Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Tegen klimaatverandering, dag en nacht, zomer en winter.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Tegen klimaatverandering, dag en nacht, zomer en winter.
BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2020 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In de tijd dat de wereld bestaat heeft het klimaat steeds gewisseld. Dan was het kouder en daarna weer warmer.
De laatste paar miljoen jaar wisselden IJstijden steeds met warmere perioden. Als dag en nacht, zomer en winter, IJstijd en tussen IJstijd.
Dat heet klimaat. De laatste 3 miljoen jaar heeft de mens minstens 50 IJstijden en tussen IJstijden doorstaan.
Kunnen we dat tegenwoordig niet meer zonder in paniek te raken?

BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2020 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

De mens bestaat pas 200.000 jaar Poendert.
En in de huidige vorm pas 8000 jaar.
En we overleven de volgende ijstijd niet want er blijft te weinig landbouwgrond over om 8 miljard mensen te voeden.

BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2020 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben het niet helemaal eens met uw jaartallen, maar ik ben het met u eens dat we het op de huidige manier niet overleven.
Ik ben het met u eens dat we niet tegen de natuur moeten vechten, maar ermee moeten samenwerken.
Die IJstijden zullen onvermijdelijk terug
komen, of we hoog of laag springen.

BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2020 23:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
In de tijd dat de wereld bestaat heeft het klimaat steeds gewisseld. Dan was het kouder en daarna weer warmer.
De laatste paar miljoen jaar wisselden IJstijden steeds met warmere perioden. Als dag en nacht, zomer en winter, IJstijd en tussen IJstijd.
Dat heet klimaat. De laatste 3 miljoen jaar heeft de mens minstens 50 IJstijden en tussen IJstijden doorstaan.
Kunnen we dat tegenwoordig niet meer zonder in paniek te raken?

Je hoeft niet in paniek te raken. Maar je moet wel kijken of je maatregelen kunt nemen om de negatieve effecten te minimaliseren. Daarbij zijn wij anders dan onze verre voorouders veel vervuilender, in aantal minstens vertwintigvoudigd en door onze vooruitgang veel afhankelijker geworden van hulpbronnen dan vroeger. Of loopt u soms nog rond in een berevel en komt u aan uw voedsel door te jagen ?
U kunt de klimaatschommelingen van vroeger qua impact niet vergelijken met nu. Dus nee:in paniek raken hoeft niet (en leidt ook nergens toe), maar niets doen omdat er vroeger ook klimaatschommelingen waren, is ook geen optie. Sterker nog : dat is op zijn minst behoorlijk naief.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik schrijf niet dat we niks mogen doen om de klimaatschommelingen, die van alle tijden zijn, ter bestrijden.
We kunnen onze dijken als het echt link wordt verhogen. Maar zolang de zeespiegelstijging net zoals in de laatste 500 jaar, niet meer is dan 9 mm in een jaar is, zou ik het eerst een paar decennia aanzien. 9mm in een jaar is 9 cm in 10 jaar en 90 cm in honderd jaar.
Ik schreef het al eens eerder, de stad Saeftinge werd in de middeleeuwen overspoeld tijdens de St Elisabethvloed. Nu een paar honderd jaar later ligt het 5 meter boven NAP. Ik zou persoonlijk dus niet in paniek raken.
Zoals het in vorige schrijfsels van mij duidelijk wordt, heb ik niks tegen het vergroenende resultaat van CO2, ook een verdere verrijking van onze grond door stikstof lijkt mij eerder een voordeel dan een gevaar.
Wel een gevaar is de overbevolking van ons land.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dat laatste is zeker juist.Overbevolking is een wereldwijd probleem. Het stoppen van massa-immigratie is daarom voor DIT probleem geen oplossing, want of de mensen nu op plek A of B zitten, maakt niet uit: ze zijn er.
Dus moeten er minder mensen komen. Dat begint met geboortebeperking. En dat begint bij u zelf. Dus spreek uw nazaten erop aan.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De oorspronkelijke Europese bevolking is al jaren aan het krimpen. Dus laten we eerst maar eens, wat overbodige groei betreft, naar exotischer streken kijken
De Europese bevolkingsgroei komt nu nog uitsluitend uit hoofdzakelijk islamitische landen waar die bevolking hun eigen land volkomen naar de kloten heeft geholpen.
Is er werkelijk iemand die denkt dat de inwijkelingen hier wel een redelijk samenwerkende, eerlijk florerende maatschappij op poten kunnen zetten? Denk daar eens eerlijk over na, en kom niet met verhalen over kolonisatie aanzeuren.
De enige exotische landen die nu redelijk floreren hebben dat aan vroegere kolonisatie (ZuidAfrika), of hun eigen hersens(ZuidKorea) te danken.
Bekijk de wereldkaart.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Overbevolking is een wereldwijd probleem. Het stoppen van massa-immigratie is daarom voor DIT probleem geen oplossing, want of de mensen nu op plek A of B zitten, maakt niet uit: ze zijn er.

Dat maakt wel wat uit. Ons land is overbevolkt en dat zorgt voor extra problemen met milieu en klimaat. Met nog meer mensen worden die problemen alleen maar groter.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Dat laatste is zeker juist.Overbevolking is een wereldwijd probleem. Het stoppen van massa-immigratie is daarom voor DIT probleem geen oplossing, want of de mensen nu op plek A of B zitten, maakt niet uit: ze zijn er.

Het is een combinatie van plaats + bevolkingsdrukte. Ik las pas in Quest dat van de 20 meest vervuilde steden ter wereld er 14 in India liggen. Ik hoef al die mensen niet hier hoor. Waarschijnlijk leven ze daar door luchtvervuiling al 10 jaar korter. Dat is dan weer goed voor de overbevolking. Nu het condoom en pilgebruik daar nog stimuleren... Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 18:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Lampje schreef:
Overbevolking is een wereldwijd probleem. Het stoppen van massa-immigratie is daarom voor DIT probleem geen oplossing, want of de mensen nu op plek A of B zitten, maakt niet uit: ze zijn er.

Dat maakt wel wat uit. Ons land is overbevolkt en dat zorgt voor extra problemen met milieu en klimaat. Met nog meer mensen worden die problemen alleen maar groter.

Maar......er zijn toch helemaal geen milieuproblemen hier ? Dat wordt ons toch alleen maar door linkse bomenknuffelaars aangepraat,? U lijkt nu Greta Thunberg wel, ook zo'n klimaatdrammertje.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 22:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zat net naar een filmpje over een club klimaat alarmisten te kijken, die werden ondervraagd door een paar Nederlandse Hindoe wetenschappers, een antropoloog en een psycholoog.
De wetenschappers vroegen de linkse subsidie-helden wat nu gevaarlijker was, CO2 of Koolmonoxide.
De linksmensen verklaarden stuk voor stuk dat Koolmonoxide een stuk gevaarlijker was dan CO2.
De linkse dapperen wisten zoals gebruikelijk bij dat soort volk, absoluut en zelfs in de verte niet , waarover het ging.

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 8:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
De linksmensen verklaarden stuk voor stuk dat Koolmonoxide een stuk gevaarlijker was dan CO2.

Dan hebben ze ditmaal gelijk. Wat is je punt?
(of maak je hier nu zelf de enorme blunder dat je niet weet dat CO2 en koolstofdioxide ipv 'koolmonoxide' hetzelfde zijn?)

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Maar......er zijn toch helemaal geen milieuproblemen hier ? Dat wordt ons toch alleen maar door linkse bomenknuffelaars aangepraat,? U lijkt nu Greta Thunberg wel, ook zo'n klimaatdrammertje.

Natuurlijk zijn er milieuproblemen. Ik wijs steeds op overbevolking als de grootste oorzaak van dat probleem.
Maar dat verandert niks aan Greta, zij is en blijft een geestelijk gestoord kind dat hysterisch schreeuwt.

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Poendert schreef:

(of maak je hier nu zelf de enorme blunder dat je niet weet dat CO2 en koolstofdioxide ipv 'koolmonoxide' hetzelfde zijn?)

Ik ben benieuwd welke draai Poendert hier nu weer aan gaat geven. Er zal wel weer wat aan zijpaden voorbij komen schat ik zo in.... Laughing

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 21:19 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Lampje schreef:

Onzin, waar haal je het vandaan?
Overbevolking is een relatief begrip.
Dat zijn we in Nederland nog lang niet.

Het is wel waar, dat Nederlanders elkaar het leven zuur maken.
Naar elkaar wijzen en zo, kankeren en zaniken.
Elkaar de wet spellen,
Bah bah, wat een volk.

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 22:14 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Overbevolking is een echte bedreiging voor het mensdom. Ik meen dat prof Lorenz daar al onderzoek naar deed met ratten en muizen.
Als er teveel ratten in een besloten ruimte werden geplaatst, weigerden de vrouwtjes hun jongen te verzorgen. De ratten ontwikkelden sadistische sexuele gewoonten. Er werden door groepen moorden gepleegd, en verkrachtingen werden een normaal verschijnsel.
Eigenlijk hetzelfde wat we tegenwoordig in sommige wijken/steden in onze maatschappij zien gebeuren.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2020 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:

Cliff schreef:

Lampje schreef:
Ik ben benieuwd welke draai Poendert hier nu weer aan gaat geven. Er zal wel weer wat aan zijpaden voorbij komen schat ik zo in.... Laughing

Hij negeert het gewoon keihard Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2020 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:

De mondiale overbevolking wordt nagenoeg volledig veroorzaakt in twee continenten, te weten Aziƫ en Afrika.
Normaal gesproken wordt dat teveel aan geboortes in verregaande mate gecorrigeerd in die continenten zelf; door kinderziektes, voedseltekort, en intern geweld.
Maar wanneer die correcties gefrustreerd worden door respectievelijk inentingen, voedselhulp en de mogelijkheid om naar andere continenten uit te wijken, dan is het gevolg niet alleen dat die twee continenten overvol blijven, maar tevens dat de andere continenten ten gevolge van massa-immigratie uit Azie en Afrika ook nog alsmaar voller worden.
Op die manier gaat 't dus alsmaar harder in de richting van de ondergang der hele mensheid ten gevolge van overbevolking en bijbehorende uitputting van de planeet.

Toch maar niet meer doen dus, die inentingen in dat soort gebieden waar geen voorbehoedsmiddelen gebruikt worden, die voedselhulp en die opvang van vluchtelingen uit Azie en Afrika in onder andere Europa.

Promotie van voorbehoedsmiddelen aldaar kan wel, maar als men er daar echt niet aan wil, dan is dat ook ok, en zal men daar heus wel inzien dat men er ook de consequenties van moet aanvaarden en dat die niet op de hele mensheid afgeschoven behoren te worden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tegen klimaatverandering, dag en nacht, zomer en winter.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu