Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Niveau nieuwe brugklassers omlaag Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Nee, dat valt echt wel mee. Het verschil is dat je in het bedrijfsleven met klanten te maken hebben die echt iets van je willen. Ik zet jou graag voor een klas en daar mag je je verhaal doen voor 25 tieners die totaal geen interesse hebben in wat jij te vertellen heb. En dat moet jij dan maar eens een paar weken doen.

Joh, ik wed dat je gillend wegrent.

Ligt eraan welk vak je geeft natuurlijk. Gortdroge lesstof is lastig driedimensionaal en interessant te krijgen, dat geldt niet voor praktische lesstoffen. Dat is best interessant te krijgen. Het is een kunst om leerlingen bij de les te krijgen en mee te nemen door je verhaal maar dat is met een stel bouwvakkers niet anders. Bouwvakkers komen om stenen te metselen en niet om naar gelul te luisteren over een veiligheidshelm. Een kunst om deze mannen mee te krijgen in je verhaal.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Blijft een groot verschil hoor. Bij volwassenenonderwijs kun je, ondanks eventuele desinteresse, een beroep doen op het verantwoordelijkheidsgevoel.

Tieners staan vaak stijf van de hormonen. Ze hebben een enorme geldingsdrang en een uiterst korte aandachtsboog. Hun verantwoordelijkheidsgevoel is nihil.

Ik heb ook wel eens voor een groep ongeïnteresseerde volwassen en gestaan, maar precies wat jij zegt: maakt het verhaal interessant en leg uit waarom de kennis die jij overdraagt nut heeft voor ze. Meestal lukt dat dan wel.

Ik wed dat maar een heel klein groepje in staat is om voor een opgefokte klas VMBO 4 basis te gaan staan en bv. een wiskunde of geschiedenisles te gaan draaien. Of neem ze eens mee in de prachtige grammatica van de Nederlandse taal...

't Is een hele kunst. De docenten die dat voor elkaar krijgen en de leerlingen ook echt op het (door de maatschappij gewenste) niveau krijgen verdienen veel respect.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
10 miljoenste schreef:
Onderwijzers - gemiddeld loon tussen 3.591 en 4.709 € per maand.

Elisabeth schreef:
En hier is het salaris van een verpleegkundige € 2.882 per maand.

Laat je niets wijsmaken joh... startsalaris van een docent is ook gewoon 2662 euro bruto per maand.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werken-in-het-onderwijs/vraag-en-antwoord/wat-verdien-ik-als-leraar-in-het-voortgezet-onderwijs

Je bent het startsalaris van een docent aan het vergelijken met het gemiddelde salaris van een verpleegkundige.

10 miljoenste schreef dat onderwijzers een gemiddeld loon hebben tussen €3.591 en 4.709 € per maand.
Elisabeth zet daar het gemiddelde salaris van een verpleegkundige tegenover: €2.882 per maand.

Beiden HBO-niveau, beiden sectoren kampen met een personeelstekort, leraren werken in de basis van 08.30u - 16.00u, verpleegkundigen 24/7 en hebben slechts 20 dagen vrijaf, leraren meer dan 50. Dan laat ik de hogere verantwoordelijkheden, psychosociale arbeidsbelasting en fysieke arbeidsbetaling in de zorg even voor wat het is, de verhoudingen zijn compleet scheefgegroeid. Leerkrachten zijn echter zo verwend dat zij zich niet realiseren hoe goed zij het hebben. In tegenstelling tot de zorg.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Blijft een groot verschil hoor. Bij volwassenenonderwijs kun je, ondanks eventuele desinteresse, een beroep doen op het verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik heb het niet over onderwijs maar verplichte trainingen die zij moeten volgen om bijvoorbeeld toegang te krijgen tot een project of een locatie. De mannen willen gewoon bouwen en zitten niet te wachten op veiligheidsonzin want dat brengt niks. Vinden zij. Veiligheid kost geld en niemand zit erop te wachten. Een leerling / student zit er voor zijn of haar eigen toekomst. Dat kun je best gebruiken in je lessen.

Quote:
Tieners staan vaak stijf van de hormonen. Ze hebben een enorme geldingsdrang en een uiterst korte aandachtsboog. Hun verantwoordelijkheidsgevoel is nihil.

Ik heb ook wel eens voor een groep ongeïnteresseerde volwassen en gestaan, maar precies wat jij zegt: maakt het verhaal interessant en leg uit waarom de kennis die jij overdraagt nut heeft voor ze. Meestal lukt dat dan wel.

Ik wed dat maar een heel klein groepje in staat is om voor een opgefokte klas VMBO 4 basis te gaan staan en bv. een wiskunde of geschiedenisles te gaan draaien. Of neem ze eens mee in de prachtige grammatica van de Nederlandse taal...

't Is een hele kunst. De docenten die dat voor elkaar krijgen en de leerlingen ook echt op het (door de maatschappij gewenste) niveau krijgen verdienen veel respect.

Tsja, geschiedenis, je moet je afvragen in hoeverre je leerlingen wil meenemen door de historie. Maak het interessant. Stel vragen over hedendaagse toestanden en vertel hoe het vroeger was. Zorg dat leerlingen het kunnen vertalen naar hun dagelijkse interesses en bezigheden. Met Nederlands hetzelfde.

Het grootste probleem van lesstof is dat het wordt geschreven door mensen die niet praktisch kunnen denken. Als docent moet je de vertaalslag maken naar de praktijk om het aan de man te brengen.

Daarnaast vind ik dat leraressen (en sommige leraren) vaak van die suffe deugdozen zijn. Mag ik dat zo zeggen? Deze mensen staan ver van de maatschappij verwijderd en hebben de grootste moeite om te connecten met hun publiek. Lesgeven start met de bereidheid van studenten of leerlingen om naar jou te luisteren. Als zij dat niet willen kan je lesstof nog zo interessant zijn, dan sta je met 5-0 achter.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Je bent het startsalaris van een docent aan het vergelijken met het gemiddelde salaris van een verpleegkundige.

Huh, waar doe ik dat? Linkje graag.

Quote:
10 miljoenste schreef dat onderwijzers een gemiddeld loon hebben tussen €3.591 en 4.709 € per maand.

En dat klopt dus niet. Gaf je zelf ook al aan in je link.

Quote:
Elisabeth zet daar het gemiddelde salaris van een verpleegkundige tegenover: €2.882 per maand.

Ja, is daar ook een bron van?

Quote:
Beiden HBO-niveau, beiden sectoren kampen met een personeelstekort, leraren werken in de basis van 08.30u - 16.00u, verpleegkundigen 24/7

Dit slaat nergens op. Beiden werken evenveel uur bij een fulltime baan volgens mij, kan iets verschillen misschien. Daarbij werken docenten dus ook heel veel 's avonds en in het weekend. (nakijken etc.)

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik heb het niet over onderwijs maar verplichte trainingen die zij moeten volgen om bijvoorbeeld toegang te krijgen tot een project of een locatie. De mannen willen gewoon bouwen en zitten niet te wachten op veiligheidsonzin want dat brengt niks. Vinden zij. Veiligheid kost geld en niemand zit erop te wachten. Een leerling / student zit er voor zijn of haar eigen toekomst. Dat kun je best gebruiken in je lessen.

Hiermee geef je wel aan dat je het verschil niet snapt hoor. Je hebt geen idee van de leefwereld van een tiener. Die neemt niet voor niets onverantwoorde risico's in zijn leven. De toekomst is nog ver weg voor ze. Het deel van het brein wat lange termijn consequenties kan overzien en verantwoordelijkheid kan nemen voor eigen handelen is nog onvoldoende ontwikkeld.

Quote:

En dat is het verschil met tieners.

Quote:
Tsja, geschiedenis, je moet je afvragen in hoeverre je leerlingen wil meenemen door de historie.

Is een andere discussie. Het curriculum op VO wordt opgelegd door de overheid.

Quote:
Daarnaast vind ik dat leraressen (en sommige leraren) vaak van die suffe deugdozen zijn. Mag ik dat zo zeggen? Deze mensen staan ver van de maatschappij verwijderd en hebben de grootste moeite om te connecten met hun publiek. Lesgeven start met de bereidheid van studenten of leerlingen om naar jou te luisteren. Als zij dat niet willen kan je lesstof nog zo interessant zijn, dan sta je met 5-0 achter.

Ach ja, die zitten er tussen. Net als deze:

Wat denk je dat ik van Arbo-mensjes vind? Het zijn vervelende regeltjesneukers die thuis niets te vertellen hebben. In het weekend zijn ze graag vrijwillig scheidsrechter en kunnen zo hun regeltjesfrustraties verder bevredigen. Op verjaardagen zijn ze vooral bezig tegen iedereen te vertellen wat niet mag, wat gevaarlijk is, waarom parkeerwachters een uiterst nuttige taak vervullen en hoeveel levens de bouwhelm al gered heeft. Vervolgens rijden ze terug in hun Volvo met 32 airbags naar hun burgerlijke doorzonwoning om 's ochtends de wekker te zetten zodat ze de vuilnis op tijd buiten zetten. Want wat absoluut niet mag is de avond daarvoor al de vuilnis buiten zetten. Very Happy

Het is niet zo moeilijk stereotypes te maken van bepaalde beroepen Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Huh, waar doe ik dat? Linkje graag.

Gewoon even teruglezen.

Quote:
En dat klopt dus niet. Gaf je zelf ook al aan in je link.

Wat betreft het startsalaris: LB1 - trede 1

Bruto per maand 2747,00
Pensioenpremie -148,41
Premie AOP -3,74
Loon voor loonheffingen 2594,85
Loonheffing -478,17
Totaal netto 2116,68

Daar bovenop:

VAKANTIETOELAGE MEI 2020
BRUTO 2637,12
NETTO 1344,41

EINDEJAARSUITKERING DECEMBER 2020
BRUTO 2439,36
NETTO1243,59

Bron: https://www.onderwijssalaris.nl

Wat betreft het gemiddeld salaris:

10 miljoenste schreef:

Onderwijzers - gemiddeld loon tussen 3.591 en 4.709 € per maand.

"Exclusief ,niet meegetelde secundaire arbeids- voorwaarden, 13e maand - fictieve 40% extra uren tijd voorbereiding - werken aan kennis en kunde, 80 uur per jaar ongeveer twee uur per week. - voor duurzame inzetbaarheid 2 uren - zorgen dat een leerkracht fit blijft 40 uur per jaar - dus één uur per week .
Gemiddeld 52 dagen leraren verlof. tel daarbij op de mogelijkheden om vastbenoemd te worden, en het is duidelijk waarom een job in het onderwijs niet zo'n slecht idee is!"

En dan hebben we natuurlijk de praktijk. Mijn moeder, schoonmoeder en vrouw werken alle drie als gediplomeerd verpleegkundige in het ziekenhuis, mijn schoonzusje is docent Nederlands (2019 afgestudeerd) in het voortgezet onderwijs. Haar startsalaris (per uur) is hoger dan het salaris van mijn vrouw en even hoog als het salaris van mijn moeder en schoonmoeder.

Quote:
Ja, is daar ook een bron van?

https://www.indeed.nl/salaries/hbo-verpleegkundige-Salaries

Quote:
Dit slaat nergens op. Beiden werken evenveel uur bij een fulltime baan volgens mij, kan iets verschillen misschien. Daarbij werken docenten dus ook heel veel 's avonds en in het weekend. (nakijken etc.)

Natuurlijk slaat dat wel ergens op. Verpleegkundigen werken onregelmatig. Avonden, nachten, weekenden, feestdagen. Dat vraagt veel meer van het gezinsleven. Daarbij heeft een leerkracht veel meer verlofdagen. Ik ben zo brutaal geweest om even te spieken in de collectieve arbeidsovereenkomst van het voortgezet onderwijs, daarin staat dat leraren vakantieverlof hebben tijdens de schoolvakanties en daar bovenop vijf losse vrije dagen.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Hiermee geef je wel aan dat je het verschil niet snapt hoor. Je hebt geen idee van de leefwereld van een tiener. Die neemt niet voor niets onverantwoorde risico's in zijn leven. De toekomst is nog ver weg voor ze. Het deel van het brein wat lange termijn consequenties kan overzien en verantwoordelijkheid kan nemen voor eigen handelen is nog onvoldoende ontwikkeld.

Gevalletje kennisillusie. Tieners zijn nieuwsgierig en leergierig, je moet ze alleen weten te boeien. Bij mijn vorige opdrachtgever en huidige werkgever ontvangen wij met regelmaat scholen en hebben wij te maken met stagiaires. Om de groep tieners los te laten in hoogrisicogebieden moet je hen voorzien van (fabrieks)instructies.

Het grootste verschil tussen als ik het doe of een leraar het doet is dat leraren geneigd zijn om te zenden, ik heb interactie met de groep en daardoor een andere dynamiek. Ik heb mijn schoonzusje vaker tips en tricks meegegeven die gewoonweg blijken te werken. Voor jong en oud geldt dat als de ontvanger niet bereid is om naar jou te luisteren, het onmogelijk is om informatie tussen de oren te planten. Ik snap dat juist heel goed.

Quote:
En dat is het verschil met tieners.

Nee hoor. De groep tieners die bij mij over de vloer komen kan ik prima meekrijgen in de informatie die ik wil overbrengen. En de tips en tricks die ik geef werken gewoon in de praktijk. Als ik eraan denk hoe leerkrachten vroeger zelf hun informatie deden overbrengen dan snap ik wel dat het knap lastig is om de groep erbij te houden. Ik was overigens verbaasd dat een recent afgestudeerde leerkracht de basis van het communiceren niet beheerst. Geen idee of het haar eigen tekortkomen is of dat er onvoldoende praktische aandacht wordt geschonken in de lerarenopleiding. Dat laatste lijkt mij namelijk niet ondenkbaar.

Quote:
Is een andere discussie. Het curriculum op VO wordt opgelegd door de overheid.

Dat is in veiligheidsland niet anders. Als school en als leerkracht kun je zelf bepalen hoe je daar invulling aan geeft. En of je een les interactief en praktisch maakt.

Quote:
Wat denk je dat ik van Arbo-mensjes vind? Het zijn vervelende regeltjesneukers die thuis niets te vertellen hebben. In het weekend zijn ze graag vrijwillig scheidsrechter en kunnen zo hun regeltjesfrustraties verder bevredigen. Op verjaardagen zijn ze vooral bezig tegen iedereen te vertellen wat niet mag, wat gevaarlijk is, waarom parkeerwachters een uiterst nuttige taak vervullen en hoeveel levens de bouwhelm al gered heeft. Vervolgens rijden ze terug in hun Volvo met 32 airbags naar hun burgerlijke doorzonwoning om 's ochtends de wekker te zetten zodat ze de vuilnis op tijd buiten zetten. Want wat absoluut niet mag is de avond daarvoor al de vuilnis buiten zetten. Very Happy

Het is niet zo moeilijk stereotypes te maken van bepaalde beroepen Laughing

En juist omdat ik instaat ben om dat stigma te doorbreken ben ik ervan overtuigd dat je veel meer invloed hebt op gedrag dan dat je hier laat blijken. In het stafoverleg van mijn huidige werkgever heb ik ook een andere wind laten waaien. Voorheen was het een dag lang toehoorders marteleten met suffe presentaties waar iedereen vertelt hoe goed hij is en successen deelt weergegeven in nietszeggende statistieken. Ik heb dit omgebogen naar een interactieve sessie waarbij kruisbestuiving plaatsvindt. Gesprekken hebben met elkaar, verwachtingen uitwisselen, problemen ter tafel brengen, cocreatie en synergie creëren. Ik weet wel hoe ik mensen moet boeien. Van tieners tot aan een stoffig stafteam en alles wat er tussenin zit. Daar kunnen de meeste leerkrachten wat van leren.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Gewoon even teruglezen.

Gewoon even linkje geven.

Quote:
Ik ben zo brutaal geweest om even te spieken in de collectieve arbeidsovereenkomst van het voortgezet onderwijs, daarin staat dat leraren vakantieverlof hebben tijdens de schoolvakanties en daar bovenop vijf losse vrije dagen.

Heb je daar bij ook gezien dat laren een 42,5 urige werkweek hebben? En dat ze met die overuren extra verlof opbouwen?

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Cliff .
Quote:
Waarschuwing: u (metaal bewerker) staat op de nominatie om gerobotiseerd te worden. Wees blij dat je er nog wat aan verdient. Omscholing tot een ander beroep is binnen 5 max. 10 jaar essentieel. Oh, en omscholing houdt in onderwijs. Veel succes.
I -T ers die waarschuwen dat metaalbewerkers weg gerobotiseerd worden ?
Blind, dat 's avonds en in weekenden huiswerk nakijken, achterhaalde bezigheden zijn, sinds zelflerende computers met kunstmatige intelligentie 10 miljoen x sneller zijn ?
Quote:
Dit slaat nergens op... Beiden werken evenveel uur bij een fulltime baan volgens mij, kan iets verschillen misschien. Daarbij werken docenten dus ook heel veel 's avonds en in het weekend. (nakijken ) etc.)
Quote:
Cliff Joh, ik wed dat je gillend wegrent.

Onbekwame onderwijzers melden zich dan ziek 'Burn out', meest voorkomende onderwijs verzuimtijd, die in vakantietijd als gegeven lesuren meetellen .

Quote:
Tieners staan vaak stijf van de hormonen. Ze hebben een enorme geldingsdrang en een uiterst korte aandachtsboog. Hun verantwoordelijkheidsgevoel is nihil

Metaalleerlingen zijn dezelfde pubers als onderwijzers op leerplichtige scholen mee te maken krijgen.
Handarbeid opgeleiden kunnen zonder - prachtige grammatica van de Nederlandse taal - desondanks toch zelf auto’s, fietsen, centrale verwarming, huishoudelijke apparaten repareren dan opgeleide milieu bewusten, die 20 x zoveel weg flikkeren vanwege een losgeschoten draadje, haakje of schroefje !

Als een handleerling zich grof beledigend of onbeschoft gedraagt, mept de praktijkleraar een stuk ijzer tegen hun kanis, wat dat jaar helpt, met er geen kind meer aan hebben !
Quote:
Heb je daar bij ook gezien dat laren een 42,5 urige werkweek hebben? En dat ze met die overuren extra verlof opbouwen?
Is een verschil tussen ‘verklaarde’ en echte les uren ?

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Zo Feb 02, 2020 18:44, in totaal 4 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 18:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/posting.php?mode=quote&p=569534

Quote:

Ja. Wat een luxe. Blijft staan dat zij 12 weken verlof hebben.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Mensen die werkzaam zijn in het onderwijs zijn progressiever. Dat heeft denk ik met drie zaken te maken:

1. Altijd hoog opgeleid (zijn ook progressiever)

Sure, maar dat verschil is niet zo heel fundamenteel meer. Hoogopgeleiden trekken wat meer naar VVD en CDA aan de rechterkant en GL en D66 aan de (cultureel) linkerkant. Laagopgeleiden trekken naar PVV en SP.

Quote:
2. Niet werkzaam om zoveel mogelijk geld te verdienen (anders niet werken in onderwijs)

Onderdeel van t probleem dus, want geen afspiegeling van. T onderwijs trekt idealisten.

Quote:
3. Zien dat er goede zaken gedaan worden met belastinggeld (mensen uit bedrijfsleven lijken dat vaak te missen)

Nee hoor, zien wij ook wel, t gebeurt alleen zo verdomde inefficient.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Cliox schreef:
geeft onzinlink

Dat dacht ik al. Val je weer door de mand.

Quote:
Ja. Wat een luxe. Blijft staan dat zij 12 weken verlof hebben.

Klopt dus ook niet. In de CAO staat namelijk niets over de hoeveelheid verlof. Ik zal maar niet om een linkje vragen, want die krijg ik toch niet. Zie ook boven.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Sure, maar dat verschil is niet zo heel fundamenteel meer. Hoogopgeleiden trekken wat meer naar VVD en CDA aan de rechterkant en GL en D66 aan de (cultureel) linkerkant. Laagopgeleiden trekken naar PVV en SP.

Niet dat ik het niet geloof, maar... bron?

Quote:
Onderdeel van t probleem dus, want geen afspiegeling van. T onderwijs trekt idealisten.

't Is geen probleem, dat is eerder bijvangst. Je moet er niet aan denken dat jongeren opgeleid worden zonder enige vorm van idealisme. Dan kun je net zo goed robots gaan opleiden.

Quote:
Nee hoor, zien wij ook wel, t gebeurt alleen zo verdomde inefficient.

QED. Je ziet het dus niet.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
En juist omdat ik instaat ben....ben ik ervan overtuigd ...heb ik ook een andere wind laten waaien... Ik heb dit omgebogen......Ik weet wel hoe ik mensen moet boeien.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Dat dacht ik al. Val je weer door de mand.

Ik ga het echt niet voor je uitkauwen. Dan val ik, volgens jou, maar door de mand.

Quote:
Klopt dus ook niet. In de CAO staat namelijk niets over de hoeveelheid verlof. Ik zal maar niet om een linkje vragen, want die krijg ik toch niet. Zie ook boven.

Ik heb de bron toch prijsgegeven? Snap werkelijk niet wat er zo moeilijk aan is om de collectieve arbeidsovereenkomst van het voortgezet onderwijs te googlelen. Kost minder tijd dan het trollen.

"Ik ben zo brutaal geweest om even te spieken in de collectieve arbeidsovereenkomst van het voortgezet onderwijs, daarin staat dat leraren vakantieverlof hebben tijdens de schoolvakanties en daar bovenop vijf losse vrije dagen."

De link naar de collectieve arbeidsovereenkomst van het voortgezet onderwijs kun je hier vinden.

Wellicht dat de PDF-file ook zo werkt:

https://www.aob.nl/wp-content/uploads/2018/10/Cao-voortgezet-onderwijs-2018-2019.pdf
BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik ga het echt niet voor je uitkauwen. Dan val ik, volgens jou, maar door de mand.

Nee, feitelijk. Je schrijft: Je bent het startsalaris van een docent aan het vergelijken met het gemiddelde salaris van een verpleegkundige. Feit is: dat doe ik niet.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Update 6 januari 2020 : Rob Voorwinden - redactie het onderwijsblad,

https://www.aob.nl/nieuws/aob-wint-rechtszaak-over-zwangerschapsverlof-voortgezet-onderwijs/
Tot nu toe konden gemiste dagen alleen worden ingehaald als die in de zomervakantie vielen. Bij gemiste dagen in andere vakanties stonden werkgevers dat vaak niet toe, omdat de cao dat zo bepaalde.
“Met het niet compenseren van vakanties voor vrouwen maakt de werkgever echter onderscheid in arbeidsvoorwaarden op grond van geslacht”, zegt advocaat Joost Aarts van de AOb. “En dat is verboden. Verder is het niet compenseren van de vakantiedagen in strijd met de Wet arbeid en zorg.” De kantonrechter nam die redenering over. “Een mooie overwinning”, oordeelt Aarts. De tegenpartij – een schoolbestuur – kan nog wel een hoger beroep gaan.

Papa's ook borst voeden leren ?
BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:

Nee, feitelijk. Je schrijft: Je bent het startsalaris van een docent aan het vergelijken met het gemiddelde salaris van een verpleegkundige. Feit is: dat doe ik niet.

Nee hoor.

Elisabeth schreef:

Elisabeth schreef:

Jouw reactie:

Cliff schreef:
Laat je niets wijsmaken joh... startsalaris van een docent is ook gewoon 2662 euro bruto per maand.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werken-in-het-onderwijs/vraag-en-antwoord/wat-verdien-ik-als-leraar-in-het-voortgezet-onderwijs

Elisabeth had het echter over het gemiddelde salaris en niet het startsalaris. Zoals ik al aangaf, even teruglezen.
BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 1:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Leuk geprobeerd, maar ik vergelijk helemaal niets.

Wat ik met die bijdrage aangeef is dat de cijfers van 10 miljoenste niet kloppen, niet meer niet minder. En dan verwijt jij mij onvoldoende te lezen? Lijkt me wel duidelijk wie hier niet goed leest.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 7:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Er staat toch écht "Laat je niets wijsmaken joh... STARTsalaris van een docent is ook gewoon 2662 euro bruto per maand" als reactie op Elisabeth die verwijst naar het gemiddeld salaris van verpleegkundigen.
BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Er staat toch écht "Laat je niets wijsmaken joh... STARTsalaris van een docent is ook gewoon 2662 euro bruto per maand" als reactie op Elisabeth die verwijst naar het gemiddeld salaris van verpleegkundigen.

Nee, dat laatste lees je gewoon fout. Het slaat als verwijzing op de bijdrage daarvoor waarin 10-miljoenste bedragen noemt die niet kloppen. Ik quote 10-miljoenste zelfs specifiek. Ik zeg daarover: laat je niets wijsmaken, de bedragen die 10-miljoenste noemt kloppen niet, dit zijn de juiste bedragen: [link].

Je leest het gewoon verkeerd (en dat is ook echt niet de eerste keer). Volgens mij ben je meer bezig met de persoon die het schrijft (mij) dan met de daadwerkelijke inhoud van het bericht.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dan schrijf je het anders op dan je bedoelt. Nogmaals:

Je plaatst een quote Elisabeth:

En direct daaronder jou reactie:

Er is niets mis met mijn leesvaardigheden. Elisabeth en 10 Miljoenste hebben het beiden over het gemiddelde salaris, dus hoe je het ook wendt of keert, het startsalaris ertegenaan houden, houdt geen steek. Elisbeth en 10 Miljoenste vergelijken appels met appels en jij roept 'hé kijk een peer'!

Als we de cijfers van het voortgezet onderwijs erbij nemen kloppen je cijfers ook voor geen hout als ik de Rijksoverheid mag geloven

Quote:
Wat verdien ik als leraar in het voortgezet onderwijs?
Een leraar in het voortgezet onderwijs verdient tussen € 3.170 en € 6.530 per maand. Dat is inclusief onder andere vakantiegeld en een eindejaarsuitkering. Dat staat in de cao voortgezet onderwijs (cao vo).

In diezelfde link:

Gemiddelde beloning leraren voortgezet onderwijs

Quote:
Gemiddeld verdienen leraren op het voortgezet onderwijs zo’n € 5.180 per maand. In die berekening is rekening gehouden met de schalen en tredes van alle leraren (gewogen gemiddelde) in loondienst.

En verder vroeg je om een link als bewijs dat in het collectieve arbeidsovereenkomst van het voortgezet onderwijs, een vakantiebepaling staat opgenomen en heb ik jou, na het plaatsen van de link, niet meer gehoord over dat wat ik schreef over het aantal weken vakantie.

Je ongelijk toegeven is niet je sterkste kant. Snap de drang niet om je gelijk te moeten claimen, ook als je dat niet hebt. Iets niet weten of eens de plank misslaan is geen doodzone.
BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Niet dat ik het niet geloof, maar... bron?

Hoef je geen bron voor, je weet dat het zo is.

Quote:

't Is geen probleem, dat is eerder bijvangst. Je moet er niet aan denken dat jongeren opgeleid worden zonder enige vorm van idealisme. Dan kun je net zo goed robots gaan opleiden.

Je hoeft geen robots op te leiden, je moet ze een gezonde mix van idealisme en pragmatisme geven.

Quote:

QED. Je ziet het dus niet.

Ik zie t wel, alleen t kan veel efficienter. Ik heb niet veel vertrouwen in het beoordelingsvermogen van idealisten wat betreft efficiency, zie je bv ook mooi bij al die "goede doelen".

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 19:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Dan schrijf je het anders op dan je bedoelt. Nogmaals:

Je plaatst een quote Elisabeth

Nee, dat is het midden van de bijdrage. Ik plaatste eerst een quote van 10-mijoenste, maar dat negeer je steevast.

't Is wel goed zo. Jij bent af.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg