Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 467, 468, 469 ... 676, 677, 678  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Real

George Bush schreef:
carlos schreef:
Ik denk dat veel mensen een masker dragen omdat het moet, niet omdat ze heilig overtuigd zijn van het nut ervan.

Precies. En in kleinere dorpen onder invloed van sociale controle/dwang door de corona-gekkies. Voor de lieve vrede dus.

Dat is ook mijn indruk George Bush. Je wil gewoon geen gezeik en toestanden. Ik hoor het echt aan alle kanten. Maar een enkeling die een masker draagt voor het ´goede doel´ en als je zo iemand tegenkomt zijn het 9 van de 10 ouderen, die angstig en schichtig om zich heen kijken. Wat ouderen die bang zijn midden op de dag in een supermarkt te zoeken hebben is mij echt een raadsel. Ga dan naar de oudere uurtjes. die speciaal voor dat soort mensen weer is ingevoerd.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Hoe ziet dit uit in de praktijk? IC-verpleegkundigen moeten routinematig werkzaamheden uitvoeren om hun BIG-herregistratie in stand te kunnen houden. Als vrijwilliger lukt dit niet. En al zou het wel lukken, mensen gaan niet 6 jaar studeren om als afgestudeerd IC-verpleegkundige op de reservebank plaats te nemen in de hoop dat zich ooit een noodsituatie voordoet en een beroep op jou als vrijwilliger wordt gedaan.

Ik doel op al het personeel dat ooit in de zorg heeft gewerkt en om wat voor reden is uitgetreden. De routinematige werkzaamheden zou opgevangen kunnen worden door iedereen die als reservist gaat instromen te verplichten een x-aantal uur per jaar op de IC te laten werken om de BIG-registratie te behouden plus een stukje bijscholing. Van de week nog een ex-verpleegkundige gezien die eigenaresse van een reclame buro was geworden, maar in de eerste golf haar steentje had bijgedragen. Dat idee dus.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Hear, hear!

Exact wat ik roep: duidelijkheid, garanties, overheid go fix.

Quote:
Ludden denkt dat de samenleving best bereid is om een strengere aanpak te accepteren. "Maar dan willen ze ook zekerheid dat het beter gaat daarna. Dat betekent beter testbeleid, beter bron- en contactonderzoek, enzovoorts."

"De samenleving ziet dat de overheid niet thuis geeft. De spanning neemt toe, en we bieden nul garanties. Je kunt het zien als een crisis van de instituties."

Voila, dit is een zorg- en systeemcrisis, geen coronacrisis.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 9:11 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Voila, dit is een zorg- en systeemcrisis, geen coronacrisis.

In feite kunnen we de volgende conclusie trekken:

Door personeelstekorten in de zorg wordt nu ons systeem ten gronde gericht.

Wel een heel goed stuk voor Cliff en Cliox om eens rustig door te lezen en de boodschap te laten in dalen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Natuurlijk antwoordt niemand een volmondig ja, maar leg het dan niet de maatschappij op. De maatschappij is ingericht om het volk te beschermen,

Nope, want dat zou betekenen dat je tot t gaatje gaat om elke dode te voorkomen. Daarom vraag ik jou steeds naar hoever je wilt gaan. Je ontwijkt die vragen behendig, maar dat zegt op zich genoeg.

Quote:

Je weet wat mijn beroep is. Wink Dat zou je vraag moeten beantwoorden.

Verbied mobiele telefoons dan maar Cliox, totdat er een technische oplossing is die mobieltjes automatisch uitschakelt in auto's. Oh ja: audio-installaties ook verbieden, toch nergens voor nodig, en alsnog inbouwen wordt bestraft. Je wilt toch alle doden voorkomen? Of ben je niet bereid om zo'n last op de maatschappij te leggen om zeg 200 of 300 doden te voorkomen?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Dannie schreef:
Ik bekommer mij om mensen die daadwerkelijk geterroriseerd worden,

Real schreef:
Dat interesseert jou werkelijk helemaal niets Dannie. Bekommer jij je om de horeca die op omvallen staat, 60.000 ontslagen op Schiphol en nog meer ellende?

Ja daar bekommer ik mij om, en dat is allemaal ellende. Echter dat is allemaal materiele schade en ik hecht dan toch net iets meer belang aan het voorkomen van mensen die onnodig sterven (hetzij rechtstreeks door covid, hetzij indirect doordat ze met iets anders geen toegang hebben tot een overbelaste zorg) en mensen die na de ziekte te hebben gehad er zo bij lopen:

Het is erg jammer dat je daar totaal geen oog voor hebt.

Dannie schreef:
Nee joh, totaal geen empathie. Het enige waar jij geintersseerd in bent is je eigen ego strelen en met een blinde waas voor je ogen de boel hier op het forum voortdurend opruien.

Oftewel je hebt wat moeite met kritiek op je geloofsgenoten... tja dat is dan jammer
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Royy schreef:
Verbied mobiele telefoons dan maar Cliox, totdat er een technische oplossing is die mobieltjes automatisch uitschakelt in auto's.

Dat is min of meer al het geval nu
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Slecht eten en stress zijn de hoofdingredienten voor een verzwakt immuumsysteem.

De vraag is of gekookt eten slecht is hè. Of vlees. Maar laten we die discussie aub hier niet aangaan, dat stokpaardje wordt al te vaak en te veel bereden.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:
Slecht eten en stress zijn de hoofdingredienten voor een verzwakt immuumsysteem.

De vraag is of gekookt eten slecht is hè. Of vlees. Maar laten we die discussie aub hier niet aangaan, dat stokpaardje wordt al te vaak en te veel bereden.

Brrr no thanks, dat gaat mij ook even te ver. Eet gewoon zoveel mogelijk gezond en/of vul het aan met een pilletje elke dag. Dat moet genoeg zijn lijkt mij.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Yep en ik vraag dus of je tot t gaatje zou gaan.

Dat is een vrij risicovolle vraag gezien jouw achtergrond, maar wat is 'het gaatje'?

Quote:
Jij heft je morele vingertje tegen mij op omdat ik 10k doden accepteer. Nu vraag ik jou tot hoever je dan wilt gaan, wat zou je er voor over hebben qua maatregelen om t aantal besmettingen te beperken.

Maar dat heb ik toch in den treure benoemd joh: afstand houden, handen wassen, mondkapje, testen, etc. We hebben een heel pakket aan maatregelen.

Quote:
Ik bedoel dat extra budget niet veel veranderd zou hebben, zeker niet als t op gaat aan het bouwen van nieuwe ziekenhuizen.

Nou, dat is dan jouw mening.

Als je mensen keihard laat werken, stressvol, gevaarlijk, nachtdiensten, onhygiënisch werk, etc. en je maakt het loon ook nog eens zeer matig (bezuinigingen) dan weet ik wel wat er met zo'n sector gebeurt. Jij vindt het prima als een bankdirecteur of IT-er een flink salaris krijgt omdat hij iets 'bijzonders' doet. Mensen in de zorg doen ook een hoop bijzondere dingen. Jij en ik zouden het niet kunnen. Ik in ieder geval niet.

Quote:
Zeker, ben ik helemaal voor. Mits de zorg ook efficienter wordt. Ik wil goedbetaalde werknemers met een goede opleiding geen konten zien wassen.

Ik geloof totaal niet dat je ervoor bent. In je oudere bijdragen lees ik diverse oproepen tot meer bezuinigingen op de zorg. Volgens mij vind jij de zorg totaal niet interessant en moet het allemaal zo goedkoop mogelijk.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Dannie schreef:
Echter dat is allemaal materiele schade

Dat ruim 40 procent van de jeugd tot 30 jaar kampt met psychische problemen tgv corona is niet materieel, maar ook dat boeit je niet Dannie. Totaal geen inlevingsvermogen voor je medemens. Shame on you!

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Dit in reactie op een uitspraak van Cliff dat "iedereen" met mondkapjes zou lopen in Amerika; dat is gewoon niet zo.

Nogmaals: dat was de discussie niet.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Goed stuk van een crisisexpert

Ik snap dat jij dat een goed stuk vindt... maar heeft meneer de 'crisisexpert' ook een oplossing of alternatief? Ik lees er niets van... alleen commentaar. Klinkt bekend.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Dannie schreef:
mensen die na de ziekte te hebben gehad er zo bij lopen:

Mensen met ademhalingsproblemen praten niet zo makkelijk als deze gast, ook de stem is dan wat zwakker. Oplichter dus.

Als de Gommersbrigade je, aan de beademing, de longen aan flarden heeft gepompt, zit je er echt anders bij.

Laatst aangepast door George Bush op Wo Okt 28, 2020 19:27, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
De routinematige werkzaamheden zou opgevangen kunnen worden door iedereen die als reservist gaat instromen te verplichten een x-aantal uur per jaar op de IC te laten werken om de BIG-registratie te behouden plus een stukje bijscholing.

Dan spreek je al snel over 500 uur per jaar die je als 'reservist' naast een andere baan en hobbies mag uitvoeren. 12,5 weken fulltime werken.

