Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 527, 528, 529 ... 658, 659, 660  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:
Hugo de Jonge schrijft aan de Kamer dat er een risico is met het Pfizer vaccin:

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2020/11/16/kamerbrief-over-aankoop-covid-19-vaccins

Het feit dat gebruik gemaakt wordt van een technologie waarmee nog geen geregistreerde vaccines gemaakt zijn is een risico.

En voor de volledigheid:

Het vaccin zal voor de Europese lidstaten beschikbaar komen, mits het vaccin de Europese markttoelatingsprocedure succesvol doorloopt en dus als veilig wordt gezien. De vooruitzichten daarop zijn vooralsnog goed.

Er zijn op dit moment alleen beperkte preklinische en preliminaire klinische fase 1/2 data beschikbaar. Deze beperkte dataset laat zien dat het vaccin een acceptabel veiligheidsprofiel heeft en in staat is neutraliserende antistoffen en een gunstige T-cel respons op te wekken.

Gelezen, maar het zinnetje van de Jonge is wel opmerkelijk en dekt ook wel de reden waarom ik niet voor vaccineren ben. Kan ook zijn dat hij zichzelf bij voorbaat al indekt, omdat hij ook niet helemaal zeker is van zijn zaak Cliff.

Het feit dat gebruik gemaakt wordt van een technologie waarmee nog geen geregistreerde vaccines gemaakt zijn is een risico.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Rusland: vaccin is goedkoop en 95 procent werkzaam

Het Russische coronavaccin dat nog ontwikkeld wordt, is 42 dagen na toediening voor 95 procent werkzaam, claimen de gezondheidsautoriteiten in Moskou. Het vaccin Spoetnik V bestaat uit twee injecties, die samen op de internationale markt 20 dollar gaan kosten. Daarmee is het goedkoper dan de vaccins van Pfizer en Moderna, maar duurder dan het vaccin van AstraZeneca. Voor Russen wordt de vaccinatie gratis.

In het Westen is geen belangstelling voor het Russische vaccin, met uitzondering van Hongarije dat binnenkort gaat testen met Spoetnik V. Dat land negeert het feit dat medicijnen eerst door het Europees Geneesmiddelenbureau moeten worden goedgekeurd voordat ze op de Europese markt kunnen worden gebracht.

Inmiddels hebben vijftig landen, waaronder China en Brazilië en Afrikaanse en andere Zuid-Amerikaanse naties, grote belangstelling aan de dag gelegd voor het Russische vaccin. Het land hoopt dat er eind van het jaar 2 miljoen doses beschikbaar zijn. De productie wordt daarna volgens Moskou enorm opgeschroefd.

Derde testfase

Het vaccin verkeert nu in de derde testfase, waarbij 40.000 mensen het middel krijgen toegediend, Er zou nauwelijks sprake zijn van bijwerkingen. De Russen hopen dat de laatste testfase voor het eind van het jaar is afgerond. In internationale wetenschappelijke tijdschriften is nog niets gepubliceerd over de derde testfase.

Hoewel corona hard heeft toegeslagen in Rusland, is de weerstand tegen het vaccin groot, zegt correspondent David Jan Godfroid vanuit Moskou. In een enquête van eind oktober zegt 59 procent van de ondervraagden zich niet te laten inenten.

Dat heeft te maken met de snelheid waarmee van de zomer aan de ontwikkeling van het vaccin is begonnen, aldus Godfroid. Maar ook met het gegeven dat er weinig bekend wordt gemaakt, het ontwikkelingsproces is "veel meer iets dat zich in achterkamertjes afspeelt". Bovendien is het vertrouwen van Russen in de overheid laag en tieren complottheorieën welig.

https://nos.nl/artikel/2357901-rusland-vaccin-is-goedkoop-en-95-procent-werkzaam.html

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Real schreef:
en tieren complottheorieën welig.

Herkenbaar
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Dannie schreef:
Real schreef:
en tieren complottheorieën welig.

Herkenbaar

De NOS schrijft dat slimmerik, een totaal niet onafhankelijke bron.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Dus je plaatst een bericht waar je het zelf niet mee eens bent? Okay dat is ook leuk voor de verandering, maar dus verder niet relevant want je staat niet achter de inhoud.
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Precies. Zo'n zinnetje wordt er nog even aan toegevoegd om ook de vaccin weigeraars bij ons in een bepaalde hoek te zetten. Ook al heeft het geen enkele relevantie tot het eigenlijke artikel en voegt het er verder ook niks aan toe.

Heel herkenbaar inderdaad, zo gaan de fakenews clowns te werk. Razz

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:

Het vaccin zal voor de Europese lidstaten beschikbaar komen, mits het vaccin de Europese markttoelatingsprocedure succesvol doorloopt en dus als veilig wordt gezien. De vooruitzichten daarop zijn vooralsnog goed.

Er zijn op dit moment alleen beperkte preklinische en preliminaire klinische fase 1/2 data beschikbaar. Deze beperkte dataset laat zien dat het vaccin een acceptabel veiligheidsprofiel heeft en in staat is neutraliserende antistoffen en een gunstige T-cel respons op te wekken.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Dat heeft te maken met de snelheid waarmee van de zomer aan de ontwikkeling van het vaccin is begonnen, aldus Godfroid. Maar ook met het gegeven dat er weinig bekend wordt gemaakt, het ontwikkelingsproces is "veel meer iets dat zich in achterkamertjes afspeelt". Bovendien is het vertrouwen van Russen in de overheid laag en tieren complottheorieën welig.

Hier geef ik Real en Carlos gelijk: uitermate subjectief weer van de NOS.

Ik vraag me af waar de complottheorieën 'weliger tieren': in Rusland of in Nederland.

En stel dat dat nou eens in Nederland meer gebeurt, kun je dan ooit voorstellen dat de NOS zoiets zou schrijven?

In Nederland zegt 59 procent van de ondervraagden zich niet te laten inenten maar dat komt omdat de complot theorieën welig tieren in Nederland

De NOS zal het nooit zo opschrijven... al is het alleen al omdat er een kern van waarheid in zit. En zoals van Rossum ooit zei tegen de voormalig achtuurjournaal presentator: voor de waarheid moet je zeker niet bij de NOS zijn.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 18:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Arnold Karskens had er laatst een aardige column over;

De complotgekkies van Rutte

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 18:23 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Cliff schreef:

En stel dat dat nou eens in Nederland meer gebeurt, kun je dan ooit voorstellen dat de NOS zoiets zou schrijven?

In Nederland zegt 59 procent van de ondervraagden zich niet te laten inenten maar dat komt omdat de complot theorieën welig tieren in Nederland

De NOS zal het nooit zo opschrijven...

Oh geen idee, de connectie tussen vaccins en complotdenkers is an sich al wel aan bod gekomen:

Van Kenhove krijgt overwegend positieve reacties op haar deelname aan de test voor het coronavaccin, waar ze 1000 euro voor zal ontvangen. "Sommige mensen noemen mij een heldin, zo voel ik me niet. Maar ik heb inmiddels ook met anti-vaxxers kennisgemaakt en de rare kronkels in hun hoofd. Ik hoor de gekste dingen. Van complottheorieën tot mensen die zeggen dat ik over een jaar dood ben."

Ook herkenbaar
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

carlos schreef:
Arnold Karskens had er laatst een aardige column over;

De complotgekkies van Rutte

Arnold is niet goed wijs, die complottersstekken dragen er aan bij dat complotwappies kamerleden zoals Omzigt bedreigen en 5G masten in de fik worden gestoken, terecht dat die in de gaten worden gehouden. In die zin verschilt het weinig van het in de gaten houden van radicale islamisten.
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 18:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dannie schreef:
Arnold is niet goed wijs

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Welnee joh, Arnold ziet het heel juist. Maar dat jij als door een wesp gestoken zou reageren wist ik gewoon. Je bent voorspelbaar. Cool

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

carlos schreef:
dat jij als door een wesp gestoken zou reageren wist ik gewoon. Je bent voorspelbaar. Cool

Klopt, je mag van mij ten alle tijde verwachten dat ik geen sympathie heb voor complotwappies die Tweede Kamerleden bedreigen en 5G torens in de fik steken, dat soort lui sporen niet en geradicaliseerde mensen moet je nu eenmaal in de gaten houden.
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:
Corwin schreef:

Er valt voor mij niets te stellen. Er valt voor mij dus al helemaal niets de bewijzen.
Het gaat over jouw fantasie. Jij bedenkt een gevaar. Een gevaar waar je zeker wat betreft het Oxford vaccin geen enkele grond voor hebt.

Sterkte alvast Corwin:

https://www.nrc.nl/nieuws/2003/06/23/astrazeneca-koopt-vervolging-af

https://nypost.com/2020/06/04/astrazeneca-doubles-coronavirus-vaccine-production-capacity/

https://nytimes.com/2003/06/21/business/astrazeneca-pleads-guilty-in-cancer-medicine-scheme.html

https://wikispooks.com/wiki/AstraZeneca

https://www.corp-research.org/astrazeneca

Jou links veranderen niets aan het feit dat jij dat lange termijn risico uit je duim hebt gezogen.
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Allemaal leuk en aardig, maar daar ging die column dus niet over..

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Real schreef:
Yess ... en griep is spontaan verdwenen Very Happy

Hoe kom je daar nou weer bij? De griep is er nog steeds. Krijgt alleen veel minder grip op mensen, omdat alle maatregelen tegen Covid ook de verspreiding van griep tegengaan.

Is je ook al 100 keer uitgelegd trouwens.

Dit zal ook niet de laatste keer zijn. Over 10 pagina's is Real het weer vergeten.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
De vaccinatiebereidheid daalt overigens, waarom denk je anders dat de media er zo bespottelijk veel aandacht aan besteedt? Ze maken zich zorgen dat meer dan de helft gaat weigeren en dan valt dat hele plannetje van Hugo de J. in duigen.

Koudwatervrees. Mochten mensen voet bij stuk houden dan blijven twee opties over voor ondernemers:

1. Bij geen vaccinatie, geen toegang. Alleen zo kun je de pieken in de golfbeweging van het coronavirus afvlakken.
2. De manier waarop je producten aan de man brengt aanpassen aan de omstandigheden, want we blijven lang vastzitten aan coronamaatregelen.

De overheid gaat niet toegeven dus de ondernemers zijn dadelijk aan zet. Ik voorspel het eerste. Een vaccinatieplicht wordt nu al gezien als redding van de luchtvaart. De rest zal snel volgen bij een positief resultaat.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:
Real schreef:
Je blijft mijn vraag ontwijken Cliox.

Je liegt.

Wat is dan beter: een medisch of niet-medisch mondkapje Question

Zie mijn eerder gegeven antwoord.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliff schreef:
Volgens mij heb ik het je al eens gevraagd, maar wat draag jij eigenlijk bij om uit deze Covidcrisis te komen?

Niet meer of minder dan jij hoor. Want het dragen van mondkapjes helpt werkelijk geen ene moer. Het is trouwens ook geen echte crisis, gewoon een vervelend griepvirus zoals we er al zovelen hebben gehad in de loop der tijd.

Stoppen met die onzin zou zinniger zijn want het gaat alleen maar bergafwaarts op deze manier.

We gaan inderdaad richting dictatuur en het wordt actief gepromoot op de MSM.

Stapje voor stapje..

Mondmaskers helpen wel. Wetenschap heeft dat uitgewezen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:

Hoe wil je dat nou controleren? Iedereen die naar het ziekenhuis moet zal daar vertellen dat-ie zich keurig aan de regels gehouden heeft. En geen idee heeft hoe het überhaupt mogelijk is dat hij besmet geraakt is. Want in de slachtofferrol kruipen kan iedereen, daar hoef je niet per se Marokkaan of LHBTQ+er voor te zijn.

Je gaat niet rechtstreeks naar het ziekenhuis maar passeert eerst station huisarts of station spoedhulp. Coronaafdelingen hebben een triagearts als laatste station.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Real schreef:
Alleen mensen die zich laten vaccineren mogen het gewone leven weer oppakken.

7% eens
93% oneens

Als je de stelling zo deponeert verbaast de uitslag me niet. Het is geen kwestie van mogen, het is een kwestie van kunnen.
Je kunt niet-gevaccineerden weigeren in een vliegtuig of bij een concert, maar het is onmogelijk om dwarsliggers dag in dag uit te monitoren in hun gedrag. Mogen is dus niet aan de orde.

Maar je zou toch verwachten dat iedereen met een IQ boven de 70 inmiddels begrijpt dat er maar twee manieren zijn om van dit virus af te komen:

- Laten uitrazen. Binnen een paar maanden is dan de meerderheid van de wereldbevolking besmet. De gevolgen daarvan, ook de economische gevolgen, kan niemand overzien.

- Een vaccin. Dan kunnen we het gewone leven weer oppakken. Niks mogen.

Cliox schreef:
Koudwatervrees. Mochten mensen voet bij stuk houden dan blijven twee opties over voor ondernemers:

1. Bij geen vaccinatie, geen toegang. Alleen zo kun je de pieken in de golfbeweging van het coronavirus afvlakken.
2. De manier waarop je producten aan de man brengt aanpassen aan de omstandigheden, want we blijven lang vastzitten aan coronamaatregelen.

De overheid gaat niet toegeven dus de ondernemers zijn dadelijk aan zet. Ik voorspel het eerste. Een vaccinatieplicht wordt nu al gezien als redding van de luchtvaart. De rest zal snel volgen bij een positief resultaat.

Precies dit.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Absolute onzin, ik ben voor helemaal niemand een gevaar. Met of zonder vaccin!

Dat vinden mensen ook die met drank achter het stuur stappen. De officiële lezing is dat je dan wel een gevaar vormt en op de officiële lezing wordt een beleid gevormd. Niet op was jij als leek vind.

Laatst aangepast door Cliox op Di Nov 24, 2020 20:03, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:

Ga gerust je gang Moppersmurf. Na het spuitje is er geen weg meer terug. Very Happy

Na besmet te zijn met het coronavirus ook niet. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:
Real schreef:
Tsja hoe harder ze gaan roepen dat een vaccin direkt of indirekt verplicht gaat worden, hoe minder mensen die spuit gaan nemen. Mensen hebben nou eenmaal een grondige hekel aan het woordje moeten Wink

Er moet niks. Het blijft een vrije keuze. Je hoeft ook je rijbewijs niet te halen. Maar het logische gevolg daarvan is dat je niet mag autorijden.

Vaak vinden transportbedrijven een rijbewijs niet voldoende en nemen ze niemand aan zonder chauffeursdiploma. Daar zijn ze vrij in om dat te doen. In de redenering van Carlos en Real is dat dus discriminatie van mensen zonder chauffeursdiploma.

De horeca, de reisbranche en andere zwaar getroffen sectoren hebben kunnen voelen wat de angst voor besmetting met mensen doet. En wat die angst met hun omzet doet. Die gaan massaal vaccinatiebewijzen eisen, wat ik je brom. En Real, Carlos en alle andere dwarsliggers kunnen daar niks aan doen. Gewoon lekker blijven dwarsliggen jongens, en nergens meer welkom zijn. Succes ermee.

Precies dit Mopper. Wink

Laatst aangepast door Cliox op Di Nov 24, 2020 19:38, in totaal 1 keer bewerkt

Weerwoord forum index » Buitenland