Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 375, 376, 377  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 18:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Dus niks onterechte aantijging, het oogt gewoon weinig professioneel en betrouwbaar wat ze tot nu toe doen.

Je had viroloog moeten worden carlos. Maar gelukkig hebben we in Nederland nu 17 miljoen virologen.

Betekent niet dat je niet kritisch mag zijn, maar de medische wereld is divers genoeg om die kritiek zelf te organiseren en te uiten.

Quote:
Rond het einde van de maand zitten we aan 1000 doden in Nederland. Geheel in lijn met Italië / Spanje / Frankrijk etc.

Zou heel goed kunnen. De vraag is naar wat voor cijfer je dan precies kijkt en waarmee je het vergelijkt. Nederland maakt veel vaker de afweging om patienten niet (op een IC) te behandelen, ook los van corona. Wat doen Italie en Spanje, weet jij dat?
Weet jij hoe NL, Spanje en Italie hun doden registreren? Het voorbeeld wat ik al eerder aangaf: diabetes, hartfalen, hoge bloeddruk en corona: wat is de doodsoorzaak? Leg jij even uit hoe Nederland, Spanje en Italie omgaan met zo'n casus.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

carlos schreef:
Dus niks onterechte aantijging, het oogt gewoon weinig professioneel en betrouwbaar wat ze tot nu toe doen.

Ja, ze roepen maar wat. Ik heb geen enkel vertrouwen in welke overheidsinstantie dan ook.
Als het KNMI al hittegolven wegmoffelt om de klimaatleugen te ondersteunen, dat weet je hoe ver de rot al zit.

Laatst aangepast door George Bush op Wo Mrt 25, 2020 18:48, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 18:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Het voorbeeld wat ik al eerder aangaf: diabetes, hartfalen, hoge bloeddruk en corona: wat is de doodsoorzaak?

Geldt ook voor de gewone griep Royy.. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Geldt ook voor de gewone griep Royy.. Rolling Eyes

Nee, want doden door griep bekijken we niet obv gerapporteerde gevallen, daar heb je inderdaad hetzelfde probleem, maar o.b.v. oversterfte tijdens het griepseizoen.

Bij corona meten we mortaliteit obv gerapporteerde gevallen. We kunnen nu niet anders, maar dat geeft wel behoorlijk wat beperkingen bij het interpreteren van cijfers.

----

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/25/overheid-wordt-wakker-en-ga-meer-testen-het-kan-wel-a3994831

Toch weer dat testen... Wat is daar aan de hand? Vanuit verschillende hoeken signalen dat het mogelijk moet zijn om de capaciteit vergaand te verhogen zodat we in ieder geval alle zorgverleners netjes en regelmatig kunnen testen.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jawel, want alle mensen met 'onderliggende problemen' worden in de categorie griepdoden geschaard, en zoals je zelf al aangeeft zijn het beramingen dus zo onnauwkeurig als de pest. We weten dus eigenlijk helemaal niet of die mensen daadwerkelijk aan de griep zijn overleden, of toch meer als een gevolg van het feit dat ze oud en broos waren, en doorgaans in het ziekenhuis opgenomen met hele andere problemen dan de griep.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Jawel, want alle mensen met 'onderliggende problemen' worden in de categorie griepdoden geschaard, en zoals je zelf al aangeeft zijn het beramingen dus zo onnauwkeurig als de pest. We weten dus eigenlijk helemaal niet of die mensen daadwerkelijk aan de griep zijn overleden, of toch meer als een gevolg van het feit dat ze oud en broos waren, en doorgaans in het ziekenhuis opgenomen met hele andere problemen dan de griep.

Nee hoor, omdat we de sterfte vergelijken met periodes zonder griepgolf als vergelijk, ook dan sterven mensen omdat ze oud en broos zijn of omdat ze onderliggende problemen hebben. Alleen op "miraculeuze" wijze is het aantal mensen dat overlijdt in de winter veel hoger dan in de zomer. En "toevalligerwijs" valt dat ongeveer samen met griepgolven.

Leg maar eens uit waarom er meer mensen in de winter overlijden dan in de zomer... Zijn "onderliggende problemen" of is "oud en broos" zijn in de winter dodelijker dan in de zomer ofzo?

https://www.tweedekamer.nl/sites/default/files/atoms/files/20200325_briefing_coronavirus_tweede_kamer_presentatie_rivm.pdf

Kijk ff op pagina 3, grafiekje linksonder. Wat is die spike begin 2018? Toeval ofzo?

Zijn die mensen allemaal gerapporteerd als "griepdode"? Nee zeker niet.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Apart dat je beramingen hier verdedigt als zijnde betrouwbaar terwijl je er alles aan doet om klinisch vastgestelde cijfers over corona zoveel mogelijk onderuit te halen. Je snapt toch ook wel griepdoden afleiden uit oversterfte niet meer is dan natte vingerwerk? We weten simpelweg niet exact hoeveel mensen er per jaar aan de griep overlijden, tenzij het klinisch vastgestelde gevallen zijn.

Royy schreef:
Zijn "onderliggende problemen" of is "oud en broos" zijn in de winter dodelijker dan in de zomer ofzo?

Nee mijn stelling was dat mensen die aan de griep overlijden in veel gevallen onderliggende problemen zullen hebben, net zoals dat nu het geval lijkt te zijn met het corona virus. Je zou ook kunnen zeggen dat mensen met een zwakke gezondheid als eerste het loodje leggen, dat snapt iedereen.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Positief nieuws!

https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-03/Epidemiologische situatie COVID-19 25 maart 2020 DEF_0.pdf

Ook vandaag zijn veel overleden patiënten gemeld. Dit zijn echter meldingen van personen die verspreid over de afgelopen paar dagen overleden zijn. De sterftegevallen worden niet altijd direct doorgegeven. Daarom is nu een nieuwe grafiek opgenomen waarin het aantal overleden patienten is weergegeven naar de dag van overlijden.

Even goed het rapport van het RIVM lezen en geloof niet alles wat er gezegd word in de media.

Er is wel degelijk een hoopvolle daling te zien! Hopelijk zet dit door.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 20:15 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

George Bush schreef:

De oversterfte door griep in het seizoen 2017/2018 was naar schatting 9440. Daar is geen stampij over geweest. Gedurende de 2 afgelopen hete zomers was er ook oversterfte onder de risicogroep van ouderen met onderliggende medische problemen, ook geen stampij over geweest.

Waarom nu wel??

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4997061/griep-versus-coronavirus-wat-gevaarlijker

Die griepgolf van 2 jaar geleden, heeft niet tot problemen in de intensive care.
Wie ook maar een moment stil staat bij wat het voor de artsen in Noord-Italië en Madrid moet betekenen om te moeten kiezen wie ze wel behandelen en wie ze gewoon maar dood laten gaan, die moet toch begrijpen dat de situatie nu echt dramatisch is.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ik vind het hier komisch worden. Sommigen wringen zich in allerlei hoeken, om toch maar gelijk te krijgen.
Nou, dat krijgen ze van mij niet.

Als er ziektes optreden, dan is de informatie daarover uiterst summier.
Tja, heeft natuurlijk ook met de privacy te maken.

Ik zal een paar voorbeelden noemen.

Ik heb eens ooit een ernstige griep gehad, dacht ik. Ik zal je de details maar besparen.
De dokter diagnosticeerde NORO virus.
Komt dat zo maar uit de lucht vallen?
Er was die dag nergens een ander geval van bekend!
Een dag later stond er in de krant dat een rondvaartboot in quarantaine moest,
omdat een aantal mensen besmet bleek met het NORO virus.
Waar blijf je dan?

Je zou denken dat gevallen landelijk geregistreerd worden.
Niet dus. Pas na weken misschien.
Maar dan kan het al uit de hand gelopen zijn.

Een ander geval is dat mijn vrouw en ik allebei een
lichte longontsteking hadden.
De arts schreef antibiotica voor, maar vertelt er meteen bij,
dat het typisch was dat er in korte tijd zo'n 30 mensen tegelijk besmet waren.
De huisarts weet het aan de weersomstandigheden, in samenhang met de verspreiding
van fijnstof. Vergeet niet dat soms ook schimmels in regendruppels zitten.
Vooral als het een tijd niet geregend heeft.
Belangrijk is, om het gezicht goed af te spoelen met water.

Kortom.. Je kan er eigenlijk geen peil op trekken.
Statistiek is een overtreffende trap van liegen, als je er verkeerd mee om gaat.
En dat zie ik hier heel veel gebeuren.
Men trekt conclusies, die nergens op gebaseerd zijn.

Ik bedoel maar.
In Brabant waren in eerste instantie de meeste meldingen van het Corona virus.
Maar wat, als er een groot aandeel defensie personeel bij zat.
Kazernes, bases, uitstoot van vliegtuigen. Het is allemaal niet fris.
Maar daar praat men niet over.
Berichten over Nederlandse militairen op oefening in Litouwen,
een foto in de krant, en daar blijft het bij.
Ondertussen worden steeds meer militairen terug naar Nederland gehaald.
Tja, wat als de besmetting via defensie verlopen is?
Defensie, dat ook Amerikanen over de vloer heeft.

Nee, vragen in die richting worden maar al te gemakkelijk als fake news afgewimpeld.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Er is wel degelijk een hoopvolle daling te zien! Hopelijk zet dit door.

Helaas, ook dit is te kort door de bocht. Net zoals er gister meldingen zijn gedaan van overledenen met overlijdensdatum in het weekend, zal dat ook gelden voor de overledenen van vandaag... die zijn nog niet allemaal geregistreerd. Het aantal overlijdensgevallen van vandaag zal gaan oplopen de komende dagen.

Ryan schreef:
Statistiek is een overtreffende trap van liegen, als je er verkeerd mee om gaat.

We zijn t niet vaak eens ouwe Brabo, maar hier heb je 100% gelijk.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Apart dat je beramingen hier verdedigt als zijnde betrouwbaar terwijl je er alles aan doet om klinisch vastgestelde cijfers over corona zoveel mogelijk onderuit te halen. Je snapt toch ook wel griepdoden afleiden uit oversterfte niet meer is dan natte vingerwerk? We weten simpelweg niet exact hoeveel mensen er per jaar aan de griep overlijden, tenzij het klinisch vastgestelde gevallen zijn.

Je kunt het niet feitelijk 100% aantonen, maar er is ook geen andere verklaring voor de wel feitelijk aantoonbare ENORME oversterfte in sommige winters, 9k meer sterfgevallen dan de zomer of dan andere winters... Dat kun je bv combineren met gegevens over griepverspreiding (peilstations bij huisartsen), ziekmeldingen etc. Dan kun je een redelijk compleet plaatje maken.

Quote:

Nee mijn stelling was dat mensen die aan de griep overlijden in veel gevallen onderliggende problemen zullen hebben, net zoals dat nu het geval lijkt te zijn met het corona virus. Je zou ook kunnen zeggen dat mensen met een zwakke gezondheid als eerste het loodje leggen, dat snapt iedereen.

Klopt.
En mijn vraag was: Het voorbeeld wat ik al eerder aangaf: diabetes, hartfalen, hoge bloeddruk en corona: wat is de doodsoorzaak? Leg jij even uit hoe Nederland, Spanje en Italie omgaan met zo'n casus.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Coronavirus may have infected half of UK population — Oxford study

https://www.ft.com/content/5ff6469a-6dd8-11ea-89df-41bea055720b

Tja, als dat nou toch waar zou blijken te zijn...

Ook interessant: (de resten van) het virus is ook aan te tonen in rioolwater.

https://www.rivm.nl/nieuws/nieuwe-coronavirus-aangetroffen-in-rioolwater

De vraag is dan: hoeveel "uitscheiders" zou je minimaal nodig hebben om het virus in rioolwater te kunnen vinden?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 1:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Ook interessant: (de resten van) het virus is ook aan te tonen in rioolwater.

Ook dat is geen nieuws, er was dacht ik in Hong Kong een heel appartementengebouw ontruimd omdat het virus zich daar van verdieping tot verdieping zou hebben verspreid via de riolering. Wat ik wel wonderbaarlijk vind is dat Nederland nu pas allerlei zaken ontdekt die ze in Azië twee maanden geleden al wisten.

doden vandaag:

2389 in totaal

Italië 683
Spanje 656
USA 247
Frankrijk 231
Iran 143
Nederland 80
België 56
Duitsland 47

Spanje is hard op weg om Italië in te halen. Er werd in Madrid een verlaten bejaardentehuis aangetroffen met 19 bewoners dood in hun bed. Er zijn meerdere van dit soort gevallen verspreid over Spanje, maar dit was geloof ik de ergste.

Intussen gebeurt dit ook in Spanje; een vrouw die het uitgaansverbod negeert wordt hardhandig opgepakt..

https://www.youtube.com/watch?v=ubFEfNnAjnY

Wat een vreemde film, waarin we beland zijn. Niets is meer normaal. Sad

Laatst aangepast door carlos op Do Mrt 26, 2020 4:17, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 1:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Een colonne Russische legervoertuigen op weg naar Noord-Italië..

Eens kijken hoe lang voordat de totaal nutteloze EU gaat roepen dat Putin bezig is met het annexeren van Lombardije. Cool

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 4:59 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Corwin schreef:
Die griepgolf van 2 jaar geleden, heeft niet tot problemen in de intensive care.

Kop artikel AD: 21 februari 2018

Ziekenhuizen puilen uit van de grieppatiënten

Er wordt hier een politieke agenda gespeeld.

https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuizen-puilen-uit-van-de-grieppatienten~ab5eb9e0/
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 8:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

George Bush schreef:
Corwin schreef:

Kop artikel AD: 21 februari 2018

Ziekenhuizen puilen uit van de grieppatiënten

Er wordt hier een politieke agenda gespeeld.

https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuizen-puilen-uit-van-de-grieppatienten~ab5eb9e0/

En toch hoor je verplegers zeggen dat dit anders is. Véél heftiger. Filmachtige taferelen die ongekend zijn. Zouden alle verplegers jokken?
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 8:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Corwin schreef:
George Bush schreef:

De oversterfte door griep in het seizoen 2017/2018 was naar schatting 9440. Daar is geen stampij over geweest. Gedurende de 2 afgelopen hete zomers was er ook oversterfte onder de risicogroep van ouderen met onderliggende medische problemen, ook geen stampij over geweest.

Waarom nu wel??

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4997061/griep-versus-coronavirus-wat-gevaarlijker

Wie ook maar een moment stil staat bij wat het voor de artsen in Noord-Italië en Madrid moet betekenen om te moeten kiezen wie ze wel behandelen en wie ze gewoon maar dood laten gaan, die moet toch begrijpen dat de situatie nu echt dramatisch is.

Ik begreep zelfs dat de leeftijdsgrens is bijgesteld naar 60 en als het zo doorgaat zelfs naar 50 wordt bijgesteld én alleen indien de patiënt niet bekend is met een onderliggende ziekte.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Medina van 1 jaar is positief getest op Corona en ligt aan de beademing in Leiderdorp:

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In Engeland kan het blijkbaar wel, zoals men op Joop schrijft.
Nieuws 25 maart 202010
Miljoenen thuistesten voor coronavirus in Verenigd Koninkrijk
Vanaf volgende week kunnen Britten gebruikmaken van een thuistest waarmee ze kunnen bepalen of ze besmet zijn (geweest) met het nieuwe coronavirus. Dat vertelde Sharon Peacock, directeur bij de volksgezondheidsdienst Public Health England, woensdag aan Lagerhuisleden.

Wij zijn in ieder geval een speciaal land.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Cliox schreef:

En toch hoor je verplegers zeggen dat dit anders is. Véél heftiger. Filmachtige taferelen die ongekend zijn. Zouden alle verplegers jokken?

De oversterfte door griep in het seizoen 2017/2018 was naar schatting 9440. Nòg heftiger???????

De mensen zijn nu volledig gehersenspoeld, een nuchtere kijk is niet meer mogelijk.
Deze week was er een mevrouw bij Pauw die vertelde dat ze het virus had gehad en na 3 dagen weer 9 kilometer kon joggen.
Rob Jetten en Jeroen Pauw keken alsof ze het in Keulen hoorden donderen.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nee dit gaat juist om het zorgsysteem. De zuidelijke Europeanen kennen een fundamenteel ander zorgsysteem (niet per se slechter, maar anders) dan de noordelijke landen (ziekenhuis-georienteerd versus lokale zorg georienteerd, in NL de huisarts). Brussel heeft daar geen rol of stem in.

Ach hou op. Brussel bemoeit zich werkelijk overal mee. Heb je die clown Timmermans niet gezien? Sinds wanneer hebben wij de EU ooit opgericht om iets van het milieu te vinden? Het was toch een handelsunie?

De EU bemoeit zich overal mee. Vluchtelingen, milieu, onderwijs, etc. De zorg zou dan ineens een uitzondering zijn. Geloof ik geen fuck van. En nee, ik zit niet te wachten op hulp uit de EU - liever niet. Ik doek die zooi in Brussel liever vandaag dan morgen op. Maar ik denk eerder dat Brussel zich niet met zorg bezig wil houden. Niet interessant genoeg. Niet politiek correct genoeg. Iets roepen over milieu en vluchtelingen, dat kunnen ze prima. Iets roepen over Russische dreiging en een anti-'fakenews' bureau oprichten. Hebben we daar trouwens ooit om gevraagd? Volgens mij niet.

Ik gun niemand het Corona virus, maar als het ergens moet rondrazen dan is het EU parlementsgebouw niet de verkeerdste plek. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

De EU bemoeit zich overal mee.

Behalve met het coronavirus. Wat mij betreft wordt die hele club in Brussel per direkt opgeheven. Dit zegt genoeg:

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Grote verschil is dat in Italie al die mensen zichzelf melden bij een ziekenhuis. Nederlanders melden zich bij hun huisarts, essentieel verschil.

Dat zie ik niet. Waarom is dat een essentieel verschil?

Quote:
Misschien, misschien niet. We gaan t meemaken. Die voorzitter van de IC-intensivisten vind ik wel een geschikte vent, heel nuchter en feitelijk. Hij zegt dat het spannend gaat worden, dat geloof ik.

Reken er maar op dat we dat mee gaan maken. Het wordt knijpen.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik gun niemand het Corona virus, maar als het ergens moet rondrazen dan is het EU parlementsgebouw niet de verkeerdste plek. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Hear, hear!

Weerwoord forum index » Buitenland