen op corona, of nog steeds niet? |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Apr 07, 2021 11:07 |
|
|
|
carlos schreef: | Ik heb die keuze om dat vaccin niet te nemen een jaar geleden al gemaakt, je weet wel, toen jij nog ontkende dat dit een issue zou worden. |
Was dat het moment dat jij nog filmpjes plaatste van mensen die op straat dood neervielen? Blijkbaar zijn we beiden tot andere inzichten gekomen.
Maar goed, als je standvastig aan die keuze vasthoudt zal je vanzelf de consequenties wel gaan merken denk ik. Als je geluk hebt halen alle andere gevaccineerden voor jou de kooltjes uit het vuur. Als Covid echter een probleem blijft, dan zal jij (nog meer als nu) als dader worden aangewezen.
Kun je allemaal heel vervelend vinden, maar zo gaat het wel gebeuren en dat ga jij ook echt niet veranderen.
Quote: | Ik doe al meer dan genoeg, maak je daar maar geen zorgen over. |
Wat precies?
Quote: | Heb jij je nu inmiddels al eens laten testen op corona, of nog steeds niet? |
Vorig jaar in september volgens mij al, hoezo? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Apr 07, 2021 11:10 |
|
|
|
Cliox schreef: | Texas was toen al redelijk ver gevorderd met het vaccinatieprogramma en vaccineren is de uitweg van de crisis. |
carlos schreef: | Ook niet waar, Texas zit in de achterhoede van vaccinatie binnen de VS. En zeker een maand geleden, toen alles open ging, waren er nog helemaal niet zoveel mensen gevaccineerd. |
Jawel hoor, ze liepen vér voor op Nederland en EU. En inmiddels zijn alle risicogroepen gevaccineerd. 30% heeft zijn vaccinatie al gehad, allemaal ouderen en risicogroepen.
Quote: | Ook dr. Fraudci begrijpt er niet zoveel van zo te zien.
Dr. Fraudci een maand geleden; |
Jij vindt Dr. Fauci toch een leugenaar en een heel slecht persoon? Waarom haal je hem er nu bij om 'iets te bewijzen'? Misschien liegt hij hier wel, toch?
Quote: | Ook hier, niks over dat vaccineren waar jullie zo heilig van overtuigd zijn. Nee hij vond het totaal onverantwoord dat Texas open ging en nu staat hij met z'n bek vol tanden want Texas doet het uitstekend. |
Er is je al 10 keer uitgelegd waarom Texas niet zo open is als je denkt... maar reageer je totaal niet op. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 07, 2021 14:49 |
|
|
|
Misschien wonen Texanen gewoon gemiddeld veel verder uit elkaar dan Nederlanders. Misschien hebben ze veel meer IC plaatsen. Misschien zijn er veel arme mensen die helemaal geen fatsoenlijke toegang tot zorg hebben. Misschien geen van deze redenen en ligt het ook niet aan de vaccinaties ,maar zijn er nog weer andere oorzaken.
Dit gespeculeer heeft helemaal geen zin.
Feit is dat er nu honderden mensen met longproblemen op de Nederlandse IC's liggen. Feit is dat zulks al maanden het geval is. Feit is dat vaccineren een zeer goede bescherming daartegen biedt.
En feit is dat vaccineren zeer goed helpt tegen verspreiding van het virus. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 07, 2021 17:09 |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Buitenland