Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Wat verwacht je anders van een dictatuur?

Zelfs een ziekte wordt aangegrepen om een land te bashen Idea

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Niet echt. In cijfers over dodental en kritieke toestand zitten alleen diegenen waarbij het virus zwaar toeslaat.

Correctie: in cijfers over dodental en kritieke toestand zitten alleen maar de aantallen die de Chinese overheid naar buiten wenst te brengen. Zoals ik al zei, er zijn veel te veel variabelen en jij bent veel te zeker van je zaak Royy terwijl je zelf net zo clueless bent over deze ziekte als ieder ander (zo niet meer).

Royy schreef:
Je zou ze kunnen proberen te interpreteren in plaats van ze alleen in een context van een filmscenario te zetten.

Waar slaat dit nou weer op??

Ik neem de cijfers zoals ze zijn. Jij wil kennelijk het sterftecijfer berekenen door ze af te zetten tegen mensen die niet besmet zijn, of waarvan we geen idee hebben of ze besmet zijn, om zoedoende te 'bewijzen' dat het maar een onschuldig griepje is. Ja dank je de koekoek, zo lust ik er nog wel een paar.

Schrijf anders maar een boze brief naar het WHO dat hun cijfers in jouw ogen een verkeerd beeld schetsen en dat jij het beter weet. Succes.. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het WTF filmpje du jour..

Quote:
Terrifying. Surveillance video catching the moment of man collapsing maybe dying in less than a minute during #CoronavirusOutbreak . No wonder so many fell on streets.

https://twitter.com/jenniferatntd/status/1224449336978763778/video/1"

Inmiddels 426 doden, bijna 20 duizend besmettingen. 48 mensen zouden vandaag in Wuhan zijn overleden, volgens de officiële cijfers.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 1:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Filmpje al weer weg? Link werkt niet...

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik zie 't ja. Het was een filmpje van een receptionist die van z'n stoel valt, hevig begint te stuiptrekken en sterft. Zoals je dan altijd erbij moet zeggen, 'niet geverifieerd'. Het lijkt erop dat dit virus niet alleen de longen en luchtwegen aantast, maar ook het centrale zenuwstelsel, met acute dood tot gevolg. Dat zou ook verklaren waarom er inmiddels al heel wat filmpjes zijn van mensen die dood op straat liggen, dat suggereert namelijk plotseling overlijden. Iedere dag komen er meer bizarre beelden en berichten uit China, het is daar echt wel alle hands aan dek, en ik heb niet de indruk dat ze de strijd aan het winnen zijn.

In Thailand en Singapore zijn vandaag zes nieuwe gevallen bijgekomen dus daar begint het ook langzaam een groter probleem te worden. Vier van die zes gevallen in Singapore hebben geen link met China. In Hong Kong is een dode gevallen, de tweede pas buiten Mainland China.

En er zijn weer een paar nieuwe steden onder quarantaine geplaatst, waaronder een stad op slechts 150km. verwijderd van metropool Shanghai.

Hier alvast een filmpje van vandaag; mensen die het vertikken om zich te houden aan de quarantaine voorschriften worden hardhandig aangepakt..

https://twitter.com/RFA_Chinese/status/1224648420687695872/video/1

Later meer (wellicht).

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Aan de ene kant een virus met hoge R-zero wat zich als een dolle verspreidt, aan de andere kant een virus wat vrijwel onmiddellijk je zenuwstelsel aantast en tot acute dood leidt.

De apocalyps is dan toch gekomen...

carlos schreef:
Zoals ik al zei, er zijn veel te veel variabelen en jij bent veel te zeker van je zaak Royy terwijl je zelf net zo clueless bent over deze ziekte als ieder ander (zo niet meer).

Iedereen is clueless carlos, je weet wel dankzij wie. Je kunt feiten of vermoedens op twee manieren uitleggen: met boerenverstand of met hysterie. Ik kies voor boerenverstand, waarbij enige kennis van statistiek wel helpt.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Iedereen is clueless carlos, je weet wel dankzij wie.

