Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » "Steekincidenten", steekpubers een nieuw modeversc Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 2:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Puur ter verdediging is 't wettelijk goedgekeurd als Noodweer.

Faissal schreef:
Nou nee hoor, het doodsteken valt niet perse onder zelfvedediging of noodweer,
Het dragen van een mes is gewoon verboden, het gebruiken voor zelfverdediging is ook verboden zeker als de andere persoon net gewapend is, zelfverdediging moet namelijk proportioneel zijn en het doodsteken van iemand is over het algemeen niet proportioneel.

Het dragen van 'n mes is niet "gewoon verboden".
Het dragen van enkele soorten messen is verboden maar 'n mes dat slechts aan een kant snijdt en uitgevouwen niet langer is dan 28 cm mag wel.
Nou, die lengte is gekozen omdat ze veelal niet voldoende is om iemand te doden.
Maar er kan dus wel 'n gaatje mee geprikt worden en dat is al gauw voldoende om 'n aanvaller mee te doen afdruipen.

Faissal schreef:
...als je niet weet waar je over praat dan kan je beter stil zijn.

Ja sorry hoor, heb zelf maar 'n universitaire rechtenstudie gevolgd, maar wist niet dat ene Faissal 't tot Professor in het Strafrecht heeft geschopt.

Daar laat eerstgenoemde 't wat deze discussie betreft verder maar bij, want die professor lijkt in z'n aanpak van het hier zoal aan de orde komende wel 'n beetje op het stripfiguur van lang geleden genoemd "De verstrooide professor".

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:
Ik heb ook nergens beweerd dat het een onderbouwde stelling is, ik zei al dat dit mijn mening is gebasseerd op constateren en concluderen.

O, een mening hoef je niet te onderbouwen? Is dat de norm van discussiëren anno 2020?

Quote:
Ik geef ook nergens de USA overal de schuld van, dat maakt jij er weer van, ik constateer en concludeer ook hier gewoon...

O nee? Wat schrijf je hier: Blijf lekker in dromenland, De USA domineert alles over de aardbol en legt regels op waar ze willen en slaafse regeringen zoals de NLse doen gewoon wat hun gedicteerd worden door de USA.

Quote:
ik heb ook aangegeven dat de huidige maatregelen het gevolg zijn van handelen van personen die claimen in naam van de islam te handelen, dus begrijp je opmerking daarover ook niet. Al ik het er niet mee eens ben dat de islam overall in de wereld herrie maakt, maar dat is weer een andere discussie.

Het zijn islamieten en het is helemaal niet een andere discussie als we de schuldige aan moeten wijzen van de uitgebreide wereldwijde veiligheidsmaatregelen waar de argeloze reiziger dagelijks mee geplaagd wordt.

Quote:
En wat heb je uitgelegd, je hebt niks uitgelegd, je hebt je mening geuit, net als ik en zoals gewoonlijk zijn we het niet eens, niks verassend Rolling Eyes

Uhhhh... ik betwijfel jouw stelling/mening omdat ik die nogal ongeloofwaardig vind en vraag of je e.e.a. kunt onderbouwen/aantonen.
Het blijkt nu dat je dat niet kunt.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Natubico schreef:
Natubico schreef:
Puur ter verdediging is 't wettelijk goedgekeurd als Noodweer.

Faissal schreef:
Nou nee hoor, het doodsteken valt niet perse onder zelfvedediging of noodweer,
Het dragen van een mes is gewoon verboden, het gebruiken voor zelfverdediging is ook verboden zeker als de andere persoon net gewapend is, zelfverdediging moet namelijk proportioneel zijn en het doodsteken van iemand is over het algemeen niet proportioneel.

Het dragen van 'n mes is niet "gewoon verboden".
Het dragen van enkele soorten messen is verboden maar 'n mes dat slechts aan een kant snijdt en uitgevouwen niet langer is dan 28 cm mag wel.
Nou, die lengte is gekozen omdat ze veelal niet voldoende is om iemand te doden.
Maar er kan dus wel 'n gaatje mee geprikt worden en dat is al gauw voldoende om 'n aanvaller mee te doen afdruipen.

Faissal schreef:
...als je niet weet waar je over praat dan kan je beter stil zijn.

Ja sorry hoor, heb zelf maar 'n universitaire rechtenstudie gevolgd, maar wist niet dat ene Faissal 't tot Professor in het Strafrecht heeft geschopt.

