Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 458, 459, 460 ... 676, 677, 678  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:

- FFP1 (minimaal 80% van de deeltjes wordt tegengehouden);
- FFP2 (minimaal 94% van de deeltjes wordt tegengehouden);
- FFP3 (minimaal 99% van de deeltjes wordt tegengehouden).

Geef nou eens toe dat medische mondkapjes betere bescherming bieden dan niet-medische mondkapjes Cool

Dan zal je specifieker moeten zijn. De wijze waarop jij je vraag formuleert onderstreept de onkunde. En het staat natuurlijk los van de blunder die je maakt.

Verder hoop ik oprecht dat mensen je kwakzalverij niet als feit zien. Mochten er vragen bestaan over adembescherming ben ik best bereid deze te beantwoorden onderbouwd aan de hand van feiten. Verder vind ik iets van het willens en wetens verstrekken van onjuiste adviezen. Mensen die denken dat zij beschermd zijn, zijn dat (mogelijk) niet. Vind ik een zeer kwalijke zaak Real, op het onethische af. Moet je mee ophouden.

Je trekt zelf maar een IIR over je treiter en denkt maar dat je beschermd bent, voor de juiste expertise en correct advies mag je mensen naar mij doorverwijzen.

Joh je leest totaal niet. Ik heb het helemaal niet over de IIR, maar de KN95, dus maar opnieuw formuleren:

Geef nou eens toe dat medische mondkapjes (KN95) betere bescherming bieden dan niet-medische mondkapjes Cool

Gisteren hadden we het over de IIR, vandaag over de KN95. Daar ga je de mist kennelijk mee in Wink

Ik ben dus nu volledig overgestapt op de IIR en de KN95, afhankelijk van de situatie.

Niet-medische mondkapjes zijn voor mij een no-go geworden.

Laatst aangepast door Real op Zo Okt 25, 2020 11:55, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Dat bedoel ik dus: de enige reden dat jij hier zit is je gram halen, je zin krijgen, puntjes scoren.

Dat doe jij. Jij negeert feiten. Ik bewijs dat type IIR mondmasker de omgeving van de drager beschermd. Ik zoek het op en uit. Jij herhaalt alleen je leugen, zoekt niets uit en gaat trollen als je met feiten wordt geconfronteerd. De kenmerken van iemand die inzet op het grote gelijk.

Quote:
Wat heeft dat in godsnaam voor zin? Kom nou eens met oplossingen aan. En kap eens met handjes wassen en dat soort ongein, want dat heeft compleet gefaald. De cijfers spreken boekdelen.

De wetenschap beweert anders. Maar goed, ik ben voldoende onderricht om daar wat zinnigs over te zeggen. Ik kan alleen de wetenschap herhalen.

Quote:
En nee ik heb niet verloren, ik kom hier met oplossingen. IIR kapjes, de KN95, berichten van diverse medicijnen kwamen van mijn kant en ontwikkelingen mbt vaccins.

Juist van jou zouden we veel meer verwachten als veiligheidsdeskundige.

Dat heb je wel. Je hebt ongelijk wat betreft het type IIR-mondmasker en blundert wederom met de FFP-aanduiding. Je hebt niet verloren omdat je een uitglijder maakt maar het gedrag dat je vertoont op het moment dat je ongelijk wordt aangetoond.

Je hebt de ballen verstand van mondmaskers dus nogmaals het verzoek mensen niet te adviseren maar naar mij doorverwijzen.
Of jij je verlies wel of niet neemt zal mij een rotzorg zijn, zolang je maar stopt met het adviseren van mensen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Zucht .... het gaat over de KN95 en niet over de IIR Exclamation

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Geef nou eens toe dat medische mondkapjes (KN95) betere bescherming bieden dan niet-medische mondkapjes Cool

Zucht. Nog een keer:

Dan zal je specifieker moeten zijn. De wijze waarop jij je vraag formuleert onderstreept de onkunde. En het staat natuurlijk los van de blunder die je maakt.

Quote:
Gisteren hadden we het over de IIR, vandaag over de KN95. Daar ga je de mist kennelijk mee in Wink

Nee. Je leest niet. Je hebt je vraag onjuist geformuleerd. Je hebt het over 'bescherming' bieden wat een niet volledige vraag betreft. Wie beschermt het en waartegen?

Quote:
Ik ben dus nu volledig overgestapt op de IIR en de KN95, afhankelijk van de situatie.

Prima joh.

Zolang je anderen maar niet adviseert want je hebt er overduidelijk geen kaas van gegeten en schuift feiten terzijde. Je weet nu dat je mensen mogelijk verkeerd adviseert en daarmee mogelijk in gevaar brengt.

Verder wil je het nu ineens hebben over KN95-mondmaskers, maar we hebben het toch over type IIR? Geef eerst je ongelijk toe en begin dan pas over een ander type masker en doe dit alsjeblieft in alle bescheidenheid en vragende vorm.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Maar ik vrees dat we voor een keuze komen te staan: euthanasie voor zwakke personen of euthanasie voor de economie.

Ik denk dat dat een zwaar overgedramatiseerde keuze is.

De economie loopt schade op, ja, maar is verre van terminaal. Er liggen kansen genoeg om een normaal bestaan op te bouwen in het nieuwe normaal. Voor bepaalde sectoren (horeca etc.) zal het zeer lastig zijn, maar ook zij zullen over moeten op bv. thuisbezorgen en andere zaken. Of Iets anders gaan doen: dit is niet de eerste disruptie in een sector.

We gaan ook nooit mensen met zwakke gezondheid euthanaseren, dus dat kan ook van tafel.

We kunnen prima leven met het virus onder ons overigens, mits mensen zich aan de maatregelen houden. Doen mensen dat niet, dan zullen ze de consequenties blijven ervaren... via schade aan zorgsysteem en economie.

We hebben echt zelf de oplossing in onze handen hoor. Daarbij is alle tijdswinst meegenomen, er zijn 170 vaccins in ontwikkelingen en de testen worden ook sneller en beter. Tot die tijd een paar simpele regels: afstand houden, handen wassen, mondkapje op. Doe het voor anderen, doe het voor de economie.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Zucht .... het gaat over de KN95 en niet over de IIR Exclamation

Quote:
En nee ik heb niet verloren, ik kom hier met oplossingen. IIR kapjes, de KN95, berichten van diverse medicijnen kwamen van mijn kant en ontwikkelingen mbt vaccins.

En verder, laten we eerst de discussie over type IIR mondmaskers afronden en niet van de hak op de tak springen. Waar waren? Oh ja...

- Je staat op het punt je ongelijk toe te geven wat betreft de bescherming van type IIR-mondmaskers;
- Het volgende wat op stapel ligt is je fout rechtzetten met betrekking tot de FFP-aanduiding;
- En je zou bewijzen waar ik euforisch was over mondmaskers.

Als we bovenstaande hebben afgerond gaan we het hebben over KN95-mondmaskers. Ik zal je vragen keurig beantwoorden.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:

Zucht. Nog een keer:

En weer ga je door met respectloosheid Cliox.

De vraag is duidelijk: beschermt een KN95 jezelf en anderen beter dan een niet-medisch mondkapje ja of nee?

En specifieker: het is een vraag in zijn algemeenheid gewoon ergens in een volle supermarkt. Welke is veiliger?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Laten we eerst de discussie over het type IIR-mondmasker afronden.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Ik ga me daar verder in verdiepen Cliox.

Mocht een IIR eenzijdig tot reductie van het risico leiden, dan is en blijft het vreemd dat tandartsen, chirurgen en verpleegkundigen daar gebruik van maken, omdat zij dan onbeschermd zijn tegen een besmette patient.

Ik laat het voor nu even rusten.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Waarom? Als iedereen die beschermd wil zijn 'n FFP3 opzet en daardoor voor 99% veilig is, dan mogen degenen die geen masker willen dragen dat zelf weten omdat de anderen toch beschermd zijn.

Dat is een theoretische benadering die praktisch voor schijnveiligheid zorgt:
1. Als je mensen gaat beschermen met een mondmasker zal je moeten starten met een fittest;
2. Mannen zullen hun baarden moeten afscheren en dit dagelijks bijhouden;
3. Mondmaskers zijn bedoeld voor kortdurende blootstelling aan een risico;
4. Mondmaskers hebben een zeer beperkte houdbaarheid nadat zij uit het plastic zijn gehaald.

Dit ga je nooit voor elkaar krijgen. De succesfactor van mondmaskers die inzetten op het reduceren van de risicofactor lijkt mij ook groter. Ik sta niet achter het dringend advies om mondmaskers te dragen maar als het onvermijdelijk is dan mondmaskers die de omgeving beschermen. En ik ga mee met Real om te kiezen voor IIR-mondmaskers, zolang wij ons maar realiseren dat het de omgeving van de drager beschermt en niet zoals Real stelt, de drager.

Quote:
'n Andere vraag is of degenen die zichzelf niet beschermen wel in aanmerking kunnen komen voor medische hulp ingeval ze ziek worden van corona.

Iedereen die coronamaatregelen met voeten treedt. Ik ben voorstander.

Quote:
In verzekeringspolissen staat meestal vermeldt dan men al het redelijkerwijs mogelijke moet doen om schade te voorkomen c.q. te beperken.

Naar redelijkheid en billijkheid. Maar, het is correct, en ik ben het ook eens. Het is aanvulling op mijn reactie op het gelijkheidsbeginsel-argument van Real.

Quote:
Kan dus goed zijn dat het niet dragen van 'n medisch masker de verzekeraar ontslaat van de verplichting om de kosten van ziekenhuiszorg m.b.t. ziekte door corona te vergoeden.

Van mij mogen we deze zelfs doortrekken. Zeker wanneer er sprake is van triage vind ik dat mensen die zich wel aan de coronamaatregelen houden het eerste recht hebben op een ziekenhuisbed.

Quote:
En mogelijk kan dat weer aanleiding zijn voor het ziekenhuis om de desbetreffende patient niet te behandelen wanneer hij niet kan aantonen dat hij de kosten ervan zelf kan dragen en dus voldoen.-

Zie hierboven.

En als aanvulling: Geen recht op vergoeding bij de potentiële langere termijn gevolgen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:

Begrijp ik het goed dat je zelf afziet van medische hulp in het geval van covid klachten? Je bent immers naar eigen zeggen de grens over geweest deze zomer.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:

Ik ga me daar verder in verdiepen Cliox.

Mocht een IIR eenzijdig tot reductie van het risico leiden, dan is en blijft het vreemd dat tandartsen, chirurgen en verpleegkundigen daar gebruik van maken, omdat zij dan onbeschermd zijn tegen een besmette patient.

Ik laat het voor nu even rusten.

Een type IIR-mondmasker is niet ontwikkeld om een arts te beschermen tegen Covid-19. Mondmaskers worden in de zorg gebruikt om kwetsbare patiënten te beschermen tegen micro-organismen en heeft als positieve bijwerking dat het de drager beschermd tegen (bloed)spatten.

Indien verpleegkundigen te maken krijgen met een coronapatiënt worden mondmaskers gedragen zonder uitademingsventiel met het FFP3-filtertype. Er wordt een spatbril en daarover een spatscherm gedragen voor een optimale bescherming van verpleegkundige en patiënt.

Succes met inlezen!

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliox schreef:

Begrijp ik het goed dat je zelf afziet van medische hulp in het geval van covid klachten? Je bent immers naar eigen zeggen de grens over geweest deze zomer.

Binnen de randvoorwaarden die zijn gesteld. Ik heb met mijn bezoek aan Duitsland geen coronamaatregel overtreden en het advies van het RIVM strikt opgevolgd. Indien dat wel het geval zou zijn, was dat buiten mijn weten om gebeurd. Lijkt mij niet dat iemand bij de minste geringste misstap het recht op zorg moet worden ontnomen. Wat dat aangaat ben ik heel specifiek met 'iedereen die coronamaatregelen met voeten treedt' dus bewust en met reden strijdig met de wet handelen. Optreden tegen recalcitrant gedrag. En mensen ook de keuze geven om niets aan te trekken van maatregelen. Gewoon lekker je ding doen. In de ogen van de notoire weigeraar is dat een aanvaardbaar risico. Ik gun tegenstanders en notoire weigeraars hun vrijheid wel maar niet tegen elke prijs.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Real schreef:
Cliox schreef:
Real schreef:

Zucht. Nog een keer:

En weer ga je door met respectloosheid Cliox.

De vraag is duidelijk: beschermt een KN95 jezelf en anderen beter dan een niet-medisch mondkapje ja of nee?

En specifieker: het is een vraag in zijn algemeenheid gewoon ergens in een volle supermarkt. Welke is veiliger?

In jouw geval is het beste om een compleet afgesloten astronauten pak te dragen, gezien je echt wel heel erg serieus je verantwoordelijkheid wilt nemen is 100% zekerheid gewoon het beste
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Mensen die medische hulp nodig hebben, krijgen het niet want alles moet klaar staan voor de corona patiënten.

Gehoord van een vriend uit Duitsland.
Familielid overleed in het ziekenhuis en op de overlijdings akte stond "Corona" wat onjuist was.
Maar het ziekenhuis zei dat ze dan meer geld krijgen...dus alles draait om geld!!!

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliox schreef:
De overheid probeert tijd te komen zodat de wetenschap onderzoek kan doen naar het virus. In de toekomst is genezing beter en is een vaccin beschikbaar. Dan kunnen we weer terug naar het oude normaal. Tenminste, daar ga ik vanuit.

Ik veronderstel dat je bedoelt: tijd te kopen? Want dat is de alles bepalende factor: tijd.

Hoe langer het duurt, hoe minder mensen er bereid zullen zijn de coronaregels te volgen. Zo gauw het faillissementen gaat regenen en de pensioenvoorraden opgesoupeerd zijn stopt de solidariteit. Mark my words, read my lips.

Ik hou me keurig aan de voorschriften. Maar voor mij en mijn vriendin is dat ook makkelijk.

Ik doe alleen nog vrijwilligerswerk bij een gehandicaptenzorg instelling in Maastricht. Daar is dit weekend een corona-uitbraak geconstateerd, dus ik verwacht na het weekend een mededeling dat de vrijwilligers thuis moeten blijven. Prima, geen centje pijn voor mij.

Mijn vriendin heeft tijdelijk werk gevonden in de keuken van een gehandicaptenzorg instelling in Amsterdam. Dat is wel betaald werk, maar sluiten kunnen ze niet want gehandicapten moeten ook eten. Inkomen gegarandeerd dus. De keuken is loeigroot en bemand door twee personen. Besmettingsgevaar klein, het eten wordt door de verpleging naar de bewoners gebracht, vanwege de corona-maatregelen.

Dus we zitten in een luxe positie. Net als Cliox en Cliff. Maar mark my words, read my lips: door mensen die in een minder luxe positie zitten gaat deze toestand binnen een paar maanden volledig uit de hand lopen. En ondertussen blijven Cliox en Real maar welles-nietes zeiken over mondmaskers. Grow up !!

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Elisabeth schreef:
Gehoord van een vriend uit Duitsland.
Familielid overleed in het ziekenhuis en op de overlijdings akte stond "Corona" wat onjuist was.
Maar het ziekenhuis zei dat ze dan meer geld krijgen...dus alles draait om geld!!!

Of het is gewoon een leugen die je is verteld en die je zelf niet checkt of het wel waar is. Tot nu toe heeft Corona vooral de ziekenhuizen geld gekost omdat hun reguliere diensten wegvallen. Het lijkt mij daarnaast ook erg sterk dat ziekenhuis personeel gewoon toevallig zeggen dat ze frauderen en de zorgverzekeraar daar maar zomaar mee akkoord gaat. Bij het ontbreken van concreet bewijs lijkt me dit dus eerder weer een leugen van de alternatieve media waar enkel goedgelovigen en applaudiseerders van uitscheldpartijen intrappen.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Dannie schreef:

Royy heeft een magische toverspreuk die ervoor kan zorgen dat ICT systemen nooit en te nimmer wat voor storing dan ook meer kunnen geven?

Nee hoor, maar zorg dat je in crisis-situaties voorbereid bent.

Royy kent nog wel een goed ICT bedrijf waar VWS de boel naar kan outsourcen Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

De vertaling naar de praktijk is de enige juiste manier om de discussie te voeren.

Kan, geef dan maar antwoord of jij bereid zou zijn voor 100 doden de hele samenleving stil te leggen. Ik weet t antwoord wel, alleen wil je t niet toegeven.

En als je eigen vader, moeder, partner bij die 100 zou zitten?

Zo, kunnen we dan nu beginnen met een normale discussie, zonder opgeheven vingertje?

Quote:

We hebben onze maatschappij ingericht om het moment van sterven op te rekken naar het maximale. Het leven kwantificeren vind ik gevaarlijk. Waar eindigt het? Biedt je iemand hulp die terminaal is? Neem je levensverwachting hierin mee? Stel je moeder krijgt kanker, met veel kunst en vliegwerk kan er 2-3 jaar bijgekocht worden waarbij een menswaardig leven wordt gegarandeerd, gaan wij dan ook vinden dat de kosten niet opwegen tegen de baten? Je moeder wordt niet beter en kost meer dan ze opbrengt. Dus niet meer opereren, de zorg niet verder financieel belasten en je berusten in het feit dat het leven niet maakbaar is.

Gaat denk ik niet over hoeveel een mens an sich kost of opbrengt, gaat er om dat zorgcapaciteit schaars is. Dat zien we nu. Dat tekort aan zorgcapaciteit lossen we nu op door de halve samenleving op slot te gooien en door voor westerse democratieen ongekende maatregelen te nemen. Dat betekent dat we impliciet een waarde geven aan de levens die daarmee gespaard worden.
Iets soortgelijks zullen we ook gaan zien bij voortschrijdende vergrijzing. We kunnen redelijkerwijs niet iedereen de ultieme behandeling geven. Het is een illusie dat we 2x zoveel bejaarden, die ook nog eens veel ouder worden, dezelfde zorg kunnen bieden als nu: de zorgcapaciteit moet dan minstens met factor 3 omhoog, binnen 10-20 jaar. Iedereen die beweert dat dat mogelijk is, steekt zn kop in t zand. Schaarse capaciteit zul je moeten alloceren, hoe dan ook.

Quote:

Als zij hadden geluisterd hoefde de horeca niet dicht.

Je draait t om. Dit is een zorgcrisis Cliox. We gooien de samenleving niet op slot vanwege het virus an sich, zo enorm spannend is het virus namelijk niet, we gooien de samenleving op slot omdat we te weinig zorgcapaciteit hebben om een vrij onschuldig virus het hoofd te bieden.

Vertel me eens Cliox, welke rits aan maatregelen ter vergroting van de zorgcapaciteit zijn de afgelopen maanden genomen?

Laatst aangepast door Royy op Zo Okt 25, 2020 21:23, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 21:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

We hebben echt zelf de oplossing in onze handen hoor. Daarbij is alle tijdswinst meegenomen, er zijn 170 vaccins in ontwikkelingen en de testen worden ook sneller en beter. Tot die tijd een paar simpele regels: afstand houden, handen wassen, mondkapje op. Doe het voor anderen, doe het voor de economie.

Er is geen enkele garantie dat er een vaccin komt Cliff, stop toch eens met dat steeds als zekerheid poneren.

Wat is je scenario als er geen vaccin komt?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Waarom een volledige lockdown een idioot idee is:

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 21:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Moppersmurf schreef:

Hoe langer het duurt, hoe minder mensen er bereid zullen zijn de coronaregels te volgen. Zo gauw het faillissementen gaat regenen en de pensioenvoorraden opgesoupeerd zijn stopt de solidariteit. Mark my words, read my lips.

Cliff denkt dat dat allemaal wel mee zal vallen joh.

40% van de horeca in de grote steden is nu al technisch failliet, de overige 60% zal snel volgen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 21:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Datakwaliteit, datakwaliteit, datakwaliteit

https://www.maurice.nl/2020/10/22/de-dagcijfers-van-het-rivm-die-vrijwel-niets-zeggen/

https://www.maurice.nl/2020/10/14/zo-sla-je-met-een-hamer-op-je-eigen-vingers/

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 22:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Wat maatregelen betreft en eventueel nog te nemen maatregelen.

Een daarvan is het beperken van openingstijden.
Hoe zinvol kan dat zijn?
Als de koopavond nog maar tot 20.00 u. mag in plaats van tot 21.00 u., dan zal dat toch al gauw ertoe leiden dat degenen die anders tussen 20.00 u en 21.00 u inkopen zouden gaan doen dit nu voor 20.00 u. gaan doen.
Volgens de wet van Bartjes houdt dat in dat 't daardoor voor 20.00 u. dus nog drukker zal worden dan eerst, waardoor het risico op besmettingen juist groter wordt in plaats van kleiner, omdat men dichter op mekaar komt te lopen en staan.

Iets dergelijks zal zich ook voordoen in landen waar 'n avondklok is ingesteld.
Dat leidt er toch alleen maar toe dat de mensen die anders in de avond of de nacht hun ding deden dat nu overdag gaan doen, waardoor 't overdag alleen maar drukker en dus onveiliger wordt.
-
BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 2:20 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Real schreef:
Je hebt dus de FFP2 of KN95 nodig, niet de FFP3 wat een stofmasker is.

'n Stofmasker? Nog nooit gehoord; graag vermelding van 'n betrouwbare bron.

Real schreef:
De prijs is inmiddels gekelderd tot 17-18 cent per stuk bij de bekende Chinese grootgrutter!!

Daar wordt dezerzijds uit principe niets gekocht; slavernijachtige arbeidsomstandigheden en steun aan 'n dictatuur die heel bedreigend kan worden voor het vrije westen.

Heb er zelf gekocht die afkomstig zijn van 3M in Duitsland en ca 7.50 kosten.
-
Uitbraak coronavirus
  Weerwoord forum index » Buitenland