Ja vooral dankzij de media, die iedereen stelselmatig dom houden met onvolledige of onjuiste informatie, en nooit men en paard noemen. Denken dat crematoriums op volle toeren draaien en China haar hele economie plat legt onwille van een doodgewone griepgolf vind ik trouwens niet echt getuigen van boerenverstand, maar dat geheel terzijde.

Royy schreef:
Aan de ene kant een virus met hoge R-zero wat zich als een dolle verspreidt, aan de andere kant een virus wat vrijwel onmiddellijk je zenuwstelsel aantast en tot acute dood leidt.

De apocalyps is dan toch gekomen...

En wie zegt dat dit onmiddellijk gebeurt? Hoe verklaar je dat mensen genezen van het corona virus, of lijken te genezen, en vervolgens alsnog overlijden? Hoe verklaar je post-symptomatische infectie, zoals dat geval in Duitsland een paar dagen geleden? Misschien toch maar wat beter je huiswerk doen in plaats van hier de draak te steken met wat overduidelijk een zeer ernstige situatie is.

Mocht dit virus naar Rotterdam komen dan piep jij wel anders denk ik.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Ja vooral dankzij de media, die iedereen stelselmatig dom houden met onvolledige of onjuiste informatie, en nooit men en paard noemen. Denken dat crematoriums op volle toeren draaien en China haar hele economie plat legt onwille van een doodgewone griepgolf vind ik trouwens niet echt getuigen van boerenverstand, maar dat geheel terzijde.

Ik zou de Chinezen ook geen boerenverstand toeschrijven... maar dat laatste zit zeker ook wat in, de Chinezen zullen dit met een reden doen. Vraag is alleen welke. Denk je dat de Chinezen meer weten dan ze communiceren? En wat vind je daar dan van?

Quote:

En wie zegt dat dit onmiddellijk gebeurt? Hoe verklaar je dat mensen genezen van het corona virus, of lijken te genezen, en vervolgens alsnog overlijden?

Bron?

Quote:
Hoe verklaar je post-symptomatische infectie, zoals dat geval in Duitsland een paar dagen geleden?

Dat was geen post-symptomatische besmetting maar een a-symptomatische besmetting. Dat wisten we al toch? We wisten al dat het virus ook besmettelijk is tijdens de incubatieperiode (tijd dat je geen klachten hebt). Vandaar de hoge R-zero en het vermoeden dat het aantal besmettingen veel hoger is dan door China gerapporteerd (welke reden dan ook: bewust,; ze hebben de capaciteit niet; mensen melden zich niet want weinig tot geen klachten).

Quote:
Mocht dit virus naar Rotterdam komen dan piep jij wel anders denk ik.

Valt wel mee. Je voelt denk in een stad heel goed aan hoe ernstig het is. Als het ernstig is zorg ik dat ik de stad uit ben.

Wat dat betreft is t mooi dat we die evacues en wat besmettingen nu in Europa hebben, met Europese gezondheidszorg en hygiene-standaarden. Kunnen we mooi zien hoeveel er uberhaupt besmet zijn (zal wat lager dan zijn dan "normaal", want mijn aanname relatief goed opgeleid), hoeveel besmettingen ze veroorzaken en hoeveel daarvan ziek worden, verloop van de ziekte en hoeveel er overlijden.
Op die vlucht met evacuees zat een Belg die besmet was, da's mooi. In theorie zou dat betekenen dat een groot deel van de vlucht besmet is geraakt in geval van een virus met hoge R-zero. We gaan t de komende twee weken zien.

Wat betreft inhoudelijke kennis heb ik een zeer groot vertrouwen in de Nederlandse gezondheidszorg. Zie bv hoe wij omgaan met antibiotica, niet iedereen hysterisch volstoppen met antibiotica, waardoor er in the end resistentie optreedt, maar eerst het lichaam het werk zelf laten doen. Die nuchtere aanpak waardeer ik en onderschrijf ik van harte.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 21:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Denk je dat de Chinezen meer weten dan ze communiceren? En wat vind je daar dan van?

Haha, een open deur zoals zelden vertoond. Natuurlijk weten ze meer dan ze communiceren, geen enkele overheid houdt er van om de vuile was buiten te hangen, en zeker China niet. Welkom in de real world Royy, waar overheden liegen, bedriegen en zaken achterhouden voor hun eigen bevolking. Rolling Eyes

Royy schreef:
Ik zou de Chinezen ook geen boerenverstand toeschrijven.

Nee eerder Confusciaanse wijsheid, maar de vraag is of ze het daarmee gaan redden tegen dit virus. Vooralsnog ben ik gematigd positief over de maatregelen die ze treffen. Zelfs al waren ze te laat ermee, het heeft weinig zin om daar nu nog over door te drammen. The cat is out of the bag en je kunt maar beter zorgen dat je die kat weer terug in de zak krijgt.

Royy schreef:
Bron?

Er is minstens een geval in het nieuws geweest waarvan gezegd werd dat ie zo goed als genezen was, en vervolgens toch nog overleed. Het is lastig om alles bij te houden, daarvoor zijn het er nu al te veel. Er zijn wel youtube kanalen te vinden waarin het ziektebeeld van patiënten grondig onder de loep wordt genomen.

Hetzelfde geldt voor die post-symptomatische besmetting waar ik het over had, ben ik ergens tegen gekomen. Dus iemand waarbij sporen van het virus werd aangetroffen nadat hij behandeld was en genezen verklaard. Uiteraard met de kanttekening (voor de zoveelste keer) dat het onmogelijk is om alles te verifiëren op juistheid.

Royy schreef:
Op die vlucht met evacuees zat een Belg die besmet was, da's mooi. In theorie zou dat betekenen dat een groot deel van de vlucht besmet is geraakt in geval van een virus met hoge R-zero.

Hoeft natuurlijk niet, aangezien er op die vlucht waarschijnlijk strenge voorzorgsmaatregelen van kracht waren. Iedereen heeft waarschijnlijk de hele vlucht met een mondkapje opgezeten, op ruime afstand van elkaar (als het vliegtuig maar half vol zat). Het grote gevaar zit'm in het feit dat een drager van het virus onder de radar door glipt en nietsvermoedende willekeurige passanten op straat of in de supermarkt gaat aansteken.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Wat betreft inhoudelijke kennis heb ik een zeer groot vertrouwen in de Nederlandse gezondheidszorg.

Heb je ook zoveel vertrouwen in de World Health Organization Royy? Die prijzen China de hemel in, en vinden alle voorzorgsmaatregelen zoals het schrappen van vluchten maar stigmatiserend en onnodig paniek zaaien.

https://www.zerohedge.com/health/who-chief-praises-chinas-forceful-measures-blasts-rest-world-causing-fear-stigma

O jee en nu? Very Happy

Ik heb ook wel vertrouwen in de Nederlandse gezondheidszorg, maar niet in de politiek en (dus) ook niet in het RIVM. Hun eerdere inschatting dat Nederland nauwelijks gevaar liep omdat wij geen directe vluchten hebben op Wuhan vond ik ronduit naïef.

PS, ik lees net dat de Nederlanders die in hetzelfde vliegtuig zaten als die Belg NIET getest zijn op nCoV. Dat vond het RIVM 'niet nodig.'

Schiet mij maar lek Royy...

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 22:49 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit al meegekregen?

Wat is event 201?

Quote:
The Johns Hopkins Center for Health Security in partnership with the World Economic Forum and the Bill and Melinda Gates Foundation hosted Event 201, a high-level pandemic exercise on October 18, 2019, in New York, NY. The exercise illustrated areas where public/private partnerships will be necessary during the response to a severe pandemic in order to diminish large-scale economic and societal consequences.

http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/

Het wordt pas echt interessant wanneer je het scenario lees dat ze voor deze high profile rampenoefening hebben gebruikt;

http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html

Komt bekend voor, nietwaar?

Het scenario 'eindigt' na 18 maanden, wanneer de teller op 65 miljoen doden staat.

Dus ze houden deze oefening afgelopen najaar, en nog geen twee maanden later...BINGO. Confused

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Heeft deze Chinese website per ongeluk de echte cijfers van de nCoV epidemie vrijgegeven?

Of wellicht met opzet..

Hier staat:

154.023 besmettingen
269 genezen
24.589 doden

Geen idee waar die 79.808 voor staat, maar ik neem aan mensen in kritieke toestand, want dat is doorgaans het vierde getal in de reeks cijfers die dagelijks wordt vrijgegeven.

Het stond even online, maar vervolgens ging de teller weer terug naar de officiële cijfers, zie de screenshots;

Wellicht een klokkenluider die de ware omvang van deze epidemie naar buiten wil brengen, wie zal het zeggen. Of het is gewoon een foutje van de computer, iemand heeft op een verkeerde knop gedrukt (whatever) en de cijfers zijn bullshit. Is allemaal mogelijk.

https://www.zerohedge.com/health/did-chinas-tencent-accidentally-leak-true-terrifying-coronavirus-statistics

Als de cijfers werkelijkheid zijn...ho lee fuk.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Haha, een open deur zoals zelden vertoond. Natuurlijk weten ze meer dan ze communiceren, geen enkele overheid houdt er van om de vuile was buiten te hangen, en zeker China niet. Welkom in de real world Royy, waar overheden liegen, bedriegen en zaken achterhouden voor hun eigen bevolking. Rolling Eyes

Lijkt me met name een kunstje wat dictaturen doen en mee wegkomen.

Quote:
Het is lastig om alles bij te houden, daarvoor zijn het er nu al te veel.

Ok, geen bron dus.

Quote:
Hetzelfde geldt voor die post-symptomatische besmetting waar ik het over had, ben ik ergens tegen gekomen. Dus iemand waarbij sporen van het virus werd aangetroffen nadat hij behandeld was en genezen verklaard. Uiteraard met de kanttekening (voor de zoveelste keer) dat het onmogelijk is om alles te verifiëren op juistheid.

Je had t over een post-symptomatische besmetting in Duitsland. Geen bron dus.

Quote:
Ik heb ook wel vertrouwen in de Nederlandse gezondheidszorg, maar niet in de politiek en (dus) ook niet in het RIVM. Hun eerdere inschatting dat Nederland nauwelijks gevaar liep omdat wij geen directe vluchten hebben op Wuhan vond ik ronduit naïef.

Vooralsnog hebben ze gelijk, carlos.

Quote:
Wellicht een klokkenluider die de ware omvang van deze epidemie naar buiten wil brengen, wie zal het zeggen. Of het is gewoon een foutje van de computer, iemand heeft op een verkeerde knop gedrukt (whatever) en de cijfers zijn bullshit. Is allemaal mogelijk.

Ze hebben het lettertype en de layout ook maar meteen aangepast... ik zou gokken: een photoshop.

Quote:
24.589 doden

Denk ff na carlos... en bedenk ff wat dat doet met een stad en de capaciteit om die lichamen te "verwerken". Ter vergelijking: NL met 17m inwoners kent zo'n 400 doden per dag... Bedenk ook ff wat voor enorm mortaliteits-percentage t met 25k doden moet zijn...

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wat lig je nou te zemelen over bronnen? Ga zelf es op zoek naar informatie, luiwammes dat je bent. Ik doe hier gvd mijn stinkende best om wat relevante info te posten en ik krijg alleen maar gezeik terug. Als jij denkt dat ik hier uit mijn nek loop te zwammen, prima, dan geloof je het niet. I couldn't care less.

Er zijn geen bronnen, er is geen gezaghebbende instantie die de wijsheid in pacht heeft, iedereen moet zelf naar op zoek naar informatie en dat is precies wat ik doe. Wetenschappers zijn er zelfs nog niet over uit of asymptomatische besmetting nu wel of niet vast staat, maar terwijl zij daarover discussie voeren komen er dagelijks vele nieuwe besmettingen en doden bij.

Royy schreef:
Lijkt me met name een kunstje wat dictaturen doen en mee wegkomen.

Ok noem maar eens één land op dat graag z'n vuile was buiten hangt, ben benieuwd Royy.

Iran is vorige maand diep door het stof gegaan door toe te geven dat ze het vliegtuig van Ukraine Airlines per abuis uit de lucht hadden geschoten, en ja dat is hoogst uitzonderlijk.

Royy schreef:
Vooralsnog hebben ze gelijk, carlos.

Weten we niet, want ze zijn niet getest naar ik heb begrepen. Misschien is het virus er al, maar dan nog is het maar de vraag of ze ons daarover eerlijk zullen informeren.

Royy schreef:
Bedenk ook ff wat voor enorm mortaliteits-percentage t met 25k doden moet zijn...

Afgezet tegen die 154k is dat ongeveer 15%, helemaal niet ondenkbaar Royy. SARS had een mortaliteitspercentage van om en nabij de 10%. Ik ga er zelf ook vanuit dat het sterftecijfer in die contreien ligt, en dus veel hoger is dan de 2-3% die het officieel is. Dat verklaart ook waarom de lichamen van de overledenen onmiddellijk verbrand moeten worden.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Wat lig je nou te zemelen over bronnen? Ga zelf es op zoek naar informatie, luiwammes dat je bent. Ik doe hier gvd mijn stinkende best om wat relevante info te posten en ik krijg alleen maar gezeik terug. Als jij denkt dat ik hier uit mijn nek loop te zwammen, prima, dan geloof je het niet. I couldn't care less.

Ik nuanceer vooral de filmscenario's die jij schetst en de bronnen die jij zonder er zelf kritisch naar te kijken hier neerzet. Overigens wel erg informatief hoor.

Quote:
Afgezet tegen die 154k is dat ongeveer 15%, helemaal niet ondenkbaar Royy. SARS had een mortaliteitspercentage van om en nabij de 10%. Ik ga er zelf ook vanuit dat het sterftecijfer in die contreien ligt, en dus veel hoger is dan de 2-3% die het officieel is. Dat verklaart ook waarom de lichamen van de overledenen onmiddellijk verbrand moeten worden.

Die 154k is inclusief mensen die net ziek zijn (of misschien geen symptomen hebben). De 25k zou je eigenlijk af moeten zetten tegen de groep die in een levensbedreigende fase van de ziekte is geweest. Gezien de hoge R-zero zal het aantal "jonge" besmettingen vrij hoog zijn en dus de groep die uberhaupt dood had kunnen gaan veel kleiner dan 154k.

Quote:
Dat verklaart ook waarom de lichamen van de overledenen onmiddellijk verbrand moeten worden.

Zie jij maar eens capaciteit te fixen om 25k lichamen in zeg pakweg 2 weken te verbranden, terwijl de capaciteit afgestemd is op pakweg 4k in 2 weken...

Maar goed, je plaatje is toch photoshop, dus tja.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nog meer verontrustend Corona nieuws van vandaag;

Japan bevestigt 10 nieuwe nCoV besmettingen op cruise schip

3500 opvarenden, 10 besmettingen. Valt best mee zou je zeggen, niet? Nou niet echt, want er zijn slechts 31 mensen getest op het virus en tien daarvan dus al positief. De rest zit nog in quarantaine op het schip, voor de haven van Yokohama, Japan. Het schip is afkomstig uit Hong Kong. Een passagier die daar van boord is gegaan bleek besmet met nCoV.

Vanavond komt er weer een nieuwe update over de cijfers. Op dit moment:

493 doden
24.642 besmettingen
1.039 genezen

Vooralsnog verdubbelen de aantallen per 6 dagen ongeveer, dus dat is wellicht een goed referentiekader. Als er over een week zo'n duizend doden zijn, dan weten we dat het ongeveer status quo blijft; meer doden betekent dat het erger wordt, minder doden betekent dat ze er meer grip op krijgen en dat de quarantaine z'n vruchten begint af te werpen.

Veel anders kun je er toch niet mee, aangezien de cijfers hoogstwaarschijnlijk niet kloppen..

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 22:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het bericht over die mogelijk uitgelekte statistieken komt overigens van de Taiwanese media;

https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3871594

Maar gelukkig hebben we hier een expert die onmiddellijk en zonder enige twijfel weet dat het om een fotosoep* gaat, en daarbij ondergetekende tussen neus en lippen door nog even beticht van het verspreiden van leugens. Gelukkig maar, hoeven we ons nergens zorgen over te maken. Er is niets aan de hand in China, gewoon een griepje.

*ik zal maar niet vragen naar een bron voor deze bewering

Zoals ik al zei, misschien is het bullshit, misschien niet. Geloof ik dat die getallen echt kunnen zijn? Jazeker. Sterker nog, ik vind ze geloofwaardiger dan de officiële cijfers. In China vallen jaarlijks vele duizenden doden bij industriële ongelukken, mijn ongelukken etc. Voor een paar honderd doden gaan ze echt niet het hele land afgrendelen en tevens hun eigen economie om zeep helpen. Tienduizenden doden en een virus dat out of control is, dan wordt het een andere afweging, zelfs voor de CCP.

Intussen stapelen de lijken in Wuhan zich op, in ziekenzalen, in wachtruimtes en in busjes die af en aan rijden naar het mortuarium.

https://twitter.com/badiucao/status/1224645501477195776?s=20

https://twitter.com/MgOqkzLBRPLCHyN/status/1224650935139557377?s=20

In- en in triest dit.

O ja, tot slot een bericht van 25 januari jl.

UK Researcher Predicts Over 250,000 Chinese Will Have Coronavirus In Ten Days

https://www.zerohedge.com/geopolitical/uk-researcher-predicts-over-250000-people-china-will-have-coronavirus-ten-days

We zijn nu tien (of eigenlijk elf) dagen verder...you do the math.

BerichtGeplaatst: Do Feb 06, 2020 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Het bericht over die mogelijk uitgelekte statistieken komt overigens van de Taiwanese media;

Die t weer ergens anders vandaan heeft geplukt, zo gaat dat.

Quote:
Maar gelukkig hebben we hier een expert die onmiddellijk en zonder enige twijfel weet dat het om een fotosoep* gaat, en daarbij ondergetekende tussen neus en lippen door nog even beticht van het verspreiden van leugens. Gelukkig maar, hoeven we ons nergens zorgen over te maken. Er is niets aan de hand in China, gewoon een griepje.

Verklaar maar waarom de layout compleet anders is.

Quote:

Wat zitten die mensen daar rustig op hun stoeltje tussen de lijken...

BerichtGeplaatst: Do Feb 06, 2020 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Wat zitten die mensen daar rustig op hun stoeltje tussen de lijken...

Cognitieve dissonantie; alles wat je niet kunt of wilt geloven, om welke reden dan ook, is per definitie nep. Alles wat buiten je geloofssysteem (of wereldbeeld) valt is per definitie onwaar.

Het maakt niet uit hoeveel filmpjes ik hier plaats van dode lichamen of andere zaken die op z'n minst doen vermoeden dat het VEEEL erger is dan hetgeen ons wordt voorgespiegeld, ze zijn toch allemaal nep volgens jou. De nuchtere Royy denkt namelijk dat Chinezen puur voor de show noodhospitalen bouwen met 5G netwerken, gewoon omdat het nu eenmaal bedriegers en leugenaars zijn.

Daar is geen kruid tegen gewassen..

BerichtGeplaatst: Do Feb 06, 2020 21:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ondertussen in Dubai de derde Corona dode buiten China, zojuist bekend gemaakt. Ook een derde besmetting in het VK. In China is vandaag een tweede baby geboren die besmet is met nCoV, hetgeen betekent dat het virus wordt overgedragen door zwangere vrouwen. En dan de situatie op dat cruiseschip voor de kust van Japan, lijkt me vrij dramatisch maar op het nieuws hoor je er vrijwel niets over. Inmiddels 20 besmettingen op dat schip, op een totaal van honderd geteste opvarenden, dat is 1 op 5. Er zitten honderden Amerikanen, Canadezen, Australiërs en Europeanen op dat schip, waaronder een drietal Nederlanders. Die worden minstens twee weken in quarantaine gehouden op dat schip, ze mogen hun cabine niet uit.

Nog wat nieuws: de Chinese arts die als allereerste melding maakte van een virale uitbraak in december, en daarvoor werd opgepakt, is vandaag overleden. Jawel, ook aan het virus.

BerichtGeplaatst: Do Feb 06, 2020 22:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er is trouwens nog een cruiseschip in totale lockdown, bij Hong Kong. Met vierduizend opvarenden! Dertig personen vertonen symptomen van nCoV, die inderdaad overeenkomen met de gewone griep. Nog geen uitsluitsel daarover. Drie voormalige passagiers hadden wel nCoV, vandaar dat ze nu iedereen moeten testen. Dus zevenduizend mensen afkomstig uit de hele wereld zitten gevangen op cruiseschepen, je zou zeggen dat dit wereldnieuws is maar de berichtgeving erover bij mainstream zenders is uiterst summier.

Het heeft er alle schijn van dat niet alleen de Chinese overheid een doofpot optrekt rondom dit 'mysterieuze' virus, maar ook onze eigen overheden en media. We moeten vooral blijven geloven dat er niets aan de hand is. Onze eigen minister van Volksgezondheid waarschuwde vandaag tegen de gevaren van racisme en stigmatisering jegens mensen met een Aziatisch uiterlijk, kun je nagaan waar de prioriteit ligt.

Nightmare At Sea - More Than 7,000 Quarantined On Two Cruise Ships Amid Virus Outbreak

https://www.zerohedge.com/markets/nightmare-sea-more-7000-quarantined-two-cruise-ships-asia-amid-virus-outbreak

Over filmscenario's gesproken...dit is er volgens mij wel één.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Discriminatie van Chinezen uit angst voor het coronavirus is onacceptabel, vindt minister Bruno Bruins. Hij roept iedereen op mensen van Aziatische afkomst, of met een Aziatisch uiterlijk niet te stigmatiseren....

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5012431/minister-bruno-bruins-racisme-coronavirus-aziaten

Pardon? Discriminatie? Het moet GVD niet gekker worden!

Welke toeristen lopen in Europa al jaren met een mondkapje rond?

Juist ja! Die!

Dus wij zijn jarenlang door hen gediscrimineerd omdat zij vonden dat wij vies waren!

Ooit al eens gelet op de manieren van Chinezen? Het zijn de grootste horken die er rondlopen. Erger dan Russen!

Dus 操你 中国人 !

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit zijn zo te zien Japanners, en geen Chinezen.

Maar inderdaad, het moet niet gekker worden. Virtue signalling kampioen en tevens premier van Canada Justin Trudeau vindt niet discrimineren zo belangrijk dat vliegtuig passagiers uit China niet eens fatsoenlijk gescreend of gecheckt worden, want daar zouden ze in theorie aanstoot aan kunnen nemen en dat mag niet!

Dus, politiek correct blijven is belangrijker dan onze volksgezondheid. Laat dat maar eens even tot je doordringen, zo diep zijn we als westerse samenleving al gezonken blijkbaar. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O, het onderschrift bij de foto ging over Asian Chinese tourists in Copenhagen.

Maar het maakt niet uit. De afgelopen jaren heb ik busladingen Chinese toeristen gezien die allemaal met een mondkapje rond renden.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is een misverstand dat ze met mondkapjes lopen om niet besmet te raken. Meestal dragen ze juist mondkapjes omdat ze zelf anderen kunnen besmetten.

Contrary to popular belief — and in line with Japan’s preoccupation with social courtesy — they were not worn to guard against foreign germs, but to keep from transmitting your own germs to others.

https://matadornetwork.com/read/reason-wearing-surgical-mask-popular-asia/

Of 't ook echt zo is?

Weerwoord forum index » Buitenland