Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 659, 660, 661 ... 738, 739, 740  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Van Haga wil dat mensen die naar ons beste weten besmet zijn willens en weten in het ziekenhuis aan het werk sturen?
Dan is hij nog gekker dan ik al dacht!

Zo een handelswijze zal alleen al vele doden kosten omdat dan niemand meer naar het ziekenhuis zou durven.
Evenzeer zou zo een handelswijze heel veel zorgpersoneel afschrikken en zo voor meer schaarste zorgen. Een gepensioneerde verpleger zou wel gek zijn om onder die voorwaarde nog langer bij te springen.

Laatst aangepast door Corwin op Vr Jan 22, 2021 10:07, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Geef eens antwoord: waar komt die enorme oversterfte in Nederland dan vandaan?

Zoals gezegd, ik geloof niet dat je oversterfte zo op deze wijze 'in real time' kunt bijhouden. Ben dus best sceptisch ja. Niet zozeer over de gegevens uit maart/april, maar wel over wat men nu beweert als zijnde oversterfte van vorige week of afgelopen maand.

En ook hier...grafiekjes kunnen heel gemakkelijk worden 'geconstrueerd' om zaken veel dramatischer voor te stellen dan ze in werkelijkheid zijn.

Kom op Cliff, dat punt heb jij zelf notabene vaak genoeg gemaakt hier op weerwoord, als ik me niet vergis.

Waarom begint de y-as niet op nul? Durf te wedden dat het er dan al een stukje minder dramatisch uit ziet.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

šŸŽ¹šŸŽµ

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Jan 22, 2021 10:51, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Zoals gezegd, ik geloof niet dat je oversterfte zo op deze wijze 'in real time' kunt bijhouden.

Waarom niet? Denk je dat dode mensen ergens een paar weken bewaard worden voordat ze de registratie ingaan? Zo zit het natuurlijk niet.

Mensen die sterven worden gemeld bij de GBA. Daar zal best wat tijd tussen zitten, maar zeker geen weken.

De oversterfte is een feit.

Quote:
Waarom begint de y-as niet op nul? Durf te wedden dat het er dan al een stukje minder dramatisch uit ziet.

Dat doet totaal niet ter zake. Al zet ik een tabel neer hier. Jij weigert mij nu te vertellen waar de oversterfte vandaan komt, en ik snap dat heel goed want je wilt er gewoon niet aan dat Covid hier de hoofdoorzaak is. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er een andere oorzaak is voor deze oversterfte. Sterker nog, als je gaat filosoferen zal je bv. uitkomen op veel minder verkeersdoden door thuiswerken etc.

Je draait er nu echt omheen Carlos. Je begint een beetje over 'hoe de grafiek eruit ziet'. Kijk gewoon eens naar de gegevens. Bijna 1000 extra doden vorige week. Zo'n 800 extra doden de week daarvoor. Leg maar uit...

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Heb er zelf ook al 'ns op gewezen dat 't toch niet zo moeilijk zal zijn om in 'n aantal leegstaande panden speciale Covid-klinieken te vestigen inclusief IC-afdelingen.
De benodigde apparaten zijn onbeperkt te krijgen en alleen de bemanning kan nog wat moeite kosten.

Carlos schreef:
ls je over dit soort punten niet eens wilt nadenken, dan wil je volgens mij ook niet echt uit deze crisis komen. En ik mis de urgentie in het kabinetsbeleid op dit soort punten totaal. Men is alleen maar bezig met ONS opsluiten, en daarmee schuift men de verantwoordelijkheid voor het eigen beleid van bezuinigen in de zorg wel heel makkelijk af op de samenleving.

Maar lees je dan gewoon even in joh:

https://www.ad.nl/den-haag/meer-ic-bedden-zo-makkelijk-gaat-dat-niet-want-dit-komt-er-allemaal-bij-kijken-br~aebe77db/
https://www.parool.nl/nieuws/gommers-uitbreiding-tot-3000-ic-bedden-is-een-fata-morgana~b08ae5df/

Argumenten liggen voor je neus en jullie nemen ze ook niet weg door te praten over gepensioneerden en leegstaande panden.

Uit bovenstaande artikel: Normaal hebben twee ic-verpleegkundigen drie patiĆ«nten onder hun hoede, ā€˜s nachts is dat twee patiĆ«nten op Ć©Ć©n verpleegkundige.

Die mensen die nu denken dat je de maatregelen allemaal weg kunt halen kunnen rekening gaan houden met zo'n 30k gemeten besmettingen per dag (Belgiƫ zat eerder in de piek mƩt maatregelen al op 23k). Gezien lang niet iedereen zich laat testen kun je gaan rekenen met zo'n 50k besmettingen per dag.

Doe dat eens een weekje en kijk dan hoe je IC eruit ziet. Je kunt zelf wel narekenen hoeveel extra IC personeel je nodig hebt als je de verhouding 2:3 gebruikt.

En waarom? Omdat mensen het naleven van regels 'te lastig' vinden. Het dragen van een mondkapje is ook zo'n gedoe he. Nee, laten we weer de eigen verantwoordelijkheid afschuiven, nu richting de zorg. Laat zij het maar allemaal opknappen daar...

't Is het oude liedje: zeiken om rechten en vrijheden, elke plicht en verantwoordelijkheid direct afschuiven.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:

Prima, ontken ik niet.

Ik beperk me echter liever tot de ziekenhuiscijfers als parameters van hoe het er nu op dit moment voor staat met covid, en er liggen nu beduidend minder mensen op de IC dan in maart/april. En ik blijf het hoe dan ook absurd vinden om ons hele land in lockdown te gooien voor een paar honderd patiƫnten op de IC, of de oversterfte nu bovengemiddeld hoog is of niet.

Cliff schreef:
Mensen die sterven worden gemeld bij de GBA. Daar zal best wat tijd tussen zitten, maar zeker geen weken.

In het voorjaar hebben we ook gewacht op oversterfte cijfers, heb ik het met Royy vaak genoeg over gehad.

Wil er best wel eens wat dieper induiken hoe het nu echt zit, maar ik vertrouw niet zomaar het eerste de beste grafiekje dat lukraak van internet wordt afgeplukt. Doe jij ook niet.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 10:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Gezien lang niet iedereen zich laat testen kun je gaan rekenen met zo'n 50k besmettingen per dag.

50k besmettingen per dag? Geloof ik niks van. Dan zouden de straten vol liggen met lijken waarschijnlijk.

Wanneer ga jij nou eindelijk eens inzien dat een positieve pcr-test niet hetzelfde is als een besmetting?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Die mensen die nu denken dat je de maatregelen allemaal weg kunt halen kunnen rekening gaan houden met zo'n 30k gemeten besmettingen per dag (Belgiƫ zat eerder in de piek mƩt maatregelen al op 23k). Gezien lang niet iedereen zich laat testen kun je gaan rekenen met zo'n 50k besmettingen per dag.
Doe dat eens een weekje en kijk dan hoe je IC eruit ziet. Je kunt zelf wel narekenen hoeveel extra IC personeel je nodig hebt als je de verhouding 2:3 gebruikt.

Denk niet dat het percentage van de nu geconstateerde besmettingen dat tot zieknhuisopname leidt ook gehanteerd kan worden voor het denkbeeldige geval dat alle maatregelen opgeheven worden.

En waarom dan wel?

Dacht dat degenen die nu positief worden getest in principe dermate weinig weerstand hebben, dat ze ondanks alle maatregelen toch nog besmet zijn geraakt en ook klachten hebben gekregen.
En aangenomen mag worden dat hoe geringer de weerstand is, des te groter ook de kans is dat men niet enkel besmet raakt en klachten krijgt, maar ook ziek wordt en mogelijk zelfs op 'n IC terecht komt.

Wanneer echter alle maatregelen weggehaald worden, dan zullen ook velen die 'n vrij grote mate van weerstand hebben eerder besmet raken dan nu, maar omdat ze zo veel weerstand hebben zal 'n aanmerkelijk kleiner percentage van hen ook klachten krijgen en daadwerkelijk ziek worden.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik denk dat we het ergste al achter de rug hebben met de eerste golf. Degenen die er het meest vatbaar voor waren zijn er al door getroffen en overleden. Dit beeld zie je overal eigenlijk. De gevolgen van corona zullen stillaan minder en minder worden, ook als je meer maatregelen laat vallen.

