Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Waarom er op zonnepanelen geen subsidie zit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2020 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Nope. Heb het steeds over een verkapte subsidie gehad. En dat is het ook.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 0:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is het niet, dat vind jij.

Feit versus mening... ik ga er vanuit dat je het verschil snapt.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Kán simpelweg niet Tedje. BTW is belasting en de teruggaaf daarvan kán geen subsidie zijn. Zie juridische uitleg.

Als iemand zijn woning laat isoleren krijg hij iets van 20% subsidie. Die 20% wordt die gerekend over het bedrag inclusief of exclusief btw?

En leg mij ook eens uit waarom die echte ondernemer een andere subsidie krijgt dan die particulier.
Of om met jouw redenatie de vragen: waarom krijgt die ondernemer subsidie en die particulier niet?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Als iemand zijn woning laat isoleren krijg hij iets van 20% subsidie. Die 20% wordt die gerekend over het bedrag inclusief of exclusief btw?

Oh man, laat je informeren. Er is geen subsidie op het bedrag. Het gaat om de vierkante meters die je isoleert. Je krijgt een bedrag per vierkante meter isolatie. Of je dat voor 100.000 euro laat doen of voor 2.000 euro. Als het aantal vierkante meters gelijk is, dan krijg je een gelijk bedrag aan subsidie. Ongeacht de kostprijs. Dus vragen over BTW in dit geval zijn al helemaal onzinnig, tenzij je BTW wilt gaan heffen over vierkante meters Laughing

En, als je het verschil écht wilt weten (maar dat geloof ik dus totaal al niet meer): de SEEH subsidie is écht een subsidie. Dat houdt het volgende in:

1. Er is een vooraf gevulde subsidie pot met belastinggeld
2. Hierop kun je een aanvraag doen
3. De pot gaat leeg, daarna is de subsidie op

Dit alles speelt totaal niet met teruggave van BTW op zonnepanelen. Er is geen subsidie pot met belastinggeld.

Quote:
En leg mij ook eens uit waarom die echte ondernemer een andere subsidie krijgt dan die particulier. Of om met jouw redenatie de vragen: waarom krijgt die ondernemer subsidie en die particulier niet?

Onjuiste gesloten vragen. Kan ik niets mee.

Ik heb nog een leuke voor je. Riep jij niet keihard dat particulieren geen BTW terug kunnen krijgen? Mis: https://www.schiphol.nl/nl/op-schiphol/diensten/btw-terugvragen

BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En toen werd het stil...

BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik blijf stil omdat het geen enkel nut heeft om hier nog verder over te praten.

Jij negeert consequent argumenten en vragen en haalt er allerlei niet ter zaken doende onzin bij zoals nu weer die link over Schiphol.

Ik hou ermee op.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik begrijp er niks meer van. Wat is nu eigenlijk het doel van zonnepanelen? Het milieu, of de aarde, of onszelf redden, of om zoveel mogelijk geld terug te ontvangen?
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen zonnepanelen, want voor mij is dat niet meer rendabel (volgens de rekenmachientjes hier dan Very Happy ), dus als ik door Dela wordt opgehaald, mag de volgende bewoner het zelf uitzoeken.

Mijn mening: de overheid (waar ter wereld dan ook) ziet voordeel en manipuleert het volk om er zelf voordeel van te hebben.
En jullie verspillen belangrijke tijd en moeite door elkaar in de haren te vliegen over de woordjes subsidie of belastingteruggave.
De overheid lacht zich een breuk over zoveel domheid.

Stel dat de overheid een financiële beloning zet tegenover het gebruik van shampoo die roos verwijdert.
Zou Nederland dan ook massaal 'Head and Shoulders' aanschaffen?

Met als laatste lachende de overheid zelf?

BerichtGeplaatst: Za Feb 29, 2020 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik blijf stil omdat het geen enkel nut heeft om hier nog verder over te praten.

Typische actie van jouw kant.

Kijk, je beweert net iets wat totaal niet klopt over isolatie-subsidie: Als iemand zijn woning laat isoleren krijg hij iets van 20% subsidie.

Klinkklare onzin. Ik wijs je daar dan op en dan blijft het vervolgens gewoon een week stil. En begin je weer over de belasting...

't Is volkomen duidelijk hoe het zit hier hoor. Jij wilt iets graag subsidie noemen wat feitelijk geen subsidie is. En waarom wil je dat? Omdat je altijd negatief bent. Iedereen die probeert iets te verbeteren aan welke negatieve situatie dan ook krijgt van jou hoon. Zonnepanelen, windmolens, warmtepompen, elektrische auto's...'t Is allemaal niets volgens Tedje.

Zelden zo'n negatief persoon gezien. De hele tijd alles wat er mis is in de wereld benadrukken, vooral niet gaan stemmen, en vervolgens iedereen die een poging waagt iets te verbeteren gaan afzeiken...

Erg jammer allemaal. Maar goed, zoals je al vaak zegt: na jou de zondvloed.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 01, 2020 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Niet zo zielig doen Cliff. Je beantwoord geen vragen, negeert rationele argumenten en raast als een wildeman door, |God mag weten waarom.

Je mag van mij het laatste woord hebben, want dat wil je immers.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 01, 2020 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik beantwoord alle vragen, jij hebt geen enkel rationeel of feitelijk argument gegeven en ik ben volkomen rustig. Verder ben ik atheïst dus ik zou God niet vragen waarom.

Daarnaast heb ik objectieve juridische argumenten gegeven die verder gaan dan 'Essent vindt het subsidie en als je Googled op subsidie krijg je hits'. Dat is gewoon kinderlijk.

Vervolgens ratel je iets over 20% subsidie op isolatie, wat volkomen verzonnen is en als ik je daarmee confronteer kom je er ook nooit meer op terug.

Tot slot: als je het verschil niet ziet tussen geen belasting heffen of subsidiëren, dan mis je gewoon iets. Er zit een fundamenteel verschil in wanneer een overheid bepaalt ergens geen belasting op te heffen (ofwel: de pot niet te vullen) of belasting uitgeven (de pot leger maken).

Ik ga er tenminste vanuit dat je het verschil snapt op je eigen bankrekening. Als je daar ook niet het verschil snapt tussen 'er komt niets binnen' of 'ik geef geld uit' dan is er serieus iets mis met je basiskennis van financiën.

En dat is de hele essentie van deze discussie. Bij het niet heffen van BTW op zonnepanelen beslist de overheid dat ze hun belastingpot niet vullen. Bij het geven van subsidie beslist de overheid de belastingpot leger te maken.

Echt, als je het verschil niet snapt tussen het glas bier niet vullen en het glas bier leger te maken dan houdt het op.

Hoewel, voor een cynische pessimist als jij maakt het inderdaad misschien weer niets uit. Het glas is immers altijd half leeg. Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 01, 2020 18:43 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2020 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Hoewel, voor een cynische pessimist als jij maakt het inderdaad misschien weer niets uit. Het glas is immers altijd half leeg. Laughing

Wat een simpele opmerking. Net zo dom als jouw geschreeuw over dit onderwerp (je opent zelfs deze aparte topic) waarbij je talloze niet ter zaken doende onderwerpen erbij probeert te betrekken (eergisteren nog Schiphol met btw teruggaaf aan reizigers naar derde landen) en de vraag weigert te beantwoorden waarom een echte ondernemer een subsidie krijgt in de vorm van een extra investeringsaftrek en een niet echte ondernemer (particulier) dat niet krijgt.
Zou je die vraag beantwoorden dan zou je namelijk moet toegeven dat de btw die de niet echte ondernemer terugkrijgt gewoon de subsidie is die de echte ondernemer in vorm van een extra investeringsaftrek krijgt.

Ik ben geen cynische pessimist. Ik laat me geen oortje aannaaien en gebruik daarbij wel eens een cynische ondertoon.
Ik lach zeer vaak en heel veel en lach mensen, die zich aan het klimaat rijk rekenen en zich van alles aan laten praten, hardop uit.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2020 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
jouw geschreeuw over dit onderwerp

...

Ik lach zeer vaak en heel veel

Je zit nogal veel op de emotie Tedje. Wat jij leest zijn letters op een scherm. Of jij/ik schreeuw(t), hard lach(t) of keihard huil(t) is niet meer dan interpretatie van de letters op je scherm.

Ik schreeuw niet. Ik ben niet boos. Ik ben niet emotioneel. Ik probeer altijd feitelijk te discussiëren en bronnen erbij te betrekken. Als jij denkt dat ik wel emotioneel ben, dan is dat, nogmaals, wat jij van je scherm interpreteert. Je ziet een paar pixels en je denkt de emotie van de persoon te doorgronden. Met die gave zou ik iets doen anders dan op Weerwoord beweren dat mensen waarmee je in discussie bent emotioneel zijn...

Ik kan 'je zit in de gordijnen', 'je schreeuwt', 'je zit te schuimbekken achter je PC', etc... niet echt als inhoudelijk argument zien.

Volgens mij heb ik hier het verschil toch heel duidelijk uitgelegd:

Quote:
Als je het verschil niet ziet tussen geen belasting heffen of subsidiëren, dan mis je gewoon iets. Er zit een fundamenteel verschil in wanneer een overheid bepaalt ergens geen belasting op te heffen (ofwel: de pot niet te vullen) of belasting uitgeven (de pot leger maken).

Ik ga er tenminste vanuit dat je het verschil snapt op je eigen bankrekening. Als je daar ook niet het verschil snapt tussen 'er komt niets binnen' of 'ik geef geld uit' dan is er serieus iets mis met je basiskennis van financiën.

En dat is de hele essentie van deze discussie. Bij het niet heffen van BTW op zonnepanelen beslist de overheid dat ze hun belastingpot niet vullen. Bij het geven van subsidie beslist de overheid de belastingpot leger te maken.

Echt, als je het verschil niet snapt tussen het glas bier niet vullen en het glas bier leger te maken dan houdt het op.

Maar wederom, geen enkele inhoudelijke reactie hierop.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2020 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hou toch op Cliff. Jij opent hier op hoge poten speciaal een topic over. Ik doe dat niet, ik (en anderen met mij) veeg (vegen) alleen jouw argumenten van tafel.

Quote:
Maar wederom, geen enkele inhoudelijke reactie hierop.

Heb je die vragen beantwoord waar ik het over had? Zo ja, waar?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2020 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Quote:
waarom een echte ondernemer een subsidie krijgt in de vorm van een extra investeringsaftrek en een niet echte ondernemer (particulier) dat niet krijgt

Ik heb geen idee. Daarbij: is het een subsidie of noem je het een subsidie? Want dat is niet hetzelfde hè.

Ga jij nu mijn vragen beantwoorden? Of blijf je zitten op de emotie en weiger je naar de inhoud te gaan?

Vragen zijn:

1. Snap je het verschil tussen geen belasting binnen krijgen enerzijds (geen BTW heffen) en wél belasting uitgeven anderzijds (subsidie geven)?
2. Geef je toe dat die opmerking over de isolatiesubsidie (20% subsidie) gewoon niet klopt?

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2020 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Uit jouw bovenstaande reactie (net als uit de vorige reacties) blijkt eens temeer dat jij geen idee hebt van de btw-verrekening bij ondernemingen.

De particulier krijgt als subsidie de btw terug. Daarvoor moet hij wel eerst tot een soort van ondernemer gebombardeerd worden omdat hij als particulier geen btw terug kan vragen.
De echte ondernemer verrekent de btw op de wijze zoals dat voor een onderneming hoort. Daardoor heeft de onderneming geen financieel voordeel en mag daarom als subsidie een extra investeringsaftrek doen (de IEA).

Vraag: Waarom krijgt een ondernemer wel subsidie op zonnepanelen en een particulier dat niet?
Antwoord: Dat is niet zo, ze krijgen allebei een subsidie (zie de uitleg boven).

Waarom wil je dat niet snappen?

En hou s.v.p. op met dat geroep over mijn emotie. Als er hier iemand emotioneel is en in de gordijnen zit dan is het wel de topic-starter.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2020 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En hou s.v.p. op met dat geroep over mijn emotie. Als er hier iemand emotioneel is en in de gordijnen zit dan is het wel de topic-starter.

Emotionele toestand van jou of mij is voor mij totaal geen issue. Jij begint er steeds over. Ik geef alleen aan dat ik volkomen kalm ben, maar jij denkt op basis van mijn tekst iets anders te moeten concluderen. Raar en bovendien totaal niet inhoudelijk.

Waarom negeer je keer op keer mijn inhoudelijke vragen?

Vragen zijn:

1. Snap je het verschil tussen geen belasting binnen krijgen enerzijds (geen BTW heffen) en wél belasting uitgeven anderzijds (subsidie geven)?
2. Geef je toe dat die opmerking over de isolatiesubsidie (20% subsidie) gewoon niet klopt?

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2020 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wie opende deze topic? Dus wie is hier emotioneel?

Uit vraag 1 blijkt dat jij niks snapt van Belasting Toegevoegde Waarde en waar, en in welke context, beweer ik vraag 2?

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2020 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Uit vraag 1 blijkt dat jij niks snapt van Belasting Toegevoegde Waarde

Geen BTW op zonnepanelen -> Geen belastinginkomsten voor de staat
Subsidie geven -> Belasting uitgeven door de staat.

Snap je het verschil?

Quote:
en waar, en in welke context, beweer ik vraag 2?

Je schrijft: Als iemand zijn woning laat isoleren krijg hij iets van 20% subsidie. Die 20% wordt die gerekend over het bedrag inclusief of exclusief btw?

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=570522#570522

Je weigert gewoon te beantwoorden. Nu herinner je ineens niet meer dat je zoiets onzinnigs gezegd hebt.... geef je nu toe dat je het gezegd hebt en dat het niet klopt?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2020 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik weiger helemaal niks. Ik schreef IETS van 20% en dat klopt zo ongeveer wel, En ik vroeg dat in de context of dat inclusief of exclusief btw is.

Verder hou ik erover op want je raast maar door met beweringen en vergelijkingen die helemaal relevant zijn en waaruit duidelijk blijkt dat je niks weet van btw.

Je hebt me de afgelopen dagen toch nog weten te verleiden om er verder mee te gaan maar nu trek ik definitief een streep.
We komen er niet uit, ik hou ermee op. Het heeft geen enkele zin om alles 6x te herhalen.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2020 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik weiger helemaal niks. Ik schreef IETS van 20% en dat klopt zo ongeveer wel, En ik vroeg dat in de context of dat inclusief of exclusief btw is.

Waarom geef je niet toe dat dat nergens op slaat? Je krijgt subsidie over de vierkante meters die je isoleert. Het staat compleet los van de prijs die je ervoor betaalt.

Dus hoe kun je spreken over 20%? En hoe kun je spreken over BTW? Het slaat nergens op, dat weet je best.

Als ik 100m2 van mijn huis laat isoleren en ik doe dat voor 30.000 euro of ik doe dat voor 2.000 euro, dan krijg ik exact hetzelfde subsidiebedrag terug.

Beweren dat het 'iets van 20% is' is echt volslagen nonsens, maar jij weigert gewoon je fouten toe te geven.

Quote:
Het heeft geen enkele zin om alles 6x te herhalen.

Je dwingt me tot herhalen omdat je weigert mijn vragen te beantwoorden. Nogmaals:

Geef nou gewoon antwoord. Zo moeilijk is het niet.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 17:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Geef nou gewoon antwoord. Zo moeilijk is het niet.

Toch wel...

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik zei dat ik ermee gestopt ben. Doe dus geen moeite.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, dat zegt genoeg. Je weigert gewoon je ongelijk toe te geven (door bv de twee relevante vragen te beantwoorden)

Waarvan akte.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hou toch op met je kinderachtig gezeur!
Je hebt geen gelijk want de lult de hele tijd maar wat en daar heb ik en velen met mij geen zin meer in.
Niemand hier geeft je gelijk.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu