Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Niveau nieuwe brugklassers omlaag Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
]

Jij wilt dat weten, je zegt het ook te kunnen weten: aai over de bol kost geld. Prima. Hamburger eten en hardlopen kosten ook geld. Maar wat levert het meetbaar op?

Ik zal het antwoord wel voor je geven: het is niet meetbaar.

Yeps kun je gewoon meten.

Quote:

Maar als je alleen daar naar kijkt belicht je wel een heel klein deel van de onderwijsketen. En ja, jij hebt het liefst dat alles buiten het rijtje hierboven het zelf maar uitzoekt... de tweedeling kan je niet groot genoeg zijn lijkt het.

Nee hoor, ik zeg dus dat de cultuur op vmbo's verkeerd is. Tweeledig: a) het curriculum is te theoretisch, je moet die gastjes iets laten doen en b) de sfeer is te slap, die gastjes (en dames) moet je kort houden.

Quote:

Het onderwijs is een afspiegeling van de maatschappij en andersom. De vraag is: wat is er precies te slap? Is de hele maatschappij niet te slap dan?

De maatschappij is zeker slap. Het onderwijs is geen afspiegeling van de samenleving, leraren stemmen overwegend (zeer) links.

Quote:

Als het aan jou ligt zou je nog minder willen betalen. Het vraag/aanbod principe wordt in het onderwijs niet echt toegepast. Hoog het salaris van docenten maar 50% op en stel desnoods een paar prestatie-indicatoren vast, zul je zien dat je onderwijs een stuk beter wordt.

Ik ben VOOR hogere salarissen voor leraren. Maar dan wil ik ze wel af kunnen rekenen op efficiency en prestaties.

Quote:
Overigens, als Nederland echt als kenniseconomie wil gelden zie je toch dat het bedrijfsleven het met name laat afweten en niet het onderwijs:
https://www.ocwincijfers.nl/wetenschap/financiele-cijfers-wetenschap/rd-uitgaven-als-percentage-van-het-bbp-sector-van-uitvoering-internationale-vergelijking

Hoe zit dat Royy?

Zou je moeten corrigeren voor het soort bedrijven wat je in een land hebt (bv handel vs technologische industrie)

Quote:

Ik heb een collega die Natuurkunde heeft gestuurd aan de TU Delft. Daarna heeft hij enkele jaren voor Shell gewerkt in onder meer Oman. Zakken gevuld. Slecht gevoel aan over gehouden, want was vrij dom niet-idealistisch werk. Bovendien erg vervuilend.

Werkt nu in het onderwijs voor een schijntje van het bedrag wat hij bij de Shell kreeg. Is daar erg gelukkig mee. Hoeft zich niet zorgen te maken over 'baantje op de tocht', bij ontslag kan hij zo in het bedrijfsleven aan de slag en verdient hij nog meer ook...

Uitzonderingen zijn er altijd. Het gaat me om wat de heersende cultuur in het onderwijs is.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 20:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Yeps kun je gewoon meten.

Waarom beantwoord je de vraag dan niet Rolling Eyes

Quote:
Nee hoor, ik zeg dus dat de cultuur op vmbo's verkeerd is. Tweeledig: a) het curriculum is te theoretisch, je moet die gastjes iets laten doen en b) de sfeer is te slap, die gastjes (en dames) moet je kort houden.

Hoe weet jij nou of er teveel theorie gegeven wordt? Je hebt echt geen idee...

Quote:
De maatschappij is zeker slap. Het onderwijs is geen afspiegeling van de samenleving, leraren stemmen overwegend (zeer) links.

Ligt er maar net aan wat je eigen positie is.

Quote:
Ik ben VOOR hogere salarissen voor leraren.

Mooi, bedankt.

Quote:
Maar dan wil ik ze wel af kunnen rekenen op efficiency en prestaties.

Helemaal voor. Sterker nog: ik vind dat jij concreet met die prestatieindicatoren moet komen... maar nu ik 5 bijdragen daaraan heb lopen trekken en niets concreets hoor... valt het wat tegen.

Quote:
Zou je moeten corrigeren voor het soort bedrijven wat je in een land hebt (bv handel vs technologische industrie)

Oh, wij hebben meer bedrijven die niet aan R&D doen?

Ik vind het twijfelachtig. Waarom loopt Zwitserland zo voor op ons?

Quote:
Uitzonderingen zijn er altijd. Het gaat me om wat de heersende cultuur in het onderwijs is.

Ik denk dat jij geen idee hebt van wat de heersende cultuur is.... maar wel een zeer uitgesproken mening hebt Smile

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff
Laat je niets wijsmaken joh... startsalaris van een docent is ook gewoon 2662 euro bruto per maand.
( na 8 jaar ervaring 3590-4790 )
Om als metaalbewerker bij te klussen kan je moeilijk elke dag machines van 2 ton naar huis nemen .
In bijna alle huisbladen hier wordt door onderwijzers geadverteerd voor kinderen privé bijles geven, 40 euro/uur !

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Ma Jan 27, 2020 20:42, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
In bijna alle huisbladen hier wordt door onderwijzers geadverteerd voor kinderen privé bijles geven, 40 euro/uur !

Als zelfstandige is 40 euro per uur niets. Daar hou je netto nog geen 10 euro per uur aan over.

Heb jij ooit je eigen bedrijf gehad 10 Miljoenste?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Bijna binnen !
Na het faillissement van een vrachtwagenfabriek solliciteerde ik op een schoolvacature als praktijkleraar .
De directeur belde me en vroeg het opleidingsniveau – Eindhovense lamp JNO bedrijfsschool gereedschapsmaker + gezel /meester machinebankwerker VVA+ avond volgopleiding oud leerlingen JNO + middenstand + bedrijfsvoering SOM+ 12 jaar werkervaring matrijzen.

Schooldirecteur "enthousiast ! precies wat wij zoeken een betere kandidaat is niet te verwachten, ik neem U aan, formeel ben ik wel verplicht de gemeente toestemming te vragen , dat is maar een hamerstuk wat altijd wordt overgenomen " .
Maandje later briefje : jammer keus is niet op U gevallen maar andere kandidaat, veel succes en blah - blah .....wij moeten meer pedagogisch inzicht in ons team...zoeken .

In een verouwelijk gesprek vertelde de school directeur dat de gemeente verbood mij aan te nemen, waarom ?
Een (ongeschoolde opruimer/ schoonmaker ) uit de familie van wethouder, portefeuille werkgelegenheid zaken had onderhands al een 'familievriend' aangenomen (was dus al vervuld) voordat advertentie EU verplicht openbaar aanbesteed - in de krant moest !
Verplicht openbaar EU uitbesteden, betekent 1 uur adviseur inhuren 200 km verder met 4-5 uur reistijd + vergoede uren, voor een lijvige thuiswerk rapport van 8 uur - allemaal normale ambtelijke kost .
P.S
1 jaar later vertelde een leerling me dat de handarbeid meester een grote lul was met 2 linkerhanden, die door iedereen als brekebeen versleten werd !
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 0:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat een onzin verhaal 10 miljoenste. De gemeente heeft NIETS te zeggen over het aannamebeleid op scholen. NIETS.

Waarschijnlijk komt het verhaal uit een hele dikke duim van iemand die niet kon hebben dat hij niet werd aangenomen....

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Vooroordeel , aanname of bewijs ?

Vindt toch wel grof om wat ik zelf wel degelijk heb ervaren een met sticker ONZIN verhaal op te plakken, met de toevoeging gemeentes niets te zegen hebben over het aannamebeleid op scholen, en uit frustratie ik de zaak bij elkaar lieg ! goedkoop weerwoord hoor .

Formeel lijkt alles in orde voor de bühne, ons koningshuis ligt waker voor het welzijn van alle burgers .
Rechtvaardige rechters vonnissen . Ambtenaren waken over de juiste rechtsgang namens de burgers . Politie is integer en eerlijk. Bijstand is om burgers aan werk te helpen. met meer kleinburgerlijke propaganda verhalen, terwijl de hoofdregel van ambtenaren luidt - alleen bestuurders gaan over regels en niet de gewone burger.

Met jouw antwoord zijn 2 dingen mogelijk - of je bent zelf te naïef /blind om de werkelijkheid te zien, of je speelt handige woordspelletje om jezelf of je doelgroep uit de wind te houden .
Onderwijzers, klaag maar stevig door op gezonde benen, ben je het niet eens, zoek het levensgeluk maar achter stinkende draaibanken, in mega varkensstallen of in kassen in plaats van klassen !
Begin me af te vragen wie slimste in de klassen zijn - eerst zien, dan geloven...
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Vindt toch wel grof om wat ik zelf wel degelijk heb ervaren een met sticker ONZIN verhaal op te plakken, met de toevoeging gemeentes niets te zegen hebben over het aannamebeleid op scholen, en uit frustratie ik de zaak bij elkaar lieg ! goedkoop weerwoord hoor .

Wat is goedkoper? Is die verdachtmaking van jou niet goedkoper dan?

Ik werk meer dan 15 jaar in het onderwijs en heb heel veel mensen aangenomen en heel veel aannameprocedures gezien. Er gaat heus wel eens wat mis en er is ook heus wel eens voortrekkerij.

Maar dat een kandidaat door de schooldirecteur gewild is als praktijkleraar en door de gemeente tegengehouden wordt is echt volslagen belachelijk. De gemeente heeft totaal geen zicht op het aannamebeleid van scholen. Denk je werkelijk dat ze tijd hebben om de brievenselectie door te nemen van alle onderwijsvacatures in hun gemeente? Daar mogen ze wel een paar mensen fulltime op zetten.

Daarbij... met welk doel? Om gemeente-vriendjes naar voren te schuiven?

En dan het idee dat een schooldirecteur 'toestemming' moet vragen aan de gemeente om een docent aan te mogen nemen... en dat er dan een ambtenaar is die zegt 'hoho, ik ken ook nog iemand'....

Echt, het is een totaal onrealistisch scenario.

En als dat nog niet genoeg is: de medezeggenschap (OR) wordt gekend in werving- en selectieprocedures. Scholen hebben vrij nauwkeurig beschreven welke stappen er in een sollicitatieprocedure zijn. Dat gaat van de vrijgekomen vacature tot het plaatsen van advertentie tot de brievenselectie en tot uitnodigingen voor gesprek. Bij ons wordt voor iedere vacature een benoemingsadviescommissie samengesteld die bestaat uit één teamlid, de direct leidinggevende (teamleider) en een collega waarmee samengewerkt wordt uit een ander team. Die doen gezamenlijk een brievenselectie, een gesprekkenronde en brengen een advies uit aan de directeur. Deze neemt dus het besluit zonder de kandidaat gesproken te hebben (kan ook niet want de directeur zou er in de zomer met alle personeelsmutaties een fulltime baan aan hebben om gesprekken te voeren)

Dus nee, ik wijs je verhaal echt naar het rijk der fabelen....

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Cliff
Quote:
Wat is goedkoper? Is die verdachtmaking van jou niet goedkoper dan ?
Verdachtmaking is mij onbekend - de term 'goedkoop' sloeg op je weerwoord .
Quote:
Daarbij... met welk doel? Om gemeente-vriendjes naar voren te schuiven ?
beweer ik niet, alleen dat vacatures verplicht Europees aanbesteed moesten worden , terwijl 'iemand 'al warm was .
Quote:
En dan het idee dat een schooldirecteur 'toestemming' moet vragen aan de gemeente om een docent aan te mogen nemen... en dat er dan een ambtenaar is die zegt 'hoho, ik ken ook nog iemand'...
beweer ik ook niet, wel dat na de gevraagde gemeente toestemming de directeur plots een verhaal begon af te steken over gebrek aan pedagogische vaardigheden "wat de gemeente adviseerde" .

(De persoon van wie ik toevallig 1 jaar later een BMW motor kocht, kende mijn zoon van toen hijzelf op school zat ( ikke zag aan de gekochte BMW 600 - 5 een onbekwame praktijkleraar prulkloot, bijna alles was verprutst of dolgedraaid) .
Quote:
Bij ons wordt voor iedere vacature een benoemingsadviescommissie samengesteld die bestaat uit één teamlid, de direct leidinggevende (teamleider) en een collega...
Bij ons ging het om een andere school .

Pius X-College is ondergebracht in Onderwijsstichting De Kempen. Het kent als bestuursmodel het Raad van Toezichtmodel. De bestuurder, tevens rector, is eindverantwoordelijke voor het gevoerde beleid en bewaakt op hoofdlijnen de resultaten en belangrijkste processen in de school. De Raad van Toezicht adviseert de bestuurder en ziet toe op het beleid van de bestuurder. Naast de rector/bestuurder bestaat de directie uit drie directeuren die de portefeuilles Onderwijs, Personeel en Bedrijfsvoering beheren. De onderwijsrichtingen worden aangestuurd door teamleiders. Door het werken in teams slaagt het Pius X-College erin kleinschaligheid te organiseren binnen een grote scholengemeenschap.

En wat is het prijskaartje, en de benodigde tijd van dit allemaal ?

Wat niet vermeld wordt , in de raad van toezicht zaten middags wethouders die ‘s morgens op gemeente huizen andere petten droegen .
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoi toch op... een Raad van Toezicht die zich gaat bemoeien met het aanstellen van docenten...

Echt, je verhaal is te belachelijk voor woorden.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Waarom beantwoord je de vraag dan niet Rolling Eyes

Dan zou ik er in moeten duiken, maar het is zeker meetbaar.

Quote:

Hoe weet jij nou of er teveel theorie gegeven wordt? Je hebt echt geen idee...

Quote:

Ligt er maar net aan wat je eigen positie is.

Zucht, leraren vormen geen afspiegeling van de maatschappij, neem aan dat je dat met me eens bent?

Quote:

Helemaal voor. Sterker nog: ik vind dat jij concreet met die prestatieindicatoren moet komen... maar nu ik 5 bijdragen daaraan heb lopen trekken en niets concreets hoor... valt het wat tegen.

Scholen kun je prima monitoren op kostprijs per leerling (dus niet uitgaven), geleverde onderwijskwaliteit (gemeten in slagings-%, gemiddeld cijfer, schooluitval, gecorrigeerd voor samenstelling van de schoolpopulatie).

Quote:

Oh, wij hebben meer bedrijven die niet aan R&D doen?

Ik vind het twijfelachtig. Waarom loopt Zwitserland zo voor op ons?

Denk t wel. Denk dat handel en transport oververtegenwoordigd zijn in NL, zit generiek weinig innovatie in. Technologische industrie is ondervertegenwoordigd, die is in Zwitserland veel meer aanwezig (denk bv aan farmacie).

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff
Hoi toch op... een Raad van Toezicht die zich gaat bemoeien met het aanstellen van docenten...

Bij ons In de Kempen slaapt zelfs een wethouder met een lid van een toezichthouder in 1 bed !

Gelukkig ben ik geen gevangene van mijn eigen gelijk, zoals jij, en houdt rekening met afwijkingen !

Na een onterecht verzonnen aanklacht, en onterechte veroordeling was mijn laatste woord "hoe is het toch mogelijk dat een rechtbank dingen kan bewijzen die nooit zijn gebeurd "
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dan zou ik er in moeten duiken, maar het is zeker meetbaar.

Doe dat eens. Nee echt. Je hebt een te uitgesproken mening voor iemand die er niet ingedoken is.

Quote:
Zucht, leraren vormen geen afspiegeling van de maatschappij, neem aan dat je dat met me eens bent?

Zeker, eens. Maar jongeren ook niet. Bij alle jongerenafdelingen zijn de jongeren progressiever dan de gevestigde partijtop. Dat kun je steken op het onderwijs, maar jongeren zitten vooral in de modus 'alles kan' en minder in de modus 'wat zijn de consequenties'.

Daarom zie je veel jongeren bij bv. Greenpeace of ze experimenteren wat met veganisme ofzo.

Jongeren zijn over het algemeen een stuk 'linkser' (ik heb een hekel aan de indeling links-rechts, doet nooit recht aan een discussie). Je kunt daar het onderwijs best de schuld van geven maar ik denk niet dat dat realistisch is. Het is altijd al zo geweest namelijk.

Quote:
Scholen kun je prima monitoren op kostprijs per leerling (dus niet uitgaven), geleverde onderwijskwaliteit (gemeten in slagings-%, gemiddeld cijfer, schooluitval, gecorrigeerd voor samenstelling van de schoolpopulatie).

Prima, ga door! Dit is allemaal al in beeld. Zie bv. https://www.vensters.nl/ of misschien beter voor jou https://scholenopdekaart.nl/

Quote:
Denk t wel. Denk dat handel en transport oververtegenwoordigd zijn in NL, zit generiek weinig innovatie in. Technologische industrie is ondervertegenwoordigd, die is in Zwitserland veel meer aanwezig (denk bv aan farmacie).

Zou best kunnen. Punt is dan nog steeds dat het bedrijfsleven in Nederland, ondanks of dankzij de sector waarin ze opereren, achter lopen in stuwende kracht in de kenniseconomie. Wat onderwijs betreft valt dat namelijk best mee.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Bij ons In de Kempen slaapt zelfs een wethouder met een lid van een toezichthouder in 1 bed !

Dat moet dan wel fantastische seks zijn wil die toezichthouder zich gaan bemoeien met het aanstellingsbeleid op scholen Laughing

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 21:25 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Notulen verslagen slaapkamer worden hier nooit openbaar hardop behandeld .
Re: Niveau nieuwe brugklassers omlaag
BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 2:06 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:
Ik heb hier een topic geopend over de Gezondheidszorg en hoe de eens goede opleiding voor Verpleegkundigen teloor is gegaan door de invoering van de Hbo-verpleegkundigen opleiding. Veel theorie, vooral protocollen en psychologie en etnische achtergronden maar weinig praktijk en ook weinig ziekteleer en anatomie. Dus ze kunnen geen bloed prikken

Dit lees ik al een paar keer van je, maar is het nooit in je opgekomen dat het niet de taak is van een HBO-verpleegkundige om bloed te prikken?

Cliff, Verpleegkundige A mogen het niet meer doen omdat ze eerst 2 jaar terug moeten naar school.
Wie moet anders bloedprikken, infusen inbrengen, katheters en sondes?
De HBO weet niet meer wat hun taak is en ze hebben heel weinig praktijk ervaring.
Hoe kun je nu Regie krijgen als je net van school bent?
Een docent wordt toch ook niet meteen de directeur (of is dit nu manager) van een school!

En een verpleegkundige moet opgeleid zijn om alles te kunnen doen.
Wond verzorging, sonde voeding, infusen, ECG maken, coma patiënten verzorgen.
Ligt aan de afdeling maar de taken zijn veel.
Waarom denk je dat er zoveel handen te kort zijn?
Ze zitten nu achter de computer, lijsten in te vullen.
En in 2013 heb ik in het Maxima ziekenhuis in Eindhoven, mijn eigen man gewassen en geschoren.
Om 10 uur s'morgens en dat vonden ze goed....het lijkt wel op een derde wereldland.
Ziekenhuizen die failliet gaan omdat de directeur niets weet en moeten vrouwen die gaan bevallen in een ambulance naar Groningen gaan want de afdeling is dicht (Slotervaart ziekenhuis)

Ik zou gillend weglopen als ik voor een rumoerige klas zou staan.
En jij loopt gillend weg als er iemand met een zwaar auto ongeluk binnen komt.
Je weet niet wat je moet doen. En dat weten de HBO ook niet.

Maar in België is het nog goed dus je woont vlakbij de grens.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 8:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:

MBO-ers?

Quote:
De HBO weet niet meer wat hun taak is en ze hebben heel weinig praktijk ervaring.

Dat klopt. Ga er vanuit dat de HBO-er zaken gaat aansturen. Dat hoeft niet direct na school te zijn overigens.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Zeker, eens. Maar jongeren ook niet. Bij alle jongerenafdelingen zijn de jongeren progressiever dan de gevestigde partijtop. Dat kun je steken op het onderwijs, maar jongeren zitten vooral in de modus 'alles kan' en minder in de modus 'wat zijn de consequenties'.

Valt wel mee hoor. Bij de scholierenverkiezingen heeft zo'n 38% op VVD/PVV/FvD/CDA gestemd. Onder leraren is dat 13% (obv AOB-leden). Tsja.

Quote:
Je kunt daar het onderwijs best de schuld van geven maar ik denk niet dat dat realistisch is.

T is ook t onderwijs. Weet nog goed dat mn pa mijn basisschool-leraar op zn kloten heeft gegeven omdat ie het over rechten voor de mens had gehad, maar niet over plichten.

Quote:

Prima, ga door! Dit is allemaal al in beeld. Zie bv. https://www.vensters.nl/ of misschien beter voor jou https://scholenopdekaart.nl/

Ik zie alleen maar enkelvoudige indicatoren. Ik wil gecorrigeeerde indicatoren hebben, dat een school in een slechtere buurt slechtere citoscores haalt is niet zo verrassend. En ik zie niks over kostprijzen.

Quote:

Zou best kunnen. Punt is dan nog steeds dat het bedrijfsleven in Nederland, ondanks of dankzij de sector waarin ze opereren, achter lopen in stuwende kracht in de kenniseconomie. Wat onderwijs betreft valt dat namelijk best mee.

Misschien is Nederland wel helemaal niet zo'n kenniseconomie...

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 19:48 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:

MBO-ers?

Quote:

Dat klopt. Ga er vanuit dat de HBO-er zaken gaat aansturen. Dat hoeft niet direct na school te zijn overigens.

Die mogen dat niet meer omdat ze eerst terug naar school moeten voor 2 jaar.....
En het niveau van de MBO (heet eigenlijk Verpleegkunde A) is hoger dan de HBO.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Valt wel mee hoor. Bij de scholierenverkiezingen heeft zo'n 38% op VVD/PVV/FvD/CDA gestemd. Onder leraren is dat 13% (obv AOB-leden). Tsja.

Ja daaaaaaag... op basis van een peiling onder vakbondsleden. Wat is dat voor statistiek?

Quote:
Weet nog goed dat mn pa mijn basisschool-leraar op zn kloten heeft gegeven omdat ie het over rechten voor de mens had gehad, maar niet over plichten.

Oh, zo'n ouder.

Quote:
Misschien is Nederland wel helemaal niet zo'n kenniseconomie...

Het onderwijs wel, het bedrijfsleven loopt achter.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:

Goh, dan zullen die leerlingen die doorstromen van MBO verpleegkunde naar HBO verpleegkunde het wel reuze makkelijk hebben.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja daaaaaaag... op basis van een peiling onder vakbondsleden. Wat is dat voor statistiek?

Draai er maar omheen Cliff.

- scholieren zijn helemaal niet zo links
- leraren stemmen zeker niet voor 38% VVD/CDA/FvD/PVV

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik draai nergens om heen. Jongeren én onderwijs zijn altijd progressiever geweest. Waarom denk je dat bv. een Erdogan keihard toesloeg in het onderwijs nadat een staatsgreep op zijn positie mislukt was?

De jongeren afdelingen van politieke partijen in Nederland zijn progressiever. Mensen die werkzaam zijn in het onderwijs zijn progressiever. Dat heeft denk ik met drie zaken te maken:

1. Altijd hoog opgeleid (zijn ook progressiever)
2. Niet werkzaam om zoveel mogelijk geld te verdienen (anders niet werken in onderwijs)
3. Zien dat er goede zaken gedaan worden met belastinggeld (mensen uit bedrijfsleven lijken dat vaak te missen)

Bovenstaande maakt dat werknemers in het onderwijs, alsmede studenten, een progressievere kijk op de wereld hebben.

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:

Goh, dan zullen die leerlingen die doorstromen van MBO verpleegkunde naar HBO verpleegkunde het wel reuze makkelijk hebben.

Na het verlies van 82.000 verpleegkundige A, gaan ze het in de politiek gelijk stellen.
Wat leer je met HBO? Etnische achtergronden, psychologie, helikopter view, EBP, Evidence based practice????
Protocollen (je mag alleen maar iemand de hand schudden, dus na overlijden, geen arm om ze leggen enz.
En codes????
Geen ziekteleer, geen anatomie, geen praktische handelingen enz.
En Regie !!!!

Het is gewoon een money making scam want Hoge Scholen bieden dit aan en ze verschillen heel erg onderling.
Het gewoon een grote puinhoop.
Dus familie kan hun vader, man zelf gaan wassen.
De zorg wordt opgeslokt door administratie die waardeloos is.
En stel dat jij weer 2 jaar terug naar school moet in je avonduren en dan zelf betalen?
Omdat jou opleiding plotseling ongeldig is!
Je hebt toch de link gezien naar Jinek waar een ambulance verpleegkundige ook zijn hoofd loopt te schudden.
Na 25 jaar werken op de ambulance (je moet de A hebben + ICU + ICC + Eerst Hulp) is hij plotseling zijn Regie kwijt omdat hij een nieuwe opleiding moet volgen.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

10 miljoenste schreef:
Onderwijzers - gemiddeld loon tussen 3.591 en 4.709 € per maand.

Exclusief ,niet meegetelde secundaire arbeids- voorwaarden, 13e maand - fictieve 40% extra uren tijd voorbereiding - werken aan kennis en kunde, 80 uur per jaar ongeveer twee uur per week. - voor duurzame inzetbaarheid 2 uren - zorgen dat een leerkracht fit blijft 40 uur per jaar - dus één uur per week .
Gemiddeld 52 dagen leraren verlof. tel daarbij op de mogelijkheden om vastbenoemd te worden, en het is duidelijk waarom een job in het onderwijs niet zo'n slecht idee is!

Voor onderwijzers met hogere 'eisen ' – kies geen vak als metaalarbeider ! € 2.278 per maand !

Ik schrok wel toen ik dit las. Op Twitter kom ik de meest vreemde calculaties tegen waarmee zij het aantal dagen vrij ter discussie willen stellen. Wat een waanzin.
Niveau nieuwe brugklassers omlaag
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg