Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Is inzetten kinderen laatste stuiptrekking van extreem-Links
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Is inzetten kinderen laatste stuiptrekking van extreem-Links
BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik hoor steeds vaker berichten over het inzetten van kinderen in hun voorste gelederen, door de linkse klimaat-hysterica.
Ene Lars, (een jongentje van 12 jaar, begrijp ik) is blijkbaar door zijn vader ingezet (die een duurzaamheidsadvies bedrijfje runt) om de omzet van zijn kostwinning te verduurzamen, want niks scoort blijkbaar beter dan het inzetten van kinderen in de klimaat-hysterie, zeker als zoals in dit geval steeds meer wetenschappelijke bewijzen, een klimaatverandering door menselijke bemoeienis tegenspreken. Het klimaat blijkt een fenomeen dat al vanaf het bestaan van de aarde steeds beschermend aanwezig was. Het veranderd steeds en zal blijven veranderen.
Dan vraag ik me af of de ouders van het jongetje Lars, die een donkere bui aan de klimaat horizon zien verschijnen, nu ook hun kinderen op het pad van de oprukkende klimaatsceptici gooien, om de opmars van wel nadenkende geesten te belemmeren.
Is het opstellen van kinderen in hun voorste gelederen, het laatste obstakel van stuiptrekkend links, in hun strijd tegen de waarheid?
---De papa van Lars heeft een adviesbureau in duurzaamheid JANURA, dat onder andere werkt voor de provincie Gelderland en waterschap Aa en Maas, las ik onlangs---

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dus de kleine Lars is het reclamefoldertje van zijn vader's subsidiebureautje.

Wat zal dit aan gesubsidieerde opdrachten schuiven?

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 13:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

https://www.geenstijl.nl/5151478/papa-van-klimaatlars-heeft-milieuadviesbureau/

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En hij is niet alleen het reclamefoldertje van zijn vader's subsidiebureautje Janura; Hij is ook het reclamefoldertje van D'66.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jong ondernemer of kindpion van een listige lobby van zetbazen voor hun verdienmodel?

https://www.visievankinderen.nl/

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Adviesbureau Janura: Werkzaamheden? De energietransitie. Sinds augustus 2018 is Jan Westra werkzaam als projectleider Circulaire Economie bij de Provincie Gelderland.

https://nl.linkedin.com/in/jan-westra-073121a/de

Dit alles is natuurlijk louter toeval...

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Haal kinderen uit de politieke arena!

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik vind het ook tenenkrommend om te zien hoe kinderen hiervoor worden ingezet. Mevrouw Faber van de PVV, een dame die gezien eerdere fratsen van haar niet bepaald mijn vriendin is, had hier rake opmerkingen over die ik volkomen onderschrijf.
Ze zei ook dat wanneer kinderen zouden worden ingezet in een campagne om bijvoorbeeld de grenzen dicht te gooien tegen de instroom van migranten, de wereld hier te klein zou zijn. En ik denk dat ze daar inderdaad een punt heeft.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Toch denk ik dat dit soort politieke fratsen veel vaker door extreem-Links worden gebezigd, dan door de rest van de politieke richtingen.
Ik zag Samson eens koketteren met een nazaat van hem, dat kind had ik meen ook nog het Down-syndroom. Een jaar later was hij gescheiden.
Ook bij de onvolprezen Greta (wat kijkt dat kind sacherijnig, ze heeft duidelijk geen vrolijk leven) lijkt een steekje los, en nu mengt de 12 jarige zoon van een D66 stemmende milieu adviesondernemer, die al een tijd uit de subsidie-milieu pot snoept, zich in de strijd.
Ik vraag me af, mag je als ouder je kinderen zo,n sekte gericht leven opdringen. De Josti-band erbij en je hebt tegenwoordig een geslaagde TV serie.
Al de bovengenoemde gevallen zullen bij een veroordeling voor een eventueel vergrijp, onder de kinderrechter vallen. Of telt dat dan in dit geval niet.
Toen ik 12 jaar was bouwde ik met mijn nichtje boomhutten in het bos achter ons huis. Daar las ik Jules Verne. Maar via de overbevolking zijn nu de meeste bossen omgehakt.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Kinderen horen niet thuis in de politieke arena. De inzet van Lars vind ik grenzend aan idioterie. Het moraal opzij geschoven voor het linkse politieke belang. Zo eng is links.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Re: Is inzetten kinderen laatste stuiptrekking van extreem-L
BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

Poendert schreef:
Ik hoor steeds vaker berichten over het inzetten van kinderen in hun voorste gelederen, door de linkse klimaat-hysterica.
Ene Lars, (een jongentje van 12 jaar, begrijp ik) is blijkbaar door zijn vader ingezet (die een duurzaamheidsadvies bedrijfje runt) om de omzet van zijn kostwinning te verduurzamen, want niks scoort blijkbaar beter dan het inzetten van kinderen in de klimaat-hysterie, zeker als zoals in dit geval steeds meer wetenschappelijke bewijzen, een klimaatverandering door menselijke bemoeienis tegenspreken. Het klimaat blijkt een fenomeen dat al vanaf het bestaan van de aarde steeds beschermend aanwezig was. Het veranderd steeds en zal blijven veranderen.
Dan vraag ik me af of de ouders van het jongetje Lars, die een donkere bui aan de klimaat horizon zien verschijnen, nu ook hun kinderen op het pad van de oprukkende klimaatsceptici gooien, om de opmars van wel nadenkende geesten te belemmeren.
Is het opstellen van kinderen in hun voorste gelederen, het laatste obstakel van stuiptrekkend links, in hun strijd tegen de waarheid?
---De papa van Lars heeft een adviesbureau in duurzaamheid JANURA, dat onder andere werkt voor de provincie Gelderland en waterschap Aa en Maas, las ik onlangs---

Daarmee onderschatten wij het denk- en doorzettingsvermogen van de jongeren van tegenwoordig. Al te gemakkelijk is de link gelegd tussen een jongetje en de ambities van zijn vader, moeder of ouders. Dat hoeft niet altijd zo te zijn. In dit geval geloof ik dat ook niet. Zijn vader zal hem geïnspireerd hebben en hem faciliteren en dat is alleen maar goed. Ik geloof in de gemeende en ongetwijfeld volharde doelstellingen van dit kind, dat het ook geïmproviseerd goed onder woorden kan brengen. En hoe vaak moet hij nog herhalen dat hij zijn acties uit eigen vrije wil onderneemt? Hij heeft zijn eigen inbreng keer op keer herhaald om deze boodschap over te brengen. Het moet heel frustrerend zijn als deze informatie, alleen omdat je 12 jaar bent, categorisch terzijde geschoven wordt.

Denk nog maar eens terug aan Laura, het zeilmeisje. Rechtszaken werden gevoerd tegen de ouders, die uit de ouderlijke macht ontzet dreigden te worden. Maar deze faciliteerden slechts de ambities van hun kind, waarvan zij als ouders wisten, dat deze niet te hoog gegrepen waren. Laura heeft zich door niemand ooit laten tegenhouden en zo zijn er wel meer.

En waarom moet zo'n algemene boodschap als het behoeden van het klimaat in het algemeen belang altijd een politieke kleur krijgen? Alleen maar omdat politieke partijen het vaak op hun agenda zetten, al dan niet uit verkiezingsoverwegingen?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Maar de zaak Laura Dekker omvatte geen politieke agenda en geen verdienmodel. En ze zochten juist zelf de publiciteit niet op.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Liz schreef:
Zijn vader zal hem geïnspireerd hebben en hem faciliteren en dat is alleen maar goed. Ik geloof in de gemeende en ongetwijfeld volharde doelstellingen van dit kind, dat het ook geïmproviseerd goed onder woorden kan brengen. En hoe vaak moet hij nog herhalen dat hij zijn acties uit eigen vrije wil onderneemt?

Niet me je eens hier Liz Smile

Stel, een twaalfjarige houdt een pleidooi over dat negers dommer zijn dan blanken en dat we ze niet in Nederland moeten hebben. Hij wordt daarbij geïnspireerd en gefaciliteerd door zijn vader. Het kind zegt daarbij dat hij dit allemaal uit vrije wil zegt...

Als die vader écht een vader is, gaat hij zelf op de barricaden. Maar... dat haalt onvoldoende media-aandacht en dus schuift hij zijn 12 jarige zoontje naar voren. Dat is bijzonder, wordt niet veel gedaan... en de media heeft na Greta Thunberg wel oog voor een Nederlandse equivalent.

Kinderen zijn te kwetsbaar hiervoor. Een twaalfjarige kan zeker zijn mening nog veranderen. Ik probeer het echt los te zien van of ik het met het jongetje eens ben of niet.

Zelfde heb ik met studenten: ik sprak pas een minderjarige SGP-er (15) die voor de doodstraf was. Hij had allerlei 'volwassen' argumenten, maar ik zou hem zeker niet als boegbeeld voor het herinvoeren van de doodstraf naar voren schuiven. Daarvoor is ie te kwetsbaar.

Echt, kinderen horen niet in de politieke arena. Voor wat betreft milieubescherming en dierenleed zijn kinderen sowieso veel vatbaarder dan volwassenen. Je kunt ze vanuit dat oogpunt gemakkelijk beïnvloeden, maar zien vaak onvoldoende de consequenties van hun ideeën.

Zeg maar eens tegen een kind dat pleit voor een beter milieu dat hij iets (wat hij/zij heel lekker vindt) niet meer mag eten, zijn telefoon niet meer mag hebben of geen vliegreizen meer mag maken.

Laat kinderen gewoon nog even kind zijn. Het is snel genoeg voorbij.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu