Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 543, 544, 545 ... 674, 675, 676  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

carlos schreef:
Er zijn nog heel veel dingen die we gewoon niet weten.

Precies.
Ik weet het niet . En ik zal het waarschijnlijk nooit weten.
Maar wil dat zeggen dat ik moet afgaan op mensen zoals jij, die hier regelmatig filmpjes plaatst van dansende verplegers?
Wat zeg je hiermee? Maling hebben aan je medemens?
Hoe deed je dat in de jaren 80? Iedereen oproepen om onveilig te vrijen? Want condooms zijn bedoeld om zwangerschap te voorkomen, homo's lachen daar om.
Toen ik een aidstest wilde ondergaan, werd het gewoon weggelachen door de EHBO-arts. Hij stelde mij 'gerust' want ik had alleen seks gehad met heteroseksuele mannen. Dus ik liep geen enkel risico.

Dit dus. Jij protesteert continue tegen die mondkapjes. En meer doe je eigenlijk niet.
Joh, ga jij lekker zonder mondkapje naar buiten, betaal je boete en hou je mond verder.
Mocht je ooit ziek worden, ik wens je veel beterschap. Meer kan ik niet doen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Huisartsen weten t toch? Als ze t niet meten, is t weer gepruts.

Denk je dat het aan huisartsen gevraagd is om te melden? Ik denk het niet.

Quote:
Nee maar we weten wel oversterfte versus de consensus over mortaliteits-%...

Blijven twee gegevens die we maar gokken met betrekking tot Covid. Je kunt er wel een beeld uit halen, maar ik zou er zeker niet op varen.

Quote:
Belgie geeft net zoveel uit aan zorg, maar heeft veel meer IC-bedden.

Ja en faalt dus ergens anders. Wat wil je daar mee zeggen dan, dat het keuzes zijn? Dat is ook zo. Maar je kunt van 1 euro minder keuzes maken dan van 10 euro.

Quote:
Niks natrappen, wanbeleid.

Dat zeg ik: natrappen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jip schreef:
Dit dus. Jij protesteert continue tegen die mondkapjes. En meer doe je eigenlijk niet.

Neuh valt wel mee hoor, heb me er allang mee verzoend dat ik ze met regelmaat moet dragen, al is het niet van harte en geen seconde langer dan strikt nodig volgens de regels. Heb ik trouwens al sinds eind van de zomer zo'n beetje, het besef dat het een verloren zaak is. Je hebt ook mensen die echt geen mondkapje dragen en het gewoon op een confrontatie aan laten komen iedere keer, maar daar heb ik dus geen zin in.

En verder ben ik van mening dat er nog wel meer aspecten van het coronabeleid zijn waar totaal niks van deugt, maar zoals gezegd het is een verloren zaak.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar ik heb nog steeds geen enkel argument gezien tegen mondkapjes.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Dit filmpje blijkt dus geen fake te zijn zoals sommige wijsneuzen beweren.

De beller is in het volgende filmpje te zien en legt uit dat het wel degelijk waar is:

https://www.youtube.com/watch?v=RLx9bFn94IA

Vanaf ongeveer 6.00 minuten op Blue Tiger Studio

Laatst aangepast door George Bush op Wo Dec 02, 2020 19:15, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar het filmpje zegt niets... ik snap niet dat ermee geleurd wordt.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Cliff schreef:
Maar het filmpje zegt niets... ik snap niet dat ermee geleurd wordt.

Het filmpje zegt dat corona niets voorstelt. Cliff, Cliff toch. Je bent niet meer te helpen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

George Bush schreef:
Dit filmpje blijkt dus geen fake te zijn zoals sommige wijsneuzen beweren.

De beller is in het volgende filmpje te zien en legt uit dat het wel degelijk waar is:

Nou poeh zeg, een leugenaar die komt vertellen dat zijn leugens heel echt waar zijn. Geloofwaardigheid van nul natuurlijk. Hoe zat het ook alweer:

"BEOORDELING: Het bericht staat bol van de onwaarschijnlijkheden en onwaarheden. Het nummer is de corona hulplijn van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en maakt geen deel uit van het RIVM. Bovendien is het quasi onmogelijk dat de man werkelijk met iemand van het ministerie of het RIVM heeft gesproken, omdat het betreffende callcenter het gesprek niet kan terugvinden in de databank. Ten slotte is ook de communicatiestijl zeer atypisch.

FEITEN: De man gaat een eerste keer de mist in door het foute nummer te linken aan het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Het nummer '0800 13 51' behoort helemaal niet tot de contactnummers van het RIVM. Wel gaat het om de corona hulplijn van de Rijksoverheid, zoals vermeld staat op de website van het RIVM. Die hulplijn werd opgericht om vragen omtrent het coronavirus te beantwoorden. Aan de andere kant van de lijn: geïnformeerde medewerkers van het callcenter Cendris. Het RIVM liet op Twitter ook weten dat het verhaal niet klopt."
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 20:02 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Dannie schreef:

Wordt jij betaald voor deze onzin?

DPA is gewoon een Duits bedrijf dat feiten probeert te verdraaien. Worden ze voor betaald.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

George Bush schreef:
Dannie schreef:

Wordt jij betaald voor deze onzin?

Oh wat leuk, een nieuw complot. Cool

George Bush schreef:
DPA is gewoon een Duits bedrijf dat feiten probeert te verdraaien. Worden ze voor betaald.

Nee hoor, ze checken of wat gepresenteerd is als een feit wel daadwerkelijk klopt, helaas blijkt dat bij jouw favoriete media er nog wel eens aan te schorten. Zo ook in dit geval. Erg leuk dat je, je aan deze leugen blijft vastklampen, maar qua feiten heeft het nu eenmaal nul waarde.
BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Dannie schreef:
Zo ook in dit geval. Erg leuk dat je, je aan deze leugen blijft vastklampen, maar qua feiten heeft het nu eenmaal nul waarde.

Je hebt dat filmpje niet eens bekeken.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

George Bush schreef:
Dannie schreef:
Zo ook in dit geval. Erg leuk dat je, je aan deze leugen blijft vastklampen, maar qua feiten heeft het nu eenmaal nul waarde.

Je hebt dat filmpje niet eens bekeken.

Ja hoor, hij maakt er nogal een punt van dat hij wel heeeeeeel echt het nummer heeft gebeld. Dat is geen verassing, want dat schreef de factchecker ook al:

"In een ander Facebookbericht toont de man dat hij om 19.26 uur het nummer zou hebben gebeld. Uit de video blijkt ook dat de man al 27 minuten aan de lijn hing, waardoor het daadwerkelijke gesprek rond 19.53 uur zou hebben plaatsgevonden. Verder spreekt de man over "gisteren met de persconferentie", wat mogelijk wijst op de persconferentie over de verstrengde maatregelen op 28 september.

Het callcenter - dat alle gesprekken naar het nummer van de Rijksoverheid opneemt - liet per mail aan de redactie van dpa weten dat het gesprek nagenoeg zeker nep is. Op basis van de datum, het tijdstip, het stemgebruik en de lengte van het gesprek kon de call niet worden teruggevonden. Ook komt de gemiddelde wachttijd (zo'n 6 minuten) niet overeen met de tijd die de man al in de wacht hing. De redactie van dpa belde op willekeurige momenten naar het nummer van de Rijksoverheid om die gemiddelde wachttijd na te gaan en bevestigt - met enige marge - dat de aangegeven duur klopt.

"De naam van de persoon is ook niet terug te vinden in de systemen van het callcenter. Bovendien wordt de stem van de zogenaamde medewerker aan de andere kant van de lijn niet herkend door alle coaches en managers van het callcenter", laat een woordvoerder van Cendris weten na een interne bevraging. Het telefoonnummer van de man, dat dpa na verder onderzoek kon bemachtigen, komt wel voor in de databank, maar niet op het aangegeven moment.

