Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 20:37 |
|
|
|
De enige hoop van de overheid is een vaccin. Geen enkel ander spoor willen ze bewandelen. Voorzichtig heeft Rutte 2 weken geleden een tweede optie genoemd: medicatie. Lijkt er een beetje op dat de overheid ook wel begrijpt dat ze niet alleen en uitsluitend moeten gokken op een vaccin. |
|
_________________ Popcorn Time is Coming  |
|
|
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:06 |
|
|
|
FC Krasnodar vs Spartak (1-3) | 24-10-2020
Ondertussen vandaag in Verona:
|
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:33 |
|
|
|
Royy schreef: | Mooi, welk ziekenhuis? Ik zou namelijk graag investeren. |
Stond er niet bij; heb zo'n vermoeden dat een ervan het Haagse Brnovo zal zijn geweest, waar patienten uit die kringen meestal in opgenomen werden.
Maar dat hospitaal is inmiddels ter ziele.
Royy schreef: | Er zijn een paar private ziekenhuizen en vaak zijn die dan ook nog in stichting-vorm, geen echte onderneming dus, maar meer een uitvoeringsorgaan wat volkomen op overheidsfinanciering draait. |
Er zijn zo veel particuliere en puur op winst beluste ondernemingen die voor de stichting-vorm kiezen.
Zelfs ook zonder dat ze op die manier makkelijk ook nog grote bedragen aan subsidie kunnen opstrijken.
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:44 |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Okt 29, 2020 8:43 |
|
|
|
Terwijl alle focus op covid is gericht, gaat de rest van het land kopje onder, kanker patienten, psychische problemen, zelfmoorden en faillisementen:
Huisarts Felix van der Wissel over het coronabeleid van de overheid.
Het kabinet moet ook oog houden voor de gezondheidsproblemen van andere groepen mensen. 'Iemand met corona mag niet meer aandacht krijgen dan iemand met kanker'
De regering moet ook het gevaar van het coronavirus relativeren. “Toen de hele epidemie begon, wisten we nog nergens van. Toen verwachtte men dat van alle mensen die corona zouden krijgen, 3 procent zou sterven.” Inmiddels is het sterftepercentage volgens van der Wissel bijgesteld tot ongeveer 0,25 procent. “Dat wil zeggen dat het op het niveau ligt van een ernstige griep. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Okt 29, 2020 9:47 |
|
|
|
Je draait weer sneaky om de vraag heen Dannie: ik verwacht van jou een excuus jegens mijn persoon.
Ik voel me zeker aangesproken, niet omdat de inhoud klopt, maar domweg omdat jij een verkeerde quote plaatst, waardoor het lijkt dat ik het woordje ´oplichters´ heb gebruikt over corona patienten.
Het is en blijft een grove belediging jegens iemand die niets verkeerds heeft gezegd.
Moeilijk om je blunder toe te geven? |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Okt 29, 2020 10:14 |
|
|
|
Real schreef: | Je draait weer sneaky om de vraag heen Dannie: ik verwacht van jou een excuus jegens mijn persoon. |
och met verwachtingen kan ik niet zoveel en er is weinig 'sneaky' aan hoor. Ik stel klip en klaar dat ik er niks aan kan doen dat jij je gekwetst voelt vanwege een algemeenheid.
Real schreef: |
Ik voel me zeker aangesproken, niet omdat de inhoud klopt, maar domweg omdat jij een verkeerde quote plaatst, waardoor het lijkt dat ik het woordje ´oplichters´ heb gebruikt over corona patienten. |
Nee hoor, ik heb niks toegevoegd aan jouw tekst in het citaat waardoor het daarop zou lijken.
Real schreef: |
Het is en blijft een grove belediging jegens iemand die niets verkeerds heeft gezegd.
Moeilijk om je blunder toe te geven? |
Geen blunder, dus er valt weinig toe te geven. Maar mag ik hieruit opmaken dat jij het ook schandalig vond dat George een man die te lijden heeft onder Corona een oplichter noemt? |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Okt 29, 2020 10:23 |
|
|
|
Geen excuus? Prima joh! Ik heb niets met personen met een ´grote bek´. Daar sta ik ver boven. Vanaf nu negeren wij elkaar. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Okt 29, 2020 10:42 |
|
|
|
Blijft raar hoor, het is volgens mij heel makkelijk en voor de hand liggend om te stellen dat het onbeschoft is om mensen die revalideren van corono te betichten van oplichterij. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Okt 29, 2020 11:14 |
|
|
|
Royy schreef: | Ok, maar je weet dat de de huidige maatregelen leiden tot besmettingen en dus doden. |
Dat is onzin. Niet de maatregelen leiden tot besmettingen en doden, maar juist het niet volgen van de maatregelen.
Wat jij hier stelt is dat verkeersregels leiden tot verkeersdoden. Dat is toch een verkeerde conclusie?
Quote: | Die accepteer je dus blijkbaar. Ook jij hebt blijkbaar een grens. Ook voor jou geldt dus: dat opgeheven morele vingertje kan wel weg, het enige wat je doet is de grens ergens anders leggen. |
Niet dus. Je conclusie klopt niet, zie boven.
Quote: | Ja joh, deel van t vak. En artsen hebben de taken die ze zelf niet per se hoeven te doen succesvol overgedragen aan andere, slechter betaalde medewerkers. Da's de reden waarom ze zoveel kunnen verdienen. Succesvol voorbeeld van arbeidsverdeling dus. Dank voor t voorbeeld, bevestigt mijn stelling alleen maar. |
Nou niet dus, tenzij jij denkt dat artsen het leuk vinden om met de vinger in de reet van hun patiënten te zitten.
Echt, jij ziet efficiëntie daar waar het niet is, en je ziet inefficiëntie niet daar waar het wel is. Je dogma is dat overheid altijd inefficiënter is dan het bedrijfsleven en dat dogma probeer je hier bevestigd te zien. En zo heeft iedereen zijn dogma: Natubico ziet bevestigd dat je geen vlees moet eten. Carlos en Real zien de bevestiging dat de overheid onbetrouwbaar is. Jij ziet de bevestiging dat de overheid inefficiënt is. En er zijn nog mensen die in Corona de bevestiging zien dat de Rockenfellers en Bill Gates naar werelddominatie zoeken. Of dat 5G een schadelijke techniek is. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Do Okt 29, 2020 11:20 |
|
|
|
Cliff schreef: | Maar beantwoord je ook mijn vraag daarover? Waar is de tekst van de crisisexpert hoe het wel moet? |
Real schreef: | Gaat om de inhoud van het stuk Cliff. En voor vragen moet je bij de persoon zelf zijn. |
Het gaat mij zeker om de inhoud van het stuk, vandaar dat ik ook vraag naar de mening van de crisisexpert: wat moeten we wél doen?
Gokje: dat weet de crisisexpert ook niet. Of hij durft zich er niet aan te branden... kritiek vanaf de zijlijn valt veel beter namelijk. Zie ook jouw en Royy's reactie. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Okt 29, 2020 11:28 |
|
|
|
Kan dat gehakketak stoppen en kunnen we terug naar de inhoud? Dank u. |
|