Zoals Cliox al zei: theoretisch geleuter dit. Totaal niet haalbaar.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Wel een heel goed stuk voor Cliff en Cliox om eens rustig door te lezen en de boodschap te laten in dalen.

Welk stuk?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

George Bush schreef:
Dannie schreef:

Mensen met ademhalingsproblemen praten niet zo makkelijk als deze gast, ook de stem is dan wat zwakker. Oplichter dus.

Als de Gommersbrigade je aan de beademing de longen aan flarden heeft gepompt, zit je er echt anders bij.

Leuk dat je ook een mening hebt, maar je hebt er geen verstand van en aan complotdenkerij en gefantaseer als dat het een oplichter is hebben we natuurlijk helemaal niks, desalniettemin krijg je applaus als troostprijs
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Dat ruim 40 procent van de jeugd tot 30 jaar kampt met psychische problemen tgv corona is niet materieel, maar ook dat boeit je niet Dannie. Totaal geen inlevingsvermogen voor je medemens. Shame on you!

Je blijft maar het punt missen dat we elkaar verantwoordelijk houden hiervoor. Het is helemaal niet de vraag wie de psychische, materiële of economische schade 'erger' vindt.

We steggelen hier over de manier waarop we van die schade afkomen. De één denkt dat het (strikt) naleven van de maatregelen de oplossing is om hieruit te komen, de ander denkt dat de besmettingen over je heen laten komen de oplossing is om hieruit te komen.

Besef dat nu een keer, dan hoeven we elkaar niet steeds deze verwijten te maken.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dannie schreef:
Leuk dat je ook een mening hebt, maar je hebt er geen verstand van en aan complotdenkerij en gefantaseer als dat het een oplichter is hebben we natuurlijk helemaal niks, desalniettemin krijg je applaus als troostprijs

Moet het niet elke keer op de persoon? En ja, ik haal deze er toevallig uit - Real en George Bush doen hetzelfde hierboven, maar ik zou het toch graag wat inhoudelijker willen houden.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Real schreef:
Dannie schreef:
Echter dat is allemaal materiele schade

Ah dat is natuurlijk een 'moving goalpost' drogredenering van jewelste want daar reageerde ik natuurlijk helemaal niet op. Ook de psychische toestand van jongeren is belangrijk, maar mensen die doodgaan of schade ondervinden zoals die brabantse meneer, of mensen die geen zorg kunnen krijgen vanwege de overbelasting van het zorgsysteem, zijn dan toch nog steeds belangrijker.

Kwestie van prioriteiten stellen
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 17:05 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Dannie schreef:
George Bush schreef:
Dannie schreef:

Als de Gommersbrigade je aan de beademing de longen aan flarden heeft gepompt, zit je er echt anders bij.

En weer geen respect voor anderen. Ik ben klaar met jou Cool

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Dannie schreef:

Moet het niet elke keer op de persoon? En ja, ik haal deze er toevallig uit - Real en George Bush doen hetzelfde hierboven, maar ik zou het toch graag wat inhoudelijker willen houden.

Joh ik ben echt helemaal klaar met het respectloze, opruiende gedrag van Dannie. En ja GB en ik reageren even furieus naar aanleiding van berichten van Dannie, net als carlos en Elisabeth dat doen. Binnen een dag heeft hij het met 4 personen aan de stok. Best wel knap eigenlijk Cool

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:

Welk stuk?

Stond op de vorige pagina, dus maar een keertje dan:

Goed stuk van een crisisexpert:

Crisisexpert pleit voor perspectief: 'Ik zie dat de samenleving kapotgaat'

Nog steeds zijn er geen lichtpuntjes in zicht. Op zijn vroegst aan het eind van deze week zal voor het kabinet helder genoeg zijn wat het effect is van de maatregelen die twee weken geleden werden afgekondigd. Als de cijfers niet omlaag gaan, lijken strengere maatregelen onafwendbaar.

De huidige 'gedeeltelijke lockdown' zal dan wellicht plaats maken voor regels die het openbare leven nog sterker raken en op sommige punten zelfs verder kunnen gaan dan de beperkingen van afgelopen voorjaar. Anders dreigt de zorg het niet langer aan te kunnen.

Een serieuze waarschuwing aan het adres van het kabinet komt van crisisexpert Gert-Jan Ludden. "Mensen zien hun bestaan in elkaar storten. We moeten perspectief bieden. Mensen moeten het perspectief hebben dat ze weer vrijheden gaan krijgen."
Enorme hoge prijs

Vandaag meldde het RIVM 10.353 nieuwe bevestigde coronabesmettingen en 26 nieuwe sterfgevallen. Het kabinet vindt het nog te vroeg om conclusies te trekken uit de besmettingscijfers, maar hoopt op een kentering.

Als het uitgangspunt van het beleid nog steeds is het beschermen van ouderen en zorgen dat de zorg het aankan, dan moet je natuurlijk met strengere maatregelen komen, zegt Ludden. "Maar er staat wel flink wat tegenover een strengere lockdown. Daar betaalt de samenleving een enorm hoge prijs voor, omdat de instituties het niet aankunnen."

De samenleving heeft een soort garantie nodig, zegt de crisisexpert. "Maar die krijgen we natuurlijk niet. Dat maakt het buitengewoon lastig. Je ziet overal in de wereld de weerstand enorm toenemen. Als je geen perspectief kunt koppelen aan zo'n hoge prijs wordt het buitengewoon lastig."

"Strengere maatregelen en minder contacten zullen zich vertalen naar betere cijfers", zegt Ludden. "Dat geloof ik onmiddellijk, maar de prijs die de samenleving betaalt, is gigantisch."
Hand in eigen boezem

Ludden heeft felle kritiek op het kabinet dat volgens hem niet naar de samenleving luistert. "Adviezen uit de samenleving worden geëlimineerd." Ludden denkt dat de samenleving best bereid is om een strengere aanpak te accepteren. "Maar dan willen ze ook zekerheid dat het beter gaat daarna. Dat betekent beter testbeleid, beter bron- en contactonderzoek, enzovoorts."

"De samenleving ziet dat de overheid niet thuis geeft. De spanning neemt toe, en we bieden nul garanties. Je kunt het zien als een crisis van de instituties."

"Groepen die zich minder aan de coronaregels houden, jongeren of mensen uit de achterstandswijken die we moeilijk bereiken, daarbij moeten we uitkijken met zeggen: ja samenleving jullie luisteren niet. Want langzamerhand vertrouwt de samenleving de instituties niet meer zo. Daardoor ontstaat weerstand. Die samenleving ziet ook dat de overheid het niet op orde heeft, en die steekt geen hand in eigen boezem."

Ludden vindt dat de overheid alleen maar pleisters plakt. "We moeten strakker in de regie gaan zitten. Dat heeft men nooit willen doen. Nu is het twee over twaalf. En nu is de vraag: kan het nog wel? Ik zie dat de hele samenleving kapot gaat."

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2353973-crisisexpert-pleit-voor-perspectief-ik-zie-dat-de-samenleving-kapotgaat.html

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat is een vrij risicovolle vraag gezien jouw achtergrond, maar wat is 'het gaatje'?

Vrij ongepaste opmerking Cliff.

T gaatje is dat je alles doet om het aantal besmettingen te beperken. Je bent bv bereid de huidige maatregelen net zo lang door te zetten tot er een andere oplossing is. Je bent bereid het leger in te zetten als mensen alsnog niet luisteren. Etc.

Quote:

Maar dat heb ik toch in den treure benoemd joh: afstand houden, handen wassen, mondkapje, testen, etc. We hebben een heel pakket aan maatregelen.

Yep en dat pakket aan maatregelen (incl de reactie daarop) heeft geleid tot 10k doden en tot 100,000-en besmettingen. Is dat acceptabel? Is dat "zo min mogelijk besmettingen"? Waarom wil je niet verder gaan in het reduceren van besmettingen? Da's je ultieme doel toch?

Quote:

Als je mensen keihard laat werken, stressvol, gevaarlijk, nachtdiensten, onhygiënisch werk, etc. en je maakt het loon ook nog eens zeer matig (bezuinigingen) dan weet ik wel wat er met zo'n sector gebeurt. Jij vindt het prima als een bankdirecteur of IT-er een flink salaris krijgt omdat hij iets 'bijzonders' doet. Mensen in de zorg doen ook een hoop bijzondere dingen. Jij en ik zouden het niet kunnen. Ik in ieder geval niet.

Dat werk mag goed beloond worden Cliff, konten wassen echter niet. De sector moet zich echt anders organiseren.

Bedenk overigens dat artsen zeer goed betaald worden. Die zijn namelijk wel zo slim om alle werkzaamheden waar ze geen zin in hebben door anderen op te laten knappen (arbeidsverdeling).

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

T is toch ook ongelooflijk he. Zit je in de grootste crisis sinds WW2... op een zeer cruciaal punt,... heeft de overheid zn ICT niet orde. Waarom ben ik op de een of andere manier niet verbaasd?

https://www.nu.nl/coronavirus/6086793/rivm-meldt-8123-positieve-tests-aantal-niet-volledig-door-nieuwe-ict-storing.html

Weerwoord forum index » Buitenland