Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 661, 662, 663 ... 733, 734, 735  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 23:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
En verder; wat George Bush zegt. Waar is al dat zorgpersoneel wat er een paar jaar geleden kennelijk wel nog was gebleven? Kunnen gepensioneerde IC medewerkers niet gevraagd worden bij te springen in deze moeilijke tijd?

Denk je dat de risicogroepen erop zitten te wachten?
Denk je dat gepensioneerde IC-medewerkers willen bijspringen terwijl aan de andere kant een groep mensen niet bereid is zich aan maatregelen te houden en de boel over de kling jaagt?

Ik weet het antwoord wel Carlos. Ze steken een vinger naar je uit en het is niet hun duim.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 23:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Corwin schreef:
Van Haga wil dat mensen die naar ons beste weten besmet zijn willens en weten in het ziekenhuis aan het werk sturen?
Dan is hij nog gekker dan ik al dacht!

Zo een handelswijze zal alleen al vele doden kosten omdat dan niemand meer naar het ziekenhuis zou durven.

Exact. Geen land laat het virus uitwaaien en voert het FvD-beleid uit. Daarnaast haalt deze ramkoers niet de kamermeerderheid. Sterker nog, door hun idioot gedrag is er geen partij die met hen wil regeren.

Quote:
Evenzeer zou zo een handelswijze heel veel zorgpersoneel afschrikken en zo voor meer schaarste zorgen. Een gepensioneerde verpleger zou wel gek zijn om onder die voorwaarde nog langer bij te springen.

Exact. En ook dit is niet de oplossing.

Verder blijven tegenstanders wijzen. Naar de zorg. Naar gepensioneerden. Politie. Overheid. Hun rechten. Wanneer gaan we het eens hebben over verantwoordelijkheid nemen voor keuzes en gedrag? Als je toch niet gelooft in Covid-19 is het ook geen probleem om af te zien van recht op zorg van iets wat niet bestaat. Toch?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 23:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Optiefen met je formulier. Ik bepaal zelf wel of en wanneer ik op straat ben. Ik doe niets fout als ik na 21u op straat ben.

De Overheid kan niet aantonen welke bijdrage een avondklok levert aan mijn of iemand anders gezondheid of veiligheid. Maatregel is een disproportionele beperking van de individuele vrijheid en kan daarmee genegeerd worden. Ik mag hopen dat elke rechter gehakt maakt van de eventuele boetes die worden uitgeschreven.

Politie is klip en klaar, ben je op straat, boete. Ik vind het jammer dat 'onze rechten' een sta-in-de-weg zijn om mensen op te laten draaien voor de gevolgen van hun keuze. Ik heb al eerder gezegd, kies je ervoor om de wet met voeten te treden, doe je afstand van recht op hulp bij Covid-19 en de kosten daarvan.

Verder geldt ook voor jou dat niets goed is. Op iedere maatregel volgt bakken kritiek en weerstand. Ik kan me prima voorstellen dat je het een keer ergens mee oneens bent...

En zoals ik al zei, als we onvoldoende doen om verspreiding te reduceren, volgen meer maatregelen en worden vrijheden verder ingeperkt, dus bezint eer ge begint. Nog meer recalcitrant gedrag leidt tot nog meer inperken van vrijheden. De overheid gaat niet loslaten. Zo krijgt de SZW, ook meer instrumenten, bevoegdheden, om het bedrijfsleven aan te pakken. Wetsvoorstellen gaan een meerderheid krijgen want iedere partij heeft hiervoor gepleit.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 23:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Zeer zwak argument, Cliff. Je draait t constant om. Het is de Overheid die mij moet aantonen dat beperking van mijn vrijheid effectief is. Niet andersom.

Dat doen ze voortdurend. Ook nu weer. Er is onderzoek verricht naar het effect van de avondklok.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 23:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Reageer je ook nog hier op?

Cliox schreef:
Het demonstratieverbod werd met voeten getreden.

carlos schreef:
Ook dat is een bekende truc inmiddels. Op het laatste moment, een dag van tevoren of de dag zelf, de demonstratie die al grotendeels geregeld is alsnog verbieden of door te verwijzen naar een andere locatie.

Wederom onjuist:

Bron: https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/college/burgemeester/persberichten/demonstratie-nederland-verzet-westerpark/[/quote]

Ik merk dat je onwelgevallige feiten steeds vaker negeert.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 0:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ik denk dat we het ergste al achter de rug hebben met de eerste golf. Degenen die er het meest vatbaar voor waren zijn er al door getroffen en overleden. Dit beeld zie je overal eigenlijk. De gevolgen van corona zullen stillaan minder en minder worden, ook als je meer maatregelen laat vallen.

Dat men deze winter tal van maatregelen heeft om het zekere voor het onzekere te nemen valt mijns inziens best te billijken, maar dit kan niet blijven duren zo.

We moeten ophouden met die obsessie over besmettingen tegengaan, en doen alsof iedere 85-jarige ten koste van alles gered moet worden. Het klinkt cru, maar het is common sense.

We hebben namelijk nooit anders gedaan.

Zwaartepunt zijn leeftijdsgroepen tussen 55-70. Het beleid is niet gericht om het sterftecijfer van 85-jarige te reduceren.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Politie is klip en klaar, ben je op straat, boete. Ik vind het jammer dat 'onze rechten' een sta-in-de-weg zijn om mensen op te laten draaien voor de gevolgen van hun keuze. Ik heb al eerder gezegd, kies je ervoor om de wet met voeten te treden, doe je afstand van recht op hulp bij Covid-19 en de kosten daarvan.

Waar heb je t over? Kun je mij exact uitleggen welk risico op verspreiding van het virus ik exact veroorzaak als ik na 21u op straat loop versus dat om 18u op straat loop? Sterker nog: ik denk dat het juist tegengesteld is, om 18u is t drukker op straat, dus als je een ommetje wilt doen en zo min mogelijk mensen tegen wilt komen kun je dat beter om 22u doen.

Quote:
Dat doen ze voortdurend. Ook nu weer. Er is onderzoek verricht naar het effect van de avondklok.

Oh ja? En wat is het effect?

T is buitengewoon disproportioneel, de maatregelen drukken disproportioneel zwaar de bepaalde generaties. En dat zijn nou juist net de generaties die nauwelijks iets te vrezen hebben van dit virus.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:

Waar heb je t over? Kun je mij exact uitleggen welk risico op verspreiding van het virus ik exact veroorzaak als ik na 21u op straat loop versus dat om 18u op straat loop? Sterker nog: ik denk dat het juist tegengesteld is, om 18u is t drukker op straat, dus als je een ommetje wilt doen en zo min mogelijk mensen tegen wilt komen kun je dat beter om 22u doen.

Zie uitleg Cliff.

Quote:
Oh ja? En wat is het effect?

Zie uitleg Cliff.

Quote:
T is buitengewoon disproportioneel, de maatregelen drukken disproportioneel zwaar de bepaalde generaties. En dat zijn nou juist net de generaties die nauwelijks iets te vrezen hebben van dit virus.

De generatie die niets te vrezen heeft van het virus besmetten mensen die wel iets te vrezen hebben. De maatregelen kun je als zwaar opvatten maar zeker niet disproportioneel.

Ik ben het overigens oneens dat de maatregel zwaar is. De keren dat ik na 21:00 zónder reden een avondwandeling buiten maak in de winter, zijn op één hand te tellen. Ik ben alleen verplicht buiten om de hond uit te laten en ik heb de laatste paar dagen eens opgelet, er is geen kip op straat na 22:00u. Wederom: Zeuren om te zeuren. Iedere maatregel voedt de boosheid en discussie en is bij voorbaat niet goed. Geen enkel besluit deugt.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

En wat houdt dat 'moet mij aantonen' precies in? De website van de overheid 'waarom de avondklok' is niet genoeg. Misschien wil je een telefoontje van Mark Rutte met uitleg?

Veel mensen worden besmet met corona bij het samenkomen van familie en vrienden. Het verbod om ’s avonds buiten te zijn, zorgt ervoor dat minder mensen bij elkaar op bezoek gaan en elkaar ontmoeten. Uit onderzoek blijkt dat een avondklok helpt om de verspreiding van het virus af te remmen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/avondklok/regels-avondklok

Hehe. Aha, dus ik moet binnenblijven om te voorkomen dat anderen mogelijk misschien op bezoek gaan bij anderen? Da's dus disproportioneel. Alle maatregelen die we kennen zijn direct gericht op het risico wat het EIGEN gedrag teweeg brengt (afstand houden, mondkapjes etc). Avondklok is een veel generiekere maatregel, waar je ook mensen of gedrag wat GEEN ENKEL risico behelst raakt.

Quote:

7 miljoen mensen begreep ik

Nee joh, veel minder. Er zijn geen 7m mensen boven de 60 of met serieuze comorbiditeit.

Quote:

We zitten hier samen in en we komen hier samen uit.

Sure, maar toch is het overduidelijk dat sommige groepen meer worden beperkt door de maatregelen dan andere groepen.

Quote:

Sterkste schouders dragen de zwaarste lasten Royy, zo komen we er gezamenlijk uit. Ik ga geen pensioenen plunderen. We betalen allemaal mee naar draagkracht.

Jaja, heb je t alweer, de groep die dus het meest wordt beperkt door de maatregelen, maar zelf nauwelijks iets te vrezen heeft van het virus, mag de rekening weer betalen.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Ik ben het overigens oneens dat de maatregel zwaar is. De keren dat ik na 21:00 zónder reden een avondwandeling buiten maak in de winter, zijn op één hand te tellen. Ik ben alleen verplicht buiten om de hond uit te laten en ik heb de laatste paar dagen eens opgelet, er is geen kip op straat na 22:00u.

Als er toch geen kip op straat is na 22u, hoe kan een avondklok dan effectief zijn?

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Verder zeg ik tegen jou Royy en alle mensen die de VVD op het pluche in het torentje hebben laten zitten en nu roepen dat de capaciteit vergroot moet worden; waren jullie voorheen maar zo kritisch op de VVD. Was niet akkoord gegaan met het wegbezuinigen van verplegend personeel en bedden. Was niet akkoord gegaan met het sluiten van ziekenhuizen en bejaardentehuizen.

De 'overcapaciteit' is volledig wegbezuinigd met als reden, de potentiële exponentiële groei van zorgkosten tegen te gaan. Veiligheidsdiensten waarschuwden in 2016 al voor een tekort aan IC-bedden bij een pandemie. Maar nee, het was een ver van jullie bed show, dus lekker VVD stemmen en dus instemmen met het verder kapot bezuinigen van essentiële bedrijfstakken in de zorg. En nu de gevolgen van jullie eigen stemgedrag als een boemerang terugslaat, moet iedereen het ontgelden, behalve de VVD-stemmer zelf... Ik weet niet wat ik lees.

De VVD-stemmer is de medeveroorzaker van het ontstane probleem. De VVD-stemmer hield een politieke partij in het zadel waarvan hij of zij wist dat ze verpleegkundig personeel en ziekenhuisbedden wegbezuinigde. De VVD-stemmer hield een politieke partij in het zadel waarvan hij of zij wist dat zij IC-bedden wegbezuinigde. De VVD-stemmer hield een politieke partij in het zadel waarvan hij of zij wist dat zij ziekenhuizen en bejaardentehuizen sloten. De VVD-stemmer hield een politieke partij in het zadel waarvan hij of zij wist dat er puinhopen ontstonden in ziekenhuizen: Een afschuwelijk werkklimaat met een hoog ziekteverzuim als gevolg.

Leer maar eens om verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen van je eigen keuze.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Er is niet bezuinigd op de ziekenhuiszorg, Cliox. Ik vind t een kwalijke zaak dat je die onwaarheden maar blijft herhalen.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliox schreef:

Ik ben het overigens oneens dat de maatregel zwaar is. De keren dat ik na 21:00 zónder reden een avondwandeling buiten maak in de winter, zijn op één hand te tellen. Ik ben alleen verplicht buiten om de hond uit te laten en ik heb de laatste paar dagen eens opgelet, er is geen kip op straat na 22:00u.

Als er toch geen kip op straat is na 22u, hoe kan een avondklok dan effectief zijn?

Daar was Cliff toch kraakhelder over?

"Veel mensen worden besmet met corona bij het samenkomen van familie en vrienden. Het verbod om ’s avonds buiten te zijn, zorgt ervoor dat minder mensen bij elkaar op bezoek gaan en elkaar ontmoeten. Uit onderzoek blijkt dat een avondklok helpt om de verspreiding van het virus af te remmen."

Bron: www.rijksoverheid.nl/

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Er is niet bezuinigd op de ziekenhuiszorg, Cliox. Ik vind t een kwalijke zaak dat je die onwaarheden maar blijft herhalen.

Je verdraait mijn woorden: Verplegend personeel, ziekenhuisbedden en IC-bedden zijn wegbezuinigd.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Nee joh, veel minder. Er zijn geen 7m mensen boven de 60 of met serieuze comorbiditeit.

Mensen die tot de risicogroepen behoren krijgen jaarlijks een uitnodiging voor de griepspuit, dat zijn er zo'n 6-miljoen.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Hehe. Aha, dus ik moet binnenblijven om te voorkomen dat anderen mogelijk misschien op bezoek gaan bij anderen? Da's dus disproportioneel. Alle maatregelen die we kennen zijn direct gericht op het risico wat het EIGEN gedrag teweeg brengt (afstand houden, mondkapjes etc). Avondklok is een veel generiekere maatregel, waar je ook mensen of gedrag wat GEEN ENKEL risico behelst raakt.

Natuurlijk wel. Ze kunnen besmet raken en anderen besmetten. De mens verspreidt het virus. De verspreiding is de risicofactor waarop beleid wordt gevoerd, niet het effect. Ik heb je in geuren en kleuren uitgelegd hoe risicomodellen werken en waarom deze maatregelen logisch zijn. Tenminste, statistisch bekeken en niet gelet op de doorvertaling naar de praktijk.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

"Veel mensen worden besmet met corona bij het samenkomen van familie en vrienden. Het verbod om ’s avonds buiten te zijn, zorgt ervoor dat minder mensen bij elkaar op bezoek gaan en elkaar ontmoeten. Uit onderzoek blijkt dat een avondklok helpt om de verspreiding van het virus af te remmen."

Bron: www.rijksoverheid.nl/

Is niet consequent dan toch Cliox? Jij zegt: er is geen kip op straat, dus er is ook nauwelijks "visiteverkeer", terwijl Cliff/de Overheid zegt dat het juist druk op straat zou moeten zijn na 21u, want mensen gaan teveel bij elkaar op bezoek.

Of t is na 21u te druk met visiteverkeer en dus is t effectief. Of er is toch al geen kip op straat, niemand heeft last van de avondklok, maar dan is ie ook weinig effectief...

Wat is t nou?

Laatst aangepast door Royy op Za Jan 23, 2021 10:45, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Natuurlijk wel. Ze kunnen besmet raken en anderen besmetten. De mens verspreidt het virus.

Het risico dat ik veroorzaak als ik na 21u een ommetje maak is nihil. Toch is t verboden.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Je verdraait mijn woorden: Verplegend personeel, ziekenhuisbedden en IC-bedden zijn wegbezuinigd.

Da's geen politiek besluit geweest Cliox, maar een besluit van de uitvoerende organisaties (zodat ze bv geld hadden om nieuwe, luxe uitgevoerde ziekenhuizen te bouwen). Je moet je melden bij Kuipers en Gommers.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tedje van Es schreef:
Herstel wil de samenleving scheiden in een deel dat niet tot de risicogroep behoort en een deel dat wel tot de risicogroep behoort.
Royy schreef:
En wat is daar erg aan? T is een feit Tedje. Een overgrote meerderheid is vrij ongevoelig voor dit virus....

...Zeg t maar.

Ik zal 't even zeggen: die scheiding functioneert niet omdat op het private vlak thuis) die scheiding niet voort wordt gezet en daar weer alles bij- en door elkaar gaat lopen.

Het voorstel van Herstel geeft wel weer perfect de mening van de egocentrische, asociale eigenheimer weer die vindt dat hij niet mee hoeft te doen.
Bah! Wat een samenleving is het toch geworden!

Royy schreef:
Het risico dat ik veroorzaak als ik na 21u een ommetje maak is nihil. Toch is t verboden.

Het schijnt wel echt moeilijk te begrijpen zijn, hè?

Laat ik even een plastisch voorbeeld geven:
Als na 21.00 uur 50 personen allemaal apart een ommetje gaan maken om ergens samen te gaan hokken om te feesten, omdat het domme asociale eigenheimer zijn, schieten we geen barst op.
We hebben deze avondklok te danken aan dat soort aso's. Op deze manier kan wat ik hierboven schilderde niet gebeuren.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Laat ik even een plastisch voorbeeld geven:
Als na 21.00 uur 50 personen allemaal apart een ommetje gaan maken om ergens samen te gaan hokken om te feesten, omdat het domme asociale eigenheimer zijn, schieten we geen barst op.
We hebben deze avondklok te danken aan dat soort aso's. Op deze manier kan wat ik hierboven schilderde niet gebeuren.

Maar dat zit in t feesten, niet in t ommetje maken. Ik doe niets verkeerd als ik een ommetje maak, helemaal niets.

Dronken achter t stuur zitten is ook asociaal. Jij verbiedt nu het schenken van alcohol in de kroeg, omdat sommige mensen dronken achter het stuur gaan zitten. Ik zeg: ik doe niets verkeerd, dus optiefen met je alcoholverbod.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Is niet consequent dan toch Cliox? Jij zegt: er is geen kip op straat, dus er is ook nauwelijks "visiteverkeer", terwijl Cliff/de Overheid zegt dat het juist druk op straat zou moeten zijn na 21u, want mensen gaan teveel bij elkaar op bezoek.

Je hebt blijkbaar geen enkel idee wat zich afspeelt in studentenhuizen, zuipketen en man caves.
Voorbeeld: in een dorp komen 'n stuk of 10 mannen bij elkaar in een tot bar omgebouwde garage. De wandeling er naar toe is maar 1 tot 5 minuten, daarna zitten ze minstens 3 uur bij elkaar. Omdat die wandeling zo kort is LIJKT het alsof er geen kip op straat is.

Die wandeling is sowieso niet het probleem. Het probleem is het uren samen in een ruimte zitten. En dat is achter de voordeur, dus niet te controleren. Die wandeling er naar toe is wel te controleren, vandaar die avondklok.

Is het nu duidelijk?

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Maar dat zit in t feesten, niet in t ommetje maken. Ik doe niets verkeerd als ik een ommetje maak, helemaal niets.

Klopt. Maar als de politie mensen staande houdt en vraagt: waar ga je naar toe, dan zegt iedereen: 'n ommetje maken.
Niemand zal zeggen, ik ga naar een feest.

De enige manier om deze toestanden te voorkomen is ook het ommetje te verbieden.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Moppersmurf schreef:

Je hebt blijkbaar geen enkel idee wat zich afspeelt in studentenhuizen, zuipketen en man caves.
Voorbeeld: in een dorp komen 'n stuk of 10 mannen bij elkaar in een tot bar omgebouwde garage. De wandeling er naar toe is maar 1 tot 5 minuten, daarna zitten ze minstens 3 uur bij elkaar. Omdat die wandeling zo kort is LIJKT het alsof er geen kip op straat is.

Die wandeling is sowieso niet het probleem. Het probleem is het uren samen in een ruimte zitten. En dat is achter de voordeur, dus niet te controleren. Die wandeling er naar toe is wel te controleren, vandaar die avondklok.

Is het nu duidelijk?

Zal allemaal best, maar ik doe niets verkeerd.

En och, in zon dorp is er ook wel wat op te vinden hoor. Zolang je op prive-terrein blijft (tuinen, weilanden) mag je je vrij verplaatsen.

Vind jij ook dat we alcohol in de kroeg maar moeten verbieden, omdat sommige mensen dronken achter t stuur stappen?

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Vind jij ook dat we alcohol in de kroeg maar moeten verbieden, omdat sommige mensen dronken achter t stuur stappen?

Nee. Want je kunt gericht bestuurders controleren, de rest gaat vrijuit. Ik herhaal:

Als de politie mensen staande houdt en vraagt: waar ga je naar toe, dan zegt iedereen: 'n ommetje maken.
Niemand zal zeggen, ik ga naar een feest.

De enige manier om deze toestanden te voorkomen is ook het ommetje te verbieden.

Weerwoord forum index » Buitenland