Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 528, 529, 530 ... 658, 659, 660  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliox schreef:
Je gaat niet rechtstreeks naar het ziekenhuis maar passeert eerst station huisarts of station spoedhulp. Coronaafdelingen hebben een triagearts als laatste station.

Huisarts, spoedhulp of triagearts, het doet allemaal niets af aan mijn stelling: je kunt nooit controleren of de patiënt zich aan de coronaregels gehouden heeft of de vermoorde onschuld gaat spelen. Op die manier kun je dus nooit 'onschuldigen' voorrang verlenen op 'schuldigen'. Dat kan binnenkort wel op basis van een bewijs van vaccinatie. Gevaccineerden gaan dan vóór niet-gevaccineerden uiteraard. De gezondheidszorg is Gekke Henkie niet.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Nou ja, veel plezier dan maar met de bijwerkingen.

Veel plezier met je isolatie.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:
Cliox schreef:
Je gaat niet rechtstreeks naar het ziekenhuis maar passeert eerst station huisarts of station spoedhulp. Coronaafdelingen hebben een triagearts als laatste station.

Huisarts, spoedhulp of triagearts, het doet allemaal niets af aan mijn stelling: je kunt nooit controleren of de patiënt zich aan de coronaregels gehouden heeft of de vermoorde onschuld gaat spelen. Op die manier kun je dus nooit 'onschuldigen' voorrang verlenen op 'schuldigen'. Dat kan binnenkort wel op basis van een bewijs van vaccinatie. Gevaccineerden gaan dan vóór niet-gevaccineerden uiteraard. De gezondheidszorg is Gekke Henkie niet.

Als je niet betrapt wordt heb je inderdaad geluk. Door rood rijden heeft ook enkel en alleen consequenties als het opgemerkt wordt.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:
Real schreef:
Je blijft mijn vraag ontwijken Cliox.

Je liegt.

Wat is dan beter: een medisch of niet-medisch mondkapje Question

Zie mijn eerder gegeven antwoord.

Je hebt die vraag nooit op de juiste manier beantwoord.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:

Ga gerust je gang Moppersmurf. Na het spuitje is er geen weg meer terug. Very Happy

Na besmet te zijn met het coronavirus ook niet. Very Happy

Joh overdrijven is ook een vak, de meesten hebben milde klachten of merken het niet eens.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Natubico schreef:
Als een ondernemer 'n cafe begint waar alleen vrouwen mogen komen, heeft hij dan de vrijheid om dat te doen?

Nee uiteraard niet, zou een mooie boel zijn.

Natubico schreef:
Als een ondenemer 'n cafe begint waar alleen homo's mogen komen, heeft hij dan de vrijheid om dat te doen?

Nee, uiteraard niet, je mag als hetero geaarde man of als vrouw ook gewoon naar een homobar.

Natubico schreef:
Als 'n ondernemer 'n tent begint waar alleen donkerhuidigen mogen komen, heeft hij dan de vrijheid om dat te doen?

Nee, uiteraard niet, je kunt de toegang niet weigeren voor mensen met één bepaalde huidskleur (of meerdere). In de praktijk zal dat echter wel met enige regelmaat gebeuren maar wettelijk gezien mag het niet, en daar gaat het hier over.

Je mag alleen vrachtwagen rijden als je een vrachtwagenrijbewijs hebt.
Je mag alleen een vorkheftruck besturen als je een heftruckcertificaat hebt.
Je mag alleen ademlucht dragen als je medisch geschikt bent (jaarlijkse check).
Je mag alleen vliegen als je een mondmasker draagt.
Je mag alleen een land binnen als je negatief getest bent.
Je mag alleen binnen als je gevaccineerd bent tegen Covid-19.

Een vaccinatieplicht is tevens niets nieuws: Klik.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Real schreef:
Corwin schreef:

Er valt voor mij niets te stellen. Er valt voor mij dus al helemaal niets de bewijzen.
Het gaat over jouw fantasie. Jij bedenkt een gevaar. Een gevaar waar je zeker wat betreft het Oxford vaccin geen enkele grond voor hebt.

Sterkte alvast Corwin:

https://www.nrc.nl/nieuws/2003/06/23/astrazeneca-koopt-vervolging-af

https://nypost.com/2020/06/04/astrazeneca-doubles-coronavirus-vaccine-production-capacity/

https://nytimes.com/2003/06/21/business/astrazeneca-pleads-guilty-in-cancer-medicine-scheme.html

https://wikispooks.com/wiki/AstraZeneca

https://www.corp-research.org/astrazeneca

Jou links veranderen niets aan het feit dat jij dat lange termijn risico uit je duim hebt gezogen.

Zeker weet niemand het Corwin.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:02 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Een vaccinatieplicht is tevens niets nieuws: Klik.

Nooit ver weg geweest zeker Cliox Wink Het wordt namelijk altijd aangeraden. Uit jou linkje is het alleen verplicht voor seizoensarbeiders in Saoedi Arabie tegen Meningitis.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Koudwatervrees. Mochten mensen voet bij stuk houden dan blijven twee opties over voor ondernemers:

1. Bij geen vaccinatie, geen toegang. Alleen zo kun je de pieken in de golfbeweging van het coronavirus afvlakken.
2. De manier waarop je producten aan de man brengt aanpassen aan de omstandigheden, want we blijven lang vastzitten aan coronamaatregelen.

De overheid gaat niet toegeven dus de ondernemers zijn dadelijk aan zet. Ik voorspel het eerste. Een vaccinatieplicht wordt nu al gezien als redding van de luchtvaart. De rest zal snel volgen bij een positief resultaat.

Mwah tegen die tijd kan je zo op het darknet een bewijsje regelen, net zoals je daar alles kan regelen wat je maar wil Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:
Real schreef:
Je blijft mijn vraag ontwijken Cliox.

Je liegt.

Wat is dan beter: een medisch of niet-medisch mondkapje Question

Zie mijn eerder gegeven antwoord.

Je hebt die vraag nooit op de juiste manier beantwoord.

Niet op de manier waarop jij antwoord wil. Het antwoord staat je niet aan en daarom ga je trollen.
Ik heb aangegeven geen mening te hebben over het verschil tussen medische en niet-medische mondmasker maar ik je graag te woord sta als jij je punt maakt. Je vraag beantwoordt op geen enkele manier mijn punt, ik heb immers niets geroepen over het verschil tussen medische en niet-medische mondmaskers.

Ik wil mijn antwoord best nog eens plaatsen en laat het een vertrekpunt zijn om de discussie een groef verder te zetten:

Je probeert strategisch weg te rollen van je blunders en de feiten waarmee ik je confronteer. Nergens heb ik het over (niet)medische mondmaskers gehad en de verschillen daartussen. Je bent discussies aan het manipuleren met trolgedrag en dat siert je niet. Vertel nu eerst maar eens wat je punt is. Dat is het enige wat je rest. Je mag mij best vragen of ik bereid ben om ergens naar te kijken en wat van te vinden maar dan wil ik eerst weten wat je punt is.

Ik ben best bereid het gesprek met je aan te gaan over (niet)medische mondmaskers maar dan zal je eerst een (stand)punt moeten maken of vertellen wat je wil weten. Zomaar out-of-the blue random vragen op mensen afvuren draagt niets bij aan de discussie.

En verder is er nog steeds geen reactie op het onderzoeksresultaat wat Cliff post. Een mondmasker zorgt voor een reducering van emissie van aerosols en beïnvloedt daarmee feitelijk het kansgetal. Testresultaten bewijzen dat het mondmasker doet waarvoor het bedoeld is. Het draagt bij aan het indammen van de verspreiding van het coronavirus maar is niet dé oplossing. Je moet wel een juiste meetlat nemen om het effect van mondmaskers tegenaan te leggen.

Je hebt ook nog niet gereageerd op mijn nieuwsgierigheid naar het alternatief. We doen geen mondmaskers, wat komt er voor terug zonder dat je inboet in veiligheidsniveau?

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:

Koudwatervrees. Mochten mensen voet bij stuk houden dan blijven twee opties over voor ondernemers:

1. Bij geen vaccinatie, geen toegang. Alleen zo kun je de pieken in de golfbeweging van het coronavirus afvlakken.
2. De manier waarop je producten aan de man brengt aanpassen aan de omstandigheden, want we blijven lang vastzitten aan coronamaatregelen.

De overheid gaat niet toegeven dus de ondernemers zijn dadelijk aan zet. Ik voorspel het eerste. Een vaccinatieplicht wordt nu al gezien als redding van de luchtvaart. De rest zal snel volgen bij een positief resultaat.

Mwah tegen die tijd kan je zo op het darknet een bewijsje regelen, net zoals je daar alles kan regelen wat je maar wil Very Happy

Gelukkig kijken politie en justitie niet mee en weten zij niets af van het bestaan van het darknet. Succes.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:

- Laten uitrazen. Binnen een paar maanden is dan de meerderheid van de wereldbevolking besmet. De gevolgen daarvan, ook de economische gevolgen, kan niemand overzien.
- Een vaccin. Dan kunnen we het gewone leven weer oppakken.

Dit zijn exact de twee opties. Waarbij ik nog steeds niet begrijp waarom mensen voor optie één zouden willen gaan...

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:

Zet daar maar levenslange gevangenisstraf op. Ik hoop dat je een hele goeie kopie vindt op je 'darknet'.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Niet op de manier waarop jij antwoord wil. Het antwoord staat je niet aan en daarom ga je trollen.

Het stellen van een vraag is geen trollen Cliox.

Cliox schreef:

Ik heb aangegeven geen mening te hebben over het verschil tussen medische en niet-medische mondmasker maar ik je graag te woord sta als jij je punt maakt. Je vraag beantwoordt op geen enkele manier mijn punt, ik heb immers niets geroepen over het verschil tussen medische en niet-medische mondmaskers.

Opmerkelijk. Jij was namelijk degene die niet-medische mondkapjes ophemelde en medische mondkapjes niet veilig vond. Je hebt twee fimpjes gezien van de TU Delft en de ander van Cliff. In beide zie je medische en niet-medische mondkapjes visueel in beeld gebracht. Dan is mijn gesloten vraag welke beter is. Vervolgens doe je alsof het een open vraag is met een enorme lap tekst, die mijn vraag niet helemaal beantwoord.

Cliox schreef:
Vertel nu eerst maar eens wat je punt is. Dat is het enige wat je rest. Je mag mij best vragen of ik bereid ben om ergens naar te kijken en wat van te vinden maar dan wil ik eerst weten wat je punt is.

Ik ga voor het beste van het beste, vandaar mijn vraag Cliox.

Laatst aangepast door Real op Di Nov 24, 2020 20:37, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:36 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

De Overheid roeptoetert nu dat de maatregelen niet werken, het aantal besmettingen is gestopt met dalen en de R is weer boven de 1.

Nah, wie had dat nou kunnen voorspellen?

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het lijkt ook met vakanties te maken te hebben... de herfstvakantie zou voor een daling hebben gezorgd. Zoals ik al langer zei: onderwijs speelt hier een rol in, zeker bij MBO/HBO/WO zitten heel veel volwassenen dicht op elkaar. Het is een doelgroep die weinig van besmettingen merkt en de bereidheid tot testen is erg laag, maar ze nemen het wel mee naar huis of horeca.

Er wordt nu gedacht over 3 weken kerstvakantie.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
Real

BREAKING, motie Wilders vandaag met ruime meerderheid door de 2e Kamer aangenomen:

Motie GEEN verplichte vaccinatie aangenomen!

Geschreven: 24 november 2020

Geert Wilders: ''Motie GEEN verplichte vaccinatie, GEEN dwang en ook GEEN drang maar alleen vaccinatie op vrijwillige basis net AANGENOMEN in de Tweede Kamer! Alleen de nepliberalen van VVD en D66 stemden tegen.''

https://www.pvv.nl

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
[b]BREAKING, motie Wilders vandaag met ruime meerderheid door de 2e Kamer aangenomen

Is naar mijn mening een lege motie.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Het lijkt ook met vakanties te maken te hebben... de herfstvakantie zou voor een daling hebben gezorgd. Zoals ik al langer zei: onderwijs speelt hier een rol in, zeker bij MBO/HBO/WO zitten heel veel volwassenen dicht op elkaar. Het is een doelgroep die weinig van besmettingen merkt en de bereidheid tot testen is erg laag, maar ze nemen het wel mee naar huis of horeca.

Er wordt nu gedacht over 3 weken kerstvakantie.

Trial and error.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

In tegenstelling tot jouw glazen bol? Laughing

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Neu, gewoon een strategie kiezen en daaraan vasthouden. Ik zeg al vanaf het begin dat je een virus met deze kenmerken niet onder controle houdt. Dit lijkt nergens meer op.

Ook laat VWS laboratoria terugschakelen in testcapaciteit, vanwege "schaarste" aan specifieke plastic doosjes. Alleen worden die doosjes gewoon in Landgraaf gemaakt, maar worden die voor 97% verscheept naar t buitenland.

Wat voor incompetente ambtenaren zitten er eigenlijk op VWS?

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 22:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Mondmaskers helpen wel. Wetenschap heeft dat uitgewezen.

Nietes.

Danish study finds no clear evidence face masks protect wearer from Covid-19 infection

https://www.thelocal.dk/20201118/danish-study-finds-no-clear-evidence-face-masks-protect-wearer-from-covid-19-infection

Ik weet al welke reactie je nu gaat geven dus bespaar je de moeite maar.

Of organiseer anders een onderzoek waaraan minimaal zevenduizend mensen deelnemen waaruit klip en klaar blijkt dat ze wel werken, wie weet zal ik dan mijn mening herzien. Voor een zelfverklaarde expert in alles zoals jij, die elke organisatie kan doorgronden en naar eigen zeggen overal vingers in de pap heeft, moet dat een koud kunstje zijn. Succes ermee. Wink

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 23:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Na besmet te zijn met het coronavirus ook niet. Very Happy

Inmiddels vier personen in mijn familie positief getest op cojona. Eentje in de vijftig die een week of twee vermoeidheidsklachten had. Drie dik in de zeventig die er met een dag of twee vanaf waren. Niemand heeft blijvende klachten, allen zijn ze weer helemaal de oude.

Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van hoe het zogenaamde killervirus hier tot in het belachelijke wordt overdreven.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 3:42 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Lijkt 't wel aan te bevelen om ervoor te zorgen dat er ook vluchten zijn waarop de vaccinatie-eis niet geldt. Of misschien kan er wel 'n apart compartiment gemaakt worden voor niet-gevaccineerden. Anders ga je zien dat er nieuwe maatschappijen komen die zich speciaal op het vervoer van niet-gevaccineerden gaan toeleggen.

Cliff schreef:
Geloof ik niet. Sowieso zullen landen gaan eisen dat je een vaccinatie gedaan hebt (net als nu een PCR test). Dus dan sta je daar op het vliegveld, kun je alsnog vaccineren anders kom je het land niet in.

't Ondergaan van 'n PCR-test is veel minder ingrijpend dan 'n vaccinatie.
't Zal echt niet alleen in Nederland zijn dat er heel veel tegenstanders zijn van inentingen en al helemaal van verplichte vaccinaties.
En de vraag is of landen waar vaccinatie niet verplicht is wel van reizigers uit het buitenland mogen eisen dat ze gevaccineerd zijn.

Cliff schreef:
En er zijn trouwens ook nooit rokersvluchten gekomen zover ik weet. Alle vliegtuigen, alle vluchten, hoe lang ook... allemaal niet-rokers.

Wellicht is nog niemand eerder op het idee gekomen om zich speciaal op rokers te richten of om er aparte compartimenten voor te maken.
Maar 't kan ook wel samenhangen met bijzondere veiligheidseisen voor de luchtvaart.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 4:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Natubico schreef:
Als een ondernemer 'n cafe begint waar alleen vrouwen mogen komen, heeft hij dan de vrijheid om dat te doen?

Nee uiteraard niet, zou een mooie boel zijn.

Natubico schreef:
Als een ondenemer 'n cafe begint waar alleen homo's mogen komen, heeft hij dan de vrijheid om dat te doen?

Nee, uiteraard niet, je mag als hetero geaarde man of als vrouw ook gewoon naar een homobar.

Natubico schreef:
Als 'n ondernemer 'n tent begint waar alleen donkerhuidigen mogen komen, heeft hij dan de vrijheid om dat te doen?

Nee, uiteraard niet, je kunt de toegang niet weigeren voor mensen met één bepaalde huidskleur (of meerdere). In de praktijk zal dat echter wel met enige regelmaat gebeuren maar wettelijk gezien mag het niet, en daar gaat het hier over.

Nou ja, er zal dan wel sprake moeten zijn van 'n zogenaamde besloten club, waar men dus lid van moet zijn.
Het grondrecht van vereniging en vergadering staat daar dan borg voor.

Overigens is roken in 'n winkel al wettelijk verboden. Dus daar hoeft de winkelier zelf niets meer aan te doen. Maar anders zou hij wél kunnen verbieden dat in zijn winkel gerookt wordt, maar niet dat er geen rokers naar binnen mogen.
Dus nee, ook 'n verboden toegang voor vegetariers zit er niet in, tenzij 't 'n besloten club voor vleesetenden betreft.

Maar met vaccinaties gaat dat wel heel problematisch worden hoor; 't zal op zich echt niet door de beugel kunnen om niet-gevaccineerden de toegang of 'n dienst te weigeren.
Daar zou dan speciale wetgeving voor nodig zijn;
met betrekking tot het dragen van 'n mondkapje is die er gekomen maar dan wel in de vorm van een algemeen geldende plicht om dat te dragen in openbare binnenruimtes.
Voor wat vaccinatie betreft zou dat echter veel moeilijker te realiseren zijn omdat vaccinatie veel ingrijpender is dan even 'n mondkapje voordoen.
Op zich zal 't in elk geval momenteel niet kunnen om niet-tegen covid-gevaccineerden ergens van uit te sluiten.
Alleen via de lidmaatschaps-constructie zal er wel iets mogelik zijn.
Weet niet of dat ook gebeurt bij creches die geen kinderen erbij willen die niet ingeent zijn tegen kinderziektes.
Zo neen, dan lijkt dit toch wel in strijd met het discriminatieverbod.
-
.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Uitbraak coronavirus
  Weerwoord forum index » Buitenland