Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 456, 457, 458 ... 661, 662, 663  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Moppersmurf schreef:

Ik wil niet dwars of opruiend zijn, maar gewoon kijkend naar de feiten en mijn dagelijkse ervaringen kan ik dit alleen maar bevestigen.

Interessant artikel in Het Parool:

Nederland moet radicaal anders na gaan denken over zijn corona-aanpak, stellen hoogleraren Rudi Westendorp en Marli Huijer. Ze pleiten voor een nationaal corona-akkoord, waarin het redden van levens niet meer de enige belangrijke doelstelling is. “We moeten weer leren accepteren dat de dood bij het leven hoort.”

https://www.parool.nl/nederland/huidig-coronabeleid-is-enorme-schade-aan-economie-horeca-cultuur-en-zorg-niet-waard~be5908b6/?fbclid=IwAR0xov93j7ckA2wKHnmCsbmYFlC0AO1U3jbfckXZ-_04SKIOu6rqJTrdF_s&referrer=https%3A%2F%2Fl.facebook.com%2F

Pas maar op, mopper, je krijgt zo de toorn van Cliff en Cliox over je heen.

Maar helemaal eens. Die discussie moeten we voeren. Wordt nu niet gevoerd, want je wordt de mond gesnoerd door de opgeheven vingertjes van mensen zoals Cliff en Cliox.

Nee hoor. Ik heb zelfs verschillende voorstellen gedaan die hier naadloos op aansluiten. Het is vooral Royy die niet wil opofferen en dat neerlegt bij de samenleving.

- Zo wil Royy niet betalen voor 10.000 minder doden maar geeft hij geen antwoord of dit ook opgaat als één of meer van zijn eigen dierbare(n), één van die 10.000 is. Zeg dan dat ook zij de rambam kunnen krijgen. Als economie voor het leven gaat dan gaat de economie ook voor het leven van je vader, moeder, broer(s), zus(sen), vrouw, vriendin en kinderen. Kom maar door Royy, zeg dan dat ze kunnen doodvallen als de economie in het gedrang komt en jij kiest voor de economische belangen.

- Zo gaf Royy niet aan afstand te willen doen van recht op zorg bij Covid-19. Ik heb voorgesteld om mensen die maatregelen niet willen opvolgen daar wat mij betreft alle ruimte voor mogen krijgen. Splits die samenleving maar en gooi de boel maar open. Heb je Covid-19, veel beterschap toegewenst, ik wens je oprecht het allerbeste, maar geen recht op zorg. Je sopt het maar op thuis.

Verder vind ik het prima dat we onze zorg anders gaan inrichten maar dan wel over de gehele lengte en breedte. Dan wil ik ook geen duiten betalen voor mensen die ongezond eten, roken, zich niet laten vaccineren en buiten hun invloed een groter risico vormen op ziek worden.

Overigens betekent dat nog steeds niet dat we het daar mee redden. Nu ziekenhuisopnames fors oplopen wordt het stadscentrum steeds leger. Mensen trekken hun plan wel. Ik geloof niet dat je de economie redt door de boel louter open te gooien. Een utopie.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliox schreef:

Supermarkten zijn gewoon opengebleven ja, mensen mochten gewoon de straat op.

Je mocht een ommetje maken ja, reizen door het land niet. Alle niet-essentiele winkels waren gesloten, terwijl de Nederlanders in de rij stonden voor de bouwmarkten en tuincentra.

Niet alleen een ommetje maken, gewoon buitenkomen. En dus waren winkels open, essentiële winkels welteverstaan. Familie kwam ook bij elkaar op bezoek.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

2007: VVD wil twee miljard bezuinigen op zorg - 2 miljard bezuinigen in 2007
2017: Onrust over nieuwe megabezuiniging zorg - 2 miljard bezuinigen in 2017
2020: Royy vraagt zich hardop af: wat is er de afgelopen 7 maanden gedaan om het zorgsysteem te versterken?????

Kom op nou.

Gevalletje doen aan zelfreflectie. Gestemd voor jarenlang afbreken van de zorg om vervolgens te gaan roeptoeteren als de gevolgen daarvan aan de oppervlakte komen drijven. Hypocriet, als je het mij vraagt.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliox schreef:
Nu ziekenhuisopnames fors oplopen wordt het stadscentrum steeds leger. Mensen trekken hun plan wel. Ik geloof niet dat je de economie redt door de boel louter open te gooien. Een utopie.

Ook dat is waar. Alles open gooien zal niet direct de economie een boost geven. Vertrouwen vertrekt te paard, maar komt stapvoets terug. Het is waarschijnlijk wel de enige weg. Wachten op een vaccin is vooralsnog een mooie droom.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:
Ik ken inmiddels heel wat (ex)corona-patiënten, geen enkele is zwaar ziek geweest en ze vinden mij maar een drama queen met al mijn voorzichtig gedrag.

Ik ken ook veel mensen die recent Covid-19 hebben gehad. Hetzelfde beeld. Nu het immuunsysteem trager gaat reageren zie je dat het effect direct groter wordt. Tot voor kort lagen er nauwelijks tot geen coronapatiënten in het ziekenhuis, datzelfde ziekenhuis puilt nu uit.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Royy schreef:
Zit je midden in de grootste crisis sinds WO2... kun je niet eens tellen hoeveel besmettingen er zijn... fucking amateurs.

https://www.nu.nl/coronavirus/6086034/door-rivm-gemelde-besmettingscijfers-over-afgelopen-etmaal-incompleet-door-ict-storing.html

Ik neem aan dat er nu een IT'er op staande voet wordt ontslagen? Of nee, ijdele hoop, t zijn ambtenaren...

T zijn allemaal kleine dingetjes, maar een teken aan de wand hoe serieus de Overheid dit uitvoert (of hoe slecht de organisatie van de Overheid werkelijk is als het er op aan komt).

Nu ben je aan het zeiken om het zeiken, ICT faalt soms. Daar kunnen tig duizend redenen voor zijn, in het wilde weg mensen willen ontslaan terwijl je niet eens de oorzaak van het probleem weet is ontzettend kortzichtig.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

carlos schreef:
Maar steunt Corwin nu het beleid van de overheid, of voelt hij toch meer voor de aanpak van Trump??

Lijkt me geen al te moeilijke vraag, toch?

Doe niet net of je die vraag al stelde. Waarom die twee vraagteken? Waarom die sneer of het een moeilijke vraag zou zijn?

Ik sta op meerdere belangrijke punten andere maatregelen voor dan de regering toepast. Zo vind ik dat mensen die van de zomer opzettelijk naar oranje gebied op vakantie gingen veel strikter gecontroleerd hadden moeten worden. Goedwillende medeburgers die toevallig even de anderhalve meter vergeten waren hadden nooit een boete mogen hebben. Gewoon maar een paar voorbeelden.

De politieke verhoudingen en verantwoordelijkheden in de VS zitten dusdanig anders in elkaar dan in Nederland dat de vergelijking op z'n best onzinnig is.
BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:
Cliox schreef:
Nu ziekenhuisopnames fors oplopen wordt het stadscentrum steeds leger. Mensen trekken hun plan wel. Ik geloof niet dat je de economie redt door de boel louter open te gooien. Een utopie.

Ook dat is waar. Alles open gooien zal niet direct de economie een boost geven. Vertrouwen vertrekt te paard, maar komt stapvoets terug. Het is waarschijnlijk wel de enige weg. Wachten op een vaccin is vooralsnog een mooie droom.

Met een zorg dat wederom is overbelast en afgeschaalde geplande zorg is dat schier onmogelijk. Of we moeten het eens worden dat we de samenleving splitsen. Gooi de boel maar open voor gelijkgestemden, onder dien verstanden dat zij geen beroep doen op een ziekenhuisbed. Heb je Covid-19, veel beterschap toegewenst en succes ermee.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dannie schreef:
Royy schreef:
Zit je midden in de grootste crisis sinds WO2... kun je niet eens tellen hoeveel besmettingen er zijn... fucking amateurs.

https://www.nu.nl/coronavirus/6086034/door-rivm-gemelde-besmettingscijfers-over-afgelopen-etmaal-incompleet-door-ict-storing.html

Ik neem aan dat er nu een IT'er op staande voet wordt ontslagen? Of nee, ijdele hoop, t zijn ambtenaren...

T zijn allemaal kleine dingetjes, maar een teken aan de wand hoe serieus de Overheid dit uitvoert (of hoe slecht de organisatie van de Overheid werkelijk is als het er op aan komt).

Nu ben je aan het zeiken om het zeiken, ICT faalt soms. Daar kunnen tig duizend redenen voor zijn, in het wilde weg mensen willen ontslaan terwijl je niet eens de oorzaak van het probleem weet is ontzettend kortzichtig.

Terecht punt. Want vindt Royy dan ook dat dit het nieuwe normaal is?

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliox schreef:
Of we moeten het eens worden dat we de samenleving splitsen. Gooi de boel maar open voor gelijkgestemden, onder dien verstanden dat zij geen beroep doen op een ziekenhuisbed. Heb je Covid-19, veel beterschap toegewenst en succes ermee.

Vind ik niet eens zo'n gekke gedachte. Laat iedereen in de discotheek bij binnenkomst een verklaring tekenen dat ze in het geval van covid-19 afstand doen van hun recht op zorg.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Corwin schreef:
Doe niet net of je die vraag al stelde. Waarom die twee vraagteken? Waarom die sneer of het een moeilijke vraag zou zijn?

Ok, je wilt de vraag dus niet beantwoorden. Blijkbaar toch te moeilijk.

Helder.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

carlos schreef:
Corwin schreef:

Ok, je wilt de vraag dus niet beantwoorden. Blijkbaar toch te moeilijk.

Helder.

Ik ben er zelfs uitgebreid op ingegaan. Veel uitgebreider toch dan wat de rare manier van vragen verdiende.
BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zal ik dan maar concluderen dat je achter de aanpak van Rutte staat en niet die van Trump zoals je eerder deed voorkomen? Dat vermoeden had ik namelijk toch al. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

carlos schreef:
Zal ik dan maar concluderen dat je achter de aanpak van Rutte staat en niet die van Trump zoals je eerder deed voorkomen? Dat vermoeden had ik namelijk toch al. Rolling Eyes

Waarom stel je een vraag als je het antwoord niet eens wil lezen?
BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

carlos schreef:
Maar steunt Corwin nu het beleid van de overheid, of voelt hij toch meer voor de aanpak van Trump??

Er is een wezenlijk verschilt tussen Rutte en Trump en dat is dat voor Trump mensen dienen ter meerdere eer en glorie van zijn eigen ego en volstrekt vervangbaar zijn. Het zal Trump worst zijn of de Amerikaanse bevolking, zijn stafleden in het witte huis of zijn vertrouwelingen ziek worden, eventueel lichamelijke schade oplopen of zelfs komen te overlijden of niet.

'We moeten ermee leren leven' is voor normale mensen een kwestie van het reduceren van risico's, het niet overbelasten van het zorgsysteem en het afwegen van maatregelen. Voor Trump is 'We moeten ermee leren leven', geen voorzorgsmaatregelen nemen omdat mondkapjes hem niet staan ofzo en slechts een vrijblijvende platitude.
BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Als het niet zo ernstig was, was het lachen geblazen met Trump. Hij blijft maar beweren dat het virus bijna onder controle is.
Vandaag 86.000 nieuwe besmettingen in de VS.
Trump is als die Irakese woordvoerder die bleef roepen dat de situatie in Irak volledig onder controle was, terwijl je de bommen letterlijk om hem heen hoorde inslaan.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:
Cliox schreef:

Laat ik maar een voorspelling doen, als we in een tweede lockdown gaan, gaat het compleet uit de hand lopen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Ik lever bewijs dat je ernaast zit, van wikipedia tot aan informatie van fabrikanten zelf, vermakelijk dat je blijft spartelen en doet alsof je gelijk hebt. Very Happy

Wikipedia is totaal onbetrouwbaar. Dat weet iedere doorgewinterde internetter al jaren. Iedereen kan daar zijn onzin dumpen.