Daar laat eerstgenoemde 't wat deze discussie betreft verder maar bij, want die professor lijkt in z'n aanpak van het hier zoal aan de orde komende wel 'n beetje op het stripfiguur van lang geleden genoemd "De verstrooide professor".

rechten studie gevolgd maar niet afgemaakt zeker gezien je onzin die je hier praat, overigens heb je dat stukje over het mes, 1 kant snijdend 28cm lang gewoon gekopieerd van internet, en dan had je dit ook even moeten kopieren:

Mag ik een mes op zak hebben?
Dat is afhankelijk van het soort mes en de plaats waar je het bij je hebt.

Een zakmesje mag in de meeste gevallen wel, maar niet als je bijvoorbeeld in de kroeg, of in een voetbalstadion bent

dit heb ik ook maar even voor je gekopieerd:

staat er in de wet nog een ander belangrijk regeltje dat kort samengevat betekent dat je een mes niet bij je mag hebben als je, in de situatie, redelijkerwijs kunt aannemen dat het mes geen ander doel dient dan narigheid. Zo kan een magazijnmedewerker prima beargumenteren dat hij een mes in zijn broekzak heeft zitten op weg naar zijn werk. Een voetbalsupporter die de Amsterdam Arena binnen gaat kan dat niet. Gaat het om vervoeren van A naar B, dan is het dus zaak dat je het mes goed inpakt zodat overduidelijk is dat je hem niet ‘voor handen’ hebt. Bedenk je ook dat je bij een eenvoudige Victorinox makkelijker duidelijk maakt dat hij voor je appeltje is dan een tactisch en puntig zwartgecoat zakmes.

tot zover je rechterstudie.

Ik ben overigens zeker geen professor maar heb gelukkig wel enige wets en rechtskennis.

Overigens mag je al die zogenaamde toegestane messen niet zomaar even gebruiken om iemand een extra gaatje te geven, zelfs niet als die jou aanvalt , dan zijn daar voorwaarden voor die het gebruik van elk wapen zal moeten rechtvaardigen

Anyway, beantwoord je nog even mijn vraag over wie en wat je bedoelde met vreemdeling voordat je de vlucht uit deze discussie?
BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Faissal schreef:
Ik heb ook nergens beweerd dat het een onderbouwde stelling is, ik zei al dat dit mijn mening is gebasseerd op constateren en concluderen.

O, een mening hoef je niet te onderbouwen? Is dat de norm van discussiëren anno 2020?

Sorry, heb de regels omtrent meningen geven niet goed gelezen, wist niet dat het niet toegestaan was een eigen mening te vormen gebasseerd om constateringen en conclusies, wist niet dat ik daar een linkje voor moest plaatsen. Moet ook even bekijken hoe ik mijn mening dan ga onderbouwen dat ik vind dat hele dikkn mensen geen hele strakke broeken moeten dragen enzo, of waarom ik van mening ben dat bepaalde orgaan gerechten niet lekker zijn

Quote:
Ik geef ook nergens de USA overal de schuld van, dat maakt jij er weer van, ik constateer en concludeer ook hier gewoon...

Quote:
O nee? Wat schrijf je hier: Blijf lekker in dromenland, De USA domineert alles over de aardbol en legt regels op waar ze willen en slaafse regeringen zoals de NLse doen gewoon wat hun gedicteerd worden door de USA.

Nou, nee dus, ik geef ze dus niet overal de schuld van zoals je hier leest, dank je voor de quote, ik zeg wel dat ze de aardbol domineren en regels opleggen waar ze willen. Dat zijn wel gewoon feiten en je ben blind of ignorent als je dat niet ziet, ze accepteren bijvoorbeeld niet eens de autoriteit van het internationele strafhof als het amerikanen of amerikaanse zaken betreft, en dat is maar een klein voorbeeld.

Quote:
ik heb ook aangegeven dat de huidige maatregelen het gevolg zijn van handelen van personen die claimen in naam van de islam te handelen, dus begrijp je opmerking daarover ook niet. Al ik het er niet mee eens ben dat de islam overall in de wereld herrie maakt, maar dat is weer een andere discussie.

Quote:

Het zijn islamieten en het is helemaal niet een andere discussie als we de schuldige aan moeten wijzen van de uitgebreide wereldwijde veiligheidsmaatregelen waar de argeloze reiziger dagelijks mee geplaagd wordt.

je trok hem wat breder dan veiligheidsmaatregelen op luchthavens en dat vind ik een andere discussie , je maakt hem niet weer beperkter tot luchthavens en daar heb ik zoals je ziet al bevestigd dat vooral mensen die uit naam van de islam claimen te handelen hier verantwoordelijk voor zijn

Quote:
En wat heb je uitgelegd, je hebt niks uitgelegd, je hebt je mening geuit, net als ik en zoals gewoonlijk zijn we het niet eens, niks verassend Rolling Eyes

Quote:

Uhhhh... ik betwijfel jouw stelling/mening omdat ik die nogal ongeloofwaardig vind en vraag of je e.e.a. kunt onderbouwen/aantonen.
Het blijkt nu dat je dat niet kunt.

Wat weer jouw mening is Rolling Eyes en zo kunnen we eindeloos doorgaan..

ps. excuses voor het warrige quoten, ben er niet zo goed in Confused

Laatst aangepast door Faissal op Wo Jan 22, 2020 11:09, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:
Sorry, heb de regels omtrent meningen geven niet goed gelezen, wist niet dat het niet toegestaan was een eigen mening te vormen...

Natuurlijk mag je dat, maar in een discussie is het de bedoeling dat men z'n mening onderbouwt.

Quote:
hoe ik mijn mening dan ga onderbouwen dat ik vind dat hele dikkn mensen geen hele strakke broeken moeten dragen enzo, of waarom ik van mening ben dat bepaalde orgaan gerechten niet lekker zijn

Misschien zo?

Dit lijkt me een uitstekende onderbouwing!

Quote:
Nou, nee dus, ik geef ze dus niet overal de schuld van zoals je hier leest, dank je voor de quote,..

O nee? Even een reconstructie:

Jij zegt: Alle huidige aangescherpte maatregelen zijn een uitvloeisel van de eisen van de USA, het meedragen van bv Explosieve vloeistoffen of andere in potentie gevaarlijke materialen kunnen ook tijden continentale vluchten een gevaar opleveren voor amerikaanse staatsburgers, of denk je dat die daar geen gebruik van maken?

Ik antwoord: De VS kan iets eisen bij intercontinentale vluchten van en naar hun land, maar heeft niks te maken met onze continentale vluchten. Die veiligheidsmaatregelen hebben wij zelf bepaald want islamieten met wapens en explosieven gebruiken niet alleen maar intercontinentale vluchten.

Daarop antwoord jij: Blijf lekker in dromenland, De USA domineert alles over de aardbol en legt regels op waar ze willen en slaafse regeringen zoals de NLse doen gewoon wat hun gedicteerd worden door de USA

Ik wil niet veel zeggen maar de VS is in jouw ogen toch de grote boosdoener.

Quote:
je trok hem wat breder dan veiligheidsmaatregelen op luchthavens en dat vind ik een andere discussie , je maakt hem niet weer beperkter tot luchthavens en daar heb ik zoals je ziet al bevestigd dat vooral mensen die uit naam van de islam claimen te handelen hier verantwoordelijk voor zijn

Het zijn islamieten. Dat jou de wijze waarop ze uit naam van hun religie handelen niet bevalt betekent niet dat het geen islamieten zijn.
Een pedo pastoor is en blijft een katholiek.

Quote:

Dat is geen mening. Dat is een constatering. Ik constateer dat je jouw mening/bewering niet onderbouwt. Je mag me graag overtuigen van mijn ongelijk. Wijs me maar aan dat je dat wel doet.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

[quote="Tedje van Es"]
Faissal schreef:

Quote:

Dat is geen mening. Dat is een constatering. Ik constateer dat je jouw mening/bewering niet onderbouwt. Je mag me graag overtuigen van mijn ongelijk. Wijs me maar aan dat je dat wel doet.

Ik vind dat ik het al onderbouwd heb, meerdere keren al in het lijntje, maar niet naar de zin van jou dus blijft dit zo een cirkeltje
BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O ja? Eerder zei je nog dat je jouw mening niet hoefde te onderbouwen. Maar goed, waar is de link die aantoont dat de VS bepaalt welke veiligheidsmaatregelen wij moeten nemen op onze continentale vluchten?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
O ja? Eerder zei je nog dat je jouw mening niet hoefde te onderbouwen. Maar goed, waar is de link die aantoont dat de VS bepaalt welke veiligheidsmaatregelen wij moeten nemen op onze continentale vluchten?

Hoe vaak moet ik mezelf nu herhalen, lees voor de onderbouwing van mijn mening maar terug in deze discussie, veel plezier ermee Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sorry Faissal, dan heb ik dat gemist. Waar doe je dat dan?

BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Sorry Faissal, dan heb ik dat gemist. Waar doe je dat dan?

Je mist wel meer, dat is al vaak genoeg gebleken Rolling Eyes
Zie herhaling....next!
BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Faissal schreef:
Tedje van Es schreef:
Faissal schreef:
Blijf lekker in dromenland, De USA domineert alles over de aardbol en legt regels op waar ze willen en slaafse regeringen zoals de NLse doen gewoon wat hun gedicteerd worden door de USA

Ik geloof geen barst van wat je suggereert. Heb je een link die aantoont dat de VS onze veiligheidsmaatregelen op continentale vluchten dicteert?
De oorzaak ligt heel ergens anders. Het zijn islamieten, die zitten immers op zowel continentale als intercontinentale vluchten en vormen de basis van al het gevaar waarvoor allemaal die veiligheidsmaatregelen genomen moeten worden.

Geloof het wel, geloof het niet, lig ik verder niet wakker van.

Dan baseer je dus iets op wat je zelf wel of niet gelooft, dus een aanname. En is een aanname gelijk aan een onderbouwing?

Faissal schreef:
En dat bepaalde islamieten de oorzaak zijn omdat die de afgelopen jaren wellicht pogingen en geslaagde aanslagen hebben gepleegd betwist ook niet. We hebben het dan ook niet over de oorzaak maar het gevolg daarvan, dat de maatregelen die daarop volgen gewoon gedicteerd zijn door de USA.
Het is toch gewoon ook logisch als de USA veiligheidsmaatregelen opleggen voor intercontinentaal dat dit ook doorwerkt voor continentaal, precies om de redenen die ik eerder gaf.

Dat geldt voor continentaal op hun eigen terririum. Dat dergelijke veiligheidsmaatregelen ook zijn overgenomen op continenten elders is nogal logisch, simpelweg omdat in de burgerluchtvaart deze veiligheidsmaatregelen nodig zijn. Maar het dateert al uit de jaren '70 hoor dat veiligheidsmaatregelen werden ingevoerd en opgevoerd toen de burgerluchtvaart een soft target was voor vliegtuigkapingen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:
Zie herhaling....next!

Wat een agressie. Kun jen ook normaal antwoord geven op mijn vraag? Waar staat jouw onderbouwing? Ik vind ze nergens.

BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Faissal schreef:
Een zakmesje mag in de meeste gevallen wel, maar niet als je bijvoorbeeld in de kroeg, of in een voetbalstadion bent

Dat hangt helemaal af van de regels die het stadion of de kroeg hanteert voor toegang.
Dat is 'n puur particuliere aangelegenheid waar de wet volkomen buiten staat.
(Te vergelijken met bijvoorbeeld kledingvoorschriften voor bepaalde gelegenhden)

Faissal schreef:
Overigens mag je al die zogenaamde toegestane messen niet zomaar even gebruiken om iemand een extra gaatje te geven, zelfs niet als die jou aanvalt , dan zijn daar voorwaarden voor die het gebruik van elk wapen zal moeten rechtvaardigen.

't Moet noodzakelijk zijn.

Artikel 41
1.
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.

Faissal schreef:
Anyway, beantwoord je nog even mijn vraag over wie en wat je bedoelde met vreemdeling voordat je de vlucht uit deze discussie?

Met iemand die zo vaak de regel dat niet ad hominem gediscussieerd dient te worden overtreedt, wordt verdere discussie zo veel mogelijk vermeden.
-
BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 14:02 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Faissal schreef:
Zie herhaling....next!

Wat een agressie. Kun jen ook normaal antwoord geven op mijn vraag? Waar staat jouw onderbouwing? Ik vind ze nergens.

zie herhaling in de quote...next!
BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Natubico schreef:
Faissal schreef:

Dat hangt helemaal af van de regels die het stadion of de kroeg hanteert voor toegang.
Dat is 'n puur particuliere aangelegenheid waar de wet volkomen buiten staat.
(Te vergelijken met bijvoorbeeld kledingvoorschriften voor bepaalde gelegenhden)

Faissal schreef:
Overigens mag je al die zogenaamde toegestane messen niet zomaar even gebruiken om iemand een extra gaatje te geven, zelfs niet als die jou aanvalt , dan zijn daar voorwaarden voor die het gebruik van elk wapen zal moeten rechtvaardigen.

't Moet noodzakelijk zijn.

Artikel 41
1.
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.

Faissal schreef:

Met iemand die zo vaak de regel dat niet ad hominem gediscussieerd dient te worden overtreedt, wordt verdere discussie zo veel mogelijk vermeden.
-

je hebt weer netjes gecopied/paste, chapeau!!
Betreffende je 1e punt, dat is geen particuliere gelegenheid maar wordt bepaald door de plaatselijke verordening.

Punt 2 Je bevestigt mijn punt dus, zelfverdediging moet proportioneel zijn, als t noodzakelijk is om iemand met een al dan niet toegestane mes te steken dan moeten de omstandigheden dit rechtvaardigen, ofwel, als je zit dat iemand klappen krijgt of als je die zelf krijgt dna mag je niet gelijk ter verdediging even een mes trekken en iemand neersteken.

Laatste punt, je wilt dus niet toegeven dat je mij een vreemdling noemt die moet oprotten naar zijn land omdat ik volgens jouw de gewoontes en wetten van dit land niet accepteer?
BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Faissal schreef:
je hebt weer netjes gecopied/paste, chapeau!!
Betreffende je 1e punt, dat is geen particuliere gelegenheid maar wordt bepaald door de plaatselijke verordening.

Nee hoor, er zijn ook wel gemeenten waar de APV iets erover bepaalt, maar dat betreft dan veelal in welke gebieden helemaal geen messen mee mogen.

Hier 'n antwoord van de Infopolitie:

Re: Zwitsers zakmes in het openbaar dragen
Bericht door SWAT » 20 dec 2014, 18:35
Nee, dat is niet verboden. U doet er verstandig het mes niet mee te nemen naar een cafe of uitgaansgelegenheid. Ook op een vliegveld kunt u ermee in de problemen komen.

"In de problemen komen" omdat de desbetreffende particuliere gelegenheid dat zelf niet toestaat.

Maar als iemand kan aantonen dat alle APV's verbieden dat 'n mes meegenomen wordt in 'n cafe dan mag hij of zij dat hier uiteraard doen.

Faissal schreef:
Punt 2 Je bevestigt mijn punt dus, zelfverdediging moet proportioneel zijn, als t noodzakelijk is om iemand met een al dan niet toegestane mes te steken dan moeten de omstandigheden dit rechtvaardigen, ofwel, als je zit dat iemand klappen krijgt of als je die zelf krijgt dna mag je niet gelijk ter verdediging even een mes trekken en iemand neersteken.

Heb dat hierboven zelf als eerste vermeld, daar dus niet van. Maar waar 't in deze om gaat is dan wel of men 't zelf noodzakelijk acht. Als iemand aangevallen wordt kan hij bijvoorbeeld niet weten wat die ander allemaal van plan is. Misschien zal ie 't bij 'n paar klappen laten maar misschien ook zal ie niet stoppen en op 'n gegeven moment zelfs nog 'n illegaal wapen erbij halen.
Men mag zeker ook heden ten dage (met al die vreemdelingen in 'n land) dus toch al gauw het zekere voor het onzekere nemen, want wie eenmaal 'n flinke dreun gehad heeft kan niet meer vlot z'n mes tevoorschijn halen en effectief gebruiken. De agressor is nu eenmaal degene die fout zit en dus moet de ander al gauw het voordeel van de twijfel krijgen als die er is.

Faissal schreef:
Laatste punt, je wilt dus niet toegeven dat je mij een vreemdling noemt die moet oprotten naar zijn land omdat ik volgens jouw de gewoontes en wetten van dit land niet accepteer?

De tekst van de desbetreffende passage is heel in het algemeen gesteld, maar wie de schoen past trekke hem aan; oftewel wie vindt dat 't van toepassing is op hem of haar die mag dat doen.
-
BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

https://www.parool.nl/amsterdam/minderjarigen-in-zuidoost-opgepakt-met-machetes~bd3bfb48/

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Loetje schreef:

Ik kan er nog iets walgelijk aan toevoegen (hoewel de even walgelijke D66 en de media ze steevast als ''verrijking'' framen..).

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/156719/Man-uit-Drouwenerveen-gruwelijk-mishandeld-tijdens-overval

Tijdens de woningoverval in Drouwenerveen in februari 2019 is de bewoner, een cryptomunthandelaar, ernstig gemarteld.
Hij werd geslagen, met een boormachine in zijn benen doorboord, opgehangen
en gewaterboard waar zijn 4 jarige dochtertje bij was...

.
Onze door de politiek op de huid gezeten fake media vermelden niet het profiel van de daders... (doen ze alleen
nog maar zeer gretig en opzichtig de enkele keer dat het ''witte'' mannen betreft.

Ze vinden het blijkbaar niet van belang dat ze opgepakt worden.

Echter opsporing verzocht geeft wat extra houvast...

Het slachtoffer schatte ze rond de 1.70m lang. Ze spraken onderling Nederlands met een Noord-Afrikaans accent.

https://opsporingverzocht.avrotros.nl/zaken/item/man-38-zwaargewond-na-overval-door-nepagenten/

De politie laat weten ''dat er geen reden is om het onderzoek te hervatten...''.

Hoe anders de door de politiek correcte partijen en justitie (D66 rechters) ingezette hoeveelheid aandacht,
geld en manuren (een jaar lang) om de vrij onschuldige Blokeerfriezen als het ware gruwelijke
gevaar neer te zetten..

Twee maten? Ja.
Discriminatie van Nederlanders? Ja.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dus tijd dat Nederlanders zich gaan bewapenen.
Eerst kijken voordat je de deur open doet.
Komen ze door de deur of raam naar binnen, eerst schieten dan vragen.

Een dikke voordeur plaatsen waar geen glas in zit en de ramen naast de voordeur met tralies voorzien.
Ramen beneden ook met tralies voorzien en rolluiken.
Het verbaast mij altijd dat veel Nederlandse huizen zulke grote ramen hebben.
En de gordijnen open terwijl het donker is.
Als je langs loopt dan kun je gewoon een televisie programma volgen, lopend naar het volgende huis.
En je kunt gelijk zien of er iets staat wat de moeite waard is om te jatten.

Als je naar België rijdt en door naar Frankrijk dan hebben alle huizen rolluiken en die zijn dicht.
Ook in Spanje en Portugal en Italië.
Waar komt deze cultuur vandaan in Nederland?

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tedje van Es schreef:
Wat een agressie. Kun je ook normaal antwoord geven op mijn vraag? Waar staat jouw onderbouwing? Ik vind ze nergens.

Faissal schreef:
zie herhaling in de quote...next!

Waar blijft jouw antwoord, Faissal?

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Mes afweer cursussen is wat voor levensmoeie dromers, volgens Ahmet van Fight Mentality.

https://www.facebook.com/paul.sohns1/videos/2813187578767996/

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Icesurfer schreef:
Mes afweer cursussen is wat voor levensmoeie dromers, volgens Ahmet van Fight Mentality.

https://www.facebook.com/paul.sohns1/videos/2813187578767996/

Tja, een open deur in trappen kan ik ook wel.
Waar denk je dat een "basic military training" voor dient.
Wat kan een soldaat met een geweer?

Denk in die richting.
Verdedigingsmethodes zijn eeuwenoud.
Maar ongepantserd en ongewapend vechten is geen goed idee.

Een stok helpt dan al om afstand te scheppen.
En daar kan je varianten op bedenken.
Vroeger had elke heer een wandelstok bij.
En een lange jas..
En een hoed..

Denk denk denk...

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Correct Ryan !

Afweer van messen en afstand scheppen met een stok !

https://www.youtube.com/watch?v=1evXoJyXN0c

https://www.youtube.com/watch?v=H_uvN-YOAa4

https://www.youtube.com/watch?v=jWS9SzgI_aU

https://www.youtube.com/watch?v=ZmObJoRZ5Q0

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Icesurfer schreef:

Tja, met zo iets loop je niet over straat.
Overigens is het sowieso zaak, om risico's te vermijden.
Je moet het ook niet op gaan zoeken.

Het punt is, dat de technieken van vroeger uit al beperkt
aan het grotere publiek uitgelegd werden.
Training was er alleen voor diegenen, die er voor opgeroepen waren,
of hen die zich als burgerwacht en/of schutterij gemeld hadden.

In tegenstelling tot wat Hollywood suggereert waren bij voorbeeld ridders
goed getraind in man tegen man gevechten.
Het is onzin dat ze weerloos waren als ze van hun paard af vielen.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Amazonas Indianen verdedigen zich ook of grijpen een vijand aan met curare pijltjes.
In Idonesie gebruiken ze vergiftigde krissen. Schram kan al dodelijk zijn.

In Europa vergiftigden ze ook pijlen. http://www.zeno.org/Meyers-1905/A/Pfeilgift

Laatst aangepast door Icesurfer op Zo Feb 09, 2020 19:00, in totaal 2 keer bewerkt

Weerwoord forum index » Binnenland