Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 10:03 |
|
|
|
Van Haga wil dat mensen die naar ons beste weten besmet zijn willens en weten in het ziekenhuis aan het werk sturen?
Dan is hij nog gekker dan ik al dacht!
Zo een handelswijze zal alleen al vele doden kosten omdat dan niemand meer naar het ziekenhuis zou durven.
Evenzeer zou zo een handelswijze heel veel zorgpersoneel afschrikken en zo voor meer schaarste zorgen. Een gepensioneerde verpleger zou wel gek zijn om onder die voorwaarde nog langer bij te springen. |
|
Laatst aangepast door Corwin op Vr Jan 22, 2021 10:07, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 10:09 |
|
|
|
|
Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Jan 22, 2021 10:51, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 10:20 |
|
|
|
Cliff schreef: | De oversterfte is een feit. |
Prima, ontken ik niet.
Ik beperk me echter liever tot de ziekenhuiscijfers als parameters van hoe het er nu op dit moment voor staat met covid, en er liggen nu beduidend minder mensen op de IC dan in maart/april. En ik blijf het hoe dan ook absurd vinden om ons hele land in lockdown te gooien voor een paar honderd patiënten op de IC, of de oversterfte nu bovengemiddeld hoog is of niet.
Cliff schreef: | Mensen die sterven worden gemeld bij de GBA. Daar zal best wat tijd tussen zitten, maar zeker geen weken. |
In het voorjaar hebben we ook gewacht op oversterfte cijfers, heb ik het met Royy vaak genoeg over gehad.
Wil er best wel eens wat dieper induiken hoe het nu echt zit, maar ik vertrouw niet zomaar het eerste de beste grafiekje dat lukraak van internet wordt afgeplukt. Doe jij ook niet. |
|
_________________ Va bene. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 12:00 |
|
|
|
Ik denk dat we het ergste al achter de rug hebben met de eerste golf. Degenen die er het meest vatbaar voor waren zijn er al door getroffen en overleden. Dit beeld zie je overal eigenlijk. De gevolgen van corona zullen stillaan minder en minder worden, ook als je meer maatregelen laat vallen.
Dat men deze winter tal van maatregelen heeft om het zekere voor het onzekere te nemen valt mijns inziens best te billijken, maar dit kan niet blijven duren zo.
We moeten ophouden met die obsessie over besmettingen tegengaan, en doen alsof iedere 85-jarige ten koste van alles gered moet worden. Het klinkt cru, maar het is common sense.
We hebben namelijk nooit anders gedaan. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 12:10 |
|
|
|
Niemand hier doet alsof elke 85 jarige koste wat koste gered moet worden. Er is inmiddels al duizend keer gezegd wat het probleem wel is. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 12:26 |
|
|
|
carlos schreef: |
If one gets vaccinated:
1.- Can one stop wearing the mask?
- No
2.- Can they reopen restaurants etc and everyone work normally?
- No
3.- Will one be resistant to covid?
- Maybe, but we don't know exactly, it probably won't stop you getting it
4.- At least we won't be contagious to others anymore?
- no you can still pass it on, possibly, nobody knows.
5.- If we vaccinate all children, will school resume normally?
- No
6.- If one is vaccinated, can they stop social distancing?
- No
7.- If one is vaccinated, can they stop disinfecting hands?
- No
8.- If one vaccinates oneself and their elderly, can they hug each other?
- No
9.- Will cinemas, theatres and stadiums be reopened thanks to vaccines?
- No
10.- Will the vaccinated be able to gather?
- No
11.- What is the real benefit of vaccination?
- The virus won't kill you.
12.- Are you sure it won't kill?
- No
13.- If statistically the virus didn't kill one anyway ... Why would they get vaccinated?"
- To protect others.
14.- So if one gets vaccinated, the others are 100% sure you are not infecting them?
- No
So the shot does not give immunity.
Does not eliminate the virus.
Does not prevent death.
Does not guarantee you won’t get it.
Does not prevent you from getting it.
Does not stop you passing it on
Does not eliminate the need for travel bans.
Does not eliminate the need for business closures.
Does not eliminate the need for lockdowns.
Does not eliminate the need for masking.
So...what the f**k is the vaccine actually doing?????
