| |  |
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 23:50 |
|
|
|
Royy schreef: | Optiefen met je formulier. Ik bepaal zelf wel of en wanneer ik op straat ben. Ik doe niets fout als ik na 21u op straat ben.
De Overheid kan niet aantonen welke bijdrage een avondklok levert aan mijn of iemand anders gezondheid of veiligheid. Maatregel is een disproportionele beperking van de individuele vrijheid en kan daarmee genegeerd worden. Ik mag hopen dat elke rechter gehakt maakt van de eventuele boetes die worden uitgeschreven. |
Politie is klip en klaar, ben je op straat, boete. Ik vind het jammer dat 'onze rechten' een sta-in-de-weg zijn om mensen op te laten draaien voor de gevolgen van hun keuze. Ik heb al eerder gezegd, kies je ervoor om de wet met voeten te treden, doe je afstand van recht op hulp bij Covid-19 en de kosten daarvan.
Verder geldt ook voor jou dat niets goed is. Op iedere maatregel volgt bakken kritiek en weerstand. Ik kan me prima voorstellen dat je het een keer ergens mee oneens bent...
En zoals ik al zei, als we onvoldoende doen om verspreiding te reduceren, volgen meer maatregelen en worden vrijheden verder ingeperkt, dus bezint eer ge begint. Nog meer recalcitrant gedrag leidt tot nog meer inperken van vrijheden. De overheid gaat niet loslaten. Zo krijgt de SZW, ook meer instrumenten, bevoegdheden, om het bedrijfsleven aan te pakken. Wetsvoorstellen gaan een meerderheid krijgen want iedere partij heeft hiervoor gepleit. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 23:57 |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Za Jan 23, 2021 10:09 |
|
|
|
Cliff schreef: |
En wat houdt dat 'moet mij aantonen' precies in? De website van de overheid 'waarom de avondklok' is niet genoeg. Misschien wil je een telefoontje van Mark Rutte met uitleg?
Veel mensen worden besmet met corona bij het samenkomen van familie en vrienden. Het verbod om ’s avonds buiten te zijn, zorgt ervoor dat minder mensen bij elkaar op bezoek gaan en elkaar ontmoeten. Uit onderzoek blijkt dat een avondklok helpt om de verspreiding van het virus af te remmen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/avondklok/regels-avondklok |
Hehe. Aha, dus ik moet binnenblijven om te voorkomen dat anderen mogelijk misschien op bezoek gaan bij anderen? Da's dus disproportioneel. Alle maatregelen die we kennen zijn direct gericht op het risico wat het EIGEN gedrag teweeg brengt (afstand houden, mondkapjes etc). Avondklok is een veel generiekere maatregel, waar je ook mensen of gedrag wat GEEN ENKEL risico behelst raakt.
Quote: |
7 miljoen mensen begreep ik |
Nee joh, veel minder. Er zijn geen 7m mensen boven de 60 of met serieuze comorbiditeit.
We zitten hier samen in en we komen hier samen uit. |
Sure, maar toch is het overduidelijk dat sommige groepen meer worden beperkt door de maatregelen dan andere groepen.
Sterkste schouders dragen de zwaarste lasten Royy, zo komen we er gezamenlijk uit. Ik ga geen pensioenen plunderen. We betalen allemaal mee naar draagkracht. |
Jaja, heb je t alweer, de groep die dus het meest wordt beperkt door de maatregelen, maar zelf nauwelijks iets te vrezen heeft van het virus, mag de rekening weer betalen. |
|
_________________ Houdt koers! |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Za Jan 23, 2021 10:11 |
|
|
|
Verder zeg ik tegen jou Royy en alle mensen die de VVD op het pluche in het torentje hebben laten zitten en nu roepen dat de capaciteit vergroot moet worden; waren jullie voorheen maar zo kritisch op de VVD. Was niet akkoord gegaan met het wegbezuinigen van verplegend personeel en bedden. Was niet akkoord gegaan met het sluiten van ziekenhuizen en bejaardentehuizen.
De 'overcapaciteit' is volledig wegbezuinigd met als reden, de potentiële exponentiële groei van zorgkosten tegen te gaan. Veiligheidsdiensten waarschuwden in 2016 al voor een tekort aan IC-bedden bij een pandemie. Maar nee, het was een ver van jullie bed show, dus lekker VVD stemmen en dus instemmen met het verder kapot bezuinigen van essentiële bedrijfstakken in de zorg. En nu de gevolgen van jullie eigen stemgedrag als een boemerang terugslaat, moet iedereen het ontgelden, behalve de VVD-stemmer zelf... Ik weet niet wat ik lees.
De VVD-stemmer is de medeveroorzaker van het ontstane probleem. De VVD-stemmer hield een politieke partij in het zadel waarvan hij of zij wist dat ze verpleegkundig personeel en ziekenhuisbedden wegbezuinigde. De VVD-stemmer hield een politieke partij in het zadel waarvan hij of zij wist dat zij IC-bedden wegbezuinigde. De VVD-stemmer hield een politieke partij in het zadel waarvan hij of zij wist dat zij ziekenhuizen en bejaardentehuizen sloten. De VVD-stemmer hield een politieke partij in het zadel waarvan hij of zij wist dat er puinhopen ontstonden in ziekenhuizen: Een afschuwelijk werkklimaat met een hoog ziekteverzuim als gevolg.
Leer maar eens om verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen van je eigen keuze. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 23, 2021 10:12 |
|
|
|
Er is niet bezuinigd op de ziekenhuiszorg, Cliox. Ik vind t een kwalijke zaak dat je die onwaarheden maar blijft herhalen. |
|
_________________ Houdt koers! |
|
|
|
Weerwoord forum index » Buitenland