Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 530, 531, 532 ... 676, 677, 678  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
JE MAG GEWOON DEMONSTREREN IN EEN VRIJ LAND, PUNT.

Je hoeft niet te schreeuwen. Een agent heeft het recht je aan te houden en mee te nemen, dat hebben we ook democratisch zo met elkaar afgesproken. En als je tegenstribbelt heeft de agent ook het recht om geweld te gebruiken, ook zo afgesproken.

Mensen moeten eens leren begrijpen dat tegenwerken altijd averechts werkt. Zo moeilijk is het niet. Werk mee en je staat zonder kleerscheuren zo weer buiten.

Maar dat wil men niet... men wil deze kleerscheuren omdat ze marketing technisch zijn uit te buiten.

Quote:
Bla bla bla. Dictatoriale regimes gebruiken precies hetzelfde riedeltje; als je maar gewoon doet wat je gezegd wordt dan gebeurt er niets. Waardeloos Cliff.

Zie boven. Dit hebben we democratisch met elkaar afgesproken. zowel het recht om te demonstreren als het recht om te arresteren.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
En er overduidelijk rechtsongelijkheid; wanneer je tegen zwarte piet of voor BML demonstreert, dan mag dat gewoon (inclusief de boel slopen).

Ja, niet mee eens. Zouden dezelfde rechten en plichten moeten zijn.

Quote:
Wanneer je vreedzaam tegen de lockdown protesteert dan wordt je zonder pardon in een busje afgevoerd. Bronnen hoeft niet, want we hebben intussen wel genoeg voorbeelden gezien.

Bronnen moeten wel degelijk. Je filmpjes starten altijd te laat.

Quote:
Kostelijk, en dat beschuldigt anderen ook nog van leugens, maar wat doe je zelf? Mensen framen om iets wat niet te rechtvaardigen valt recht te breien.

Koekje van eigen deeg. Jij framet de politie, zelfs de democratische rechtstaat... dus ik dacht: laat ik het ook eens doen. Kun je zelf ook ervaren hoe framing werkt.

Cliff schreef:
Ik ben al zover dat ik vind dat ze fans kunnen afschaffen.

Carlos schreef:
Ik ben al zover dat het gemaskerde tuig in gele hesjes dat zich verschuilt achter covid wetgeving om mensen hun basale rechten af te nemen kaalgeschoren en al tentoon gesteld dient te worden aan de schandpaal, 1945 style. Want het zijn gewoon NSB'ers, en erger nog.

1. Godwin
2. Deze quote komt uit een ander draadje

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

We hebben niet eens meer het recht om te demonstreren. De een wel, maar de ander niet, dat is niet recht maar zo krom als een hoepel. En in Engeland zijn ze al zover dat het überhaupt niet meer mag, en in Duitsland gaat het volgens mij ook hard die kant op. Dat is wat hier speelt, draai er maar niet omheen.

https://www.youtube.com/watch?v=zHSZBC5ymEk

Het gros van de commentaren is hier heel duidelijk over; een grof schandaal is het.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:

Een vaccinatieplicht is tevens niets nieuws: Klik.

Nooit ver weg geweest zeker Cliox Wink Het wordt namelijk altijd aangeraden. Uit jou linkje is het alleen verplicht voor seizoensarbeiders in Saoedi Arabie tegen Meningitis.

"Gele koorts – wordt vooral aangeraden in tropische zones, zoals gebieden in centraal Afrika en Zuid Amerika. In veel landen is de vaccinatie verplicht en kom je het land niet in zonder vaccinatie."

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Het stellen van een vraag is geen trollen Cliox.

Liegen dat je geen antwoord hebt gehad wel.

Quote:
Opmerkelijk. Jij was namelijk degene die niet-medische mondkapjes ophemelde en medische mondkapjes niet veilig vond. Je hebt twee fimpjes gezien van de TU Delft en de ander van Cliff. In beide zie je medische en niet-medische mondkapjes visueel in beeld gebracht. Dan is mijn gesloten vraag welke beter is. Vervolgens doe je alsof het een open vraag is met een enorme lap tekst, die mijn vraag niet helemaal beantwoord.

Lijkt me sterk. Laat maar zien waar ik dat beweer.

Quote:
Ik ga voor het beste van het beste, vandaar mijn vraag Cliox.

Contactgegevens met experts van het RIVM heb ik met je gedeeld. Bij deze nogmaals: 0800-1351.

Bron: https://www.rivm.nl/contact

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Verder behoeft het onderstaande ook nog reactie:

En verder is er nog steeds geen reactie op het onderzoeksresultaat wat Cliff post. Een mondmasker zorgt voor een reducering van emissie van aerosols en beïnvloedt daarmee feitelijk het kansgetal. Testresultaten bewijzen dat het mondmasker doet waarvoor het bedoeld is. Het draagt bij aan het indammen van de verspreiding van het coronavirus maar is niet dé oplossing. Je moet wel een juiste meetlat nemen om het effect van mondmaskers tegenaan te leggen.

Je hebt ook nog niet gereageerd op mijn nieuwsgierigheid naar het alternatief. We doen geen mondmaskers, wat komt er voor terug zonder dat je inboet in veiligheidsniveau?

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

En verder is er nog steeds geen reactie op het onderzoeksresultaat wat Cliff post. Een mondmasker zorgt voor een reducering van emissie van aerosols en beïnvloedt daarmee feitelijk het kansgetal. Testresultaten bewijzen dat het mondmasker doet waarvoor het bedoeld is. Het draagt bij aan het indammen van de verspreiding van het coronavirus maar is niet dé oplossing. Je moet wel een juiste meetlat nemen om het effect van mondmaskers tegenaan te leggen.

Je hebt ook nog niet gereageerd op mijn nieuwsgierigheid naar het alternatief. We doen geen mondmaskers, wat komt er voor terug zonder dat je inboet in veiligheidsniveau?

Ah joh, hou toch op met je theorie.

We zien toch dat de maatregelen niet de door de Overheid gewenste daling van het aantal besmettingen geeft. Dit werkt niet. Dit gaat ook niet werken. Tijd voor een nieuwe strategie.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliox schreef:
Mondmaskers helpen wel. Wetenschap heeft dat uitgewezen.

Nietes.

Danish study finds no clear evidence face masks protect wearer from Covid-19 infection

https://www.thelocal.dk/20201118/danish-study-finds-no-clear-evidence-face-masks-protect-wearer-from-covid-19-infection

Ik weet al welke reactie je nu gaat geven dus bespaar je de moeite maar.

Of organiseer anders een onderzoek waaraan minimaal zevenduizend mensen deelnemen waaruit klip en klaar blijkt dat ze wel werken, wie weet zal ik dan mijn mening herzien. Voor een zelfverklaarde expert in alles zoals jij, die elke organisatie kan doorgronden en naar eigen zeggen overal vingers in de pap heeft, moet dat een koud kunstje zijn. Succes ermee. Wink

Welles.

"In the non-face mask group, 2.1 percent of participants were infected with new coronavirus, while 1.8 percent of participants in the face mask-wearing group were infected."

Dus 0,3% minder besmetting op 2.1%. Dat mondmaskers niet het summum zijn wisten we, maar het draagt zeker bij. Zoals eerder aangegeven reduceert de kans op besmetten. In deze test is de beschermende waarde voor de drager getest, niet voor de omgeving waarvoor het mondmasker is bedoeld. Goed nieuws dus! Het mondmasker doet meer dan de fabrikant belooft.

Laatst aangepast door Cliox op Wo Nov 25, 2020 18:47, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliox schreef:
Na besmet te zijn met het coronavirus ook niet. Very Happy

Inmiddels vier personen in mijn familie positief getest op cojona. Eentje in de vijftig die een week of twee vermoeidheidsklachten had. Drie dik in de zeventig die er met een dag of twee vanaf waren. Niemand heeft blijvende klachten, allen zijn ze weer helemaal de oude.

Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van hoe het zogenaamde killervirus hier tot in het belachelijke wordt overdreven.

Omdat je voortdurend zoekt naar een bevestiging van je gecreëerde waarheid. Je ziet wat je wil zien. Zo heb ik je meermaals uitgenodigd om een IC te bezoeken, toen je loog dat deze leegstonden, maar jij bleef liever vasthouden aan een nietszeggend filmpje op YouTube van een hoofduitgang en poliklinische afdeling, in plaats van feiten onder ogen te komen. Je eigen waarheid geloven prevaleert boven met eigen ogen zien.

Dat niet iedereen doodziek wordt en sterft is evident.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliox schreef:
Mochten mensen voet bij stuk houden dan blijven twee opties over voor ondernemers:

1. Bij geen vaccinatie, geen toegang. Alleen zo kun je de pieken in de golfbeweging van het coronavirus afvlakken.
2. De manier waarop je producten aan de man brengt aanpassen aan de omstandigheden, want we blijven lang vastzitten aan coronamaatregelen.

De overheid gaat niet toegeven dus de ondernemers zijn dadelijk aan zet. Ik voorspel het eerste. Een vaccinatieplicht wordt nu al gezien als redding van de luchtvaart. De rest zal snel volgen bij een positief resultaat.

Nummer 1 is dus geen optie; zou discriminatie zijn.

(Ook vanwege Quantas e.a.).
-

Geloof ik niet. Geen mondmasker is niet mogen vliegen, geen vrachtwagenrijbewijs is geen vrachtwagen mogen rijden, dat heeft niets te maken met discriminatie maar met risicobeheersing.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Gisteren:

Motie van het lid Marijnissen over uitgiftepunten voor gecertificeerde mond-neusmaskers

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Nr. 728 MOTIE VAN HET LID MARIJNISSEN

Voorgesteld 18 november 2020

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat uit onderzoek blijkt dat niet-gecertificeerde en zelfge-
maakte mond-neusmaskers onvoldoende helpen om de verspreiding van
het coronavirus te verminderen;

constaterende dat de overheid zelf een consortium heeft opgetuigd dat in
staat is miljarden kwalitatief goede en gecertificeerde mond-neusmaskers
in te kopen;

verzoekt de regering, te onderzoeken of en hoe uitgiftepunten kunnen
worden ingericht waar mensen – tegen kostprijs en gratis voor bepaalde
groepen – gecertificeerde mond-neusmaskers kunnen ophalen, zodat
iedereen zichzelf en anderen zo goed mogelijk kan beschermen tegen het
coronavirus,

en gaat over tot de orde van de dag.

Marijnissen

Aangenomen met 144 stemmen voor.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2020Z21995&did=2020D46868

Mijn tweede wens is ook in vervulling gegaan!

Prima toch? Des te sneller zijn we van de discussie af.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
In Engeland is ophef ontstaan over de arrestatie van een oudere dame voor het parlementsgebouw in London. Enkel voor het feit dat ze demonstreerde tegen de lockdown. Een parlementslid in het Lagerhuis sprak er schande van.

Hier de beelden;

Stapje voor stapje richting dictatuur, het is overduidelijk.

Zucht.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ja neem het maar weer op voor die fascisten. Als het jouw moeder was die als een zak veevoer in een busje werd gegooid dan zou je wel anders piepen.

Oh dan vind je het plotsklaps wel erg, maar als iemands moeder op de IC sterft aan Covid-19 of sterft aan gevolgen van een uitgestelde operatie door een overbelaste zorg, dan vind je het geen probleem? Vind je dat zelf niet een heel klein beetje hypocriet?

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
MAG GEWOON DEMONSTREREN IN EEN VRIJ LAND, PUNT.

Feitelijk onjuist. Ik ga het wetsartikel niet nog eens erbij slepen. Vrijheden zijn niet ongelimiteerd.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
[En er overduidelijk rechtsongelijkheid; wanneer je tegen zwarte piet of voor BML demonstreert, dan mag dat gewoon (inclusief de boel slopen). Wanneer je vreedzaam tegen de lockdown protesteert dan wordt je zonder pardon in een busje afgevoerd. Bronnen hoeft niet, want we hebben intussen wel genoeg voorbeelden gezien.

Dat is een drogreden. Dat het protest voor BLM niet had mogen doorgaan ben ik volledig eens, het feit dat dit wel is doorgegaan verschaft geen vrijbrief om je te verstoten tegen de wet. Wat je feitelijk zegt is dat als ik door rood rijd maar geen boete krijg jij dat ook mag. En dat is niet zo.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 19:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliff schreef:
Ik zie wel een verschil: jij en Cliox zitten in een onderlinge strijd om wie er gelijk heeft.

Niet om wie er gelijk heeft. Cliox weigert domweg een vraag te beantwoorden, medisch of niet-medisch.

Leugen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliox schreef:

Ah joh, hou toch op met je theorie.

We zien toch dat de maatregelen niet de door de Overheid gewenste daling van het aantal besmettingen geeft. Dit werkt niet. Dit gaat ook niet werken. Tijd voor een nieuwe strategie.

Er is geen mondmaskerplicht. Vanaf 1 december wel. Pas dan kun je iets zinnigs roepende rekening houdende met het feit dat het afweersysteem trager reageert bij winterse omstandigheden en virussen beter gedijen. December, januari en februari zijn 'griepmaanden'.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Omdat mondkapjes maar een relatief kleine bijdrage leveren in de strijd tegen corona, zal het dus niet mogelijk zijn om dat effect significant terug te zien in de statistieken. Ook niet na 1 december.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 21:03 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:
Cliff schreef:
Ik zie wel een verschil: jij en Cliox zitten in een onderlinge strijd om wie er gelijk heeft.

Niet om wie er gelijk heeft. Cliox weigert domweg een vraag te beantwoorden, medisch of niet-medisch.

Leugen.

Je liegt zelf, omdat je deze vraag nog nooit hebt beantwoord:

Wel mondkapje is beter: medisch of niet-medisch?

Ook nadat ik gisteren netjes antwoord heb gegeven op een vraag van jou. Lees maar even terug jongen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:
Gisteren:

Motie van het lid Marijnissen over uitgiftepunten voor gecertificeerde mond-neusmaskers

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Nr. 728 MOTIE VAN HET LID MARIJNISSEN

Voorgesteld 18 november 2020

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat uit onderzoek blijkt dat niet-gecertificeerde en zelfge-
maakte mond-neusmaskers onvoldoende helpen om de verspreiding van
het coronavirus te verminderen;

constaterende dat de overheid zelf een consortium heeft opgetuigd dat in
staat is miljarden kwalitatief goede en gecertificeerde mond-neusmaskers
in te kopen;

verzoekt de regering, te onderzoeken of en hoe uitgiftepunten kunnen
worden ingericht waar mensen – tegen kostprijs en gratis voor bepaalde
groepen – gecertificeerde mond-neusmaskers kunnen ophalen, zodat
iedereen zichzelf en anderen zo goed mogelijk kan beschermen tegen het
coronavirus,

en gaat over tot de orde van de dag.

Marijnissen

Aangenomen met 144 stemmen voor.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2020Z21995&did=2020D46868

Mijn tweede wens is ook in vervulling gegaan!

Prima toch? Des te sneller zijn we van de discussie af.

Goh begin je nou eindelijk te erkennen dat medische mondkapjes beter zijn in de strijd tegen corona dan niet-medische mondkapjes?

Maar lees even terug: ik zeg dat al vanaf eind mei Wink

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 21:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Volgens mij heeft niemand ooit het tegendeel beweerd. Maar je moet ze wel dragen natuurlijk, dus vertel dat volgende keer maar tegen je vriendin als ze weer naar de Action gaat.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 22:27 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Volgens mij heeft niemand ooit het tegendeel beweerd. Maar je moet ze wel dragen natuurlijk, dus vertel dat volgende keer maar tegen je vriendin als ze weer naar de Action gaat.

Nou? Ik denk dat het hier nog een leuke wending gaat worden. Hier in het dorp draagt bijna niemand meer een mondkapje sinds een paar weken. De wijkagent woont 15 km verderop en die heeft 20 dorpen onder zijn hoede. BOA´s nog never nooit gezien hier. Het leeft hier gewoon nauwelijks.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:

Nooit ver weg geweest zeker Cliox Wink Het wordt namelijk altijd aangeraden. Uit jou linkje is het alleen verplicht voor seizoensarbeiders in Saoedi Arabie tegen Meningitis.

"Gele koorts – wordt vooral aangeraden in tropische zones, zoals gebieden in centraal Afrika en Zuid Amerika. In veel landen is de vaccinatie verplicht en kom je het land niet in zonder vaccinatie."

Dat zijn allemaal vaccins die al heel lang bestaan en hun veiligheid allang hebben bewezen en dan alleen in de volgende landen:

Angola
Burundi
Centraal-Afrikaanse Republiek
Congo (Brazzaville)
Congo D.R.
Frans-Guyana
Gabon
Ghana
Guinee-Bissau
Ivoorkust
Kameroen
Mali
Niger
Sierra Leone
Togo
Tsjaad
Uganda / Oeganda
Zuid-Soedan

Jij bent niet bang voor een corona vaccin: waarom ben je dan geen proefpersoon geworden Question

Zelfde vraag is ook voor Cliff. In het belang van de wetenschap (waar jullie blindelings op vertrouwen) hadden jullie allang gevaccineerd moeten zijn.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 1:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:

Dit is totale onzin.
Waarom mag je niet een land binnen komen als je uit een land komt waar Gele Koorts niet voorkomt?
Misschien kan Nederland je weigeren als je uit deze gebieden komt maar zelfs vluchtelingen worden niet getest.

Ik ben naar Kenia geweest voor een maand met alle "aangeraden" vaccinaties.
Niemand heeft om mijn vaccinatie boekje gevraagd.
Ik ben geboren in Suriname en ik ben 2 x terug geweest en niemand vroeg om mijn vaccinatie boekje.
Ik heb voor 6 jaar gewoond in Rhodesie/Zimbabwe. Noch daar, noch in Nederland werd er ooit gevraagd om mijn vaccinatie boekje.
Mijn man, geboren in Rhodesie, ging naar Nederland en ook hij werd nooit gevraagd om een vaccinatie boekje.
Ik ben 9 x terug geweest naar Zimbabwe en niemand heeft ooit gevraagd of ik gevaccineerd was.

Dus die vaccinatie waanzin is een verdien model voor Nederlandse artsen..... Nergens is het verplicht.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 6:19 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Ja neem het maar weer op voor die fascisten. Als het jouw moeder was die als een zak veevoer in een busje werd gegooid dan zou je wel anders piepen.

Cliox schreef:
Oh dan vind je het plotsklaps wel erg, maar als iemands moeder op de IC sterft aan Covid-19 of sterft aan gevolgen van een uitgestelde operatie door een overbelaste zorg, dan vind je het geen probleem? Vind je dat zelf niet een heel klein beetje hypocriet?

Denk dat de meesten die tegen al te ver gaande covid-maatregelen zijn wel ook vinden dat de ziekenhuizen covid-patienten geen voorrang dienen te geven boven andere patienten waarvan de behandeling geen uitstel kan lijden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Uitbraak coronavirus
  Weerwoord forum index » Buitenland