Die corona leugenaars lullen zich steeds meer vast. Geen wonder dat er zo'n haast wordt gemaakt met dat vaccineren.. |
Wat een ongelofelijk lulverhaal weer. Hoe dom kun je zijn.
Al die 'no' antwoorden betekenen niet 'nee' maar NIET DIRECT. We zullen eerst voldoende mensen moeten vaccineren, dan afwachten hoe snel het aantal besmettingen drastisch gaat dalen VOORDAT we al deze DOMME VRAGEN met JA kunnen beantwoorden !! |
|
_________________ Atheïsme is een hogere vorm van beschaving |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 12:35 |
|
|
|
Niks lulverhaal, het is de waarheid. Er is geen enkel bewijs dat het vaccin ons hieruit gaat halen, er zijn wel steeds meer bewijzen dat het NIET WERKT.
Dus, corona blijft gewoon een issue, ook NA dat iedereen gevaccineerd is, en dat zeggen ze zelf ook.
Duidelijk?  |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 13:23 |
|
|
|
Luister even naar dit gesprek. Woordvoerder Erik Jan Vlieger van de actiegroep Herstel-NL heeft andere ideeën.
1 op 1
Erik Jan Vlieger is een zorgondernemer, per definitie dus een pervers liberaal varken dat zich wil verrijken aan zieke mensen. En zo'n zwijn komt even vertellen dat we een scheiding in de samenleving moeten maken. Bah!  |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 13:54 |
|
|
|
Cliff schreef: | De oversterfte is een feit. |
carlos schreef: | Prima, ontken ik niet. |
Waarom draai je nu dan post na post om de werkelijke vraag heen Carlos: wat is jouw verklaring voor die oversterfte? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 13:56 |
|
|
|
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 14:45 |
|
|
|
Moppersmurf schreef: | Herstel.nl denkt hier serieus over na. Dit zijn geen virus ontkenners. Ook geen sensatiezoekers waar Carlos steeds mee komt aandragen.
https://www.herstel-nl.nl/ |
Ze schrijven dit:
WAT WIJ WILLEN
Wij hebben drie verzoeken aan het kabinet, ons parlement, adviseurs, beleidsmakers en bestuurders:
-Reken risicogestuurd beleid door.
-Hanteer bij deze doorrekening een gebalanceerd en transparant afwegingskader.
-Houd bij het finale besluit over beleid de onderliggende waarden in het oog.
Kan ik me wel in vinden, maar als ik verder lees zie ik dat hun 'onderliggende waarden' nogal anders zijn dan die van mij. Zo willen ze ouderen en zwakkeren (genoemd: de Covidvatbaren) beschermen door ze te isoleren. Los van het feit dat volgens mij al lang bewezen is dat dit niet kan in Nederland (ging om ongeveer 7 miljoen mensen begreep ik), wil ik die kant ook simpelweg niet op. Ik wil gelijk beleid voor iedereen. Ik wil ouderen en zwakkeren beschermen tegen risico's en niet zeggen 'bescherm jezelf maar'.
Verder deel ik ook het standpunt wat Cliox eerder verwoordde: 7 miljoen mensen op een bevolking van 17 miljoen isoleer je niet. Onmogelijk. Die 7 miljoen mensen hebben voortdurend contact met die andere 10 miljoen: op werk, in winkels, in relaties, etc.
Zie het nu ook bij ouderen. Dan komt de schoonmaakster langs, dan de huishoudelijk hulp, dan de glazenwasser, dan de monteur voor de keuken, dan de tv-reparateur, dan de postbode, dan de persoon die boodschappen brengt, dan de woningbouw voor de CV ketel, etc. etc. Vervolgens moeten die ouderen naar de kapper, de huisarts, de tandarts, de winkel, etc. en dan noem ik de familie en vrienden niet eens.
Laten we realistisch blijven. Isolatie is ook geen optie. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2021 15:40 |
|
|
|
Er wordt gesproken over een Britse, Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse mutatie.
Uitgerekend in die landen hebben de phase-3 trials van AstraZeneca plaats gevonden. |
|
_________________ Popcorn Time is Coming  |
|
|
|
Weerwoord forum index » Buitenland