Dat men deze winter tal van maatregelen heeft om het zekere voor het onzekere te nemen valt mijns inziens best te billijken, maar dit kan niet blijven duren zo.

We moeten ophouden met die obsessie over besmettingen tegengaan, en doen alsof iedere 85-jarige ten koste van alles gered moet worden. Het klinkt cru, maar het is common sense.

We hebben namelijk nooit anders gedaan.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Niemand hier doet alsof elke 85 jarige koste wat koste gered moet worden. Er is inmiddels al duizend keer gezegd wat het probleem wel is.
BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Jezus Royy, hier hebben Cliox en ik uitgebreid op geantwoord. Zal wel een antwoord zijn wat je niet zint, maar daarom hoef je de vraag niet elke 10 pagina's te herhalen.

Dit wordt 1 van de centrale vragen in de parlementaire enquetecommissie die onderzoek gaat doen naar deze chaos.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:

If one gets vaccinated:
1.- Can one stop wearing the mask?
- No
2.- Can they reopen restaurants etc and everyone work normally?
- No
3.- Will one be resistant to covid?
- Maybe, but we don't know exactly, it probably won't stop you getting it
4.- At least we won't be contagious to others anymore?
- no you can still pass it on, possibly, nobody knows.
5.- If we vaccinate all children, will school resume normally?
- No
6.- If one is vaccinated, can they stop social distancing?
- No
7.- If one is vaccinated, can they stop disinfecting hands?
- No
8.- If one vaccinates oneself and their elderly, can they hug each other?
- No
9.- Will cinemas, theatres and stadiums be reopened thanks to vaccines?
- No
10.- Will the vaccinated be able to gather?
- No
11.- What is the real benefit of vaccination?
- The virus won't kill you.
12.- Are you sure it won't kill?
- No
13.- If statistically the virus didn't kill one anyway ... Why would they get vaccinated?"
- To protect others.
14.- So if one gets vaccinated, the others are 100% sure you are not infecting them?
- No
So the shot does not give immunity.
Does not eliminate the virus.
Does not prevent death.
Does not guarantee you wonā€™t get it.
Does not prevent you from getting it.
Does not stop you passing it on
Does not eliminate the need for travel bans.
Does not eliminate the need for business closures.
Does not eliminate the need for lockdowns.
Does not eliminate the need for masking.
So...what the f**k is the vaccine actually doing?????

Die corona leugenaars lullen zich steeds meer vast. Geen wonder dat er zo'n haast wordt gemaakt met dat vaccineren..

Wat een ongelofelijk lulverhaal weer. Hoe dom kun je zijn.

Al die 'no' antwoorden betekenen niet 'nee' maar NIET DIRECT. We zullen eerst voldoende mensen moeten vaccineren, dan afwachten hoe snel het aantal besmettingen drastisch gaat dalen VOORDAT we al deze DOMME VRAGEN met JA kunnen beantwoorden !!

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Niks lulverhaal, het is de waarheid. Er is geen enkel bewijs dat het vaccin ons hieruit gaat halen, er zijn wel steeds meer bewijzen dat het NIET WERKT.

Dus, corona blijft gewoon een issue, ook NA dat iedereen gevaccineerd is, en dat zeggen ze zelf ook.

Duidelijk? Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Luister even naar dit gesprek. Woordvoerder Erik Jan Vlieger van de actiegroep Herstel-NL heeft andere ideeƫn.

1 op 1

Erik Jan Vlieger is een zorgondernemer, per definitie dus een pervers liberaal varken dat zich wil verrijken aan zieke mensen. En zo'n zwijn komt even vertellen dat we een scheiding in de samenleving moeten maken. Bah! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 13:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

carlos schreef:
Prima, ontken ik niet.

Waarom draai je nu dan post na post om de werkelijke vraag heen Carlos: wat is jouw verklaring voor die oversterfte?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 13:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dit wordt 1 van de centrale vragen in de parlementaire enquetecommissie die onderzoek gaat doen naar deze chaos.

Nou, dan zijn we snel klaar met die 'centrale vragen' want de antwoorden staan hier al: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=601454#601454

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:
Luister even naar dit gesprek. Woordvoerder Erik Jan Vlieger van de actiegroep Herstel-NL heeft andere ideeƫn.

1 op 1

Erik Jan Vlieger is een zorgondernemer, per definitie dus een pervers liberaal varken dat zich wil verrijken aan zieke mensen. En zo'n zwijn komt even vertellen dat we een scheiding in de samenleving moeten maken. Bah! Evil or Very Mad

Dit vind ik toch iets te makkelijk, Tedje. Je hoeft geen sympathie te hebben voor Erik Jan Vlieger, maar het is niet uitgesloten dat het virus ondanks alle maatregelen toch jarenlang onder ons blijft. Vaccins zijn en blijven de beste oplossing, voor wat we op dit moment kunnen overzien.

Maar wie weet wat voor mutaties er nog op ons afkomen. Daarom is het verstandig om ook eens te kijken naar andere maatregelen voor het geval dat het virus jarenlang onder ons blijft, want de huidige maatregelen kun je geen jaren volhouden. Dan raken velen van ons aan de bedelstaf en breekt er een revolutie uit.

Herstel.nl denkt hier serieus over na. Dit zijn geen virus ontkenners. Ook geen sensatiezoekers waar Carlos steeds mee komt aandragen.

https://www.herstel-nl.nl/

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
het is niet uitgesloten dat het virus ondanks alle maatregelen toch jarenlang onder ons blijft. Vaccins zijn en blijven de beste oplossing, voor wat we op dit moment kunnen overzien.

Eens. Ik hou er ook best rekening mee dat het virus onder ons blijft (hoewel die 90%+ bescherming door diverse leveranciers wordt uitgesproken)

Maar stel je de volgende situatie eens voor: door vaccinatie blijft het virus bestaan, dragen we het nog steeds aan elkaar over, etc... er is echter Ć©Ć©n verbetering: we worden er veel minder ziek van en vooral ouderen en zwakkeren hebben minder kans op IC of overlijden.

Dan zeg ik nog steeds: doen dat vaccineren.

Want er zijn twee heel belangrijke zaken:

1. We willen terug naar normaal, naar minder maatregelen. Vaccins dragen daar sowieso aan bij
2. We hebben tijd nodig om iedere keer betere vaccins te maken. Elke keer leren we meer, ook Rusland zit al op zijn tweede vaccin wat een verbetering is t.o.v. het eerste.

Dat dit de enige realistische exit strategie is staat inmiddels echt buiten kijf. Er zijn geen realistische alternatieven meer. Volgens mij weten veel anti's dit ook wel, want 90% van alle bijdragen gaat over het afzeiken van wat er gebeurt. Nog geen 10% zijn serieuze ideeƫn die bijdragen aan een oplossing.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Herstel.nl denkt hier serieus over na. Dit zijn geen virus ontkenners. Ook geen sensatiezoekers waar Carlos steeds mee komt aandragen.

Ze schrijven dit:

WAT WIJ WILLEN
    Wij hebben drie verzoeken aan het kabinet, ons parlement, adviseurs, beleidsmakers en bestuurders:

-Reken risicogestuurd beleid door.
    -Hanteer bij deze doorrekening een gebalanceerd en transparant afwegingskader.
    -Houd bij het finale besluit over beleid de onderliggende waarden in het oog.

Kan ik me wel in vinden, maar als ik verder lees zie ik dat hun 'onderliggende waarden' nogal anders zijn dan die van mij. Zo willen ze ouderen en zwakkeren (genoemd: de Covidvatbaren) beschermen door ze te isoleren. Los van het feit dat volgens mij al lang bewezen is dat dit niet kan in Nederland (ging om ongeveer 7 miljoen mensen begreep ik), wil ik die kant ook simpelweg niet op. Ik wil gelijk beleid voor iedereen. Ik wil ouderen en zwakkeren beschermen tegen risico's en niet zeggen 'bescherm jezelf maar'.

Verder deel ik ook het standpunt wat Cliox eerder verwoordde: 7 miljoen mensen op een bevolking van 17 miljoen isoleer je niet. Onmogelijk. Die 7 miljoen mensen hebben voortdurend contact met die andere 10 miljoen: op werk, in winkels, in relaties, etc.

Zie het nu ook bij ouderen. Dan komt de schoonmaakster langs, dan de huishoudelijk hulp, dan de glazenwasser, dan de monteur voor de keuken, dan de tv-reparateur, dan de postbode, dan de persoon die boodschappen brengt, dan de woningbouw voor de CV ketel, etc. etc. Vervolgens moeten die ouderen naar de kapper, de huisarts, de tandarts, de winkel, etc. en dan noem ik de familie en vrienden niet eens.

Laten we realistisch blijven. Isolatie is ook geen optie.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Tedje van Es schreef:

1 op 1

Ik denk dat je dat goed gezien hebt, evenals de grootste corona verspreider ''KLM'' (dat ons nu van miljarden besteelt)
is hij een pervers liberaal Amsterdams varken dat zich snel wil verrijken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 15:40 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Er wordt gesproken over een Britse, Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse mutatie.

Uitgerekend in die landen hebben de phase-3 trials van AstraZeneca plaats gevonden.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Laten we realistisch blijven. Isolatie is ook geen optie.

Maar laten we t eens doorrekenen Cliff. Laten we de scenario's op tafel gooien ipv met zeer weinig onderbouwing mij na 21u in mn huis op te sluiten.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:

Herstel wil de samenleving scheiden in een deel dat niet tot de risicogroep behoort en een deel dat wel tot de risicogroep behoort.
Apart in trein en bus, apart naar bepaalde uitgaansgelegenheden, enzovoorts.
Wat Herstel wil is onzinnig; onze samenleving is veel te complex om dat te scheiden.

En moet ik nu, in navolging van de tegenstanders van de avondklok, ook met pamfletten en borden gaan gooien en paralellen gaan trekken?

Allemaal dat verzet en die alternatieve ideeƫn komen van verwend volk dat geen zin heeft om zich aan de regels te houden. Dat volk is verantwoordelijk voor de avondklok want dat volk heeft er met de pet naar gegooid,

En als ik dat volk van Herstel bekijk heb ik al gegeten en gedronken. Vaste gast bij DWDD, Barbara Baarsma, staat bovenaan. Dan kan het al niks meer zijn. Het zijn voornamelijk hoogleraren in de nikskunde die alleen maar kunnen ouwehoeren die daar aan de touwtjes trekken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Herstel wil de samenleving scheiden in een deel dat niet tot de risicogroep behoort en een deel dat wel tot de risicogroep behoort.

En wat is daar erg aan? T is een feit Tedje. Een overgrote meerderheid is vrij ongevoelig voor dit virus. Jij wil iedereen laten lijden onder dit virus, je ontzegt jongeren hun school, MKB'ers hun omzet, mensen hun vrijheid. De schade hiervan gaan we nog jaren voelen, zowel in het opleidingsniveau van de jeugd, een zeer zware economische slag voor het MKB en een fors oplopende staatsschuld.

Dit wordt het einde voor een groot deel van het MKB zoals we dat kennen. In horeca en serviceberoepen (kappers) zal een grootschalige filialisering gaan doormaken (ketens), in retail profiteren grote retailers van de gaten die het MKB achterlaat. Zonde en onnodig.

Ik denk dat een mooie keuze zou zijn:
- we doen het zoals nu, maar dan betalen de risicogroepen ook de rekening; ergo: inleveren die pensioenpotten
- we doen het anders

Zeg t maar.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Maar stel je de volgende situatie eens voor: door vaccinatie blijft het virus bestaan, dragen we het nog steeds aan elkaar over, etc... er is echter Ć©Ć©n verbetering: we worden er veel minder ziek van en vooral ouderen en zwakkeren hebben minder kans op IC of overlijden.

In dat geval is de twee-stromen samenleving die Herstel.nl beschrijft ook niet nodig. De twee-stromen samenleving is voor mij alleen maar een onderdeel van het worst case scenario: de situatie dat een mutatie ontstaat waar het vaccin niet op werkt.

Cliff schreef:
We hebben tijd nodig om iedere keer betere vaccins te maken. Elke keer leren we meer, ook Rusland zit al op zijn tweede vaccin wat een verbetering is t.o.v. het eerste.

Daar hoop ik ook op, maar mocht onverhoopt het virus sneller muteren dan dat wij onze vaccins kunnen aanpassen, dan vind ik dat we toch moeten nadenken over een worst case scenario.

(Je kunt van iemand die Moppersmurf heet niet verwachten dat hij een optimist is.) Wink

Weerwoord forum index » Buitenland