Maar wel grappig hoe jij niet-medische mondkapjes zit op te hemelen als veilig en medische mondkapjes onderuit haalt.

De klap op de vuurpijl was jou volgende uitspraak om de kwaliteit van niet-medische mondkapjes te bewijzen:

Probeer jij maar eens met een mondkapje op een kaars uit te blazen.

Hoe lachwekkend joh, want met een zakdoekje voor je mond gaat dat ook niet lukken Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:

Tsja laat het dan maar volledig uit de hand lopen, we worden het toch never nooit eens.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
carlos schreef:

Ik sta op meerdere belangrijke punten andere maatregelen voor dan de regering toepast. Zo vind ik dat mensen die van de zomer opzettelijk naar oranje gebied op vakantie gingen veel strikter gecontroleerd hadden moeten worden. Goedwillende medeburgers die toevallig even de anderhalve meter vergeten waren hadden nooit een boete mogen hebben. Gewoon maar een paar voorbeelden.

In Gelderland zijn al enorm veel onterecht uitgedeelde boetes geseponeerd.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

- Zo gaf Royy niet aan afstand te willen doen van recht op zorg bij Covid-19. Ik heb voorgesteld om mensen die maatregelen niet willen opvolgen daar wat mij betreft alle ruimte voor mogen krijgen. Splits die samenleving maar en gooi de boel maar open. Heb je Covid-19, veel beterschap toegewenst, ik wens je oprecht het allerbeste, maar geen recht op zorg. Je sopt het maar op thuis.

Gelijkheidsbeginsel vergeten Cliox? Iedereen in Nederland heeft recht op zorg, al ben je de grootste crimineel of pedofiel van het land. Daar wordt geen onderscheid in gemaakt. Je idee is bekrompen en kortzichtig.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Ik geloof niet dat je de economie redt door de boel louter open te gooien. Een utopie.

Het is wel de snelste weg om er vanaf te komen Cliox en uiteindelijk de beste manier om de economische en psychologische schade te beperken. Als we doorgaan zoals nu zal de uiteindelijk schade aanzienlijk groter zijn. Jij wil straks ook nog een baan en een toekomst hebben? Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je kinderen?

Wat we nu nodig hebben is een echte lange termijn visie en niet het korte termijn gepruts van afgelopen half jaar.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Real

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 20:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

- Zo wil Royy niet betalen voor 10.000 minder doden maar geeft hij geen antwoord of dit ook opgaat als één of meer van zijn eigen dierbare(n), één van die 10.000 is. Zeg dan dat ook zij de rambam kunnen krijgen. Als economie voor het leven gaat dan gaat de economie ook voor het leven van je vader, moeder, broer(s), zus(sen), vrouw, vriendin en kinderen. Kom maar door Royy, zeg dan dat ze kunnen doodvallen als de economie in het gedrang komt en jij kiest voor de economische belangen.

Da's niet de juiste manier van discussie voeren Cliox. Het tegendeel is immers dat je koste wat kost elk leven redt. Staan er 100 doden op het spel? Zet de hele samenleving maar op slot om die 100 doden te voorkomen. Dat wil jij dus blijkbaar. Zo, discussie klaar...

De werkelijkheid is natuurlijk dat er ergens een grens ligt. Jij zet de hele samenleving niet op slot voor 100 doden. Daarmee geef je dus impliciet een waarde aan een mensenleven. Hoe lastig dat ook is om te erkennen en hoe hypocriet het ook is als je dat blijft ontkennen en je morele vingertje opheft. Naar die waarde zullen we op zoek moeten, hoe moeilijk die zoektocht ook is.

Ik krijg hier verwijten over "maakbaarheid" enzo. Maar juist achter dat onverklaarbare streven naar het uitsluiten van elk risico schuilt een diep geloof in de volkomen maakbaarheid van het leven. Wij mensen zitten aan de knoppen, wij gaan over dood of leven. Wij mensen gaan daar niet over, we kunnen ons best doen, maar uiteindelijk wordt er voor ons beslist. Niet door de Overheid, niet door de zorg. Leer je berusten daarin, het leven is niet maakbaar, maar is een geschenk. Dood is daar onderdeel van, hoe wrang ook.

Quote:

Ik ben daar zeer toe bereid Cliox, maar jij wilt me mijn geld niet terug geven. Dan gaat die vlieger niet op. Ik heb mede geinvesteerd in het zorgsysteem wat we hebben, wil je mij daarvan uitsluiten? Prima, dan wil ik mn geld terug. Ik denk dan aan een bedrag van 50-100k.

Met dat geld koop ik dan wel private zorg in. In ieder geval met testen zijn ze daar een stuk sneller dan in de staatsch-zorg.

Ik, en velen met mij, ben echter bereid om extra geld te investeren in het zorgsysteem wat ik jarenlang heb gefinancierd. En veel ook. Laten we van die mogelijkheid gebruik maken.

Quote:
Verder vind ik het prima dat we onze zorg anders gaan inrichten maar dan wel over de gehele lengte en breedte. Dan wil ik ook geen duiten betalen voor mensen die ongezond eten, roken, zich niet laten vaccineren en buiten hun invloed een groter risico vormen op ziek worden.

Die discussie zou je moeten voeren. Niet per se nu, wel hierna. Nu moet alles er op gericht zijn om de capaciteit van de zorg te vergroten. Ik neem aan dat ook jij, net als Cliff, moeiteloos een hele set aan maatregelen kan noemen die de afgelopen maanden zijn genomen om die capaciteit te vergroten... toch? De ambtenaren van VWS hebben de afgelopen 7 maanden al hun creativiteit gebruikt en een hele set aan maatregelen verzonnen om de capaciteit te vergoten... toch?

De werkelijkheid Cliox is dat er nauwelijks iets is gebeurd. De snurkende ambtenaren op VWS waren druk om het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames op te tellen, en zelfs dat lukt ze niet.

Quote:
Overigens betekent dat nog steeds niet dat we het daar mee redden. Nu ziekenhuisopnames fors oplopen wordt het stadscentrum steeds leger. Mensen trekken hun plan wel. Ik geloof niet dat je de economie redt door de boel louter open te gooien. Een utopie.

Ok dan geloof je t niet en gaan we hier aan failliet. Jij je zin. Bedenk wel dat t in een failliete economie slecht boeren is voor veiligheidsadviseurs, die heb je alleen nodig als je geld te besteden hebt.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Dannie schreef:

Nee dit is niet zeiken om het zeiken, dit is het zoveelste puntje. Toegegeven het is niet heel erg groot, maar dit is het zoveelste niet zo grote foutje, slordigheidje, whatever. T algehele beeld wat opdoemt is dat de Overheid het ofwel niet zo serieus neemt ofwel een weinig effectieve organisatie heeft.

Als je deze crisis serieus neemt zorg je er voor dat je systemen optimaal functioneren. Zelfs dat lousy Powerbi coronadashboardje wat de ambtenaren van VWS heel wat moeite heeft gekost, klopt voor geen meter. Neem je de crisis niet serieus, of wordt gewoon duidelijk dat je een incapabele organisatie hebt, dan kun je altijd nog een lockdown afkondigen, niet waar?

Weerwoord forum index » Buitenland