Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 531, 532, 533 ... 674, 675, 676  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 6:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Nummer 1 is dus geen optie; zou discriminatie zijn.
(Ook vanwege Quantas e.a.).

Cliox schreef:
Geloof ik niet. Geen mondmasker is niet mogen vliegen, geen vrachtwagenrijbewijs is geen vrachtwagen mogen rijden, dat heeft niets te maken met discriminatie maar met risicobeheersing.

Nee hoor; de verplichting om 'n rijbewijs te hebben alvorens de weg op te mogen is wettelijk vastgelegd.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 6:30 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Elisabeth schreef:
niemand heeft ooit gevraagd of ik gevaccineerd was.
Nergens is het verplicht.

Hier hetzelfde. Tien keer in Afrika geweest en er is nooit iets gevraagd. Had me ook niet laten vaccineren trouwens.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 6:45 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Het ging niet over Bayer. Het ging over AstraZeneca.

Dacht dat dit laatstgenoemde bedrijf slechts als voorbeeld genoemd werd ten betoge dat men heel goed z'n twijfels kan hebben over 'n zo snel gemaakt vaccin van welke fabrikant dan ook.
Cliff schreef:
Het werd daarna overigens weer direct stil door Real en Carlos. Een hoop geschreeuw, maar als je vraagt naar de bewijzen dan wordt het heel stil. Lees even wat Carlos schreef. 'tig' rechtszaken... dat impliceert minstens twintig rechtszaken, tegen AstraZeneca vanwege medische schade.
Ik wacht nog op de onderbouwing daarvan.... (maar goed, kan weer heel lang wachten denk ik - zeker als mensen alleen de titel van iets lezen)

Bij enkel Nederlandstalig zoeken komt toch al wel het een en ander tevoorschijn:

"Farmaceutisch bedrijf AstraZeneca heeft een lang strafblad "
(En niet enkel voor marketing-vergrijpen.)
https://www.burgerfront.nl/farmaceutisch-bedrijf-astrazeneca-heeft-een-strafblad/

En dan dit:

"Een topmanager van het farmabedrijf AstraZeneca bevestigde tegenover het persbureau Reuters dat de Britse farmareus immuniteit heeft gekregen tegen elke gerechtelijke klacht, mocht het coronavaccin van AstraZeneca uiteindelijk schadelijke bijwerkingen vertonen".

https://www.letselschade.nu/zorg-medische-aansprakelijkheid/de-race-om-het-vaccin-farmaceuten-krijgen-immuniteit-tegen-rechtszaken-voor-schadelijke-bijwerkingen/

Je slaat er toch wel bijna steil van achterover.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 7:41 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Natubico schreef:

"Een topmanager van het farmabedrijf AstraZeneca bevestigde tegenover het persbureau Reuters dat de Britse farmareus immuniteit heeft gekregen tegen elke gerechtelijke klacht, mocht het coronavaccin van AstraZeneca uiteindelijk schadelijke bijwerkingen vertonen".

https://www.letselschade.nu/zorg-medische-aansprakelijkheid/de-race-om-het-vaccin-farmaceuten-krijgen-immuniteit-tegen-rechtszaken-voor-schadelijke-bijwerkingen/

Je slaat er toch wel bijna steil van achterover.
-

Zo, zo goed om te weten! Ze dekken zich bij voorbaat al in voor het geval er schadelijke gevolgen op de lange termijn zijn. Klinkt als het kopen van een nieuwe auto zonder fabrieksgarantie Cool

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 8:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Oh dan vind je het plotsklaps wel erg, maar als iemands moeder op de IC sterft aan Covid-19 of sterft aan gevolgen van een uitgestelde operatie door een overbelaste zorg, dan vind je het geen probleem? Vind je dat zelf niet een heel klein beetje hypocriet?

Bah bah, wat een smerige leugen weer.

Sinds wanneer bepaal jij wat ik wel en niet een probleem zou vinden? Zullen we jou dan ook maar verantwoordelijk stellen voor de vele duizenden ouderen die in eenzaamheid zijn gestorven door het beleid dat jij hier te vuur en te zwaard verdedigt?

Cliox schreef:
Feitelijk onjuist.

Jawel hoor, in een vrij land is het recht om te demonstreren al sinds jaar en dag een groot goed. Dat je zelfs dat ontkent geeft wel aan dat je maar bijzonder weinig hebt met onze democratische verworvenheden, en dat is ook wel gebleken uit jouw schrijfsels.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Het leeft hier gewoon nauwelijks.

Het hoeft ook niet te leven, gewoon niet zeiken en mondkapje opzetten.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Dacht dat dit laatstgenoemde bedrijf slechts als voorbeeld genoemd werd ten betoge dat men heel goed z'n twijfels kan hebben over 'n zo snel gemaakt vaccin van welke fabrikant dan ook.

Ja daag... dan lees je niet goed. Dit werd er door Carlos gezegd: Behalve dan dat het bedrijf dat ons vaccin produceert tig strafzaken tegen zich heeft gehad omwille van de gezondheidsschade die de rommel die zij in hun producten duwen teweeg brengen bij klanten

Daar staat niets over een snel gemaakt vaccin.

Quote:
"Farmaceutisch bedrijf AstraZeneca heeft een lang strafblad "
(En niet enkel voor marketing-vergrijpen.)
https://www.burgerfront.nl/farmaceutisch-bedrijf-astrazeneca-heeft-een-strafblad/

Ik wil enigszins betrouwbare bronnen waar ik gerechtelijke uitspraken kan nalezen. www.burgerfront.nl valt daar niet onder. Verder lees ik maar één ding: een verhoogde kans op diabetes bij een bepaald medicijn. Alsof dat wereldschokkend is, er zijn tal van zaken die een verhoogd risico op diabetes geven.

Zelfs het eten van suiker heeft een verhoogd effect tot diabetes.

Wereldschokkend is het allerminst.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:
Het leeft hier gewoon nauwelijks.

Het hoeft ook niet te leven, gewoon niet zeiken en mondkapje opzetten.

En weer drammen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En weer zeiken.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb er weer eentje gevonden;

'Vrouw wordt gewurgd en tegen de grond gesmeten omdat ze geen mondkapje draagt'

Ik zal maar alvast de voorspelbare reacties op een rijtje zetten;

- dit filmpje is fake news
- het is pas waar als de NOS, BBC of CNN zegt dat het waar is
- dit filmpje is te laat begonnen met filmen
- die vrouw is overduidelijk gevaarlijk
- als die vrouw gewoon had meegewerkt was dit vast niet gebeurd
- de handelswijze van die man is volkomen legitiem en uitermate professioneel; chapeau!
- gewoon doen wat je gezegd wordt, befehl ist befehl!
- tja erg spijtig maar in een pandemie zijn dit soort dingen nu eenmaal nodig

Ben ik nog iets vergeten? Wink

O ja;

- het filmpje is in scene gezet door Willem Engel en Robert Jensen om hun volgelingen op te hitsen

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

George Bush schreef:
Hier hetzelfde. Tien keer in Afrika geweest en er is nooit iets gevraagd. Had me ook niet laten vaccineren trouwens.

Dat er niet gecontroleerd wordt betekent niet dat die verplichting niet bestaat. Bij virussen waarbij de kans op besmetting klein is verwatert de controle. Bij een super besmettelijk virus als covid-19 zal iedereen een vaccinatiebewijs moeten hebben voordat men aan de reis begint. Ik denk dat er al -tig bedrijven in de weer zijn om een fraudebestendig vaccinatiebewijs te fabriceren.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:

'Vrouw wordt gewurgd en tegen de grond gesmeten omdat ze geen mondkapje draagt'

't Is een man.

Maar goed te zien dat je bubbel een prachtige informatiebel is met alle foute incidenten die ergens ter wereld plaatsvinden.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ok, voegen we die toe aan het lijstje.

- 'het is een fout incident'

Geen idee wat het concreet betekent maar het bekt natuurlijk wel lekker.

Cliff schreef:
't Is een man.

Aha, een langharige tiener dus. Nou daarmee is het bewijs dan geleverd, het was vast tuig van de richel en de respons is dan ook volkomen legitiem. Want zoals iedereen weer zijn alle jongeren met lange haren tuig van de richel die alleen met harde hand in het gareel gehouden kunnen worden. Daarmee is het optreden van die beveiliger (??) alsnog volkomen legitiem.

Case closed! Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:
Want zoals iedereen weet zijn alle jongeren met lange haren tuig van de richel die alleen met harde hand in het gareel gehouden kunnen worden. Daarmee is het optreden van die beveiliger (??) alsnog volkomen legitiem.

Blijft het feit dat een filmpje van 15 seconden elke context mist. Het zou zelfs een pop kunnen zijn en volledig in scene zijn gezet.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Ons wereldje wordt met de dag fascistischer.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:
carlos schreef:
Want zoals iedereen weet zijn alle jongeren met lange haren tuig van de richel die alleen met harde hand in het gareel gehouden kunnen worden. Daarmee is het optreden van die beveiliger (??) alsnog volkomen legitiem.

Blijft het feit dat een filmpje van 15 seconden elke context mist. Het zou zelfs een pop kunnen zijn en volledig in scene zijn gezet.

Zie je ergens een onderbreking dan Moppersmurf?

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:

Inderdaad. Met dit filmpje van 15 seconden is het bewijs definitief geleverd.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:
Zie je ergens een onderbreking dan Moppersmurf?

Nee, ik zie geen vooraf en geen erna.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Moppersmurf schreef:

Zie je? Ik wist het. Very Happy

Die valt onder;

Quote:
- het filmpje is in scene gezet door Willem Engel en Robert Jensen om hun volgelingen op te hitsen

En;

Quote:
- het filmpje begint te laat cq. stopt te vroeg met filmen

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier de context;

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:

Moppersmurf schreef:
Inderdaad. Met dit filmpje van 15 seconden is het bewijs definitief geleverd.

Laughing

Carlos schreef:
Hier de context;

Kijk, precies het punt. Dit heeft niets, maar dan ook niets met het dragen van een mondkapje te maken.

En zo zie je weer dat een filmpje totaal uit de context getrokken wordt om totaal iets anders te 'vermarkten'.

Mooi dat je het zelf even recht zet.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zou inderdaad kunnen dat dit niks met het wel of niet dragen van een mondkapje te maken heeft, afgaande op dit filmpje. In dat geval ben ik zeker niet te beroerd om dit even recht te zetten en zal ik de volgende keer wat kritischer zijn alvorens een dergelijke claim te posten van dat youtube kanaal.

Maar wat ik vooral wilde aantonen is dat jullie automatisch in het verweer springen voor repressief handelen aan de kant van de autoriteiten (mensen in uniform), en daarin ben ik met vlag en wimpel geslaagd.

En laten we wel wezen, dit had voor hetzelfde geld wel over een mondkapje kunnen gaan.

Ik heb namelijk al gekkere dingen voorbij zien komen de voorbije maanden.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Carlos: Ik heb er weer eentje gevonden; 'Vrouw wordt gewurgd en tegen de grond gesmeten omdat ze geen mondkapje draagt'

Feitelijke situatie: Het gaat om een man die uit een hotel wordt gegooid omdat hij zich misdroeg. Hij was de toegang al ontzegt, maar ging wederom naar binnen. Ook klom hij over de bar en jatte nog wat bier.

Kun je direct zien wat voor stemmingmakerij hierin zit:

Carlos schreef:
- tja erg spijtig maar in een pandemie zijn dit soort dingen nu eenmaal nodig

Dit heeft niets met een pandemie te maken

Quote:
het filmpje is in scene gezet door Willem Engel en Robert Jensen om hun volgelingen op te hitsen

Haha... dit filmpje is in jouw conspiracyfuik terecht gekomen als bewijs voor agressie tegen niet-mondkapjes dragers... en nu draai je het nog om ook!

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Maar wat ik vooral wilde aantonen is dat jullie automatisch in het verweer springen voor repressief handelen aan de kant van de autoriteiten (mensen in uniform), en daarin ben ik met vlag en wimpel geslaagd.

Er zijn er hier een paar die geweld goedpraten. Tijden veranderen richting fascisme.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 13:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:

Oh kom op man...

Wat je nu hebt aangetoond is dat je zelf direct moord en brand schreeuwt als je maar denkt dat iets met een mondkapje te maken heeft.

Daarbij: niemand, maar dan ook niemand heeft de handelswijze van die private bewaker goedgepraat.

Quote:
En laten we wel wezen, dit had voor hetzelfde geld wel over een mondkapje kunnen gaan.

Ja daag.

Quote:
Ik heb namelijk al gekkere dingen voorbij zien komen de voorbije maanden.

Dat verbaast me niets... ik zou eens ergens anders zoeken dan in je bubbel. Echt Carlos, inmiddels heb ik het gevoel dat als iemand een anti-mondkapjesscheet laat in Timboektoe dat jij het opduikt en hier vol verontwaardiging komt posten.

We hebben 8 miljard mensen op de wereld en een hoop discutabele regimes. Dat er wat fout gaat bij handhaving van regels en wetten is evident. Ongetwijfeld wordt er ook wel ergens iemand door de politie in elkaar geslagen omdat hij door rood licht gereden heeft....

Je focus is absurd nu, buiten alle proporties. En met dit geposte filmpje schaadt je voornamelijk je eigen informatiepositie. Dus zeer terecht dat je nu bij jezelf te rade gaat: wees eens wat kritischer, zoek eens goed uit of wat je aan informatie verspreidt wel klopt.

Want nu sla je wat mij betreft dus echt een modderfiguur

Weerwoord forum index » Buitenland