Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 532, 533, 534 ... 674, 675, 676  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Kijk, precies het punt. Dit heeft niets, maar dan ook niets met het dragen van een mondkapje te maken.

En zo zie je weer dat een filmpje totaal uit de context getrokken wordt om totaal iets anders te 'vermarkten'.

Mooi dat je het zelf even recht zet.

Maar voordat Carlos zijn claim recht zet probeert hij eerst met de 15 seconden-versie ons te overtuigen dat het hier gaat om 'corona dictatuur'.

Het is echter een incident dat te allen tijde kan gebeuren: iemand misdraagt zich, en de beveiliging maakt daar hardhandig een einde aan. Of dat laatste buitensporig was wordt onderzocht, eventueel bestraft en daarmee is de kous af.

Ondertussen wordt de 15 seconde-versie massaal gedeeld onder complotgekkies zonder de volledige context.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Haha... dit filmpje is in jouw conspiracyfuik terecht gekomen als bewijs voor agressie tegen niet-mondkapjes dragers... en nu draai je het nog om ook!

Tsja daar is zelfs het tweede filmpje nog te kort voor, waarmee begon het? Er moet een eerste aanleiding zijn en die zien we helemaal niet.

We weten helemaal niets. Dit is mijn uitspraak en daar jullie het maar mee Cool

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Ondertussen wordt de 15 seconde-versie massaal gedeeld onder complotgekkies zonder de volledige context.

Exact. Keer op keer hetzelfde beeld met dit soort filmpjes. De aanleiding is totaal niet bekend, de filmpjes starten op het moment dat iemand hardhandig wordt aangepakt. De oorzaak van die aanpak wordt er gewoon bij verzonnen.

Diep triest.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
conspiracyfuik

Ik heb geen consiracyfuik Cliff.

Wel heb ik de titel die boven dat filmpje stond integraal overgenomen zonder eerst te checken of die context wel klopte, daarmee sloeg ik in dat geval klaarblijkelijk de plank mis. In plaats van me daar onderuit te lullen geef ik dat volmondig toe, sterker nog ik heb de context zelf geplaatst. Wat wil je nou nog meer?

Cliff schreef:
Ja daag.

Niks ja daag, mensenrechtenschendingen voor het niet dragen van een mondkapje zijn de hele wereld overgegaan dit jaar, daarom ging ik er (te gemakkelijk) vanuit dat dit ook in dit geval de context was. Zal me geen tweede keer gebeuren.

Cliff schreef:
en nu draai je het nog om ook!

Eh wie begon hier ook alweer meteen over en in scene gezet filmpje met een rubberen pop? Hint; ik niet. Daarmee is mijn punt wel bewezen dacht ik.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Tsja daar is zelfs het tweede filmpje nog te kort voor, waarmee begon het? Er moet een eerste aanleiding zijn en die zien we helemaal niet.

We zien in ieder geval twee getuigenverklaringen, dus dat is meer dan het eerste filmpje.

Quote:
We weten helemaal niets. Dit is mijn uitspraak en daar jullie het maar mee Cool

Je staat voor lul met je verhaal 'de wereld wordt fascistischer' en 'geweld wordt goedgepraat'.

Zou je tenminste sieren als je, net als Carlos, toegeeft dat je de plank hier volkomen misslaat.

En dit kon ook niet uitblijven volgens mij... informatie wordt als een razende gedeeld en nog geen 99% van de delers doet de moeite om even te checken of wat ze verspreiden wel klopt.

Dan loopt je vroeg of laat in zo'n val.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Eh wie begon hier ook alweer meteen over en in scene gezet filmpje met een rubberen pop? Hint; ik niet. Daarmee is mijn punt wel bewezen dacht ik.

Ik ook niet, mar je bewijst wat mij betreft maar één ding: je doet actief mee aan het verspreiden van fakenews. Valse informatie om de opinie te beïnvloeden. Moet je gewoon niet willen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:

Kun je mij eens uitleggen hoe je bij deze video komt dan? Ben wel benieuwd.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

En dit kon ook niet uitblijven volgens mij... informatie wordt als een razende gedeeld en nog geen 99% van de delers doet de moeite om even te checken of wat ze verspreiden wel klopt.

Dat kan jij helemaal niet weten, omdat je geen facebook hebt volgens jou eigen woorden Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Moppersmurf schreef:

Dat er niet gecontroleerd wordt betekent niet dat die verplichting niet bestaat.

Bron??????

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
carlos schreef:

Kun je mij eens uitleggen hoe je bij deze video komt dan? Ben wel benieuwd.

Staat gewoon op joeptsjoep.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Moppersmurf schreef:
. Het zou zelfs een pop kunnen zijn en volledig in scene zijn gezet.

Begin jij nu ook al met complottheorieën Laughing

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Kun je mij eens uitleggen hoe je bij deze video komt dan?

Ik volg dat kanaal de laatste dagen ivm. de Amerikaanse verkiezingen en dit filmpje kwam er zo even tussendoor. Omdat ik een aantal filmpjes van dat kanaal bekeken heb komen ze inderdaad in mijn aanbevolen lijstjes terecht ja, zo werkt dat nu eenmaal. Als je dat bedoelt met conspiracy fuik. Geldt voor jullie natuurlijk net zo goed, daar waar je het meest op zoekt en klikt, daarvan krijg je het meeste aangeleverd.

Nogmaals, het zal me geen tweede keer gebeuren en het ging me vooral om te zien hoe snel men weer in de verdediging springt voor oom agent hiero. Wink

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

George Bush schreef:
Bron??????

https://www.thuisvaccinatie.nl/vaccinaties/verplicht-en-aanbevolen

Kun je zelf niet effe googelen trouwens?

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Staat gewoon op joeptsjoep.

Er staan een paar miljard video's op YouTube. Hoe vis je deze eruit? Ik zeg: informatiefuik. Je krijgt te zien waar je focus ligt, je wordt continu bevestigd in je focus.

Als ik op mijn YouTube startpagina kijk dan zie ik heel veel Formule 1 video's. Dat komt omdat ik heel veel Formule 1 video's kijk. YouTube weet dat ik dat leuk vind, dus ik krijg die massaal voor mijn snufferd. En ik weet dat ook - ik snap hoe het werkt.

Ik heb het idee dat jullie niet echt doorhebben dat je in die informatiefuik zit. Door alle anti-mondkapjesvideo's te bekijken krijg je er meer en meer voor je neus. Je blik op de werkelijkheid wordt daardoor enorm beïnvloed.

Zo rollen de tech-bedrijven. Goed je dat te realiseren als Carlos of jij weer iets roepen als 'fascistisch geweld' of 'zoveel voorbeelden van geweld tegen demonstranten'.

Laatst aangepast door Cliff op Do Nov 26, 2020 15:25, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ik volg dat kanaal de laatste dagen ivm. de Amerikaanse verkiezingen en dit filmpje kwam er zo even tussendoor. Omdat ik een aantal filmpjes van dat kanaal bekeken heb komen ze inderdaad in mijn aanbevolen lijstjes terecht ja, zo werkt dat nu eenmaal. Als je dat bedoelt met conspiracy fuik.

Dat is exact wat ik bedoel ja.

Quote:
Geldt voor jullie natuurlijk net zo goed, daar waar je het meest op zoekt en klikt, daarvan krijg je het meeste aangeleverd.

Ja, ik zie heel veel formule 1, hier en daar wat cabaret, wat statistiek, wat oude beelden van Zeeland... dat soort dingen. Dat dat mijn bubbel is realiseer ik me, maar je snapt dat de aard van die bubbel totaal anders is dan die van jou.

Quote:
Nogmaals, het zal me geen tweede keer gebeuren en het ging me vooral om te zien hoe snel men weer in de verdediging springt voor oom agent hiero. Wink

Het is geen oom agent, het is een private beveiliger. Er is geen link met de overheid. En nogmaals: ik heb niemand het geweld tegen die jongen zien verdedigen. Niemand. Ik heb het zelfs 'fout' genoemd: zo los je dat niet op.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Het is geen oom agent, het is een private beveiliger. Er is geen link met de overheid. En nogmaals: ik heb niemand het geweld tegen die jongen zien verdedigen. Niemand. Ik heb het zelfs 'fout' genoemd: zo los je dat niet op.

Als dat joch eruit gesmeten was wegens het niet dragen van een mondkapje hadden jullie wel staan juichen Wink

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tuurlijk Real. En ik was pas echt blij geweest als ze hem in de knieschijven hadden geschoten.

Mag ik je er wel aan herinneren dat jij voor een harde aanpak was? En dat we nu al een pagina lang over FakeNews zitten te filosoferen in de 'wat als...' sfeer?

Laten we het maar bij de feiten houden, lijkt lastig genoeg.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Moppersmurf schreef:
George Bush schreef:
Bron??????

Blijkbaar niet. Maar wel suggestief vijf (!) vraagtekens zetten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 16:04 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Tuurlijk Real. En ik was pas echt blij geweest als ze hem in de knieschijven hadden geschoten.

Mag ik je er wel aan herinneren dat jij voor een harde aanpak was? En dat we nu al een pagina lang over FakeNews zitten te filosoferen in de 'wat als...' sfeer?

Laten we het maar bij de feiten houden, lijkt lastig genoeg.

Tsjaa zo ongeveer alles is Fakenews tegenwoordig Cliff.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Moppersmurf schreef:
George Bush schreef:
Bron??????

Die site die je noemt zit geraffineerd in elkaar, het is van een vaccinatiebureau. Dat je daar intrapt.

Ik had gegoogled op de landen in Afrika waar ik geweest ben. Niets gevonden van enige verplichtingen en ook niet gemerkt toen ik er was.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Tsjaa zo ongeveer alles is Fakenews tegenwoordig Cliff.

In jouw bubbel zeker.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

George Bush schreef:
Ik had gegoogled op de landen in Afrika waar ik geweest ben. Niets gevonden van enige verplichtingen en ook niet gemerkt toen ik er was.

Natuurlijk kun je ook talloze sites googelen waar verplicht vaccinaties niet vermeld worden. Dat kan immers toeristen afschrikken. Zou ik in hun plaats ook niet vermelden: in dat soort landen hebben ze elke cent van elke toerist hard nodig.

Dat je zelf zonder vaccinaties naar dat soort bestemmingen geweest bent zegt genoeg: je hebt je nooit in aanbevolen en verplichte vaccinaties verdiept. Ik wel. Ik heb in mijn jonge jaren zowat de hele wereld rondgereisd en ik ben volledig lek geprikt met vaccinaties. Nooit ook maar IETS gemerkt van bijwerkingen.

Dat er aan de grenzen van ontwikkelingslanden tot nu toe nooit gecontroleerd werd is niet zo moeilijk te begrijpen: het waren meestal niet de toeristen die de ziektes meebrachten, maar andersom. Het zou veel te veel oponthoud veroorzaken bij de douane, en het gebrek aan controle heeft nooit geleid tot een nationale of internationale uitbraak van welke ziekte dan ook. Het was daarom een kwestie van 'gedogen op goed vertrouwen'.

Maar met covid-19 is alles anders. De eerste wereldwijde pandemie sinds 100 jaar, die bovendien de hele economie lam legt.
Reken maar dat er binnen een paar maanden een fraudebestendig vaccinatiepaspoort is en dat er wereldwijd streng gecontroleerd gaat worden.

Carlos, Real en George Bush, zeg maar dag met het handje tegen internationaal reizen. Je kunt als niet gevaccineerde blij zijn als je met je auto nog de grens naar België of Duitsland over komt. Mark my words, read my lips.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zo'n beetje alle veroordeelde demonstranten op 21 juni hebben spijt van hun geweld:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1403115871/relschopper-viruswaanzin-gedumpt-na-telefoontje-politie-toen-barstte-de-bom-thuis

,,Ik heb me laten meeslepen door emoties, ik dacht dat ik in mijn vrijheden werd beperkt. Ik schaam me diep. Het heeft me ook mijn relatie gekost.”

Ja jongen, je hebt je laten opjutten door zovelen. Termen als dictatuur, fascisme en politiestaat werden gebruikt. Nepvideo's werden gedeeld van tieners en oude mensen die zogenaamd vanwege een mondkapje of fout T shirt gearresteerd werden...

Berouw is verstand wat te laat komt.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Niemand kan je met goed fatsoen verplichten om iets in je arm te injecteren alvorens een vliegtuig te stappen. Ryanair heeft al aangekondigd het niet te zullen doen, niet uit morele principes maar omdat ze bang zijn dat mensen anders de trein of de auto nemen (die vliegen voornamelijk binnen Europa namelijk). Uiteindelijk zullen wel meer luchtvaartmaatschappijen eieren voor hun geld kiezen als ze geconfronteerd worden met fors omzetverlies.

Moppersmurf schreef:
Reken maar dat er binnen een paar maanden een fraudebestendig vaccinatiepaspoort is en dat er wereldwijd streng gecontroleerd gaat worden.

Gaat nog minstens een jaar duren, voor 2022 staat ie op de agenda van de EU dacht ik, als ze het er doorheen krijgen tenminste.

Voordat het dan ook echt overal geïmplementeerd is zijn we zo weer een jaar of twee jaar verder.

En reken maar dat er een enorme publieke backclash zal komen tegen deze vaccinatiedwang onzin.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het wordt een combi van twee zaken:

1. Landen zullen een vaccinatie eisen van reizigers (zoals ze nu ook een negatieve PCR test eisen)
2. Luchtvaartmaatschappijen willen veiligheid bieden aan hun reizigers (zoals ze nu mondkapjes verplichten)

Beiden hebben dus belang bij een vaccinatie en ik denk dat dat belang veel groter is dan eventuele omzetverlies van anti-vaxxers. Tegenover de anti-vaxxers staat namelijk een groter deel mensen die wel gevaccineerd zijn en veilig willen reizen.

Weerwoord forum index » Buitenland