"We zijn op 29 september 2020 om 17.24 uur (twee uur voor het tijdstip in het screenshot van de man, red.) gebeld door onderstaand nummer", vult Cendris aan. "Dit betreft niet het gesprek dat op Facebook is gedeeld. Het is een vreemd gesprek van ongeveer 5 minuten met veel geruis. Pas in de laatste minuut zegt de beller enkele keren 'hallo', maar er was geen conversatie." Kortom, de man heeft het callcenter gebeld, maar het gesprek komt verre van overeen met het gesprek op Facebook."

Gewoon nep dus. Laughing
BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

George Bush schreef:
Het filmpje zegt dat corona niets voorstelt.

Op welke minuut?

Dannie stelt dat het filmpje fake is, maar zelfs als het niet fake is - ik hoor niets raars. En als een callcenter medewerker stelt dat griep ook veel doden veroorzaakt en er geen enkele reden is tot paniek, dan probeert hij bellers wat zorgen te ontnemen zonder dat er ook maar één woord aan gelogen is.

Maar ja, dat mensen daaruit opmaken dat 'Covid dus niets voorstelt'.... tja.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Dannie schreef:

"De naam van de persoon is ook niet terug te vinden in de systemen van het callcenter.

Dan was het een schoonmaker die de telefoon heeft opgenomen. Hij was trouwens wel goed op de hoogte, hij had het ook over de avondklok die zou komen...en verdomd...... Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Ik ben aan het vorige filmpje dat George Bush hier plaatste begonnen, je weet wel van die ratten die het schip zouden verlaten. Toen ik ergens tot halverwege gekomen, toen was ik al zoveel klinkklare onzin tegen gekomen, met als dieptepunt de bewering dat we nu weer terug naar het oude normaal zouden kunnen. Ik trap er voorlopig niet meer in.
BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Cliff schreef:
Dannie stelt dat het filmpje fake is,

Klopt is het ook, de maker (meneer de leugenaar) heeft dat overigens in dat tweede filmpje eigenlijk al bevestigd dat hij de boel in scene heeft gezet.

In het eerste filmpje kan je zien dat het opgenomen gesprek plaats heeft gevonden vanaf 19:54 (nadat hij al 27 minuten zogenaamd in de wacht stond). Dat tijdstip kan je zien op zijn telefoon, de maker begint ook met "Goedenavond", het gesprek is afgelopen om 20:01.

Volgens DPA heeft dit gesprek niet plaatsgevonden omdat het gesprek bij Cendris niet in de database staat. Maar er heeft wel een eerder gesprek plaatsgevonden: "We zijn op 29 september 2020 om 17.24 uur (twee uur voor het tijdstip in het screenshot van de man, red.) gebeld door onderstaand nummer", vult Cendris aan. "Dit betreft niet het gesprek dat op Facebook is gedeeld. Het is een vreemd gesprek van ongeveer 5 minuten met veel geruis. Pas in de laatste minuut zegt de beller enkele keren 'hallo', maar er was geen conversatie." Kortom, de man heeft het callcenter gebeld, maar het gesprek komt verre van overeen met het gesprek op Facebook." Dat gesprek eindigde dus om 17:29.

Komen we vervolgens bij het tweede filmpje, meneer de leugenaar vraagt aan de klantenservice naar het gesprek van 20 minuten dat heeft plaatsgevonden.

We hebben dus nu 2 tijdsvakken en 2 'gesprekken':

1. Het originele filmpje: Een gesprek dat is geëindigd om 20:01, wat 34 minuten duurde (inclusief wachttijd) en dus begonnen moet zijn op 19:27 volgens zijn telefoon, maar meneer de leugenaar stelt dat het gesprek 20 minuten duurde... dus als we uitgaan van de 20 minuten, dan moet het gesprek om 19:41 zijn begonnen.

2. De claim van DPA: een gesprek van 5 minuten, wat aan de kant van Cendris is gestart om 17:24 en 5 minuten duurde en dus gestopt moet zijn om 17:29. Als dit gesprek 20 minuten eerder zou zijn begonnen inclusief wachttijd, dan komen we uit op 17:09

Gok eens naar welk tijdstip meneer de leugenaar bij de klantenservice vraagt? Very Happy
BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

George Bush schreef:
Het filmpje zegt dat corona niets voorstelt.

Cliff schreef:
Op welke minuut?

Geen antwoord. Typisch.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 22:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Denk je dat het aan huisartsen gevraagd is om te melden? Ik denk het niet.

De GGD kennende ongetwijfeld niet, maar als het in grote getalen zou gebeuren zou t echt wel breder bekend zijn. Er zijn ook landen die het wel goed registreren.

Quote:

Blijven twee gegevens die we maar gokken met betrekking tot Covid. Je kunt er wel een beeld uit halen, maar ik zou er zeker niet op varen.

Ja hoor es, de ene keer verwijs je naar wetenschappelijke literatuur en nu noem je t zelfde (0.2-0.3% mortaliteit) gokken... Wat is t nou? Of neem je de wetenschap alleen over als die jouw risico-averse beeld bevestigt?

Quote:

Ja en faalt dus ergens anders. Wat wil je daar mee zeggen dan, dat het keuzes zijn? Dat is ook zo. Maar je kunt van 1 euro minder keuzes maken dan van 10 euro.

Keuzes dus ja. Ambtenaren denken alleen maar in meer budget.

Quote:

Dat zeg ik: natrappen.

Nope, wanbeleid. Je verwart kritiek zorgmedewerkers op de vloer met kritiek op gevoerd beleid, Cliff.

Bij t regelen van het proces van vaccineren is t weer t zelfde liedje. Ze hebben maanden gehad om te bedenken dat er ooit een vaccin komt en dat dat dan massaal uitgerold zou moeten worden. En ligt er dan nu een plan? Nee hoor, zelfde riedeltje als bij de testcapaciteit. Op VWS zit een stelletje incompetente idioten met totaal gebrek aan organisatiekracht.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 4:19 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Nooit van anti-vaxxers gehoord?

Cliff schreef:
Jawel, uit keuze. En ik ben voor vrije keuze, alleen niet voor vrijblijvende keuze. Zeker niet als daarmee een gevaar voor de volksgezondheid en economie gecreëerd of in stand gehouden wordt.

Gevaar voor de volksgezondheid?
Jaarlijks overlijden bijna 700 mensen in Nl door verkeersongeluken en worden er meer dan 20.000 zwaargewond.
Daar komen dan nog zo'n 10.000 doden bij ten gevolge van fijnstof.
En dat alles doordat men nog altijd de vrije keuze heeft om zich met 'n gemotoriseerd vervoermiddel te verplaatsen.

Gevaar voor de economie?
Voorlopig wordt deze meetbaar enorm zwaar getroffen door anti-corona-maatregelen, terwijl niet bekend is hoe groot de schade zou zijn indien die maatregelen niet genomen zouden worden.
Er zouden misschien wat meer ouderen en andere verzwakten heengaan dan nu, maar dat kan geen gevaar voor de economie genoemd worden.

Overigens kan er nog op gewezen worden dat sterfgevallen door het gemotoriseerde verkeer 'n onnatuurlijke oorzaak hebben, terwijl dood en ziekte door 'n virus 'n volkomen natuurlijke oorzaak hebben en geacht kunnen worden noodzakelijk bevonden te worden door de natuur zelf.
En in dat laatste ligt nou net de oorzaak der levensovertuiging die anti-vaxxers ertoe beweegt af te zien van vaccinaties.
Ze willen niet pretenderen 't beter weten dan de natuur.
(Maar ze zorgen er in de meeste gevallen wel voor dat die natuur geen of zo weinig mogelijk reden heeft om hen met 'n ziekte of erger af te straffen).
-
BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ja hoor es, de ene keer verwijs je naar wetenschappelijke literatuur en nu noem je t zelfde (0.2-0.3% mortaliteit) gokken... Wat is t nou? Of neem je de wetenschap alleen over als die jouw risico-averse beeld bevestigt?

Nee, ik verwerp dit niet. Ik geef alleen aan dat je te maken hebt met onbetrouwbare data.

Quote:
Keuzes dus ja. Ambtenaren denken alleen maar in meer budget.

Dogma.

Quote:
Nope, wanbeleid.

Natrappen.

Quote:
Bij t regelen van het proces van vaccineren is t weer t zelfde liedje. Ze hebben maanden gehad om te bedenken dat er ooit een vaccin komt en dat dat dan massaal uitgerold zou moeten worden. En ligt er dan nu een plan? Nee hoor, zelfde riedeltje als bij de testcapaciteit. Op VWS zit een stelletje incompetente idioten met totaal gebrek aan organisatiekracht.

Ik neem dit niet meer serieus hoor.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Gevaar voor de economie?
Voorlopig wordt deze meetbaar enorm zwaar getroffen door anti-corona-maatregelen,

Nope. Je weet helemaal niet of mensen zich anders zouden gedragen als er geen anti-corona-maatregelen zijn. Zweden blijft wat dat betreft een mooi voorbeeld: het zijn adviezen, de mensen volgen ze op, de schade aan de economie blijft gelijk.

En als je alles over je heen laat komen is wel zeker dat de schade vele malen groter is. Zit hem dan voornamelijk in verlies van gezonde levensjaren, dat tikt economisch enorm door.

Quote:
En in dat laatste ligt nou net de oorzaak der levensovertuiging die anti-vaxxers ertoe beweegt af te zien van vaccinaties. Ze willen niet pretenderen 't beter weten dan de natuur.

De natuur maakt ook tumoren. Niets tegen doen?

Quote:
(Maar ze zorgen er in de meeste gevallen wel voor dat die natuur geen of zo weinig mogelijk reden heeft om hen met 'n ziekte of erger af te straffen).

Religie.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 9:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Graag enige verduidelijking; kan hier zo gauw geen touw aan vastknopen.

De discussie ging over de wettelijke haalbaarheid om mensen zonder vaccin te weigeren. Ik heb je de route getoond.

Quote:
Normaal gesproken zegt 't namelijk niets wanneer in 'n wettelijke tekst het ene punt boven het andere staat bij 'n opsoming.

Het is een verplichtend hiërarchisch stelsel Natubico: https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/arbeidshygienische-strategie

Quote:
Bij 'n FFP-3 is dat niet zo moeilijk; er zijn trouwens ook YT-filmpjes over:
https://www.youtube.com/watch?v=3-M0Wfg5h5w

Dit is niet wat de wetgever bedoelt met doeltreffend instrueren van mensen: Geef hen maar een YouTube-filmpje en daarmee is de kous af.
Daarnaast is een mondmasker ingericht en bedoeld om kortstondige blootstellingen af te vangen, niet om een dag lang mee lopen.
Asbestsaneerders hebben daarom powerpacks / airstreams.

Verder start een draagplicht van adembescherming met een fittest gevolgd door een medische geschiktheid én hoor je op dit filmpje duidelijk dat het mondmasker voor eenmalig gebruik is. Tel daarbij op coaching en adequaat toezicht en je zal zien dat het niet alleen een grote belasting is voor medewerkers maar ook een grote kostenpost voor een werkgevers.

Dan hebben we het nog niet gehad over bijvoorbeeld baarddragers die geen mondmasker op kunnen zetten...Een vaccinatieplicht en een kortere en makkelijkere route.

Cliox schreef:
En wat te denken van baarddragers? Of mensen met uitslag op hun huid. Een mondmasker beschermt de drager mits het hele plaatje klopt en dat ik vaker niet zo dan wel. Als doorgewinterde veiligheidskundige zeg ik: Niet doen.

Quote:
Hoog tijd dat de coronahelm (of beter de "coronabol") in massaproductie genomen wordt en overal verkrijgbaar is.
Dit is ook dé oplossing voor baarddragers en anderen voor wie het kapje niet helemaal voldoet.
Bovendien speelt hierbij geen probleem van hoe een en ander juist op te zetten; dat kan namelijk maar op een manier en die is altijd goed.
Verder is 'n groot voordeel dat het gezicht niet half bedekt wordt, wat om diverse redenen nogal belangrijk is. (Onder andere beveiliging).

Mensen de hele dag met een vissenkom op hun hoofd laten rondlopen is een oplossing die alleen in een ivorentoren bedacht kan worden. Praktisch onuitvoerbaar. Even los van het feit dat deze geen CE heeft en niet voldoet aan een norm blijft het onder de streep een persoonlijk beschermingsmiddel en die mag je alleen toepassen als een hoger veiligheidsniveau niet kan. En dat kan wel: Vaccinatieplicht.

Quote:
Overigens wordt ook in zo'n YT-video nog altijd verteld dat het masker bestemd is voor eenmalig gebruik; meen toch echt dat dit niet zo hoeft te zijn omdat eventueel erop of erin aanwezige virussen na 'n dag of vier zeker tot de laatste toe het loodje gelegd zullen hebben, waardoor het kapje dan volkomen veilig opnieuw te gebruiken is.
-

Het heeft te maken met een verzadiging van filtermaterialen. Ook hier geldt, schoenmaker, blijf bij je leest.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliox schreef:
Verder hebben de mondmaskers een levensduur van 2 uur. Ze zijn ingericht voor een kortstondige blootstelling aan het risico.

Lees hier dat 't 3 uur is:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/professionals/buiten-ziekenhuis/veelgestelde-vragen

Dus voor de meeste winkelbezoeken of vliegreizen is eentje voldoende.
En anders neemt men er gewoon wat meer mee.
-

Het is een beetje lomp van het RIVM om deze mondmaskers in één adem te benoemen, voor een ademhalingsbeschermingsmasker geldt dat je moet kijken wat de fabrikant voorschrijft. Daarnaast is de levensduur afhankelijk van verschillende factoren: Als je fysiek zwaar arbeid verricht trek je meer liters zuurstof door je mondmasker dan wanneer je stilzit. Datzelfde geldt voor waar je loopt. Als er meer fijnstof in de lucht zit verzadigt het filter sneller. Nogmaals, een ademhalingsbeschermingsmasker (type mondmasker / snuitje) is bedoeld en ingericht voor kortstondig arbeid waarbij je een overschrijding hebt van een blootstellingswaarde.

Als er een andere manier is om de blootstellingswaarde dan wel het waarschijnlijkheidsgetal van het arbeidsrisico naar beneden te halen is een werkgever verplicht om dit te doen. Dus een vaccinatieplicht kan prima.

De discussie ontstond doordat je stelde dat er geen juridisch draagvlak is om bijvoorbeeld mensen die niet gevaccineerd zijn te weren op een werkplek. En dat is feitelijk onjuist. Rioolreinigingswerkers moeten bijvoorbeeld gevaccineerd zijn tegen Tetanus, Polio en Hepatitis A en B en dus biedt een werkgever een vaccinatieprogramma aan. Verplicht. Dit vaccinatieprogramma is in beginsel vrijwillig maar wel een vereiste om in dienst te kunnen treden van een rioolreinigingsbedrijf. Er is geen werkgever die het risico neemt dat een werknemer hepatitis B oploopt op zijn werkplek. Door het weigeren van een vaccinatieprogramma of bijvoorbeeld een medische geschiktheid maakt een persoon zich ongeschikt voor het werk. Van discriminatie is dus geen sprake.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nee, ik verwerp dit niet. Ik geef alleen aan dat je te maken hebt met onbetrouwbare data.

Dus je accepteert niets wat de wetenschap hier tot nu toe over publiceert?

Quote:

Dogma.

Nope, ik merk t aan je. T enige waar jij t over hebt is meer budget.

Quote:

Ik neem dit niet meer serieus hoor.

Je neemt t niet meer serieus? Leg me maar uit welk gedetailleerd en afgestemd uitvoeringsplan er voor vaccinaties ligt. Ik ga er vanuit dat ze dat in die 8 maanden wel uit hebben kunnen denken en werken, toch?

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 12:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ben je niet opgelucht dat de vaccins in aantocht zijn? Er is licht aan het einde van de tunnel.
Verder gaat er een vaccinatieplan komen. Lijkt mij evident dat de goedkeuring van het medicijn wordt afgewacht.

Weerwoord forum index » Buitenland