Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 675, 676, 677 ... 733, 734, 735  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 21:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Who benefits the most?
Virus or election?
Lab or nature?
Coincidence or foreknowledge?

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Corwin schreef:
Mensen gaan niet verpleging studeren om rijk te worden.

Natubico schreef:
Dat misschien niet; en zeker niet in de huidige situatie.
Maar ook al is men de studie destijds niet begonnen om veel te verdienen, wanneer men bijvoorbeeld als gepensioneerde de kans krijgt om tijdelijk 10 keer zo veel te vangen dan men nu per maand opstrijkt, dan heeft menige idealist(e) daar echt wel oren naar.

Corwin schreef:
En wat gaat dat voor de sfeer op de werkvloer betekenen?

Zoals al opgemerkt zal het aantrekken van extra personeel ook in het belang zijn van het reeds aanwezige personeel omdat een en ander de kans dat dit overwerkt raakt reduceert.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Natubico schreef:
Zou niet weten welke geldige al uitgebreid gegeven zijn. Maar als ze hier heel beknopt (nog 'ns) even vermeld worden dan kan dezerzijds bekeken worden of er iets niet aan klopt.
-

Alstu: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=601454#601454

Hoor graag wat er niet klopt aan de berichten die daar gelinkt zijn en de opmerkingen van de mensen die het echt kunnen weten:

https://www.ad.nl/den-haag/meer-ic-bedden-zo-makkelijk-gaat-dat-niet-want-dit-komt-er-allemaal-bij-kijken-br~aebe77db/
https://www.parool.nl/nieuws/gommers-uitbreiding-tot-3000-ic-bedden-is-een-fata-morgana~b08ae5df/

Ja, dat hadden we al gezien. 't Draait toch voornamelijk om 'n gebrek aan IC-verpleegkundigen.
En daar werd dezerzijds dan op gereageerd door te wijzen op de mogelijkheid om met relatief veel financiele middelen van overheid en bedrijfsleven inactieve gediplomeerden tot actie te brengen. Eventueel ook uit het buitenland. Extra hoge lonen doen in dit opzicht wonderen.
Maar dan reageert Cliff met de kreet dat er geen blik extra verpleegkundigen opengetrokken zal worden.
En op de mededeling dezerzijds dat hier argumenten bij ontbreken volgt dan weer 'n verwijzing naar het begin van het verhaal waaruit enkel blijkt dat er meer verpleegkundigen bij zouden moeten om op te kunnen schalen.
Dat schiet dus ook niet op zo.
-
BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Oh lijkt me fantastische case dan. Ik neem aan dat de besmettingen in Wallonie ruim onder die van Vlaanderen liggen, vanwege de strengere avondklok?
https://covid-19.sciensano.be/sites/default/files/Covid19/Meest%20recente%20update.pdf

Nope... niet echt.

Mais oui!

Quote:
Stapelt zich op Cliff, kwestie van tijd.

Je riep het in oktober ook al Royy, toen zou er geen tweede golf komen in Zweden omdat ze het ergste gehad hadden...

Quote:
maatregelen leiden tot een daling van het aantal besmettingen.

Mooi, stellen we dat tenmisnte vast.

Quote:
Alleen dezelfde maatregelen leiden niet opnieuw tot dezelfde daling van besmettingen.

't Is een opstapeling hè: alle beetjes helpen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

Cliff schreef:
Artikel zeker niet zelf gelezen?
In de boven beschreven situatie is op verzoek van de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst , een vleermuisdeskundige van vleermuisnet.nl bij de vrouw langs geweest. Ook zijn de bijtplekken in de arm en hand van de vrouw door een arts gezien. De verwondingen bleken beter te passen bij een insectenbeet en in huis waren geen aanwijzingen voor vleermuisbewoning. Mevrouw is gerustgesteld.
Gewoon een gek mens....

Artikel wel helemaal gelezen hoor, en er blijkt klip en klaar uit dat 't hoe dan ook voorkomt dat vleermuizen zich in bijvoorbeeld de meterkast vestigen.
Daar ging 't dus maar om; aantonen dat ook als iemand zich vier weken volledig opsluit hij toch nog besmet kan raken doordat bijvoorbeeld 'n vleermuis de woning binnen komt of daar al aanwezig blijkt te zijn.
-
BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
En daar werd dezerzijds dan op gereageerd door te wijzen op de mogelijkheid om met relatief veel financiele middelen van overheid en bedrijfsleven inactieve gediplomeerden tot actie te brengen. Eventueel ook uit het buitenland. Extra hoge lonen doen in dit opzicht wonderen.

In de CAO zijn loonafspraken gemaakt Natubico. Afspraken over schalen en beloning. Daar kun je niet aan tornen, zoals Cliox ook al zei: gelijke arbeid, gelijk loon.

Wat je voorstelt is niet mogelijk. Punt.

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
You awake, thinking for yourself, is their greatest fear.

Real schreef:
Who benefits the most?

Real schreef:
Virus or election?

Real schreef:
Lab or nature?

Real schreef:
Coincidence or foreknowledge?

Denk je dat dit interessant klinkt?

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Artikel wel helemaal gelezen hoor, en er blijkt klip en klaar uit dat 't hoe dan ook voorkomt dat vleermuizen zich in bijvoorbeeld de meterkast vestigen.

Maar dat schreef je niet... je haalde het artikel aan om aan te geven dat vleermuizen mensen aanvallen:

Das iets anders dan vestigen in een meterkast.

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Elke dag 500 testen; en dat in 8 uur.
Dat zou neerkomen op dik 60 testen per uur, oftewel elke minuut eentje; continu, 8 uur lang.
Is de vraag hoeveel medewerkers tegelijk testen uitvoeren per straat.
Maar bij 60 getesten per uur zouden er toch wel continu rijen moeten staan.
Overigens wordt ook wel elders getest; onder andere bij bij bedrijven.

Cliff schreef:
Ook dit is al weerlegd. Raar hoor.

Ja, raar he, continu 60 mensen per uur in zo'n teststraat en vrijwel nooit 'n kip te zien.

De vraag is trouwens of testen die elders worden gedaan, bijvoorbeeld bij bedrijven die hun personeel zelf testen, ook worden verwerkt in de overheidscijfers.
Lijkt niet erg waarschijnlijk.
-
BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Ja, raar he, continu 60 mensen per uur in zo'n teststraat en vrijwel nooit 'n kip te zien.

Al weerlegd:
1. Er zitten meerdere mensen in zo'n auto, dus je berekening klopt niet
2. Er worden ook mensen getest door GGD's die helemaal geen auto of rijbewijs hebben (ouderen bv.)

Hou nou toch op met dit soort verdachtmakingen joh. Je zult toch echt met goede aantoonbare zaken moeten komen om de testcijfers van het RIVM in twijfel te trekken. En ik geef je alvast mee: 'ik rijd wel eens langs de teststraat en dan zie ik niemand' is geen goed argument.

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Kijk es aan, de grote evil genius van deze wereldwijde PLANdemie heeft zich ook gemeld op de virtuele Davos top, aan HEM hebben we al deze ellende te danken.

Politici zijn slechts puppets aan een touwtje, vooral die bij ons. Dit zijn het soort lieden die de lijntjes uitzetten.

Mag ik hier even mijn ongenuanceerde mening over geven?

Kapot schieten en aan de varkens voeren!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:20 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Maar dat schreef je niet... je haalde het artikel aan om aan te geven dat vleermuizen mensen aanvallen:

Das iets anders dan vestigen in een meterkast.

Citaat uit het artikel:

"Als na de beet, krab of lik van een vleermuis het dier nog aanwezig is, bel dan de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA telefoonnummer 0900-0388)".
-
BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Kijk es aan, de grote evil genius van deze wereldwijde PLANdemie heeft zich ook gemeld op de virtuele Davos top, aan HEM hebben we al deze ellende te danken.

Wat een idioot.

Maar tegelijkertijd zie ik bakken met knip en plakwerk in het filmpje wat je linkt. Is de totale video ook integraal terug te zien? Want door het knip en plakwerk is er natuurlijk wel weer iets van gemaakt... en dat kanaal wat je weer eens uit je fuik vist is verre van objectief, zoveel is duidelijk.

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
"Als na de beet, krab of lik van een vleermuis het dier nog aanwezig is, bel dan de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA telefoonnummer 0900-0388)".
-

Je hebt het over aanvallen van mensen door vleermuizen.

Hierboven staat wat je moet doen na een krab, lik of beet. Dat kan net zo goed komen doordat een mens zo'n beestje vastpakt.

Hou nou maar op met dit soort onzin.

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:24 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Kapot schieten en aan de varkens voeren!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Dat gaat ook gebeuren carlos. Wij gaan hier samen een biertje op drinken.

En wat anderen hierover denken: die zijn blijven hangen in level 1, wij zitten allang in level 3 of 4.

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

Cliff schreef:
Al weerlegd:
1. Er zitten meerdere mensen in zo'n auto, dus je berekening klopt niet.

Nou, laat in elke auto vier personen zitten, dan moeten er altijd nog continu 15 auto's in de rij staan bij zo'n straat.

Cliff schreef:
En ik geef je alvast mee: 'ik rijd wel eens langs de teststraat en dan zie ik niemand' is geen goed argument.

Wil niemand verdacht maken, maar wel uitvinden hoe 't komt dat de cijfers niet direct overtuigend zijn.
Als nou exact zou worden vermeld hoeveel personen bij de teststraten worden getest en hoeveel elders, dan zou dat al wat meer licht in de zaak kunnen brengen.
Want als er continu 15 auto's in de rij zouden moeten staan, dan is het af en toe langs zo'n straat rijden en dan niemand zien, wel degelijk 'n geldig argument.
-
BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Wat een idioot.

Als deze dwaas niet gestopt gaat worden ben jij binnen de kortste keren al je bezit kwijt Cliff.

Gaat de andere kant aan het langste eind trekken, dan ben je binnen de kortste keren van al je schulden af.

Laatst aangepast door Real op Di Jan 26, 2021 22:35, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tjongejongejonge Cliff, jij bent echt een beetje doorgeslagen met je "fuik". Het filmpje zal vast wel ergens te vinden zijn, hij heeft het er al zo vaak over gehad.

Dit is van het World Economic Forum dat momenteel plaatsvindt in Davos, dus zeer recent. Hij had ook een onderonsje met de voorzitter van de EC, vandaag geloof ik. Merk op hoe de covid pandemie aan de klimaatagenda wordt gekoppeld tijdens deze top, en hoe Nederland daarbij weer voorop loopt. Mark Rutte zit diep in de fuik van Klaus Schwab, maak je daar eens druk over.

En uiteraard, Trump net op tijd uit de weg geruimd zodat de plannen kunnen doorgaan..

Hier een wat langer filmpje;

Terwijl jij je nog steeds druk maakt om het 'terugbrengen van besmettingen' zijn deze lieden al bij de volgende stap aanbeland.

En als je ook dit weer goed beluistert, dan WEET je gewoon dat we ons oude normaal nooit meer gaan terugkrijgen, hoe goed we ook ons best doen om ons aan HUN belachelijke regeltjes te houden.

Join the resistance zou ik zeggen. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:39 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
Mark Rutte zit diep in de fuik van Klaus Schwab, maak je daar eens druk over.

Nou en of en levensgevaarlijk wat voor plannen die man met ons (het volk) heeft.

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 22:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Je hebt het over aanvallen van mensen door vleermuizen.
Hierboven staat wat je moet doen na een krab, lik of beet. Dat kan net zo goed komen doordat een mens zo'n beestje vastpakt.
Hou nou maar op met dit soort onzin.

Hier nog wat meer van 'dit soort onzin':

https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/bq1pz1/aangevallen_door_vleermuizen/

(nota bene met filmpje erbij)
-
BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 23:16 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff
Ik vond Abouthaleb sterk in zijn reactie. Kan Femke Halsema nog een voorbeeld aan nemen. Waar hangt die eigenlijk uit? Zeker bij Jinek roepen dat het allemaal zo erg is, zonder te benoemen welke bevolkingsgroepen een behoorlijk aandeel hebben in het geheel.

Mijn vooringenomen mening omtrent Wilders stel ik bij nader inzien toch bij.
Aanvankelijk was Wilders fel tegen een verplichte avondklok. maar ik prijs nu Wilders voor zijn voortschrijdend inzicht om protesterend tuig en overtreders na 21:00 het leger in te zetten om zijn "tegen" de noodklok te laten handhaven .

Naast burgemevrouw Halsema, is Wilders al de tweede die niet meer politiek is .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Di Jan 26, 2021 23:40, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 23:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ah fijn, het leger op straat na 21:00 uur. Nog een stapje richting 'het nieuwe normaal'.

En hoe lang moet dat allemaal gaan duren, zo'n avondklok? Weken, maanden? Jaren?

Mogen we ooit nog eens een keer gewoon naar de kroeg 's avonds zonder door een militair checkpoint te moeten met je vaccinatiepas in je binnenzak, of zit dat er niet meer in?

Ik vind het onvoorstelbaar hoe snel we richting totale dictatuur afglijden, aangemoedigd door menigeen hier. Sad

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2021 23:49 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Omdat soldaten opgeleid zijn om altijd afstand te houden van de 'vijand' geen mepstokken of knuppels in hun uitrusting maar automatische afstand machinegeweren .

Een glasvezel monteur vertelde mij dat 5g netwerk antennes, radar frequenties van vleermuizen verstoorde s'nachts verdwaalde en brievenbussen in vlogen.
Komt voor soldaten als een geschenk uit heldere hemel - na 21:00 alles wat beweegt neerknallen !

Spoeddebat, kamer vragen tot 17 Maart !
BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2021 0:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De zoveelste herhaling van zetten...

Cliff schreef:
Je was toch gestopt met het volgen van cijfertjes en daar hoogdravende conclusies aan te verbinden?

1. Flauwe opmerking.
2. Het is geen hoogdravende conclusie. Onze hele samenleving en economie gaat naar de klote hierdoor maar jij zit nog steeds in de ontkenningsfase.
3. 100 miljoen 'besmettingen' is wel een jubileum om even bij stil te staan en te kijken hoe het ervoor staat, en wat blijkt? Het aantal mensen dat daadwerkelijk ziek tot ernstig ziek is ligt nog steeds laag.

Cliff schreef:
Want het lijkt erop dat je een punt probeert te maken met deze cijfers om ze vervolgens keihard te ontkennen als iemand een tegenovergesteld punt maakt...

Ik ontken ze niet Cliff, zoals ik helemaal in het begin al zei, ik neem ze met de nodige korreltjes zout. Maar ze zijn wat ze zijn.

Hoe verklaar je je eigen discrepanties? Als de cijfers passen bij het beeld dat je graag ziet dan geloof je er heilig in, maar als het cijfers zijn die niet met het gewenste beeld stroken dan is er iets mis met die cijfers en wijs je veelal naar het land waar ze vandaan komen. En dit zijn bijna alle niet-westerse landen. Vind ik ook niet erg consequent.

Cliff schreef:
Yep, eens. Maar dat wil jij toch?

Klopt, zal wel moeten ook. Wat wil jij dan? Tot in lengte van dagen iedereen blijven opsluiten om die cijfers maar zo laag mogelijk te houden? Je snapt toch zelf ook wel dat dit een heilloze weg is zo?

Cliff schreef:
Die conclusies kloppen niet: van beiden kun je niet weten of het besmettingshaarden waren. Dit werd namelijk niet geregistreerd.

Ho ho, als er ook maar één demo zou zijn geweest die tot een stormloop aan covid patiënten had geleid dan hadden we dat in geuren en kleuren gehoord. En voor demo kun je ook andere zaken invullen, sportwedstrijden met publiek, Trump rallies, you name it. BML protesten. Is allemaal nooit gebeurd Cliff.

Cliff schreef:
Ja, maar hier spreek je jezelf dus structureel tegen en dat is je al meerdere keren gezegd.

Klopt, is inderdaad een discrepantie, kan ik niet ontkennen. Maar ook hier kijk je weer te absoluut tegen aan denk ik.

Ik ga ervan uit dat false positives gewoon mee genomen wordt in de besmettingscijfers en dus ten onrechte als cases worden gemeld. Betekent dat dat het mortaliteitscijfer dus hoger ligt? Misschien, zou kunnen. Maar daar mag ik niet eens over beginnen, want het gaat niet om de doden hoor ik hier voortdurend. Kijk nou gewoon eens naar het aantal ziekenhuis opnames wereldwijd, nergens rijst het de pan uit.

ik schreef:
Heb ik trouwens al een keer of honderd gemeld hier, het wil er blijkbaar niet in.

Cliff schreef:
Nee, omdat je dus jezelf tegenspreekt.

Dus je wilt gewoon niet in gaan op het punt dat ik hier echt probeer te maken?

Kijk nou es goed;

- TOEN 36k (active) cases waarvan 18% in kritieke toestand
- NU 25 miljoen cases waarvan 0.4% in kritieke toestand

Het zijn dezelfde cijfers, afkomstig van dezelfde bron. Het verschil is gigantisch, eens?

Met de cijfers zoals ze toen waren had China NU nog steeds in de top van de ranking gestaan in aantal ernstig zieken, ondanks de inmiddels 99 miljoen+ besmettingen elders.

Met de cijfers zoals ze toen waren was er alle reden om ze heel serieus te nemen, met de cijfers zoals ze nu zijn een stuk minder. Het verklaart precies waarom ik die ommezwaai heb gemaakt in het voorjaar. Dit, en tevens de steeds meer toenemende corona repressie, althans zoals ik dat dan ervaren heb. Het is echt geen hogere wiskunde hoor.

Cliff schreef:
Je weet dat het nu hartje zomer is he daar?

Totaal ander klimaat Cliff, ze hebben daar niet echt winter en zomer seizoen. Zo werkt het daar niet. De griepvirussen komen daar vooral bovendrijven in het regenseizoen. Toen het bij ons net ophield in mei begonnen ze daar zo'n beetje te stijgen.

Erken jij dat de besmettingscijfers min of meer status quo zijn in Brazilië en dat de grafiek niet dezelfde curve vertoont zoals bij ons, of kloppen deze cijfers weer niet? En zo ja, waarom loopt het dan niet gigantisch uit de hand daar als de clubs en de strandtentjes gewoon ieder weekend vol zitten?

Wij hebben namelijk alles dicht om te voorkomen dat het hier wordt zoals in Brazilie hoorde ik laatst iemand zeggen..

Nou ik zou best graag met ze willen ruilen hoor.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2021 8:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
Ah fijn, het leger op straat na 21:00 uur. Nog een stapje richting 'het nieuwe normaal'.

En hoe lang moet dat allemaal gaan duren, zo'n avondklok? Weken, maanden? Jaren?

Mogen we ooit nog eens een keer gewoon naar de kroeg 's avonds zonder door een militair checkpoint te moeten met je vaccinatiepas in je binnenzak, of zit dat er niet meer in?

Ik vind het onvoorstelbaar hoe snel we richting totale dictatuur afglijden, aangemoedigd door menigeen hier. Sad

Inderdaad ronduit schandalig dat sommigen hier die agenda lopen te promoten en ze weten dondersgoed wat het doel is. Mogelijk hobbelen ze mee, omdat ze denken er zelf beter van te worden, wat helemaal niet waar is. De enige die hier van gaan profiferen zijn de mensen die tot de echte elite behoren. Wie meeloopt, heult domweg met de duivel: meelopen, liegen, misleiden. We gaan in een sneltreinvaart richting een soort van fascisme/communisme/technocratie.

Weerwoord forum index » Buitenland