Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 542, 543, 544 ... 674, 675, 676  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2020 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ik heb nooit beweerd dat IC leeg waren. Wel dat er in het zorghotel bij mij in de buurt maar max. 10% bezetting is geweest, en dat het speciaal gebouwde noodhospitaal in Maastricht zelfs helemaal leeg stond. En dat zijn gewoon de feiten. Voor jou was dat al genoeg reden om uit je plaat te gaan blijkbaar.

Ik ben het trouwens zat om iedere keer jouw leugens (over mijn persoon) te weerleggen.

Je liegt weer, je kwam met YouTube filmpjes van de ingang van het hospitaal en leegstaande poliklinische afdelingen.

Quote:
...dus ik stop hiermee.

Lege woorden. Telkens als je vastzit begin te blèren dat je ermee stop om vervolgens vrolijk door te gaan.

Quote:

Dit ook weer hé..

Anderen de les lezen maar zelf doodleuk naar een besmettingshaard in het buitenland gaan het daarmee doelbewust het risico nemen om het virus mee terug te nemen naar Nederland. En dat alleen maar omdat jij in de achtbaan wilt. Prima hoor, van mij mag je, maar ga dan mij niet de les lopen lezen want je hebt geen poot om op te staan.

Ik handel keurig binnen de kaders van het RIVM. Waarop wil je mij dan aanspreken? Jij treedt de wet met voeten, een significant verschil. Ik spreek je aan omdat je 180 rijdt waar je 100 mag, jij gaat mij aanspreken dat ik 45 rijd waar ik 50 mag en wil mij dan het recht van spreken ontnemen omdat ik 45 reed. Daar trapt toch niemand in? Laughing

Quote:
Je bent overigens niet helemaal lekker in je bovenkamer wanneer je mensen zonder mondkapje ziet als een gevaar voor de volksgezondheid. Totaal paranoïde. Koekoek.

Ik zie de kennisillusie en complotgekte vooral als grootste gevaar. Wie gaat met de wetenschap van nu überhaupt in een overvolle trein zitten om te protesteren terwijl de overheid adviseert alleen noodzakelijke reisbewegingen te maken met het OV?

Quote:
Het ultieme bewijs dat de covid hersenspoeling bij jou kennelijk geslaagd is, voor zover dat nog niet duidelijk was.

Ik zie alleen de bekrompen mening van een coronawappie.

Quote:
Kom es uit die corona fabeltjesfuik zou ik zeggen, en keer terug naar normale menselijke verhoudingen.

Leuk geprobeerd, het is nog steeds Carlos die dit draadje volpropt met anti-corona-propaganda en leugens en zelfs zo doordraait dat het verschil tussen man en vrouw niet meer opvalt. Het middel schiet het doel voorbij.

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2020 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:

Komen we weer terug bij de essentie; wanneer ik constant hoor dat de IC's handen tekort komen en het water ze aan de lippen staat, en ik beluister dan wat zo'n Diederik Gommers zegt, dan zie ik twee verschillende werkelijkheden, daar ging het mij vooral om. En ik geloof niet dat er heel veel mis is met mijn interpretatie van zijn woorden.

Er is heel veel mis met de interpretatie. Lees mijn uitleg er op na.

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2020 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Ik zie alleen de bekrompen mening van een coronawappie.

Ik zie alleen maar een eindeloze stroom aan gevloek en getier van een onvervalste fascist die een jaar of tachtig geleden waarschijnlijk beter tot zijn recht was gekomen dan in de huidige tijd, maar desondanks zijn kans grijpt bij deze pandemie om anderen zijn ontembare regeltjesdwang op te leggen.

Je weet wat ze zeggen hé? In tijden van crisis komen de ratten uit hun holen gekropen..

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2020 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gaat weer lekker hier...

Kan het een tandje minder? Beiden?

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2020 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Das altijd zo Royy als je niet meet.

Hoezo wordt er niet gemeten Cliff? We hebben wereldwijd enorme aantallen besmettingen.

Quote:

Je conclusie Royy, verder is de berekening prima.

Ok maar mortaliteit 0.2-0.3% en 15k doden betekent dus tussen de 5 en 7.5m besmettingen. Simple as that.

Quote:

Ga eens praten met zorgmedewerkers dan. 't Is emotioneel een geheel ander beroep dan jouw voorbeelden van winkeliers en pakketbezorgers.

Ongetwijfeld. Maar je doet net alsof t allemaal emotionele wrakken moeten zijn na een jaar werken.

Quote:

Een gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen antwoorden.

Een gek kan meer dingen stellen zonder echt te weten waar t over gaat...

Quote:

Alles kun je terugbrengen tot organisatie Royy. 't Is een geweldige dooddoener. En een trap na.

Nee t is geen trap na, want de zorgmedewerkers op de vloer bepalen de organisatie niet.

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2020 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

De zorgmedewerkers op de vloer, veel collegas en ik zijn de cojona-gekte meeeer dan zat !
Nu kunnen we iedere week zo'n pruts-cojona-zeik-test doen.
Jaagt alleen die dubieuze besmettingsaantallen hoog.
Rondje papaya-sap en we zijn allemaal positief. Laughing

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2020 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoezo wordt er niet gemeten Cliff? We hebben wereldwijd enorme aantallen besmettingen.

We hebben het toch over herbesmettingen Royy? Dat houdt in dat je twee keer besmet moet zijn. We meten pas echt sinds juni. Daarvoor was het een soort van gerichte steekproef op (met name) zorgpersoneel.

Als je echt wat meer gemeten data over herbesmettingen wilt hebben, moeten we eigenlijk wel wachten tot 1 juni 2021 of verder.

Of ga jij er ook vanuit dat iemand in één maand twee keer ziek kan worden van Covid? De meeste virale ziekten slaan niet zo snel achter elkaar toe.

Quote:
Ok maar mortaliteit 0.2-0.3% en 15k doden betekent dus tussen de 5 en 7.5m besmettingen. Simple as that.

Ja, en des te vreemder is het dus dat we geen echte immuniteit meten.

Quote:
Ongetwijfeld. Maar je doet net alsof t allemaal emotionele wrakken moeten zijn na een jaar werken.

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ze emotioneel zwaarder belast worden, niet dat het wrakken zijn. Iemand die een zware fysieke prestatie levert is ook gebaat bij rust en misschien een massage ofzo. Iemand die een zware emotionele inspanning levert is ook wat meer gebaat bij emotionele ontspanning. Zo zie ik een dansje met je collega's.

Quote:
Een gek kan meer dingen stellen zonder echt te weten waar t over gaat...

Goed dat je het zelf ziet Smile

Quote:
Nee t is geen trap na, want de zorgmedewerkers op de vloer bepalen de organisatie niet.

Ze ervaren wél de gevolgen van bezuinigingen Royy. De bezuinigingen waar jij zo voor was. Je hebt gezien wat dat met het aantal IC bedden deed de afgelopen jaren.

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2020 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Icesurfer schreef:
cojona-gekte
pruts-cojona-zeik-test
Rondje papaya-sap

Koekoek.

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2020 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

We hebben het toch over herbesmettingen Royy? Dat houdt in dat je twee keer besmet moet zijn. We meten pas echt sinds juni. Daarvoor was het een soort van gerichte steekproef op (met name) zorgpersoneel.

We hebben een sample van 10.000-en mensen, Cliff. En Europees gezien nog veel meer. Me dunkt dat daar iets aan te meten valt.

Quote:

Ja, en des te vreemder is het dus dat we geen echte immuniteit meten.

Die ontstaat ook niet bij 5-7.5m, eerst moeten er nog eens 5m besmettingen bijkomen. Daarvoor zijn we op de goede weg. Read my lips: in Q1 is het virus "opeens" verdwenen.

Quote:

Ze ervaren wél de gevolgen van bezuinigingen Royy. De bezuinigingen waar jij zo voor was. Je hebt gezien wat dat met het aantal IC bedden deed de afgelopen jaren.

Hou nou eens op met die bezuinigingen, Cliff. Toon maar aan dat er bezuinigd is op de ziekenhuiszorg. Afschalen van IC-bedden kan net zo goed een beleidskeuze geweest zijn nav andere behandelmethoden bijvoorbeeld.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 4:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Moet wel 'n FFP-3 kapje zijn. Dat biedt "meer dan 99% bescherming"; (neem aan niet alleen voor de drager maar ook voor de derde). Nou als daar nog 'ns aan toegevoegd wordt de verplichting dat klanten ook zo'n FFP-3 kapje gebruiken is de kans op besmetting kleiner dan 1% van 1%. Wanneer het personeelslid gevaccineerd is is de kans nog 'n stuk kleiner.

Cliox schreef:
Je reageert niet op het wettelijke stuk. Als je deze erop naslaat heb je antwoord of het kan en mag. Daar ging de discussie over.

Graag enige verduidelijking; kan hier zo gauw geen touw aan vastknopen.
Cliox schreef:
Verder staat het voorschrijven van beschermingsmiddelen niet zomaar onderaan de hiërarchische ladder. Het is het allerlaagste veiligheidsniveau...

Had gevraagd naar het artikel in dat Besluit waaruit die hierarchie zou blijken.
Normaal gesproken zegt 't namelijk niets wanneer in 'n wettelijke tekst het ene punt boven het andere staat bij 'n opsoming.
Cliox schreef:
Je kunt niet zomaar mensen een mondmasker aanbieden en dan denken dat je klaar bent. Ik denk dat 90% van de mensen niet weten hoe ze een mondmasker moeten dragen.

Bij 'n FFP-3 is dat niet zo moeilijk; er zijn trouwens ook YT-filmpjes over:
https://www.youtube.com/watch?v=3-M0Wfg5h5w
Cliox schreef:
En wat te denken van baarddragers? Of mensen met uitslag op hun huid. Een mondmasker beschermt de drager mits het hele plaatje klopt en dat ik vaker niet zo dan wel. Als doorgewinterde veiligheidskundige zeg ik: Niet doen.

Hoog tijd dat de coronahelm (of beter de "coronabol") in massaproductie genomen wordt en overal verkrijgbaar is.
Dit is ook dé oplossing voor baarddragers en anderen voor wie het kapje niet helemaal voldoet.
Bovendien speelt hierbij geen probleem van hoe een en ander juist op te zetten; dat kan namelijk maar op een manier en die is altijd goed.
Verder is 'n groot voordeel dat het gezicht niet half bedekt wordt, wat om diverse redenen nogal belangrijk is. (Onder andere beveiliging).

Overigens wordt ook in zo'n YT-video nog altijd verteld dat het masker bestemd is voor eenmalig gebruik; meen toch echt dat dit niet zo hoeft te zijn omdat eventueel erop of erin aanwezige virussen na 'n dag of vier zeker tot de laatste toe het loodje gelegd zullen hebben, waardoor het kapje dan volkomen veilig opnieuw te gebruiken is.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 5:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Verder hebben de mondmaskers een levensduur van 2 uur. Ze zijn ingericht voor een kortstondige blootstelling aan het risico.

Lees hier dat 't 3 uur is:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/professionals/buiten-ziekenhuis/veelgestelde-vragen

Dus voor de meeste winkelbezoeken of vliegreizen is eentje voldoende.
En anders neemt men er gewoon wat meer mee.
-
BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 5:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Een vaccin heeft een beter resultaat. Het valt meer variabelen aan in de risicobeheersing. Het heeft invloed op het kansgetal en op het effect. Als ik de wet er op nasla prevaleert dit boven een draagplicht van mondmaskers, daarnaast kun je kiezen om een mondmasker als aanvullende maatregelen te gebruiken. Dus en-en.

Nou, bij 'n vaccin bestaat altijd het risico dat het virus inmiddels gemuteerd is, waardoor het vaccin niet of in mindere mate werkt. Zo is bekend dat de tweede golf (van 'n half jaar na de eerste) al veroorzaakt is door 'n iets ander virus dan de eerste golf.
Als dat zo doorgaat is 't niet bij te houden voor vaccinmakers en hollen ze altijd achter de feiten aan, waardoor de daadwerkelijke bescherming gemiddeld wellicht rond 50% komt te liggen, terwijl het FFP-3 kapje ongeacht eventuele mutaties voor meer dan 99 % beschermt.
-
BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 6:17 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Schaakmat voor Drosten PCR test.

https://donnersender.ru/v/11646

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 8:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
We hebben een sample van 10.000-en mensen, Cliff. En Europees gezien nog veel meer. Me dunkt dat daar iets aan te meten valt.

Hoe kom je aan die 10.000? En hoe wordt er bijgehouden als iemand zich een tweede keer meldt met een positieve Corona uitslag?

Quote:
Die ontstaat ook niet bij 5-7.5m, eerst moeten er nog eens 5m besmettingen bijkomen. Daarvoor zijn we op de goede weg. Read my lips: in Q1 is het virus "opeens" verdwenen.

We zullen zien. Overigens is immuniteit geen aan- en uitknop, je zou er iets van een opbouw in moeten zien.

Quote:
Hou nou eens op met die bezuinigingen, Cliff. Toon maar aan dat er bezuinigd is op de ziekenhuiszorg. Afschalen van IC-bedden kan net zo goed een beleidskeuze geweest zijn nav andere behandelmethoden bijvoorbeeld.

Afschalen IC bedden is bezuiniging geweest Royy.

Door de afgelopen jaren te veel in te zetten op efficiëntie in de zorg hebben we nu problemen met de capaciteit van de Nederlandse intensive cares. Dat zegt ic-professor Armand Girbes. "Het was fijn geweest als we iets ruimer in ons vlees hadden gezeten."

Volgens Girbes heeft Nederland een beleid gevoerd om alles zo efficiënt en zuinig mogelijk te regelen in de zorg. Dit geldt ook voor de intensive care afdelingen.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ic-professor-girbes-afgelopen-jaren-te-veel-nadruk-op-efficientie-in-de-zorg/

Uiteraard weet professor Royy het beter dan ic-professor Armand Girbes.

En het was niet dat we het niet wisten:

Deskundigen van het RIVM, TNO, AIVD en NCTV waarschuwen al sinds 2016 in veiligheidsanalyses voor het tekort aan intensive care-bedden als gevolg van een pandemie, schrijft NRC Handelsblad. Zo stond er vorig jaar in de Nationale Veiligheidsstrategie: “Het risico van een uitbraak van een (ernstige) infectieziekte zoals een grieppandemie blijft (…) reëel.”

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/in-2016-al-waarschuwing-voor-tekort-op-intensive-care-bij-pandemie

Wie waren er ni 2016 ook al weer aan de macht Royy? Juist, de bezuinigers van de VVD. Het moest allemaal 'efficiënter' - ook jouw toverwoord. Maar het betekent altijd bezuiniging.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het zal hier vast wel weer niet in de smaak vallen, maar ik vind dit leuke humor.

Toont op ludieke wijze de belachelijke situatie aan waarin we zijn verzeild met de muilkorvenplicht.

Ik hoorde ook al verhalen van mensen die als bankovervaller verkleed boodschappen zijn gaan doen, compleet in het zwart met bivakmuts en/of hoodie.

Niemand zei iets...het nieuwe normaal.

Overigens, degene die aan deze vrouw vroeg of ze wel een mondkapje droeg is ECHT dom. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Komt een man bij de dokter, en vraagt 'wanneer is de coronacrisis voorbij?'
'Dat weet ik niet', zegt de arts, 'ik ben geen politicus'.
.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
muilkorvenplicht

Carlos, ik heb inmiddels uitgebreid je 'Deense onderzoek' weerlegt. Daar heb je inhoudelijk geen enkele reactie op gegeven.

De stelling blijft dan ook overeind: baat het niet dan schaadt het niet.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Hoe kom je aan die 10.000? En hoe wordt er bijgehouden als iemand zich een tweede keer meldt met een positieve Corona uitslag?

Besmettingen tot eind mei. Huisarts.

Als herbesmetting echt een probleem is, zou je honderden herbesmettingen moeten hebben per 10.000.

Quote:

We zullen zien. Overigens is immuniteit geen aan- en uitknop, je zou er iets van een opbouw in moeten zien.

Klopt, alleen hebben we geen betrouwbare test-data.

Oversterfte en ziekenhuisopnames zijn eigenlijk het enige harde getallen, die lijken wat af te vlakken.

Quote:
Uiteraard weet professor Royy het beter dan ic-professor Armand Girbes.

Zie Belgie.

Hoeveel (leegstaande) IC-bedden zou je hoe lang kunnen onderhouden van 300m (je weet wel, dat geld wat ze hebben laten liggen door op een dure plek te herbouwen)?

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hoezo weerlegd? Je hebt gezegd dat het onderzoek enkel de beschermende werking heeft onderzocht van een mondkapje op de drager ervan, en dat klopt. Maar door het werkwoord "weerleggen" te gebruiken suggereer je dat die onderzoekers broddelwerk hebben afgeleverd, terwijl het 't meest uitgebreide onderzoek naar de werking van mondkapjes is geweest waar dan ook ter wereld.

Het is zo jammer dat alles meteen gepolitiseerd wordt; strookt het onderzoek niet met de vooraf ingenomen standpunten, dan is het per definitie geen goed onderzoek..

Ik zou graag een vergelijkbaar, net zo uitgebreid opgezet onderzoek zien waaruit blijkt dat ze wél significant bijdragen aan het tegengaan van besmettingen, maar ik zie ze dus totaal niet. Sterker nog, het Deense onderzoek komt bovenop tal van uitspraken van de hoogste gezagsdragers in ons land die klip en klaar stellen dat mondkapjes niet of nauwelijks effect hebben. En dat het eigenlijk meer een gedragsexperiment is dan dat het medische noodzaak heeft. Conditionering zo je wil.

Dat wordt vervolgens allemaal doodleuk genegeerd hier, en mensen die erop wijzen worden voor gek verklaard.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Als herbesmetting echt een probleem is, zou je honderden herbesmettingen moeten hebben per 10.000.

Nogmaals: de vraag is of ze het meten. Als Pietje in maart vastgesteld Covid had, en nu in november opnieuw Covid heeft, wordt er dan gemeten dat het de tweede keer is en zo ja door wie?

Ik vraag het me echt af.

Quote:
Klopt, alleen hebben we geen betrouwbare test-data.

Nou ja, dat is precies wat ik zeg.

Quote:
Oversterfte en ziekenhuisopnames zijn eigenlijk het enige harde getallen, die lijken wat af te vlakken.

Yep, maar we weten dus niet hoe de tweede golf zich in aantallen t.o.v. de eerste golf verhoudt. En dus zegt ie data weer niets.

Quote:
Zie Belgie.

Ik weet niet wat je met België wil bewijzen, volgens mij doen ze het daar nog slechter dan wij.

Quote:
Hoeveel (leegstaande) IC-bedden zou je hoe lang kunnen onderhouden van 300m (je weet wel, dat geld wat ze hebben laten liggen door op een dure plek te herbouwen)?

Natrappen!

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Hoezo weerlegd? Je hebt gezegd dat het onderzoek enkel de beschermende werking heeft onderzocht van een mondkapje op de drager ervan, en dat klopt.

