Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 375, 376, 377  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er is weer een schip in de problemen!

Quote:
Royal Carribean cruiseship docking now in Bayonne, NJ with roughly a dozen sick Chinese nationals on board. They will be tested for coronavirus. #

https://twitter.com/wallerABC7/status/1225738203510059009/video/1

12 mogelijke dragers van het virus zijn afgezonderd van de rest van de passagiers, zonder dat laatstgenoemden hierover ook maar iets te horen kregen. En nu is het schip aangemeerd in New Jersey, waar de zieke personen op stretchers in ambulances worden gereden. Dus blijkbaar ernstig ziek.

Quote:
Right now paramedics are removing people from the cruise ship on stretchers and taking them away in ambulances

https://twitter.com/wallerABC7/status/1225754367934050304

Geen beschermende kleding, niet eens mondkapjes. Waarvan akte.

Op het cruiseschip voor de kust van Japan is het aantal corona besmettingen gestegen tot 61(!). Op basis van 273 tests, dus meer dan 1 op 5 is besmet. De passagiers worden defacto gevangen gehouden op dat schip, Japan wil ze absoluut niet aan wal hebben.

Zal wel niet voor niets zijn denk ik dan..

Er is nu al sprake van dat de Olympische Spelen deze zomer in Tokio wellicht niet eens kunnen doorgaan, dus Japan zit ook wel redelijk in zijn maag hiermee.

Edit:

Voor de duidelijkheid, de nCoV besmette personen zijn wel van boord gehaald, maar de overige passagiers moeten verplicht op dat schip in quarantaine blijven en mogen niet eens hun kamer uit zonder toestemming. Voor minstens twee weken. Vijf Nederlanders zijn aan boord van dat schip, en honderden Amerikanen.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Welkom in de apocalypse..

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Cognitieve dissonantie; alles wat je niet kunt of wilt geloven, om welke reden dan ook, is per definitie nep. Alles wat buiten je geloofssysteem (of wereldbeeld) valt is per definitie onwaar.

Je moet wel altijd kritisch blijven kijken carlos. Een deel van die filmpjes zal misschien waar zijn, een ander deel uit zn context gerukt. Zo was er ook een "verpleegster" die haar hart luchtte over de vele patienten en doden... ze droeg echter een verpleegsters-outfit die helemaal niet in Wuhan of omgeving wordt gebruikt.

Quote:
De nuchtere Royy denkt namelijk dat Chinezen puur voor de show noodhospitalen bouwen met 5G netwerken, gewoon omdat het nu eenmaal bedriegers en leugenaars zijn.

Je schijnt nogal onder de indruk te zijn van dat 5G netwerk, heb je de foto's van de binnenkant gezien? Bijzonder weinig apparatuur te ontdekken. Waarschijnlijk hadden ze geen zin om een vaste verbinding te installeren, dan maar een 5G routertje er in, kunnen ze toch inloggen op t systeem. Eigenlijk lijkt t niet eens op een ziekenhuis...

Quote:
Er is weer een schip in de problemen!

Hoe wrang ook, maar dat is fantastisch nieuws. Zo'n schip is een prima "laboratorium" om uit te vinden hoe snel het virus zich verspreid en wat het doet. Ook mooi dat ze zich in westerse ontwikkelde landen (of westers georienteerd) bevinden, goed voor de patienten (betere gezondheidszorg) en goed om te kijken hoe dodelijk het virus is in combinatie met goede hygiene en goede gezondheidszorg.

Quote:
Op het cruiseschip voor de kust van Japan is het aantal corona besmettingen gestegen tot 61(!). Op basis van 273 tests, dus meer dan 1 op 5 is besmet.

Ze testen eerst de mensen met symptomen uiteraard, dus verhouding zegt niet zoveel, die zegt pas wat als ze t hele schip hebben getest. T testen gaat wel erg traag, doet me afvragen hoe China zoveel mensen zo snel kan testen...

Quote:
Geen beschermende kleding, niet eens mondkapjes. Waarvan akte.

Interessant he.... wat zegt dat, carlos? Ook weer mooie testcase: we kunnen dus een uitbraak in New Jersey verwachten als....

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hoe de Chinese dictatuur aan het rommelen is en z'n zaakjes niet op orde heeft.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/02/07/bitterheid-groeit-over-de-chinese-aanpak-van-het-coronavirus-a3989707

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Interessant he.... wat zegt dat, carlos?

Dat Amerikanen een stelletje dombo's zijn, maar dat wisten we al.

Royy schreef:
Eigenlijk lijkt t niet eens op een ziekenhuis...

Ja eens, het is een quarantaine centrum, dat schreef ik een paar dagen geleden al.

Dat 5G netwerk is vooral bedoeld voor communicatie doeleinden, niet zozeer voor medische apparatuur. Ik geloof zelfs dat Wuhan de eerste stad ter wereld is waar 5G gelanceerd werd, een aantal maanden geleden, daar zijn ook de nodige theorieƫn over te vinden her en der maar die wou ik even laten voor wat ze zijn.

Inderdaad vormen die cruiseschepen een interessante testcase om te zien hoe gevaarlijk dit virus nu echt is, aangenomen dat we feitelijk juist geĆÆnformeerd zullen worden over het lot van de opvarenden en het ziekteverloop van hen die van boord zijn gehaald. We zullen er vast nog wel veel meer over gaan horen de komende twee weken, naar ik aanneem. Het probleem op dat cruiseschip is dat het virus zich mogelijk kan verspreiden via de aircosystemen. Het zou een 'airborne' virus zijn, en hoogst besmettelijk.

Hoewel China nu claimt dat het aantal nieuwe besmettingen sinds enkele dagen terug loopt, voor wat het waard is..

Royy schreef:
Hoe de Chinese dictatuur aan het rommelen is en z'n zaakjes niet op orde heeft.

Naast cognitieve dissonantie bestaat er ook nog zoiets als confirmation bias, hoewel ik de eerste zal zijn die toegeeft dat ook ik daar niet 'immuun' voor ben.

Je hebt mijn eerdere vraag trouwens nog niet beantwoord Royy;

- jij zegt veel vertrouwen te hebben in het RIVM
- het RIVM baseert zich op het WHO voor informatie over dit virus
- het WHO prijst de Chinese aanpak de hemel in terwijl jij al vanaf het begin roept dat China er een rommeltje van maakt

Hoe rijm je dat met elkaar?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Dat Amerikanen een stelletje dombo's zijn, maar dat wisten we al.

Mwah niet echt. Amerikanen zijn eerder hysterisch over veiligheidsmaatregelen dan laconiek...

Quote:

Naast cognitieve dissonantie bestaat er ook nog zoiets als confirmation bias, hoewel ik de eerste zal zijn die toegeeft dat ook ik daar niet 'immuun' voor ben.

We zijn beide nergens immuun voor carlos, alleen interpreteren we t beide op een andere manier.

Quote:
- jij zegt veel vertrouwen te hebben in het RIVM
- het RIVM baseert zich op het WHO voor informatie over dit virus
- het WHO prijst de Chinese aanpak de hemel in terwijl jij al vanaf het begin roept dat China er een rommeltje van maakt

Hoe rijm je dat met elkaar?

RIVM baseert zich o.a. op informatie van de WHO. WHO is vooral een politieke organisatie, als WHO forse kritiek op China zou hebben zou Beijing waarschijnlijk de deur dichtgooien. Dictaturen zijn ijdel en China is op zoek naar internationale erkenning. Een deur open in China is een ongekende kans om echte informatie op te halen, die erg bruikbaar zal zijn in de evaluatie van dit hele gebeuren. De tijd zal wel achterhalen wat er werkelijk in China is gebeurd.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
De tijd zal wel achterhalen wat er werkelijk in China is gebeurd.

Dit artikel gaat erover:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/02/07/bitterheid-groeit-over-de-chinese-aanpak-van-het-coronavirus-a3989707

Citaat:

"Op 30 december schrijft Li Wenliang, oogarts in het Centrale Stadsziekenhuis, in een app-groep van oud-studiegenoten dat er in zijn ziekenhuis zeven patiĆ«nten in quarantaine liggen. ā€žDat klinkt gevaarlijkā€, reageert een ander lid. ā€žIs dit de terugkeer van SARS?ā€

.............omdat de geruchten aanhouden en het aantal patiƫnten groeit, maakt de gezondheidsdienst op 31 december bekend dat 27 inwoners van Wuhan met onverklaarbare longklachten in het ziekenhuis liggen. Er is geen reden tot paniek, zegt de dienst erbij: er is geen besmetting van mens tot mens en de verspreiding is een halt toegeroepen. De nationale overheid informeert het Chinese kantoor van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Tegelijk maakt de politie bekend dat zij acht mensen onderzoekt voor het verspreiden van valse informatie. Een van hen is dokter Li. Hij moet een verklaring ondertekenen waarin hij bekent dat zijn bericht in de app-groep een vorm van ā€žillegaal gedragā€ was. Via staatspersbureau Xinhua waarschuwt de politie de bevolking om geen geruchten te verzinnen, te verspreiden of te geloven".

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit zien we nu voortdurend in de straten van Wuhan;

https://twitter.com/Tssomas/status/1225809838963396608/video/1

Geen idee wat ze aan het sproeien zijn, zal wel een of ander desinfectie middel zijn. Ziet er wel heel naar en onaangenaam uit. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat het virus erg resistent is en tot wel vijf dagen kan 'overleven' op een oppervlak, zoals bijvoorbeeld een deurknop of een trapleuning. Dus het hoeft niet eens persƩ van mens op mens overgedragen te worden, als ik het allemaal goed begrepen heb.

Dit dus;

https://www.tagesspiegel.de/wissen/weiterer-fall-in-bayern-bestaetigt-insgesamt-14-coronainfektionen-in-deutschland/25472332.html

Quote:
Coronaviren sind auf OberflƤchen bis zu neun Tage infektiƶs

Langer dan vijf dagen dus, volgens dit artikel.

We weten het niet..

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 6:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat het virus erg resistent is en tot wel vijf dagen kan 'overleven' op een oppervlak, zoals bijvoorbeeld een deurknop of een trapleuning. Dus het hoeft niet eens persƩ van mens op mens overgedragen te worden, als ik het allemaal goed begrepen heb.

Denk er dan toch over om dat pakje dat besteld is en naar later bleek helemaal uit China moet komen, toch maar niet te gaan afhalen.

Overigens benieuwd hoe lang 't gaat duren eer 't er is.
Normaal zou 't tot 15 dagen kunnen duren, maar als daar geen vliegtuigen meer vertrekken en wie weet geen schepen.........

Tja, krijgen we ervan als we ondanks 'n vermanend vingertje van sommigen maar zaken blijven doen met 'n land waarvan we weten dat er met slavernij-achtige arbeid geproduceerd wordt, waar de zorg voor het milieu op 'n uiterst laag pitje staat, en waar men heel wreed omgaat met dieren.
-
BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De officiƫle cijfers;

724 doden
34.915 besmettingen
6.106 in kritieke toestand
2.085 genezen

Het aantal mensen in kritieke toestand neemt verhoudingsgewijs toe, maar het aantal genezen versus overleden ook. Gisteren meer dan 80 nieuwe sterfgevallen. Het aantal besmettingen in de landen om China heen loopt nu ook wat sneller op, maar in de rest van de wereld blijft het min of meer status qua wat me goed nieuws lijkt.

Wel vijf nieuwe gevallen in Frankrijk las ik, staan nog niet in deze statistieken vermeld.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Hier een kijkje in een van de vele quarantaine centra die zijn ingericht, en een oudje dat zich beklaagd over de omstandigheden;

Ziet er niet goed uit. Maar voordat we weer roepen China had zus of zo moeten doen, het is niet zo gemakkelijk om tienduizenden mensen op te vangen die tegelijkertijd ziek zijn van dit virus, dat zou in Nederland ook tot chaos leiden. Dit gaat over patiƫnten met milde symptomen. Enerzijds moet er goed voor gezorgd worden, anderzijds moeten ze gescheiden worden van mensen die niet ziek zijn. Vergeet niet dat artsen en verplegend personeel zelf hun leven in de weegschaal leggen en ik heb begrepen dat velen van hen inmiddels zelf besmet zijn. Het is bijna mission impossible.

Ik ben er zeker van dat China bergen werk verzet om alles enigszins in goede banen te lijden, maar ze worden op alle fronten overspoeld met problematiek waar simpelweg niet genoeg bedden, maskers, handen aan het bed etc etc. voor te regelen zijn. En daar zijn die twee nieuwe ziekenhuizen waarschijnlijk wel weer uitstekend voor uitgerust, maximale isolatie van patiƫnten om kruisbesmetting te voorkomen.

Dit hierboven lijkt me een nachtmerrie.

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier nog een filmpje;

Ziet er iets beter uit, maar dit is dan ook een pro-Beijing zender die geven er sowieso een wat positiever spin aan.

Alle patiĆ«nten die op deze zender geĆÆnterviewd worden zijn doorgaans 'tevreden'..

Wil niet zeggen dat dit niet waar is, en dat andere wel, of andersom. Het kan allebei waar zijn, de omstandigheden zullen niet overal hetzelfde zijn.

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat het virus erg resistent is en tot wel vijf dagen kan 'overleven' op een oppervlak, zoals bijvoorbeeld een deurknop of een trapleuning. Dus het hoeft niet eens persƩ van mens op mens overgedragen te worden, als ik het allemaal goed begrepen heb.

Nee zou ik maar niet doen, wie weet... binnenkort een enorme uitbraak onder PostNL-bezorgers.... Rolling Eyes
Je weet overigens dat spulletjes in China bestellen uitermate slecht is voor onze prachtige planeet he?

Quote:

Tja, krijgen we ervan als we ondanks 'n vermanend vingertje van sommigen maar zaken blijven doen met 'n land waarvan we weten dat er met slavernij-achtige arbeid geproduceerd wordt, waar de zorg voor het milieu op 'n uiterst laag pitje staat, en waar men heel wreed omgaat met dieren.
-

Tja sommigen juichen dat land zelfs toe als een nieuwe wereldleider. Gefeliciteerd Rolling Eyes

Laatst aangepast door Royy op Za Feb 08, 2020 12:06, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Dit zien we nu voortdurend in de straten van Wuhan;

Hoe weet je dat dat voortdurend is?

Quote:
Ziet er niet goed uit. Maar voordat we weer roepen China had zus of zo moeten doen, het is niet zo gemakkelijk om tienduizenden mensen op te vangen die tegelijkertijd ziek zijn van dit virus, dat zou in Nederland ook tot chaos leiden. Dit gaat over patiƫnten met milde symptomen.

Zeer milde symptomen ja, ik zie eigenlijk geen echt zieke mensen.

Quote:
Ik ben er zeker van dat China bergen werk verzet om alles enigszins in goede banen te lijden

De propaganda van Beijing werkt dus. Bedenk wel dat als ze nu bergen werk verzetten dat in eerste instantie is omdat de dictatuur er zelf een zooitje van gemaakt heeft (weet je nog, die arts die zn bek moest houden van de dictatuur?).

Er zijn i.m.o. nu drie interessante cases die ons veel gaan leren over de werkelijkheid:

1. De cruiseschepen, prima laboratorium om uit te vinden hoe snel het virus zich verspreid. Blij dat ze in Japan en de VS liggen.
2. Beieren, Chinese mevrouw op bezoek geweest, cursusje gegeven ofzo, nu iets van 11 besmettingen. w.o. een aantal van Duitser op Duitser. Da's interessant, de Duitsers hebben een uitstekende gezondheidszorg (inclusief vroege en laagdrempelige signalering, vergelijkbaar met de onze) en ze heeft een cursus gegeven aan een veel grotere groep.
3. New Jersey, patienten worden door hulpverleners zonder beschermende kapjes enzo uit een cruiseschip gehaald. De Amerikanen zijn hysterisch over veiligheid, en toch doen ze dit. T nadeel is dat de Amerikaanse gezondheidszorg erg goed is, maar ook wat hoogdrempeliger.

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Hoe weet je dat dat voortdurend is?

Ik zie de hele week al dit soort beelden uit Wuhan en ook uit andere steden, er wordt heel veel gesprayed.

Royy schreef:
De propaganda van Beijing werkt dus.

Ach de Chinezen doen het in ieder geval een stuk beter dan de Amerikanen bij grote calamiteiten zoals orkaan Katrina in 2005 en meer recentelijk orkaan Maria, die gewoon hun eigen bevolking lieten stikken. Dat Chinezen wat jou betreft toch niets goed kunnen doen dat weten we nu zo onderhand wel Royy. Rolling Eyes

Laatst aangepast door carlos op Za Feb 08, 2020 12:46, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Twee grafiekjes die ik nog was vergeten te posten;

Het aantal nieuwe besmettingen per dag;

Van dinsdag tot donderdag een afname, alom bejubeld als teken dat het ergste wellicht voorbij zou zijn, maar gisteren weer een toename.

En deze is wel wat vreemd;

Blauwe lijn vlakt vrij abrupt af. Dit zegt waarschijnlijk dat de maximale opnamecapaciteit van de gezondheidsinstanties is bereikt. Er worden/werden nauwelijks nog nieuwe patiƫnten behandeld omdat er simpelweg geen bedden/dokters/test kits etc. meer zijn.

Vandaar ook dat publieke gebouwen zoals bibliotheken en studentencampussen worden omgeturnd tot quarantaine centra.

De twee ziekenhuizen die met veel tam tam zijn opgetuigd in Wuhan liggen al helemaal vol met patiƫnten, hoofdzakelijk de ernstig zieken.

Tot zover voor nu.

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
gesprayed. ***gas ?

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Za Feb 08, 2020 16:16, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Nee zou ik maar niet doen, wie weet... binnenkort een enorme uitbraak onder PostNL-bezorgers.... Rolling Eyes

Hoe dat zo? Die sturen dat pakje dan toch ongeopend terug naar het land van herkomst.

Royy schreef:
Je weet overigens dat spulletjes in China bestellen uitermate slecht is voor onze prachtige planeet he?

Zeker, maar als er niet bij staat dat 't van daar moet komen dan kan de bewuste klant er ook niets aan doen dat ie iets van daar besteld heeft. Had 't achteraf bezien wel kunnen vermoeden want 't was nogal goedkoop in vergelijking met soortgelijke artikelen hier. Maar ja, je staat er op dat moment verder niet bij stil. Had dat nog nooit eerder gehad en dus ben je er dan ook niet alert op.

Royy schreef:
JTja sommigen juichen dat land zelfs toe als een nieuwe wereldleider. Gefeliciteerd Rolling Eyes

We doen er al het mogelijke aan om dat te voorkomen toch?
Daarom staan we zelfs achter 'n VS-president die op milieugebied nou niet direct beantwoord aan het door de meeste milieuvoorvechters beoogde profiel.
Zij 't dat de door deze voorgestane maatregelen in menig geval toch ook gunstig uitpakken voor het milieu.
Zo is het streven naar 'n meer nationale economie ook in dat opzicht prima, omdat 't leidt tot heel wat minder intercontinentaal transport.
Verder zal het bemoeilijken van al dan niet legale immigratie in principe 'n remmend effect hebben op de groei der mondiale overbevolking en derhalve tevens op de teloorgang van het leefmilieu dientengevolge.
Maar als we zien wat 'n grootmacht als China alleen al in Afrika overhoop aan het halen is, dan is de reactie al gauw van: "die al helemaal niet".
-
BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

carlos schreef:
Twee grafiekjes die ik nog was vergeten te posten;

Het aantal nieuwe besmettingen per dag;

Van dinsdag tot donderdag een afname, alom bejubeld als teken dat het ergste wellicht voorbij zou zijn, maar gisteren weer een toename.

En deze is wel wat vreemd;

Blauwe lijn vlakt vrij abrupt af. Dit zegt waarschijnlijk dat de maximale opnamecapaciteit van de gezondheidsinstanties is bereikt. Er worden/werden nauwelijks nog nieuwe patiƫnten behandeld omdat er simpelweg geen bedden/dokters/test kits etc. meer zijn.

Vandaar ook dat publieke gebouwen zoals bibliotheken en studentencampussen worden omgeturnd tot quarantaine centra.

De twee ziekenhuizen die met veel tam tam zijn opgetuigd in Wuhan liggen al helemaal vol met patiƫnten, hoofdzakelijk de ernstig zieken.

Tot zover voor nu.

Die grafiekjes zeggen alleen iets over het aantal ''getelde'' gevallen.

Echter, ik denk dat het aantal werkelijke gevallen (velen merken de besmetting geeneens) weleens
10 maal hoger kan zijn, wereldwijd.

Over het aantal gevallen in landen als in de Kaukasis, Turkije of geheel Afrika bestaan geen betrouwbare cijfers.
In die landen zal het virus zich ongestoord en onzichtbaar verspreiden.

Ik denk dat er weinig anders opzit dan dat de wereld dit virus zal moeten uitzitten totdat we er allemaal
resistent voor zijn geworden. Zo'n 0,2 a 2 % zal dit niet overleven.

Wellicht kan het het grote aantal hoogbejaarde Amerikaanse politici aan de top van de piramides
van beide versteende partij-apparaten wat kunnen uitdunnen...

Dat zal een zegen zijn, daar zij een groot gevaar vormen voor de wereldvrede en het welzijn van velen.

Een serum schijnt er voor het einde van dit jaar niet in te zitten.

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Carlos schreef:
Ach de Chinezen doen het in ieder geval een stuk beter dan de Amerikanen bij grote calamiteiten zoals orkaan Katrina in 2005 en meer recentelijk orkaan Maria, die gewoon hun eigen bevolking lieten stikken.

In de VS hebben de Staten zelf verantwoordelijkheid en niet de Federale regering.
Verder kan de Regering van China alles doen en laten, want er is geen democratie.
Als een oorkaan ergens aan land komt in China dan horen we daar niets over.

En verder vind ik het wel overdreven, patiƫnten naast elkaar met mondkapjes op.
Een mondkapje houdt echt geen virus tegen.
Trouwens in 2018 zat ik met een vlucht van Dubai naar Lissabon, naast een Chinees uit Hong Kong en hij droeg een mondkapje????
Met een griep ga je niet naar een ziekenhuis, je blijft thuis, drinkt veel water en slaap.
Er bestaan geen medicijnen tegen de griep. Ik ben benieuwd wat ze daar doen in die ziekenhuizen.

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 22:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Elisabeth schreef:
Als een oorkaan ergens aan land komt in China dan horen we daar niets over.

Natuurlijk horen we daar wel over, zoals bij Mangkhut in Hong Kong en ook die van vorig jaar in de buurt van Shanghai.

Elisabeth schreef:
En verder vind ik het wel overdreven, patiƫnten naast elkaar met mondkapjes op.
Een mondkapje houdt echt geen virus tegen.

Tja, iets is beter dan niets, en halve maatregelen zijn beter dan geen maatregelen. Het gaat hier vooral om risico-vermijding. Mondkapjes dragen en vooral goed en vaak je handen wassen zijn standaard preventieve maatregelen. En ook niet voortdurend met je handen aan je gezicht friemelen.

Elisabeth schreef:
In de VS hebben de Staten zelf verantwoordelijkheid en niet de Federale regering.

Dat is geen enkel excuus om mensen maar gewoon aan hun lot over te laten in het geval van een grote natuurramp. Amerika heeft z'n prioriteiten totaal verkeerd liggen, maar dat is al jaren bekend. Daar gaat dit draadje ook niet over.

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 22:52 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De oogarts die als eerste waarschuwde voor het virus en nu zelf is overleden, werd door de autoriteiten de mond gesnoerd. Dat hij nu gelijk heeft gekregen zet veel kwaad bloed in China tegen de regering. En terecht, maar ook riskant, want dit soort linkse regimes duldt geen enkele kritiek.
En wat ze tegen het virus ondernemen, is op zich niet verkeerd, maar ze scheppen vooral schijnveiligheid. Een mondkapje houdt geen virus tegem, zoals Elisabeth terecht opmerkte.
Wel goed dat ze in rap tempo ziekenhuisen uit de grond stampen. Hier zou eerst een welstandscommissie een rapport over stikstof uitbrengen en zouden groene clubs procedures starten omdat een nieuw ziekenhuis het leefgebied van de zandworm aantast.
Tegen de tijd dat zo' n ziekenhuis er bij ons zou staan, is dat virus allang net zo verleden tijd aks de pest van weleer.

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Bizar trouwens dat er vandaag vijf nieuwe gevallen zijn opgedoken in de Franse Alpen, in een dorpje met de naam Les Contamines-Montjoie. What's in a name?

https://www.wordhippo.com/what-is/the-meaning-of/french-word-bf3ccfb05bb0454efe74ddf510ef8601fe1d9cd6.html

Vijf personen uit Ć©Ć©n appartement, vier volwassenen en een kind. EĆ©n van hen is recentelijk in Singapore geweest en zou het virus daar hebben opgelopen. Alle vijf Brits. Volgens de Franse autoriteiten maken ze het goed.

Ik heb begrepen dat het bij die dokter in Wuhan 27 dagen duurde tussen de eerste griepverschijnselen en het moment van overlijden. In de komende twee of drie weken zou veel meer duidelijk moeten worden over hoe ernstig dit nu echt is. Volgens verschillende experts gaat het nog zeker een maand duren voordat de uitbraak in China piekt, dus het zal daar waarschijnlijk eerst nog een stuk erger worden voordat het beter wordt.

We wachten het maar af..

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 23:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Mondkapjes zijn absoluut wel nuttig in dit geval om verspreiding van het virus tegen te gaan, ze doen dat natuurlijk niet zomaar. Het is nu zelfs al zo dat het verplicht is, en met harde hand wordt afgedwongen indien nodig. Triest maar waar. Zo groot is de vrees voor dit virus blijkbaar..

Lampje schreef:
De oogarts die als eerste waarschuwde voor het virus en nu zelf is overleden, werd door de autoriteiten de mond gesnoerd. Dat hij nu gelijk heeft gekregen zet veel kwaad bloed in China tegen de regering. En terecht, maar ook riskant, want dit soort linkse regimes duldt geen enkele kritiek.

Die oogarts was zelf ook lid van de communistische partij. Zo ziet u maar weer, niet alles is altijd zo zwart-wit als men vaak denkt.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 0:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit is wel cool, China gebruikt nu ook robots om artsen en verpleegkundigen werk uit handen te nemen. Best geavanceerd ook zo te zien. Bovendien minder kans op mens-op-mens besmetting.

https://www.youtube.com/watch?v=VE3ZnMEXMEE

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 1:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Ach de Chinezen doen het in ieder geval een stuk beter dan de Amerikanen bij grote calamiteiten zoals orkaan Katrina in 2005 en meer recentelijk orkaan Maria, die gewoon hun eigen bevolking lieten stikken. Dat Chinezen wat jou betreft toch niets goed kunnen doen dat weten we nu zo onderhand wel Royy. Rolling Eyes

Hoe zou je het als ratten in de val opsluiten van je eigen bevolking nadat je een arts die waarschuwde de mond hebt gesnoerd noemen? "Goede zorg voor de bevolking"? Ik zou eerder denken aan een fout van misdadige proporties.

Bedenk maar eens hoe jij tekeer zou gaan tegen de Nederlandse overheid als die zo'n fout als dit had gemaakt... maar nee hoor, niets dan lof voor de "daadkrachtigheid" van China (en de bouw van een ziekenhuis met 5G-netwerk)...

Quote:
Die oogarts was zelf ook lid van de communistische partij. Zo ziet u maar weer, niet alles is altijd zo zwart-wit als men vaak denkt.

Lid zijn van de dictatuur helpt je carriere enorm, zeker als je in overheidsdienst bent.

Quote:
Bizar trouwens dat er vandaag vijf nieuwe gevallen zijn opgedoken in de Franse Alpen,

Yep, zeer interessant. De Brit is met een vliegtuig vanuit Singapore teruggekomen, met dus hoge kans op besmetting van anderen in het vliegtuig die nu ergens in Europa rondlopen. I.m.o. drie mogelijkheden: a) de incubatietijd verschilt in extreme mate per persoon, anders had dit al meerdere uitbraakjes moeten hebben gegeven of b) t virus is misschien wel besmettelijk, maar de vatbaarheid ervoor valt wel mee (vergelijkbaar met griep), c) t virus leidt bij veel mensen slechts tot griepachtige verschijnselen (mensen melden zich niet bij de dokter). Of een combinatie van c en b.

Voor b en c pleit nu het geval in Beieren (de Chinese mevrouw heeft aan veel meer mensen cursus gegeven en heeft in een vliegtuig richting Europa gezeten), het geval van de Brit uit Singapore en de voorlopige score van besmettingen op de cruiseschepen.

Weerwoord forum index » Buitenland