Een mondkapje gebruik je om de ander te beschermen Carlos, dat is het hele idee achter het dragen van een mondkapje. Dat Deense onderzoek onderzoekt dus iets waar het totaal niet om draait. En zelfs dan toont het uiteindelijk aan dat er een rendement is voor de drager, al is het klein.

Quote:
Maar door het werkwoord "weerleggen" te gebruiken suggereer je dat die onderzoekers broddelwerk hebben afgeleverd,

Aan jouw interpretaties schort nogal wat hoor. Ik heb het niet over broddelwerk. Men onderzoekt gewoon iets wat niet relevant is in het doel van het dragen van mondkapjes.

Quote:
terwijl het 't meest uitgebreide onderzoek naar de werking van mondkapjes is geweest waar dan ook ter wereld.

Dat is echt onzin. Dit zuig je uit je duim.

Quote:
Het is zo jammer dat alles meteen gepolitiseerd wordt; strookt het onderzoek niet met de vooraf ingenomen standpunten, dan is het per definitie geen goed onderzoek..

Nee, dat doe ik juist niet. Dit doe jij dus. Ik bestrijd het onderzoek niet, de uitkomst niet, etc. Ik neem direct aan dat het klopt. Ik geef alleen aan wát er onderzocht werd, en dat dat niet hetgeen is waarom er aan ons gevraagd wordt mondkapjes te dragen.

Quote:
Ik zou graag een vergelijkbaar, net zo uitgebreid opgezet onderzoek zien waaruit blijkt dat ze wél significant bijdragen aan het tegengaan van besmettingen, maar ik zie ze dus totaal niet. Sterker nog, het Deense onderzoek komt bovenop tal van uitspraken van de hoogste gezagsdragers in ons land die klip en klaar stellen dat mondkapjes niet of nauwelijks effect hebben. En dat het eigenlijk meer een gedragsexperiment is dan dat het medische noodzaak heeft. Conditionering zo je wil.

Is weer jouw interpretatie.

Maar blijft staan: baat het niet dan schaadt het niet. Geldt zelfs voor jouw Deense onderzoek.

Quote:
Dat wordt vervolgens allemaal doodleuk genegeerd hier, en mensen die erop wijzen worden voor gek verklaard.

Probeer het allemaal wat feitelijker te houden. Ik noem jou niet 'gek'. Ik 'politiseer' dit soort zaken niet. Echt, lees gewoon eens rustig wat er staat.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Dat is echt onzin. Dit zuig je uit je duim.

Nou vooruit, het meest uitgebreide onderzoek waar dan ook ter wereld sinds de recente corona uitbraak dan. Want dit omspande maanden aan research en duizenden deelnemers aan het onderzoek, meer dan zesduizend zelfs. Als er andere onderzoeken van die omvang waren geweest in de voorbije maanden, dan hadden we dat vast wel meegekregen en het lijkt me sterk dat die mij ontgaan zijn.

Verreweg de meeste wetenschappelijke onderzoeken zijn gedaan op kleine samples, daarin is deze studie weldegelijk van toegevoegde waarde.

Je hebt gelijk als je zegt dat uit dit onderzoek niet kan worden geconcludeerd dat maskers per definitie niet werken, maar anderzijds is het wel logisch dat juist tegenstander van de maskers dit onderzoek aanhalen. Zoals voorstanders van mondkapjes of strenge maatregelen in zijn algemeenheid weer andere onderzoeken zullen aanhalen om HUN gelijk te onderstrepen.

Hier ging het dus om;

Quote:
Objective:
To assess whether recommending surgical mask use outside the home reduces wearers' risk for SARS-CoV-2 infection in a setting where masks were uncommon and not among recommended public health measures.

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817

En hun conclusie was dat er in de groep gemaskerden nauwelijks minder besmettingen waren dan onder een vergelijkbare groep die geen maskers droeg.

Als leek denk je dan, zie je wel? Ze werken niet.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier nog een ander onderzoek, ook wel interessant;

Covid-19 was present in America BEFORE being officially confirmed in China, study by US health protection agency says

https://www.rt.com/usa/508447-coronavirus-us-before-china/

Is het heel raar om te denken dat dit al bestond voordat China er officieel mee naar buiten kwam? Nee niet echt, er zijn namelijk meerdere bewijzen voor inmiddels. Nog los van dat filmpje dat ik onlangs plaatste waarin een Duitse viroloog zegt dat de Italiaanse 'variant' een andere is dan die uit Wuhan, en dat wat de wereld over gegaan is de Italiaanse variant is.

Er zijn nog heel veel dingen die we gewoon niet weten.

Quote:
American medics officially registered their first Covid-19 patient on January 19, 2020, but the findings in a paper published in the journal Clinical Infectious Diseases suggest the virus may have been circulating in the US prior to that.

The researchers studied almost 7,400 blood donations made in nine US states between December 13, 2019 and January 17, 2020. Evidence of Covid-19 bodies antibodies, the presence of which suggest a person had contact with the virus, were present in 106 of those samples, according to the study.

106 van de 7400 onderzochte bloedsamples bevatten Covid antistoffen, aldus onderzoekers van de Amerikaanse gezondheidsdienst.

Als dit niet geldt als bewijs voor de aanwezigheid van dit virus voordat het in China op dook, wat dan wel?

Link naar het onderzoekspaper;

https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciaa1785/6012472

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Je hebt gelijk als je zegt dat uit dit onderzoek niet kan worden geconcludeerd dat maskers per definitie niet werken

Exact. Het is een onderzoek naar de veiligheid van airbags in de auto bij een botsing met achteruit rijden. Het heeft geen zin. Misschien toont het zelfs aan dat airbags gevaarlijk zijn...

Quote:
maar anderzijds is het wel logisch dat juist tegenstander van de maskers dit onderzoek aanhalen.

Omdat ze alleen op de titel afgaan. Lees het onderzoek en je snapt dat het niet relevant is in de discussie over mondkapjes. Mondkapjes draag je namelijk om anderen te beschermen tegen je aerosolen, niet om jezelf te beschermen tegen de aerosolen van anderen. Dat dat ook positief is (en dat blijkt uit dit onderzoek) is mooi meegenomen maar totaal niet het punt.

Quote:
Zoals voorstanders van mondkapjes of strenge maatregelen in zijn algemeenheid weer andere onderzoeken zullen aanhalen om HUN gelijk te onderstrepen.

Dat hoeft helemaal niet: er is geen enkel onderzoek wat aantoont dat mondmaskers schadelijk zijn. De regel 'baat het niet dan schaadt het niet' blijft gewoon overeind.

Quote:
En hun conclusie was dat er in de groep gemaskerden nauwelijks minder besmettingen waren dan onder een vergelijkbare groep die geen maskers droeg. Als leek denk je dan, zie je wel? Ze werken niet.

Precies, als 'leek'. En daarom wordt het massaal gedeeld op social media.

Het onderzoek doet helemaal niet ter zake in deze discussie. Het onderzoekt iets totaal anders.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nogmaals: de vraag is of ze het meten. Als Pietje in maart vastgesteld Covid had, en nu in november opnieuw Covid heeft, wordt er dan gemeten dat het de tweede keer is en zo ja door wie?

Ik vraag het me echt af.

Huisartsen weten t toch? Als ze t niet meten, is t weer gepruts.

Quote:

Yep, maar we weten dus niet hoe de tweede golf zich in aantallen t.o.v. de eerste golf verhoudt. En dus zegt ie data weer niets.

Nee maar we weten wel oversterfte versus de consensus over mortaliteits-%...

Quote:

Ik weet niet wat je met België wil bewijzen, volgens mij doen ze het daar nog slechter dan wij.

Belgie geeft net zoveel uit aan zorg, maar heeft veel meer IC-bedden.

Quote:

Natrappen!

Niks natrappen, wanbeleid.

Weerwoord forum index » Buitenland